Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Er du vores nye undersøgelsesrådgiver i ?

Da en af vores kollegaer har valgt at søge nye udfordringer, søger vi en fast medarbejder til vores myndighedsgruppe i Afdelingen for Forebyggelse og Undersøgelse i Furesø Kommune, der primært beskæftiger sig med sagsbehandlingen inden for rammerne af Servicelovens §§ 11 og 50. 
 
Om afdelingen
Vi er aktuelt 8 myndighedsrådgivere i Afdelingen for Forebyggelse og Undersøgelse, der herudover består af vores 5 dagtilbud- og skolesocialrådgiver. Herudover har vi et tæt samarbejde med rådgiverne fra Afdelingen for Foranstaltning og Familiepleje, hvor der er 10 myndighedsrådgivere og 2 familieplejekonsulenter ansat, som alle har deres primære arbejdsområde indenfor Servicelovens § 52. Ydermere sidder vi tæt sammen med vores administrative medarbejdere, som yder en stor hjælp til os i hverdagen blandt andet i forhold til journalisering af indkomne dokumenter og hjælp til at indhente statusudtalelser til brug for vores sagsarbejde.
 
Vores primære arbejdsopgaver består i partshøring af forældre og børn i forhold til ny indkomne underretninger, træffe afgørelser i forhold til opstart af børnefaglige undersøgelser og udarbejdelse af disse. Herudover har vi alle sager, der består af råd/vejledning og afklarende forløb med familierne, ligesom vi har muligheden for at henvise til § 11 forløb i kommunens eget familiehus. Vi har i snit 20 børnesager pr. rådgiver. Udover arbejdet med egne sager, indgår hver af rådgiverne ligeledes i vores dagvagtsordning 2-3 dage om måneden, og hvor der håndteres risikovurdering af underretninger og akutte handlinger, eksempelvis i overgrebssager. Det er de dage en forventning om, at rådgiveren kan blive efter arbejdstid normale ophør.
 
Vi er koblet op på DUBU og arbejder dermed også med ICS som teoretisk referenceramme, når vi udarbejder børnefaglige undersøgelser – men derudover er vi en afdeling, hvor der er rum og mulighed for at inddrage andre metodiske afsæt i tilgangen til vores familier, eksempelvis er der flere der er inspireret af tankerne bag Signs Of Safety som kommunikationsredskab i mødet med familierne.  Herudover har vi siden 2016 haft et særligt fokus på, hvordan vi i højere grad kan arbejde med netværksinddragelse, herunder har alle været igennem et uddannelsesforløb i netværksinddragende metoder, hvilket du også vil få muligheden for.
 
Vores afdelingsleder har alene ledelsesansvaret for afdelingens 13 medarbejdere, hvilket giver mulighed for at være tæt på medarbejderne i hverdagen. Således tilbydes der daglig sparring ved behov, fast ugentlig teammøde, samt individuel sagsgennemgang hver 14. dag. Herudover tilbydes ekstern supervision. 
 
Derudover er størstedelen af medarbejderne i gang med den sociale diplomuddannelse, som vi i samarbejde med Metropol og Servicestyrelsen har til kommunen i et lokalt forankret hold. Har du minimum 2 års relevant erhvervserfaring, vil have mulighed for at hoppe med på holdet, som går i gang med modul 3 efter sommerferien.
 
Om din profil
Vi søger en kollega, som vigtigst af alt brænder for arbejdet med udsatte børn, unge og deres familier, og som derudover opfylder én eller flere af følgende kriterier:
 

