Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Erfaren AC-generalist søges til arbejde med målnedbrydning og ledelsesrapportering

Vil du gerne arbejde i et dynamisk miljø, hvor du understøtter strategiarbejdet i Banedanmarks Trafikdivision? Trives du med nedbrydning af mål, databehandling og ledelsesrapportering? Så er det måske dig, vi leder efter.

Forretningsudvikling i Banedanmarks Trafikdivision består af tre sektioner, der arbejder med ledelsesbetjening og rapportering, projektstyring og udvikling af datamodeller til understøttelse af fremtidens jernbane. Vi bestræber os på at arbejde innovativt med ny teknologi, modeller og arbejdsgange i tæt samarbejde med Trafiks ledelse og kolleger på tværs af Banedanmark.

Den ledige stilling er placeret i Ledelsessekretariatet, hvor vi leverer en række tværgående støttefunktioner til divisionen. Dette omfatter udover almindelig ledelsessupport og sekretariatsbetjening koordinering og besvarelser af henvendelser på tværs i Banedanmark. Derudover leverer vi også juridisk bistand og koordinerer det internationale arbejde i Trafik.

Du skal være med til at understøtte Trafiks ledelse og medarbejdere i arbejdet med Banedanmarks strategi

Banedanmark er i øjeblikket ved at implementere en ny strategi og et nyt ledelsesgrundlag på tværs af hele virksomheden. Strategien har tre bærende søjler: Punktlighed, projekter og ordentlighed. Både strategi og ledelsesgrundlag skal i den kommende tid udbredes og implementeres i alle virksomhedens divisioner, også i Trafik, ned til de enkelte områder, sektioner og teams, således at de kommer til at leve i hverdagen for alle ledere og medarbejdere.

Omdrejningspunktet for opfølgningen på strategien vil være tavlestyring af de mål, der fastsættes centralt og lokalt for hver af de bærende søjler. Du vil blive ansat på et tidspunkt, hvor konceptet for målfastsættelse og tavlestyring stadig er under udvikling, og du vil derfor få mulighed for selv at præge arbejdet.

Du skal bidrage til nedbrydning af mål og KPI’er til de enkelte områders tavlestyring i Trafikdivisionen i tæt samarbejde med de enkelte områder, sektioner og teams og dine kolleger i Forretningsudvikling. Du skal sikre overensstemmelse mellem disse, de strategiske initiativer, som Trafik varetager med henblik på udmøntning af Banedanmarks strategi, Trafiks ledelsescockpits, samt andre mål og initiativer. Du får således en central rolle med at skabe gennemsigtighed og forandringer i Trafiks forretningsførelse.

Som en naturlig del af arbejdet skal du stå for udarbejdelse af ledelsesinformation til Trafiks ledelse og Banedanmarks direktion om udmøntningen af de initiativer, som Trafik sætter i værk. Dette indebærer opgaver som systematisering, præsentation og formidling af data. Vi lægger i den forbindelse vægt på, at du har flair for tal og kan strukturere data på en enkel og overskuelig måde og dermed bidrage til synliggørelsen af Trafiks resultater.

Ved siden af dette arbejde kan du blive bedt om at assistere Trafiks ledelse og projektlederne i Forretningsudvikling med forskellige praktiske arbejdsopgaver, som f.eks. assistance og controlling i forbindelse med projekter el.lign.

Vi kan tilbyde et job, hvor du indgår i et socialt miljø og i tværfaglige teams med kolleger med forskellig baggrund. Gennem udfordrende arbejdsopgaver og faglig sparring får du mulighed for at bidrage til Danmarks grønne omstilling, forbedre mulighederne for kollektiv transport og udleve dine faglige ambitioner.

Du skal være god til formidling og samarbejde på tværs

Du har en akademisk baggrund med praktisk erfaring med målnedbrydning, databehandling og ledelsesrapportering fra en lignende stilling i enten privat eller offentligt regi. Det kan f.eks. være fra en stilling som organisations-, udviklings- eller proceskonsulent. Du besidder et grundlæggende IT-kendskab, herunder til MS Office-pakken og Project Online.

Din kontaktflade i Trafikdivisionen og i Banedanmark generelt vil være stor, og det er derfor vigtigt, at du trives med at arbejde på tværs af faglige og organisatoriske grænser og udviser samarbejdsvilje, imødekommenhed og initiativ.

Du har præcise formidlings- og fremstillingsevner i skrift og tale og kan arbejde selvstændigt, struktureret og under skarpe deadlines. Derudover lægger vi vægt på, at du

  • har udprægede koordineringsevner,
  • er god til at opbygge netværk og relationer,
  • har god forretningsforståelse, og
  • kan fastholde overblikket i pressede situationer.
Ledelsessekretariatet består pt. af 12 medarbejdere fordelt på jurister, databehandlere og analytikere, områdesekretærer og PA’ere.

Løn

Du ansættes i henhold til AC-overenskomsten, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere, så kontakt sektionschef Kenneth Juul Andersen på telefon 2637 5239. Send din ansøgning og dit CV hurtigst muligt. Vi vurderer ansøgningerne og indkalder til samtaler løbende.
For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stilling” nedenfor og følger instruktionerne. Din arbejdsplads vil være i København i Banedanmarks Trafiktårn Øst ved Fisketorvet.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.