Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Erfaren kommunikationschef til Teknik- og Miljøforvaltningen

Vi søger en ny kommunikationschef med en stærk ledelsesprofil og øje for politik, strategi og borgernær kommunikation – og fokus på at motivere og lede medarbejderne. 
 
Der er tryk på udviklingen i København. Byen skal matche fremtidens klimaudfordringer, kombinere livskvalitet i det nære og udsyn til verden og samtidig rumme et støt stigende antal københavnere med alsidige og modsatrettede forventninger til kommunen. Her er Teknik- og Miljøforvaltningen (TMF) en central aktør med stort behov for at involvere københavnerne og kommunikere med omverdenen.  
 
Teknik- og Miljøforvaltningen er i konstant udvikling, og vores arbejde får stor både politisk og mediemæssig opmærksomhed. Kommunikationsarbejdet internt såvel som eksternt kræver både tydelig og modig ledelse samt veludviklede relationelle kompetencer og politisk forståelse.  
 
Stærk lederprofil med erfaring fra kommunikationsområdet  
Som kommunikationschef har du ansvaret for den strategiske udvikling og styring af forvaltningens kommunikation. Du agerer i tæt samspil med forvaltningens direktion og koncernledelse, der ser god kommunikation som afgørende for at indfri forvaltningens ambitioner for byen og organisationen.
 
Derfor søger vi en kommunikationschef med solid ledererfaring fra en større politisk ledet organisation. Du skal kunne genkende dig selv i beskrivelsen her:  
  • en dygtig og nærværende personaleleder, der inspirerer, motiverer og kan se potentialet i hver enkelt medarbejder og skabe sammenhæng på tværs af afdelingen som helhed  
  • analytisk begavet, drives af at skabe resultater, har et stort overblik og kan navigere i en kompleks organisation  
  • erfaring med strategisk kommunikation og pressearbejde samt viden om, hvad der rører sig på kommunikationsfeltet, så du kan være sparringspartner for medarbejdere med forskellige kommunikationsfagligheder  
  • trives på forskellige arenaer, hvor du med personlig gennemslagskraft opleves som en stærk og troværdig kommunikator  
  • indgår naturligt i ledelsesmæssige sammenhænge, hvor fælles prioritering og samarbejde på tværs af fagområderne i den centrale stab er en del af hverdagen.  
Som kommunikationschef trives du med en afvekslende hverdag og korte deadlines. Med et roligt overblik og en sikker hånd betjener du direktion og det politiske niveau, og du samarbejder kompetent og konstruktivt på tværs af forvaltning og kommune.  
 
Om afdelingen  
Du får personaleansvar for godt 20 specialiserede medarbejdere i den centrale kommunikationsafdeling, som arbejder strategisk med kommunikation inden for stort set alle discipliner: Visuel og digital kommunikation, information og adfærdspåvirkning samt intern kommunikation, presse og sociale medier. Enheden har fire kommunikationspartnere som bindeled ud i organisationen i hverdagen. Herudover har kommunikationschefen et tæt samarbejde med direktionen og det politiske presseteam på rådhuset og bidrager til et frugtbart tværgående samarbejde med forvaltningens øvrige ledere.  
 
Forvaltningens kommunikationsstrategi skal fornys og sætte retningen for de kommende års kommunikationsindsatser. Strategien skal blandt andet være med til at gøre det nemt for københavnerne at være i kontakt med forvaltningen i hverdagen og gøre hele forvaltningen god til at kommunikere, så vi kan løfte vores ambitioner om at udvikle byen sammen med københavnerne. Samtidig er forvaltningen som organisation midt i en stor transition, som kalder på stærk ledelses- og forandringskommunikation.  
 
Om TMF Stab  
Den kommunikationsenhed, du skal lede er en af seks enheder i TMF Stab. Enhederne vil gerne være kendt for at være forvaltningens stærkeste administrative fagligheder, der har konstant helhedssyn og altid er samarbejdende. TMF Stab består af: Digitalisering, Kommunikation, Jura, HR- og Organisationsudvikling, Budget, Økonomi og et tværgående sekretariat. TMF Stab har ca. 110 medarbejdere, der har ansvaret for de overordnede administrative linjer i forvaltningen. Dette foregår i samarbejde med forvaltningens fire serviceområder, ligesom der er et tæt samarbejde med sekretariatet på Rådhuset og koncernledelsen.  
 
