
Tror du også på, at der er plads til flere på arbejdsmarkedet? Så er det måske dig vil leder efter.
Vi søger en jobformidler til arbejdet med aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere og borgere i ressourceforløb i team Aktivitetsparat.
Sammen med resten af teamet, bliver din opgave at sikre, at endnu flere borgere får en plads på arbejdsmarkedet. Indsatsen tager udgangspunkt i borgerens egne ressourcer, ønsker og interesser sammenholdt med mulighederne på det lokale arbejdsmarked. Vi arbejder også med sammenhængende borgerforløb, som sikrer én fælles plan for borgeren, på tværs af kommunens forvaltninger.
Som jobformidler arbejder du både med myndighedsopgaven og er den, der har den tætte kontakt til borger og virksomhed. Du er ansvarlig for din egen sagsstamme, men samarbejder tæt med både virksomhedskonsulenter og mentorer om at få borgerne integreret på arbejdsmarkedet. Du afholder hyppige samtaler med borgere og øvrige samarbejdspartnere - og følger op på de virksomhedsrettede forløb ude i virksomhederne. Som en del af myndighedsopgaven skal du bl.a. løbende foretage rådighedsvurderinger og forberede sager til forelæggelse for rehabiliteringsteamet.
Du ansættes til at indgå i et team, hvor målet er at understøtte, at flest mulige borgere i målgruppen opnår ansættelse og får udviklet deres arbejdsevne. Vi forventer, at du kan levere en håndholdt indsats, hvor du bliver borgerens primære kontaktperson. Det betyder, at du både fokuserer på borgerens ressourcer og understøtter, at borgerens jobmål realiseres i et jobmatch med en virksomhed.
Dine vigtigste opgaver
- Hjælpe borgerne i deres jobsøgning samt motivere dem til at tage ejerskab i processen
- Kontakte virksomheder for etablering af småjob eller virksomhedspraktik
- Holde hyppige og jobrettede samtaler med borgerne
- Følge op og beskrive borgernes ansættelser i småjobs, løntilskud eller virksomhedspraktikker
- Arbejde koordinerende og tværfagligt med de med borgere, der har komplekse udfordringer, hvor du har blik for borgerens beskæftigelsesmæssige, helbredsmæssige og sociale situation – og for at inddrage relevante samarbejdspartnere (for eksempel misbrugscenter, socialområdet m.fl.)
- Støtte til at mestre eventuelle barrierer, som borgeren selv oplever, står i vejen for job (for eksempel tale med borgeren om hjælp til transport, økonomisk rådgivning med videre).
Dine kompetencer
- Du er af den overbevisning, at alle kan bidrage på arbejdsmarkedet, og du har erfaring med at få borgere i en udsat position, ind på arbejdsmarkedet
- Du har en uddannelsesbaggrund inden for det socialfaglige område, fx socialrådgiver eller socialformidler eller har relevant erfaring inden for beskæftigelsesområdet
- Du har kendskab til arbejdsmarkedet og beskæftigelseslovgivningen
- Du formår at se sammenhænge og italesætte borgerens ressourcer samt virksomhedernes behov
- Du har evnen til at organisere, strukturere og planlægge opgaverne systematisk
- Du prioriterer et højt niveau af dokumentation og datadisciplin
- Du har gode relationelle og tillidsskabende kompetencer
- Du arbejder i høj grad tværfagligt og tværsektorielt
- Du har erfaring med at anvende fagsystemerne på beskæftigelsesområdet. Vi arbejder med FASIT, VITAS og SBSYS
- Du har kørekort.
Det får du hos os
- Et spændende og udfordrende job
- Engagerede og dygtige kolleger
- En arbejdsplads, hvor vidensdeling og arbejdsglæde har høj prioritet
- En arbejdsplads med plads til mangfoldighed og humor
- Løbende systematisk sagsgennemgang med teamleder eller fagkonsulent
- En arbejdstid på 37 timer ugentlig med flekstidsordning.
Hvem er vi
Vi er et team bestående af 14 jobformidlere, 3 virksomhedskonsulenter og en teamleder. Vi tror på, at der plads til endnu flere på arbejdsmarkedet. I hverdagen arbejder vi tæt sammen for at nå det mål.
Vi arbejder i storrumskontor med aktivitetsbaseret indretning og clean desk princip.
Vi er forankret i Helhedssporet, som ud over Aktivitestparate også omfatter teamet for fleksjob og ledighedsydelse. Afsnittet er desuden tilknyttet en afsnitsleder og en fagkonsulent.
Vil du vide mere
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte teamleder Kristina Vorgod på telefon 5125 0715. Læs mere om Ballerup Kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk
Ansættelsesproces og løn
Ansættelsesdatoen er den 1. februar 2023.
Vi forventer at holde samtaler fredag den 16. december 2022.
Kommunens ansættelsespolitik indebærer, at der ved ansættelse indhentes referencer fra tidligere og nuværende arbejdssteder. Har du været ansat i Ballerup Kommune, vil der altid blive taget reference herfra. Ansættelsen vil være betinget af, at referencerne er tilfredsstillende.
Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen.
Ansøgningsfrist: 13. december 2022.
Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.
Send din ansøgning online. Klik på ”Ansøg” nedenfor og vedhæft din ansøgning, CV og uddannelsesbevis.
Vi glæder os til at møde dig.
Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk