Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Er du vores nye stærke controller med revionsbaggrund eller skarpe faglige sagsbehandler i Socialstyrelsen

Er du en skarp regnskabscontroller med revisionsmæssig baggrund inden for det offentlig, som brænder for en effektiv tilskudsadministration og sikre sammenhæng mellem processerne - eller er du analytisk stærk jurist eller generalist med stor interesse for tilskudsforvaltning og korrekt sagsbehandling, så er du måske en af vores nye kollegaer i kontoret for Tilskudsforvaltning.

Socialstyrelsen tilbyder spændende stillinger i kontoret for Tilskudsforvaltning, hvor du sammen med dygtige og engagerede kollegaer er med til at sikre, at tilskudsmidlerne på Social- og Indenrigsministeriets område kommer socialt udsatte borgere og mennesker med et handicap til gavn.

Om kontoret
Kontoret for Tilskudsforvaltning varetager driften og styringen af alle tilskudsmidler på det sociale område. Kontorets kerneopgave er at udmønte og administrere de midler, der afsættes i de årlige finanslovsaftaler og sikre, at de politiske mål med initiativerne opfyldes. Kontoret udmønter midlerne som driftstilskud eller via ansøgningspuljer.
Ud over den daglige drift bidrager kontoret til departements- og ministerbetjening på tilskudsområdet. Kontoret har fokus på en effektiv og korrekt tilskudsadministration, og har løbende større udviklingsprojekter og analyser af kontorets arbejdsgange og procedurer.

Tilskudsforvaltning er en del af Center for Økonomi og Tilskudsforvaltning, og de to kontorer har et tæt samarbejde om udbetalingen af tilskudsmidlerne. Kontoret har ca. 30 medarbejdere og en række studenter, og er opdelt i et fagligt sagsbehandlingsteam og et team for driftstilskud, administration og finanslov (DAF). Kontoret består af AC’ere samt HK-ansatte.

Dine opgaver
Som medarbejder i kontoret indgår du enten i team for driftstilskud, administration, og finanslov eller det faglige sagsbehandlerteam. Du kommer til at løse dine opgaver i et spænd i mellem forvaltningsret, budgetloven, vejledning om effektiv tilskudsforvaltning samt faglig viden om socialområdet og social politik.

Du vil have gode muligheder for at præge dit arbejde og sætte dine kompetencer og viden i spil. Dine tætte samarbejdspartnere er Økonomikontoret, Jurakontoret, styrelsens fagcentre samt Social- og Indenrigsministeriets departement.

Team for driftstilskud, administration og finanslov har ansvaret for administrationen og tilsynet med ministeriets driftstilskud til foreninger og kommuner. Teamet udvikler vejledninger, processer og metoder til at kontrollere regnskaber efter offentlig standarder. Teamet bidrager også til det årlige finanslovsarbejde samt budgetopfølgningen på tilskudsområdet. Derudover varetager teamet det faglige arbejde med kontorets IT-system samt etablering og analyse af nøgletal og data på tilskudsområdet. Som medarbejder i Tilskudsforvaltning i team for driftstilskud, administration og finanslov vil du komme til varetage følgende opgaver:

  • Godkende regnskaber, budgetter og udviklingsplaner for Socialstyrelsens driftstilskudsmodtagere
  • Koordinering af varetagelse af kontorets grundbudgetter, udgiftsopfølgning, opdatering af anmærkningstekster på finansloven mv.
  • Sparring og rådgivning af kollegaer om korrekt administration og godkendelse af dokumentation for udgifter
  • Udarbejde og vedligeholdelse af procedurer og arbejdsgange for administrationen af tilskudsområdet
  • Samarbejde med Økonomikontoret om udbetaling af tilskud, returbetalinger, fakturasager mv.
  • Udarbejde analyser, beregningsmodeller mv. på tilskudsområdet
  • Dialog med tilskudsmodtagere og revisorer.
Det faglige sagsbehandlerteam bidrager aktivt til design og udvikling af nye politiske initiativer og socialpolitiske løsninger, som skal udmøntes via puljer eller driftstilskud. Det sker i et tæt samarbejde med Socialstyrelsens øvrige fagcentre og Social- og Indenrigsministeriets departement. Teamet har ansvaret for design og udmelding af nye ansøgningspuljer via bekendtgørelse og vejledning, den faglige sagsbehandling af ansøgninger samt administration og opfølgning på tilskuddene.

Som medarbejder i det faglige sagsbehandlerteam vil du komme til at varetage følgende opgaver:

  • Udarbejde bekendtgørelser og vejledninger for kontorets ansøgningspuljer
  • Faglig sagsbehandling og administration og opfølgning på puljer
  • Sikre en korrekt forvaltning og udrede juridiske problemstillinger
  • Være tæt på den politiske proces og levere bidrag til Social- og Indenrigsministeriets departementet om tilskudsområdet
  • Samarbejde med Socialstyrelsens fagcentre om udvikling af nye initiativer på socialområdet
  • Dialog med tilskudsmodtagere om henvendelser vedr. deres projekter, ønsker til budgetændringer mv.
  • Indgå i udviklingsprojekter i kontoret om en effektiv og korrekt tilskudsforvaltning.
Dine kvalifikationer
Du har en relevant videregående uddannelse fx cand.scient.pol., cand. scient. adm., cand. polit., cand. jur., cand. merc. aud., cand. merc., cand. oecon el.lign. Det er en fordel, hvis du har kendskab til arbejdet med tilskudsmidler og administrativ forvaltning fra et ministerium eller en styrelse, men du kan også være nyuddannet.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • Har erfaring fra en politisk styret organisation, har politisk tæft og kan skære sager til
  • Er god til at planlægge, kan nå deadlines og håndtere komplekse opgaver i en travl hverdag
  • Er ambitiøs, fleksibel, og god til at holde mange bolde i luften
  • Har blik for detaljen og er analytisk stærk
  • Er en holdspiller som er vant til at skabe resultater sammen med andre.
Til gengæld kan vi tilbyde et kontor med fagligt dygtige og engagerede kollegaer, en uformel omgangstone og et godt sammenhold.

Socialstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med lyntog direkte fra København og med medarbejdere fra både Fyn, Jylland og Sjælland.

Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler
Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer mv.) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.socialstyrelsen.dk senest den 22. november 2020, kl.12.00. Vi forventer at afholde første samtalerunde den 30. nov. 2020 og anden samtalerunde den 7. dec. 2020. Der vil indgå en personlighedstest i forbindelse med 2. samtalerunde.

Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om tre fuldtidsstillinger med tiltrædelse hurtigst muligt og senest den 1. februar 2021. Du ansættes som specialkonsulent eller fuldmægtig alt efter kompetencer og erfaring. Ansættelse vil ske i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante organisation. Lønnen fastsættes ud fra erfaring og kompetencer.

Såfremt du tilbydes stillingen, vil du blive bedt om at fremsende en straffeattest til brug for vurdering af, om du kan ansættes i stillingen.

Stillingens ansættelsesområde er Social- og Indenrigsministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdssted er Socialstyrelsen i Odense, Edisonsvej 1, 5000 Odense C.

Vil du vide mere?
Du kan få flere oplysninger om stillingen og Socialstyrelsen ved at kontakte kontorchef Anna Jin Rolfgaard på ajro@socialstyrelsen.dk eller telefon 61 96 56 80, Konstitueret leder Andreas Nylandsted Benediktson på telefon 41 93 25 32 vedrørende det faglige sagsbehandlerteam og teamkoordinator Thi Ngoc Dung Pham på telefon 41 93 24 79 vedrørende team for administration, driftstilskud og finanslov.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.