Erfarne jurister eller udbudskonsulenter til Aalborg Forsyning


Vil du være en del af Nordjyllands største og stærkeste udbudsjuridiske team? Så er du måske netop den kandidat vi søger. Aalborg Forsyning har de seneste 2 år arbejdet med insourcing af bl.a. udbudsområdet. Det er en stor og kompleks opgave, opgaverne og udfordringerne er mange, og vi har derfor brug for at udvide teamet med yderligere 2 medarbejdere.    
                     
Jobbet
Som jurist eller udbudskonsulent hos Aalborg Forsyning får du ansvaret for at forestå og gennemføre udbud med ansvar for de juridiske og processuelle aspekter fra start til slut. Du kommer til at arbejde tæt sammen med teknisk-faglige kolleger inden for de mange forskellige forsyningsarter, der er repræsenteret i Aalborg Forsyning. Udbuddene varierer meget i kompleksitet og økonomi og vedrører entrepriser, varekøb og tjenesteydelser. Du kommer til at operere inden for både forsyningsvirksomhedsdirektivet, udbudsloven og tilbudsloven.

Foruden udbudsjuridisk rådgivning yder teamet rådgivning inden for kontrakts- og entrepriseretten til den øvrige organisation, hvorfor der vil blive rig mulighed for at prøve kræfter med kontraktfortolkning, forhandling og tvistløsning.
 
Vi tilbyder         
Du bliver en del af Udbudsjura & Strategisk Indkøb, der aktuelt består af 7 jurister, 2 udbudskonsulenter, 1 strategisk indkøber, 1 contract manager samt 1 jurastuderende. Vi er et fagligt stærkt team med en fornuftig spredning ift. både erfaring, kompetencer, alder og køn. Vi vægter intern faglig sparring højt, og prioriterer at hjælpe hinanden, men lægger ligeledes vægt på at samarbejde og netværke med højt specialiserede advokater og eksterne jurister i branchen.

Aalborg Forsyning har fokus på den grønne omstilling, bæredygtighed, CSR og arbejdsmiljø, hvilket skal afspejles i vores udbud og indkøb. Der stilles derfor krav om, at vi hele tiden udvikler vores vidensgrundlag og metoder, således at vi er i stand til at yde den bedst mulige rådgivning til organisationen på et højt fagligt niveau.        
 
Aalborg Forsyning har endvidere øget fokus på opfølgning og styring af sine kontrakter, hvorfor vi arbejder på at opbygge en struktureret kontraktstyringsdisciplin og -funktion i Udbudsjura & Strategisk Indkøb.

Hvem er du      
Stilling 1: Du er uddannet jurist eller erhvervsjurist, eller også har du en baggrund som udbudskonsulent. Du har minimum 2 års erfaring med selvstændigt at gennemføre udbud samt at yde juridisk rådgivning inden for kontrakts- og/eller entrepriseretten. Du vil fortsat gerne dygtiggøre og specialisere dig inden for udbudsretten, og du har lyst til og mod på at tage del i de mange forskelligartede udfordringer, som vi møder i teamet.                
 
Stilling 2: Du er uddannet jurist eller erhvervsjurist. Du har erfaring med udbudsret eller et andet juridisk fagområde, hvor du har haft mulighed for at beskæftige dig med juridisk metode og rådgivning. Du har mod på at kaste dig over og specialisere dig inden for udbuds-, kontrakts- og entrepriseretten.

For begge stillinger gælder det, at du skal kunne levere en solid, engageret og ambitiøs indsats, der er præget af systematik, høj service og faglighed. Du er god til at sætte dig ind i og formidle komplekse juridiske problemstillinger – skriftligt som mundtligt. Du kommer til at rådgive og understøtte ledere og kolleger bredt i Aalborg Forsyning. Det er derfor vigtigt, at du arbejder løsningsorienteret inden for lovgivningsrammerne, og at du kan begå dig på alle niveauer i organisationen. Det er en fordel, at du har kendskab til forsyningssektoren, men det er ikke et krav.

Du får en central og udadvendt rolle. Din arbejdsdag bliver travl og fagligt udfordrende og foregår i et åbent miljø med en uformel omgangstone, hvor godt humør, omsorg for kolleger og vidensdeling vægtes højt.
 
Om os                
I Aalborg Forsyning er vi godt 600 engagerede medarbejdere. Vi består aktuelt af 13 aktieselskaber og én kommunal virksomhed. Sammen sørger vi for, at vores kunder får rent drikkevand, fjernvarme og gas, ligesom vi bortskaffer spildevand, indsamler affald og producerer el. Hos os er service i højsædet – det er afgørende for os, at kunderne er trygge ved at bruge såvel vores produkter som vores services. 
 
Med afsæt i vores fælles værdisæt – tillid, respekt, faglighed, samarbejde og udvikling – arbejder vi hver dag på at skabe attraktive arbejdspladser med høj trivsel og produktivitet.   
 
Aalborg Forsyning er midt i en ambitiøs grøn omstilling samtidig med, at vi skal sikre vækst i forretningen. Vi er 100 % ejet af Aalborg Kommune, og vores mål er at levere forsyningsløsninger, der er bæredygtige, sikre og billige – også for kommende generationer.  
 
Aktieselskaberne i Aalborg Forsyning samarbejder med Miljø- og Energiforvaltningen, som er en forvaltning i Aalborg Kommune. Du kan læse mere om Aalborg Forsyning på www.aalborgforsyning.dk og Miljø- og Energiforvaltningen på www.aalborg.dk. 