  • Vi forventer, at du har relevant faglig baggrund, som socialrådgiver eller socialformidler.
  • Vi ser selvfølgelig gerne, at du har erfaring med den kommunale sagsbehandling indenfor børneområdet, herunder kendskab til DUBU som fagsystem og ICS som socialfaglig metode. 
  • Er du nyuddannet eller nyligt uddannet, lægger vi vægt på, om du har erfaring med den kommunale sagsbehandling og/eller arbejdet med udsatte børnefamilier fra praktik eller lignende.  
  • Vi tilbyder introduktion til afdelingens sagsgange og serviceniveauer, samt løbende sparring fra både ledelse og kollager i forhold til dine konkrete sager, men har samtidig en forventning om, at du har lyst til og mod på selvstændigt at kaste dig ud i samarbejdet med familier og professionelle.
  • Vores hverdag er præget af et højt arbejdstempo og stor uforudsigelighed, hvorfor vi forventer, at du kan bevare overblikket i travle perioder, have mange bolde i luften på samme tid og samtidig arbejde systematisk og helhedsorienteret.
  • Endeligt bruger vi en del tid på løbende journalisering, udarbejdelse af afgørelser, henvisninger og ikke mindst de børnefaglige undersøgelser, hvorfor vi forventer en medarbejder som befinder sig godt med den administrative del af jobbet og er god til at formulere sig på skrift.
 
 
Løn og ansættelse
Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny løn.
Stillingen ønskes besat pr. 1.8.2019 eller snarest muligt.
 
Vil du vide mere om stillingen? 
Så er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Louise Muff Christensen på tlf:7216 5140.
 
Ansøgningsfristen er torsdag den 20. juni 2019 kl. 12:00, der er planlagt ansættelsessamtaler hele dagen mandag den 24. juni 2019. Vi ser frem til at høre fra dig.
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330034174Phoenix-e59bfdb512019-05-29T12:06:52.550Er du vores nye undersøgelsesrådgiver i ?Da en af vores kollegaer har valgt at søge nye udfordringer, søger vi en fast medarbejder til vores myndighedsgruppe i Afdelingen for Forebyggelse og Undersøgelse i Furesø Kommune, der primært beskæftiger sig med sagsbehandlingen inden for rammerne af Servicelovens §§ 11 og 50. 
 
Om afdelingen
Vi er aktuelt 8 myndighedsrådgivere i Afdelingen for Forebyggelse og Undersøgelse, der herudover består af vores 5 dagtilbud- og skolesocialrådgiver. Herudover har vi et tæt samarbejde med rådgiverne fra Afdelingen for Foranstaltning og Familiepleje, hvor der er 10 myndighedsrådgivere og 2 familieplejekonsulenter ansat, som alle har deres primære arbejdsområde indenfor Servicelovens § 52. Ydermere sidder vi tæt sammen med vores administrative medarbejdere, som yder en stor hjælp til os i hverdagen blandt andet i forhold til journalisering af indkomne dokumenter og hjælp til at indhente statusudtalelser til brug for vores sagsarbejde.
 
Vores primære arbejdsopgaver består i partshøring af forældre og børn i forhold til ny indkomne underretninger, træffe afgørelser i forhold til opstart af børnefaglige undersøgelser og udarbejdelse af disse. Herudover har vi alle sager, der består af råd/vejledning og afklarende forløb med familierne, ligesom vi har muligheden for at henvise til § 11 forløb i kommunens eget familiehus. Vi har i snit 20 børnesager pr. rådgiver. Udover arbejdet med egne sager, indgår hver af rådgiverne ligeledes i vores dagvagtsordning 2-3 dage om måneden, og hvor der håndteres risikovurdering af underretninger og akutte handlinger, eksempelvis i overgrebssager. Det er de dage en forventning om, at rådgiveren kan blive efter arbejdstid normale ophør.
 
Vi er koblet op på DUBU og arbejder dermed også med ICS som teoretisk referenceramme, når vi udarbejder børnefaglige undersøgelser – men derudover er vi en afdeling, hvor der er rum og mulighed for at inddrage andre metodiske afsæt i tilgangen til vores familier, eksempelvis er der flere der er inspireret af tankerne bag Signs Of Safety som kommunikationsredskab i mødet med familierne.  Herudover har vi siden 2016 haft et særligt fokus på, hvordan vi i højere grad kan arbejde med netværksinddragelse, herunder har alle været igennem et uddannelsesforløb i netværksinddragende metoder, hvilket du også vil få muligheden for.
 
Vores afdelingsleder har alene ledelsesansvaret for afdelingens 13 medarbejdere, hvilket giver mulighed for at være tæt på medarbejderne i hverdagen. Således tilbydes der daglig sparring ved behov, fast ugentlig teammøde, samt individuel sagsgennemgang hver 14. dag. Herudover tilbydes ekstern supervision. 
 
