Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Er du vores nye dagtilbud- og skolesocialrådgiver?

Center for Børn og Voksne i Furesø Kommune har en sjældent opslået stilling som dagtilbud- og skolesocialrådgiver til besættelse pr. 1. august 2019. Ordningen med faste dagtilbud- og skolesocialrådgivere tilknyttet alle kommunens institutioner og skoler har været fast implementeret siden august 2014.
 
Stillingen
Du vil være fast tilknyttet to af kommunens folkeskoler, hvor du forventes at være tilgængelig 1-2 dage om ugen. Arbejdsopgaverne består i deltagelse i konsultative fora, sparring til lærere og pædagoger i forbindelse med elevsager, hjælp til udfærdigelse af underretninger og statusudtalelser, deltagelse i samarbejdsmøder med familier, tilbyde egne § 11-forløb eller henvise til relevante § 11-forløb i kommunens øvrige tilbud.
 
På daginstitutionsområdet vil du være tilknyttet 10 af kommunens daginstitutioner, hvor du vil indgå i et fast sparringsteam med en af vores specialpædagoger, der yder sparring til hver af daginstitutionerne én gang om måneden, samt være fast deltager i Småbørnsteamet, der yder konsultativ og tværfaglig sparring til daginstitutionerne. Herudover har daginstitutionerne mulighed for at kontakte dig ligesom du har mulighed for selv at tilbyde eller henvise til § 11 forløb.
 
Som udgangspunkt er stillingen en forebyggende stilling uden myndighedskompetence – dog vil du i ferieperioder eller ved særlige spidsbelastninger, skulle indgå i vagtordningen og andre arbejdsopgaver på myndighedsområdet.
 
Afdelingen
Som vores nye dagtilbud- og skolesocialrådgiver, vil du komme til at indgå i et team med 4 andre rådgivere med samme funktion. Vi bestræber os på at mødes på rådhuset hver mandag, hvor vi har teammøde om formiddagen. Vi er et team der lægger vægt på løbende sparring, som en forudsætning for at kunne være i en så selvstændig funktion, samtidig med at der skal være plads til humor og en uformel omgangstone i dagligdagen.
 
Vores team indgår som en del af Afdelingen for Forebyggelse og Undersøgelse, hvor også myndighedsrådgiverne der arbejder med § 50 undersøgelser er organiseret. Derudover har vi et tæt samarbejde med Afdelingen for Foranstaltninger for Børn og Unge, der består af myndighedsrådgiverne der arbejder efter SEL § 52, samt vores to familieplejekonsulenter.
 
Der tilbydes ekstern supervision hver 2. måned. Herudover er størstedelen af medarbejderne i gang med den sociale diplomuddannelse, som vi i samarbejde med Metropol og Servicestyrelsen har til kommunen i et lokalt forankret hold. Har du minimum 2 års relevant erhvervserfaring, vil have mulighed for at hoppe med på holdet, som går i gang med modul 3 efter sommerferien.
 
Forventninger til dig
Vi søger en kollega, der brænder for og har erfaring med arbejdet med udsatte børn, unge og deres familier, og som derudover:
 

  • Har relevant socialfaglige uddannelsesbaggrund, som socialrådgiver eller socialformidler.
  • Har flere års erfaring indenfor børne-/ungeområdet, herunder erfaring med sagsbehandling på myndighedsområdet, idet du forventes at være brobygger mellem normalområdet og det specialiserede børneområde.
  • Befinder sig godt med at arbejde selvstændigt og kan navigere i en hverdag med tværfagligt samarbejde, uden at miste fokus på eget socialfaglige ståsted.
  • Har gode samarbejdsevner på tværs af faggrænser, herunder erfaring med at sparre med og vejlede andre faggrupper i forhold til socialrådgivernes arbejdsfelt.
 
Løn og ansættelse
Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny løn.
Stillingen ønskes besat pr. 1.8.2019 eller snarest muligt.
 
Vil du vide mere om stillingen? 
Så er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Louise Muff Christensen på tlf. 7216 4150.
 
Ansøgningsfristen er mandag den 24. juni 2019 kl. 12:00.  Vi holder ansættelsessamtaler hele dagen torsdag den 27. juni 2019 og glæder os til at høre fra dig.
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330034133Phoenix-b502667b12019-05-29T12:05:00.707Er du vores nye dagtilbud- og skolesocialrådgiver?Center for Børn og Voksne i Furesø Kommune har en sjældent opslået stilling som dagtilbud- og skolesocialrådgiver til besættelse pr. 1. august 2019. Ordningen med faste dagtilbud- og skolesocialrådgivere tilknyttet alle kommunens institutioner og skoler har været fast implementeret siden august 2014.
 
Stillingen
Du vil være fast tilknyttet to af kommunens folkeskoler, hvor du forventes at være tilgængelig 1-2 dage om ugen. Arbejdsopgaverne består i deltagelse i konsultative fora, sparring til lærere og pædagoger i forbindelse med elevsager, hjælp til udfærdigelse af underretninger og statusudtalelser, deltagelse i samarbejdsmøder med familier, tilbyde egne § 11-forløb eller henvise til relevante § 11-forløb i kommunens øvrige tilbud.
 
På daginstitutionsområdet vil du være tilknyttet 10 af kommunens daginstitutioner, hvor du vil indgå i et fast sparringsteam med en af vores specialpædagoger, der yder sparring til hver af daginstitutionerne én gang om måneden, samt være fast deltager i Småbørnsteamet, der yder konsultativ og tværfaglig sparring til daginstitutionerne. Herudover har daginstitutionerne mulighed for at kontakte dig ligesom du har mulighed for selv at tilbyde eller henvise til § 11 forløb.
 
Som udgangspunkt er stillingen en forebyggende stilling uden myndighedskompetence – dog vil du i ferieperioder eller ved særlige spidsbelastninger, skulle indgå i vagtordningen og andre arbejdsopgaver på myndighedsområdet.
 
Afdelingen
Som vores nye dagtilbud- og skolesocialrådgiver, vil du komme til at indgå i et team med 4 andre rådgivere med samme funktion. Vi bestræber os på at mødes på rådhuset hver mandag, hvor vi har teammøde om formiddagen. Vi er et team der lægger vægt på løbende sparring, som en forudsætning for at kunne være i en så selvstændig funktion, samtidig med at der skal være plads til humor og en uformel omgangstone i dagligdagen.
 
Vores team indgår som en del af Afdelingen for Forebyggelse og Undersøgelse, hvor også myndighedsrådgiverne der arbejder med § 50 undersøgelser er organiseret. Derudover har vi et tæt samarbejde med Afdelingen for Foranstaltninger for Børn og Unge, der består af myndighedsrådgiverne der arbejder efter SEL § 52, samt vores to familieplejekonsulenter.
 
Der tilbydes ekstern supervision hver 2. måned. Herudover er størstedelen af medarbejderne i gang med den sociale diplomuddannelse, som vi i samarbejde med Metropol og Servicestyrelsen har til kommunen i et lokalt forankret hold. Har du minimum 2 års relevant erhvervserfaring, vil have mulighed for at hoppe med på holdet, som går i gang med modul 3 efter sommerferien.
 
