Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Er du vores nye dagtilbud- og skolesocialrådgiver?

Center for Børn og Voksne i Furesø Kommune har en sjældent opslået stilling som dagtilbud- og skolesocialrådgiver til besættelse pr. 1. august 2019. Ordningen med faste dagtilbud- og skolesocialrådgivere tilknyttet alle kommunens institutioner og skoler har været fast implementeret siden august 2014.
 
Stillingen
Du vil være fast tilknyttet to af kommunens folkeskoler, hvor du forventes at være tilgængelig 1-2 dage om ugen. Arbejdsopgaverne består i deltagelse i konsultative fora, sparring til lærere og pædagoger i forbindelse med elevsager, hjælp til udfærdigelse af underretninger og statusudtalelser, deltagelse i samarbejdsmøder med familier, tilbyde egne § 11-forløb eller henvise til relevante § 11-forløb i kommunens øvrige tilbud.
 
På daginstitutionsområdet vil du være tilknyttet 10 af kommunens daginstitutioner, hvor du vil indgå i et fast sparringsteam med en af vores specialpædagoger, der yder sparring til hver af daginstitutionerne én gang om måneden, samt være fast deltager i Småbørnsteamet, der yder konsultativ og tværfaglig sparring til daginstitutionerne. Herudover har daginstitutionerne mulighed for at kontakte dig ligesom du har mulighed for selv at tilbyde eller henvise til § 11 forløb.
 
Som udgangspunkt er stillingen en forebyggende stilling uden myndighedskompetence – dog vil du i ferieperioder eller ved særlige spidsbelastninger, skulle indgå i vagtordningen og andre arbejdsopgaver på myndighedsområdet.
 
Afdelingen
Som vores nye dagtilbud- og skolesocialrådgiver, vil du komme til at indgå i et team med 4 andre rådgivere med samme funktion. Vi bestræber os på at mødes på rådhuset hver mandag, hvor vi har teammøde om formiddagen. Vi er et team der lægger vægt på løbende sparring, som en forudsætning for at kunne være i en så selvstændig funktion, samtidig med at der skal være plads til humor og en uformel omgangstone i dagligdagen.
 
Vores team indgår som en del af Afdelingen for Forebyggelse og Undersøgelse, hvor også myndighedsrådgiverne der arbejder med § 50 undersøgelser er organiseret. Derudover har vi et tæt samarbejde med Afdelingen for Foranstaltninger for Børn og Unge, der består af myndighedsrådgiverne der arbejder efter SEL § 52, samt vores to familieplejekonsulenter.
 
Der tilbydes ekstern supervision hver 2. måned. Herudover er størstedelen af medarbejderne i gang med den sociale diplomuddannelse, som vi i samarbejde med Metropol og Servicestyrelsen har til kommunen i et lokalt forankret hold. Har du minimum 2 års relevant erhvervserfaring, vil have mulighed for at hoppe med på holdet, som går i gang med modul 3 efter sommerferien.
 
Forventninger til dig
Vi søger en kollega, der brænder for og har erfaring med arbejdet med udsatte børn, unge og deres familier, og som derudover:
 

  • Har relevant socialfaglige uddannelsesbaggrund, som socialrådgiver eller socialformidler.
  • Har flere års erfaring indenfor børne-/ungeområdet, herunder erfaring med sagsbehandling på myndighedsområdet, idet du forventes at være brobygger mellem normalområdet og det specialiserede børneområde.
  • Befinder sig godt med at arbejde selvstændigt og kan navigere i en hverdag med tværfagligt samarbejde, uden at miste fokus på eget socialfaglige ståsted.
  • Har gode samarbejdsevner på tværs af faggrænser, herunder erfaring med at sparre med og vejlede andre faggrupper i forhold til socialrådgivernes arbejdsfelt.
 
Løn og ansættelse
Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny løn.
Stillingen ønskes besat pr. 1.8.2019 eller snarest muligt.
 
Vil du vide mere om stillingen? 
Så er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Louise Muff Christensen på tlf. 7216 4150.
 
