Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Erfaren HR-medarbejder/sagsbehandler

Erfaren HR-medarbejder/sagsbehandler til Sø- og Handelsretten 
 
Vil du være med til at sikre, at dine kollegaer får deres løn i rette tid, og samtidigt sikre, at Sø- og Handelsretten er erhvervslivets foretrukne domstol?
 
Vi søger en serviceminded og mødestabil HR-medarbejder/sagsbehandler til vores fællessekretariat, der behandler insolvens- og civilretlige sager. Du skal starte 1. marts 2018 eller snarest derefter. 
 
Sø- og Handelsretten er en specialdomstol for erhvervs- og insolvensrelaterede sager og det centrale sted for konfliktløsning inden for erhvervslivet. 
 
Vi er omkring 50 ansatte og lokaliseret i hjertet af København tæt på Amalienborg. Foruden en skøn tagterrasse har vi motionsrum, massageordning, frugtordning, kaffe- og teordning.  
 
 
Arbejdsopgaver og kvalifikationer 
Du skal varetage løn- og personaleadministrative opgaver samt mindre regnskabsmæssige opgaver. Det indebærer, at du på fastlagte tidspunkter skal indberette løn, administrere fravær, ansøge om refusioner samt administrere barselsregler og statens overenskomster. Desuden skal du stå for det administrative arbejde i behandlingen af rettens insolvens- og civilretlige sager. Sagsbehandlingen indebærer, at du skal oprette sager, aftale mødetidspunkter, indkalde til møder, ekspedere retsbøger, mails og telefoniske henvendelser, skrive breve, indkalde vidner, sagkyndige dommere med mere. Dette brede arbejdsindhold indebærer, at du skal kunne trives med, at din fysiske arbejdsstation varierer efter de arbejdsopgaver, du skal udføre.
 
Du bliver en del af rettens fællessekretariat med engagerede, dygtige og ansvarsbevidste medarbejdere med høj integritet. Vi vægter samarbejde højt og har en åben og uformel omgangstone, hvor alle kender hinanden. Det er naturligt, at alle bidrager til løsningen af de forskelligartede opgaver, da vi i perioder har særdeles travlt. Det vil derfor være en fordel, at du er vant til omskiftelighed i dine arbejdsopgaver og til at samarbejde om konkrete opgaver og samtidig tage selvstændigt ansvar for opgaveløsningen.  
 
I Sø- og Handelsretten tænker vi forretningsmæssigt, og der er ikke langt fra ide til handling. Vi har derfor hele tiden fokus på forbedring af arbejdsgangene af hensyn til brugerne, hvor du som ny teamsekretær skal bidrage aktivt. Det er et udviklingskrav, at du som minimum årligt deltager i tre interne kurser, eksterne kursus- og uddannelsestilbud, udveksling, netværksfora med brugerne eller lignende.  
 
Vi forventer, at du er kontoruddannet og har erfaring med statens lønsystem gerne HR-løn. Desuden lægger vi vægt på, at du har erfaring med at administrere efter statens overenskomster særligt HK området. Du skal være omhyggelig og have god talforståelse samt gode kommunikationsevner, både i tale og skrift. Du skal være skrap til dansk retskrivning og god til engelsk. Vi ser gerne, at du har flair for IT og uden problemer arbejder i Officepakken. Du skal derfor være hurtig på tasterne og klar til en spændende digital hverdag. 
 
 
Ansættelse 
Ansættelsen sker efter gældende overenskomst mellem OAO-S fællesoverenskomsten og organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/STAT. Basislønnen udgør pt. 26.374,17 kr. pr. måned svarende til løngruppe 3, sats 1 plus evt. tillæg og pension.  
 
Stillingen er på 37 timer pr. uge inklusiv frokost. Der er flexordning.  
 
Vi ønsker, at du starter 1.marts 2018 eller snarest muligt derefter. 
 
Det er en betingelse for ansættelse, at du ikke er straffet. 
 
 
Mere information 
Få mere at vide om stillingen hos teamlederne Annie Reitz og Per Jensen eller administrationschef Anya Strøm på tlf. 99684600. Du kan læse mere om Sø- og Handelsretten på www.shret.dk. 
 
 
Ansøgning 
Du søger stillingen elektronisk på www.shret.dk under Job i retten (du bliver guidet gennem processen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” nederst på siden). Du skal vedhæfte CV, relevante eksamenspapirer samt eventuelle udtalelser. Ansøgningen skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest fredag 9. februar 2018 kl. 12.00. 
 
Vi holder samtaler i uge 7. 
 
Der er tale om et genopslag af stillingen. Tidligere indsendte ansøgninger vil blive taget i betragtning til stillingen, medmindre de tilbagekaldes.
 
Alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her