Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Er du vores nye arkitekt?

Hos Arkitektfirmaet Povl Krebs har vi travlt og derfor søger vi talentfuld skitserende arkitekt.  

 

Dine opgaver

Som arkitekt på vores tegnestue kommer du til at arbejde med udfordrende projekter af vidt forskellig karakter, sammen med engagerede kollegaer i et uhøjtideligt arbejdsmiljø.

Stillingen er 30-37 timer ugentligt med fleksible arbejdstider efter aftale.

 Din profil

Vi søger en omgængelig, imødekommende og fleksibel kollega som har erfaring med AutoCAD, skitse- og projekteringsfasen, Byg & Miljø, samt udarbejdelse af udbudsmateriel.
Du er uddannet arkitekt og har nogle års erfaringer fra en tegnestue.
Desuden forventer vi, at du har en systematisk og struktureret arbejdstilgang og er vant til at tage ansvar - også i pressede situationer. Du har et naturligt positivt engagement og lyst til at arbejde i et dynamisk arbejdsmiljø, hvor vi har travlt og sætter fagligheden højt.

Løn og ansættelsesvilkår: Efter aftale

Send snarest din ansøgning med relevante bilag til vores office manager Charlotte Jensen, info@krebs.dk. Vi indkalder og afholder samtaler løbende, og stillingen bliver besat, når den rigtige kandidat er fundet.

Har du spørgsmål til stillingen som arkitekt kan du få yderligere oplysninger ved at sende en mail til vores office manager Charlotte Jensen, info@krebs.dk.

 

Om Arkitektfirmaet Povl Krebs ApS

 I vores mere end 25 års virke har vi erfaret, at det bedste, vi kan tilbyde vores kunder er vores brede erfaringsgrundlag fra både private og erhvervsrelaterede projekter, hvor vi sikrer kvalitet igennem hele processen med fokus på kvalificeret og opdateret rådgivning.

Vores styrker ligger i totalrådgivning til både erfarne og uerfarne bygherrer og vores mangeårige samarbejde med dygtige og erfarne håndværkere, der er med til at sikre kvaliteten i forløbet.

Stemningen på tegnestuen er afslappet og uformel. Vi arbejder meget selvstændigt uden at være bange for at spørge hinanden til råds. Vi har travlt og vi har brug for dig.

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330045601Phoenix-b87d9c7e12019-06-18T00:00:00Er du vores nye arkitekt?

Hos Arkitektfirmaet Povl Krebs har vi travlt og derfor søger vi talentfuld skitserende arkitekt.  

 

Dine opgaver

Som arkitekt på vores tegnestue kommer du til at arbejde med udfordrende projekter af vidt forskellig karakter, sammen med engagerede kollegaer i et uhøjtideligt arbejdsmiljø.

Stillingen er 30-37 timer ugentligt med fleksible arbejdstider efter aftale.

 Din profil

Vi søger en omgængelig, imødekommende og fleksibel kollega som har erfaring med AutoCAD, skitse- og projekteringsfasen, Byg & Miljø, samt udarbejdelse af udbudsmateriel.
Du er uddannet arkitekt og har nogle års erfaringer fra en tegnestue.
Desuden forventer vi, at du har en systematisk og struktureret arbejdstilgang og er vant til at tage ansvar - også i pressede situationer. Du har et naturligt positivt engagement og lyst til at arbejde i et dynamisk arbejdsmiljø, hvor vi har travlt og sætter fagligheden højt.

Løn og ansættelsesvilkår: Efter aftale

Send snarest din ansøgning med relevante bilag til vores office manager Charlotte Jensen, info@krebs.dk. Vi indkalder og afholder samtaler løbende, og stillingen bliver besat, når den rigtige kandidat er fundet.

Har du spørgsmål til stillingen som arkitekt kan du få yderligere oplysninger ved at sende en mail til vores office manager Charlotte Jensen, info@krebs.dk.

 

Om Arkitektfirmaet Povl Krebs ApS

 I vores mere end 25 års virke har vi erfaret, at det bedste, vi kan tilbyde vores kunder er vores brede erfaringsgrundlag fra både private og erhvervsrelaterede projekter, hvor vi sikrer kvalitet igennem hele processen med fokus på kvalificeret og opdateret rådgivning.

Vores styrker ligger i totalrådgivning til både erfarne og uerfarne bygherrer og vores mangeårige samarbejde med dygtige og erfarne håndværkere, der er med til at sikre kvaliteten i forløbet.

Stemningen på tegnestuen er afslappet og uformel. Vi arbejder meget selvstændigt uden at være bange for at spørge hinanden til råds. Vi har travlt og vi har brug for dig.

 