Ansøgningsfristen er mandag den 24. juni 2019 kl. 12:00.  Vi holder ansættelsessamtaler hele dagen torsdag den 27. juni 2019 og glæder os til at høre fra dig.
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330034133Phoenix-b502667b12019-05-29T12:05:00.707Er du vores nye dagtilbud- og skolesocialrådgiver?Center for Børn og Voksne i Furesø Kommune har en sjældent opslået stilling som dagtilbud- og skolesocialrådgiver til besættelse pr. 1. august 2019. Ordningen med faste dagtilbud- og skolesocialrådgivere tilknyttet alle kommunens institutioner og skoler har været fast implementeret siden august 2014.
 
Stillingen
Du vil være fast tilknyttet to af kommunens folkeskoler, hvor du forventes at være tilgængelig 1-2 dage om ugen. Arbejdsopgaverne består i deltagelse i konsultative fora, sparring til lærere og pædagoger i forbindelse med elevsager, hjælp til udfærdigelse af underretninger og statusudtalelser, deltagelse i samarbejdsmøder med familier, tilbyde egne § 11-forløb eller henvise til relevante § 11-forløb i kommunens øvrige tilbud.
 
På daginstitutionsområdet vil du være tilknyttet 10 af kommunens daginstitutioner, hvor du vil indgå i et fast sparringsteam med en af vores specialpædagoger, der yder sparring til hver af daginstitutionerne én gang om måneden, samt være fast deltager i Småbørnsteamet, der yder konsultativ og tværfaglig sparring til daginstitutionerne. Herudover har daginstitutionerne mulighed for at kontakte dig ligesom du har mulighed for selv at tilbyde eller henvise til § 11 forløb.
 
Som udgangspunkt er stillingen en forebyggende stilling uden myndighedskompetence – dog vil du i ferieperioder eller ved særlige spidsbelastninger, skulle indgå i vagtordningen og andre arbejdsopgaver på myndighedsområdet.
 
Afdelingen
Som vores nye dagtilbud- og skolesocialrådgiver, vil du komme til at indgå i et team med 4 andre rådgivere med samme funktion. Vi bestræber os på at mødes på rådhuset hver mandag, hvor vi har teammøde om formiddagen. Vi er et team der lægger vægt på løbende sparring, som en forudsætning for at kunne være i en så selvstændig funktion, samtidig med at der skal være plads til humor og en uformel omgangstone i dagligdagen.
 
Vores team indgår som en del af Afdelingen for Forebyggelse og Undersøgelse, hvor også myndighedsrådgiverne der arbejder med § 50 undersøgelser er organiseret. Derudover har vi et tæt samarbejde med Afdelingen for Foranstaltninger for Børn og Unge, der består af myndighedsrådgiverne der arbejder efter SEL § 52, samt vores to familieplejekonsulenter.
 
Der tilbydes ekstern supervision hver 2. måned. Herudover er størstedelen af medarbejderne i gang med den sociale diplomuddannelse, som vi i samarbejde med Metropol og Servicestyrelsen har til kommunen i et lokalt forankret hold. Har du minimum 2 års relevant erhvervserfaring, vil have mulighed for at hoppe med på holdet, som går i gang med modul 3 efter sommerferien.
 
Forventninger til dig
Vi søger en kollega, der brænder for og har erfaring med arbejdet med udsatte børn, unge og deres familier, og som derudover:
 
  • Har relevant socialfaglige uddannelsesbaggrund, som socialrådgiver eller socialformidler.
  • Har flere års erfaring indenfor børne-/ungeområdet, herunder erfaring med sagsbehandling på myndighedsområdet, idet du forventes at være brobygger mellem normalområdet og det specialiserede børneområde.
  • Befinder sig godt med at arbejde selvstændigt og kan navigere i en hverdag med tværfagligt samarbejde, uden at miste fokus på eget socialfaglige ståsted.
  • Har gode samarbejdsevner på tværs af faggrænser, herunder erfaring med at sparre med og vejlede andre faggrupper i forhold til socialrådgivernes arbejdsfelt.
 
Løn og ansættelse
Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny løn.
Stillingen ønskes besat pr. 1.8.2019 eller snarest muligt.
 
Vil du vide mere om stillingen? 
Så er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Louise Muff Christensen på tlf. 7216 4150.
 
Ansøgningsfristen er mandag den 24. juni 2019 kl. 12:00.  Vi holder ansættelsessamtaler hele dagen torsdag den 27. juni 2019 og glæder os til at høre fra dig.
 

