Erfaren konsulent til Byrådssekretariatet og HR

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

’Mennesker møder mennesker – i Danmarks smukkeste kommune’. Sådan lyder Byrådets vision for Skanderborg Kommune.

Vi søger en konsulent med solid erfaring fra den offentlige forvaltning og stærk faglighed, som kan være med til at skabe de bedste forudsætninger for at virkeliggøre visionen på det politiske niveau, i direktionen og i koncernledelsen. Stillingen indeholder et bredt spænd af opgaver og funktioner, som kræver samarbejdsevne, selvstændighed, fleksibilitet og brede kompetencer. Du kan se frem til et arbejdsmiljø præget af dygtighed, stor ansvarsfølelse og gode relationer.

Vi søger en erfaren konsulent – primært til to ansvarsområder

  • Sekretariatsbetjening af Børne- og Ungdomsudvalget (udvalgssekretær) i samarbejde med relevant direktør, koncernchef og kolleger. Opgaven favner alt fra mødeplanlægning og fremstilling af dagsordener til understøttelse af konkrete udviklingstiltag og koordinering af det politiske arbejde på tværs.
  • Understøttelse af direktionens og koncernledelsens møder samt faglig og processuel understøttelse af det løbende arbejde med Direktionens Udviklingsspor. Disse udgives hvert år af direktionen, og sætter retningen for den organisatoriske og kulturelle udvikling af hele organisationen. Dertil kommer koordinering af arbejdet i forbindelse med udarbejdelse af direktionens kontrakter med kontrakt- og aftaleholdere.
I praksis betyder det, at du i denne konsulentrolle får opgaver, hvor du skal inspirere til og facilitere udviklingsprocesser på strategisk niveau, koordinere opgaver med mange interessenter, kvalitetssikre dagsordener og varetage den praktiske tilrettelæggelse af møder. Der vil typisk forekomme aftenmøder 1-3 gange pr. måned.

Om os
Byrådssekretariatet og HR deler et åbent kontormiljø med borgmesteren og direktionen. Vi er syv konsulenter (Byrådsbetjening og HR) i et team – derudover rummer staben sekretariat, jura, løn, forsikring og kommunikation. I alt er vi 48 ansatte.

Vores dagligdag er præget af, at vi arbejder på tværs af fagligheder, og at vi deler erfaringer og viden. Vi er målrettede, ambitiøse og professionelle, men også uformelle i vores omgangsform og gode kollegaer for hinanden - der er altid mulighed for sparring og en hjælpende hånd.

Vores kultur er åben og tillidsbaseret, så vi kan færdes overalt i organisationen. I dagligdagen er beslutningsvejene korte, og Skanderborgmodellen med kontraktholderne som knudepunkt er udtryk for stor decentral beslutningskompetence i hele kommunen.

Vores ønsker til dig
Du
  • har en relevant, længerevarende uddannelse
  • har erfaring fra offentlig eller anden større politisk styret organisation
  • har erfaring med både at stå for udviklingsopgaver og at understøtte beslutningsprocesser
  • kan formulere dig præcist og modtagerrettet både på skrift og i tale – herunder, at det falder dig let at skrive og redigere skriftlige fremstillinger
  • befinder dig godt med at tilrettelægge dine opgaver selv
  • er indstillet på at tage ansvar for opgaveløsningen og udvise stor fleksibilitet i jobbet
  • er en teamplayer, og god til at samarbejde med mange forskellige mennesker
  • kan se dig selv i Skanderborg Kommunes vision og dermed også i Det Fælles Vi, hvor vi arbejder ud fra kulturforstærkerne: vis tillid, skab relationer, del resurser, tænk nyt.

Den praktiske ramme
Ansøgningsfristen er den 8. august 2022 kl. 8.00.
Vi afholder første samtale 18. august og anden samtale 25. august 2022.
Du søger via vores hjemmeside, og vi vil gerne have en motiveret ansøgning, CV, relevante eksamensbeviser samt eventuelle udtalelser.

Hvis du bliver inviteret til anden samtale, skal du udfylde og have en personlig tilbagemelding på en personprofil ved en konsulent fra firmaet PeopleTools. Tilbagemeldingen vil ske i perioden 18. - 24. august 2022.

Stillingen er på 37 timer og ønskes besat pr. 1. oktober 2022.

Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst.

Hvis du vide mere, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Lisbet Møller Jensen på mail lisbet.m.jensen@skanderborg.dk eller på telefon 40 22 64 43.

Du kan også læse mere om os her.

I Skanderborg Kommune ser du flere barnevogne, træer og søer end andre steder i landet. Her er udsigt - ikke kun til Danmarks smukkeste natur, men også til aktive lokalsamfund, vækst-virksomheder og et foreningsliv i særklasse. Som arbejdsplads er Skanderborg Kommune kendt for flad struktur og højt til akustikloftet. Velkommen til naturligt overskud.