2019-07-16T18:50:59.770 Hos Arkitektfirmaet Povl Krebs har vi travlt og derfor søger vi talentfuld skitserende arkitekt. Dine opgaver Som arkitekt på vores tegnestue kommer du til at arbejde med udfordrende projekter af vidt forskellig karakter, sammen med engagerede kollegaer i et uhøjtideligt arbejdsmiljø. Stillingen er 30-37 timer ugentligt med fleksible arbejdstider efter aftale. Din profil Vi søger en omgængelig, imødekommende og fleksibel kollega som har erfaring med AutoCAD, skitse- og projekteringsfasen, Byg Miljø, samt udarbejdelse af udbudsmateriel. Du er uddannet arkitekt og har nogle års erfaringer fra en tegnestue. Desuden forventer vi, at du har en systematisk og struktureret arbejdstilgang og er vant til at tage ansvar - også i pressede situationer. Du har et naturligt positivt engagement og lyst til at arbejde i et dynamisk arbejdsmiljø, hvor vi har travlt og sætter fagligheden højt. Løn og ansættelsesvilkår: Efter aftale Send snarest din ansøgning med relevante bilag til vores office manager Charlotte Jensen, info@krebs.dk. Vi indkalder og afholder samtaler løbende, og stillingen bliver besat, når den rigtige kandidat er fundet. Har du spørgsmål til stillingen som arkitekt kan du få yderligere oplysninger ved at sende en mail til vores office manager Charlotte Jensen, info@krebs.dk. Om Arkitektfirmaet Povl Krebs ApS I vores mere end 25 års virke har vi erfaret, at det bedste, vi kan tilbyde vores kunder er vores brede erfaringsgrundlag fra både private og erhvervsrelaterede projekter, hvor vi sikrer kvalitet igennem hele processen med fokus på kvalificeret og opdateret rådgivning. Vores styrker ligger i totalrådgivning til både erfarne og uerfarne bygherrer og vores mangeårige samarbejde med dygtige og erfarne håndværkere, der er med til at sikre kvaliteten i forløbet. Stemningen på tegnestuen er afslappet og uformel. Vi arbejder meget selvstændigt uden at være bange for at spørge hinanden til råds. Vi har travlt og vi har brug for dig.11jobnetb87d9c7e100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-13T00:00:0000010EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnGentofte3549284ARKITEKTFIRMAET POVL KREBS ApS11Ordrup Jagtvej 82920CharlottenlundDKDanmark0info@krebs.dkDKDanmarkDKDanmark7Deltid46Permanent780335JobNet5006683500668310018-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b87d9c7ehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=b87d9c7ehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b87d9c7e&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b87d9c7e&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonEr du vores nye arkitekt?1Dansk3Læse/ tale214101Arkitekt21Bygge og anlæg362106826info@krebs.dkinfo@krebs.dkDKDanmarkDKDanmark330118298AWS Service ArchitectRobot Do you like being on the technological forefront and develop sustainable solutions? And would you like to help us on our Cloud transformation journey? Your responsibilities as a AWS Service Architect You will help our business and customers on the Cloud transformation journey especially on the IaaS PaaS scene. You will as an Amazon Web Services Cloud Service Architect draw the reference architecture for how we transform clients as well as our existing services into the Cloud. You will guide, design solutions and supervise the implementation but also take an active part from time to time in implementing solutions for clients. You will have a blend of consulting, project delivery and technical skills and be eager to deliver exceptional customer services and outcomes. You will be engaged in technical pre-sales activities including presentations, workshop facilitation, proposal writing, costings etc. You will grow our business by identifying and influencing new opportunities and provide exceptional customer experience. You will join Infrastructure and Application Services We are part of Infrastructure and Application Services, which is responsible for everything from infrastructure and applications to complete orchestration and support of our customers IT solutions. We emphasize quality in our delivery and ongoing development of our skill sets, processes and services. It is important for us that you continuously develop both personally and professionally. Therefore, we focus on your skills through interesting assignments and relevant professional training and personal development plans. Together with your manager you will prepare a committing plan for your career on which you follow up at regular touch points. At NNIT, we have an open, team-oriented and informal culture. We support and learn from each other and you can count on knowledge sharing and sparring with your team. This gives you a direct influence on NNIT s future growth and development. We work with a special conscience, taking responsibility for our clients IT as if it were our own. We live our values every day, so you should be able to see yourself in them. We are conscience driven, value adding, open and honest. Your qualifications and experience You have a deep knowledge within architecture, products and integration. Your skills cover Amazon Web Services - virtualization, storage, database and middleware in the Cloud. You have some scripting experience and experience with cloud networks. You also have experience with Amazon management, AWS Cloud Adoption Framework and the Operating Model of AWS. Maybe you are a AWS certified architect. We do not expect you to be the cloud guru when you join us, but you must be eager to learn and develop your skills and understanding in at least as the same pace as the industry. As a person you make good relations very fast and you know your way around the business. You see opportunities where others may see challenges and you know how and where to direct your communication. You are analytical and see the bigger picture. You can set the direction and know what it takes to create sustainable solutions. You must have good English skills both orally and in writing. Travel will be part of the job.

Do you like being on the technological forefront and develop sustainable solutions? And would you like to help us on our Cloud transformation journey?

Your responsibilities as a AWS Service Architect  

You will help our business and customers on the Cloud transformation journey especially on the IaaS/PaaS scene. You will as an Amazon Web Services Cloud Service Architect draw the reference architecture for how we transform clients as well as our existing services into the Cloud. You will guide, design solutions and supervise the implementation but also take an active part from time to time in implementing solutions for clients.  

You will have a blend of consulting, project delivery and technical skills and be eager to deliver exceptional customer services and outcomes. You will be engaged in technical pre-sales activities including presentations, workshop facilitation, proposal writing, costings etc. You will grow our business by identifying and influencing new opportunities and provide exceptional customer experience.  

You will join Infrastructure and Application Services  

We are part of Infrastructure and Application Services, which is responsible for everything from infrastructure and applications to complete orchestration and support of our customers’ IT solutions.

We emphasize quality in our delivery and ongoing development of our skill sets, processes and services. It is important for us that you continuously develop both personally and professionally. Therefore, we focus on your skills through interesting assignments and relevant professional training and personal development plans.

Together with your manager you will prepare a committing plan for your career on which you follow up at regular touch points.  

At NNIT, we have an open, team-oriented and informal culture. We support and learn from each other and you can count on knowledge sharing and sparring with your team. This gives you a direct influence on NNIT's future growth and development. We work with a special conscience, taking responsibility for our clients' IT as if it were our own. We live our values every day, so you should be able to see yourself in them. We are conscience driven, value adding, open and honest.  

Your qualifications and experience  

You have a deep knowledge within architecture, products and integration. Your skills cover Amazon Web Services - virtualization, storage, database and middleware in the Cloud. You have some scripting experience and experience with cloud networks. You also have experience with Amazon management, AWS Cloud Adoption Framework and the Operating Model of AWS. Maybe you are a AWS certified architect.  

We do not expect you to be ‘the cloud guru’ when you join us, but you must be eager to learn and develop your skills and understanding in at least as the same pace as the industry.  

As a person you make good relations very fast and you know your way around the business. You see opportunities where others may see challenges and you know how and where to direct your communication.  

You are analytical and see the bigger picture. You can set the direction and know what it takes to create sustainable solutions.  

You must have good English skills both orally and in writing. Travel will be part of the job.

 