2019-06-24T12:50:51.930 Center for Børn og Voksne i Furesø Kommune har en sjældent opslået stilling som dagtilbud- og skolesocialrådgiver til besættelse pr. 1. august 2019. Ordningen med faste dagtilbud- og skolesocialrådgivere tilknyttet alle kommunens institutioner og skoler har været fast implementeret siden august 2014. StillingenDu vil være fast tilknyttet to af kommunens folkeskoler, hvor du forventes at være tilgængelig 1-2 dage om ugen. Arbejdsopgaverne består i deltagelse i konsultative fora, sparring til lærere og pædagoger i forbindelse med elevsager, hjælp til udfærdigelse af underretninger og statusudtalelser, deltagelse i samarbejdsmøder med familier, tilbyde egne 11-forløb eller henvise til relevante 11-forløb i kommunens øvrige tilbud. På daginstitutionsområdet vil du være tilknyttet 10 af kommunens daginstitutioner, hvor du vil indgå i et fast sparringsteam med en af vores specialpædagoger, der yder sparring til hver af daginstitutionerne n gang om måneden, samt være fast deltager i Småbørnsteamet, der yder konsultativ og tværfaglig sparring til daginstitutionerne. Herudover har daginstitutionerne mulighed for at kontakte dig ligesom du har mulighed for selv at tilbyde eller henvise til 11 forløb. Som udgangspunkt er stillingen en forebyggende stilling uden myndighedskompetence dog vil du i ferieperioder eller ved særlige spidsbelastninger, skulle indgå i vagtordningen og andre arbejdsopgaver på myndighedsområdet. AfdelingenSom vores nye dagtilbud- og skolesocialrådgiver, vil du komme til at indgå i et team med 4 andre rådgivere med samme funktion. Vi bestræber os på at mødes på rådhuset hver mandag, hvor vi har teammøde om formiddagen. Vi er et team der lægger vægt på løbende sparring, som en forudsætning for at kunne være i en så selvstændig funktion, samtidig med at der skal være plads til humor og en uformel omgangstone i dagligdagen. Vores team indgår som en del af Afdelingen for Forebyggelse og Undersøgelse, hvor også myndighedsrådgiverne der arbejder med 50 undersøgelser er organiseret. Derudover har vi et tæt samarbejde med Afdelingen for Foranstaltninger for Børn og Unge, der består af myndighedsrådgiverne der arbejder efter SEL 52, samt vores to familieplejekonsulenter. Der tilbydes ekstern supervision hver 2. måned. Herudover er størstedelen af medarbejderne i gang med den sociale diplomuddannelse, som vi i samarbejde med Metropol og Servicestyrelsen har til kommunen i et lokalt forankret hold. Har du minimum 2 års relevant erhvervserfaring, vil have mulighed for at hoppe med på holdet, som går i gang med modul 3 efter sommerferien. Forventninger til digVi søger en kollega, der brænder for og har erfaring med arbejdet med udsatte børn, unge og deres familier, og som derudover: Har relevant socialfaglige uddannelsesbaggrund, som socialrådgiver eller socialformidler. Har flere års erfaring indenfor børne- ungeområdet, herunder erfaring med sagsbehandling på myndighedsområdet, idet du forventes at være brobygger mellem normalområdet og det specialiserede børneområde. Befinder sig godt med at arbejde selvstændigt og kan navigere i en hverdag med tværfagligt samarbejde, uden at miste fokus på eget socialfaglige ståsted. Har gode samarbejdsevner på tværs af faggrænser, herunder erfaring med at sparre med og vejlede andre faggrupper i forhold til socialrådgivernes arbejdsfelt. Løn og ansættelseLøn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny løn.Stillingen ønskes besat pr. 1.8.2019 eller snarest muligt. Vil du vide mere om stillingen? Så er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Louise Muff Christensen på tlf. 7216 4150. Ansøgningsfristen er mandag den 24. juni 2019 kl. 12:00. Vi holder ansættelsessamtaler hele dagen torsdag den 27. juni 2019 og glæder os til at høre fra dig.10Phoenixb502667b101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-24T00:00:000010https://furesoe.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=52e9ab24-cd97-4bf5-abc5-f3bbd02dbe9d0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnGladsaxe3537238Foranstaltning for Børn og Unge11Stiager 23500VærløseDKDanmarkORS/b502667b_logo.jpegORS/Small/b502667b_logo.jpeg0