Derudover er størstedelen af medarbejderne i gang med den sociale diplomuddannelse, som vi i samarbejde med Metropol og Servicestyrelsen har til kommunen i et lokalt forankret hold. Har du minimum 2 års relevant erhvervserfaring, vil have mulighed for at hoppe med på holdet, som går i gang med modul 3 efter sommerferien.
 
Om din profil
Vi søger en kollega, som vigtigst af alt brænder for arbejdet med udsatte børn, unge og deres familier, og som derudover opfylder én eller flere af følgende kriterier:
 
  • Vi forventer, at du har relevant faglig baggrund, som socialrådgiver eller socialformidler.
  • Vi ser selvfølgelig gerne, at du har erfaring med den kommunale sagsbehandling indenfor børneområdet, herunder kendskab til DUBU som fagsystem og ICS som socialfaglig metode. 
  • Er du nyuddannet eller nyligt uddannet, lægger vi vægt på, om du har erfaring med den kommunale sagsbehandling og/eller arbejdet med udsatte børnefamilier fra praktik eller lignende.  
  • Vi tilbyder introduktion til afdelingens sagsgange og serviceniveauer, samt løbende sparring fra både ledelse og kollager i forhold til dine konkrete sager, men har samtidig en forventning om, at du har lyst til og mod på selvstændigt at kaste dig ud i samarbejdet med familier og professionelle.
  • Vores hverdag er præget af et højt arbejdstempo og stor uforudsigelighed, hvorfor vi forventer, at du kan bevare overblikket i travle perioder, have mange bolde i luften på samme tid og samtidig arbejde systematisk og helhedsorienteret.
  • Endeligt bruger vi en del tid på løbende journalisering, udarbejdelse af afgørelser, henvisninger og ikke mindst de børnefaglige undersøgelser, hvorfor vi forventer en medarbejder som befinder sig godt med den administrative del af jobbet og er god til at formulere sig på skrift.
 
 
Løn og ansættelse
Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny løn.
Stillingen ønskes besat pr. 1.8.2019 eller snarest muligt.
 
Vil du vide mere om stillingen? 
Så er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Louise Muff Christensen på tlf:7216 5140.
 
Ansøgningsfristen er torsdag den 20. juni 2019 kl. 12:00, der er planlagt ansættelsessamtaler hele dagen mandag den 24. juni 2019. Vi ser frem til at høre fra dig.
 