Løn
Løn og ansættelsesvilkår er med udgangspunkt i gældende overenskomst.
 
Vi tilbyder fleksible arbejdstider, mulighed for efteruddannelse, fitnessfaciliteter og kantineordning.
 
Ansøgning og kontakt
Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte teamleder for Udbudsjura & Strategisk Indkøb, Anne Sofie Muchitsch på anne.muchitsch@aalborgforsyning.dk eller tlf. 25 20 01 34. Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Her vedhæfter du ansøgning, eksamensbevis, CV og evt. andre relevante bilag. Ansøgningsfrist er den 19. februar 2020. Samtaler forventes afholdt den 24. og 25. februar 2020.
 
 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330168009Phoenix-1533f97712020-01-30T14:00:14.730Erfarne jurister eller udbudskonsulenter til Aalborg Forsyning

Vil du være en del af Nordjyllands største og stærkeste udbudsjuridiske team? Så er du måske netop den kandidat vi søger. Aalborg Forsyning har de seneste 2 år arbejdet med insourcing af bl.a. udbudsområdet. Det er en stor og kompleks opgave, opgaverne og udfordringerne er mange, og vi har derfor brug for at udvide teamet med yderligere 2 medarbejdere.    
                     
Jobbet
Som jurist eller udbudskonsulent hos Aalborg Forsyning får du ansvaret for at forestå og gennemføre udbud med ansvar for de juridiske og processuelle aspekter fra start til slut. Du kommer til at arbejde tæt sammen med teknisk-faglige kolleger inden for de mange forskellige forsyningsarter, der er repræsenteret i Aalborg Forsyning. Udbuddene varierer meget i kompleksitet og økonomi og vedrører entrepriser, varekøb og tjenesteydelser. Du kommer til at operere inden for både forsyningsvirksomhedsdirektivet, udbudsloven og tilbudsloven.

Foruden udbudsjuridisk rådgivning yder teamet rådgivning inden for kontrakts- og entrepriseretten til den øvrige organisation, hvorfor der vil blive rig mulighed for at prøve kræfter med kontraktfortolkning, forhandling og tvistløsning.
 
Vi tilbyder         
Du bliver en del af Udbudsjura & Strategisk Indkøb, der aktuelt består af 7 jurister, 2 udbudskonsulenter, 1 strategisk indkøber, 1 contract manager samt 1 jurastuderende. Vi er et fagligt stærkt team med en fornuftig spredning ift. både erfaring, kompetencer, alder og køn. Vi vægter intern faglig sparring højt, og prioriterer at hjælpe hinanden, men lægger ligeledes vægt på at samarbejde og netværke med højt specialiserede advokater og eksterne jurister i branchen.

Aalborg Forsyning har fokus på den grønne omstilling, bæredygtighed, CSR og arbejdsmiljø, hvilket skal afspejles i vores udbud og indkøb. Der stilles derfor krav om, at vi hele tiden udvikler vores vidensgrundlag og metoder, således at vi er i stand til at yde den bedst mulige rådgivning til organisationen på et højt fagligt niveau.        
 
Aalborg Forsyning har endvidere øget fokus på opfølgning og styring af sine kontrakter, hvorfor vi arbejder på at opbygge en struktureret kontraktstyringsdisciplin og -funktion i Udbudsjura & Strategisk Indkøb.

Hvem er du      
Stilling 1: Du er uddannet jurist eller erhvervsjurist, eller også har du en baggrund som udbudskonsulent. Du har minimum 2 års erfaring med selvstændigt at gennemføre udbud samt at yde juridisk rådgivning inden for kontrakts- og/eller entrepriseretten. Du vil fortsat gerne dygtiggøre og specialisere dig inden for udbudsretten, og du har lyst til og mod på at tage del i de mange forskelligartede udfordringer, som vi møder i teamet.                
 
Stilling 2: Du er uddannet jurist eller erhvervsjurist. Du har erfaring med udbudsret eller et andet juridisk fagområde, hvor du har haft mulighed for at beskæftige dig med juridisk metode og rådgivning. Du har mod på at kaste dig over og specialisere dig inden for udbuds-, kontrakts- og entrepriseretten.

For begge stillinger gælder det, at du skal kunne levere en solid, engageret og ambitiøs indsats, der er præget af systematik, høj service og faglighed. Du er god til at sætte dig ind i og formidle komplekse juridiske problemstillinger – skriftligt som mundtligt. Du kommer til at rådgive og understøtte ledere og kolleger bredt i Aalborg Forsyning. Det er derfor vigtigt, at du arbejder løsningsorienteret inden for lovgivningsrammerne, og at du kan begå dig på alle niveauer i organisationen. Det er en fordel, at du har kendskab til forsyningssektoren, men det er ikke et krav.

Du får en central og udadvendt rolle. Din arbejdsdag bliver travl og fagligt udfordrende og foregår i et åbent miljø med en uformel omgangstone, hvor godt humør, omsorg for kolleger og vidensdeling vægtes højt.
 
Om os                
I Aalborg Forsyning er vi godt 600 engagerede medarbejdere. Vi består aktuelt af 13 aktieselskaber og én kommunal virksomhed. Sammen sørger vi for, at vores kunder får rent drikkevand, fjernvarme og gas, ligesom vi bortskaffer spildevand, indsamler affald og producerer el. Hos os er service i højsædet – det er afgørende for os, at kunderne er trygge ved at bruge såvel vores produkter som vores services. 
 