Forventninger til dig
Vi søger en kollega, der brænder for og har erfaring med arbejdet med udsatte børn, unge og deres familier, og som derudover:
 
  • Har relevant socialfaglige uddannelsesbaggrund, som socialrådgiver eller socialformidler.
  • Har flere års erfaring indenfor børne-/ungeområdet, herunder erfaring med sagsbehandling på myndighedsområdet, idet du forventes at være brobygger mellem normalområdet og det specialiserede børneområde.
  • Befinder sig godt med at arbejde selvstændigt og kan navigere i en hverdag med tværfagligt samarbejde, uden at miste fokus på eget socialfaglige ståsted.
  • Har gode samarbejdsevner på tværs af faggrænser, herunder erfaring med at sparre med og vejlede andre faggrupper i forhold til socialrådgivernes arbejdsfelt.
 
Løn og ansættelse
Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny løn.
Stillingen ønskes besat pr. 1.8.2019 eller snarest muligt.
 
Vil du vide mere om stillingen? 
Så er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Louise Muff Christensen på tlf. 7216 4150.
 
Ansøgningsfristen er mandag den 24. juni 2019 kl. 12:00.  Vi holder ansættelsessamtaler hele dagen torsdag den 27. juni 2019 og glæder os til at høre fra dig.
 

2019-06-24T12:50:51.930 Center for Børn og Voksne i Furesø Kommune har en sjældent opslået stilling som dagtilbud- og skolesocialrådgiver til besættelse pr. 1. august 2019. Ordningen med faste dagtilbud- og skolesocialrådgivere tilknyttet alle kommunens institutioner og skoler har været fast implementeret siden august 2014. StillingenDu vil være fast tilknyttet to af kommunens folkeskoler, hvor du forventes at være tilgængelig 1-2 dage om ugen. Arbejdsopgaverne består i deltagelse i konsultative fora, sparring til lærere og pædagoger i forbindelse med elevsager, hjælp til udfærdigelse af underretninger og statusudtalelser, deltagelse i samarbejdsmøder med familier, tilbyde egne 11-forløb eller henvise til relevante 11-forløb i kommunens øvrige tilbud. På daginstitutionsområdet vil du være tilknyttet 10 af kommunens daginstitutioner, hvor du vil indgå i et fast sparringsteam med en af vores specialpædagoger, der yder sparring til hver af daginstitutionerne n gang om måneden, samt være fast deltager i Småbørnsteamet, der yder konsultativ og tværfaglig sparring til daginstitutionerne. Herudover har daginstitutionerne mulighed for at kontakte dig ligesom du har mulighed for selv at tilbyde eller henvise til 11 forløb. Som udgangspunkt er stillingen en forebyggende stilling uden myndighedskompetence dog vil du i ferieperioder eller ved særlige spidsbelastninger, skulle indgå i vagtordningen og andre arbejdsopgaver på myndighedsområdet. AfdelingenSom vores nye dagtilbud- og skolesocialrådgiver, vil du komme til at indgå i et team med 4 andre rådgivere med samme funktion. Vi bestræber os på at mødes på rådhuset hver mandag, hvor vi har teammøde om formiddagen. Vi er et team der lægger vægt på løbende sparring, som en forudsætning for at kunne være i en så selvstændig funktion, samtidig med at der skal være plads til humor og en uformel omgangstone i dagligdagen. Vores team indgår som en del af Afdelingen for Forebyggelse og Undersøgelse, hvor også myndighedsrådgiverne der arbejder med 50 undersøgelser er organiseret. Derudover har vi et tæt samarbejde med Afdelingen for Foranstaltninger for Børn og Unge, der består af myndighedsrådgiverne der arbejder efter SEL 52, samt vores to familieplejekonsulenter. Der tilbydes ekstern supervision hver 2. måned. Herudover er størstedelen af medarbejderne i gang med den sociale diplomuddannelse, som vi i samarbejde med Metropol og Servicestyrelsen har til kommunen i et lokalt forankret hold. Har du minimum 2 års relevant erhvervserfaring, vil have mulighed for at hoppe med på holdet, som går i gang med modul 3 efter sommerferien. Forventninger til digVi søger en kollega, der brænder for og har erfaring med arbejdet med udsatte børn, unge og deres familier, og som derudover: Har relevant socialfaglige uddannelsesbaggrund, som socialrådgiver eller socialformidler. Har flere års erfaring indenfor børne- ungeområdet, herunder erfaring med sagsbehandling på myndighedsområdet, idet du forventes at være brobygger mellem normalområdet og det specialiserede børneområde. Befinder sig godt med at arbejde selvstændigt og kan navigere i en hverdag med tværfagligt samarbejde, uden at miste fokus på eget socialfaglige ståsted. Har gode samarbejdsevner på tværs af faggrænser, herunder erfaring med at sparre med og vejlede andre faggrupper i forhold til socialrådgivernes arbejdsfelt. Løn og ansættelseLøn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny løn.Stillingen ønskes besat pr. 1.8.2019 eller snarest muligt. Vil du vide mere om stillingen? Så er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Louise Muff Christensen på tlf. 7216 4150. Ansøgningsfristen er mandag den 24. juni 2019 kl. 12:00. Vi holder ansættelsessamtaler hele dagen torsdag den 27. juni 2019 og glæder os til at høre fra dig.10Phoenixb502667b101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-24T00:00:000010https://furesoe.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=52e9ab24-cd97-4bf5-abc5-f3bbd02dbe9d0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnGladsaxe3537238Foranstaltning for Børn og Unge11Stiager 23500VærløseDKDanmarkORS/b502667b_logo.jpegORS/Small/b502667b_logo.jpeg0
lmc@furesoe.dkDKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent769851EmplyMinimum pakken - 35 dage6fef0eaf-0860-4021-9c4d-87321986f6e2_771500029-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b502667bhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=b502667bhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b502667b&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b502667b&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Socialvaesen/3.jpgEr du vores nye dagtilbud- og skolesocialrådgiver?12008001Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver11Socialvæsen361950833Louise Muff Christensenlmc@furesoe.dkDanmarkDanmark330104621Forebyggende socialrådgiver/formidler til Center for Børn- og UngerådgivningenBasic Vil du være med til at styrke den tidlige, forebyggende sociale indsats for børn, unge og familier i Ballerup kommune?Vi søger 1 forebyggende socialrådgiver pr. 15. december 2019 eller hurtigst muligt derefter til en 37 timers stilling.I Ballerup Kommune er vi ambitiøse og vi sætter barren højt i arbejdet med børn, unge og familier. Vi tror på at en tidlig, forbyggende og tværfaglig indsats kan medvirke til at skabe stærke faglige løsninger. Og vi tror på at dialog frem for skriftelighed er det der skaber engagerede og forpligtende samarbejder med både familier og samarbejdspartnere.Siden 2017 har vi i Ballerup, med indførslen af Fællesskabsmodellen , arbejdet på at styrke myndighedsarbejdet og ikke mindst den tidlige forebyggende indsats. I Center for Børn- og Ungerådgivningen arbejder vi insisterende tværfagligt mellem pædagogiske vejledere, psykologer, logopæder, motorikkonsulenter og socialrådgivere og vi har et tæt og udviklende samarbejde med vores lokale tilbud. Vi arbejder med udgangspunkt i den løsningsfokuserede tilgang og med metoden Signs of Safety . Vi arbejder ud fra en fælles børne- og ungestrategi, som er udviklet sammen med Center for Skoler, Institutioner og Kultur.Vores 6 forebyggende socialrådgivere dækker hver et skoledistrikt med tilhørende daginstitutioner. Som forebyggende socialrådgiver bliver du organisatorisk placeret i socialafsnittets modtagelse, som også tæller 3 socialrådgivere som varetager vagten og 3 sikkerheds- og netværkskonsulenter. Vi ønsker med en styrket borgermodtagelse at slå tonen rigtigt an i sagerne fra start. Vi ønsker at være tæt på familierne i en hurtig afklaringsproces, hvor vi bliver i stand til at handle hurtigt og effektivt, når vi oplever at børn er på vej ud af de almene fællesskaber. Modtagelsen er en nystartet enhed, så du vil få rig mulighed for at sætte dit præg på udviklingen.Vi ønsker med den forebyggende funktion at styrke den tidlige opmærksomhed på børn og unge, så eventuelle bekymringer tages i tide. Som forebyggende socialrådgiver arbejder du i feltet mellem det almene pædagogiske og det specialiserede myndighedsområde, hvor du skal kunne fungere som brobygger herimellem. Det stiller høje krav til dig, både som socialfaglig sparringspart til dine kollegaer, inden for andre professioner i distriktet og ikke mindst som familiens første kontakt til det sociale myndighedsområde. Du skal evne at indgå i forpligtende samarbejde med distriktsteamet både inden for centeret og i høj grad med distriktets skoler, dagtilbud og klubber, så du derigennem sikrer en tidlig inddragelse af familien og deres netværk.Meget af dit daglige arbejde kommer til at foregå ude i felten hjemme hos familierne, på skolerne, i klubberne og dagtilbuddene - og du skal derfor kunne lide en travl og omskiftelig arbejdsdag med mange arbejdspladser .Eksempler på opgaver som forebyggende socialrådgiver formidler kunne være: Varetagelse af råd og vejledningsforløb med børn, unge og familier (Servicelovens 11) Kortere samtaleforløb med børn unge og familier Sparring til skoler og institutioner Facilitere underrettende netværksmøder Tidlig opsporing af børn og unge i mistrivsel og vurdering af bekymringsgrad Formidling af lovgivning De vekslende opgaver vil give dig rig mulighed for at eksperimentere med din faglighed og til at sætte dit præg på fremtidens forebyggende sociale arbejde i Center for Børn- og Ungerådgivningen.VORES FORVENTNINGER TIL DIG: Du er uddannet socialrådgiver socialformidler Du har et solidt kendskab til børne- og familieområdet, gerne fra en stilling som familie- myndighedsrådgiver Du kender måske til Signs of Safety eller er nysgerrig på metoden Du er optaget af at medvirke til tværfaglige løsninger, der rykker, og kan lide at formidle samarbejde på tværs af organisation og fagligheder Du er holdspiller og ser værdi i samarbejdet Du er kreativ, nytænkende og løsningsorienteret Du har et godt humør og et positivt menneskesyn Du har den robusthed og vedholdenhed, vi ved, det kræver Du har mulighed for at arbejde fleksibelt og på skæve tidspunkter når opgaven kræver det Vigtigst af alt, så brænder du for, at alle børn skal være en del af fællesskabet. FRA OS FÅR DU: en ambitiøs arbejdsplads med højt til loftet krav om høj faglighed kompetenceudvikling høj grad af frihed til kreativ opgaveløsning gode kollegaer, der glæder sig til at byde dig velkommen en introduktionsplan og en mentor god hjælp fra teamleder en travl og spændende hverdag ekstern supervision. Det var vores tanker om dig og jobbet. Nu glæder vi os til at høre om dig og dine tanker om arbejdet som forebyggende socialrådgiver formidler i Ballerup kommune.YDERLIGERE INFORMATION Yderligere information kan fås ved henvendelse til teamleder Camilla Maria Vindfeldt på telefon 2069 1377 eller afsnitsleder Anders Togsverd-Madum på telefon 2485 7819.LØN OG ANS TTELSESVILKÅRLøn- og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principperne om lokal løndannelse.ANSØGNINGSFRIST: 25. OKTOBER 2019 Vi forventer at holde ansættelsessamtaler 29. oktober 2019Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på send ansøgning og vedhæft din ansøgning, dit CV og dit uddannelsesbevis.Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.Vil du være med til at styrke den tidlige, forebyggende sociale indsats for børn, unge og familier i Ballerup kommune?