 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Erfaren konsulent til Byrådssekretariatet og HR

’Mennesker møder mennesker – i Danmarks smukkeste kommune’. Sådan lyder Byrådets vision for Skanderborg Kommune.

Vi søger en konsulent med solid erfaring fra den offentlige forvaltning og stærk faglighed, som kan være med til at skabe de bedste forudsætninger for at virkeliggøre visionen på det politiske niveau, i direktionen og i koncernledelsen. Stillingen indeholder et bredt spænd af opgaver og funktioner, som kræver samarbejdsevne, selvstændighed, fleksibilitet og brede kompetencer. Du kan se frem til et arbejdsmiljø præget af dygtighed, stor ansvarsfølelse og gode relationer.

Vi søger en erfaren konsulent – primært til to ansvarsområder

  • Sekretariatsbetjening af Børne- og Ungdomsudvalget (udvalgssekretær) i samarbejde med relevant direktør, koncernchef og kolleger. Opgaven favner alt fra mødeplanlægning og fremstilling af dagsordener til understøttelse af konkrete udviklingstiltag og koordinering af det politiske arbejde på tværs.
  • Understøttelse af direktionens og koncernledelsens møder samt faglig og processuel understøttelse af det løbende arbejde med Direktionens Udviklingsspor. Disse udgives hvert år af direktionen, og sætter retningen for den organisatoriske og kulturelle udvikling af hele organisationen. Dertil kommer koordinering af arbejdet i forbindelse med udarbejdelse af direktionens kontrakter med kontrakt- og aftaleholdere.
I praksis betyder det, at du i denne konsulentrolle får opgaver, hvor du skal inspirere til og facilitere udviklingsprocesser på strategisk niveau, koordinere opgaver med mange interessenter, kvalitetssikre dagsordener og varetage den praktiske tilrettelæggelse af møder. Der vil typisk forekomme aftenmøder 1-3 gange pr. måned.

Om os
Byrådssekretariatet og HR deler et åbent kontormiljø med borgmesteren og direktionen. Vi er syv konsulenter (Byrådsbetjening og HR) i et team – derudover rummer staben sekretariat, jura, løn, forsikring og kommunikation. I alt er vi 48 ansatte.

Vores dagligdag er præget af, at vi arbejder på tværs af fagligheder, og at vi deler erfaringer og viden. Vi er målrettede, ambitiøse og professionelle, men også uformelle i vores omgangsform og gode kollegaer for hinanden - der er altid mulighed for sparring og en hjælpende hånd.

Vores kultur er åben og tillidsbaseret, så vi kan færdes overalt i organisationen. I dagligdagen er beslutningsvejene korte, og Skanderborgmodellen med kontraktholderne som knudepunkt er udtryk for stor decentral beslutningskompetence i hele kommunen.

Vores ønsker til dig
Du
  • har en relevant, længerevarende uddannelse
  • har erfaring fra offentlig eller anden større politisk styret organisation
  • har erfaring med både at stå for udviklingsopgaver og at understøtte beslutningsprocesser
  • kan formulere dig præcist og modtagerrettet både på skrift og i tale – herunder, at det falder dig let at skrive og redigere skriftlige fremstillinger
  • befinder dig godt med at tilrettelægge dine opgaver selv
  • er indstillet på at tage ansvar for opgaveløsningen og udvise stor fleksibilitet i jobbet
  • er en teamplayer, og god til at samarbejde med mange forskellige mennesker
  • kan se dig selv i Skanderborg Kommunes vision og dermed også i Det Fælles Vi, hvor vi arbejder ud fra kulturforstærkerne: vis tillid, skab relationer, del resurser, tænk nyt.

Den praktiske ramme
Ansøgningsfristen er den 8. august 2022 kl. 8.00.
Vi afholder første samtale 18. august og anden samtale 25. august 2022.
Du søger via vores hjemmeside, og vi vil gerne have en motiveret ansøgning, CV, relevante eksamensbeviser samt eventuelle udtalelser.

Hvis du bliver inviteret til anden samtale, skal du udfylde og have en personlig tilbagemelding på en personprofil ved en konsulent fra firmaet PeopleTools. Tilbagemeldingen vil ske i perioden 18. - 24. august 2022.

Stillingen er på 37 timer og ønskes besat pr. 1. oktober 2022.

Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst.

Hvis du vide mere, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Lisbet Møller Jensen på mail lisbet.m.jensen@skanderborg.dk eller på telefon 40 22 64 43.

Du kan også læse mere om os her.

I Skanderborg Kommune ser du flere barnevogne, træer og søer end andre steder i landet. Her er udsigt - ikke kun til Danmarks smukkeste natur, men også til aktive lokalsamfund, vækst-virksomheder og et foreningsliv i særklasse. Som arbejdsplads er Skanderborg Kommune kendt for flad struktur og højt til akustikloftet. Velkommen til naturligt overskud.

 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.