Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Er du jurist? Ønsker du at arbejde med ekspropriationer og komme med ud i marken - så se her!

Motiveres du af ansvar og har du lyst til at være en del af et fagligt miljø, hvor du får mulighed for at bruge dine juridiske evner i samspil med andre? Kan du formidle jura, så alle kan forstå det, og brænder du for at komme med ud i marken, når sager om ekspropriationers erstatninger skal efterprøves?

Kan du svare ja til ovenstående, garanterer vi et spændende job med faglig udvikling som vores nye kollega i Taksationssekretariatet i Viborg.

En af juristerne beskriver jobbet således:

”Jobbet er en unik mulighed for at kombinere det teoretiske jura med et praktisk aspekt ude i marken. Det er et spændende job med forskellige former for opgaver, som både kræver juridiske og menneskelige kompetencer.”

En dag på jobbet
Du vil fungere som juridisk sekretær for flere af vores statslige taksations- og kommunale overtaksations-kommissioner. Kommissionerne efterprøver afsagte kendelser fra første instans i deres rolle som sidste administrative klageinstans inden domstolene. Generelt handler sagerne bl.a. om erstatningsfastsættelse i forbindelse med ekspropriation ved anlægsprojekter m.fl. Alle kommissioner består af 4 medlemmer og en formand, som du som juridisk sekretær skal bistå i et varierende omfang afhængig af hvilke kommission, du får tildelt. Betegnelsen ”juridisk sekretær” favner bredt - lige fra den administrative del af planlægning og koordinering af forretninger til afklaring af juridiske problemstillinger og udarbejdelse af kendelsesudkast. En juridisk sekretær har ikke stemmeret i vores sager.

Du bliver en del af et teammiljø og indgår i tæt samarbejde med andre dygtige jurister og administrative kolleger i sekretariatet. Herudover får du en tæt relation til de formænd, hvis kommissioner du får ansvaret for samt en bred kontaktflade eksternt med bl.a. særligt sagkyndige og ledende landinspektører.

Vi tilbyder et varieret og udfordrende job. Vi sætter stor pris på høj kvalitet, god kollegial adfærd, samt en arbejdsdag, der også giver plads til fritid og familieliv. Du vil som nyansat indgå i et løbende kompetenceudviklingsforløb gennem egne ansvarsområder, internt oplæring og sparring samt kurser primært afholdt i styrelsen selv.

Du skal forvente gennemsnitlig 2-3 dages rejseaktivitet om måneden rundt i hele Danmark afhængig af hvilke af vores 10 kommissioner, du bliver juridisk sekretær for.

Om dig
Du er nyuddannet og i starten af din karriere, eller måske står du på tærsklen til at have færdiggjort din kandidat. Du er en dygtig og ansvarlig jurist, der ønsker at vokse inden for et specialområde. Jobbet giver dig personligt ansvar og en stejl læringskurve fra dag et. Det vigtigste er, at du er motiveret for at lære nyt og ikke er bange for at spørge.

For at opnå succes i jobbet er det afgørende, at du

  • er uddannet – eller næsten uddannet - cand.jur. eller cand.merc.jur.,
  • har interesse for god sagsbehandling; både administrativt og juridisk,
  • kan arbejde struktureret, selvstændigt og med sans for detaljen,
  • prioriterer samarbejde højt, er løsningsorienteret og god til at skabe relationer,
  • er venlig med et glimt i øjet og brænder for at yde god service, og
  • har et godt humør.
Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til emner indenfor ekspropriation, miljøret og fast ejendom og kender til juridisk klagesagsbehandling i det offentlige, men det er ikke et krav.

Bliv en del af Taksationssekretariatet i Viborg
Taksationssekretariatet er et sekretariat i Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen med 4 jurister og 4 kontorfuldmægtige og en sekretariatschef. Vi lægger vægt på at løfte i fællesskab, tage ansvar for opgaver og bidrage til fælles læring og sparring, bl.a. gennem faste juristmøder. Her tager vi juridiske emner op fra eget kommissionsarbejde, der kan have værdi for dit eller andres arbejde.

Vi har travlt, men prioriterer kollegialt samvær både i sekretariatet og ved deltagelse i arrangementer i ”Nævnenes Hus”, hvor sekretariatet fysisk er placeret. Du kan læse mere om vores arbejde på vores hjemmeside: www.taksationssekretariatet.dk.

Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer om ugen og besættes på fuldmægtigvilkår. Stillingen er af 12 måneders varighed, men der forventes at være gode muligheder for forlængelse eller fastansættelse, såfremt du og Taksationssekretariatet er et godt match.
Ansættelsen sker efter gældende overenskomst mellem AC og Finansministeriet. Tiltrædelse snarest muligt, dog senest 1. februar 2021.

Yderligere information
Har du spørgsmål vedrørende stillingen, kan du kontakte sekretariatschef Line Toftbjerglund Laursen på tlf. 41 78 05 27.

Er det dig, vi søger?
Send os din ansøgning, CV samt eksamensbeviser senest mandag den 23. november 2020 kl. 12.00.

Ansættelsessamtaler forventes gennemført i uge 48 og 49. Der kan blive anvendt test i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende danske samfund. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Du kan læse mere om Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen på www.tbst.dk




Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.