Erfaren Socialrådgiver/socialformidler til Team Sygedagpenge

Team Sygedagpenge søger en ny kollega, til en 37 timers stilling, med lyst til at indgå i et fagligt miljø, hvor fokus på borgernes ressourcer og muligheder for at vende tilbage til arbejdsmarkedet er i centrum.  
 
I Herlev Kommune kan vi lide at have kontakt med borgerne og samarbejdspartnere og vi betragter tværfaglige og tværgående samarbejder som afgørende for, at vi kan løse vores opgaver.
 
Team Sygedagpenge er placeret i Center for Job, Unge og Borgerservice.
 
Team Sygedagpenge
Vi er 6 sagsbehandlere og 1 faglig koordinator, som varetager arbejdet på sygedagpengeområdet. Herudover samarbejder vi med Jobcenterets administrationsteam i forbindelse med den tidlige opfølgning.
Teamet modtager supervision 4 gange om året og vi forventer, at du deltager i supervisionen.
 
Arbejdet består i alle delopgaver forbundet med opfølgning af sygedagpengesager blandt andet:
 

  • Samarbejde med sygemeldte borgere og arbejdsgiver om planer for tilbagevenden til arbejde
  • Opfølgningssamtaler – vurderinger jf. sygedagpengelovens § 7
  • Revurdering jf. sygedagpengelovens § 27 stk. 1 nr. 1-7
  • Henvisning til og samarbejde med anden leverandør
  • Forberedelse af sager til rehabiliteringsteam
     
Vi lægger vægt på, at du:
 
  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Har erfaring fra sygedagpengeområdet eller andet myndighedsarbejde i jobcenter sammenhæng.
  • At du trives i en arbejdsfunktion med mange deadlines og uforudsigelighed i arbejdet
  • Arbejder selvstændigt, systematisk og er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt
  • Har kendskab til Schultz, Fasit, Netforvaltning sundhed og Mediconnect
  • Har en anerkendende tilgang til borgerene og ser potentialer frem for barrierer
  • Kan samarbejde og bidrage til et sundt og konstruktivt arbejdsmiljø
     
Om din arbejdsplads
Vi har flekstid og kantine på Rådhuset. Vi har mulighed for at booke cykler, el-cykler og biler ved arbejde uden for Rådhuset.
 
Yderligere oplysninger
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter principperne om ny løn.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos fagkoordinator Tina Bundgaard Stäcker tlf.: 44 52 86 89, sagsbehandler Alan Lund tlf.: 44 85 86 04 eller afdelingsleder Vivi Stausholm Jepsen på tlf.: 40 36 61 94.

Ansøgningsfristen er mandag den 20. maj 2019 kl. 12.00.
Ansættelsessamtalerne forventes at blive afholdt onsdag den 22. maj 2019.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330015315Phoenix-6cd7c11012019-05-02T00:00:00Erfaren Socialrådgiver/socialformidler til Team SygedagpengeTeam Sygedagpenge søger en ny kollega, til en 37 timers stilling, med lyst til at indgå i et fagligt miljø, hvor fokus på borgernes ressourcer og muligheder for at vende tilbage til arbejdsmarkedet er i centrum.  
 
I Herlev Kommune kan vi lide at have kontakt med borgerne og samarbejdspartnere og vi betragter tværfaglige og tværgående samarbejder som afgørende for, at vi kan løse vores opgaver.
 
Team Sygedagpenge er placeret i Center for Job, Unge og Borgerservice.
 
Team Sygedagpenge
Vi er 6 sagsbehandlere og 1 faglig koordinator, som varetager arbejdet på sygedagpengeområdet. Herudover samarbejder vi med Jobcenterets administrationsteam i forbindelse med den tidlige opfølgning.
Teamet modtager supervision 4 gange om året og vi forventer, at du deltager i supervisionen.
 
Arbejdet består i alle delopgaver forbundet med opfølgning af sygedagpengesager blandt andet:
 
  • Samarbejde med sygemeldte borgere og arbejdsgiver om planer for tilbagevenden til arbejde
  • Opfølgningssamtaler – vurderinger jf. sygedagpengelovens § 7
  • Revurdering jf. sygedagpengelovens § 27 stk. 1 nr. 1-7
  • Henvisning til og samarbejde med anden leverandør
  • Forberedelse af sager til rehabiliteringsteam
     
Vi lægger vægt på, at du:
 
  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Har erfaring fra sygedagpengeområdet eller andet myndighedsarbejde i jobcenter sammenhæng.
  • At du trives i en arbejdsfunktion med mange deadlines og uforudsigelighed i arbejdet
  • Arbejder selvstændigt, systematisk og er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt
  • Har kendskab til Schultz, Fasit, Netforvaltning sundhed og Mediconnect
  • Har en anerkendende tilgang til borgerene og ser potentialer frem for barrierer
  • Kan samarbejde og bidrage til et sundt og konstruktivt arbejdsmiljø
     
Om din arbejdsplads
Vi har flekstid og kantine på Rådhuset. Vi har mulighed for at booke cykler, el-cykler og biler ved arbejde uden for Rådhuset.
 
Yderligere oplysninger
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter principperne om ny løn.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos fagkoordinator Tina Bundgaard Stäcker tlf.: 44 52 86 89, sagsbehandler Alan Lund tlf.: 44 85 86 04 eller afdelingsleder Vivi Stausholm Jepsen på tlf.: 40 36 61 94.

Ansøgningsfristen er mandag den 20. maj 2019 kl. 12.00.
Ansættelsessamtalerne forventes at blive afholdt onsdag den 22. maj 2019.

