Erfaren Team Lead til opbygning af nyt driftsteam

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du være med til at sikre en optimal it-understøttelse af vores erhvervsvendte it-systemer på toldområdet? Brænder du for at sikre sammenhængen i transitionen af et stort it-program fra udvikling til drift? Har du erfaring som Team Lead af engagerede it-specialister og har du lyst til at deltage i opbygningen af et nyt driftsteam i kontoret?

Din nye arbejdsplads
Du bliver en del af kontoret Toldsystemer, som består af 18 engagerede medarbejdere. Vi har ansvar for en bred portefølje af systemer/applikationer, som understøtter Toldstyrelsens forretningsprocesser. I løbet af de kommende år overtager vi driftsansvaret for de nye toldsystemer og før det skal vi opbygge et stærkt driftsteam, der i samarbejde med Toldprogrammets (EUTK) driftsteam kan forestå driften af de agilt udviklede it-løsninger, opbygge viden om og erfaring med de nye it-løsninger og forberede transitionen til driftsorganisationen. Kontoret skal derfor vokse med et større antal medarbejdere med forskellige profiler, der skal indgå i det fremtidige driftsteam, således at den fremtidige agilt orienterede drift og udvikling samt transition kan eksekveres uden driftsmæssige påvirkninger for brugerne.

Det er en spændende og udfordrende opgave, vi står overfor, og vi kan kun lykkes gennem godt samarbejde. Derfor er videndeling og læring vigtigt for os. Og så er det selvfølgelig vigtigt, at vi har det sjovt sammen.fortæller kontorchef Ragnhild Hjort Hargaard.

Opbygning af et driftsteam
Som Team Lead er det din opgave at understøtte løsningen af opgaver i forbindelse med driften og transitionen af systemer fra EUTK-programmet til driftsorganisationen. Du fungerer som den daglige sparringspartner for det nye driftsteam i kontoret med henblik på at understøtte fremdrift, så de når mål og leverancer.

Udover dine faglige opgaver, understøtter du personalelederen med varetagelse af opgaver i forbindelse med den daglige personaleledelse for det nye driftsteam, herunder afholdelse af 1:1-samtaler, løbende prioritering og styring af den daglige opgaveløsning samt indledende drøftelser om kompetenceudvikling. Den første opgave er opbygning af det nye driftsteam, herunder især rekruttering af de relevante kompetencer til teamet, bl.a. til roller som Systemejer/Systemspecialist, Business Analyst, Test Manager, Tester, Scrummaster.

”Dit ansvar som Team Lead er at sikre, at brugerne oplever, at den samlede løsning fungerer. Det stiller høje krav til driftsteamet, og derfor er det vigtigt vi får rekrutteret de rette folk, som både er fagligt dygtige og gode til at samarbejde” siger Ragnhild Hjort Hargaard og fortsætter ”I det daglige vil du være den, der skal sikre teamets trivsel og faglige udvikling, og da stillingen er ny, får du masser af muligheder for at sætte dit eget præg på opgaveløsningen.”

Dine opgaver omfatter bl.a.:

  • Team Lead på rekruttering herunder udarbejdelse af stillingsopslag, screening af ansøgere og deltagelse på samtaler
  • Onboarding og oplæring af nye medarbejdere
  • Faglig ledelse og koordinering af opgaver, herunder sikre opbygning af viden om og erfaring med de nye it-løsninger
  • Afgive status til kontorchefen og drøfte handlingsplaner for medarbejderne
Du har et tæt samarbejde med kontorchefen og kontorets transition manager, nuværende systemejere/systemspecialister og nøglemedarbejdere i toldprogrammet.

IT-generalist, der naturligt går forrest
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse og flere års erfaring fra en stor it-organisation med drift af forretningskritiske it-løsninger og transition fra udviklingsprojekt til driftstilstand. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring fra en lignende Team Lead stilling eller som it-projektleder og dermed er vant til at kombinere din it-faglighed med løbende prioritering og styring af opgaver og ressourcer. Da rekruttering af de rette medarbejdere er afgørende, vil det også være en fordel, hvis du har prøvet kræfter med dette.

Du kan desuden genkende dig selv i følgende:

  • erfaring med it-drift
  • erfaring med transition fra udvikling til drift
  • erfaring med insourcing/outsourcing og leverandørstyring
  • erfaring med ITSM
Som person er du empatisk. Du er god til at skabe relationer, og du vægter nysgerrighed og samarbejde højt. Du har et solidt teknisk fundament men stadig lyst til at lære nyt og udvikle dig. Derudover skal du kunne navigere i en hverdag, hvor der ikke altid er en facitliste på udfordringerne.

Det agile er ikke et ukendt område for dig. Du kender terminologierne inden for både Scrum og SAFe og du befinder dig godt med at arbejde inden for disse metoder og rammeværktøjer.

Toldprogrammet (EUTK)
Den nye EU-toldlovgivning medfører væsentlige ændringer både for erhvervslivet og i Toldstyrelsen i Danmark, herunder udskiftning af hovedparten af den samlede it-portefølje på toldområdet. Det har meget stor betydning for den danske import og eksport, for det indre marked, for vores danske virksomheder og for vores kolleger i Toldstyrelsen, som vi arbejder tæt sammen med.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser via linket ”Søg jobbet” senest 15.august.

Har du spørgsmål til stillingen er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Ragnhild Hjort Hargaard på tlf. 72 37 62 65 gerne ved at sende en sms om, at du ønsker at blive kontaktet.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Arbejdsstedet vil være Osvald Helmuths vej 4, 2000 Frederiksberg.