Vi søger 1 forebyggende socialrådgiver pr. 15. december 2019 eller hurtigst muligt derefter til en 37 timers stilling.

I Ballerup Kommune er vi ambitiøse og vi sætter barren højt i arbejdet med børn, unge og familier. Vi tror på at en tidlig, forbyggende og tværfaglig indsats kan medvirke til at skabe stærke faglige løsninger. Og vi tror på at dialog frem for skriftelighed er det der skaber engagerede og forpligtende samarbejder med både familier og samarbejdspartnere.

Siden 2017 har vi i Ballerup, med indførslen af ”Fællesskabsmodellen”, arbejdet på at styrke myndighedsarbejdet og ikke mindst den tidlige forebyggende indsats. I Center for Børn- og Ungerådgivningen arbejder vi insisterende tværfagligt mellem pædagogiske vejledere, psykologer, logopæder, motorikkonsulenter og socialrådgivere og vi har et tæt og udviklende samarbejde med vores lokale tilbud. Vi arbejder med udgangspunkt i den løsningsfokuserede tilgang og med metoden ”Signs of Safety”. Vi arbejder ud fra en fælles børne- og ungestrategi, som er udviklet sammen med Center for Skoler, Institutioner og Kultur.

Vores 6 forebyggende socialrådgivere dækker hver et skoledistrikt med tilhørende daginstitutioner. Som forebyggende socialrådgiver bliver du organisatorisk placeret i socialafsnittets modtagelse, som også tæller 3 socialrådgivere som varetager vagten og 3 sikkerheds- og netværkskonsulenter. Vi ønsker med en styrket borgermodtagelse at slå tonen rigtigt an i sagerne fra start. Vi ønsker at være tæt på familierne i en hurtig afklaringsproces, hvor vi bliver i stand til at handle hurtigt og effektivt, når vi oplever at børn er på vej ud af de almene fællesskaber. Modtagelsen er en nystartet enhed, så du vil få rig mulighed for at sætte dit præg på udviklingen.

Vi ønsker med den forebyggende funktion at styrke den tidlige opmærksomhed på børn og unge, så eventuelle bekymringer tages i tide. Som forebyggende socialrådgiver arbejder du i feltet mellem det almene pædagogiske og det specialiserede myndighedsområde, hvor du skal kunne fungere som brobygger herimellem. Det stiller høje krav til dig, både som socialfaglig sparringspart til dine kollegaer, inden for andre professioner i distriktet og ikke mindst som familiens første kontakt til det sociale myndighedsområde. Du skal evne at indgå i forpligtende samarbejde med distriktsteamet både inden for centeret og i høj grad med distriktets skoler, dagtilbud og klubber, så du derigennem sikrer en tidlig inddragelse af familien og deres netværk.