Team Sygedagpenge søger en ny kollega, til en 37 timers stilling, med lyst til at indgå i et fagligt miljø, hvor fokus på borgernes ressourcer og muligheder for at vende tilbage til arbejdsmarkedet er i centrum. I Herlev Kommune kan vi lide at have kontakt med borgerne og samarbejdspartnere og vi betragter tværfaglige og tværgående samarbejder som afgørende for, at vi kan løse vores opgaver. Team Sygedagpenge er placeret i Center for Job, Unge og Borgerservice. Team Sygedagpenge Vi er 6 sagsbehandlere og 1 faglig koordinator, som varetager arbejdet på sygedagpengeområdet. Herudover samarbejder vi med Jobcenterets administrationsteam i forbindelse med den tidlige opfølgning. Teamet modtager supervision 4 gange om året og vi forventer, at du deltager i supervisionen. Arbejdet består i alle delopgaver forbundet med opfølgning af sygedagpengesager blandt andet: Samarbejde med sygemeldte borgere og arbejdsgiver om planer for tilbagevenden til arbejdeOpfølgningssamtaler vurderinger jf. sygedagpengelovens 7Revurdering jf. sygedagpengelovens 27 stk. 1 nr. 1-7Henvisning til og samarbejde med anden leverandørForberedelse af sager til rehabiliteringsteam Vi lægger vægt på, at du: Er uddannet socialrådgiver eller socialformidlerHar erfaring fra sygedagpengeområdet eller andet myndighedsarbejde i jobcenter sammenhæng.At du trives i en arbejdsfunktion med mange deadlines og uforudsigelighed i arbejdetArbejder selvstændigt, systematisk og er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligtHar kendskab til Schultz, Fasit, Netforvaltning sundhed og MediconnectHar en anerkendende tilgang til borgerene og ser potentialer frem for barriererKan samarbejde og bidrage til et sundt og konstruktivt arbejdsmiljø Om din arbejdsplads Vi har flekstid og kantine på Rådhuset. Vi har mulighed for at booke cykler, el-cykler og biler ved arbejde uden for Rådhuset. Yderligere oplysninger Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter principperne om ny løn. Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos fagkoordinator Tina Bundgaard St cker tlf.: 44 52 86 89, sagsbehandler Alan Lund tlf.: 44 85 86 04 eller afdelingsleder Vivi Stausholm Jepsen på tlf.: 40 36 61 94. Ansøgningsfristen er mandag den 20. maj 2019 kl. 12.00. Ansættelsessamtalerne forventes at blive afholdt onsdag den 22. maj 2019.11jobnet6cd7c110100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-20T00:00:000000https://herlev.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=7a067528-d50b-49ca-87ec-510f93d662590EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnHerlev3518331Center for Job, Unge og Borgerservice11Herlev Bygade 902730HerlevDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent752711JobNet4982002498200210002-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=6cd7c110https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=6cd7c110https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=6cd7c110&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=6cd7c110&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Sundhed/5.jpgEr du den nye Socialrådgiver i Center for Job, Unge og Borgerservice?12008001Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed11Socialvæsen361658804Vivinoreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330021172Sagsbehandler til det specialiserede voksenområdeRobot Vi søger en ny medarbejder til en fast stilling på myndighedsområdet for voksne med særlige behov. Stillingen er på 37 timer og til tiltrædelse 1. juni 2019 eller snarest herefter. Vi ønsker os en kollega, som er lige så interesseret i det voksen specialiserede område, som vi er. Afdelingen varetager myndighedsopgaver på ydelserne efter servicelovens 84, 85, 97, 98, 100, 102, 103, 104, 105, 107, 108, 109 og 110. Derudover er afdelingen repræsenteret i rehabiliteringsteamet. Vores målgruppe er borgere med forskellige funktionsnedsættelser som udviklingshæmning, autisme, psykiatri, fysisk funktionsnedsættelse, socialt udsatte borgere mv. Afdelingen består af 7 sagsbehandlere, en faglig koordinator og en leder. ArbejdsopgaverVi udarbejder udredninger efter voksenudredningsmetoden (VUM) og træffer beslutning om ydelserVi indgår aftaler med leverandørerVi igangsætter de visiterede ydelserVi følger op på sagerneVi udarbejde skriftlige afgørelse, behandle klagesager mv. I sagsbehandlingen indgår koordinering til andre afdelinger i kommunen, hospitaler og andre som borgerne er i kontakt med. Man har derfor en stor kontaktflade og mange samarbejdspartnere. Vi ligger vægt på, at du kan opnå en god borgerkontakt og vi har fokus på inddragelse af borgeren og dennes pårørende. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med myndighedsarbejde, men det er ikke en forudsætning. Vi forventer at du:er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har anden social faglig uddannelsekan arbejde selvstændigt og bidrage til at kvalificerer det faglig arbejdekan formulere dig skriftligt og mundtligtkan lide kontakt til borgerne og deres pårørendekan samarbejde Vi kan tilbyde:udfordrende og spændende arbejdsopgaver med indflydelse og ansvargode kollegaer, engagement og humormulighed for personlig og faglig udviklingengagerede og dygtige kolleger Yderligere oplysninger Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er på 37 timer og med tiltrædelse 1. juni 2019 eller snarest derefter. Yderligere oplysninger kan indhentes hos leder Kirsten Bach, 4452 6135 eller faglig koordinator Tina Vendelbo Nielsen, 4452 8652. Ansøgningsfrist: den 23. maj 2019.Vi søger en ny medarbejder til en fast stilling på myndighedsområdet for voksne med særlige behov.
 
Stillingen er på 37 timer og til tiltrædelse 1. juni 2019 eller snarest herefter.
 
Vi ønsker os en kollega, som er lige så  interesseret i det voksen specialiserede område, som vi er.

Afdelingen varetager myndighedsopgaver på ydelserne efter servicelovens §§ 84, 85, 97, 98, 100, 102, 103, 104, 105, 107, 108, 109 og 110. Derudover er afdelingen repræsenteret i rehabiliteringsteamet.

