Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Er du vores nye juridiske fuldmægtig i den juridiske enhed i Københavns Kommunes Kultur- og Fritidsforvaltnings sekretariat?

Om jobbet
Vi søger en juridisk fuldmægtig (cand.jur.) med et par års erfaring, som skal indgå i vores nyoprettede juridiske enhed, der betjener alle enheder i Kultur- og Fritidsforvaltningen inden for mange aspekter af juraen.

Som hovedarbejdsområder kan nævnes

  • Bortforpagtning af caféer i vores idrætsanlæg, kulturhuse m.v.
  • Kontraktgennemgang
  • Aktindsigt

Udover ovenstående vil generel sekretariatsbetjening af borgmester, direktion og det politiske niveau også indgå.

Om dig
Du er cand.jur., og udover at være fortrolig med ovennævnte områder har du meget gode skriftlige formuleringsevner. Du er meget god til at samarbejde med mange forskellige samarbejdspartnere med forskellige baggrunde, og du er selvstændig og fleksibel i din tilrettelæggelse af dit arbejde.

Vi forventer, at du har et indgående kendskab til både generel forvaltningsret og kommunalret (kommunalfuldmagtsreglerne). Med andre ord er vi på udkig efter en juridisk blæksprutte med tilstrækkelig erfaring til, at du stort set kan indgå i arbejdet fra dag et. Erfaring fra andre kommuner er derfor en fordel.

Om sekretariatet
Kultur- og Fritidsforvaltningens sekretariat rummer bl.a. en nyoprettet juridisk enhed, hvis formål er at effektivisere og løfte kvaliteten i den juridiske opgaveløsning i forvaltningen og samtidig bidrage til at sikre optimalt koordinerede arbejdsgange og processer.

Dette vil ske ved

  • at indgå partnerskaber med forvaltningens enheder med henblik på sparring om konkrete sager
  • at etablere taskforces på områder, hvor resultater og viden kan bruges bredt i forvaltningen
  • en compliancefunktion, der skal sikre, at enhederne overholder f.eks. krav om journalisering og offentlighedslovens regler i det hele taget

Den juridiske enhed omfatter i forvejen fire jurister, heraf en kontorchef.

Tiltrædelse den 1. august 2019

Mere information
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at henvende dig til kontorchef Anette Lund Hansen på 2136 8390.

Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 17. juni 2019

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330030987Phoenix-036c3aa312019-05-24T13:01:10.610Er du vores nye juridiske fuldmægtig i den juridiske enhed i Københavns Kommunes Kultur- og Fritidsforvaltnings sekretariat?

Om jobbet
Vi søger en juridisk fuldmægtig (cand.jur.) med et par års erfaring, som skal indgå i vores nyoprettede juridiske enhed, der betjener alle enheder i Kultur- og Fritidsforvaltningen inden for mange aspekter af juraen.

Som hovedarbejdsområder kan nævnes

  • Bortforpagtning af caféer i vores idrætsanlæg, kulturhuse m.v.
  • Kontraktgennemgang
  • Aktindsigt

Udover ovenstående vil generel sekretariatsbetjening af borgmester, direktion og det politiske niveau også indgå.

Om dig
Du er cand.jur., og udover at være fortrolig med ovennævnte områder har du meget gode skriftlige formuleringsevner. Du er meget god til at samarbejde med mange forskellige samarbejdspartnere med forskellige baggrunde, og du er selvstændig og fleksibel i din tilrettelæggelse af dit arbejde.

Vi forventer, at du har et indgående kendskab til både generel forvaltningsret og kommunalret (kommunalfuldmagtsreglerne). Med andre ord er vi på udkig efter en juridisk blæksprutte med tilstrækkelig erfaring til, at du stort set kan indgå i arbejdet fra dag et. Erfaring fra andre kommuner er derfor en fordel.

Om sekretariatet
Kultur- og Fritidsforvaltningens sekretariat rummer bl.a. en nyoprettet juridisk enhed, hvis formål er at effektivisere og løfte kvaliteten i den juridiske opgaveløsning i forvaltningen og samtidig bidrage til at sikre optimalt koordinerede arbejdsgange og processer.