Meget af dit daglige arbejde kommer til at foregå ude i felten – hjemme hos familierne, på skolerne, i klubberne og dagtilbuddene - og du skal derfor kunne lide en travl og omskiftelig arbejdsdag med ”mange arbejdspladser”.
Eksempler på opgaver som forebyggende socialrådgiver/formidler kunne være:
 
  • Varetagelse af råd og vejledningsforløb med børn, unge og familier (Servicelovens § 11)
  • Kortere samtaleforløb med børn/unge og familier
  • Sparring til skoler og institutioner
  • Facilitere underrettende netværksmøder
  • Tidlig opsporing af børn og unge i mistrivsel og vurdering af bekymringsgrad
  • Formidling af lovgivning

De vekslende opgaver vil give dig rig mulighed for at eksperimentere med din faglighed – og til at sætte dit præg på fremtidens forebyggende sociale arbejde i Center for Børn- og Ungerådgivningen.

VORES FORVENTNINGER TIL DIG:
  • Du er uddannet socialrådgiver/socialformidler
  • Du har et solidt kendskab til børne- og familieområdet, gerne fra en stilling som familie-/myndighedsrådgiver
  • Du kender måske til ”Signs of Safety” eller er nysgerrig på metoden
  • Du er optaget af at medvirke til tværfaglige løsninger, der rykker, og kan lide at formidle samarbejde på tværs af organisation og fagligheder
  • Du er holdspiller og ser værdi i samarbejdet
  • Du er kreativ, nytænkende og løsningsorienteret
  • Du har et godt humør og et positivt menneskesyn
  • Du har den robusthed og vedholdenhed, vi ved, det kræver
  • Du har mulighed for at arbejde fleksibelt og på skæve tidspunkter når opgaven kræver det
  • Vigtigst af alt, så brænder du for, at alle børn skal være en del af fællesskabet.

FRA OS FÅR DU:
  • en ambitiøs arbejdsplads med højt til loftet
  • krav om høj faglighed
  • kompetenceudvikling
  • høj grad af frihed til kreativ opgaveløsning
  • gode kollegaer, der glæder sig til at byde dig velkommen
  • en introduktionsplan og en mentor
  • god hjælp fra teamleder
  • en travl og spændende hverdag
  • ekstern supervision.

Det var vores tanker om dig og jobbet. Nu glæder vi os til at høre om dig og dine tanker om arbejdet som forebyggende socialrådgiver/formidler i Ballerup kommune.

YDERLIGERE INFORMATION
Yderligere information kan fås ved henvendelse til teamleder Camilla Maria Vindfeldt på telefon 2069 1377 eller afsnitsleder Anders Togsverd-Madum på telefon 2485 7819.

LØN OG ANSÆTTELSESVILKÅR
Løn- og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principperne om lokal løndannelse.

ANSØGNINGSFRIST: 25. OKTOBER 2019
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler 29. oktober 2019

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på ”send ansøgning” og vedhæft din ansøgning, dit CV og dit uddannelsesbevis.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.
 

ORS/BK-Byvaaben_small.pngCenter for Børne- og UngerådgivningBallerup2019-10-10T14:00:35.6272019-10-25T00:00:00
330102396Vi søger en dygtig og engageret socialrådgiver/socialformidler til børneområdet i HerlevRobot Ønsker du at gøre en forskel for Herlevs udsatte børn? Og vil du blive en del af et tæt tværfagligt fællesskab, hvor vi arbejder med børnenes og familiernes ressourcer og insisterer på at arbejde med en høj kvalitet i sagerne? Så søger vi en ny socialrådgiver eller socialformidler til vores Børne- og ungerådgivning. Stillingen er på 37 timer uge og til besættelse fra 1. december 2019. I Herlev arbejder vi ud fra en vision om, at alle børn skal trives, udvikles og indgå i fællesskaber, så de får de bedste muligheder for at realisere deres drømme og ønsker. Som rådgiver i Børne- og ungerådgivningen vil du blive en del af en afdeling, der har stort fokus på at inddrage familierne. Afdelingen står over for at skulle forankre Åben Dialog, som er en netværksorienteret, helhedsorienteret tilgang, der inddrager relevante fagprofessionelle og private netværk i forhold til familiens situation. Formålet med Åben Dialog er at skabe mulighed for positive forandringer hos familien. Tankegangen bag Åben Dialog er, at forandringer opstår gennem dialog med netværket og ændrede måder at tale sammen på. Familien selv og familiens netværk ses som en ressource, der skal anvendes for at sikre en positiv udvikling i retning mod, at barnet får det bedre. Du vil blive en del af distriktsteamet, der p.t udgør 7 rådgivere, som udarbejder børnefaglige undersøgelser og handleplaner, iværksætter indsatser og følger op på indsatserne. Distriktsteamet arbejder tværfagligt omkring familien og er i tæt dialog med skoler, institutioner, andre myndighedsfunktioner i kommunen, sundhedsvæsenet mv. og har et helhedsorienteret blik på familien. I det daglige kan du hente faglig sparring og opbakning fra dit team og fra afdelingens socialfaglige konsulent. Vi arbejder i makkerskaber, og hvert makkerskab dækker et skoledistrikt, så vi også på den måde kan styrke det tværfaglige samarbejde og den relationelle koordinering. Børne- og ungerådgivningen består udover distriktsteamet af et ungeteam som sidder med unge fra 15-18 år samt efterværn, et underretningsteam, forebyggende rådgivere, familieplejekonsulenter, administrative konsulenter samt en specialrådgivning, der varetager sagsbehandlingen i forhold til handicapkompenserende ydelser til forældre, der har børn med varigt nedsat funktionsevne (0-18 år). Afdelingen er en del af Center for Børn, Unge og Familier, som udover Børne- og ungerådgivningen også består af Sundhedsplejen, Tandplejen, familiehuset Kernen og døgninstitutionen Dildhaven. Implementeringen af Åben Dialog involverer en stor del af centrets øvrige afdelinger med henblik på at give medarbejderne en fælles tilgang og et fælles sprog i mødet med familien. Det her kendetegner vores kommende rådgiver:du har gerne erfaring med myndighedsarbejdet med udsatte børn og unge, og det vil være en meget stor fordel, hvis du også har erfaring med at udarbejde børnefaglige undersøgelserdu arbejder selvstændigt og ønsker samtidigt at være en del af et team, hvor der tages fælles ansvar for arbejdsopgavernedu er struktureret og god til at planlægge din hverdagdu trives med en travl og til tider uforudsigelig hverdagdu er engageret og i stand til at bevare roen i vanskelige situationer Vi kan tilbyde dig:et udfordrende og spændende arbejdsområde med indflydelse og ansvaret team og en afdeling, der hjælper, støtter og bakker hinanden opfaglig sparring og tæt samarbejde med afdelingens socialfaglige konsulentLøbende sagsgennemgange med afdelingens socialfaglige konsulenten afdeling, der er kendetegnet ved, at der er en uformel omgangstone og et godt socialt miljømulighed for personlig og faglig udvikling, herunder fast ekstern supervisiongodt og engageret tværfagligt samarbejdeen god blanding af erfarne og relativt nyuddannede medarbejdere, som er dygtige og engagerede Løn og ansættelsesvilkår Der er tale om 37 timers stillinger med flekstid. Løn- og ansættelse i henhold til gældende overenskomst samt efter principper om ny løn. Ansøgning Ansøgningsfristen er mandag den 21. oktober 2019 kl. 8.00. Når du søger stillingen, må du gerne vedlægge dit cv, eksamensbevis og andre relevante bilag sammen med din ansøgning. Videre proces Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler onsdag den 23. oktober 2019. Vi indhenter reference fra tidligere ansættelse, hvis du bliver tilbudt stillingen. Vi indhenter også børneattest og udvidet straffeattest i forbindelse med ansættelse. Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af børne- og ungerådgivningen Signe Elsvor på telefon 2420 5373 eller socialfaglig konsulent Helle Stage på telefon 4452 5521.Ønsker du at gøre en forskel for Herlevs udsatte børn? Og vil du blive en del af et tæt tværfagligt fællesskab, hvor vi arbejder med børnenes og familiernes ressourcer og insisterer på at arbejde med en høj kvalitet i sagerne? Så søger vi en ny socialrådgiver eller socialformidler til vores Børne- og ungerådgivning. Stillingen er på 37 timer/uge og til besættelse fra 1. december 2019.

I Herlev arbejder vi ud fra en vision om, at alle børn skal trives, udvikles og indgå i fællesskaber, så de får de bedste muligheder for at realisere deres drømme og ønsker.  Som rådgiver i Børne- og ungerådgivningen vil du blive en del af en afdeling, der har stort fokus på at inddrage familierne. Afdelingen står over for at skulle forankre Åben Dialog, som er en netværksorienteret, helhedsorienteret tilgang, der inddrager relevante fagprofessionelle og private netværk i forhold til familiens situation. Formålet med Åben Dialog er at skabe mulighed for positive forandringer hos familien. Tankegangen bag Åben Dialog er, at forandringer opstår gennem dialog med netværket og ændrede måder at tale sammen på. Familien selv og familiens netværk ses som en ressource, der skal anvendes for at sikre en positiv udvikling i retning mod, at barnet får det bedre.

Du vil blive en del af distriktsteamet, der p.t udgør 7 rådgivere, som udarbejder børnefaglige undersøgelser og handleplaner, iværksætter indsatser og følger op på indsatserne. Distriktsteamet arbejder tværfagligt omkring familien og er i tæt dialog med skoler, institutioner, andre myndighedsfunktioner i kommunen, sundhedsvæsenet mv. og har et helhedsorienteret blik på familien. I det daglige kan du hente faglig sparring og opbakning fra dit team og fra afdelingens socialfaglige konsulent. Vi arbejder i makkerskaber, og hvert makkerskab dækker et skoledistrikt, så vi også på den måde kan styrke det tværfaglige samarbejde og den relationelle koordinering.
 
Børne- og ungerådgivningen består udover distriktsteamet af et ungeteam som sidder med unge fra 15-18 år samt efterværn, et underretningsteam, forebyggende rådgivere, familieplejekonsulenter, administrative konsulenter samt en specialrådgivning, der varetager sagsbehandlingen i forhold til handicapkompenserende ydelser til forældre, der har børn med varigt nedsat funktionsevne (0-18 år).
 
Afdelingen er en del af Center for Børn, Unge og Familier, som udover Børne- og ungerådgivningen også består af Sundhedsplejen, Tandplejen, familiehuset Kernen og døgninstitutionen Dildhaven. Implementeringen af Åben Dialog involverer en stor del af centrets øvrige afdelinger med henblik på at give medarbejderne en fælles tilgang og et fælles sprog i mødet med familien.
 
Det her kendetegner vores kommende rådgiver:
  • du har gerne erfaring med myndighedsarbejdet med udsatte børn og unge, og det vil være en meget stor fordel, hvis du også har erfaring med at udarbejde børnefaglige undersøgelser
  • du arbejder selvstændigt og ønsker samtidigt at være en del af et team, hvor der tages fælles ansvar for arbejdsopgaverne
  • du er struktureret og god til at planlægge din hverdag
  • du trives med en travl og til tider uforudsigelig hverdag
  • du er engageret og i stand til at bevare roen i vanskelige situationer
 
Vi kan tilbyde dig:
  • et udfordrende og spændende arbejdsområde med indflydelse og ansvar
  • et team og en afdeling, der hjælper, støtter og bakker hinanden op
  • faglig sparring og tæt samarbejde med afdelingens socialfaglige konsulent
  • Løbende sagsgennemgange med afdelingens socialfaglige konsulent
  • en afdeling, der er kendetegnet ved, at der er en uformel omgangstone og et godt socialt miljø
  • mulighed for personlig og faglig udvikling, herunder fast ekstern supervision
  • godt og engageret tværfagligt samarbejde
  • en god blanding af erfarne og relativt nyuddannede medarbejdere, som er dygtige og engagerede
 
Løn og ansættelsesvilkår
Der er tale om 37 timers stillinger med flekstid. Løn- og ansættelse i henhold til gældende overenskomst samt efter principper om ny løn.
 
Ansøgning
Ansøgningsfristen er mandag den 21. oktober 2019 kl. 8.00. Når du søger stillingen, må du gerne vedlægge dit cv, eksamensbevis og andre relevante bilag sammen med din ansøgning.
 
Videre proces
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler onsdag den 23. oktober 2019. Vi indhenter reference fra tidligere ansættelse, hvis du bliver tilbudt stillingen. Vi indhenter også børneattest og udvidet straffeattest i forbindelse med ansættelse.
 
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af børne- og ungerådgivningen Signe Elsvor på telefon 2420 5373 eller socialfaglig konsulent Helle Stage på telefon 4452 5521.
 

Personale og ArbejdsmiljøHerlev2019-10-08T00:00:002019-10-21T00:00:00
330103555Socialrådgiver/socialformidler til Voksen Handicap og Psykiatri teametRobot Er du uddannet socialrådgiver eller socialformidler med erfaring fra en myndighedsfunktion? Har du kendskab til servicelovens voksenbestemmelser? Har du mod på nye udfordringer? Så er du lige den kollega vi søger i Voksen Handicap og Psykiatri teamet i Herlev Kommune. Voksen Handicap og Psykiatri teamet søger fra 1. januar 2020 en sagsbehandler til en fast stilling 37 timer om ugen. Vi arbejder med paragrafferne i serviceloven 84, 85,97,98,100,102,103,104,107,108,109 og 110. Der ud over yder vi råd og vejledning i forhold til lovgivningen generelt. Vi arbejder og dokumenterer i KMD NEXUS. I Handicap og Psykiatri teamet er vi 8 sagsbehandlere, en faglig koordinator og en leder. Vi anvender voksenudredningsmetoden, VUM, og vores arbejdsopgaver er at målgruppebestemme, udarbejde handleplan og bestilling, iværksættelse af foranstaltninger, opfølgning på handleplaner og bestillinger og føre det personrettede tilsyn. I Herlev Kommune har vi fokus på at arbejde med sammenhængende og koordinerer indsats på tværs af afdelinger. Du vil indgå i en aktiv og selvstændig gruppe med faglig kompetente kollegaer, hvor ansvarsbevidsthed, humor og faglig sparring er vigtige nøgleord. I sagsbehandlingen indgår en del skriftligt arbejde med dokumentation, indstillinger og afgørelser, hvorfor du skal have flair for at kommunikerer på skrift. Det vil i ansættelses vægte at du har erfaring med myndighedsrollen. Vi forventer, at duhar lyst til at arbejde selvstændigt og tværfagligter beslutningsdygtig og kan prioriterer i en travl hverdager engageret og anerkendende i din tilgang til borgerne, kollegaerne og samarbejdspartnere Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst. Yderligere oplysninger skal der henvises til leder Kirsten Bach på telefon 4452 6135 eller faglig koordinator Tina Vendelbo Nielsen på telefon 4452 8652. Ansøgningsfrist: 28. oktober 2019 Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 45Er du uddannet socialrådgiver eller socialformidler med erfaring fra en myndighedsfunktion? Har du kendskab til servicelovens voksenbestemmelser?  Har du mod på nye udfordringer? Så er du lige den kollega vi søger i Voksen Handicap og Psykiatri teamet i Herlev Kommune.