Vores målgruppe er borgere med forskellige funktionsnedsættelser som udviklingshæmning, autisme,  psykiatri, fysisk funktionsnedsættelse, socialt udsatte borgere mv.

Afdelingen består af 7 sagsbehandlere, en faglig koordinator og en leder.  
 
Arbejdsopgaver
  • Vi udarbejder udredninger efter voksenudredningsmetoden (VUM) og træffer beslutning om ydelser
  • Vi indgår aftaler med leverandører
  • Vi igangsætter de visiterede ydelser
  • Vi følger op på sagerne
  • Vi udarbejde skriftlige afgørelse, behandle klagesager mv.
 
I sagsbehandlingen indgår koordinering til andre afdelinger i kommunen, hospitaler og andre som borgerne er i kontakt med. Man har derfor en stor kontaktflade og mange samarbejdspartnere.
 
Vi ligger vægt på, at du kan opnå en god borgerkontakt og vi har fokus på inddragelse af borgeren og dennes pårørende.

Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med myndighedsarbejde, men det er ikke
en forudsætning.

Vi forventer at du:
  • er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har anden social faglig uddannelse
  • kan arbejde selvstændigt og bidrage til at kvalificerer det faglig arbejde
  • kan formulere dig skriftligt og mundtligt
  • kan lide kontakt til borgerne og deres pårørende
  • kan samarbejde

Vi kan tilbyde:
  • udfordrende og spændende arbejdsopgaver med indflydelse og ansvar
  • gode kollegaer, engagement og humor
  • mulighed for personlig og faglig udvikling
  • engagerede og dygtige kolleger

Yderligere oplysninger
Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.
Stillingen er på 37 timer og med tiltrædelse 1. juni 2019 eller snarest derefter.

Yderligere oplysninger kan indhentes hos leder Kirsten Bach, 4452 6135 eller faglig koordinator Tina Vendelbo Nielsen, 4452 8652.

Ansøgningsfrist: den 23. maj 2019.
 

Center for Børn, Familie og HandicapHerlev2019-05-09T00:00:002019-05-23T00:00:00
330024451Barselsvikariat til Børnehandicap, Børne- og Familierådgivningen i Herlev KommuneRobot Ønsker du at gøre en forskel for børn og unge med funktionsnedsættelser? Og vil du blive en del af et tæt tværfagligt fællesskab, hvor vi arbejder med børnenes og familiernes ressourcer og insisterer på at arbejde med en høj kvalitet i sagerne? Så kan du blive vores nye kollega, da vi søger en barselsvikar til vores Specialrådgivning. Stillingen er på 37 timer uge og til besættelse pr. 1. juli 2019 eller snarest derefter. I Herlev arbejder vi ud fra en vision om, at alle børn skal trives, udvikles og indgå i fællesskaber, så de får de bedste muligheder for at realisere deres drømme og ønsker. Det gælder også de handicappede børn og unge, hvorfor vi arbejder tæt sammen med familierne og andre aktører på børne- og ungeområdet for at skabe gode, sammenhængende indsatser for kommunens handicappede børn og unge. Om Specialrådgivningen Du bliver en del af Specialrådgivningen, der består af 2 socialrådgivere og 1 koordinator, som varetager sagsbehandlingen i forhold til handicapkompenserende ydelser til forældre, der har børn med en nedsat funktionsevne 0-18 år. Børne- og Familierådgivningen består af i alt 1 leder og 18 medarbejdere fordelt på flere teams. Udover Specialrådgivningen har afdelingen et Underretningsteam, der behandler underretninger, og et Distriktsteam, som udarbejder børnefaglige undersøgelser og varetager foranstaltninger. Derudover har afdelingen 2 forebyggende rådgivere i skolerne og daginstitutionerne, 2 familieplejekonsulenter, en socialfaglig konsulent og en specialpædagogisk konsulent, der varetager 11-forløb. Afdelingen er en del af Center for Børn, Familie og Handicap, som udover Børne- og Familierådgivningen også består af PPR (Pædagogisk Psykologisk Rådgivning), Sundhedsplejen, Tandplejen, Familiehuset Kernen, døgninstitutionen Dildhaven og Voksenhandicap. Dine arbejdsopgaver i Specialrådgivningen bliver bl.a.:Fast sagsstamme alene med målgruppen for handicapkompenserende ydelserSagsbehandling efter servicelovens 11, 41-45, herunder behandling af nye ansøgninger, årlige opfølgninger m.v.Målgruppevurdering af nye sager, jf. de handicapkompenserende ydelserDeltagelse i tværfagligt samarbejde internt i kommunen, såvel som eksternt. Vi forestiller os at du:er uddannet socialrådgiver socialformidler eller har anden relevant uddannelsesmæssig baggrund.har særdeles stærke skriftlige kompetencer, idet arbejdet indeholder en høj grad af skriftligheder mødestabilarbejder selvstændigt Vi kan tilbyde dig:et udfordrende og spændende arbejdsområde med indflydelse og ansvarI et team og en afdeling, der hjælper, støtter og bakker hinanden op og en uformel omgangstone og et godt socialt miljøen god løbende sparring og en høj grad af specialiseret viden på områdetløn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomstDer er ansøgningsfrist den 14. juni 2019, og det forventes, at der afholdes samtaler den 20. juni 2019. Hvis du har spørgsmål til stillingsopslaget, er du velkommen til at kontakte koordinator Birgitte Alsted på tlf.nr. 44 52 60 75.Ønsker du at gøre en forskel for børn og unge med funktionsnedsættelser? Og vil du blive en del af et tæt tværfagligt fællesskab, hvor vi arbejder med børnenes og familiernes ressourcer og insisterer på at arbejde med en høj kvalitet i sagerne? Så kan du blive vores nye kollega, da vi søger en barselsvikar til vores Specialrådgivning. Stillingen er på 37 timer/uge og til besættelse pr. 1. juli 2019 eller snarest derefter.

