Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Erfaren familiekonsulent til Huset - for børn, unge og familier

Huset - for børn, unge og deres familier søger en erfaren familiekonsulent med indgående kendskab til udsatte unge og deres familier.

Ansættelse pr. 1. marts 2021. Der er tale om en 37-timers stilling.

Vi søger en kompetent familiebehandler til Model Hjemmeboende, som er forankret i vores Hus på Clausensvej. Model Hjemmeboende er et foranstaltningstilbud til unge (og deres familie) med behov for særlig intensiv støtte. Det skal ses som et alternativ til anbringelse.

I model hjemmeboende er der to indskrivningsformer, hvortil

  • indsatsen rettes primært mod de unge, hvor der kompenseres for manglende forældrekompetence (aldersgruppe: 15-17 år)
  • indsatsen rettes mod den unge og familien med det formål at sikre at forældre bliver i stand til at understøtte den unges og eventuelle søskendes udvikling - det tænkes som en intensiv indsats, 12-15 måneder (aldersgruppe: 12-17 år).

Som udgangspunkt indskrives hele familien - med særlig fokus på den unge, der henvises til tilbuddet. Indsatsen forgår både i hjemmet og/eller i ”Huset”, alt efter hvad der giver mening for opgaveløftet.
Der er fem medarbejdere ansat i Model-hjemmeboede. Hver familie er tilknyttet en familiekonsulent og en kontaktperson, som er i tæt samarbejde. Huset består af en leder og 17 medarbejdere, der er fordelt i fagteams: Familie-team, Rusmiddel-team/ Bånd & Broer team, Kontaktpersons-team og Model-hjemmeboende, som samarbejder alt efter opgavernes behov.

Vi tilbyder
  • ansættelse i Huset på Clausensvej
  • en spændende og udfordrende arbejdsdag
  • variation i arbejdsopgaverne
  • fagkollegaer og sparring i teamet
  • supervision
  • tværfagligt samarbejde i en organisation, hvor der er mulighed for at være kreativ i sin opgaveløsning
  • fokus på faglig udvikling
  • systematisk brug af feedback (FIT: Feedback Informed treatment).

Vi forventer, at du
  • er uddannet socialpædagog (eventuelt anden relevant socialfaglig uddannelse) og har relevant erfaring
  • har erfaring og stort engagement i arbejdet med udsatte unge og deres familier
  • er fleksibel i forhold til arbejdstid og har afklaret dette med en evnetuel hjemmefront
  • har forståelse for den skriftlige og administrative del af arbejdet (statusrapporter, fagsprog, mailkorrespondance og så videre)
  • ligesom resten af organisationen tager udgangspunkt i at barnets og den unges familie og netværk medinddrages i indsatsen
  • er udpræget holdspiller
  • tør arbejde utraditionelt
  • er robust og kan arbejde alene
  • er åben for sparring, feedback med videre og samtidig kan give feedback, vidensdeling med videre med en anerkendende tilgang
  • kan rumme at arbejde i modstand
  • kan arbejde i et foranderligt arbejdsfelt
  • kan koble teori og praksis - vi arbejder primært ud fra narrativ, systemisk, kognitiv og affektiv teori (med udgangspunk i neuroaffektiv udviklingspsykologi).

Du må meget gerne have specifikke kompetencer i forhold til eksempelvis
  • relations- og udviklingsarbejdet
  • psykisk syge unge og forældre
  • unge med misbrug og kriminelle unge
  • selvmordstruede unge
  • omsorgssvigtede unge
  • unge med diagnoser - gerne særligt kendskab til unge med autisme
  • forældre og børnegrupper.

Kørekort er et krav, gerne med mulighed for brug af egen bil.

Løn og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst for dit fagområde og øvrige aftaler. Der kan ved særlige kvalifikationer forhandles kvalifikationstillæg.

Der er fleksibel arbejdstid: 37 timer tilrettelagt efter opgavens behov. Der skal påregnes weekend- og aftenarbejde efter opgavens karakter. Tillæg medfølger i forbindelse med denne fleksibilitet.

Vil du vide mere?
Yderligere oplysninger om stillingsannoncen kan indhentes hos leder Hanne Holm Jensen på 72 32 55 53 eller eventuelt tillidsmand Nanna Valet på 72 32 55 69.

Ansøgningsfrist
Ansøgningen skal væres os i hænde senest 14. januar 2021. Ansættelsessamtaler afholdes 18. januar og eventuelt 19. januar 2021.
Ansøgningen skal vedlægges relevant uddannelseskopi for at komme i betragtning, samt anciennitetsbevis eller kopi af lønseddel, hvoraf dette som regel fremgår.

Hillerød Kommune er en dynamisk og udviklingsorienteret kommune centralt placeret i det skønne Nordsjælland. Vi er en stor arbejdsplads med mere end 5.000 ansatte, og vi servicerer ca. 50.000 borgere. Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. I Hillerød Kommune har vi røgfri arbejdstid fra 1. januar 2021.

 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.