NNIT A/SSøborg2019-11-05T00:00:002019-11-20T00:00:00
330121813Slots- og Kulturstyrelsen søger arkitekt eller bygningskonstruktør til restaurering og projektering på Danmarks smukkeste ejendomsporteføljeRobot Har du lyst til at indgå i et stærkt fagligt miljø, hvor du selvstændigt skal gennemføre projekterings- og restaureringsopgaver på slotte og kulturbygninger? Tænder du på at løfte kulturarven sikkert ind i fremtiden? Så læs videre her. Vi har fokus på det solide forarbejde, optimering af byggeprocesserne og at få mest muligt ud af midlerne. Det handler om ejendomme med helt unik kulturhistorisk og arkitektonisk værdi, og vi kan prale med at have Danmarks smukkeste ejendomsportefølje. Om jobbet Stillingen er placeret organisatorisk i Center for Restaurering og Projekter, som varetager et bredt spektrum af spændende opgaver. Opgaverne vil typisk være vedligeholdelsesopgaver og mindre genopretningssager, der indeholder egen projektering (udarbejdelse af tegninger, beskrivelser m.v.) med efterfølgende myndighedsbehandling, udbud, byggeledelse og tilsyn. Du vil få ansvaret for at sikre projekternes kvalitet, økonomi og tidsforbrug. Du vil også skulle deltage i de løbende bygningssyn, der gennemføres på styrelsens ejendomme hvert andet år med tilhørende 10-års budgetter. Derudover vil du identificere fredningsværdier og tage stilling til de restaureringsfaglige spørgsmål, som altid rejser sig i forbindelse med varetagelsen af ejendomsporteføljen. Du skal kunne samarbejde og kommunikere med kolleger og interessenter på alle niveauer, og have blik for dialog og inddragelse på rette tid og sted. Vi tilbyder Projekteringsgruppen består af i alt fem medarbejdere og en faglig leder, og vi har høj faglighed og et stærkt arbejdsfælleskab. Enheden arbejder løbende på at styrke de restaureringsfaglige kompetencer og viden om styrelsens portefølje, så der sker ensartet og kompetent vedligeholdelse og restaurering af ejendommene. Vi holder os løbende ajour med udviklingen i restaureringsbranchen og vedligeholder vores viden gennem seminarer, kursusforløb og besigtigelser til relevante byggepladser, hvor vi drøfter restaureringsmetoder og holdninger og sparrer med de bedste på feltet. Om dig Du er uddannet bygningskonstruktør eller arkitekt. Du har solid projekterings- og tilsynserfaring. Du trives bedst med at have travlt og kan håndtere at have flere igangværende projekter og opgaver på samme tid. Du interesserer dig for restaurering, bygningshistorie, god byggeskik og samarbejdsprocesser. Du deler gerne din viden med andre og er fagligt dygtig. Du arbejder selvstændigt og har ambitioner om at blive dygtigere Du har gode formuleringsevner både i skrift og tale. Der forventes, at du har 8- 10 års projekteringserfaring, og at du selvstændigt kan gennemføre en sag fra forundersøgelse til aflevering af det færdige byggeri. Restaureringskompetencer og erfaring med projektering på fredede eller bevaringsværdige ejendomme samt erfaring med byggeri for det offentlige er en fordel, men ikke absolut nødvendigt. Løn og ansættelsesvilkår Der er tale om en fuldtidsstilling. Tiltrædelse per 1. februar 2020. Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst. Arbejdsstedet er H.C. Andersens Boulevard i København. Det er en betingelse for ansættelsen, at du kan sikkerhedsgodkendes, og at du kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen under ansættelsen. Yderligere oplysninger Du kan læse mere om os på www.slks.dk. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af Projektering Jan Wulff jwu@slks.dk 33 92 62 28 eller enhedschef Ann-Pia Puggaard app@slks.dk 21 62 01 14. Ansøgning Ansøgning sendes via det elektroniske ansøgningsmodul på https: slks.dk job senest den 28. november 2019. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen Søg stillingen nederst på siden. Du bedes vedhæfte CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag. Vi forventer at holde jobsamtaler i uge 49. Vi betragter forskellighed som en ressource og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.Har du lyst til at indgå i et stærkt fagligt miljø, hvor du selvstændigt skal gennemføre projekterings- og restaureringsopgaver på slotte og kulturbygninger? Tænder du på at løfte kulturarven sikkert ind i fremtiden? Så læs videre her.

Vi har fokus på det solide forarbejde, optimering af byggeprocesserne og at få mest muligt ud af midlerne. Det handler om ejendomme med helt unik kulturhistorisk og arkitektonisk værdi, og vi kan prale med at have Danmarks smukkeste ejendomsportefølje.



Om jobbet

Stillingen er placeret organisatorisk i Center for Restaurering og Projekter, som varetager et bredt spektrum af spændende opgaver. Opgaverne vil typisk være vedligeholdelsesopgaver og mindre genopretningssager, der indeholder egen projektering (udarbejdelse af tegninger, beskrivelser m.v.) med efterfølgende myndighedsbehandling, udbud, byggeledelse og tilsyn. Du vil få ansvaret for at sikre projekternes kvalitet, økonomi og tidsforbrug. Du vil også skulle deltage i de løbende bygningssyn, der gennemføres på styrelsens ejendomme hvert andet år med tilhørende 10-års budgetter. Derudover vil du identificere fredningsværdier og tage stilling til de restaureringsfaglige spørgsmål, som altid rejser sig i forbindelse med varetagelsen af ejendomsporteføljen.

Du skal kunne samarbejde og kommunikere med kolleger og interessenter på alle niveauer, og have blik for dialog og inddragelse på rette tid og sted.



Vi tilbyder

Projekteringsgruppen består af i alt fem medarbejdere og en faglig leder, og vi har høj faglighed og et stærkt arbejdsfælleskab.

Enheden arbejder løbende på at styrke de restaureringsfaglige kompetencer og viden om styrelsens portefølje, så der sker ensartet og kompetent vedligeholdelse og restaurering af ejendommene. Vi holder os løbende ajour med udviklingen i restaureringsbranchen og vedligeholder vores viden gennem seminarer, kursusforløb og besigtigelser til relevante byggepladser, hvor vi drøfter restaureringsmetoder og holdninger og sparrer med de bedste på feltet.



Om dig

  • Du er uddannet bygningskonstruktør eller arkitekt.
  • Du har solid projekterings- og tilsynserfaring.
  • Du trives bedst med at have travlt og kan håndtere at have flere igangværende projekter og opgaver på samme tid.
  • Du interesserer dig for restaurering, bygningshistorie, god byggeskik og samarbejdsprocesser.
  • Du deler gerne din viden med andre og er fagligt dygtig.
  • Du arbejder selvstændigt og har ambitioner om at blive dygtigere
  • Du har gode formuleringsevner både i skrift og tale.


Der forventes, at du har 8- 10 års projekteringserfaring, og at du selvstændigt kan gennemføre en sag fra forundersøgelse til aflevering af det færdige byggeri.

Restaureringskompetencer og erfaring med projektering på fredede eller bevaringsværdige ejendomme samt erfaring med byggeri for det offentlige er en fordel, men ikke absolut nødvendigt.



Løn og ansættelsesvilkår

Der er tale om en fuldtidsstilling. Tiltrædelse per 1. februar 2020. Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst.

Arbejdsstedet er H.C. Andersens Boulevard i København.

Det er en betingelse for ansættelsen, at du kan sikkerhedsgodkendes, og at du kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen under ansættelsen.



Yderligere oplysninger
Du kan læse mere om os på www.slks.dk. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af Projektering Jan Wulff /jwu@slks.dk 33 92 62 28 eller enhedschef Ann-Pia Puggaard / app@slks.dk 21 62 01 14.



Ansøgning
Ansøgning sendes via det elektroniske ansøgningsmodul på https://slks.dk/job senest den 28. november 2019. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” nederst på siden. Du bedes vedhæfte CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag. Vi forventer at holde jobsamtaler i uge 49.

Vi betragter forskellighed som en ressource og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.