Dette vil ske ved

  • at indgå partnerskaber med forvaltningens enheder med henblik på sparring om konkrete sager
  • at etablere taskforces på områder, hvor resultater og viden kan bruges bredt i forvaltningen
  • en compliancefunktion, der skal sikre, at enhederne overholder f.eks. krav om journalisering og offentlighedslovens regler i det hele taget

Den juridiske enhed omfatter i forvejen fire jurister, heraf en kontorchef.

Tiltrædelse den 1. august 2019

Mere information
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at henvende dig til kontorchef Anette Lund Hansen på 2136 8390.

Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 17. juni 2019

 

2019-06-18T00:51:50.567 Om jobbet Vi søger en juridisk fuldmægtig (cand.jur.) med et par års erfaring, som skal indgå i vores nyoprettede juridiske enhed, der betjener alle enheder i Kultur- og Fritidsforvaltningen inden for mange aspekter af juraen. Som hovedarbejdsområder kan nævnes Bortforpagtning af caféer i vores idrætsanlæg, kulturhuse m.v. Kontraktgennemgang Aktindsigt Udover ovenstående vil generel sekretariatsbetjening af borgmester, direktion og det politiske niveau også indgå. Om dig Du er cand.jur., og udover at være fortrolig med ovennævnte områder har du meget gode skriftlige formuleringsevner. Du er meget god til at samarbejde med mange forskellige samarbejdspartnere med forskellige baggrunde, og du er selvstændig og fleksibel i din tilrettelæggelse af dit arbejde. Vi forventer, at du har et indgående kendskab til både generel forvaltningsret og kommunalret (kommunalfuldmagtsreglerne). Med andre ord er vi på udkig efter en juridisk blæksprutte med tilstrækkelig erfaring til, at du stort set kan indgå i arbejdet fra dag et. Erfaring fra andre kommuner er derfor en fordel. Om sekretariatet Kultur- og Fritidsforvaltningens sekretariat rummer bl.a. en nyoprettet juridisk enhed, hvis formål er at effektivisere og løfte kvaliteten i den juridiske opgaveløsning i forvaltningen og samtidig bidrage til at sikre optimalt koordinerede arbejdsgange og processer. Dette vil ske ved at indgå partnerskaber med forvaltningens enheder med henblik på sparring om konkrete sager at etablere taskforces på områder, hvor resultater og viden kan bruges bredt i forvaltningen en compliancefunktion, der skal sikre, at enhederne overholder f.eks. krav om journalisering og offentlighedslovens regler i det hele taget Den juridiske enhed omfatter i forvejen fire jurister, heraf en kontorchef. Tiltrædelse den 1. august 2019 Mere information Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at henvende dig til kontorchef Anette Lund Hansen på 2136 8390. Søg stillingen via nedenstående link senest mandag den 17. juni 201910Phoenix036c3aa3101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-17T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=158615&DepartmentId=19370&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3534330Jura og Nævn11Rådhuspladsen 11550København VDKDanmarkORS/fd6c8faf_logo.pngORS/Small/fd6c8faf_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent767062KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk15861500024-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=036c3aa3https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=036c3aa3https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=036c3aa3&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=036c3aa3&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/8.jpgEr du vores nye juridiske fuldmægtig i den juridiske enhed i Københavns Kommunes Kultur- og Fritidsforvaltnings sekretariat?12007991Dansk3Læse/ tale241911Fuldmægtig5Kontor og administration361890658mediacenter@of.kk.dkDanmarkDanmark330106097Transport- og Boligministeriets departement søger stud.jur. til LovkontoretRobot Vil du arbejde med forskelligartede opgaver i et spændende og stærkt fagligt miljø? Så er et studierelevant job i Transport- og Boligministeriets Lovkontor måske noget for dig. Stillingen Lovkontoret fungerer som juridisk rådgivningskontor for hele departementet, og du vil derfor komme til at arbejde med en masse forskelligartede opgaver og fagområder inden for hele departementet. Som student i Lovkontoret arbejder du med juridisk metode i praksis. Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være udarbejdelse af borgersvar, behandling af klagesager og aktindsigtsanmodninger, fortolkning af den almindelige forvaltningsret, lovgivningsarbejde m.m. Et studiejob i Lovkontoret vil dermed give dig mulighed for at arbejde selvstændigt med juridiske problemstillinger, hvor der er gode muligheder for faglig udvikling gennem udfordrende opgaver. Jobbet vil i sidste ende være med til at klæde dig godt på til et job som juridisk fuldmægtig i en politisk styret organisation efter studiet. Lovkontoret er et mindre kontor på i alt 7 medarbejdere, som i hverdagen omgås med en uformel omgangstone, en god portion humor og et godt fællesskab. Vi søger en stud.jur. som - er i gang med minimum 2. år på bacheloruddannelsen - er dedikeret og tager et selvstændigt ansvar for sit arbejde - er skarp og kan have mange bolde i luften samtidig - har en interesse for de offentligretlige fag, herunder særligt forvaltningsret - har gode it-kundskaber Løn- og ansættelsesvilkår Den ugentlige arbejdstid aftales i forhold til den enkelte student, og ansættelsen sker i henhold til OAO-S-fællesoverenskomsten samt organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK STAT. Der er gode muligheder for frihed i forbindelse med eksamenslæsningen. Yderligere oplysninger Vil du vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Lars Damkjær Jespersen på telefon 41 71 27 76 eller mail LDJ@trm.dk. Du kan desuden læse nærmere om job og karriere i Transport- og Boligministeriet her: https: www.trm.dk job-og-karriere . Din ansøgning Send din ansøgning inkl. karakterudskrift fra din uddannelse senest torsdag den 24. oktober 2019, men gerne snarest muligt, da vi afholder samtaler løbende. Du ansøger via det link, som du finder nederst i stillingsopslaget på vores hjemmeside, http: www.trm.dk. Transport- og Boligministeriet ser mangfoldighed som en ressource og ønsker en medarbejdersammensætning, som afspejler det omgivende samfund. Departementet er medlem af foreningen Nydansker.Vil du arbejde med forskelligartede opgaver i et spændende og stærkt fagligt miljø? Så er et studierelevant job i Transport- og Boligministeriets Lovkontor måske noget for dig.