Løn- og ansættelsesvilkår aftales i henhold til gældende overenskomst og efter cheflønaftalen for Københavns Kommune. Tiltrædelse 1. april 2019.  
 
Spørgsmål? 
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte vicedirektør Anna Schou Johansen på 3045 3802 eller kommunikationspartner Lene Veilbæk på 2128 7169.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest søndag den 17. februar 2019  
Vedlæg venligst CV og relevante beviser.  
1. samtaler afholdes fredag den 22. februar og 2. samtaler onsdag den 27. februar. Der vil være en personlighedstest mellem de to samtaler, og testinterviews afholdes mandag den 25. februar.  


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329945045Phoenix-face40b112019-01-21T12:05:29.083Erfaren kommunikationschef til Teknik- og Miljøforvaltningen
Vi søger en ny kommunikationschef med en stærk ledelsesprofil og øje for politik, strategi og borgernær kommunikation – og fokus på at motivere og lede medarbejderne. 
 
Der er tryk på udviklingen i København. Byen skal matche fremtidens klimaudfordringer, kombinere livskvalitet i det nære og udsyn til verden og samtidig rumme et støt stigende antal københavnere med alsidige og modsatrettede forventninger til kommunen. Her er Teknik- og Miljøforvaltningen (TMF) en central aktør med stort behov for at involvere københavnerne og kommunikere med omverdenen.  
 
Teknik- og Miljøforvaltningen er i konstant udvikling, og vores arbejde får stor både politisk og mediemæssig opmærksomhed. Kommunikationsarbejdet internt såvel som eksternt kræver både tydelig og modig ledelse samt veludviklede relationelle kompetencer og politisk forståelse.  
 
Stærk lederprofil med erfaring fra kommunikationsområdet  
Som kommunikationschef har du ansvaret for den strategiske udvikling og styring af forvaltningens kommunikation. Du agerer i tæt samspil med forvaltningens direktion og koncernledelse, der ser god kommunikation som afgørende for at indfri forvaltningens ambitioner for byen og organisationen.
 
Derfor søger vi en kommunikationschef med solid ledererfaring fra en større politisk ledet organisation. Du skal kunne genkende dig selv i beskrivelsen her:  
  • en dygtig og nærværende personaleleder, der inspirerer, motiverer og kan se potentialet i hver enkelt medarbejder og skabe sammenhæng på tværs af afdelingen som helhed  
  • analytisk begavet, drives af at skabe resultater, har et stort overblik og kan navigere i en kompleks organisation  
  • erfaring med strategisk kommunikation og pressearbejde samt viden om, hvad der rører sig på kommunikationsfeltet, så du kan være sparringspartner for medarbejdere med forskellige kommunikationsfagligheder  
  • trives på forskellige arenaer, hvor du med personlig gennemslagskraft opleves som en stærk og troværdig kommunikator  
  • indgår naturligt i ledelsesmæssige sammenhænge, hvor fælles prioritering og samarbejde på tværs af fagområderne i den centrale stab er en del af hverdagen.  
Som kommunikationschef trives du med en afvekslende hverdag og korte deadlines. Med et roligt overblik og en sikker hånd betjener du direktion og det politiske niveau, og du samarbejder kompetent og konstruktivt på tværs af forvaltning og kommune.  
 
Om afdelingen  
Du får personaleansvar for godt 20 specialiserede medarbejdere i den centrale kommunikationsafdeling, som arbejder strategisk med kommunikation inden for stort set alle discipliner: Visuel og digital kommunikation, information og adfærdspåvirkning samt intern kommunikation, presse og sociale medier. Enheden har fire kommunikationspartnere som bindeled ud i organisationen i hverdagen. Herudover har kommunikationschefen et tæt samarbejde med direktionen og det politiske presseteam på rådhuset og bidrager til et frugtbart tværgående samarbejde med forvaltningens øvrige ledere.  
 
Forvaltningens kommunikationsstrategi skal fornys og sætte retningen for de kommende års kommunikationsindsatser. Strategien skal blandt andet være med til at gøre det nemt for københavnerne at være i kontakt med forvaltningen i hverdagen og gøre hele forvaltningen god til at kommunikere, så vi kan løfte vores ambitioner om at udvikle byen sammen med københavnerne. Samtidig er forvaltningen som organisation midt i en stor transition, som kalder på stærk ledelses- og forandringskommunikation.  
 