Der kan indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Erfaren Team Lead til opbygning af nyt driftsteam

Vil du være med til at sikre en optimal it-understøttelse af vores erhvervsvendte it-systemer på toldområdet? Brænder du for at sikre sammenhængen i transitionen af et stort it-program fra udvikling til drift? Har du erfaring som Team Lead af engagerede it-specialister og har du lyst til at deltage i opbygningen af et nyt driftsteam i kontoret?

Din nye arbejdsplads
Du bliver en del af kontoret Toldsystemer, som består af 18 engagerede medarbejdere. Vi har ansvar for en bred portefølje af systemer/applikationer, som understøtter Toldstyrelsens forretningsprocesser. I løbet af de kommende år overtager vi driftsansvaret for de nye toldsystemer og før det skal vi opbygge et stærkt driftsteam, der i samarbejde med Toldprogrammets (EUTK) driftsteam kan forestå driften af de agilt udviklede it-løsninger, opbygge viden om og erfaring med de nye it-løsninger og forberede transitionen til driftsorganisationen. Kontoret skal derfor vokse med et større antal medarbejdere med forskellige profiler, der skal indgå i det fremtidige driftsteam, således at den fremtidige agilt orienterede drift og udvikling samt transition kan eksekveres uden driftsmæssige påvirkninger for brugerne.

Det er en spændende og udfordrende opgave, vi står overfor, og vi kan kun lykkes gennem godt samarbejde. Derfor er videndeling og læring vigtigt for os. Og så er det selvfølgelig vigtigt, at vi har det sjovt sammen.fortæller kontorchef Ragnhild Hjort Hargaard.

Opbygning af et driftsteam
Som Team Lead er det din opgave at understøtte løsningen af opgaver i forbindelse med driften og transitionen af systemer fra EUTK-programmet til driftsorganisationen. Du fungerer som den daglige sparringspartner for det nye driftsteam i kontoret med henblik på at understøtte fremdrift, så de når mål og leverancer.

Udover dine faglige opgaver, understøtter du personalelederen med varetagelse af opgaver i forbindelse med den daglige personaleledelse for det nye driftsteam, herunder afholdelse af 1:1-samtaler, løbende prioritering og styring af den daglige opgaveløsning samt indledende drøftelser om kompetenceudvikling. Den første opgave er opbygning af det nye driftsteam, herunder især rekruttering af de relevante kompetencer til teamet, bl.a. til roller som Systemejer/Systemspecialist, Business Analyst, Test Manager, Tester, Scrummaster.

”Dit ansvar som Team Lead er at sikre, at brugerne oplever, at den samlede løsning fungerer. Det stiller høje krav til driftsteamet, og derfor er det vigtigt vi får rekrutteret de rette folk, som både er fagligt dygtige og gode til at samarbejde” siger Ragnhild Hjort Hargaard og fortsætter ”I det daglige vil du være den, der skal sikre teamets trivsel og faglige udvikling, og da stillingen er ny, får du masser af muligheder for at sætte dit eget præg på opgaveløsningen.”

Dine opgaver omfatter bl.a.:

  • Team Lead på rekruttering herunder udarbejdelse af stillingsopslag, screening af ansøgere og deltagelse på samtaler
  • Onboarding og oplæring af nye medarbejdere
  • Faglig ledelse og koordinering af opgaver, herunder sikre opbygning af viden om og erfaring med de nye it-løsninger
  • Afgive status til kontorchefen og drøfte handlingsplaner for medarbejderne
Du har et tæt samarbejde med kontorchefen og kontorets transition manager, nuværende systemejere/systemspecialister og nøglemedarbejdere i toldprogrammet.

IT-generalist, der naturligt går forrest
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse og flere års erfaring fra en stor it-organisation med drift af forretningskritiske it-løsninger og transition fra udviklingsprojekt til driftstilstand. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring fra en lignende Team Lead stilling eller som it-projektleder og dermed er vant til at kombinere din it-faglighed med løbende prioritering og styring af opgaver og ressourcer. Da rekruttering af de rette medarbejdere er afgørende, vil det også være en fordel, hvis du har prøvet kræfter med dette.

Du kan desuden genkende dig selv i følgende:

  • erfaring med it-drift
  • erfaring med transition fra udvikling til drift
  • erfaring med insourcing/outsourcing og leverandørstyring
  • erfaring med ITSM
Som person er du empatisk. Du er god til at skabe relationer, og du vægter nysgerrighed og samarbejde højt. Du har et solidt teknisk fundament men stadig lyst til at lære nyt og udvikle dig. Derudover skal du kunne navigere i en hverdag, hvor der ikke altid er en facitliste på udfordringerne.

Det agile er ikke et ukendt område for dig. Du kender terminologierne inden for både Scrum og SAFe og du befinder dig godt med at arbejde inden for disse metoder og rammeværktøjer.

Toldprogrammet (EUTK)
Den nye EU-toldlovgivning medfører væsentlige ændringer både for erhvervslivet og i Toldstyrelsen i Danmark, herunder udskiftning af hovedparten af den samlede it-portefølje på toldområdet. Det har meget stor betydning for den danske import og eksport, for det indre marked, for vores danske virksomheder og for vores kolleger i Toldstyrelsen, som vi arbejder tæt sammen med.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser via linket ”Søg jobbet” senest 15.august.

Har du spørgsmål til stillingen er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Ragnhild Hjort Hargaard på tlf. 72 37 62 65 gerne ved at sende en sms om, at du ønsker at blive kontaktet.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Arbejdsstedet vil være Osvald Helmuths vej 4, 2000 Frederiksberg.

Der kan indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.