Slots- og KulturstyrelsenKøbenhavn V2019-11-10T00:00:002019-11-28T00:00:00
330121502Arkitekt eller bygningskonstruktør til spændende barselsvikariat på Det Kg. BibliotekRobot Det Kgl. Bibliotek søger en arkitekt, bygningskonstruktør eller lignende til et spændende og udfordrende barselsvikariat i Bygningsafdelingen på Det Kgl. Bibliotek med tiltrædelse 1. januar 2020. Du skal vikariere for en af vores arkitekter i Bygningsafdelingen. Afdelingen varetager såvel dagligt vedligehold af bygninger og tekniske installationer, som gen­nemførelse af større renoveringer og ombygningsprojekter, herunder også en lang række tilpasning­er af bygningsmassen til bibliotekets behov, der er under stadig udvikling. Dine opgaver Dine opgaver vil hovedsageligt være projektledelse af en række spændende ombygningsopgaver i Det Kgl. Biblioteks historiske bygninger, men også skitsering af løsninger og udarbejdelse af forslag til ombygnings- og vedligeholdsopgaver med tilhørende budgettering indgår i opgaveporteføljen. Da vi er en lille afdeling med en stor kontaktflade, må du også forvente at skulle løse opgaver i den daglige drift, når kollegaerne har behov for en ekstra hånd. Arbejdet foregår både på kontoret i afdelingen og ude i bygningerne. Vi forventer At du er løsningsorienteret og har en relevant bygningsfaglig baggrund som eksempelvis arkitekt, bygningskonstruktør eller lignende - måske suppleret med en relevant videreuddannelse. Det vil være en stor fordel, hvis du er rutineret bruger af AutoCAD. Du vil i det daglige arbejde få en stor berøringsflade med den øvrige organisation, hvorfor jobbet fordrer, at du kan omgås mange forskellige typer mennesker og færdes ubesværet i de faglige miljøer. Du skal være serviceminded, da Bygningsafdelingens hovedopgave er at understøtte det øvrige bibliotek i dets funktioner. Det vil være et plus hvis du har erfaring fra en lignende stilling, men er du nyuddannet kan du også komme i betragtning, hvorfor vi opfordrer alle interesserede til at søge. Herudover forventes følgende kvalifikationer: Fleksibilitet og overblik Selvstændighed i opgaveløsningen Forhandlingsevne og personlig gennemslagskraft Gode dansk- og engelskkundskaber Kørekort kategori B Flair for IT Vi tilbyder En spændende arbejdsplads med dygtige og engagerede kollegaer i historiske og smukke rammer. Den ugentlige arbejdstid er på 37 timer. Løn og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og vedkommende forhandlingsberettigede organisation. Tiltrædelse ønskes d. 1. januar 2020 eller snarest muligt herefter. Vores arkitekt går på barsel i begyndelsen af februar, så januar er afsat til en god overlevering af opgaverne. Stillingen er tidsbegrænset og ophører uden yderligere varsel d. 31. december 2020. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og sikkerhedsgodkendelse til niveau Hemmeligt . Ansættelsen er betinget af, at denne sikkerhedsgodkendelse til stadighed kan oppebæres. Hvordan søger du Du søger elektronisk ved at klikke på knappen Søg stillingen allernederst i stillingsopslaget på Det Kgl. Biblioteks hjemmeside her. Du bedes vedhæfte din ansøgning, dit CV samt dokumentation for uddannelse og relevant beskæftigelse. Ansøgningen skal være modtaget senest 24. november 2019. Vi forventer at afholde samtaler i uge 49. Yderligere oplysninger Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte bygningschef Christian Bruun på mailadressen crb@kb.dk eller på telefon 91 32 47 39. Alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge. Det Kgl. Bibliotek er Danmarks nationale bibliotek. 800 medarbejdere er optaget af at bevare og formidle kulturarv og sikre viden til uddannelse, forskning, oplysning og oplevelse. Et bredt publikum besøger hver dag Det Kgl. Biblioteks mange betjeningssteder, og endnu flere benytter de digitale kanaler og services. Biblioteket hører under Kulturministeriet og omsætter årligt for 650 mio. kr. Læs mere og oplev Det Kgl. Bibliotek på www.kb.dkDet Kgl. Bibliotek søger en arkitekt, bygningskonstruktør eller lignende til et spændende og udfordrende barselsvikariat i Bygningsafdelingen på Det Kgl. Bibliotek med tiltrædelse 1. januar 2020.

Du skal vikariere for en af vores arkitekter i Bygningsafdelingen. Afdelingen varetager såvel dagligt vedligehold af bygninger og tekniske installationer, som gen­nemførelse af større renoveringer og ombygningsprojekter, herunder også en lang række tilpasning­er af bygningsmassen til bibliotekets behov, der er under stadig udvikling.



Dine opgaver Dine opgaver vil hovedsageligt være projektledelse af en række spændende ombygningsopgaver i Det Kgl. Biblioteks historiske bygninger, men også skitsering af løsninger og udarbejdelse af forslag til ombygnings- og vedligeholdsopgaver med tilhørende budgettering indgår i opgaveporteføljen.

Da vi er en lille afdeling med en stor kontaktflade, må du også forvente at skulle løse opgaver i den daglige drift, når kollegaerne har behov for en ekstra hånd. Arbejdet foregår både på kontoret i afdelingen og ude i bygningerne.



Vi forventer At du er løsningsorienteret og har en relevant bygningsfaglig baggrund som eksempelvis arkitekt, bygningskonstruktør eller lignende - måske suppleret med en relevant videreuddannelse. Det vil være en stor fordel, hvis du er rutineret bruger af AutoCAD.

Du vil i det daglige arbejde få en stor berøringsflade med den øvrige organisation, hvorfor jobbet fordrer, at du kan omgås mange forskellige typer mennesker og færdes ubesværet i de faglige miljøer. Du skal være serviceminded, da Bygningsafdelingens hovedopgave er at understøtte det øvrige bibliotek i dets funktioner.

Det vil være et plus hvis du har erfaring fra en lignende stilling, men er du nyuddannet kan du også komme i betragtning, hvorfor vi opfordrer alle interesserede til at søge.



Herudover forventes følgende kvalifikationer:

  • Fleksibilitet og overblik
  • Selvstændighed i opgaveløsningen
  • Forhandlingsevne og personlig gennemslagskraft
  • Gode dansk- og engelskkundskaber
  • Kørekort kategori B
  • Flair for IT


Vi tilbyder En spændende arbejdsplads med dygtige og engagerede kollegaer i historiske og smukke rammer. Den ugentlige arbejdstid er på 37 timer. Løn og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og vedkommende forhandlingsberettigede organisation.

Tiltrædelse ønskes d. 1. januar 2020 eller snarest muligt herefter. Vores arkitekt går på barsel i begyndelsen af februar, så januar er afsat til en god overlevering af opgaverne. Stillingen er tidsbegrænset og ophører uden yderligere varsel d. 31. december 2020.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og sikkerhedsgodkendelse til niveau ”Hemmeligt”. Ansættelsen er betinget af, at denne sikkerhedsgodkendelse til stadighed kan oppebæres.