lmc@furesoe.dkDKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent769851EmplyMinimum pakken - 35 dage6fef0eaf-0860-4021-9c4d-87321986f6e2_771500029-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b502667bhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=b502667bhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b502667b&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b502667b&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Socialvaesen/3.jpgBrænder du for at blive Socialrådgiver?12008001Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver11Socialvæsen361950833Louise Muff Christensenlmc@furesoe.dkDanmarkDanmark330042522Socialrådgivere/socialformidlere til SocialafsnittetBasic Vil du være med til at styrke indsatsen for familier med børn og unge?Vi har 2 faste fuldtidsstillinger til besættelse pr. 1.8.2019 eller snarest derefter.I Ballerup Kommune er vi ambitiøse og har med indførslen af Fælleskabsmodellen (Ballerups svar på en Sverigesmodel) fra starten af 2017 styrket den tidlige forebyggende indsats og ikke mindst det socialfaglige myndighedsarbejde.Vores 30 socialrådgivere inden for det sociale myndighedsområde er opdelt i 5 distrikter og placeret i vores Socialafsnit i Center for Børne- og Ungerådgivning og sammen med vores to decentrale institutioner (Familiehus og Ungdomspension). Herudover består centeret af et PPR-afsnit og et team med Ungeindsatser (SSP ogopsøgende team). I centeret arbejdes der insisterende tværfagligt i distrikterne mellem pædagogiske vejledere, psykologer, logopæd er, motorikkonsulenter og socialrådgivere ud fra en fælles børne- og ungestrategi, som er udviklet sammen med Center for Skoler, Institutioner og Kultur. Omdrejningspunktet for strategien er, at den tager udgangspunkt i et fælles systemisk og anerkendende børne- og ungesyn, der har som grundlæggende værdi, at børn og unge oplever sig som betydningsfulde deltagere i velfungerende inkluderende fællesskaber, hvor individuelle forskelle opfattes som en styrke.Med indførsel af Fællesskabsmodellen, hvor man som socialrådgiver arbejder med færre sager, ønsker vi at insistere på et tættere og mere forpligtende samarbejde med familierne, deres netværk og de samarbejdspartnere, der er rundt om dem. Vi ønsker at medvirke til, at børnene bliver livsduelige og stærke på trods af, hvad der måtte være af udfordringer på deres vej. Det er vores ambition, at alle børn skal opleve sig som en del af fællesskabet, og at vi kontinuerligt arbejder på at få dem til at tilhøre almenområdet. Du skal kunne se dig som en vigtig bidragyder til kvalificering af det tværfaglige samarbejde, hvor netop din viden om det socialfaglige område er relevant.Som socialrådgiver i Familieteamet arbejder du med Servicelovens bestemmelser inden for kapitel 11, hvilket indeholder både råd og vejledning, gennemførelse af børnefaglige undersøgelser, iværksættelse af foranstaltninger og opfølgning på handleplaner. Kontinuitet i sagsbehandlingen er vigtigt for os, og du vil derfor have alle aldersgrupper og sagstyper. Sager med handicapkompenserende ydelser løses i vores handicapteam. Vi er optaget af inddragelsen af familiens netværk, og du skal finde netop dette arbejde væsentligt og afgørende for etableringen af varige løsninger i familien.I dit daglige arbejde vil du møde kolleger, der brænder for både det specialpædagogiske arbejde og det socialfaglige område, og for hvordan vi sammen kan bidrage til stærke løsninger for familierne. Vi arbejder ud fra metoden Signs of Safety løsningsfokuseret metode, og i et IT-system, der blandt andet understøtter hele myndighedsområdet. Vi er optaget af hele tiden at blive klogere på vores praksis, og ønsker at arbejde mere datastyret. Det betyder, at du skal have flair for IT og forstår vigtigheden af korrekt datakvalitet.VORES FORVENTNINGER TIL DIG Du er uddannet socialrådgiver socialformidler Du har interesse for og gerne erfaring med arbejdsområdet Du har flair for IT og kender måske allerede SB-sys Du finder inddragelsen af familiens netværk afgørende for de holdbare løsninger Du brænder for, at alle børn skal have samme muligheder Du er en holdspiller Du er omstillingsparat Du finder både tværfagligt og tværsektorielt samarbejde væsentligt Du har lyst og evne til at arbejde systematisk, målrettet og helhedsorienteret Du er optaget af lovgivningen og formidlingen af den Du er positiv og har evne til at engagere dig Ikke mindst har du energi og gå-på-mod. FRA OS FÅR DU En ambitiøs arbejdsplads Stillet krav om høj faglighed Kompetenceudvikling Gode kollegaer, der glæder sig til at byde dig velkommen En introduktionsplan og en mentor Et tæt samarbejde med ledelsen En travl og spændende hverdag Ekstern supervision. Hvis ovenstående har vakt din interesse, skal du ikke tøve med at skrive til os. Det erikke en hindring, hvis du er nyuddannet. Vi vil sørge for grundig oplæring. Vi glæder os til at høre fra dig.LØN- OG ANS TTELSESVILKÅRLøn og ansættelse ifølge gældende overenskomst efter principper om lokalløndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.YDERLIGERE OPLYSNINGERYderligere information kan fås ved henvendelse til teamleder Gitte Faulkner på telefon 4477 2974 eller Helle Korsholm på telefon 4097 2961.ANSØGNINGSFRIST: 1. JULI 2019 - KL 08.00Ansættelsessamtaler afholdes den 3. juli 2019.Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på send ansøgning og vedhæft din ansøgning, dit CV og dit uddannelsesbevis.Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.Vil du være med til at styrke indsatsen for familier med børn og unge?

