Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Erfaren PMO konsulent til Strategi & Portefølje i Region Syddanmark

Vil du løfte metodeanvendelsen i projekter fra opstart til aflevering? Og brænder du for at dele din viden og erfaring om projektledelse, porteføljestyring, projektmodeller og kompetenceudvikling med kompetente kolleger? Så kan du være den helt rigtige til jobbet som PMO konsulent i Regional IT i Region Syddanmark.  
 
Som PMO-konsulent får du en central rolle, idet du – i samarbejde med resten af PMO teamet – bidrager til at understøtte den projektmodel, som vores projekter i dag drives efter. Vores projektmodel bygger på PRINCE2 og din opgave er at være med til styrke modenheden i brug af projektmetoder på tværs af projekternes scope, ressourcer, tidsplaner, risici og økonomi, samt sikre den nødvendige koordination, styring og rapportering i vores projekter.
 
Du vil indgå i mange forskellige samarbejdsrelationer til ledelsen og IT-nøglepersoner samt få stor berøringsflade regionalt og nationalt, og der opstår løbende nye behov, som du medvirker til at indfri. Du skal derfor kunne trives med en opgaveportefølje, der er foranderlig, og kunne håndtere flere opgaver samtidig - ofte underlagt stramme deadlines.
 
Som PMO konsulent, skal du selvstændigt varetage en række af teamets opgaver hvor af de væsentligste er:  
 

  • Være ansvarlig for regionens IT-projektmodel med tilhørende metoder og værktøjer.
  • Yde rådgivning og sparring i brug af Region Syddanmarks IT-projektmodel til projektledere m.fl.(gatedokumenter m.m.).
  • Lave porteføljestyring af regionens IT-projekter, herunder rapportering og opfølgning på økonomi og gevinster.
  • Udvikle regionens brug af PPM værktøj.
  • Levere sagsfremstillinger, beslutningsoplæg og præsentationer til forskellige ledelsesfora.
  • Medvirke til kompetenceudvikling og netværksmøder for regionens projektledere
 
Din profil  
Du har en videregående uddannelse og hertil en baggrund hvor du kan dokumentere solid praktisk erfaring med projektledelse og PMO opgaver. Erfaringer med sundheds-IT området vil være en fordel.  
 
  • Solidt projekt/metode kendskab samt erfaring med projektmodeller og videre udvikling heraf
  • Har solid projektledelseserfaring at trække på i rådgivning af og sparring med projektledere m.fl.
  • Erfaring med porteføljestyring
  • Erfaring med kompetenceudvikling f.eks. gennem netværksaktiviteter
  • Sekretariatserfaring eller dokumenterede evner for præcis skriftlig formulering og sagsfremstillinger.  
 
Det er afgørende, at du kommunikerer klart og enkelt i skrift og tale. Ofte vil der være tale om fagspecifikke emner, der skal formidles til en bredere kreds uden dybdegående teknisk eller klinisk viden.  
 
Personlige egenskaber  
Som person har du følgende egenskaber:  
 
  • Du har en analytisk og struktureret tilgang til dine opgaver.
  • Du besidder det drive, som gør det muligt hurtigt at nå resultater inden for fastsatte deadlines.
  • Du sikrer et højt informationsniveau, er proaktiv og iværksætter selvstændigt nødvendige aktiviteter for at nå i mål.
  • Du er robust, kan argumentere og fastholde beslutninger.
  • Du løser selvstændigt dine opgaver i en hektisk hverdag.
  • Du er en god kollega og teamplayer med forståelse for egne og andres stærke og svage sider.
 
Du er desuden motiveret af, at din indsats gør en forskel for såvel dine projektkolleger som for ledelsen samt af at drive dine forbedringer sikkert i mål. Som leder af forandringer formår du at skabe engagement og positiv energi ud fra en imødekommende og respektfuld tilgang.  
 
Er Region Syddanmark en arbejdsplads for dig?  
Region Syddanmark er med sine mere end 25.000 ansatte en af Danmarks største arbejdspladser. Vores forretningsområder dækker sundhed, psykiatri- og socialområdet samt regional udvikling.  
 
Regional IT, den centrale IT-drift organisation i Region Syddanmark, tæller i alt ca. 200 medarbejdere. Dertil kommer yderligere 300 IT-medarbejdere, der er ansat på sygehusene.  
 