Hvordan søger du Du søger elektronisk ved at klikke på knappen ”Søg stillingen” allernederst i stillingsopslaget på Det Kgl. Biblioteks hjemmeside her. Du bedes vedhæfte din ansøgning, dit CV samt dokumentation for uddannelse og relevant beskæftigelse.

Ansøgningen skal være modtaget senest 24. november 2019. Vi forventer at afholde samtaler i uge 49.



Yderligere oplysninger Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte bygningschef Christian Bruun på mailadressen crb@kb.dk eller på telefon 91 32 47 39.



Alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge.

Det Kgl. Bibliotek er Danmarks nationale bibliotek. 800 medarbejdere er optaget af at bevare og formidle kulturarv og sikre viden til uddannelse, forskning, oplysning og oplevelse. Et bredt publikum besøger hver dag Det Kgl. Biblioteks mange betjeningssteder, og endnu flere benytter de digitale kanaler og services. Biblioteket hører under Kulturministeriet og omsætter årligt for 650 mio. kr. Læs mere og oplev Det Kgl. Bibliotek på www.kb.dk





Det Kgl. Bibliotek KøbenhavnKøbenhavn K2019-11-08T00:00:002019-11-24T00:00:00
330119117Student til området for Arkitektur, Design, Kunsthåndværk og Internationale OpgaverRobot Brænder du for kunst og kultur? Og har du lyst til at blive en del af opgaveløsningen i en politisk styret forvaltning? Slots- og Kulturstyrelsen søger en student til området for Arkitektur, Design, Kunsthåndværk og Internationale Opgaver. Vi er et område med en bred opgaveportefølje, hvor tempoet er højt og der er mange bolde i luften. Vi leder efter en selvstændig og engageret studerende til bl.a. at hjælpe os med følgende opgaver: Bistå med koordinering af danske kulturprojekter i samarbejde med danske ambassader og medlemmerne af Det Internationale Kulturpanel Opdatere styrelsens hjemmeside og hjælpe med Instagram og pressemeddelelser Planlægge besøgsprogrammer for internationale samarbejdspartnere Researchopgaver i relation til minister departementsbetjening i forbindelse med taler, indstillinger, pressemeddelelser, osv. Løbende praktiske opgaver, herunder rejseplanlægning, udgiftsafregninger, afvikling af enhedens arrangementer, osv Du vil som student blive en del af et dynamisk team, hvor der bliver lagt vægt på gode socialerelationer, sparring og faglig udvikling. Om dig Du studerer på en relevant videregående uddannelse (gerne inden for humaniora eller samfundsvidenskab) og du har minimum 2 år tilbage af din uddannelse. Vi lægger vægt på, at du: Trives med mange forskelligartede opgaver og kan holde hovedet koldt på en travl arbejdsplads Er fleksibel, systematisk og selvkørende Kan samarbejde professionelt med mange typer mennesker, også på engelsk Har erfaring med enten kommunikations-, koordinerings, eller forvaltningsopgaver fra tidligere studiejob Har kendskab til den danske og eller internationale kunst- og kulturscene Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelsesstart er fra januar 2020. Løn og øvrige ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst for studentermedarbejdere i staten. Arbejdstiden pr. uge er som udgangspunkt ca. 15 timer men det er en forudsætning, at du er fleksibel omkring arbejdstidspunkter i spidsbelastningsperioder. Information og ansøgning Send din ansøgning til os senest d. 19. november kl. 23:59. Der vil blive afholdt samtaler i uge 49. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Ida Fuglsang på tlf. 33 74 45 24 ifd@slks.dk Du kan læse mere om os på www.slks.dk Vi betragter forskellighed som en ressource og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.Brænder du for kunst og kultur? Og har du lyst til at blive en del af opgaveløsningen i en politisk styret forvaltning?

Slots- og Kulturstyrelsen søger en student til området for Arkitektur, Design, Kunsthåndværk og Internationale Opgaver. Vi er et område med en bred opgaveportefølje, hvor tempoet er højt og der er mange bolde i luften. Vi leder efter en selvstændig og engageret studerende til bl.a. at hjælpe os med følgende opgaver:

  • Bistå med koordinering af danske kulturprojekter i samarbejde med danske ambassader og medlemmerne af Det Internationale Kulturpanel
  • Opdatere styrelsens hjemmeside og hjælpe med Instagram og pressemeddelelser
  • Planlægge besøgsprogrammer for internationale samarbejdspartnere
  • Researchopgaver i relation til minister/departementsbetjening i forbindelse med taler, indstillinger, pressemeddelelser, osv.
  • Løbende praktiske opgaver, herunder rejseplanlægning, udgiftsafregninger, afvikling af enhedens arrangementer, osv
Du vil som student blive en del af et dynamisk team, hvor der bliver lagt vægt på gode socialerelationer, sparring og faglig udvikling.

Om dig
Du studerer på en relevant videregående uddannelse (gerne inden for humaniora eller samfundsvidenskab) og du har minimum 2 år tilbage af din uddannelse.

Vi lægger vægt på, at du:

  • Trives med mange forskelligartede opgaver og kan holde hovedet koldt på en travl arbejdsplads
  • Er fleksibel, systematisk og selvkørende
  • Kan samarbejde professionelt med mange typer mennesker, også på engelsk
  • Har erfaring med enten kommunikations-, koordinerings, eller forvaltningsopgaver fra tidligere studiejob
  • Har kendskab til den danske og/eller internationale kunst- og kulturscene
Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelsesstart er fra januar 2020. Løn og øvrige ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst for studentermedarbejdere i staten. Arbejdstiden pr. uge er som udgangspunkt ca. 15 timer – men det er en forudsætning, at du er fleksibel omkring arbejdstidspunkter i spidsbelastningsperioder.


