Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Erfaren udbuds- og kontraktjurist

Er udbud og kontrakter din hjemmebane? Har du lyst til at udvikle og sætte dit præg på en ny udbuds- og kontraktfunktion i Ankestyrelsen, hvor viden om udbud – og kontrakter samles? Og er du parat til et job, hvor dialogen, samarbejdet og den stærke faglighed kommer i spil hver dag?

Du får en nøglerolle i vores arbejde med at centralisere og udvikle vores kompetencer i udbuds- og kontraktret. Funktionen placeres i kontoret Ledelse og Økonomi, og omfatter alle former for udbud og kontrakter i Ankestyrelsen - fra IT til rengøring. Du kommer til at arbejde meget på tværs af kontorer og funktioner i Ankestyrelsen, og du vil ofte skulle repræsentere Ankestyrelsen i dialogen med vores leverandører og samarbejdspartnere. Det er vigtigt, at du kommer med betydelig erfaring og en robusthed, så du på egen hånd kan varetage forhandlinger og de øvrige opgaver på udbudsområdet.

Dine opgaver i Ankestyrelsen

  • Bidrage til udvikling af udbuds- og kontraktstyringen i Ankestyrelsen
  • Udarbejde, gennemgå og rådgive om kontrakter i tæt samarbejde med kontraktejerne.
  • Udarbejde og gennemføre udbud i tæt samarbejde med det faglige miljø
  • Fastlægge struktur og arbejdsgange for den nyoprettede funktion for udbuds- og kontraktret
  • Repræsentere Ankestyrelsen i forskellige relevante fora
  • Give løbende bistand og rådgivning om udbud og kontrakter i Ankestyrelsen
Din profil
Vi forventer, at du er:

  • akademiker fx cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende
  • i besiddelse af betydelig erfaring og faglig tyngde på udbudsområdet
  • har et godt fagligt netværk på udbudsområdet til støtte for en meget selvstændig varetagelse af udbudsopgaverne
  • god til at skabe relationer til samarbejdspartnere med forskellige fagligheder
  • opsat på at indgå i et tæt samarbejde med chefer og medarbejdere
  • en dygtig og præcis formidler af svært stof – både skriftlig og mundtligt
  • processtærk og har blik for deadlines
Om kontoret

Ledelse og Økonomi arbejder med direktions- og ledelsesbetjening, økonomi, puljestyring, forhandling samt presse og kommunikation. Kontoret har den primære kontakt til departementet og koordinerer større strategisk/politisk/faglige projekter i Ankestyrelsen. Kontoret er organiseret i teams.

Vi sidder i et åbent kontorlandskab og har en uformel omgangstone, hvor vi hjælper hinanden. Vi har en travl hverdag med mange forskellige opgaver og deadlines.

Løn- og ansættelsesvilkår
Du bliver ansat efter overenskomsten for akademikere i staten. Afhængigt af erfaring og kvalifikationer bliver du tilbudt ansættelse som enten special- eller chefkonsulent.

Dit arbejdssted vil være på Teglholmsgade 3 i København. Ansættelsesområdet er Social- og Indenrigsministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner.

Tiltrædelse er 1. december 2020.

Hvis du vil vide mere
Kontakt kontorchef i Ledelse og Økonomi Morten Starch Lauritsen på telefon 40 77 74 10 / mail msl@ast.dk eller souschef Rasmus Bremer på telefon 61 89 75 68 / mail rab@ast.dk.

Du kan også læse om Ankestyrelsen, vores strategi og organisation på www.ast.dk.

Vil du være vores kollega?

Send os din ansøgning med cv, eksamensbevis, referencer og eventuelle andre relevante dokumenter senest den 20. september 2020.

Vi holder samtaler den 28. og 29. september 2020 og evt. anden samtale 6. oktober.


Vi opfatter mangfoldighed i medarbejdergruppen som en styrke. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillinge


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.