I Herlev arbejder vi ud fra en vision om, at alle børn skal trives, udvikles og indgå i fællesskaber, så de får de bedste muligheder for at realisere deres drømme og ønsker. Det gælder også de handicappede børn og unge, hvorfor vi arbejder tæt sammen med familierne og andre aktører på børne- og ungeområdet for at skabe gode, sammenhængende indsatser for kommunens handicappede børn og unge.

Om Specialrådgivningen
Du bliver en del af Specialrådgivningen, der består af 2 socialrådgivere og 1 koordinator, som varetager sagsbehandlingen i forhold til handicapkompenserende ydelser til forældre, der har børn med en nedsat funktionsevne 0-18 år.

Børne- og Familierådgivningen består af i alt 1 leder og 18 medarbejdere fordelt på flere teams. Udover Specialrådgivningen har afdelingen et Underretningsteam, der behandler underretninger, og et Distriktsteam, som udarbejder børnefaglige undersøgelser og varetager foranstaltninger. Derudover har afdelingen 2 forebyggende rådgivere i skolerne og daginstitutionerne, 2 familieplejekonsulenter, en socialfaglig konsulent og en specialpædagogisk konsulent, der varetager § 11-forløb.

Afdelingen er en del af Center for Børn, Familie og Handicap, som udover Børne- og Familierådgivningen også består af PPR (Pædagogisk Psykologisk Rådgivning), Sundhedsplejen, Tandplejen, Familiehuset Kernen, døgninstitutionen Dildhaven og Voksenhandicap.

Dine arbejdsopgaver i Specialrådgivningen bliver bl.a.:
  • Fast sagsstamme alene med målgruppen for handicapkompenserende ydelser
  • Sagsbehandling efter servicelovens §§ 11, 41-45, herunder behandling af nye ansøgninger, årlige opfølgninger m.v.
  • Målgruppevurdering af nye sager, jf. de handicapkompenserende ydelser
  • Deltagelse i tværfagligt samarbejde – internt i kommunen, såvel som eksternt.

Vi forestiller os at du:
  • er uddannet socialrådgiver/socialformidler eller har anden relevant uddannelsesmæssig baggrund.
  • har særdeles stærke skriftlige kompetencer, idet arbejdet indeholder en høj grad af skriftlighed
  • er mødestabil
  • arbejder selvstændigt
 
Vi kan tilbyde dig:
  • et udfordrende og spændende arbejdsområde med indflydelse og ansvar
  • I et team og en afdeling, der hjælper, støtter og bakker hinanden op og en uformel omgangstone og et godt socialt miljø
  • en god løbende sparring og en høj grad af specialiseret viden på området
  • løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst
Der er ansøgningsfrist den 14. juni 2019, og det forventes, at der afholdes samtaler den 20. juni 2019.

Hvis du har spørgsmål til stillingsopslaget, er du velkommen til at kontakte koordinator Birgitte Alsted på tlf.nr. 44 52 60 75.
 
 
 

Center for Børn, Familie og HandicapHerlev2019-05-14T00:00:002019-06-14T00:00:00
330015846Socialfaglige medarbejdere søges til VoksenrådgivningenRobot Genopslag (Vi ønsker at udvide ansøgerfeltet) Voksenrådgivningen er i en spændende udvikling og søger 2 dygtige socialfaglige medarbejdere til voksenudsatte området. Kan du lide myndighedsområdet, og arbejdet med borgere med komplekse problemstillinger? Har du lyst til at arbejde i et trygt arbejdsmiljø, hvor der er højt til loftet, høj faglighed og ikke mindst højt humør? - så er du den kollega vi søger. Voksenrådgivningen har 2 ledige fuldtidsstillinger pr. 1. juli 2019. Der er tale om 1 fast stilling, samt en tidsbegrænset stilling på foreløbigt 1 år (1. juli 2019 - 30. juni 2020). I Voksenrådgivningen varetager vi sagsbehandling og koordination af den socialfaglige indsats for borgere over 18 år i henhold til Lov om Social Service og Pensionsloven. Vores målgruppe er voksne borgere med nedsat fysisk og psykiske funktionsevne herunder handicap, psykiatri og misbrugsområdet. Vi arbejder primært indenfor servicelovens §§ 85, 96, 97, 100, 101, 103, 104, 107, 108, 109 og 110. Vi er 16 socialfaglige rådgivere og 2 administrative sagsbehandlere fordelt i fire teams. I Voksenrådgivningen er der desuden ansat to rusmiddelkonsulenter samt to gadeplansmedarbejdere. Vi yder råd og vejledning til borgere og deres pårørende. Vi følger op på foranstaltninger i eksempelvis bo- og dagtilbud, og udmåler socialpædagogisk støtte til borgere i eget hjem, herunder også for borgere bosat i andre kommuner. Vi anvender Voksenudredningsmetoden, udarbejder handleplaner samt laver indstillinger til visitationsudvalget. Herudover er vi repræsentanter for det sociale område i kommunens rehabiliteringsteam. Da området er meget bredt, arbejder nogle af rådgiverne med særlige områder af lovgivningen, herunder Servicelovens §§ 96 og 100. Om stillingerne De ledige stillinger er forankret i team 2, der udgøres af 6 rådgivere. Teamets målgruppe er borgere, der modtager pension, og modtager massiv støtte. Hver rådgiver har ansvar for egen sagsstamme, men arbejder samtidig teambaseret hvilket betyder at vi hjælper og sparre med hinanden i hverdagen, og på teammøder. Enkelte rådgivere har desuden ansvar for BPA-sager (§ 96). De arbejdsopgaver, der varetages i team 2 er bl.a.: Varetagelse af egen sagsstamme Udarbejdelse af VUM, indstillinger, afgørelser, bestillinger og sociale handleplaner Opfølgning og tilsyn på borgernes indsatser Råd og vejledning til borgere, pårørende og samarbejdspartnere. Vi ser gerne at du kan identificere dig med flest mulige af nedenstående kvalifikationer Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler Du har et godt kendskab til Servicelovens regler for voksne. Du har erfaring med myndighedsrollen og myndighedsarbejdet indenfor voksenudsatte-området, og du trives med myndighedsrollen. Du kan arbejde selvstændigt og struktureret, og kan håndtere sager med komplekse problemstillinger. Du har gode samarbejdsevner, og har lyst til at indgå i teamsamarbejde. Du kommunikerer klart, tydeligt og respektfuldt både mundtligt og skriftligt. Du er ambitiøs på eget, og områdets vegne. Du er vant til at arbejde med IT- systemer (vi benytter Incorp, KMD og Acadre), og du ser skriftlig dokumentation som en integreret del af dit arbejde. Vi tilbyder Dygtige, engagerede og hjælpsomme kollegaer Et godt kollegialt samarbejde med plads til forskellighed Faste ugentlige teammøder og ekstern supervision Stor selvstændighed i planlægning af arbejdet og fleksibel arbejdstid. Fokus på høj faglighed og systematik Mulighed for at arbejde bredt med lovgivningen, og bruge dit helhedssyn. Mulighed for at følge borgerne igennem længere tid, og følge deres progression. Løn- og ansættelsesforhold: Stillingerne aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner. Ansøgningsfrist: Tirsdag den 21. maj 2019. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler d. 28. maj. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte socialrådgiver i team 2 Josephine Dahrup på tlf. 2543 8123, eller leder af Voksenrådgivningen Ditte Marie Blond på tlf. 6191 6995.Genopslag (Vi ønsker at udvide ansøgerfeltet)