Information og ansøgning
Send din ansøgning til os senest d. 19. november kl. 23:59. Der vil blive afholdt samtaler i uge 49.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Ida Fuglsang på tlf. 33 74 45 24 / ifd@slks.dk Du kan læse mere om os på www.slks.dk

Vi betragter forskellighed som en ressource og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Slots- og KulturstyrelsenKøbenhavn V2019-11-06T00:00:002019-11-24T00:00:00
330114481Det Kongelige Danske Kunstakademis skoler for Arkitektur, Design og Konservering - Arkitektskolen udbyder et ledigt ph.d-stipendium under temaet "Arkitektfaglige metoder og pædagogik"Robot Det Kongelige Danske Kunstakademis skoler for Arkitektur, Design og Konservering Arkitektskolen udbyder et ledigt ph.d-stipendium under temaet Arkitektfaglige metoder og pædagogik Ved Institut for Bygningskunst, By & Landskab opslås et ph.d.- stipendium inden for temaet Arkitektfaglige metoder og pædagogik med særligt fokus på undersøgelsen af aktuelle arkitektfaglige arbejdsmetoder og hvordan de bidrager til værdiskabelsen i bæredygtigt byggeri, landskabs- og byudvikling, herunder hvordan der aktuelt kan undervises i disse metoder og hvordan de dertil forbundne didaktikker kan udformes. Stillingen ønskes besat 1. maj 2020 eller snarest muligt herefter. Om projektet Globale og lokale samfund er i stigende grad forbundet i bestræbelsen på at møde de store og komplekse udfordringer der bla er beskrevet i FNs klimamål og de 17 mål for en bæredygtig verden (SDG). KADK har taget Verdensmålene til sig, og arbejder nu med dem på alle niveauer af organisationen. På IBBL er vi særligt optagede af at tænke bæredygtighed som et spørgsmål om at gro en ny kultur, der kan sætte os istand til at skabe forandring indenfor de problemstillinger som SDG erne og Klimamålene indrammer. At imødegå disse udfordringer kræver i udgangspunktet en holistisk tilgang til de mange komplekse problemstillinger og evnen til at indgå i et kreativt samarbejde på tværs af faglige discipliner, sektorer, landegrænser, indkomstforhold, teknologisk niveau og samfundsstrukturer. Det kræver indgående kendskab til og erfaring med arkitektfaglige metoder i den kreative proces og i samarbejde med andre. Det er en afgørende kompetence for at omstillings og transformationsarbejdet skal lykkes. Når vi bliver eksplicitte og kan forklare og visualisere for andre, hvad vi gør hvornår, styrker det vores evne til at indgå i og lede denne type arbejde som arkitekter. For at kunne forskningsunderbygge arkitektuddannelsen, som særlig på Bacheloruddannelsen har det helhedsorienterede som omdrejningspunkt, har vi brug for forskningsbaseret viden om hvordan arkitekter konkret udøver deres faglige metoder. Vi ønsker kvalificerede bud på en afgrænset problemformulering, på relevante forskningsspørgsmål og de dertil hørende forskningsmetoder, teoretisk ramme mm. Vi ser helst et antal empiriske undersøgelser, ligesom vi ønsker begrundede bud på, hvilke eksempler på aktuelle arkitektfaglige metoder, der er relevante at undersøge. Vi ser også gerne forslag til, hvordan den forskningsbaserede viden kan omsættes og formidles i undervisningssammenhænge. Det er væsentligt at projektet forstås som en del af Arkitektskolen og IBBLs fokus på metode, pædagogik og værdiskabelse, særlig på bachelor-uddannelsen som ph.d.-kandidaten vil blive tilknyttet. Den ideelle kandidat er uddannet fra een af arkitektskolerne eller har tilsvarende baggrund, har lyst til at sætte spørgsmål til arkitekters faglighed i en forskningsmæssig sammenhæng, og evner at sætte arkitektfaglige metoder i relation til undervisningssammenhænge og didaktik. Kandidaten vil sideløbende med ph.d.-studiet være tilknyttet bachelorprogrammet Kompleksitetshåndtering i praksis som en integreret del af fakultetet på IBBL og som medspiller i udviklingen af uddannelsens pædagogiske og didaktiske rationale. Stillingen tilknyttes Institut for Bygning, By & landskab og vil blive indskrevet ved KADK s ph.d.-skole. Institut for Bygning, by og landskab (IBBL) Instituttets faglige områder er bygningskunstens, byernes og kulturlandskabernes rumlige forandring og udvikling, aktuelt og historisk. Dette omfatter viden om, hvordan man kan fremstille kvalificerede forslag til bæredygtig bebyggelse, bosætninger, byer og landskaber der er informeret af relevant forskning og kunstnerisk udviklingsvirksomhed. Instituttet ser det som sin hovedopgave at uddanne arkitekter, hvis kompetencer og viden har en meget høj relevans for, hvordan samfund verden over kan forstå og møde globaliseringens udfordringer, så de rumlige opbrud og forandringer bidrager til øget livskvalitet. Arkitekturens aktuelle vilkår og muligheder tæller bl.a. klimaforandringer, samfunds- og befolkningsmæssige forandringer, energi- og forsynings- og infrastrukturelle forhold. De tre kandidatprogrammer på instituttet er indbyrdes meget forskellige, men tager alle udgangspunkt i det store skalaspænd , der rækker fra den enkelte bygningsdel i den lille skala og op til byens og landskabets store skalaer. F.eks. er formgivning af det enkelte rum og den enkelte bygningsdel opgaver i bygningskunstens lille skala. Udvikling af en kompleks bygningskunstnerisk og by-arkitektonisk helhed i forhold til de konkrete omgivelser kan man se som midter-skalaen . Oplevelsesmæssig- og strategiske udvikling af byer, byrum, landskaber og regioner ligger i den helt store skala. Læs mere om instituttet, programmer, forskning, kunstnerisk udviklingsvirksomhed mv. på www.kadk.dk. Kvalifikationskrav Ph.d.-studiet er fastsat til tre årsværk. På ansøgningstidspunktet skal ansøger have opnået en kandidatgrad (120 ECTS eller tilsvarende) inden for arkitektur, design eller andet relevant fagområde. Alternativt skal ansøgeren kunne dokumentere kompetencer på niveau med en kandidatgrad gennem længerevarende uddannelse (4-5 år), viden, kvalifikationer, kompetencer og erhvervsmæssig erfaring inden for arkitektur. Ansættelsesforhold Indskrivning sker med henblik på at erhverve ph.d.-graden og medfører ansættelse i tre år som lønnet ph.d.-stipendiat efter aftale mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation, protokollat om ph.d.-stipendiater (bilag 5). Lønnen udgøres af en anciennitetsbestemt basisløn samt et fast ikke-pensionsgivende tillæg. Retsgrundlaget for ph.d.-uddannelsen og tildelingen af ph.d.-graden ved Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering (KADK) findes først og fremmest i Bekendtgørelse af lov om videregående kunstneriske uddannelsesinstitutioner, jf. lovbekendtgørelse nr. 1673 af 11. december 2013 og Uddannelses- og Forskningsministeriets ph.d.-bekendtgørelse nr. 1039 af 29. august 2013. Regelgrundlaget kan tilgås på KADK s hjemmeside: https: kadk.dk sites default files downloads article retningslinjer20for20p.nelsen20ved20kadk.pdf Ansøgningen skal indeholde: Der anvendes ikke ansøgningsskema. Ansøgningen skal være affattet skriftligt på dansk, norsk, svensk eller engelsk. Ansøgningen indsendes som pdf og skal omfatte: 1 A4-side motiveret ansøgning. 4 A4 siders projektbeskrivelse. Projektbeskrivelsen skal indeholde følgende: • Problemstilling • Beskrivelse af projektets målsætninger og dets nyhedsværdi for hhv. forskning, undervisning og arkitektfagets praksis • State-of-the-Art indenfor forskning og arkitektfaglig praksis i forhold til problemstilling • Mulige forskningsspørgsmål og evt. hypoteser. • Beskrivelse af relevante forskningsmetoder til besvarelse af spørgsmålene • Evt. forslag til empiriske undersøgelser, cases eller andre analyseenheder • Kort gennemgang af relevant teori • Tidsplan for projektet (undervisning udgør 1 6 af det samlede forløb) • Kildehenvisninger (udover de 4 A4 sider) CV samt eventuel publikationsliste. 5 A4 siders Portefolio med eksempler på ansøgerens praktiske arkitektfaglige arbejde og undervisning. Eksempel på egen skriftlig formidling eller uddrag af samme. Max 2 sider. Dokumentation for beståede eksaminer i form af eksamensbevis og karakterudskrift. Udenlandske ansøgere skal kunne dokumentere, at de kan læse og forstå dansk. Ansøgningen Ansøgning med tilhørende bilag skal sendes elektronisk via knappen Søg stillingen nedenfor, så den er KADK i hænde senest fredag den 15. januar 2020 kl. 12.00. Ansøgninger og ansøgningsmateriale modtaget efter ansøgningsfristens udløb medtages ikke i bedømmelsen. Yderligere information Yderligere information kan fås ved henvendelse til lektor Morten Meldgaard på mail Morten.Meldgaard@kadk.dk eller telefon 45 4170 1739, eller til institutleder Katrine Lotz på mail klotz@kadk.dk eller telefon 45 4170 1689. Alle, der opfylder kravet om en akademisk uddannelse på kandidatniveau opfordres til at søge stipendiet uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold.Det Kongelige Danske Kunstakademis skoler for Arkitektur, Design og Konservering – Arkitektskolen udbyder et ledigt ph.d-stipendium under temaet “Arkitektfaglige metoder og pædagogik”

