Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Er du til dansk-tysk samarbejde?

Interreg-sekretariat søger pr. 1. maj 2018 en medarbejder med flair for tal.  
 
Um eine deutsche Version der Stellenanzeige angezeigt zu bekommen, klicken Sie bitte hier
 
I starten af 2014 lød startskuddet til det nye Interreg Deutschland-Danmark. Programmet er delvist finansieret af EU og gennemføres i samarbejde mellem Region Syddanmark, Region Sjælland samt 9 kredse og byer i Slesvig-Holsten. Via ca. 650 mio. kr. skal innovative projekter fremme vækst, beskæftigelse og samarbejde henover grænsen. Til at administrere programmet og generere resultatorienterede projekter er der etableret en forvaltningsmyndighed i Kiel og et sekretariat i Kruså.  
 
Pr 1. maj 2018 eller snarest derefter søger sekretariatet i Kruså en ny kollega med interesse for den finansielle del af et projekt og med udpræget flair for tal. Stillingen er tidsbegrænset for 3 år og løber frem til 30. april 2021.  
 
Om stillingen  
Kerneopgaverne i Interreg-sekretariatet omfatter projektgenerering, vejledning af ansøgere, behandling af indkomne ansøgninger og budgetter, løbende monitorering af projekternes fremdrift og evaluering af resultater samt formidling af programmets støttemuligheder og projekternes resultater. Der er tale om en spændende, varierede og udfordrende stilling, der udover gode sprogkompetencer, stiller krav om grundighed, fleksibilitet, service, kulturel indlevelsesevne og evne til at tænke ud af boksen. På nuværende tidspunkt er der godkendt 36 projekter, der serviceres af sekretariatet i Kruså.  
 
Der søges en person, der kan arbejde selvstændigt og som fortrinsvis skal arbejde i relation til projekternes budgetter og udbetalingsanmodninger. Det forventes, at du besidder følgende faglige kvalifikationer:  

  • relevant uddannelse som sætte dig i stand til at løse opgaverne - nyuddannede tages også i betragtning.
  • erfaring med eller kendskab til projektregnskaber, administration af projekter/programmer eller lign. samt at bruge Excel som arbejdsværktøj
  • forståelse for effektive arbejdsgange, analytisk tænkning, flair for tal og evnen til at udarbejde/behandle projektregnskaber og især udbetalingsanmodninger
  • gerne erfaring med eller viden om udvikling og gennemførelse af Interreg-projekter
  • Administration af projekter i databank-systemer 
  • gerne beherskelse af to sprog (dansk/tysk), eller som minimum kan det ene sprog på modersmåls niveau og villig til at lære det andet sprog
 
Videre vil det være en fordel, hvis du har følgende personlige kompetencer  
  • serviceorienteret og udadvendt
  • kan bevare overblikket i pressede situationer
  • villig til at yde en ekstra indsats i perioder med spidsbelastning
  • indstillet på nogen rejseaktivitet (primært endags) rundt om i programregionen
  • har kørekort, så du ved møder kan benytte dig af sekretariatets firmabiler
  • teamgejst
 
Din nye arbejdsplads  
I det daglige arbejder du tæt sammen med det øvrige sekretariatsteam og refererer til sekretariatslederen. Der er tale om en tidsbegrænset stilling til 30. april 2021. Du vil blive ansat ved Region Syddanmark i Vejle, men dit daglige arbejdssted vil være Interreg-sekretariatet, som er beliggende ved den dansk-tyske landegrænse i Kruså. Ved kandidater med særlig lang vej mellem bopæl og arbejdsplads kan der drøftes mulighed for hjemmearbejde i begrænset omfang.  
 
Vi tilbyder en spændende arbejdsplads, hvor du bliver udfordret af mange forskellige kompetencer på højt niveau. I sekretariatet tilstræber vi endvidere et godt kollegialt fællesskab, stiller høje krav til fagligheden og tilbyder gode muligheder for kompetenceudvikling. Det kollegiale fællesskab indebærer også tæt samarbejde med de 8 ansatte ved forvaltningsmyndigheden i Kiel. Du kan læse mere om Interreg Deutschland-Danmark på http://www.interreg5a.eu  
 
Ansættelsesforhold  
Ansættelse sker efter gældende overenskomst. Der er tale om en ansættelse på fuld tid. Stillingen ønskes besat pr. 1. maj 2018 eller snarest derefter.  
 
Spørgsmål og ansøgning  
Ved spørgsmål til stillingen, kan du kontakte sekretariatschef Trine Spohr, tlf. +45 2920 2005.
 
Ansøgningsfristen er torsdag, den 15. februar 2018. Om muligt bedes ansøgningen udformet på både tysk og dansk samt indeholde oplysninger om uddannelse, sprogkompetencer, evt. tidligere beskæftigelse og referencer. Eksamensbevis skal være vedlagt, ligesom andre relevante bilag er velkomne.  
 
Bemærk, at jobsamtalerne forventes gennemført onsdag den 21. februar 2018 på både dansk og tysk. Samtalerne finder sted i Kruså og der kan være repræsentanter til stede for de danske og tyske programpartnere.  
 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her