Vi har 2 faste fuldtidsstillinger til besættelse pr. 1.8.2019 eller snarest derefter.

I Ballerup Kommune er vi ambitiøse og har med indførslen af Fælleskabsmodellen (Ballerups svar på en Sverigesmodel) fra starten af 2017 styrket den tidlige forebyggende indsats og ikke mindst det socialfaglige myndighedsarbejde.

Vores 30 socialrådgivere inden for det sociale myndighedsområde er opdelt i 5 distrikter og placeret i vores Socialafsnit i Center for Børne- og Ungerådgivning og sammen med vores to decentrale institutioner (Familiehus og Ungdomspension). Herudover består centeret af et PPR-afsnit og et team med Ungeindsatser (SSP og
opsøgende team). I centeret arbejdes der insisterende tværfagligt i distrikterne mellem pædagogiske vejledere, psykologer, logopæd’er, motorikkonsulenter og socialrådgivere ud fra en fælles børne- og ungestrategi, som er udviklet sammen med Center for Skoler, Institutioner og Kultur. Omdrejningspunktet for strategien er, at den tager udgangspunkt i et fælles systemisk og anerkendende børne- og ungesyn, der har som grundlæggende værdi, at børn og unge oplever sig som betydningsfulde deltagere i velfungerende inkluderende fællesskaber, hvor individuelle forskelle opfattes som en styrke.

Med indførsel af Fællesskabsmodellen, hvor man som socialrådgiver arbejder med færre sager, ønsker vi at insistere på et tættere og mere forpligtende samarbejde med familierne, deres netværk og de samarbejdspartnere, der er rundt om dem. Vi ønsker at medvirke til, at børnene bliver livsduelige og stærke på trods af, hvad der måtte være af udfordringer på deres vej. Det er vores ambition, at alle børn skal opleve sig som en del af fællesskabet, og at vi kontinuerligt arbejder på at få dem til at tilhøre almenområdet. Du skal kunne se dig som en vigtig bidragyder til kvalificering af det tværfaglige samarbejde, hvor netop din viden om det socialfaglige område er relevant.

Som socialrådgiver i Familieteamet arbejder du med Servicelovens bestemmelser inden for kapitel 11, hvilket indeholder både råd og vejledning, gennemførelse af børnefaglige undersøgelser, iværksættelse af foranstaltninger og opfølgning på handleplaner. Kontinuitet i sagsbehandlingen er vigtigt for os, og du vil derfor have alle aldersgrupper og sagstyper. Sager med handicapkompenserende ydelser løses i vores handicapteam. Vi er optaget af inddragelsen af familiens netværk, og du skal finde netop dette arbejde væsentligt og afgørende for etableringen af varige løsninger i familien.