Voksenrådgivningen er i en spændende udvikling og søger 2 dygtige socialfaglige medarbejdere til voksenudsatte området.

Kan du lide myndighedsområdet, og arbejdet med borgere med komplekse problemstillinger? Har du lyst til at arbejde i et trygt arbejdsmiljø, hvor der er højt til loftet, høj faglighed og ikke mindst højt humør? - så er du den kollega vi søger.

Voksenrådgivningen har 2 ledige fuldtidsstillinger pr. 1. juli 2019. Der er tale om 1 fast stilling, samt en tidsbegrænset stilling på foreløbigt 1 år (1. juli 2019 - 30. juni 2020).

I Voksenrådgivningen varetager vi sagsbehandling og koordination af den socialfaglige indsats for borgere over 18 år i henhold til Lov om Social Service og Pensionsloven. Vores målgruppe er voksne borgere med nedsat fysisk og psykiske funktionsevne; herunder handicap, psykiatri og misbrugsområdet. Vi arbejder primært indenfor servicelovens §§ 85, 96, 97, 100, 101, 103, 104, 107, 108, 109 og 110.

Vi er 16 socialfaglige rådgivere og 2 administrative sagsbehandlere fordelt i fire teams. I Voksenrådgivningen er der desuden ansat to rusmiddelkonsulenter samt to gadeplansmedarbejdere.

Vi yder råd og vejledning til borgere og deres pårørende. Vi følger op på foranstaltninger i eksempelvis bo- og dagtilbud, og udmåler socialpædagogisk støtte til borgere i eget hjem, herunder også for borgere bosat i andre kommuner.

Vi anvender Voksenudredningsmetoden, udarbejder handleplaner samt laver indstillinger til visitationsudvalget. Herudover er vi repræsentanter for det sociale område i kommunens rehabiliteringsteam. Da området er meget bredt, arbejder nogle af rådgiverne med særlige områder af lovgivningen, herunder Servicelovens §§ 96 og 100.

Om stillingerne
De ledige stillinger er forankret i team 2, der udgøres af 6 rådgivere. Teamets målgruppe er borgere, der modtager pension, og modtager massiv støtte. Hver rådgiver har ansvar for egen sagsstamme, men arbejder samtidig teambaseret; hvilket betyder at vi hjælper og sparre med hinanden i hverdagen, og på teammøder. Enkelte rådgivere har desuden ansvar for BPA-sager (§ 96).

De arbejdsopgaver, der varetages i team 2 er bl.a.:
  • Varetagelse af egen sagsstamme
  • Udarbejdelse af VUM, indstillinger, afgørelser, bestillinger og sociale handleplaner
  • Opfølgning og tilsyn på borgernes indsatser
  • Råd og vejledning til borgere, pårørende og samarbejdspartnere.
Vi ser gerne at du kan identificere dig med flest mulige af nedenstående kvalifikationer
  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Du har et godt kendskab til Servicelovens regler for voksne.
  • Du har erfaring med myndighedsrollen og myndighedsarbejdet indenfor voksenudsatte-området, og du trives med myndighedsrollen.
  • Du kan arbejde selvstændigt og struktureret, og kan håndtere sager med komplekse problemstillinger.
  • Du har gode samarbejdsevner, og har lyst til at indgå i teamsamarbejde.
  • Du kommunikerer klart, tydeligt og respektfuldt; både mundtligt og skriftligt.
  • Du er ambitiøs på eget, og områdets vegne.
  • Du er vant til at arbejde med IT- systemer (vi benytter Incorp, KMD og Acadre), og du ser skriftlig dokumentation som en integreret del af dit arbejde.
Vi tilbyder
  • Dygtige, engagerede og hjælpsomme kollegaer
  • Et godt kollegialt samarbejde med plads til forskellighed
  • Faste ugentlige teammøder og ekstern supervision
  • Stor selvstændighed i planlægning af arbejdet og fleksibel arbejdstid.
  • Fokus på høj faglighed og systematik
  • Mulighed for at arbejde bredt med lovgivningen, og bruge dit helhedssyn.
  • Mulighed for at følge borgerne igennem længere tid, og følge deres progression.
Løn- og ansættelsesforhold:
Stillingerne aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner.