Du vil indgå i PMO teamet i funktionsområdet Strategi & Portefølje, der er en del af Regional-IT. PMO teamet består af fem medarbejdere, og sammen har vi ansvaret for IT-strategi, porteføljestyring, projektmodel med tilhørende metoder og rådgivning. PMO teamet sekretariatsbetjener regionens IT-mødefora.  
 
Vi bestræber os altid på at være en organisation, hvor der er rum til det hele menneske. Vi har i det daglige fokus på, at vi skal få både arbejds- og privatliv til at fungere. Vi lægger også vægt på faglig og personlig udvikling, og at vores medarbejdere har de kompetencer, som er nødvendige for at kunne løse deres opgaver. Vi har således gode uddannelses- og udviklingsmuligheder, som vil give dig værdifuld viden og kompetencer.  
 
Vi tilbyder  
  • En god og samarbejdsorienteret kultur med engagerede kollegaer på en af Syddanmarks største og mest spændende IT-arbejdspladser
  • Spændende og varierende opgaver inden for en sektor i rivende udvikling, hvor nye teknologier tages i brug for at forbedre hverdagen i sundhedsvæsenet
  • Et engageret team med en uformel omgangstone
  • Et job med stor indflydelse på egne opgaver og en høj grad af fleksibilitet i arbejdstilrettelæggelsen  
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling
  • Løn- og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst
 
Din base bliver i Regionshuset i Vejle, hvor dine kolleger skaber rammen om et positivt, energisk og udfordrende arbejdsmiljø.  
 
Er du interesseret?  
Så send din ansøgning hurtigst muligt og senest den 18. februar 2018. Vi forventer at afholde 1. samtaler mandag den 26. februar 2018 og evt. 2 samtaler torsdag den 1. marts 2018. Vi vil evt. anvende tests som en del af rekrutteringsforløbet.  
 
For yderligere information om stillingen er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Henrik Nygaard Jensen på 4016 9413 eller funktionschef Nicolai Arvedsen på 2920 1331.  
 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Pædagogisk IT-vejleder Horsens

IT & Digitalisering - Teknologi & Læring

Hedensted
Er du optaget af nye læringsformer med it, har VIA University College en spændende stilling som pædagogisk it-supporter på VIAs adresse i Horsens.Ansættelsen er i IT og Digitalisering, der er VIAs it-afdeling.Dine opgaverI VIA ønsker vi digitalt att...
Indrykket:9. juli 2018
Udløbsdato:13. august 2018

Brænder du for at yde IT-support i verdensklasse?!

C2IT

Kolding
C2IT er en spændende virksomhed i rivende udvikling, hvor du hver eneste dag får muligheden for at gøre en forskel for kunderne og dine kollegaer. Du bliver en del af et ungt, uformelt og frisk miljø, hvor vi har stort fokus på teamspirit og udvikli...
Indrykket:13. juni 2018
Udløbsdato:8. august 2018

CRM udvikler/konsulent

LINAK A/S

Kolding
CRM udvikler konsulent LINAK søger en CRM udvikler konsulent, der kan styrke vore tekniske kompetencer internt. Fokus vil umiddelbart være udvikling og optimering af plugins i C , men da vi som udgangspunkt ønsker at dække behov i standardapplikatio...
Indrykket:19. juni 2018
Udløbsdato:14. august 2018

Intern konsulent - IT, data og forretningsprocesser

Renosyd

Odder
Har du styr på IT, data og forretningsprocesser? Kan du bringe IT i spil som organisatorisk medspiller og gå forrest, når der i tæt samarbejde med fagligt dygtige kollegaer skal analyseres og optimeres forretningsprocesser? Kan du desuden bidrage ti...
Indrykket:6. juli 2018
Udløbsdato:10. august 2018

VIKING seeks a Mobility Business Process Coordinator

Viking Life-Saving Equipment

Esbjerg
Join a global leader - and help build a safer world Come work for a company that makes a difference VIKING Life-Saving Equipment A S leads its field and our mission is clear: We are committed to protecting and saving lives all over the world. We do ...
Indrykket:25. maj 2018
Udløbsdato:20. juli 2018