Om TMF Stab  
Den kommunikationsenhed, du skal lede er en af seks enheder i TMF Stab. Enhederne vil gerne være kendt for at være forvaltningens stærkeste administrative fagligheder, der har konstant helhedssyn og altid er samarbejdende. TMF Stab består af: Digitalisering, Kommunikation, Jura, HR- og Organisationsudvikling, Budget, Økonomi og et tværgående sekretariat. TMF Stab har ca. 110 medarbejdere, der har ansvaret for de overordnede administrative linjer i forvaltningen. Dette foregår i samarbejde med forvaltningens fire serviceområder, ligesom der er et tæt samarbejde med sekretariatet på Rådhuset og koncernledelsen.  
 
Løn- og ansættelsesvilkår aftales i henhold til gældende overenskomst og efter cheflønaftalen for Københavns Kommune. Tiltrædelse 1. april 2019.  
 
Spørgsmål? 
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte vicedirektør Anna Schou Johansen på 3045 3802 eller kommunikationspartner Lene Veilbæk på 2128 7169.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest søndag den 17. februar 2019  
Vedlæg venligst CV og relevante beviser.  
1. samtaler afholdes fredag den 22. februar og 2. samtaler onsdag den 27. februar. Der vil være en personlighedstest mellem de to samtaler, og testinterviews afholdes mandag den 25. februar.  

