Erfaren specialist i personskat og indberetningspligter til eIndkomst

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Har du erfaring i selskabers indberetningspligter til eIndkomst og personskat, og ønsker du en unik mulighed for at være med til at præge udviklingen af vores eIndkomst-enhed? Vil du være med til at sikre, at de 10.000 største selskaber i Danmark foretager korrekte indberetninger på de ansatte til eIndkomst? Så læs med her!

Kontrol af de 10.000 største selskaber/arbejdsgivere i Danmark
Som vores specialist får du sammen med dine kollegaer ansvaret for at kontrollere, at de 10.000 største selskaber i Danmark overholder deres indberetningspligter til eIndkomst, herunder overholder reglerne vedrørende fx indberetning af aktieløn, arbejdsudleje, personalegoder og skattefrie godtgørelser. Ansvaret omfatter alle dele af sagsbehandlingen fra start til slut. Du skal derfor kunne arbejde selvstændigt, være proaktiv og nysgerrig.

Dine primære opgaver vil være:

  • vurdering af de skattemæssige konsekvenser af selskabernes lønpakker og incitamentsprogrammer til deres medarbejdere
  • kontrol af arbejdsgivernes indberetninger til eIndkomst, hvor kontrollen kan foretages ved et besøg i virksomheden eller ved onlinemøder
  • Tax Governance – samarbejde med udvalgte selskaber/arbejdsgivere
  • vejledning og behandling af henvendelser fra de største selskaber i Danmark.
Specialist med gode samarbejdsevner og kendskab til personskat

Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse og erfaring med indberetningspligterne og personskat enten fra et konsulenthus, in-house eller lignende.

Du har erfaring og kendskab til den del af personbeskatningen, der stammer fra arbejdsgiver, dvs. løn, honorar, personalegoder, skattefri godtgørelse, arbejdsudleje m.v., samt de arbejdsgivermæssige forpligtigelser, der ligger omkring indberetningspligt.

Som person udviser du professionel adfærd, er empatisk og forstår at udtrykke dig klart i skrift og tale. Du bidrager til trivsel i et miljø, hvor gode samarbejdsevner, faglig sparring og videndeling vægtes højt.

Store Selskaber 5 – din nye enhed
I vores enhed beskæftiger vi os primært med selskabsskat og arbejdsgivers indberetningspligter. Fra 1. november 2022 vil vi udelukkende beskæftige os med de største selskabers indberetningspligt til eIndkomst.

Vi har en åben, uformel tone og et dejligt socialt samvær. Vi løfter i flok og passer på hinanden. Vi lægger vægt på, at vi hele tiden udvikler os fagligt som menneskeligt, men også på udvikling af vores opgaver. Samtidig lægger vi vægt på, at vi har den nødvendige sparring i alle sager. Vi løser vores opgaver effektivt samtidig med, at høj kvalitet i opgaveløsningen og god trivsel opretholdes.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, CV, dokumentation for uddannelse samt yderligere relevant materiale via linket ”Søg stillingen” senest mandag den 8. august 2022.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 33.

Forventet tiltrædelse efter aftale.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Jesper Dyremose på telefon 72383807.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer samt straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner Dit arbejdssted bliver indtil videre Englandsgade 25, 5000 Odense C. Arbejdsstedet forventes pr. 1. november 2022 at flytte til Bygmestervej 23A, 5750 Ringe.

Skattestyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Erfaren specialist i personskat og indberetningspligter til eIndkomst

Har du erfaring i selskabers indberetningspligter til eIndkomst og personskat, og ønsker du en unik mulighed for at være med til at præge udviklingen af vores eIndkomst-enhed? Vil du være med til at sikre, at de 10.000 største selskaber i Danmark foretager korrekte indberetninger på de ansatte til eIndkomst? Så læs med her!

Kontrol af de 10.000 største selskaber/arbejdsgivere i Danmark
Som vores specialist får du sammen med dine kollegaer ansvaret for at kontrollere, at de 10.000 største selskaber i Danmark overholder deres indberetningspligter til eIndkomst, herunder overholder reglerne vedrørende fx indberetning af aktieløn, arbejdsudleje, personalegoder og skattefrie godtgørelser. Ansvaret omfatter alle dele af sagsbehandlingen fra start til slut. Du skal derfor kunne arbejde selvstændigt, være proaktiv og nysgerrig.

Dine primære opgaver vil være:

  • vurdering af de skattemæssige konsekvenser af selskabernes lønpakker og incitamentsprogrammer til deres medarbejdere
  • kontrol af arbejdsgivernes indberetninger til eIndkomst, hvor kontrollen kan foretages ved et besøg i virksomheden eller ved onlinemøder
  • Tax Governance – samarbejde med udvalgte selskaber/arbejdsgivere
  • vejledning og behandling af henvendelser fra de største selskaber i Danmark.
Specialist med gode samarbejdsevner og kendskab til personskat

Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse og erfaring med indberetningspligterne og personskat enten fra et konsulenthus, in-house eller lignende.

Du har erfaring og kendskab til den del af personbeskatningen, der stammer fra arbejdsgiver, dvs. løn, honorar, personalegoder, skattefri godtgørelse, arbejdsudleje m.v., samt de arbejdsgivermæssige forpligtigelser, der ligger omkring indberetningspligt.

Som person udviser du professionel adfærd, er empatisk og forstår at udtrykke dig klart i skrift og tale. Du bidrager til trivsel i et miljø, hvor gode samarbejdsevner, faglig sparring og videndeling vægtes højt.

Store Selskaber 5 – din nye enhed
I vores enhed beskæftiger vi os primært med selskabsskat og arbejdsgivers indberetningspligter. Fra 1. november 2022 vil vi udelukkende beskæftige os med de største selskabers indberetningspligt til eIndkomst.

Vi har en åben, uformel tone og et dejligt socialt samvær. Vi løfter i flok og passer på hinanden. Vi lægger vægt på, at vi hele tiden udvikler os fagligt som menneskeligt, men også på udvikling af vores opgaver. Samtidig lægger vi vægt på, at vi har den nødvendige sparring i alle sager. Vi løser vores opgaver effektivt samtidig med, at høj kvalitet i opgaveløsningen og god trivsel opretholdes.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, CV, dokumentation for uddannelse samt yderligere relevant materiale via linket ”Søg stillingen” senest mandag den 8. august 2022.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 33.

Forventet tiltrædelse efter aftale.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Jesper Dyremose på telefon 72383807.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer samt straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner Dit arbejdssted bliver indtil videre Englandsgade 25, 5000 Odense C. Arbejdsstedet forventes pr. 1. november 2022 at flytte til Bygmestervej 23A, 5750 Ringe.

Skattestyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.