Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Erfaren Test Manager til fastlæggelse og eksekvering af rammerne for test ved udviklingen af moderne it-løsninger for Skatteforvaltningen

Kunne du tænke dig at være en del af agile teams, og har du erfaring med testledelse og testmetode inden for agil udvikling? Så har du som Test Manager i vores nyoprettede kontor mulighed for at omdanne denne erfaring til sammensætning af strategiske rammer og retningslinjer for udviklingen af it-løsninger til fremtidens skattevæsen.

Vi søger en erfaren Test Manager som vil være med til at opbygge et nyt udviklingskontor, der skal drive it-udviklingsprojekter i Skatteforvaltningen. Det nye kontor vil indgå i projekter med teams bestående af Test Managers, løsningsdesignere og full stack-udviklere.

Som Test Manager i Kontoret for Udviklingsprojekter bliver du en del af et agilt og tværfagligt team, hvor udviklere og designere arbejder tæt sammen. Vi arbejder i korte sprints og er ikke bange for at eksperimentere og udfordre opgaver og løsninger. Derfor er det vigtigt, at du er nysgerrig af natur og trives i et uformelt, dynamisk og til tider hektisk miljø, hvor du løbende lærer og opbygger viden i tæt samarbejde med dine kolleger. Du er vant til at forholde dig til både forretningskrav og faktiske systemkrav, og du kan sammensætte de nødvendige og tilstrækkelige testaktiviteter tilknyttet hertil.

Kvalitet og Udvikling – din faglige forankring
Kontoret for Udviklingsprojekter er en af Udviklings- og Forenklingsstyrelsens interne agile it-udviklingsenheder, der skal gennemføre projekter på tværs af styrelsen. Kontorets overordnede formål er at sikre ressourcer og kompetencer til at understøtte produktive og effektive agile udviklingsteams i at udvikle og implementere IT-løsninger, herunder varetagelse af testaktiviteter.

Kontoret indgår som en enhed i afdelingen Kvalitet og Udvikling, der består af i alt 6 kontorer med tætte snitflader, relationer og samarbejde med hinanden. De øvrige kontorer beskæftiger sig med sammenlignelige opgaveporteføljer, der er tilknyttet programmer og projekter, ligesom kvalitetssikring i relation til IT-udviklingsopgaver også er forankret her.

Afdelingen for Kvalitet og Udvikling er en del af det samlede forretningsområde for IT-udvikling i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, som har ansvar for den IT-tekniske del af Skatteforvaltningens IT-projektportefølje.

Dine primære arbejdsopgaver
I det daglige bliver du primært tilknyttet projekter, hvor dit fokus er teststrategi, testforberedelse og testgennemførelse. Som den første udviklingsopgave bliver du engageret i One Stop Moms projektet, som er et EU-projekt, der skal sikre administrative lettelser til erhvervslivet og mere fair konkurrence på tværs af EU, samt nedbringe svindlen med moms.

Dine primære arbejdsopgaver er, at: ?

  • etablere og vedligeholde de strategiske rammer for test
  • udarbejde og vedligeholde overordnede testprocedurer
  • sikre at de strategiske rammer hænger sammen med udviklingsstrategien
  • være fagligt ansvarlig for aktiviteter relateret til testplanlægning og testforberedelse herunder udvikling og review af testcases, testscripts, udarbejdelse eller fremskaffelse af testdata, etablering af sporbarhed fra krav til testafvikling (testdækning), samt sikre de rette testmiljøer til testgennemførelse
  • være fagligt ansvarlig for aktiviteter relateret til selve testudførelsen ift. de valgte testtyper, styre fejlrapportering, samt sikre at alle krav testes og resultatet dokumenteres
  • identificere og konfigurere applikationer og værktøjer til at understøtte test management
?

Vi arbejder ud fra rammeværktøjerne i Scrum og SAFe, og i det daglige anvender vi Jira og Confluence.

Din baggrund
Du har en relevant videregående uddannelse inden for it og har solid erfaring med test som fagdisciplin. Du har flere års erfaring fra transformationsprojekter, hvor nye processer, datamodeller og it-systemer skal udvikles og implementeres. Du kan omsætte forretningsbehov til systemkrav og kan dokumentere resultater fra lignende stillinger. Derudover forventer vi, at du fagligt:

  • er metodestærk og har bredt kendskab til testværktøjer, både til test management og testafvikling
  • har erfaring med agil udvikling
  • har relevante certificeringer såsom, ISTQB, Advanced test manager, Tmap eller lign.
  • har kendskab til statens it-model eller er vant til at begå dig i en Prince2 projektmodel


Som person går du forrest og tager ansvar. Du er hurtig til at danne dig et overblik over et komplekst område og kan holde mange bolde i luften samtidig med at du er forretnings- og brugerorienteret i din tilgang til it-udvikling og it-løsninger. Derudover arbejder du struktureret og kan hurtigt danne dig et overblik over et komplekst område, samtidig med at du har øje for detaljen. Du er god til at kommunikere på både engelsk og dansk og kan samarbejde på forskellige niveauer i en organisation, med eksterne konsulenter, samt med interessenter, der indimellem har forskelligartede ønsker

Ansøgning og kontakt
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 22. november 2019.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Jesper Theil Hansen på tlf. 72372560. Send gerne din ansøgning hurtigt, da vi afholder samtaler løbende. Der vil indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted vil indtil videre være Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt vil arbejdsstedet forventeligt skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Akademisk medarbejder, der elsker at skabe resultater ved at facilitere samskabelse, søges til Center for Policy

Fagligt Indhold og Kvalitet

København V
Synes du, det er sjovt at inddrage og skabe relationer mellem mange forskellige slags mennesker? Er du god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt? Vil du være med til at udvikle nye måder at inddrage unge på i udviklingen af det københavnsk...
Indrykket:27. maj 2020

Akademisk medarbejder med skarp profil til økonomistyringsopgaver på Københavns Rådhus - vikariat på 12 måneder

Center for Økonomi

København V
Vil du være med til at præge udviklingen i København? Er du fagligt stærk, og har du styr på tal? Er du analytisk med en skarp pen og har sans for arbejdet i en politisk styret organisation? Så har vi et job til dig i Center for Økonomi i Økonomifor...
Indrykket:27. maj 2020

Akademisk medarbejder til Viden- og Kompetencecenter Unge og Rusmidler

Viden- og Kompetencecenter - Unge og Rusmidler

København K
Vil du være med til at sikre et solidt grundlag for udviklingen af vores indsatser for udsatte børn og unge i Københavns Kommune? Vi søger en akademisk medarbejder, der har erfaring med dataindsamling og -analyse, og som kan indgå i centrets projekt...
Indrykket:28. maj 2020

Akademisk medarbejder med talent for analyse og økonomi til Center for Policy

Ressourcer

København V
Vil du gerne lave politisk betjening på et højt fagligt niveau? Er du analytisk, og har du interesse for økonomi og kommunal styring? Og synes du, at samarbejde på tværs i en politisk styret organisation er sagen? Så er du måske vores nye kollega. V...
Indrykket:4. juni 2020

To generalister til implementering af EU's næste landbrugsreform

Landbrugsstyrelsen

København V
Vil du være med til at sikre gennemførelsen af EU s nye landbrugsreform i Danmark? Trives du med komplekse problemstillinger, herunder at balancere økonomisk vækst og bæredygtighed i et af Danmarks væsentligste erhverv? Og har du forståelse for, hvo...
Indrykket:11. maj 2020