Erfaren og engageret teamleder til økonomi, regnskab og administration

Genopslag
COK søger en erfaren, ambitiøs og engageret teamleder, der kan understøtte COKs økonomi, forretningsudvikling og strategi.

Teamlederen får ansvaret for økonomi, regnskab og administration. Der er tale om en nyoprettet stilling for en stabsenhed, hvor flere funktioner samles. Du skal både kunne arbejde på strategisk og på operationelt niveau.
 
Som teamleder har du en central rolle i COKs strategiarbejde, og du skal være økonomisk sparringspartner for organisationen, herunder ledelsen. Det gælder også ift. HR-administration og personaleudvikling. Du skal bidrage i processerne omkring udvikling af forretningen. Det indebærer bl.a., at du tager initiativ til og bidrager aktivt til at videreudvikle økonomimodeller for COKs produkter.
 
Du skal varetage en bred portefølje af opgaver inden for økonomi og regnskab. Herudover har du ansvar for en række administrative processer, og du får den daglige ledelse af tre dygtige og erfarne medarbejdere.

Din faglige profil

  • Du er uddannet inden for økonomi (HD-R, cand.merc.aud. eller lignende) og har minimum 3-5 års dokumenteret erfaring på økonomiområdet og med regnskabsudarbejdelse – gerne suppleret med nogle års erfaring fra revision
  • Du har en høj faglighed inden for regnskab og økonomistyring med gode regnskabskompetencer
  • Du kan arbejde i en kompleks virksomhed med mange produkter, har kendskab til økonomimodeller og kan understøtte organisationen og ledelsen omkring udvikling af forretningen
  • Du er superbruger i Excel og rutineret bruger af it-systemer som f.eks. Axapta og BI-rapporteringsværktøjer
  • Du er vant til at håndtere store datamængder, og du evner at uddrage og analysere værdifuld viden på baggrund af dette.
Opgavefeltet
  • Daglig ledelse af stabsenheden for økonomi, personale og ejendomme
  • Løbende økonomisk opfølgning og rapportering, budgetter, prognoser og likviditetsstyring
  • Regnskabsaflæggelse, herunder udarbejdelse og sikring af lønprognose, anlægskartotek, vedligeholdelse af kontoplan og processer omkring investeringer, afskrivninger m.v.
  • Budgetopfølgning, ledelsesrapportering samt udarbejdelse af ledelsesinformation til chefgruppe og bestyrelse
  • Arbejdet med Compliance, herunder dialog med myndigheder samt kontakt til COKs revision, bank og forsikring
  • Udvikling og vedligeholdelse af forretningsgange og procedurer
  • Kontraktstyring
  • Aktiv deltagelse i COKs forretningsudvikling på tværs af organisationen
  • Optimering af processer og forretningsgange.
Din personlige profil
  • Du har lyst og er god til at bedrive ledelse og bistå selvstændige og kompetente medarbejdere i økonomi- og ejendomsfunktionen til at prioritere og nå i mål med opgaverne
  • Du har gode kommunikations- og samarbejdsevner og stærke relationelle kompetencer
  • Som person er du imødekommende, forretnings- og serviceorienteret, er god til at lytte og har interesse for de mennesker, du omgiver dig med
  • Du har analytiske evner, flair for it og kan nemt sætte dig ind i nye systemer
  • Du arbejder struktureret og er ivrig efter at omsætte tanker og idéer til konkrete handlinger
  • Du arbejder selvstændigt, tager ansvar for dine leverancer, trives med mange bolde i luften og du er komfortabel med deadlines
  • Du er ambitiøs og engageret, og har lyst til at bidrage aktivt til at skabe værdi for forretningen.

Læs mere om teamlederens ansvar og opgaver i job- og personprofilen, som du finder på cok.dk/teamleder-okonomi

Om stillingen
Som teamleder refererer du til afdelingschef Poul Erik Hansen, og du har en tæt kontakt til COKs direktør. Du vil blive tilknyttet vores kontor i Aarhus, hvor du vil have fagligt ledelsesansvar og personaleansvar for tre medarbejdere. Økonomifunktionen går på tværs af COKs seks afdelinger, hvorfor du må beregne nogen rejseaktivitet.

Ansættelsesforhold
Tiltrædelse 1. august 2018. Løn- og ansættelsesvilkår forhandles med udgangspunkt i dine kvalifikationer. Vi tilbyder en attraktiv lønpakke inklusiv en obligatorisk pensionsordning.
 
Om COK
COK er kommunernes forening. Vi er ejet af de 98 kommuner, der varetager ejerskabet via KL. COK understøtter kommunestyrets drift og udvikling gennem aktiviteter for politikere, ledere og medarbejdere. Det fører til ny viden, nye færdigheder og nye kompetencer i den enkelte kommune og på tværs af kommunegrænser. COK har ca. 60 medarbejdere fordelt på seks kontorer i Aalborg, Aarhus, Vejen, Odense, Næstved og Herlev. Læs mere om COK på cok.dk/om-cok.
 
Spørgsmål
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingschef Poul Erik Hansen på T: 2337 3182 eller løn- og personalekonsulent Anette Friis på T: 8779 6306. Alle henvendelser behandles fortroligt.
 
Ansøgning
Send din ansøgning med CV til job@cok.dk senest 26. april 2018 kl. 12.00. Samtaler afholdes i Aarhus. Første samtale finder sted den 7. maj og anden samtale den 22. maj. Mellem de to samtaler vil der være en test, ligesom der indhentes referencer.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Controllere, økonomiansvarlige og regnskabschefer til LindbergHR´s kandidatbank

LindbergHR

Aarhus
Controllere, økonomiansvarlige og regnskabschefer til LindbergHR s kandidatbank. LindbergHR løser indimellem rekrutteringsopgaver uden at stillingen er annonceret. Vi matcher kandidaterne i vores database med vore kunders ønsker og opnår dermed det ...
Indrykket:9. april 2018
Udløbsdato:9. maj 2018

Senior Business Controller- Aarhus

ARLA FOODS AMBA

Aarhus
Examples of position Senior financial controller Senior business controller Senior corporate controller Level def-inition Leader Specialist with major impact on the success of a department or key project delivery. Executes operational plans or deliv...
Indrykket:16. april 2018
Udløbsdato:11. juni 2018

Skanderborg-Hørning Fjernvarme søger medarbejder til økonomi- og regnskabsafdelingen

Skanderborg-Hørning Fjernvarme

Hos Skanderborg-Hørning Fjernvarme søger vi en medarbejder til vores økonomi- og regnskabsafdeling. Du er en dygtig, talstærk og serviceminded bogholder med flair for finansiel controlling. Vi søger en omstillingsparat og fleksibel teamplayer, der h...
Indrykket:1. marts 2018
Udløbsdato:26. april 2018