Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Erfaren databeskyttelsesjurist til nyt, stort kontor i den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse

Vil du være med til at sikre, at der er styr på data i Danmarks nye skatteforvaltning? SKAT er i dag uden sidestykke den organisation, som indsamler og behandler flest oplysninger om borgere og virksomheder, og disse data skal vi naturligvis også passe på i den kommende skatteforvaltning. 
 
Udviklings- og forenklingsstyrelsen skal sikre moderne, velfungerende og driftssikre it-systemer. De senere år er der kommet skærpede krav til informationssikkerhed og databeskyttelse, herunder ISO 27001-standarden og EU’s kommende databeskyttelsesforordning, og kravene sikrer, at der bliver passet godt på borgernes og virksomheders data.  
 
Den 1. januar 2018 blev der etableret et nyt kontor for Informationssikkerhed og Databeskyttelse i SKAT. Kontoret vil den 1. juli 2018 indgå i den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse, som får til huse i Flintholm på Frederiksberg. Det nye kontor er en sammenlægning af SKATs og departementets kontorer på de to fagområder, og kontoret består af 26 engagerede og dygtige medarbejdere. Sammenlægningen er sket for at styrke området, da der er stor politisk fokus på både databeskyttelse og cybersikkerhed, samtidig med at der er en stigende opgaveportefølje bl.a. som følge af databeskyttelsesforordningen.  
 
Vi søger efter en ny kollega, der brænder for og har kompetencer til at arbejde med databeskyttelse i det nye kontor.   
 
Om Informationssikkerhed og Databeskyttelse  
Kontoret rådgiver om informationssikkerhed og databeskyttelse, udarbejder strategi og politikker på området samt opstiller de overordnede krav til, hvordan data skal beskyttes i det nye skattevæsen. Kontoret understøtter en ensartet og korrekt regelanvendelse i forhold til databeskyttelsesret i de kommende syv styrelser og varetager den løbene koordinering heraf. Kontoret fører desuden kontrol med, om de øvrige forretningsområder efterlever kravene. Informationssikkerhed og Databeskyttelse deltager også i opbygningen af den nye skatteforvaltning og sikrer, at de kommende nye styrelser opnår et højt niveau af informationssikkerhed og databeskyttelse.  
 
Vi er et kontor med stærke kompetencer inden for persondataret, informationssikkerhed, it-sikkerhed, risikostyring og ledelsesrapportering, og vi deltager i diverse nationale og internationale fora og samarbejder om informationssikkerhed og databeskyttelse på tværs af staten.  
 
Om stillingen 
Vi har brug for en stærk faglig profil, som afhængig af profil kan løse forskellige juridiske opgaver inden for databeskyttelse, og som kan styre mindre og større projekter. Du kan bl.a. få opgaver med udarbejdelse af juridiske notater og andet materiale om databeskyttelsesområdet, udarbejde databehandleraftaler og DPIA`er, udøve lov- og forordningsfortolkning, indgå i koncernfælles netværk vedrørende databeskyttelse samt opgaver vedrørende compliance og kontrol på området. 
 
Til stillingen søges en dygtig juridisk medarbejder, som kan arbejde selvstændigt og er vant til at være tovholder på opgaver. Du har gerne erfaring med databeskyttelse og eventuelt med projektledelse og/eller compliance. Du har en juridisk baggrund og er fx cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende. Du har interesse for cyber- og informationssikkerhed, kan samarbejde med andre faggrupper både internt og eksternt og kan arbejde selvstændigt.  
 
Vi tilbyder  
Gode arbejdsforhold og stor fleksibilitet i en ofte travl hverdag. Vi lægger stor vægt på selvstændighed i vores opgaveløsning og kombinerer det gerne med et tværgående samarbejde. Vi har fokus på balance mellem arbejdsliv og privatliv.  
 
Ansøgning og kontakt  
Send din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg jobbet” senest kl. 12 den 20. februar 2018. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Louise Markholt Sloth på tlf. 72 37 93 67 eller teamleder Marie-Gabrielle de Bourbon-Parme på tlf. 72 37 32 40. 
 
Samtaler afholdes løbende.  
 
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.  
 
Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. 
 
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen 
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.  
 
Udviklings- og Forenklingsstyrelsens kerneopgave bliver at sikre, at skatteforvaltningen understøttes af driftssikker og fremtidsparat it. Styrelsen forventes bemandet med ca. 900-1.100 medarbejdere og får kontorer i København, Middelfart og Aalborg. Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på http://www.fra1til7.dk. ;
 
Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.  
 
 
 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her