Ved Institut for Bygningskunst, By & Landskab opslås et ph.d.- stipendium inden for temaet ”Arkitektfaglige metoder og pædagogik” med særligt fokus på undersøgelsen af aktuelle arkitektfaglige arbejdsmetoder og hvordan de bidrager til værdiskabelsen i bæredygtigt byggeri, landskabs- og byudvikling, herunder hvordan der aktuelt kan undervises i disse metoder og hvordan de dertil forbundne didaktikker kan udformes.

Stillingen ønskes besat 1. maj 2020 eller snarest muligt herefter.

Om projektet
Globale og lokale samfund er i stigende grad forbundet i bestræbelsen på at møde de store og komplekse udfordringer der bla er beskrevet i FNs klimamål og de 17 mål for en bæredygtig verden (SDG). KADK har taget Verdensmålene til sig, og arbejder nu med dem på alle niveauer af organisationen. På IBBL er vi særligt optagede af at tænke bæredygtighed som et spørgsmål om at gro en ny kultur, der kan sætte os istand til at skabe forandring indenfor de problemstillinger som SDG’erne og Klimamålene indrammer.

At imødegå disse udfordringer kræver i udgangspunktet en holistisk tilgang til de mange komplekse problemstillinger og evnen til at indgå i et kreativt samarbejde; på tværs af faglige discipliner, sektorer, landegrænser, indkomstforhold, teknologisk niveau og samfundsstrukturer. Det kræver indgående kendskab til og erfaring med arkitektfaglige metoder i den kreative proces og i samarbejde med andre. Det er en afgørende kompetence for at omstillings– og transformationsarbejdet skal lykkes. Når vi bliver eksplicitte og kan forklare og visualisere for andre, hvad vi gør hvornår, styrker det vores evne til at indgå i og lede denne type arbejde som arkitekter.
For at kunne forskningsunderbygge arkitektuddannelsen, som særlig på Bacheloruddannelsen har det helhedsorienterede som omdrejningspunkt, har vi brug for forskningsbaseret viden om hvordan arkitekter konkret udøver deres faglige metoder.

Vi ønsker kvalificerede bud på en afgrænset problemformulering, på relevante forskningsspørgsmål og de dertil hørende forskningsmetoder, teoretisk ramme mm. Vi ser helst et antal empiriske undersøgelser, ligesom vi ønsker begrundede bud på, hvilke eksempler på aktuelle arkitektfaglige metoder, der er relevante at undersøge. Vi ser også gerne forslag til, hvordan den forskningsbaserede viden kan omsættes og formidles i undervisningssammenhænge.

Det er væsentligt at projektet forstås som en del af Arkitektskolen og IBBLs fokus på metode, pædagogik og værdiskabelse, særlig på bachelor-uddannelsen som ph.d.-kandidaten vil blive tilknyttet.

Den ideelle kandidat er uddannet fra een af arkitektskolerne eller har tilsvarende baggrund, har lyst til at sætte spørgsmål til arkitekters faglighed i en forskningsmæssig sammenhæng, og evner at sætte arkitektfaglige metoder i relation til undervisningssammenhænge og didaktik. Kandidaten vil sideløbende med ph.d.-studiet være tilknyttet bachelorprogrammet ”Kompleksitetshåndtering i praksis” som en integreret del af fakultetet på IBBL og som medspiller i udviklingen af uddannelsens pædagogiske og didaktiske rationale.

Stillingen tilknyttes Institut for Bygning, By & landskab og vil blive indskrevet ved KADK’s ph.d.-skole.

Institut for Bygning, by og landskab (IBBL)
Instituttets faglige områder er bygningskunstens, byernes og kulturlandskabernes rumlige forandring og udvikling, aktuelt og historisk. Dette omfatter viden om, hvordan man kan fremstille kvalificerede forslag til bæredygtig bebyggelse, bosætninger, byer og landskaber der er informeret af relevant forskning og kunstnerisk udviklingsvirksomhed.
Instituttet ser det som sin hovedopgave at uddanne arkitekter, hvis kompetencer og viden har en meget høj relevans for, hvordan samfund verden over kan forstå og møde globaliseringens udfordringer, så de rumlige opbrud og forandringer bidrager til øget livskvalitet.
Arkitekturens aktuelle vilkår og muligheder tæller bl.a. klimaforandringer, samfunds- og befolkningsmæssige forandringer, energi- og forsynings- og infrastrukturelle forhold.