Med afsæt i vores fælles værdisæt – tillid, respekt, faglighed, samarbejde og udvikling – arbejder vi hver dag på at skabe attraktive arbejdspladser med høj trivsel og produktivitet.   
 
Aalborg Forsyning er midt i en ambitiøs grøn omstilling samtidig med, at vi skal sikre vækst i forretningen. Vi er 100 % ejet af Aalborg Kommune, og vores mål er at levere forsyningsløsninger, der er bæredygtige, sikre og billige – også for kommende generationer.  
 
Aktieselskaberne i Aalborg Forsyning samarbejder med Miljø- og Energiforvaltningen, som er en forvaltning i Aalborg Kommune. Du kan læse mere om Aalborg Forsyning på www.aalborgforsyning.dk og Miljø- og Energiforvaltningen på www.aalborg.dk. 

Løn
Løn og ansættelsesvilkår er med udgangspunkt i gældende overenskomst.
 
Vi tilbyder fleksible arbejdstider, mulighed for efteruddannelse, fitnessfaciliteter og kantineordning.
 
Ansøgning og kontakt
Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte teamleder for Udbudsjura & Strategisk Indkøb, Anne Sofie Muchitsch på anne.muchitsch@aalborgforsyning.dk eller tlf. 25 20 01 34. Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Her vedhæfter du ansøgning, eksamensbevis, CV og evt. andre relevante bilag. Ansøgningsfrist er den 19. februar 2020. Samtaler forventes afholdt den 24. og 25. februar 2020.
 
 