2019-02-18T00:50:46.880 Vi søger en ny kommunikationschef med en stærk ledelsesprofil og øje for politik, strategi og borgernær kommunikation og fokus på at motivere og lede medarbejderne. Der er tryk på udviklingen i København. Byen skal matche fremtidens klimaudfordringer, kombinere livskvalitet i det nære og udsyn til verden og samtidig rumme et støt stigende antal københavnere med alsidige og modsatrettede forventninger til kommunen. Her er Teknik- og Miljøforvaltningen (TMF) en central aktør med stort behov for at involvere københavnerne og kommunikere med omverdenen. Teknik- og Miljøforvaltningen er i konstant udvikling, og vores arbejde får stor både politisk og mediemæssig opmærksomhed. Kommunikationsarbejdet internt såvel som eksternt kræver både tydelig og modig ledelse samt veludviklede relationelle kompetencer og politisk forståelse. Stærk lederprofil med erfaring fra kommunikationsområdet Som kommunikationschef har du ansvaret for den strategiske udvikling og styring af forvaltningens kommunikation. Du agerer i tæt samspil med forvaltningens direktion og koncernledelse, der ser god kommunikation som afgørende for at indfri forvaltningens ambitioner for byen og organisationen. Derfor søger vi en kommunikationschef med solid ledererfaring fra en større politisk ledet organisation. Du skal kunne genkende dig selv i beskrivelsen her: en dygtig og nærværende personaleleder, der inspirerer, motiverer og kan se potentialet i hver enkelt medarbejder og skabe sammenhæng på tværs af afdelingen som helhed analytisk begavet, drives af at skabe resultater, har et stort overblik og kan navigere i en kompleks organisation erfaring med strategisk kommunikation og pressearbejde samt viden om, hvad der rører sig på kommunikationsfeltet, så du kan være sparringspartner for medarbejdere med forskellige kommunikationsfagligheder trives på forskellige arenaer, hvor du med personlig gennemslagskraft opleves som en stærk og troværdig kommunikator indgår naturligt i ledelsesmæssige sammenhænge, hvor fælles prioritering og samarbejde på tværs af fagområderne i den centrale stab er en del af hverdagen. Som kommunikationschef trives du med en afvekslende hverdag og korte deadlines. Med et roligt overblik og en sikker hånd betjener du direktion og det politiske niveau, og du samarbejder kompetent og konstruktivt på tværs af forvaltning og kommune. Om afdelingen Du får personaleansvar for godt 20 specialiserede medarbejdere i den centrale kommunikationsafdeling, som arbejder strategisk med kommunikation inden for stort set alle discipliner: Visuel og digital kommunikation, information og adfærdspåvirkning samt intern kommunikation, presse og sociale medier. Enheden har fire kommunikationspartnere som bindeled ud i organisationen i hverdagen. Herudover har kommunikationschefen et tæt samarbejde med direktionen og det politiske presseteam på rådhuset og bidrager til et frugtbart tværgående samarbejde med forvaltningens øvrige ledere. Forvaltningens kommunikationsstrategi skal fornys og sætte retningen for de kommende års kommunikationsindsatser. Strategien skal blandt andet være med til at gøre det nemt for københavnerne at være i kontakt med forvaltningen i hverdagen og gøre hele forvaltningen god til at kommunikere, så vi kan løfte vores ambitioner om at udvikle byen sammen med københavnerne. Samtidig er forvaltningen som organisation midt i en stor transition, som kalder på stærk ledelses- og forandringskommunikation. Om TMF Stab Den kommunikationsenhed, du skal lede er en af seks enheder i TMF Stab. Enhederne vil gerne være kendt for at være forvaltningens stærkeste administrative fagligheder, der har konstant helhedssyn og altid er samarbejdende. TMF Stab består af: Digitalisering, Kommunikation, Jura, HR- og Organisationsudvikling, Budget, Økonomi og et tværgående sekretariat. TMF Stab har ca. 110 medarbejdere, der har ansvaret for de overordnede administrative linjer i forvaltningen. Dette foregår i samarbejde med forvaltningens fire serviceområder, ligesom der er et tæt samarbejde med sekretariatet på Rådhuset og koncernledelsen. Løn- og ansættelsesvilkår aftales i henhold til gældende overenskomst og efter cheflønaftalen for Københavns Kommune. Tiltrædelse 1. april 2019. Spørgsmål? Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte vicedirektør Anna Schou Johansen på 3045 3802 eller kommunikationspartner Lene Veilbæk på 2128 7169. Søg stillingen via nedenstående link senest søndag den 17. februar 2019 Vedlæg venligst CV og relevante beviser. 1. samtaler afholdes fredag den 22. februar og 2. samtaler onsdag den 27. februar. Der vil være en personlighedstest mellem de to samtaler, og testinterviews afholdes mandag den 25. februar.10Phoenixface40b1101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-02-17T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=156051&DepartmentId=19145&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3439507Kommunikation11Njalsgade 132300København SDKDanmarkORS/fd6c8faf_logo.pngORS/Small/fd6c8faf_logo.png0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent696847KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk1560510001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=face40b1https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=face40b1https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=face40b1&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=face40b1&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/5.jpgEr du den nye Kommunikationschef i Kommunikation?12008001Dansk3Læse/ tale123407Kommunikationschef6Ledelse360258792mediacenter@of.kk.dkDKDanmarkDKDanmark330004509Partner Manager for the Dutch MarketRobot Trustpilot is seeking an energetic, personable and motivated individual with partnership, sales and account management skills to join us and build strategic partnerships for the Dutch Market. This individual will be based in our Copenhagen office and will be responsible for building partnerships with the top digital eCommerce agencies and creating comprehensive strong relationships with these agencies. Your role Be responsible for achieving established revenue goals through the development of Trustpilot s partners Creating new partnerships with top digital eCommerce agencies then nurturing these relationships Presenting and demonstrating Trustpilot s proposition to interested prospects. Communicate masterfully with partners on Trustpilot s new products and service offerings Drive partners to maximize sales and total partnership potential through sales best practices and support Work with marketing to drive programs and events to extend the relationships to new prospects Identify and execute partnerships to materially grow and extensively improve our market reach and market share What requirements you need to have to excel in this role: Minimum 3-5 years of experience in operating, building and maintaining relationships with Partners Track record of consistently exceeding targets Strong collaborative skills with a proven track record of driving decisions Strong SaaS background Ability to effectively present and steer a negotiation session with C-level executives and working knowledge on all aspects of the legal contracting process Speaking Dutch and English at a mother tongue level is a precondition Proven ability to analyze and take action on marketing programs, joint value propositions and business plans for strategic partners Ideally but not essential to have an understanding of the eCommerce world We offer you A key part of an exciting international growth journey International culture and social working environment Great location in central Copenhagen Competitive salary with an uncapped OTE Application Interested in learning more about Trustpilot? Check out our website www.trustpilot.com or stop by The Muse. If you see yourself in this role, submit your application in English by clicking below, and make sure to upload a personalised cover letter, in which you describe why you would be our ideal Partner Manager for the Dutch Market. Applications will be handled continuously. Trustpilot is a global company and our data practices are designed to ensure that your personally identifiable information is appropriately protected. Please note that your personal information will be transferred, accessed and stored globally as necessary for the uses and disclosures stated in our Privacy Policy. About Trustpilot Trustpilot is a global, online review community that builds trust and increases transparency between consumers and businesses. Currently boasting more than 50 million consumer reviews of 245,000 businesses, Trustpilot produces a TrustScore for businesses based on recent reviews. Trustpilot s community is live in 25 countries and more than 10,000 consumers sign up to Trustpilot every day. The platform also helps businesses generate insights through customer review data analytics. This can be used to continuously improve business operations, increase customer satisfaction and drive innovation. By enabling businesses to engage directly with customers, Trustpilot aims to set new global standards in consumer to business dialogue. Trustpilot has customers in 65 countries and has developed strong positions in Denmark, Sweden, UK, France, Germany and the Netherlands, as well as the US. With offices in Copenhagen, London, New York, Denver, Berlin, Melbourne and Vilnius Trustpilot s 650 employees represent 40 different nationalities.