Ansøgningsfrist: Tirsdag den 21. maj 2019.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler d. 28. maj.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte socialrådgiver i team 2 Josephine Dahrup på tlf. 2543 8123, eller leder af Voksenrådgivningen Ditte Marie Blond på tlf. 6191 6995.
Center for BeskæftigelseHvidovre2019-05-02T00:00:002019-06-01T00:00:00
330018947Familierådgivningen i Hvidovre Kommune søger ny medarbejder i barselsstillingRobot Skal du være vores nye kollega i Familierådgivningen så søg den ledige stilling som barselsvikar for perioden 1. juli 2019 til 30. april 2020, med mulighed for eventuelt forlængelse. Barselsvikarstilling er frem 31.12.2019 i Modtagerteamet, herefter tages der stilling til hvor det giver bedst mening i Familierådgivningen. Der er tale om en stilling i vores Modtagerteam der tager sig af og screener alle underretninger som modtages i Familierådgivningen, afholder underretningsmøder og førstegangssamtaler og foretager socialfaglige betragtninger heraf og træffer de fornødne afgørelser om børnefaglige undersøgelser. Modtagerteamet kan ligeledes visitere til forløb jf. §11. Derudover har Modtagerteamet hovedansvaret for sager omkring overgreb i et tæt samarbejde med Børnehuset. Her i Familierådgivningen er vi optaget af en faglig strategi (Lige muligheder), der er baseret dels på den praksiserfaring, som allerede findes i afdelingen, og dels med udgangspunkt i den forskning og viden, som findes på området. Vi ønsker, at det faglige arbejde, som hver dag udføres i samarbejde med børnene og familierne, samt de prioriteringer og beslutninger, som træffes med udgangspunkt i vores faglige ambition, er baseret på følgende grundværdier: Alle forældre vil deres børns bedste Vi vil prioritere løsninger, der samler familien Barnets og familiens syn på egen situation er vigtig Tværfagligt samarbejde Her i Familierådgivningen er vi allerede inspireret af Sverigesmodellens resultater om, at en øget fokusering og prioritering af forebyggelsesområdet samt et øget fokus på normalitet i indsatserne for børn og unge, skaber kvalitet. Vi ønsker et øget fokus på at sikre en tidlig indsats, samt at de indsatser, som iværksættes, skal være mindst mulig indgribende for børnene og de unge. Det er politisk besluttet at vi i Familierådgivningen skal arbejde efter Sverigesmodellen . Familierådgivningen er en stor og yderst velfungerende afdeling i forhold til arbejdsmiljø, værdier samt i forhold til et højt fagligt niveau. Vi er i alt 42 medarbejdere, bestående af 1 socialfaglig leder, 3 faglige teamledere, 6 børnehandicaprådgivere, 20 familierådgivere på det psykosociale område og 4 familierådgivere i vores Modtagerteam. Derudover har vi et administrativt team på 3 medarbejdere samt et familieplejeteam på 4 medarbejdere. Aldersmæssigt spænder vi vidt og med forskellig erfaring. Der arbejdes med udgangspunkt i SOS og ICS, som understøttes elektronisk af it-system DUBU. Vi prioriterer det forebyggende og anerkendende arbejde med familierne højt, og Familierådgivningen har en bred vifte af interne tilbud til at understøtte dette arbejde. Vi tilbyder dig: Et fagligt højt miljø, med stor mulighed for at udføre et godt socialt arbejde med andre faggrupper og med betydelig egen kompetence God faglig støtte og sparring i sagerne, ugentlige rådgivningsmøder, mulighed for inddragelse af faglig teamleder og løbende kollegial sparring Rummelige og omsorgsfulde kollegaer i en god og tryg atmosfære En synlig og tydelig ledelse, der sætter retning Ekstern supervision Fokus på kvalitetssikring i forhold til lovmedholdelighed Mulighed for hjemmearbejdsplads Vi forventer af dig: Du er en selvstændig, engageret, pligtopfyldende og fleksibel person Du vil og kan være med til at sikre en høj faglig kvalitet i arbejdet Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler Du kan bevare overblikket i pressede situationer Du evner at arbejde tværfagligt, systematisk og ønsker at gøre dig ekstra umage overfor de borgere som er i vores målgruppe Du medvirker til at skabe god trivsel på arbejdspladsen Hvidovre Kommune har gode erfaringer med at ansætte dygtige nyuddannede socialrådgivere socialformidlere. Erfaring er således ingen forudsætning, men det vil være en fordel såfremt du har haft praktik i en lignende afdeling. Ligesom at gode referencer fra dit praktiksted vil blive vægtet højt. Har du lyst til at høre mere om stillingerne, så ring til faglig teamleder Astrid Haase Nielsen 4186 6793 eller medarbejder Camilla Emanuel 3639 3965. Yderligere oplysninger om Hvidovre Kommune kan du finde på http: www.hvidovre.dk Løn- og ansættelsesforhold: Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner. Ansøgningsfrist: Onsdag den 22. maj 2019. Ansættelsessamtaler afholdes mandag den 27. maj 2019Skal du være vores nye kollega i Familierådgivningen så søg den ledige stilling som barselsvikar for perioden 1. juli 2019 til 30. april 2020, med mulighed for eventuelt forlængelse. Barselsvikarstilling er frem 31.12.2019 i Modtagerteamet, herefter tages der stilling til hvor det giver bedst mening i Familierådgivningen.

Der er tale om en stilling i vores Modtagerteam der tager sig af og screener alle underretninger som modtages i Familierådgivningen, afholder underretningsmøder og førstegangssamtaler og foretager socialfaglige betragtninger heraf og træffer de fornødne afgørelser om børnefaglige undersøgelser. Modtagerteamet kan ligeledes visitere til forløb jf. §11. Derudover har Modtagerteamet hovedansvaret for sager omkring overgreb i et tæt samarbejde med Børnehuset.

