Erfaren jurist med interesse for skatteret til Jura, Person & Udland i Skattefaglig afdeling

Motiveres du af en arbejdsdag fyldt med spændende opgaver, hvor du får lov til at udvikle og forme praksis indenfor skatteretten og samtidig bidrage til en vigtig samfundsopgave? Vi er netop nu på udkig efter dig, der søger høje faglige udfordringer kombineret med en fleksibel hverdag med mulighed for selv at planlægge opgaver.

I Danmark udgør personskatter over halvdelen af de samlede skatter og afgifter, som svarer til næsten 1000 mia. kr. Personskat er derfor et område, som berører alle og har stor bevågenhed. I Skattestyrelsen er vi tæt på udviklingen i vores samfund, fx når det gælder afklaring af de skattemæssige konsekvenser af den stigende internationalisering på arbejdsmarkedet.

Som jurist hos os vil du blive en del af et stærkt juridisk hold, der vægter videndeling, faglig fordybelse og samarbejde højt.

Dine arbejdsopgaver – en bred vifte af muligheder

Du kommer til at få en bred opgaveportefølje indenfor personskat, herunder beskatning af personer som bevæger sig på tværs af landegrænser.

Dine opgaver kan bl.a. være at:

  • behandle sager og møde i principielle Skatteråds- og landsskatteretssager
  • deltage i lovforberedende arbejde og besvare spørgsmål til Folketingets skatteudvalg i samarbejde med Skatteministeriets departement
  • udarbejde styresignaler og opdatere juridiske vejledninger
  • afholde instruktioner for Skattestyrelsens medarbejdere
  • agere som sparringspartner ved indsatsprojekter mv i Skattestyrelsen


Du vil gennem arbejdet med fastlæggelse af praksis i bindende svar og styresignaler få god mulighed for faglig fordybelse og udvikling. Møderne i Skatterådet og Landsskatteretten vil give dig mulighed for at udfordre og udvikle dine faglige kompetencer, så du kan fremlægge de relevante juridiske argumenter i en sag.

En vigtig opgave for dig vil være at rådgive Skattestyrelsens øvrige medarbejdere, når de støder på vanskelige eller principielle juridiske spørgsmål indenfor personbeskatning. Det gælder uanset, om det er i forbindelse med en konkret afgørelse, en kontrol, udvikling af en ny app eller et IT-system.

Herudover kommer du med i vores landsdækkende faglige netværk, og du vil blive inddraget i behandlingen af de retssager, som verserer ved domstolene på personskatteområdet.

Vi tilbyder mange muligheder for faglige udfordringer – du skal bare gribe dem!

Dig og din faglighed

Som jurist er du oplagt til området, men vi har også brug for kolleger med anden uddannelsesmæssig baggrund, fx cand.merc.jur. eller du har uddannet dig indenfor Skatteforvaltningen og på den måde har tilegnet dig den nødvendige faglige indsigt.

Det er en fordel, hvis du har erfaring med skatteretten fx som rådgiver eller skatterevisor. Alternativt kan du have erfaring som juridisk sagsbehandler med stærke juridiske og skriftlige egenskaber.

For at få succes i stillingen er det vigtigt, at du:

  • er resultatorienteret, nysgerrig og har fokus på retssikkerhed
  • ser fordelen i at samarbejde og har interesse og lyst til at videndele med dine kolleger
  • er i stand til at arbejde fleksibelt og selvstændigt
  • er en stærk kommunikator både i skrift og tale - og udtrykker dig præcist, så dit budskab altid går klart igennem.


Skattefaglig afdeling, Person & Udland – dit kontor

Du bliver en del af Skattefaglig afdeling, Person, hvor vi pt. er 14 medarbejdere. Vi er inddelt i 2 teams, som sammenarbejder på tværs. I Skattefaglig afdeling er der yderligere 8 kontorer. Vi dækker alle områder vedrørende skat, moms og afgifter.

Stemningen i kontoret er god både fagligt og socialt, og vi lægger vægt på godt kollegialt sammenhold med masser af plads til sparring og videndeling.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning, CV samt dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket 'Søg stillingen' senest mandag den 21. september 2020. Samtaler vil blive afholdt i uge 39 – 41. Der vil indgå en logisk analyse og en personlighedsanalyse i rekrutteringsprocessen.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Mette Tronborg Petersen på tlf. 7237 0301.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet restanceoplysninger og straffeattest.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Hannemanns Alle 25, 2300 København S.

Om Skattestyrelsen

’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre finansieringen af det, vi er fælles om.