Voksen Handicap og Psykiatri teamet søger fra 1. januar 2020 en sagsbehandler til en fast stilling 37 timer om ugen.

Vi arbejder med paragrafferne i serviceloven §§ 84, 85,97,98,100,102,103,104,107,108,109 og 110. Der ud over yder vi råd og vejledning i forhold til lovgivningen generelt. Vi arbejder og dokumenterer i KMD NEXUS.

I Handicap og Psykiatri teamet er vi 8 sagsbehandlere, en faglig koordinator og en leder.
Vi anvender voksenudredningsmetoden, VUM, og vores arbejdsopgaver er at målgruppebestemme, udarbejde handleplan og bestilling, iværksættelse af foranstaltninger, opfølgning på handleplaner og bestillinger og føre det personrettede tilsyn.
 
I Herlev Kommune har vi fokus på at arbejde med sammenhængende og koordinerer indsats på tværs af afdelinger.

Du vil indgå i en aktiv og selvstændig gruppe med faglig kompetente kollegaer, hvor ansvarsbevidsthed, humor og faglig sparring er vigtige nøgleord.
I sagsbehandlingen indgår en del skriftligt arbejde med dokumentation, indstillinger og afgørelser, hvorfor du skal have flair for at kommunikerer på skrift.

Det vil i ansættelses vægte at du har erfaring med myndighedsrollen.
Vi forventer, at du
  • har lyst til at arbejde selvstændigt og tværfagligt
  • er beslutningsdygtig og kan prioriterer i en travl hverdag
  • er engageret og anerkendende i din tilgang til borgerne, kollegaerne og samarbejdspartnere
 
Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger skal der henvises til leder Kirsten Bach på telefon 4452 6135 eller faglig koordinator Tina Vendelbo Nielsen på telefon 4452 8652.
 
Ansøgningsfrist: 28. oktober 2019
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 45
 

Center for Børn, Familie og HandicapHerlev2019-10-09T00:00:002019-10-28T00:00:00
3301028851 dygtig Socialrådgiver søges til Familieafsnittet i Albertslund Kommunes HandicapgruppeBasic Vores kollega, som har været hos os i mange år, har valgt at søge nye udfordringer.Familieafsnittet søger derfor en ny fast socialrådgiver til vores super handicapgruppe, 37 timer ugentligt fra d. 1-12-2019.I handicapgruppen er vi 5 faste fuldtids medarbejdere og nu snart 6, da vi er så privilegeret at være med i Socialstyrelsens 2 årige projekt Sammen om familien , og derfor har fået midler til at ansætte en dygtig socialrådgiver mere i projektperioden. Vi er et Familieafsnit med søde, sjove, dygtige rådgivere, som glæder sig til, sammen med dig, at være med til at arbejde hele vejen rundt om vores familier og børn, samt udvikle og skabe nye spændende tiltag i samarbejde med daginstitutioner, skoler og andre relevante for vores børn og familier i Albertslund Kommune.Handicapgruppens opgaver spænder alt fra iværksættelse af Børnefaglige Undersøgelser, anbringelser, udarbejdelse af handleplaner, netværksmøder og tværfagligt samarbejde med skoler og daginstitutioner, til behandling af ansøgninger omkring handicapkompenserende ydelser jf. Servicelovens bestemmelser. I komplekse sager, har vi desuden mulighed for at være to om sagen, for at sikre en god og løbende sparring.For tiden er vi meget optaget af det tværfaglige samarbejde, med det formål, at komme hele vejen rundt om vores børn og familier i Albertslund Kommune, hvorfor vi skal i gang med at implementere den inddragende metode ift. netværksmøder, derudover har vi fokus på det gode borgersamarbejde. Vi har som nævnt ovenfor, ligeledes fået en pulje fra Socialstyrelsen, således at vi kan lave et udviklingsprojekt omkring børn og unge, som har nedsat fysisk og eller psykisk funktionsevne og har en sag på børnehandicapområdet, og som derudover kan have behov for indsatser fra andre forvaltnings- og sektorområder. Hvad kan vi tilbyde: Ugentlige gruppemøder med teamleder Høj grad af faglig sparring både kollegialt og ledelsesmæssigt Høj faglighed Synlig og tæt ledelse Ekstern supervision Godt arbejdsmiljø Uformel omgangstone Hvad forventer vi af dig: At du er uddannet socialrådgiver socialformidler At du har humor og energi At du er engageret og har erfaring med at arbejde med familier, der har mange forskellige problematikker At du har en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang til arbejdet med vores familier At du kan formidle såvel skriftligt som mundtligt problemstillinger til familier og netværk At du kan bevare overblik og fokus i komplekse situationer At du kan indgå i et tæt tværfagligt samarbejde med andre faggrupper bl.a. skoler, klubber, familiebehandlere, psykologer, sundhedsplejerske, sygehuse, psykiatri mfl. At du kan arbejde selvstændigt og samtidigt indgå i den samlede gruppe At du gerne har kendskab til DUBU, ICS og Signs of Safety Vi anvender ICS undersøgelsesmetode, og Signs of Safety i Albertslund kommune samt DUBU.Løn og ansættelsesvilkår:Løn forhandles individuelt og efter gældende overenskomst og principperne efter ny løn.Der vil ved ansættelse indhentes børne- og straffeattest.Ansøgningsfrist:Ansøgningsfristen er senest mandag d. 21-10-2019 kl. 12.00, og vi forventer at afholde ansættelsessamtaler onsdag d. 23-10-2019 fra kl. 9.00 og frem.Yderligere oplysningerVil du høre mere om stillingen kan du kontakte Teamleder Signe Nielsen Rodriguez Vidal på tlf. 24996885.Vores kollega, som har været hos os i mange år, har valgt at søge nye udfordringer.

Familieafsnittet søger derfor en ny fast socialrådgiver til vores super handicapgruppe, 37 timer ugentligt fra d. 1-12-2019.

I handicapgruppen er vi 5 faste fuldtids medarbejdere og nu snart 6, da vi er så privilegeret at være med i Socialstyrelsens 2 årige projekt ”Sammen om familien”, og derfor har fået midler til at ansætte en dygtig socialrådgiver mere i projektperioden. 

Vi er et Familieafsnit med søde, sjove, dygtige rådgivere, som glæder sig til, sammen med dig, at være med til at arbejde hele vejen rundt om vores familier og børn, samt udvikle og skabe nye spændende tiltag i samarbejde med daginstitutioner, skoler og andre relevante for vores børn og familier i Albertslund Kommune.