Stillingen
Lovkontoret fungerer som juridisk rådgivningskontor for hele departementet, og du vil derfor komme til at arbejde med en masse forskelligartede opgaver og fagområder inden for hele departementet.

Som student i Lovkontoret arbejder du med juridisk metode i praksis. Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være udarbejdelse af borgersvar, behandling af klagesager og aktindsigtsanmodninger, fortolkning af den almindelige forvaltningsret, lovgivningsarbejde m.m.

Et studiejob i Lovkontoret vil dermed give dig mulighed for at arbejde selvstændigt med juridiske problemstillinger, hvor der er gode muligheder for faglig udvikling gennem udfordrende opgaver. Jobbet vil i sidste ende være med til at klæde dig godt på til et job som juridisk fuldmægtig i en politisk styret organisation efter studiet.

Lovkontoret er et mindre kontor på i alt 7 medarbejdere, som i hverdagen omgås med en uformel omgangstone, en god portion humor og et godt fællesskab.

Vi søger en stud.jur. som
- er i gang med minimum 2. år på bacheloruddannelsen
- er dedikeret og tager et selvstændigt ansvar for sit arbejde
- er skarp og kan have mange bolde i luften samtidig
- har en interesse for de offentligretlige fag, herunder særligt forvaltningsret
- har gode it-kundskaber

Løn- og ansættelsesvilkår
Den ugentlige arbejdstid aftales i forhold til den enkelte student, og ansættelsen sker i henhold til OAO-S-fællesoverenskomsten samt organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/STAT. Der er gode muligheder for frihed i forbindelse med eksamenslæsningen.

Yderligere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Lars Damkjær Jespersen på telefon 41 71 27 76 eller mail LDJ@trm.dk.

Du kan desuden læse nærmere om job og karriere i Transport- og Boligministeriet her: https://www.trm.dk/job-og-karriere/.