Her i Familierådgivningen er vi optaget af en faglig strategi (Lige muligheder), der er baseret dels på den praksiserfaring, som allerede findes i afdelingen, og dels med udgangspunkt i den forskning og viden, som findes på området. Vi ønsker, at det faglige arbejde, som hver dag udføres i samarbejde med børnene og familierne, samt de prioriteringer og beslutninger, som træffes med udgangspunkt i vores faglige ambition, er baseret på følgende grundværdier:
  • Alle forældre vil deres børns bedste
  • Vi vil prioritere løsninger, der samler familien
  • Barnets og familiens syn på egen situation er vigtig
  • Tværfagligt samarbejde
Her i Familierådgivningen er vi allerede inspireret af Sverigesmodellens resultater om, at en øget fokusering og prioritering af forebyggelsesområdet samt et øget fokus på normalitet i indsatserne for børn og unge, skaber kvalitet. Vi ønsker et øget fokus på at sikre en tidlig indsats, samt at de indsatser, som iværksættes, skal være mindst mulig indgribende for børnene og de unge. Det er politisk besluttet at vi i Familierådgivningen skal arbejde efter ”Sverigesmodellen”.

Familierådgivningen er en stor og yderst velfungerende afdeling i forhold til arbejdsmiljø, værdier samt i forhold til et højt fagligt niveau.

Vi er i alt 42 medarbejdere, bestående af 1 socialfaglig leder, 3 faglige teamledere, 6 børnehandicaprådgivere, 20 familierådgivere på det psykosociale område og 4 familierådgivere i vores Modtagerteam. Derudover har vi et administrativt team på 3 medarbejdere samt et familieplejeteam på 4 medarbejdere. Aldersmæssigt spænder vi vidt og med forskellig erfaring.
Der arbejdes med udgangspunkt i SOS og ICS, som understøttes elektronisk af it-system DUBU.

Vi prioriterer det forebyggende og anerkendende arbejde med familierne højt, og Familierådgivningen har en bred vifte af interne tilbud til at understøtte dette arbejde.

Vi tilbyder dig:
  • Et fagligt højt miljø, med stor mulighed for at udføre et godt socialt arbejde med andre faggrupper og med betydelig egen kompetence
  • God faglig støtte og sparring i sagerne, ugentlige rådgivningsmøder, mulighed for inddragelse af faglig teamleder og løbende kollegial sparring
  • Rummelige og omsorgsfulde kollegaer i en god og tryg atmosfære
  • En synlig og tydelig ledelse, der sætter retning
  • Ekstern supervision
  • Fokus på kvalitetssikring i forhold til lovmedholdelighed
  • Mulighed for hjemmearbejdsplads
Vi forventer af dig:
  • Du er en selvstændig, engageret, pligtopfyldende og fleksibel person
  • Du vil og kan være med til at sikre en høj faglig kvalitet i arbejdet
  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Du kan bevare overblikket i pressede situationer
  • Du evner at arbejde tværfagligt, systematisk og ønsker at gøre dig ekstra umage overfor de borgere som er i vores målgruppe
  • Du medvirker til at skabe god trivsel på arbejdspladsen
Hvidovre Kommune har gode erfaringer med at ansætte dygtige nyuddannede socialrådgivere/socialformidlere. Erfaring er således ingen forudsætning, men det vil være en fordel såfremt du har haft praktik i en lignende afdeling. Ligesom at gode referencer fra dit praktiksted vil blive vægtet højt.

Har du lyst til at høre mere om stillingerne, så ring til faglig teamleder Astrid Haase Nielsen 4186 6793 eller medarbejder Camilla Emanuel 3639 3965. Yderligere oplysninger om Hvidovre Kommune kan du finde på http://www.hvidovre.dk

Løn- og ansættelsesforhold:
Stillingen aflønnes efter gældende overenskomst med udgangspunkt i Ny Løn, i forhold til kvalifikationer og funktioner.

Ansøgningsfrist:
Onsdag den 22. maj 2019.

Ansættelsessamtaler afholdes mandag den 27. maj 2019


Center for BeskæftigelseHvidovre2019-05-07T00:00:002019-05-22T00:00:00
330022944Socialrådgiver/socialformidler til sygedagpengeopfølgning i Jobcentret i Hvidovre KommuneRobot Vi søger snarest en sagsbehandler til vores tidlig indsatsteam, der har sager fra 0 22 uger. Sygedagpengeafdelingen består af 17 personer og er organiseret i 3 teams: Tidlig indsats - sygedagpengesager 0 22 uger Fokus 22 sygedagpengesager, der er forlængede Administrativt team Arbejdet som sagsbehandler består bl.a. i opfølgning af sygedagpengesager ved målrettet at samarbejde med den sygemeldte borger om at fastholde tilknytningen til arbejdsmarkedet. I opgaveløsningen indgår bl.a. samtaler ud fra en ressourceorienteret og beskæftigelsesrettet tilgang, tæt kontakt til arbejdsgivere, iværksættelse af virksomhedsrettede tiltag samt udarbejdelse af rehabiliteringsplanens forberedende del og efterfølgende deltagelse på rehabiliteringsmøde med sagen. Vi søger en ny kollega, som er faglig stærk, struktureret, tværfaglig og udviklingsorienteret og som kan bevare fokus i perioder med forandring. Vi forventer derfor at du: Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler Har erfaring på beskæftigelsesområdet og gerne erfaring på sygedagpengeområdet eller kontanthjælpsområdet Har et fagligt højt niveau Er god til skriftlig og mundtlig kommunikation Har erfaring med administrative processer og systemer KMD, Momentum og Acadre Har en rummelig og anerkendende tilgang til borgere og kolleger Vi tilbyder: Et meningsfuldt arbejde i en travl og udfordrende hverdag Professionelle og engagerede kolleger En uhøjtidelig omgangsform Ekstern supervision Fleksibel arbejdstid Løn og arbejdsforhold Arbejdstiden er 37 timer ugentligt. Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst med Dansk Socialrådgiverforening eller HK efter forhandling. Kommunens ansættelsespolitik indebærer, at der ved ansættelse indhentes referencer fra tidligere og nuværende arbejdssteder. Yderligere oplysninger kan fås hos: Afdelingsleder Susanne Rasmussen mobil 5158 7870 eller sagsbehandler Liselotte Kold tlf. 36393912 og sagsbehandler Lizette Haagensen tlf. 36392213 Ansøgningsfrist mandag den 28. maj 2019. Samtaler forventes afholdt i uge 25. Ansøgning bedes vedhæftet relevante bilag.Vi søger snarest en sagsbehandler til vores tidlig indsatsteam, der har sager fra 0 – 22 uger.