Vil du være en del af Nordjyllands største og stærkeste udbudsjuridiske team? Så er du måske netop den kandidat vi søger. Aalborg Forsyning har de seneste 2 år arbejdet med insourcing af bl.a. udbudsområdet. Det er en stor og kompleks opgave, opgaverne og udfordringerne er mange, og vi har derfor brug for at udvide teamet med yderligere 2 medarbejdere. JobbetSom jurist eller udbudskonsulent hos Aalborg Forsyning får du ansvaret for at forestå og gennemføre udbud med ansvar for de juridiske og processuelle aspekter fra start til slut. Du kommer til at arbejde tæt sammen med teknisk-faglige kolleger inden for de mange forskellige forsyningsarter, der er repræsenteret i Aalborg Forsyning. Udbuddene varierer meget i kompleksitet og økonomi og vedrører entrepriser, varekøb og tjenesteydelser. Du kommer til at operere inden for både forsyningsvirksomhedsdirektivet, udbudsloven og tilbudsloven.Foruden udbudsjuridisk rådgivning yder teamet rådgivning inden for kontrakts- og entrepriseretten til den øvrige organisation, hvorfor der vil blive rig mulighed for at prøve kræfter med kontraktfortolkning, forhandling og tvistløsning. Vi tilbyder Du bliver en del af Udbudsjura Strategisk Indkøb, der aktuelt består af 7 jurister, 2 udbudskonsulenter, 1 strategisk indkøber, 1 contract manager samt 1 jurastuderende. Vi er et fagligt stærkt team med en fornuftig spredning ift. både erfaring, kompetencer, alder og køn. Vi vægter intern faglig sparring højt, og prioriterer at hjælpe hinanden, men lægger ligeledes vægt på at samarbejde og netværke med højt specialiserede advokater og eksterne jurister i branchen.Aalborg Forsyning har fokus på den grønne omstilling, bæredygtighed, CSR og arbejdsmiljø, hvilket skal afspejles i vores udbud og indkøb. Der stilles derfor krav om, at vi hele tiden udvikler vores vidensgrundlag og metoder, således at vi er i stand til at yde den bedst mulige rådgivning til organisationen på et højt fagligt niveau. Aalborg Forsyning har endvidere øget fokus på opfølgning og styring af sine kontrakter, hvorfor vi arbejder på at opbygge en struktureret kontraktstyringsdisciplin og -funktion i Udbudsjura Strategisk Indkøb.Hvem er du Stilling 1: Du er uddannet jurist eller erhvervsjurist, eller også har du en baggrund som udbudskonsulent. Du har minimum 2 års erfaring med selvstændigt at gennemføre udbud samt at yde juridisk rådgivning inden for kontrakts- og eller entrepriseretten. Du vil fortsat gerne dygtiggøre og specialisere dig inden for udbudsretten, og du har lyst til og mod på at tage del i de mange forskelligartede udfordringer, som vi møder i teamet. Stilling 2: Du er uddannet jurist eller erhvervsjurist. Du har erfaring med udbudsret eller et andet juridisk fagområde, hvor du har haft mulighed for at beskæftige dig med juridisk metode og rådgivning. Du har mod på at kaste dig over og specialisere dig inden for udbuds-, kontrakts- og entrepriseretten.For begge stillinger gælder det, at du skal kunne levere en solid, engageret og ambitiøs indsats, der er præget af systematik, høj service og faglighed. Du er god til at sætte dig ind i og formidle komplekse juridiske problemstillinger skriftligt som mundtligt. Du kommer til at rådgive og understøtte ledere og kolleger bredt i Aalborg Forsyning. Det er derfor vigtigt, at du arbejder løsningsorienteret inden for lovgivningsrammerne, og at du kan begå dig på alle niveauer i organisationen. Det er en fordel, at du har kendskab til forsyningssektoren, men det er ikke et krav.Du får en central og udadvendt rolle. Din arbejdsdag bliver travl og fagligt udfordrende og foregår i et åbent miljø med en uformel omgangstone, hvor godt humør, omsorg for kolleger og vidensdeling vægtes højt. Om os I Aalborg Forsyning er vi godt 600 engagerede medarbejdere. Vi består aktuelt af 13 aktieselskaber og n kommunal virksomhed. Sammen sørger vi for, at vores kunder får rent drikkevand, fjernvarme og gas, ligesom vi bortskaffer spildevand, indsamler affald og producerer el. Hos os er service i højsædet det er afgørende for os, at kunderne er trygge ved at bruge såvel vores produkter som vores services. Med afsæt i vores fælles værdisæt tillid, respekt, faglighed, samarbejde og udvikling arbejder vi hver dag på at skabe attraktive arbejdspladser med høj trivsel og produktivitet. Aalborg Forsyning er midt i en ambitiøs grøn omstilling samtidig med, at vi skal sikre vækst i forretningen. Vi er 100 ejet af Aalborg Kommune, og vores mål er at levere forsyningsløsninger, der er bæredygtige, sikre og billige også for kommende generationer. Aktieselskaberne i Aalborg Forsyning samarbejder med Miljø- og Energiforvaltningen, som er en forvaltning i Aalborg Kommune. Du kan læse mere om Aalborg Forsyning på www.aalborgforsyning.dk og Miljø- og Energiforvaltningen på www.aalborg.dk. LønLøn og ansættelsesvilkår er med udgangspunkt i gældende overenskomst. Vi tilbyder fleksible arbejdstider, mulighed for efteruddannelse, fitnessfaciliteter og kantineordning. Ansøgning og kontaktHar du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte teamleder for Udbudsjura Strategisk Indkøb, Anne Sofie Muchitsch på anne.muchitsch@aalborgforsyning.dk eller tlf. 25 20 01 34. Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen Send ansøgning og udfylde den formular, som kommer frem. Her vedhæfter du ansøgning, eksamensbevis, CV og evt. andre relevante bilag. Ansøgningsfrist er den 19. februar 2020. Samtaler forventes afholdt den 24. og 25. februar 2020.10Phoenix1533f977101000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2020-02-19T00:00:000010https://aalborg.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=185424fd-f9de-47f3-9752-0b7d12ac683b0EuropaDanmarkJyllandNordjyllandAalborg3701668AFS Sekretariat, Juridisk Afsnit, Udbud11Stigsborg Brygge 59400NørresundbyDKDanmarkORS/1533f977_logo.gifORS/Small/1533f977_logo.gif0anne.muchitsch@aalborgforsyning.dkDKDanmarkDanmark8Fuldtid46Permanent10001894920EmplyMinimumba67f433-aa5e-48f2-9bfa-10981faacfff_4151200030-01-2020001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1533f977https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=1533f977https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1533f977&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1533f977&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonErfarne jurister eller udbudskonsulenter til Aalborg Forsyning1Dansk3Læse/ tale242910Jurist8Jura og retsvæsen364056280Anne Sofie Muchitschanne.muchitsch@aalborgforsyning.dkDanmarkDanmark330174816Jurist til Juridisk kontor, Familie- og Beskæftigelsesforvaltningen (barselsvikariat)Basic Juridisk kontor, Familie- og Beskæftigelsesforvaltningen, søger jurist til barselsvikariat 37 timer om ugen i perioden 1. maj 2020 til 15. februar 2021 med mulighed for eventuel forlængelse. Dine arbejdsopgaver vil blandt andet omfatte Juridisk vejledning til fortrinsvis familiegrupperne om servicelovens regler på børneområdet. Møder i Børn og unge-udvalget herunder forberedelse af børnesager, administrative opgaver, der knytter sig til mødet samt deltage som referent i Udvalgets møde. Generel forvaltningsret Derudover vil der være mulighed for at blive involveret i andre opgaver inden for de mange forskellige områder, vi beskæftiger os med. Vi forestiller os, at du har Gode samarbejdsevner og personlige egenskaber i forhold til at indgå i samarbejde med en bred vifte af interne samarbejdspartnere både på ledelses- og medarbejderniveau Overblik i en travl hverdag og evner at turde tage indgribende beslutninger i pressede situationer Kommunikationsevner såvel mundtligt som skriftligt Interesse for socialretten og børneområdet, hvor din rådgivning har direkte indflydelse på børn og familier Struktur i dit arbejde Fleksibilitet i forhold til, at akutte opgaver følges til dørs Interesse i at bringe juraen i spil, så den bliver forståelig og resultatorienteret. Kort om osJuridisk Kontor er et stabskontor med fire ansatte. Tre jurister og en administrativ medarbejder. Lederen af Juridisk Kontor refererer til forvaltningens direktør. Vi arbejder med juridisk betjening af forvaltningen, for eksempel drøftelse med rådgivere om situation i en børnesag, bistand til Jobcenter og ydelsesområdet, mellemkommunal refusion, sekretariat for Børn og unge-udvalget m.m. Som vores barselsvikar skal du primært arbejde på børneområdet, hvor du får mulighed for at udvikle dig til specialist på højt niveau. Du får mulighed for at prøve din jura af i akutte situationer og udviklet dine evner til at få omsat jura til praksis i samarbejde med primært socialrådgivere. Du får oplæring og sparring med de 2 andre jurister i kontoret i et uformelt arbejdsklima. Stillingen er omfattet af Lokal løn. Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst mellem KL og DJØF. Forud for ansættelse indhentes der straffe- og børneattest. Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til kontorchef Allan Ramsgaard, tlf. 9931 2705 eller jurist Merete Lykke Aagaard, tlf. 9931 2722. Der afvikles ansættelsessamtaler den 19. marts 2020, hvor vi vil inddrage en case. Send ansøgningDu sender din ansøgning ved at trykke på knappen Send ansøgning og udfylde den formular, der kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.Juridisk kontor, Familie- og Beskæftigelsesforvaltningen, søger jurist til barselsvikariat 37 timer om ugen i perioden 1. maj 2020 til 15. februar 2021 med mulighed for eventuel forlængelse. 
 
 Dine arbejdsopgaver vil blandt andet omfatte
  • Juridisk vejledning til fortrinsvis familiegrupperne om servicelovens regler på børneområdet.
  • Møder i Børn og unge-udvalget; herunder forberedelse af børnesager, administrative opgaver, der knytter sig til mødet samt deltage som referent i Udvalgets møde.
  • Generel forvaltningsret
 Derudover vil der være mulighed for at blive involveret i andre opgaver inden for de mange forskellige områder, vi beskæftiger os med.
 
Vi forestiller os, at du har
  • Gode samarbejdsevner og personlige egenskaber i forhold til at indgå i samarbejde med en bred vifte af interne samarbejdspartnere både på ledelses- og medarbejderniveau
  • Overblik i en travl hverdag og evner at turde tage indgribende beslutninger i pressede situationer
  • Kommunikationsevner såvel mundtligt som skriftligt
  • Interesse for socialretten og børneområdet, hvor din rådgivning har direkte indflydelse på børn og familier
  • Struktur i dit arbejde
  • Fleksibilitet i forhold til, at akutte opgaver følges til dørs
  • Interesse i at bringe juraen i spil, så den bliver forståelig og resultatorienteret.
     
    Kort om os
    Juridisk Kontor er et stabskontor med fire ansatte. Tre jurister og en administrativ medarbejder. Lederen af Juridisk Kontor refererer til forvaltningens direktør. Vi arbejder med juridisk betjening af forvaltningen, for eksempel drøftelse med rådgivere om situation i en børnesag, bistand til Jobcenter og ydelsesområdet, mellemkommunal refusion, sekretariat for Børn og unge-udvalget m.m.
     
    Som vores barselsvikar skal du primært arbejde på børneområdet, hvor du får mulighed for at udvikle dig til specialist på højt niveau. Du får mulighed for at prøve din jura af i akutte situationer og udviklet dine evner til at få omsat jura til praksis i samarbejde med primært socialrådgivere. Du får oplæring og sparring med de 2 andre jurister i kontoret i et uformelt arbejdsklima.
     
    Stillingen er omfattet af Lokal løn. Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst mellem KL og DJØF. Forud for ansættelse indhentes der straffe- og børneattest.
     
    Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til kontorchef Allan Ramsgaard, tlf. 9931 2705 eller jurist Merete Lykke Aagaard, tlf. 9931 2722.
     
    Der afvikles ansættelsessamtaler den 19. marts 2020, hvor vi vil inddrage en case.
     
    Send ansøgning
    Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen ”Send ansøgning” og udfylde den formular, der kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.


ORS/Small/df165dbc_logo.gifJuridisk Kontor FBAalborg2020-02-10T09:04:00.9372020-03-04T00:00:00
330174815Jurist til Borgmesterens ForvaltningBasic Jurist til Borgmesterens ForvaltningAalborg Kommune søger en jurist til en fast stilling på Juridisk Kontor i Borgmesterens Forvaltning.Stillingen er på 30 timer pr. uge med tiltræden hurtigst muligt.Juridisk Kontor i Borgmesterens Forvaltning er en del af Økonomisk Afdeling.Kontoret varetager en lang række opgaver, herunder juridisk rådgivning af Borgmesterens Forvaltning og på tværs af Aalborg Kommune.Juridisk Kontor udarbejder de endelige dagsordener til Magistraten og Byrådet yder generel intern juridisk rådgivning, f.eks. i spørgsmål om databeskyttelsesret, kommunalret og forvaltningsret varetager kommunens forhold i offentligretlige og privatretlige spørgsmål er systemansvarlig for kommunens fælles ESDH-løsning - eDoc varetager kommunens forsikringsportefølje er sekretariat for Huslejenævn, Beboerklagenævn og Bevillingsnævn administrerer kommunens arbejdsskadeområdeJuridisk Kontor har 13 medarbejdere og en studerende. Om stillingen:Din hovedopgave bliver at varetage generelle juridiske opgaver, og herunder bistå ledelsen og medarbejdere med rådgivning og vejledning inden for en bred vifte af områder med særlig vægt på forvaltningsret, aktindsigt, databeskyttelsesret og statsstøtteret Udover dette indeholder stillingen en række almindelige administrative opgaver.Vores forventninger til dig: Du har en juridisk kandidateksamen, cand.jur. Du er faglig dygtig, ansvarsbevidst og selvstændig i din opgavevaretagelse. Du arbejder struktureret, og evner at prioritere dine opgaver i en travl hverdag. Du er fleksibel, servicemindet og er en stærk skriftlig og mundtlig kommunikator. Du har gennemslagskraft og trives i et tværfagligt og politisk miljø. Du kan bidrage til at fastholde et godt og uformelt arbejdsklima i afdelingen og på tværs i kommunen. Det kan vi tilbyde dig: Et job hvor du udfordres på dine kompetencer og opnår specialiseret viden. Selvstændig arbejdstilrettelæggelse. Gode kolleger og et uhøjtideligt arbejdsmiljø, hvor der er frihed under ansvar. FlekstidArbejdsstedets adresseArbejdsstedet er Administrationsbygningen, Boulevarden 13 i Aalborg.Løn og ansættelsesvilkårLøn og ansættelsesforhold sker ifølge den gældende overenskomst og efter forhandling med den faglige organisation.Relevant dokumentation, CV mm. bedes vedlagt ansøgningen. Hvis du kommer i betragtning til stillingen, skal du forvente at afgive en straffeattestAnsøgningsfristen er den 1. marts 2020. Det forventes, at der afholdes ansættelsessamtaler i uge 12 og 13.Yderligere oplysninger: Aalborg Kommune opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen. Nyuddannede kandidater kan også komme i betragtning.Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Freddy Falk, tlf. 9931 1709, mail ff@aalborg.dk.Send ansøgningDu sender din ansøgning ved at trykke på knappen Send ansøgning og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. anbefalinger og CV i begrænset omfang.Jurist til Borgmesterens Forvaltning

Aalborg Kommune søger en jurist til en fast stilling på Juridisk Kontor i Borgmesterens Forvaltning.
Stillingen er på 30 timer pr. uge med tiltræden hurtigst muligt.

Juridisk Kontor i Borgmesterens Forvaltning er en del af Økonomisk Afdeling.
Kontoret varetager en lang række opgaver, herunder juridisk rådgivning af Borgmesterens Forvaltning og på tværs af Aalborg Kommune.

Juridisk Kontor
  • udarbejder de endelige dagsordener til Magistraten og Byrådet
  • yder generel intern juridisk rådgivning, f.eks. i spørgsmål om databeskyttelsesret, kommunalret og forvaltningsret
  • varetager kommunens forhold i offentligretlige og privatretlige spørgsmål
  • er systemansvarlig for kommunens fælles ESDH-løsning - eDoc
  • varetager kommunens forsikringsportefølje
  • er sekretariat for Huslejenævn, Beboerklagenævn og Bevillingsnævn
  • administrerer kommunens arbejdsskadeområde
    Juridisk Kontor har 13 medarbejdere og en studerende.
     
    Om stillingen:

    Din hovedopgave bliver at varetage generelle juridiske opgaver, og herunder bistå ledelsen og medarbejdere med rådgivning og vejledning inden for en bred vifte af områder med særlig vægt på
  • forvaltningsret,
  • aktindsigt,
  • databeskyttelsesret og
  • statsstøtteret
Udover dette indeholder stillingen en række almindelige administrative opgaver.

Vores forventninger til dig:
  • Du har en juridisk kandidateksamen, cand.jur.
  • Du er faglig dygtig, ansvarsbevidst og selvstændig i din opgavevaretagelse.
  • Du arbejder struktureret, og evner at prioritere dine opgaver i en travl hverdag.
  • Du er fleksibel, servicemindet og er en stærk skriftlig og mundtlig kommunikator.
  • Du har gennemslagskraft og trives i et tværfagligt og politisk miljø.
  • Du kan bidrage til at fastholde et godt og uformelt arbejdsklima i afdelingen og på tværs i kommunen.
Det kan vi tilbyde dig:
  • Et job hvor du udfordres på dine kompetencer og opnår specialiseret viden.
  • Selvstændig arbejdstilrettelæggelse.
  • Gode kolleger og et uhøjtideligt arbejdsmiljø, hvor der er frihed under ansvar.
  • Flekstid
    Arbejdsstedets adresse

    Arbejdsstedet er Administrationsbygningen, Boulevarden 13 i Aalborg.

    Løn og ansættelsesvilkår

    Løn og ansættelsesforhold sker ifølge den gældende overenskomst og efter forhandling med den faglige organisation.

    Relevant dokumentation, CV mm. bedes vedlagt ansøgningen. Hvis du kommer i betragtning til stillingen, skal du forvente at afgive en straffeattest

    Ansøgningsfristen er den 1. marts 2020. Det forventes, at der afholdes ansættelsessamtaler i uge 12 og 13.

    Yderligere oplysninger:
     
    Aalborg Kommune opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen. Nyuddannede kandidater kan også komme i betragtning.

    Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Freddy Falk, tlf. 9931 1709, mail ff@aalborg.dk.

    Send ansøgning
    Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. anbefalinger og CV i begrænset omfang.


ORS/Small/c60d6cfd_logo.gifJuridisk KontorAalborg2020-02-10T09:03:52.5172020-03-01T00:00:00
330176634Motorstyrelsen søger skarpe juristerRobot Motiveres du af en arbejdsdag fyldt med spændende og komplekse juridiske problemstillinger, ansvar og gode kolleger? Vi er netop nu på udkig efter dygtige kolleger, der søger faglige udfordringer kombineret med en fleksibel hverdag i en af Skatteforvaltningens nye styrelser. En spændende og travl hverdag i et stærkt fagligt miljø Som medarbejder i Motorstyrelsens juridiske kontor bidrager du med sparring og juridisk sagsbehandling indenfor styrelsens område. Vi er en politisk styret organisation, og som medarbejder kommer du til at arbejde tæt sammen med Skatteministeriet. Synes du, at ovenstående lyder spændende, er du måske vores nye kollega. Dine arbejdsopgaver Motorstyrelsen søger jurister til et stærkt juridisk team, hvor vi arbejder med forskellige juridiske problemstillinger. Fælles for opgaverne er en stor grad af kompleksitet. Du skal blive motiveret af juridiske udfordringer og evne at omsætte lovstof til forståelig praksis. Det er desuden vigtigt, at du trives med at have mange bolde i luften i en til tider meget travl hverdag. Arbejdsopgaverne er mangeartede og omfatter bl.a.: Generel og konkret lovfortolkning på styrelsens materielle afgiftslovgivning Deltagelse i og koordinering af lovforberedende arbejde i samarbejde med Skatteministeriets departement, samt implementering af ny lovgivning Understøttelse af driftsenhederne i Motorstyrelsen Behandling af og møde i landsskatteretssager Udarbejdelse af skriftlige indstillinger til Skatterådet Varetagelse af og deltagelse i faglige netværk, eksterne samarbejder og internationalt samarbejde på styrelsens område Besvarelse af spørgsmål til Folketingets skatteudvalg Udarbejdelse og kvalitetssikring af styrelsens lovgivningsønsker Undervisningsaktiviteter. Vi samarbejder bredt med kolleger både internt i Motorstyrelsen, Skatteforvaltningen og Skatteministeriets departement. Faglig, professionel og ansvarlig Du har først og fremmest stærke juridiske kompetencer og danner dig nemt et overblik over juridisk praksis og juridiske processer. Desuden lægger vi vægt på, at du kan arbejde med komplekse problemstillinger, der skal løses ved en helhedsvurdering af aftaleindhold, økonomiske sammenhænge, ejerskab og driftsform. ?Vi forventer, at du har en juridisk uddannelse som fx cand.jur. eller cand.merc.jur. eller via din erhvervsmæssige erfaring har opnået kompetencerne til at løse de nævnte arbejdsopgaver. Du kan også være nyuddannet og er indstillet på en stejl læringskurve. Motorstyrelsen vægter ansvar og faglighed højt. Det er derfor vigtigt for os, at du har gode kommunikative evner både på skrift og i tale og formår at formidle juridiske afgørelser til bl.a. kolleger, borgere og virksomheder samt andre interessenter, der ikke har samme faglighed som dig. Derudover lægger vi vægt på, at du: håndterer dine opgaver meget selvstændigt og samtidig formår at indgå i teamsamarbejde forstår vigtigheden af at videndele og sparre med dine kolleger trives i en hverdag, hvor der kan være tryk på, og hvor arbejdsflowet kan være varierende er serviceminded og har en kundeorienteret tilgang i din opgaveløsning tager et selvstændigt ansvar for at opgaverne løses i rette tid og form. Det kan vi tilbyde Vi tilbyder et job i Motorstyrelsen med fokus på målrettet og databaseret opgaveløsning. Du får rig mulighed for at påvirke Motorstyrelsens fremtidige løsninger, ligesom du bliver en del af et spændende arbejdsmiljø, hvor faglig sparring og videndeling værdsættes. Vi tilbyder gode muligheder for faglig og karrieremæssig udvikling, gode ansættelsesvilkår, fleksible arbejdstider og et job, der giver mening. I Motorstyrelsen kan du være med til at sætte dit aftryk på arbejdsgangene. På vores helt eget Motorakademi vil du desuden få en grundig introduktion til skattesystemets opbygning og Motorstyrelsens fagområder og kerneopgaver. Ansøgning og kontakt Ansøgning, CV og dokumentation for uddannelse og kompetencer skal du sende via linket Søg stillingen senest 28. februar 2020. Tiltrædelse snarest muligt. Du kan få yderligere oplysninger om stillingen, opgaver og organisationen hos kontorchef Dorte Bøgild på tlf. 72 38 12 71. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Der vil blive indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelse. Dit arbejdssted bliver Lauritzens Plads 1, 9000 Aalborg. Om Motorstyrelsen Vi sikrer korrekt og effektiv registrering og afgiftsberegning af alle køretøjer Motorstyrelsens arbejde bidrager til et smidigt og velfungerende bilmarked i Danmark til gavn for både forhandlere og bilejere. Vi tager løbende højde for udviklingen på motorområdet, så vores afgørelser er korrekte og ensartede uanset biltype, ejer- og lejeformer. Vores medarbejdere er specialister med en høj faglighed, som altid tilstræber at levere grundig sagsbehandling formidlet på en forståelig måde. Både når vi vejleder, og når vi kontrollerer. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Motorstyrelsen på www.motorst.dk Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Motiveres du af en arbejdsdag fyldt med spændende og komplekse juridiske problemstillinger, ansvar og gode kolleger? Vi er netop nu på udkig efter dygtige kolleger, der søger faglige udfordringer kombineret med en fleksibel hverdag i en af Skatteforvaltningens nye styrelser.

En spændende og travl hverdag i et stærkt fagligt miljø

Som medarbejder i Motorstyrelsens juridiske kontor bidrager du med sparring og juridisk sagsbehandling indenfor styrelsens område. Vi er en politisk styret organisation, og som medarbejder kommer du til at arbejde tæt sammen med Skatteministeriet.

Synes du, at ovenstående lyder spændende, er du måske vores nye kollega.

Dine arbejdsopgaver

Motorstyrelsen søger jurister til et stærkt juridisk team, hvor vi arbejder med forskellige juridiske problemstillinger. Fælles for opgaverne er en stor grad af kompleksitet. Du skal blive motiveret af juridiske udfordringer og evne at omsætte lovstof til forståelig praksis. Det er desuden vigtigt, at du trives med at have mange bolde i luften i en til tider meget travl hverdag.