Din ansøgning
Send din ansøgning inkl. karakterudskrift fra din uddannelse senest torsdag den 24. oktober 2019, men gerne snarest muligt, da vi afholder samtaler løbende. Du ansøger via det link, som du finder nederst i stillingsopslaget på vores hjemmeside, http://www.trm.dk.

Transport- og Boligministeriet ser mangfoldighed som en ressource og ønsker en medarbejdersammensætning, som afspejler det omgivende samfund. Departementet er medlem af foreningen Nydansker.

TransportministerietKøbenhavn K2019-10-11T00:00:002019-10-24T00:00:00
330099367Studenter til indsatsen mod ekstremisme og æresrelaterede konflikterRobot Student til indsatsen mod ekstremisme og æresrelaterede konflikter Vil du være med til at styrke indsatsen for at forebygge ekstremisme, radikalisering, æresrelaterede konflikter og negativ social kontrol, så vil en studenterstilling i Analysekontoret være noget for dig. Analysekontoret er en del af Integrationsafdelingen i Udlændinge- og Integrationsministeriet. Om stillingen Som student i Analysekontoret skal du bl.a. bidrage til arbejdet med politisk udvikling og koordinering af tværministerielle politiske initiativer. Derudover skal du bidrage til kontorets opgaver med ministerbetjening, opgaver relateret til folketingets arbejde, implementering af konkrete initiativer samt internationale høringer og samarbejdsfora. Dine arbejdsopgaver vil variere og både omfatte faglige og mere praktiske opgaver. Om dig Du studerer en relevant uddannelse inden for samfundsvidenskab eller humaniora, og vi ser gerne, at du har bestået 2. år på studiet. Du bliver en del af et politisk miljø, hvor du udfordres fagligt og personligt, og hvor vi forventer, at du: er systematisk, grundig og engageret kan arbejde selvstændigt har gode samarbejdsevner har interesse for og gerne viden om områderne Din nye hverdag Du kommer til at arbejde i teamet, der arbejder med forebyggelse af ekstremisme og æresrelaterede konflikter i Analysekontoret. Kontoret er en del af Udlændinge- og Integrationsministeriets Integrationsafdeling. I Integrationsafdelingen er vi knap 40 engagerede medarbejdere med forskellig uddannelsesbaggrund, og omgangstonen er uformel. Du ansættes i Udlændinge- og Integrationsministeriets koncern efter OAO-S-Fællesoverenskomsten og HK-overenskomsten med en ugentlig arbejdstid på 15 timer. Stillingen ønskes besat snarest muligt. Det er en forudsætning for stillingen, at du er aktiv studerende og indskrevet ved en højere læreranstalt, og at du kan dokumentere dette. Vil du vide mere om stillingen, så kontakt fuldmægtig Helle Fahl på telefonnummer 61 98 33 08 eller på e-mail hfh@uim.dk. Det bemærkes, at der bliver gennemført en registermæssig undersøgelse af din person, og at det er en forudsætning for stillingen, at du løbende kan bestå en registermæssig undersøgelse under hele din ansættelse. Søg stillingen Klik på knappen nedenfor og upload din ansøgning mv. senest onsdag den 16. oktober 2019, kl. 12.00. Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Nydansker. Behandling af persondata Du kan læse om behandlingen af dine persondata i folderen Sådan behandler vi persondata om dig før, under og efter din ansættelse i Udlændinge- og Integrationsministeriet . Du finder folderen på vores hjemmeside: http: uim.dk filer saadan-behandler-vi-persondata-om-dig.pdf Udlændinge- og Integrationsministeriet har overordnet to politikområder: Hvem må indrejse og opholde sig i landet og hvordan sikrer vi, at udlændinge bidrager til og tager del i samfundet? Ministeriet har omkring 1200 medarbejdere fordelt på Styrelsen for International Rekruttering og Integration, Udlændingestyrelsen og departementet, herunder Nationalt ID-center, Udlændingenævnets sekretariat og Flygtningenævnets sekretariat.Student til indsatsen mod ekstremisme og æresrelaterede konflikter

Vil du være med til at styrke indsatsen for at forebygge ekstremisme, radikalisering, æresrelaterede konflikter og negativ social kontrol, så vil en studenterstilling i Analysekontoret være noget for dig. Analysekontoret er en del af Integrationsafdelingen i Udlændinge- og Integrationsministeriet.