I dit daglige arbejde vil du møde kolleger, der brænder for både det specialpædagogiske arbejde og det socialfaglige område, og for hvordan vi sammen kan bidrage til stærke løsninger for familierne. Vi arbejder ud fra metoden Signs of Safety – løsningsfokuseret metode, og i et IT-system, der blandt andet understøtter hele myndighedsområdet. Vi er optaget af hele tiden at blive klogere på vores praksis, og ønsker at arbejde mere datastyret. Det betyder, at du skal have flair for IT og forstår vigtigheden af korrekt datakvalitet.

VORES FORVENTNINGER TIL DIG
  • Du er uddannet socialrådgiver/socialformidler
  • Du har interesse for og gerne erfaring med arbejdsområdet
  • Du har flair for IT og kender måske allerede SB-sys
  • Du finder inddragelsen af familiens netværk afgørende for de holdbare løsninger
  • Du brænder for, at alle børn skal have samme muligheder
  • Du er en holdspiller
  • Du er omstillingsparat
  • Du finder både tværfagligt og tværsektorielt samarbejde væsentligt
  • Du har lyst og evne til at arbejde systematisk, målrettet og helhedsorienteret
  • Du er optaget af lovgivningen og formidlingen af den
  • Du er positiv og har evne til at engagere dig
  • Ikke mindst har du energi og gå-på-mod.
FRA OS FÅR DU
  • En ambitiøs arbejdsplads
  • Stillet krav om høj faglighed
  • Kompetenceudvikling
  • Gode kollegaer, der glæder sig til at byde dig velkommen
  • En introduktionsplan og en mentor
  • Et tæt samarbejde med ledelsen
  • En travl og spændende hverdag
  • Ekstern supervision.
Hvis ovenstående har vakt din interesse, skal du ikke tøve med at skrive til os. Det er
ikke en hindring, hvis du er nyuddannet. Vi vil sørge for grundig oplæring. Vi glæder os til at høre fra dig.

LØN- OG ANSÆTTELSESVILKÅR
Løn og ansættelse ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal
løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

YDERLIGERE OPLYSNINGER
Yderligere information kan fås ved henvendelse til teamleder Gitte Faulkner på telefon 4477 2974 eller Helle Korsholm på telefon 4097 2961.

ANSØGNINGSFRIST: 1. JULI 2019 - KL 08.00
Ansættelsessamtaler afholdes den 3. juli 2019.

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på ”send ansøgning” og vedhæft din ansøgning, dit CV og dit uddannelsesbevis.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.
 