Sygedagpengeafdelingen består af 17 personer og er organiseret i 3 teams:

  • Tidlig indsats - sygedagpengesager 0 – 22 uger
  • Fokus 22 – sygedagpengesager, der er forlængede
  • Administrativt team

Arbejdet som sagsbehandler består bl.a. i opfølgning af sygedagpengesager ved målrettet at samarbejde med den sygemeldte borger om at fastholde tilknytningen til arbejdsmarkedet.

I opgaveløsningen indgår bl.a. samtaler ud fra en ressourceorienteret og beskæftigelsesrettet tilgang, tæt kontakt til arbejdsgivere, iværksættelse af virksomhedsrettede tiltag samt udarbejdelse af rehabiliteringsplanens forberedende del og efterfølgende deltagelse på rehabiliteringsmøde med sagen.

Vi søger en ny kollega, som er faglig stærk, struktureret, tværfaglig og udviklingsorienteret og som kan bevare fokus i perioder med forandring.

Vi forventer derfor at du:
  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Har erfaring på beskæftigelsesområdet og gerne erfaring på sygedagpengeområdet eller kontanthjælpsområdet
  • Har et fagligt højt niveau
  • Er god til skriftlig og mundtlig kommunikation
  • Har erfaring med administrative processer og systemer – KMD, Momentum og Acadre
  • Har en rummelig og anerkendende tilgang til borgere og kolleger
Vi tilbyder:
  • Et meningsfuldt arbejde i en travl og udfordrende hverdag
  • Professionelle og engagerede kolleger
  • En uhøjtidelig omgangsform
  • Ekstern supervision
  • Fleksibel arbejdstid
Løn og arbejdsforhold
Arbejdstiden er 37 timer ugentligt.

Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst med Dansk Socialrådgiverforening eller HK efter forhandling.

Kommunens ansættelsespolitik indebærer, at der ved ansættelse indhentes referencer fra tidligere og nuværende arbejdssteder.

Yderligere oplysninger kan fås hos:
Afdelingsleder Susanne Rasmussen mobil 5158 7870 eller sagsbehandler Liselotte Kold tlf. 36393912 og sagsbehandler Lizette Haagensen tlf. 36392213

Ansøgningsfrist mandag den 28. maj 2019. Samtaler forventes afholdt i uge 25.

Ansøgning bedes vedhæftet relevante bilag.

BeskæftigelsesafklaringHvidovre2019-05-13T00:00:002019-06-12T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Sagsbehandler til det specialiserede voksenområde

Center for Børn, Familie og Handicap

Herlev
Vi søger en ny medarbejder til en fast stilling på myndighedsområdet for voksne med særlige behov. Stillingen er på 37 timer og til tiltrædelse 1. juni 2019 eller snarest herefter. Vi ønsker os en kollega, som er lige så interesseret i det voksen sp...
Indrykket:9. maj 2019
Udløbsdato:23. maj 2019

Barselsvikariat til Børnehandicap, Børne- og Familierådgivningen i Herlev Kommune

Center for Børn, Familie og Handicap

Herlev
Ønsker du at gøre en forskel for børn og unge med funktionsnedsættelser? Og vil du blive en del af et tæt tværfagligt fællesskab, hvor vi arbejder med børnenes og familiernes ressourcer og insisterer på at arbejde med en høj kvalitet i sagerne? Så k...
Indrykket:14. maj 2019
Udløbsdato:14. juni 2019

Socialfaglige medarbejdere søges til Voksenrådgivningen

Center for Beskæftigelse

Hvidovre
Genopslag (Vi ønsker at udvide ansøgerfeltet) Voksenrådgivningen er i en spændende udvikling og søger 2 dygtige socialfaglige medarbejdere til voksenudsatte området. Kan du lide myndighedsområdet, og arbejdet med borgere med komplekse problemstillin...
Indrykket:2. maj 2019
Udløbsdato:1. juni 2019

Familierådgivningen i Hvidovre Kommune søger ny medarbejder i barselsstilling

Center for Beskæftigelse

Hvidovre
Skal du være vores nye kollega i Familierådgivningen så søg den ledige stilling som barselsvikar for perioden 1. juli 2019 til 30. april 2020, med mulighed for eventuelt forlængelse. Barselsvikarstilling er frem 31.12.2019 i Modtagerteamet, herefter...
Indrykket:7. maj 2019
Udløbsdato:22. maj 2019

Socialrådgiver/socialformidler til sygedagpengeopfølgning i Jobcentret i Hvidovre Kommune

Beskæftigelsesafklaring

Hvidovre
Vi søger snarest en sagsbehandler til vores tidlig indsatsteam, der har sager fra 0 22 uger. Sygedagpengeafdelingen består af 17 personer og er organiseret i 3 teams: Tidlig indsats - sygedagpengesager 0 22 uger Fokus 22 sygedagpengesager, der er fo...
Indrykket:13. maj 2019
Udløbsdato:12. juni 2019