Handicapgruppens opgaver spænder alt fra iværksættelse af Børnefaglige Undersøgelser, anbringelser, udarbejdelse af handleplaner, netværksmøder og tværfagligt samarbejde med skoler og daginstitutioner, til behandling af ansøgninger omkring handicapkompenserende ydelser jf. Servicelovens bestemmelser. 

I komplekse sager, har vi desuden mulighed for at være to om sagen, for at sikre en god og løbende sparring.

For tiden er vi meget optaget af det tværfaglige samarbejde, med det formål, at komme hele vejen rundt om vores børn og familier i Albertslund Kommune, hvorfor vi skal i gang med at implementere ”den inddragende metode” ift. netværksmøder, derudover har vi fokus på det gode borgersamarbejde. Vi har som nævnt ovenfor, ligeledes fået en pulje fra Socialstyrelsen, således at vi kan lave et udviklingsprojekt omkring børn og unge, som har nedsat fysisk og/eller psykisk funktionsevne og har en sag på børnehandicapområdet, og som derudover kan have behov for indsatser fra andre forvaltnings- og sektorområder. 

Hvad kan vi tilbyde:
  • Ugentlige gruppemøder med teamleder
  • Høj grad af faglig sparring – både kollegialt og ledelsesmæssigt
  • Høj faglighed
  • Synlig og tæt ledelse
  • Ekstern supervision
  • Godt arbejdsmiljø
  • Uformel omgangstone

Hvad forventer vi af dig:
  • At du er uddannet socialrådgiver/socialformidler
  • At du har humor og energi
  • At du er engageret og har erfaring med at arbejde med familier, der har mange forskellige problematikker
  • At du har en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang til arbejdet med vores familier
  • At du kan formidle – såvel skriftligt som mundtligt – problemstillinger til familier og netværk
  • At du kan bevare overblik og fokus i komplekse situationer
  • At du kan indgå i et tæt tværfagligt samarbejde med andre faggrupper bl.a. skoler, klubber, familiebehandlere, psykologer, sundhedsplejerske, sygehuse, psykiatri mfl.
  • At du kan arbejde selvstændigt og samtidigt indgå i den samlede gruppe
  • At du gerne har kendskab til DUBU, ICS og Signs of Safety 

Vi anvender ICS undersøgelsesmetode, og Signs of  Safety i Albertslund kommune samt DUBU.

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn forhandles individuelt og efter gældende overenskomst og principperne efter ny løn.
Der vil ved ansættelse indhentes børne- og straffeattest.

Ansøgningsfrist:
Ansøgningsfristen er senest mandag d. 21-10-2019 kl. 12.00, og vi forventer at afholde ansættelsessamtaler onsdag d. 23-10-2019 fra kl. 9.00 og frem.

Yderligere oplysninger
Vil du høre mere om stillingen kan du kontakte Teamleder Signe Nielsen Rodriguez Vidal på tlf. 24996885. 
 

ORS/Small/6e814ac8_logo.gifFamilieafsnittetAlbertslund2019-10-08T16:07:28.3132019-10-21T00:00:00
330105512Socialrådgiver/socialformidlervikarBasic Arbejdsmarkedscenter Ballerup søger dygtig og erfaren socialrådgiver socialformidler-vikar til arbejdet med Jobparate kontanthjælpsmodtagereForventet tiltrædelse er hurtigst muligt. Stillingen er et fuldtidsvikariat på 9 måneder 37 timer pr. uge.Jobsporet i Center for Arbejdsmarked i Ballerup Kommune søger en dynamisk socialrådgiver socialformidler, der som jobrådgiver kan understøtte centrets kerneopgave: Borgere i job og uddannelse og rekruttering for virksomhederne og bidrage til fortsat gode resultater. I Center for Arbejdsmarked er der sat en klar strategisk retning, hvor det uddannelsesmæssige, job- og virksomhedsrettede samt tværgående samarbejde har stor bevågenhed.Vi arbejder med begrebet Klar til match . Vi tager udgangspunkt i borger og virksomhed. Kerneopgaven er at forberede ledige borgere til beskæftigelse eller uddannelse, under hensyntagen til den enkelte borgers potentiale samt virksomhedernes behov for kompetent arbejdskraft.Vi tror på vigtigheden i at være i job eller i uddannelse, og være en del af fællesskabet. Vi har fokus på borgeres ressourcer i et jobrettet perspektiv.Yderligere skal arbejdet understøtte den helhedsorienterede tænkning på tværs af centerstrukturen i Ballerup Kommune. LIDT OM OS OG VORES ARBEJDEI Jobsporet arbejder vi med jobparate kontanthjælpsmodtagere, forsikrede ledige og borgere, der er tilkendt revalidering. Du bliver en del af teamet på i alt 5 rådgivere, der arbejder med jobparate kontanthjælpsmodtagere Du skal afholde ca. 3-4 ugentlige visitationssamtaler, hvor du afklarer, om borgeren er jobparat eller aktivitetsparat. Aktivitetsparate borgere visiteres til Helhedssporet Du får sagsbehandlingen og ansvaret for et antal sager, med en blanding af jobparate kontanthjælpsmodtagere under 30 år der har en kompetencegivende uddannelse, kontanthjælpsmodtagere der er fyldt 30 år, og selvforsørgende borgere Du har et tæt samarbejde med virksomhedskonsulenter som vi sidder sammen med Du vil have en koordinerende rolle i forhold til at få det tværfaglige samarbejde til at fungere omkring den enkelte ledige, og sikre en optimal indsats i forhold til tilbagevenden til arbejdsmarkedet. I slutningen af november flytter Arbejdsmarkedscentret til Ballerup Rådhus.VI FORVENTER, AT DU: Er uddannet socialrådgiver socialformidler med en bred og solid erfaring fra arbejdet inden for kontanthjælpsområdet Har gode kommunikative kompetencer og er indstillet på en del skriftligt og administrativt arbejde Er åben, udadvendt og troværdig Psykisk robust og kan holde mange bolde i luften uden at miste overblikket Brænder for dit job og lægger vægt på kvalitet i indsatsen, og oprigtigt har lyst og evne til at gøre en forskel for borgere og bidrage til at udvikle indsatsen sammen med kollegaer og samarbejdspartnere Kan arbejde selvstændigt, målrettet og struktureret, men samtidigt arbejde i et team Har fokus på empowerment i arbejdet med de ledige Er fleksibel og åben for skift og forandringer i dine arbejdsopgaver. VI TILBYDER: Et spændende og udfordrende job En arbejdsplads med sparring og opbakning fra kolleger såvel som ledelse Engagerede og dygtige kolleger i et tværfagligt arbejdsmiljø En arbejdsplads, hvor vidensdeling og arbejdsglæde har høj prioritet En arbejdsplads med plads til mangfoldighed og humor Ekstern coaching. LØN - OG ANS TTELSELøn og ansættelse ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.YDERLIGERE INFORMATIONRing og hør mere om jobbet hos jobrådgiver Lone Engdahl på telefon 4477 6521, jobrådgiver Vicki Borr på telefon 4477 2538 eller teamleder Berit Bertelsen på telefon 4477 6520.ANSØGNINGSFRIST: 24. OKTOBER 2019Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 44Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på send ansøgning og vedhæft din ansøgning, dit CV og dit uddannelsesbevis.Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.Arbejdsmarkedscenter Ballerup søger dygtig og erfaren socialrådgiver/socialformidler-vikar til arbejdet med Jobparate kontanthjælpsmodtagere

Forventet tiltrædelse er hurtigst muligt. Stillingen er et fuldtidsvikariat på 9 måneder – 37 timer pr. uge.