ORS/BK-Byvaaben_small.pngCenter for Børne- og UngerådgivningBallerup2019-06-13T09:00:19.3302019-07-01T00:00:00
330045608Socialfaglig medarbejder til Sektionen for ungdomskriminalitetRobot København, Københavns Politi Her er en unik mulighed for at sætte dit aftryk i arbejdet med ungdomskriminalitet og opnå kendskab til den kriminalitetsforebyggende indsats i politiet. Lyder det interessant, er du måske vores nye medarbejder i Sektionen for ungdomskriminalitet?Om Sektionen for ungdomskriminalitet: Regeringen har indgået aftale om en reform af indsatsen mod ungdomskriminalitet. Som led i aftalen oprettes der et ungdomskriminalitetsnævn i alle politikredse, som skal håndtere unge på mellem 10 til 17 år, der befinder sig i fødekæden til den hårde kerne. Nævnet skal træffe afgørelse i sager om børn og unge, som er mistænkt for at have begået alvorlig eller personfarlig kriminalitet. Nævnet skal skræddersy en helhedsorienteret og målrettet kriminalitetsforebyggende indsats i forhold til den unge, herunder straksreaktioner, som er af opdragende og så vidt muligt også genoprettende karakter. Nævnet kan derudover fastsætte forbedringsforløb for de unge, og skal sikre, at myndighederne iværksætter relevante indsatser for den enkelte unge. Politiet skal vurdere disse sager med henblik på en henvisning til Ungdomskriminalitetsnævnet. Du kan læse mere om reformen af indsatsen mod ungdomskriminalitet på www.jm.dk.Som ansat i Sektionen for ungdomskriminalitet vil du blandt andet være ansvarlig for at foretage daglige screeninger af unge samt vurdere deres risikofaktorer. Du udarbejder henvisninger til ungdomskriminalitetsnævnet samt forestår kontakt til de sociale myndigheder og andre relevante samarbejdspartnere. Herudover har du ansvaret for al dokumentation i forbindelse med arbejdet.Vores nye kollega:- Du er uddannet socialrådgiver eller har en anden faglig relevant profil, hvor du kender til arbejdet med ungdomskriminalitet og kriminalitetsforebyggelse. - Vi forventer, at du besidder en stærk socialfaglig baggrund og er i stand til at sætte dig ind i et nyt lovgrundlag, der vedrører ungdomskriminalitet. - Du har kendskab til kommunale sagsgange, til tilbud til kriminalitetstruede unge og har desuden lysten til at tilegne dig et indgående kendskab og brugererfaring med politiets it-systemer. - Vi forventer at du har gode skriftlige evner og vant til at udarbejde dokumentation og besidder gode analytiske evner. - Du er udadvendt og finder det naturligt at skabe og vedligeholde gode samarbejdsrelationer internt såvel som eksternt, blandt andet til de sociale myndigheder. - Du trives med at overholde tidsfrister på arbejdsopgaverne og løser alle med lige stor omhu. - Kan samarbejde med andre tværfaglige kollegaer.Dine arbejdsopgaver- Screening af de unge.- Henvisning af unge til Nævnet.- Samarbejde med relevante samarbejdspartnere og aktører.Som medarbejder i Sektionen for ungdomskriminalitet er du med til at præge udviklingen af arbejdet med ungdomskriminalitet og det kriminalitetsforebyggende arbejde i en tværfaglig kontekst. Du ønsker at kompetenceudvikle din faglighed i et udfordrende og anderledes job i samarbejde med politifolk, administrative ansatte og andre socialfaglige medarbejdere. AnsættelsesforholdDu bliver ansat på den til enhver tid gældende organisationsaftale for socialrådgivere i Staten. Hvis du har en relevant AC-uddannelse, vil du blive indplaceret efter AC-overenskomsten. Alternativt bliver du indplaceret efter anden relevant overenskomst.Dit arbejdssted bliver Rentemestervej 8, 2400 København N.Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse. KontaktHvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Politikommissær Henrik Kuldborg på tlf. 5130 7216 . Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset køn, alder, religion eller etnisk baggrund. Ansøgningsfrist: 1. juli 2019 Københavns Politi er Danmarks største politikreds med ansatte fordelt på politiuddannede medarbejdere, administrative medarbejdere, jurister, akademikere og servicemedarbejdere. Vi varetager en lang række funktioner, der har afgørende betydning for byens sikkerhed og borgernes tryghed. Det stiller særlige krav til vores ca. 3000 medarbejdere, der skal løfte denne centrale samfundsopgave.Du kan finde generel information om politiet på www.politi.dk og om politiet som arbejdsplads på www.jobipolitiet.dk.

København, Københavns Politi

Her er en unik mulighed for at sætte dit aftryk i arbejdet med ungdomskriminalitet og opnå kendskab til den kriminalitetsforebyggende indsats i politiet. Lyder det interessant, er du måske vores nye medarbejder i Sektionen for ungdomskriminalitet?

Om Sektionen for ungdomskriminalitet:

Regeringen har indgået aftale om en reform af indsatsen mod ungdomskriminalitet. Som led i aftalen oprettes der et ungdomskriminalitetsnævn i alle politikredse, som skal håndtere unge på mellem 10 til 17 år, der befinder sig i fødekæden til den hårde kerne. Nævnet skal træffe afgørelse i sager om børn og unge, som er mistænkt for at have begået alvorlig eller personfarlig kriminalitet.
Nævnet skal skræddersy en helhedsorienteret og målrettet kriminalitetsforebyggende indsats i forhold til den unge, herunder straksreaktioner, som er af opdragende og så vidt muligt også genoprettende karakter. Nævnet kan derudover fastsætte forbedringsforløb for de unge, og skal sikre, at myndighederne iværksætter relevante indsatser for den enkelte unge.

Politiet skal vurdere disse sager med henblik på en henvisning til Ungdomskriminalitetsnævnet. Du kan læse mere om reformen af indsatsen mod ungdomskriminalitet på www.jm.dk.

Som ansat i Sektionen for ungdomskriminalitet vil du blandt andet være ansvarlig for at foretage daglige screeninger af unge samt vurdere deres risikofaktorer. Du udarbejder henvisninger til ungdomskriminalitetsnævnet samt forestår kontakt til de sociale myndigheder og andre relevante samarbejdspartnere. Herudover har du ansvaret for al dokumentation i forbindelse med arbejdet.

Vores nye kollega:

- Du er uddannet socialrådgiver eller har en anden faglig relevant profil, hvor du kender til arbejdet med ungdomskriminalitet og kriminalitetsforebyggelse.
- Vi forventer, at du besidder en stærk socialfaglig baggrund og er i stand til at sætte dig ind i et nyt lovgrundlag, der vedrører ungdomskriminalitet.
- Du har kendskab til kommunale sagsgange, til tilbud til kriminalitetstruede unge og har desuden lysten til at tilegne dig et indgående kendskab og brugererfaring med politiets it-systemer.
- Vi forventer at du har gode skriftlige evner og vant til at udarbejde dokumentation og besidder gode analytiske evner.
- Du er udadvendt og finder det naturligt at skabe og vedligeholde gode samarbejdsrelationer internt såvel som eksternt, blandt andet til de sociale myndigheder.
- Du trives med at overholde tidsfrister på arbejdsopgaverne og løser alle med lige stor omhu.
- Kan samarbejde med andre tværfaglige kollegaer.

Dine arbejdsopgaver

- Screening af de unge.
- Henvisning af unge til Nævnet.
- Samarbejde med relevante samarbejdspartnere og aktører.

Som medarbejder i Sektionen for ungdomskriminalitet er du med til at præge udviklingen af arbejdet med ungdomskriminalitet og det kriminalitetsforebyggende arbejde i en tværfaglig kontekst.
Du ønsker at kompetenceudvikle din faglighed i et udfordrende og anderledes job i samarbejde med politifolk, administrative ansatte og andre socialfaglige medarbejdere.

Ansættelsesforhold
Du bliver ansat på den til enhver tid gældende organisationsaftale for socialrådgivere i Staten. Hvis du har en relevant AC-uddannelse, vil du blive indplaceret efter AC-overenskomsten. Alternativt bliver du indplaceret efter anden relevant overenskomst.

Dit arbejdssted bliver Rentemestervej 8, 2400 København N.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Politikommissær Henrik Kuldborg på tlf. 5130 7216 .

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset køn, alder, religion eller etnisk baggrund.

Ansøgningsfrist: 1. juli 2019

 

Københavns Politi er Danmarks største politikreds med ansatte fordelt på politiuddannede medarbejdere, administrative medarbejdere, jurister, akademikere og servicemedarbejdere. Vi varetager en lang række funktioner, der har afgørende betydning for byens sikkerhed og borgernes tryghed. Det stiller særlige krav til vores ca. 3000 medarbejdere, der skal løfte denne centrale samfundsopgave.

Du kan finde generel information om politiet på www.politi.dk og om politiet som arbejdsplads på www.jobipolitiet.dk.

Københavns Politi, NærpolitiafdelingenKøbenhavn NV2019-06-18T00:00:002019-07-01T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Socialrådgivere/socialformidlere til Socialafsnittet

Center for Børne- og Ungerådgivning

Ballerup
Vil du være med til at styrke indsatsen for familier med børn og unge?Vi har 2 faste fuldtidsstillinger til besættelse pr. 1.8.2019 eller snarest derefter.I Ballerup Kommune er vi ambitiøse og har med indførslen af Fælleskabsmodellen (Ballerups svar...
Indrykket:13. juni 2019
Udløbsdato:1. juli 2019

Socialfaglig medarbejder til Sektionen for ungdomskriminalitet

Københavns Politi, Nærpolitiafdelingen

København NV
København, Københavns Politi Her er en unik mulighed for at sætte dit aftryk i arbejdet med ungdomskriminalitet og opnå kendskab til den kriminalitetsforebyggende indsats i politiet. Lyder det interessant, er du måske vores nye medarbejder i Sektion...
Indrykket:18. juni 2019
Udløbsdato:1. juli 2019