De tre kandidatprogrammer på instituttet er indbyrdes meget forskellige, men tager alle udgangspunkt i ’det store skalaspænd’, der rækker fra den enkelte bygningsdel i den lille skala og op til byens og landskabets store skalaer. F.eks. er formgivning af det enkelte rum og den enkelte bygningsdel opgaver i bygningskunstens lille skala. Udvikling af en kompleks bygningskunstnerisk og by-arkitektonisk helhed i forhold til de konkrete omgivelser kan man se som ’midter-skalaen’. Oplevelsesmæssig- og strategiske udvikling af byer, byrum, landskaber og regioner ligger i den helt store skala.

Læs mere om instituttet, programmer, forskning, kunstnerisk udviklingsvirksomhed mv. på www.kadk.dk.

Kvalifikationskrav
Ph.d.-studiet er fastsat til tre årsværk. På ansøgningstidspunktet skal ansøger have opnået en kandidatgrad (120 ECTS eller tilsvarende) inden for arkitektur, design eller andet relevant fagområde.

Alternativt skal ansøgeren kunne dokumentere kompetencer på niveau med en kandidatgrad gennem længerevarende uddannelse (4-5 år), viden, kvalifikationer, kompetencer og erhvervsmæssig erfaring inden for arkitektur.

Ansættelsesforhold
Indskrivning sker med henblik på at erhverve ph.d.-graden og medfører ansættelse i tre år som lønnet ph.d.-stipendiat efter aftale mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation, protokollat om ph.d.-stipendiater (bilag 5).

Lønnen udgøres af en anciennitetsbestemt basisløn samt et fast ikke-pensionsgivende tillæg.

Retsgrundlaget for ph.d.-uddannelsen og tildelingen af ph.d.-graden ved Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering (KADK) findes først og fremmest i Bekendtgørelse af lov om videregående kunstneriske uddannelsesinstitutioner, jf. lovbekendtgørelse nr. 1673 af 11. december 2013 og Uddannelses- og Forskningsministeriets ph.d.-bekendtgørelse nr. 1039 af 29. august 2013. Regelgrundlaget kan tilgås på KADK’s hjemmeside: https://kadk.dk/sites/default/files/downloads/article/retningslinjer20for20p.nelsen20ved20kadk.pdf

Ansøgningen skal indeholde:
Der anvendes ikke ansøgningsskema. Ansøgningen skal være affattet skriftligt på dansk, norsk, svensk eller engelsk.

Ansøgningen indsendes som pdf og skal omfatte:
1 A4-side motiveret ansøgning.
4 A4 siders projektbeskrivelse. Projektbeskrivelsen skal indeholde følgende:
• Problemstilling
• Beskrivelse af projektets målsætninger og dets nyhedsværdi for hhv. forskning, undervisning og arkitektfagets praksis
• State-of-the-Art indenfor forskning og arkitektfaglig praksis i forhold til problemstilling
• Mulige forskningsspørgsmål og evt. hypoteser.
• Beskrivelse af relevante forskningsmetoder til besvarelse af spørgsmålene
• Evt. forslag til empiriske undersøgelser, cases eller andre analyseenheder
• Kort gennemgang af relevant teori
• Tidsplan for projektet (undervisning udgør 1/6 af det samlede forløb)
• Kildehenvisninger (udover de 4 A4 sider)
CV samt eventuel publikationsliste.
5 A4 siders Portefolio med eksempler på ansøgerens praktiske arkitektfaglige arbejde og undervisning.
Eksempel på egen skriftlig formidling eller uddrag af samme. Max 2 sider.
Dokumentation for beståede eksaminer i form af eksamensbevis og karakterudskrift.
Udenlandske ansøgere skal kunne dokumentere, at de kan læse og forstå dansk.

Ansøgningen
Ansøgning med tilhørende bilag skal sendes elektronisk via knappen ”Søg stillingen” nedenfor, så den er KADK i hænde senest fredag den 15. januar 2020 kl. 12.00.

Ansøgninger og ansøgningsmateriale modtaget efter ansøgningsfristens udløb medtages ikke i bedømmelsen.

Yderligere information
Yderligere information kan fås ved henvendelse til lektor Morten Meldgaard på mail Morten.Meldgaard@kadk.dk eller telefon +45 4170 1739, eller til institutleder Katrine Lotz på mail klotz@kadk.dk eller telefon +45 4170 1689.

Alle, der opfylder kravet om en akademisk uddannelse på kandidatniveau opfordres til at søge stipendiet uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og KonserveringKøbenhavn K2019-10-30T00:00:002019-12-06T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

AWS Service Architect

NNIT A/S

Søborg
Do you like being on the technological forefront and develop sustainable solutions? And would you like to help us on our Cloud transformation journey? Your responsibilities as a AWS Service Architect You will help our business and customers on the C...
Indrykket:5. november 2019
Udløbsdato:20. november 2019

Slots- og Kulturstyrelsen søger arkitekt eller bygningskonstruktør til restaurering og projektering på Danmarks smukkeste ejendomsportefølje

Slots- og Kulturstyrelsen

København V
Har du lyst til at indgå i et stærkt fagligt miljø, hvor du selvstændigt skal gennemføre projekterings- og restaureringsopgaver på slotte og kulturbygninger? Tænder du på at løfte kulturarven sikkert ind i fremtiden? Så læs videre her. Vi har fokus ...
Indrykket:10. november 2019
Udløbsdato:28. november 2019

Arkitekt eller bygningskonstruktør til spændende barselsvikariat på Det Kg. Bibliotek

Det Kgl. Bibliotek København

København K
Det Kgl. Bibliotek søger en arkitekt, bygningskonstruktør eller lignende til et spændende og udfordrende barselsvikariat i Bygningsafdelingen på Det Kgl. Bibliotek med tiltrædelse 1. januar 2020. Du skal vikariere for en af vores arkitekter i Bygnin...
Indrykket:8. november 2019
Udløbsdato:24. november 2019

Student til området for Arkitektur, Design, Kunsthåndværk og Internationale Opgaver

Slots- og Kulturstyrelsen

København V
Brænder du for kunst og kultur? Og har du lyst til at blive en del af opgaveløsningen i en politisk styret forvaltning? Slots- og Kulturstyrelsen søger en student til området for Arkitektur, Design, Kunsthåndværk og Internationale Opgaver. Vi er et ...
Indrykket:6. november 2019
Udløbsdato:24. november 2019

Det Kongelige Danske Kunstakademis skoler for Arkitektur, Design og Konservering - Arkitektskolen udbyder et ledigt ph.d-stipendium under temaet "Arkitektfaglige metoder og pædagogik"

Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering

København K
Det Kongelige Danske Kunstakademis skoler for Arkitektur, Design og Konservering Arkitektskolen udbyder et ledigt ph.d-stipendium under temaet Arkitektfaglige metoder og pædagogik Ved Institut for Bygningskunst, By & Landskab opslås et ph.d.- stipen...
Indrykket:30. oktober 2019
Udløbsdato:6. december 2019