Jobsporet i Center for Arbejdsmarked i Ballerup Kommune søger en dynamisk socialrådgiver/socialformidler, der som jobrådgiver kan understøtte centrets kerneopgave: ”Borgere i job og uddannelse og rekruttering for virksomhederne” og bidrage til fortsat gode resultater.
 
I Center for Arbejdsmarked er der sat en klar strategisk retning, hvor det uddannelsesmæssige, job- og virksomhedsrettede samt tværgående samarbejde har stor bevågenhed.

Vi arbejder med begrebet ”Klar til match”. Vi tager udgangspunkt i borger og virksomhed. Kerneopgaven er at forberede ledige borgere til beskæftigelse eller uddannelse, under hensyntagen til den enkelte borgers potentiale samt virksomhedernes behov for kompetent arbejdskraft.
Vi tror på vigtigheden i at være i job eller i uddannelse, og være en del af fællesskabet. Vi har fokus på borgeres ressourcer i et jobrettet perspektiv.

Yderligere skal arbejdet understøtte den helhedsorienterede tænkning på tværs af centerstrukturen i Ballerup Kommune.
 
LIDT OM OS OG VORES ARBEJDE

I Jobsporet arbejder vi med jobparate kontanthjælpsmodtagere, forsikrede ledige og borgere, der er tilkendt revalidering.
  • Du bliver en del af teamet på i alt 5 rådgivere, der arbejder med jobparate kontanthjælpsmodtagere
  • Du skal afholde ca. 3-4 ugentlige visitationssamtaler, hvor du afklarer, om borgeren er jobparat eller aktivitetsparat. Aktivitetsparate borgere visiteres til Helhedssporet
  • Du får sagsbehandlingen og ansvaret for et antal sager, med en blanding af jobparate kontanthjælpsmodtagere under 30 år der har en kompetencegivende uddannelse, kontanthjælpsmodtagere der er fyldt 30 år, og selvforsørgende borgere
  • Du har et tæt samarbejde med virksomhedskonsulenter som vi sidder sammen med
  • Du vil have en koordinerende rolle i forhold til at få det tværfaglige samarbejde til at fungere omkring den enkelte ledige, og sikre en optimal indsats i forhold til tilbagevenden til arbejdsmarkedet.
I slutningen af november flytter Arbejdsmarkedscentret til Ballerup Rådhus.

VI FORVENTER, AT DU:
  • Er uddannet socialrådgiver/socialformidler med en bred og solid erfaring fra arbejdet inden for kontanthjælpsområdet
  • Har gode kommunikative kompetencer og er indstillet på en del skriftligt og administrativt arbejde
  • Er åben, udadvendt og troværdig
  • Psykisk robust og kan holde mange bolde i luften uden at miste overblikket
  • Brænder for dit job og lægger vægt på kvalitet i indsatsen, og oprigtigt har lyst og evne til at gøre en forskel for borgere og bidrage til at udvikle indsatsen sammen med kollegaer og samarbejdspartnere
  • Kan arbejde selvstændigt, målrettet og struktureret, men samtidigt arbejde i et team
  • Har fokus på empowerment i arbejdet med de ledige
  • Er fleksibel og åben for skift og forandringer i dine arbejdsopgaver.
 
VI TILBYDER:
  • Et spændende og udfordrende job
  • En arbejdsplads med sparring og opbakning fra kolleger såvel som ledelse
  • Engagerede og dygtige kolleger i et tværfagligt arbejdsmiljø
  • En arbejdsplads, hvor vidensdeling og arbejdsglæde har høj prioritet
  • En arbejdsplads med plads til mangfoldighed og humor
  • Ekstern coaching.

LØN - OG ANSÆTTELSE
Løn og ansættelse ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

YDERLIGERE INFORMATION
Ring og hør mere om jobbet hos jobrådgiver Lone Engdahl på telefon 4477 6521, jobrådgiver Vicki Borré på telefon 4477 2538 eller teamleder Berit Bertelsen på telefon 4477 6520.

ANSØGNINGSFRIST: 24. OKTOBER 2019
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 44

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på ”send ansøgning” og vedhæft din ansøgning, dit CV og dit uddannelsesbevis.

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.
 

ORS/BK-Byvaaben_small.pngCenter for ArbejdsmarkedBallerup2019-10-11T15:03:03.1232019-10-24T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Forebyggende socialrådgiver/formidler til Center for Børn- og Ungerådgivningen

Center for Børne- og Ungerådgivning

Ballerup
Vil du være med til at styrke den tidlige, forebyggende sociale indsats for børn, unge og familier i Ballerup kommune?Vi søger 1 forebyggende socialrådgiver pr. 15. december 2019 eller hurtigst muligt derefter til en 37 timers stilling.I Ballerup Ko...
Indrykket:10. oktober 2019
Udløbsdato:25. oktober 2019

Vi søger en dygtig og engageret socialrådgiver/socialformidler til børneområdet i Herlev

Personale og Arbejdsmiljø

Herlev
Ønsker du at gøre en forskel for Herlevs udsatte børn? Og vil du blive en del af et tæt tværfagligt fællesskab, hvor vi arbejder med børnenes og familiernes ressourcer og insisterer på at arbejde med en høj kvalitet i sagerne? Så søger vi en ny soci...
Indrykket:8. oktober 2019
Udløbsdato:21. oktober 2019

Socialrådgiver/socialformidler til Voksen Handicap og Psykiatri teamet

Center for Børn, Familie og Handicap

Herlev
Er du uddannet socialrådgiver eller socialformidler med erfaring fra en myndighedsfunktion? Har du kendskab til servicelovens voksenbestemmelser? Har du mod på nye udfordringer? Så er du lige den kollega vi søger i Voksen Handicap og Psykiatri teame...
Indrykket:9. oktober 2019
Udløbsdato:28. oktober 2019

1 dygtig Socialrådgiver søges til Familieafsnittet i Albertslund Kommunes Handicapgruppe

Familieafsnittet

Albertslund
Vores kollega, som har været hos os i mange år, har valgt at søge nye udfordringer.Familieafsnittet søger derfor en ny fast socialrådgiver til vores super handicapgruppe, 37 timer ugentligt fra d. 1-12-2019.I handicapgruppen er vi 5 faste fuldtids m...
Indrykket:8. oktober 2019
Udløbsdato:21. oktober 2019

Socialrådgiver/socialformidlervikar

Center for Arbejdsmarked

Ballerup
Arbejdsmarkedscenter Ballerup søger dygtig og erfaren socialrådgiver socialformidler-vikar til arbejdet med Jobparate kontanthjælpsmodtagereForventet tiltrædelse er hurtigst muligt. Stillingen er et fuldtidsvikariat på 9 måneder 37 timer pr. uge.Job...
Indrykket:11. oktober 2019
Udløbsdato:24. oktober 2019