Uanset, hvilken jobfunktion du skal varetage i Skattestyrelsen, kommer du til at arbejde med at sikre finansieringen af velfærdssamfundet og meget af det, der skaber sammenhængskraft i Danmark; skoler, hospitaler, veje og meget mere. Vores organisation er fyldt med specialister, der arbejder sammen på tværs af mange forskellige fagligheder og geografisk placering, så du bliver en del af et mangfoldigt fællesskab, hvor vi løser komplekse og krævende opgaver. Som ny vil du opleve, at læringskurven er stejl, og at du opbygger kompetencer, der vil følge dig i din videre karriere.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Akademisk medarbejder til rådhussekretariatet i Teknik- og Miljøforvaltningen

Rådhussekretariatet

København V
Vil du spille en nøglerolle i Danmarks bedste forvaltning? Rådhussekretariatet i Københavns Teknik- og Miljøforvaltning søger en akademiker, der kan understøtte borgmester og direktion i deres arbejde med at gøre en forskel for byens borgere og erhv...
Indrykket:8. september 2020

Akademisk medarbejder/jurist til rettighedsområdet i Økonomiforvaltningen i Københavns Kommune

Kontoret for Selskaber og Rettigheder

København V
Genopslag Kontoret for Selskaber og Rettigheder søger en dygtig cand.jur. cand.merc.jur. gerne med erfaring fra ejendomsområdet. Du vil komme til at indgå i et stærkt juridisk team i Økonomiforvaltningen, som beskæftiger sig med økonomiske rettighed...
Indrykket:11. september 2020

Akademisk medarbejder til sekretariatet for borgermesterbetjening og presse i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen i København

CF Sekretariatet for Borgmesterbetjening og Presse

København V
Brænder du for politik? Brænder du for beskæftigelse, erhverv og integration? Brænder du for København? Hvis du kan svare ja til disse spørgsmål og har lyst til at prøve dig selv af i en politisk styret organisation med store ambitioner, har erfarin...
Indrykket:15. september 2020

Ambitiøs specialkonsulent til datadrevet ledelsesinformation

Familieretshuset

København SV
Familieretshuset søger ambitiøs specialkonsulent til datadrevet ledelsesinformation Ønsker du at arbejde i krydsfeltet mellem politik, økonomi og departementsbetjening på et område, der har stor politisk bevågenhed? Brænder du for data og analyse, o...
Indrykket:9. september 2020

Dedikeret medarbejder søges til administration af forskningsbevillinger

Gentofte Hospital

Hellerup
Dansk BørneAstma Center søger en dygtig fundraiser, der har lyst og evner til at hjælpe med at få finansieret vores forskningsprojekter og ideer. Du vil blive en del af vores forsknings administrations team, der sammen har ansvaret for bl.a. fundrai...
Indrykket:3. september 2020

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Akademisk medarbejder til rådhussekretariatet i Teknik- og Miljøforvaltningen

Rådhussekretariatet

København V
Vil du spille en nøglerolle i Danmarks bedste forvaltning? Rådhussekretariatet i Københavns Teknik- og Miljøforvaltning søger en akademiker, der kan understøtte borgmester og direktion i deres arbejde med at gøre en forskel for byens borgere og erhv...
Indrykket:8. september 2020

Akademisk medarbejder/jurist til rettighedsområdet i Økonomiforvaltningen i Københavns Kommune

Kontoret for Selskaber og Rettigheder

København V
Genopslag Kontoret for Selskaber og Rettigheder søger en dygtig cand.jur. cand.merc.jur. gerne med erfaring fra ejendomsområdet. Du vil komme til at indgå i et stærkt juridisk team i Økonomiforvaltningen, som beskæftiger sig med økonomiske rettighed...
Indrykket:11. september 2020

Akademisk medarbejder til sekretariatet for borgermesterbetjening og presse i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen i København

CF Sekretariatet for Borgmesterbetjening og Presse

København V
Brænder du for politik? Brænder du for beskæftigelse, erhverv og integration? Brænder du for København? Hvis du kan svare ja til disse spørgsmål og har lyst til at prøve dig selv af i en politisk styret organisation med store ambitioner, har erfarin...
Indrykket:15. september 2020

Ambitiøs specialkonsulent til datadrevet ledelsesinformation

Familieretshuset

København SV
Familieretshuset søger ambitiøs specialkonsulent til datadrevet ledelsesinformation Ønsker du at arbejde i krydsfeltet mellem politik, økonomi og departementsbetjening på et område, der har stor politisk bevågenhed? Brænder du for data og analyse, o...
Indrykket:9. september 2020

Dedikeret medarbejder søges til administration af forskningsbevillinger

Gentofte Hospital

Hellerup
Dansk BørneAstma Center søger en dygtig fundraiser, der har lyst og evner til at hjælpe med at få finansieret vores forskningsprojekter og ideer. Du vil blive en del af vores forsknings administrations team, der sammen har ansvaret for bl.a. fundrai...
Indrykket:3. september 2020