Arbejdsopgaverne er mangeartede og omfatter bl.a.:

  • Generel og konkret lovfortolkning på styrelsens materielle afgiftslovgivning
  • Deltagelse i og koordinering af lovforberedende arbejde i samarbejde med Skatteministeriets departement, samt implementering af ny lovgivning
  • Understøttelse af driftsenhederne i Motorstyrelsen
  • Behandling af og møde i landsskatteretssager
  • Udarbejdelse af skriftlige indstillinger til Skatterådet
  • Varetagelse af og deltagelse i faglige netværk, eksterne samarbejder og internationalt samarbejde på styrelsens område
  • Besvarelse af spørgsmål til Folketingets skatteudvalg
  • Udarbejdelse og kvalitetssikring af styrelsens lovgivningsønsker
  • Undervisningsaktiviteter.
Vi samarbejder bredt med kolleger både internt i Motorstyrelsen, Skatteforvaltningen og Skatteministeriets departement.

Faglig, professionel og ansvarlig

Du har først og fremmest stærke juridiske kompetencer og danner dig nemt et overblik over juridisk praksis og juridiske processer. Desuden lægger vi vægt på, at du kan arbejde med komplekse problemstillinger, der skal løses ved en helhedsvurdering af aftaleindhold, økonomiske sammenhænge, ejerskab og driftsform.

?Vi forventer, at du har en juridisk uddannelse som fx cand.jur. eller cand.merc.jur. eller via din erhvervsmæssige erfaring har opnået kompetencerne til at løse de nævnte arbejdsopgaver. Du kan også være nyuddannet og er indstillet på en stejl læringskurve.

Motorstyrelsen vægter ansvar og faglighed højt. Det er derfor vigtigt for os, at du har gode kommunikative evner både på skrift og i tale og formår at formidle juridiske afgørelser til bl.a. kolleger, borgere og virksomheder samt andre interessenter, der ikke har samme faglighed som dig.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • håndterer dine opgaver meget selvstændigt og samtidig formår at indgå i teamsamarbejde
  • forstår vigtigheden af at videndele og sparre med dine kolleger
  • trives i en hverdag, hvor der kan være tryk på, og hvor arbejdsflowet kan være varierende
  • er serviceminded og har en kundeorienteret tilgang i din opgaveløsning
  • tager et selvstændigt ansvar for at opgaverne løses i rette tid og form.
Det kan vi tilbyde

Vi tilbyder et job i Motorstyrelsen med fokus på målrettet og databaseret opgaveløsning. Du får rig mulighed for at påvirke Motorstyrelsens fremtidige løsninger, ligesom du bliver en del af et spændende arbejdsmiljø, hvor faglig sparring og videndeling værdsættes.

Vi tilbyder gode muligheder for faglig og karrieremæssig udvikling, gode ansættelsesvilkår, fleksible arbejdstider og et job, der giver mening. I Motorstyrelsen kan du være med til at sætte dit aftryk på arbejdsgangene. På vores helt eget Motorakademi vil du desuden få en grundig introduktion til skattesystemets opbygning og Motorstyrelsens fagområder og kerneopgaver.

Ansøgning og kontakt

Ansøgning, CV og dokumentation for uddannelse og kompetencer skal du sende via linket ”Søg stillingen” senest 28. februar 2020. Tiltrædelse snarest muligt.

Du kan få yderligere oplysninger om stillingen, opgaver og organisationen hos kontorchef Dorte Bøgild på tlf. 72 38 12 71.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Der vil blive indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelse.

Dit arbejdssted bliver Lauritzens Plads 1, 9000 Aalborg.

Om Motorstyrelsen

’Vi sikrer korrekt og effektiv registrering og afgiftsberegning af alle køretøjer’

Motorstyrelsens arbejde bidrager til et smidigt og velfungerende bilmarked i Danmark til gavn for både forhandlere og bilejere. Vi tager løbende højde for udviklingen på motorområdet, så vores afgørelser er korrekte og ensartede uanset biltype, ejer- og lejeformer. Vores medarbejdere er specialister med en høj faglighed, som altid tilstræber at levere grundig sagsbehandling formidlet på en forståelig måde. Både når vi vejleder, og når vi kontrollerer.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Motorstyrelsen på www.motorst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skatteforvaltningen, Aalborg, Lauritzens PladsAalborg2020-02-12T00:00:002020-02-28T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Jurist til Juridisk kontor, Familie- og Beskæftigelsesforvaltningen (barselsvikariat)

Juridisk Kontor FB

Aalborg
Juridisk kontor, Familie- og Beskæftigelsesforvaltningen, søger jurist til barselsvikariat 37 timer om ugen i perioden 1. maj 2020 til 15. februar 2021 med mulighed for eventuel forlængelse. Dine arbejdsopgaver vil blandt andet omfatte Juridisk vejl...
Indrykket:10. februar 2020

Jurist til Borgmesterens Forvaltning

Juridisk Kontor

Aalborg
Jurist til Borgmesterens ForvaltningAalborg Kommune søger en jurist til en fast stilling på Juridisk Kontor i Borgmesterens Forvaltning.Stillingen er på 30 timer pr. uge med tiltræden hurtigst muligt.Juridisk Kontor i Borgmesterens Forvaltning er en...
Indrykket:10. februar 2020

Motorstyrelsen søger skarpe jurister

Skatteforvaltningen, Aalborg, Lauritzens Plads

Aalborg
Motiveres du af en arbejdsdag fyldt med spændende og komplekse juridiske problemstillinger, ansvar og gode kolleger? Vi er netop nu på udkig efter dygtige kolleger, der søger faglige udfordringer kombineret med en fleksibel hverdag i en af Skattefor...
Indrykket:12. februar 2020