Trustpilot is seeking an energetic, personable and motivated individual with partnership, sales and account management skills to join us and build strategic partnerships for the Dutch Market. This individual will be based in our Copenhagen office and will be responsible for building partnerships with the top digital/eCommerce agencies and creating comprehensive strong relationships with these agencies.

Your role

  • Be responsible for achieving established revenue goals through the development of Trustpilot’s partners
  • Creating new partnerships with top digital/eCommerce agencies then nurturing these relationships
  • Presenting and demonstrating Trustpilot’s proposition to interested prospects.
  • Communicate masterfully with partners on Trustpilot’s new products and service offerings
  • Drive partners to maximize sales and total partnership potential through sales best practices and support
  • Work with marketing to drive programs and events to extend the relationships to new prospects
  • Identify and execute partnerships to materially grow and extensively improve our market reach and market share

What requirements you need to have to excel in this role:

  • Minimum 3-5 years of experience in operating, building and maintaining relationships with Partners
  • Track record of consistently exceeding targets
  • Strong collaborative skills with a proven track record of driving decisions
  • Strong SaaS background
  • Ability to effectively present and steer a negotiation session with C-level executives and working knowledge on all aspects of the legal contracting process
  • Speaking Dutch and English at a mother tongue level is a precondition
  • Proven ability to analyze and take action on marketing programs, joint value propositions and business plans for strategic partners
  • Ideally but not essential to have an understanding of the eCommerce world

We offer you

  • A key part of an exciting international growth journey
  • International culture and social working environment
  • Great location in central Copenhagen
  • Competitive salary with an uncapped OTE

 Application

Interested in learning more about Trustpilot? Check out our website www.trustpilot.com or stop by The Muse.   

If you see yourself in this role, submit your application in English by clicking below, and make sure to upload a personalised cover letter, in which you describe why you would be our ideal Partner Manager for the Dutch Market. Applications will be handled continuously.

Trustpilot is a global company and our data practices are designed to ensure that your personally identifiable information is appropriately protected. Please note that your personal information will be transferred, accessed and stored globally as necessary for the uses and disclosures stated in our Privacy Policy.

About Trustpilot

Trustpilot is a global, online review community that builds trust and increases transparency between consumers and businesses. Currently boasting more than 50 million consumer reviews of 245,000 businesses, Trustpilot produces a TrustScore for businesses based on recent reviews. Trustpilot’s community is live in 25 countries and more than 10,000 consumers sign up to Trustpilot every day. The platform also helps businesses generate insights through customer review data analytics. This can be used to continuously improve business operations, increase customer satisfaction and drive innovation. By enabling businesses to engage directly with customers, Trustpilot aims to set new global standards in consumer to business dialogue.

Trustpilot has customers in 65 countries and has developed strong positions in Denmark, Sweden, UK, France, Germany and the Netherlands, as well as the US. With offices in Copenhagen, London, New York, Denver, Berlin, Melbourne and Vilnius Trustpilot’s 650+ employees represent 40+ different nationalities.