Om stillingen

Som student i Analysekontoret skal du bl.a. bidrage til arbejdet med politisk udvikling og koordinering af tværministerielle politiske initiativer. Derudover skal du bidrage til kontorets opgaver med ministerbetjening, opgaver relateret til folketingets arbejde, implementering af konkrete initiativer samt internationale høringer og samarbejdsfora.

Dine arbejdsopgaver vil variere og både omfatte faglige og mere praktiske opgaver.

Om dig

Du studerer en relevant uddannelse inden for samfundsvidenskab eller humaniora, og vi ser gerne, at du har bestået 2. år på studiet.

Du bliver en del af et politisk miljø, hvor du udfordres fagligt og personligt, og hvor vi forventer, at du:

  • er systematisk, grundig og engageret
  • kan arbejde selvstændigt
  • har gode samarbejdsevner
  • har interesse for og gerne viden om områderne
Din nye hverdag

Du kommer til at arbejde i teamet, der arbejder med forebyggelse af ekstremisme og æresrelaterede konflikter i Analysekontoret. Kontoret er en del af Udlændinge- og Integrationsministeriets Integrationsafdeling. I Integrationsafdelingen er vi knap 40 engagerede medarbejdere med forskellig uddannelsesbaggrund, og omgangstonen er uformel.

Du ansættes i Udlændinge- og Integrationsministeriets koncern efter OAO-S-Fællesoverenskomsten og HK-overenskomsten med en ugentlig arbejdstid på 15 timer. Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Det er en forudsætning for stillingen, at du er aktiv studerende og indskrevet ved en højere læreranstalt, og at du kan dokumentere dette.

Vil du vide mere om stillingen, så kontakt fuldmægtig Helle Fahl på telefonnummer 61 98 33 08 eller på e-mail hfh@uim.dk.

Det bemærkes, at der bliver gennemført en registermæssig undersøgelse af din person, og at det er en forudsætning for stillingen, at du løbende kan bestå en registermæssig undersøgelse under hele din ansættelse.

Søg stillingen

Klik på knappen nedenfor og upload din ansøgning mv. senest onsdag den 16. oktober 2019, kl. 12.00.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Nydansker.

Behandling af persondata

Du kan læse om behandlingen af dine persondata i folderen ”Sådan behandler vi persondata om dig – før, under og efter din ansættelse i Udlændinge- og Integrationsministeriet”. Du finder folderen på vores hjemmeside: http://uim.dk/filer/saadan-behandler-vi-persondata-om-dig.pdf



Udlændinge- og Integrationsministeriet har overordnet to politikområder: Hvem må indrejse og opholde sig i landet – og hvordan sikrer vi, at udlændinge bidrager til og tager del i samfundet?

Ministeriet har omkring 1200 medarbejdere fordelt på Styrelsen for International Rekruttering og Integration, Udlændingestyrelsen og departementet, herunder Nationalt ID-center, Udlændingenævnets sekretariat og Flygtningenævnets sekretariat.

Udlændinge- og IntegrationsministerietKøbenhavn K2019-10-02T00:00:002019-10-16T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Transport- og Boligministeriets departement søger stud.jur. til Lovkontoret

Transportministeriet

København K
Vil du arbejde med forskelligartede opgaver i et spændende og stærkt fagligt miljø? Så er et studierelevant job i Transport- og Boligministeriets Lovkontor måske noget for dig. Stillingen Lovkontoret fungerer som juridisk rådgivningskontor for hele ...
Indrykket:11. oktober 2019
Udløbsdato:24. oktober 2019

Studenter til indsatsen mod ekstremisme og æresrelaterede konflikter

Udlændinge- og Integrationsministeriet

København K
Student til indsatsen mod ekstremisme og æresrelaterede konflikter Vil du være med til at styrke indsatsen for at forebygge ekstremisme, radikalisering, æresrelaterede konflikter og negativ social kontrol, så vil en studenterstilling i Analysekontor...
Indrykket:2. oktober 2019
Udløbsdato:16. oktober 2019