2019-06-20T12:50:21.430 Da en af vores kollegaer har valgt at søge nye udfordringer, søger vi en fast medarbejder til vores myndighedsgruppe i Afdelingen for Forebyggelse og Undersøgelse i Furesø Kommune, der primært beskæftiger sig med sagsbehandlingen inden for rammerne af Servicelovens 11 og 50. Om afdelingenVi er aktuelt 8 myndighedsrådgivere i Afdelingen for Forebyggelse og Undersøgelse, der herudover består af vores 5 dagtilbud- og skolesocialrådgiver. Herudover har vi et tæt samarbejde med rådgiverne fra Afdelingen for Foranstaltning og Familiepleje, hvor der er 10 myndighedsrådgivere og 2 familieplejekonsulenter ansat, som alle har deres primære arbejdsområde indenfor Servicelovens 52. Ydermere sidder vi tæt sammen med vores administrative medarbejdere, som yder en stor hjælp til os i hverdagen blandt andet i forhold til journalisering af indkomne dokumenter og hjælp til at indhente statusudtalelser til brug for vores sagsarbejde. Vores primære arbejdsopgaver består i partshøring af forældre og børn i forhold til ny indkomne underretninger, træffe afgørelser i forhold til opstart af børnefaglige undersøgelser og udarbejdelse af disse. Herudover har vi alle sager, der består af råd vejledning og afklarende forløb med familierne, ligesom vi har muligheden for at henvise til 11 forløb i kommunens eget familiehus. Vi har i snit 20 børnesager pr. rådgiver. Udover arbejdet med egne sager, indgår hver af rådgiverne ligeledes i vores dagvagtsordning 2-3 dage om måneden, og hvor der håndteres risikovurdering af underretninger og akutte handlinger, eksempelvis i overgrebssager. Det er de dage en forventning om, at rådgiveren kan blive efter arbejdstid normale ophør. Vi er koblet op på DUBU og arbejder dermed også med ICS som teoretisk referenceramme, når vi udarbejder børnefaglige undersøgelser men derudover er vi en afdeling, hvor der er rum og mulighed for at inddrage andre metodiske afsæt i tilgangen til vores familier, eksempelvis er der flere der er inspireret af tankerne bag Signs Of Safety som kommunikationsredskab i mødet med familierne. Herudover har vi siden 2016 haft et særligt fokus på, hvordan vi i højere grad kan arbejde med netværksinddragelse, herunder har alle været igennem et uddannelsesforløb i netværksinddragende metoder, hvilket du også vil få muligheden for. Vores afdelingsleder har alene ledelsesansvaret for afdelingens 13 medarbejdere, hvilket giver mulighed for at være tæt på medarbejderne i hverdagen. Således tilbydes der daglig sparring ved behov, fast ugentlig teammøde, samt individuel sagsgennemgang hver 14. dag. Herudover tilbydes ekstern supervision. Derudover er størstedelen af medarbejderne i gang med den sociale diplomuddannelse, som vi i samarbejde med Metropol og Servicestyrelsen har til kommunen i et lokalt forankret hold. Har du minimum 2 års relevant erhvervserfaring, vil have mulighed for at hoppe med på holdet, som går i gang med modul 3 efter sommerferien. Om din profilVi søger en kollega, som vigtigst af alt brænder for arbejdet med udsatte børn, unge og deres familier, og som derudover opfylder n eller flere af følgende kriterier: Vi forventer, at du har relevant faglig baggrund, som socialrådgiver eller socialformidler. Vi ser selvfølgelig gerne, at du har erfaring med den kommunale sagsbehandling indenfor børneområdet, herunder kendskab til DUBU som fagsystem og ICS som socialfaglig metode. Er du nyuddannet eller nyligt uddannet, lægger vi vægt på, om du har erfaring med den kommunale sagsbehandling og eller arbejdet med udsatte børnefamilier fra praktik eller lignende. Vi tilbyder introduktion til afdelingens sagsgange og serviceniveauer, samt løbende sparring fra både ledelse og kollager i forhold til dine konkrete sager, men har samtidig en forventning om, at du har lyst til og mod på selvstændigt at kaste dig ud i samarbejdet med familier og professionelle. Vores hverdag er præget af et højt arbejdstempo og stor uforudsigelighed, hvorfor vi forventer, at du kan bevare overblikket i travle perioder, have mange bolde i luften på samme tid og samtidig arbejde systematisk og helhedsorienteret. Endeligt bruger vi en del tid på løbende journalisering, udarbejdelse af afgørelser, henvisninger og ikke mindst de børnefaglige undersøgelser, hvorfor vi forventer en medarbejder som befinder sig godt med den administrative del af jobbet og er god til at formulere sig på skrift. Løn og ansættelseLøn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny løn.Stillingen ønskes besat pr. 1.8.2019 eller snarest muligt. Vil du vide mere om stillingen? Så er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Louise Muff Christensen på tlf:7216 5140. Ansøgningsfristen er torsdag den 20. juni 2019 kl. 12:00, der er planlagt ansættelsessamtaler hele dagen mandag den 24. juni 2019. Vi ser frem til at høre fra dig.10Phoenixe59bfdb5101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-20T00:00:000010https://furesoe.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=6338562b-78b9-48d8-b03f-ab1b84cea5740EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnGladsaxe3537274Foranstaltning for Børn og Unge11Stiager 23500VærløseDKDanmarkORS/e59bfdb5_logo.jpegORS/Small/e59bfdb5_logo.jpeg0
lmc@furesoe.dkDKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent769783EmplyMinimum pakken - 35 dagefe57a79e-2b12-4ad7-a200-2548bdbe08e4_771200029-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e59bfdb5https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=e59bfdb5https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e59bfdb5&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e59bfdb5&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Socialvaesen/2.jpgEr du vores nye undersøgelsesrådgiver i ?12008001Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver11Socialvæsen361950869Louise Muff Christensenlmc@furesoe.dkDanmarkDanmarkda-DK