TRUSTPILOT A/SKøbenhavn K2019-04-10T00:00:002019-05-06T00:00:00
330003832Kriminalforsorgen søger kommunikationschefRobot Vil du være med til at formidle livet bag murene til dem uden for, og kan du kommunikere forandringer og fornyelse hurtigt og præcist til vores ansatte? Så er stillingen som kommunikationschef i kriminalforsorgen måske noget for dig. Som kommunikationschef i kriminalforsorgen får du en central rolle i udviklingen og styringen af den eksterne og interne kommunikation på et af statens største driftsområder. Kriminalforsorgen er en del af Justitsministeriets koncern og forvalter en central opgave i straffesagskæden: at fuldbyrde straf. Kriminalforsorgen har således ansvaret for blandt andet landets fængsler og arresthuse samt ansvaret for at føre tilsyn med prøveløsladte og betinget dømte. Endvidere har kriminalforsorgen ansvaret for at drive udrejsecentre for afviste asylansøgere. Kriminalforsorgens koncern har ca. 4.300 ansatte og en årlig bevilling på omkring 3,3 mia. kr. Vi lægger vægt på, at du har erfaring og stærke kompetencer på presseområdet, så du kan bidrage til at udvikle og styrke vores ambition om rettidig og faktuelt baseret kommunikation til medier og offentlighed om kriminalforsorgens mange forskellige opgaver. Kriminalforsorgen modtager dagligt mange pressehenvendelser og har herudover et ønske om også selv at være opsøgende med løbende faktuelle informationer om både fængsler og forsorg, som er relevante for politikere, pressen og den øvrige offentlighed. Ud over pressehåndtering og ekstern kommunikation får du tillige ansvaret for styring og drift af vores interne koncernkommunikation. Kriminalforsorgens kommunikationsenhed er placeret centralt i Koncernledelsessekretariatet i Direktoratet for Kriminalforsorgen i København. Du vil som kommunikationschef referere til sekretariatschefen for Koncernledelsessekretariatet og have ansvaret for den daglige ledelse af kommunikationsenheden. Kommunikationsenheden er placeret tæt på kriminalforsorgens øverste ledelse og består ud over kommunikationschefen af en pressekonsulent, to kommunikationskonsulenter og en journalistpraktikant. Du vil skulle fungere som strategisk sparringspartner for hele kriminalforsorgens ledelse på presse- og kommunikationsområdet, og din funktion vil i høj grad være som spillende træner med daglig varetagelse af konkrete opgaver i relation til både pressehenvendelser og større kommunikationsopgaver, herunder i tæt samarbejde med de øvrige myndigheder og kommunikationsenheder i Justitsministeriets koncern. Du kan læse mere om kriminalforsorgen på www.kriminalforsorgen.dk. Kvalifikationer Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, f.eks. journalist eller cand. comm., kombineret med relevant praktisk erfaring med navnlig pressehåndtering og gerne andre kommunikationsopgaver, herunder forandringskommunikation. Erfaring med ledelse er ikke en forudsætning. Du brænder for opgaven og for at tage ansvaret for porteføljen på dig. Du har personlig gennemslagskraft, strategisk udsyn, overblik, gode formuleringsevner og er vant til at arbejde systematisk og struktureret. Samtidig er det afgørende for os, at du besidder god politisk forståelse og stærke samarbejdsevner, ligesom høj grad af fleksibilitet er en forudsætning for at kunne varetage opgaven, der i sagens natur ofte følger mediernes døgnrytme og behov. Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen besættes i henhold til relevant overenskomst. Indplacering efter AC-overenskomsten vil ske som chefkonsulent. Der vil herudover være mulighed for forhandling tillæg. Ansættelsesområdet er kriminalforsorgen, og arbejdsstedet er Direktoratet for Kriminalforsorgen, Strandgade 100, 1401 København K. Sikkerhedsgodkendelse er en forudsætning for ansættelsen, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem din ansættelse. Stillingen forventes besat pr. 1. juni 2019. Yderligere oplysninger Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til sekretariatschef Lars Aarud Krogh på tlf. 72554131. Ansøgningen Stillingen søges elektronisk via knappen Søg stillingen . Ansøgningen skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest tirsdag den 23. april 2019. Samtaler forventes afholdt i uge 17. Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.Vil du være med til at formidle livet bag murene til dem uden for, og kan du kommunikere forandringer og fornyelse hurtigt og præcist til vores ansatte? Så er stillingen som kommunikationschef i kriminalforsorgen måske noget for dig.



Som kommunikationschef i kriminalforsorgen får du en central rolle i udviklingen og styringen af den eksterne og interne kommunikation på et af statens største driftsområder.



Kriminalforsorgen er en del af Justitsministeriets koncern og forvalter en central opgave i straffesagskæden: at fuldbyrde straf. Kriminalforsorgen har således ansvaret for blandt andet landets fængsler og arresthuse samt ansvaret for at føre tilsyn med prøveløsladte og betinget dømte. Endvidere har kriminalforsorgen ansvaret for at drive udrejsecentre for afviste asylansøgere. Kriminalforsorgens koncern har ca. 4.300 ansatte og en årlig bevilling på omkring 3,3 mia. kr.



Vi lægger vægt på, at du har erfaring og stærke kompetencer på presseområdet, så du kan bidrage til at udvikle og styrke vores ambition om rettidig og faktuelt baseret kommunikation til medier og offentlighed om kriminalforsorgens mange forskellige opgaver. Kriminalforsorgen modtager dagligt mange pressehenvendelser og har herudover et ønske om også selv at være opsøgende med løbende faktuelle informationer om både fængsler og forsorg, som er relevante for politikere, pressen og den øvrige offentlighed.



Ud over pressehåndtering og ekstern kommunikation får du tillige ansvaret for styring og drift af vores interne koncernkommunikation.



Kriminalforsorgens kommunikationsenhed er placeret centralt i Koncernledelsessekretariatet i Direktoratet for Kriminalforsorgen i København. Du vil som kommunikationschef referere til sekretariatschefen for Koncernledelsessekretariatet og have ansvaret for den daglige ledelse af kommunikationsenheden. Kommunikationsenheden er placeret tæt på kriminalforsorgens øverste ledelse og består ud over kommunikationschefen af en pressekonsulent, to kommunikationskonsulenter og en journalistpraktikant.



Du vil skulle fungere som strategisk sparringspartner for hele kriminalforsorgens ledelse på presse- og kommunikationsområdet, og din funktion vil i høj grad være som spillende træner med daglig varetagelse af konkrete opgaver i relation til både pressehenvendelser og større kommunikationsopgaver, herunder i tæt samarbejde med de øvrige myndigheder og kommunikationsenheder i Justitsministeriets koncern.



Du kan læse mere om kriminalforsorgen på www.kriminalforsorgen.dk.



Kvalifikationer



Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, f.eks. journalist eller cand. comm., kombineret med relevant praktisk erfaring med navnlig pressehåndtering og gerne andre kommunikationsopgaver, herunder forandringskommunikation. Erfaring med ledelse er ikke en forudsætning.



Du brænder for opgaven og for at tage ansvaret for porteføljen på dig. Du har personlig gennemslagskraft, strategisk udsyn, overblik, gode formuleringsevner og er vant til at arbejde systematisk og struktureret.



Samtidig er det afgørende for os, at du besidder god politisk forståelse og stærke samarbejdsevner, ligesom høj grad af fleksibilitet er en forudsætning for at kunne varetage opgaven, der i sagens natur ofte følger mediernes døgnrytme og behov.



Løn- og ansættelsesvilkår


Stillingen besættes i henhold til relevant overenskomst. Indplacering efter AC-overenskomsten vil ske som chefkonsulent. Der vil herudover være mulighed for forhandling tillæg.



Ansættelsesområdet er kriminalforsorgen, og arbejdsstedet er Direktoratet for Kriminalforsorgen, Strandgade 100, 1401 København K.



Sikkerhedsgodkendelse er en forudsætning for ansættelsen, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem din ansættelse.



Stillingen forventes besat pr. 1. juni 2019.



Yderligere oplysninger


Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til sekretariatschef Lars Aarud Krogh på tlf. 72554131.



Ansøgningen


Stillingen søges elektronisk via knappen ”Søg stillingen”.



Ansøgningen skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest tirsdag den 23. april 2019.



Samtaler forventes afholdt i uge 17.



Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.




DIREKTORATET FOR KRIMINALFORSORGENKøbenhavn K2019-04-09T00:00:002019-04-23T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Partner Manager for the Dutch Market

TRUSTPILOT A/S

København K
Trustpilot is seeking an energetic, personable and motivated individual with partnership, sales and account management skills to join us and build strategic partnerships for the Dutch Market. This individual will be based in our Copenhagen office an...
Indrykket:10. april 2019
Udløbsdato:6. maj 2019

Kriminalforsorgen søger kommunikationschef

DIREKTORATET FOR KRIMINALFORSORGEN

København K
Vil du være med til at formidle livet bag murene til dem uden for, og kan du kommunikere forandringer og fornyelse hurtigt og præcist til vores ansatte? Så er stillingen som kommunikationschef i kriminalforsorgen måske noget for dig. Som kommunikati...
Indrykket:9. april 2019
Udløbsdato:23. april 2019