Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Ergoterapeut

Til vores team, Vest 1., søges 1 Ergoterapeut der brænder for socialpsykiatri i fast stilling på 37 timer. Der arbejdes i dag og aften tjenester og hver 3. weekend, hvor der arbejdes i 8-12 timers tjeneste.

På vest 1. bor 15 beboere mellem 24 og 70 år, med forskellige udfordringer, bl.a. kognitive forstyrrelser, komplekse psykiske udfordringer samt nogle med nedsat fysisk funktionsevne.

Parkvænget er et socialpsykiatrisk botilbud for mennesker med psykiatriske problemstillinger jvf Service loven §107 & 108. Parkvænget er beliggende i Glostrup, med sine 58 boliger fordelt på 4 enheder. Personalegruppen er sammensat af pædagoger, social og sundhedsassistenter, ergoterapeuter og fysioterapeuter som enhedsmedarbejdere. Derudover er der administrativt, service og pedel personale, såvel som køkken og husassistenter. Ledelsen består af forstander, udviklingsleder og teamledere. Tilsammen udgør det ca 70 medarbejdere.

På Parkvænget arbejder alle medarbejdere ud fra den anerkendende tilgang. Vi arbejder med en recovery orienteret tilgang. Med baggrund i Glostrup Kommunes overordnede målsætning arbejder Parkvænget med pejlemærkerne mestring og udfoldelse. Vores fokus er at tilrettelægge støtte, omsorg og krav tilpas således den enkeltes livskvalitet og selvstændighed øges. Vi har således fokus på beboernes trivsel både den fysiske, mentale og psykiske.

Din profil:

Du er nysgerrig og brænder for relationsarbejde

Du sætter den faglige kvalitet højt, i samarbejdet med beboere og kolleger

Du har fokus på kerneopgaven og indtænker naturligt beboerens behov ind i løsningerne

Du har en anerkendende og støttende tilgang, der tager udgangspunkt i beboernes ressourcer, ønsker og drømme.

Du arbejder struktureret og selvstændigt, men samtidig i et samarbejde med dit team.

Du analyserer og reflekterer over egne og andres handlinger samt agerer ansvarligt herudfra.

Du ser det naturligt at støtte beboerne i forbindelse med lægebesøg, psykiaterbesøg og andet offentlige instanser ved behov

Du ser det naturligt at støtte beboerne i personlig pleje, tøjvask og rengøring i det dagligt arbejde

Du er åben for at se muligheder for at løse opgaverne på den mest hensigtsmæssige måde, og går i dialog med dine kolleger og ledelse på en konstruktiv måde.

Det er en fordel at du har et kørekort og IT- kendskab

Vi tilbyder en arbejdsplads:

En arbejdsplads i socialpsykiatrien hvor der er en høj grad af trivsel, høj anciennitet blandt personalet og et højt kompetenceniveau.

En fast stilling i et team som har mange års erfaring, kender huset og vil lære dig op.

Parkvænget er et botilbud som er takstfinansieret. Det betyder at vi får visiteret borgere fra forskellige kommuner, som betaler for beboernes ophold her. Det gør at vi har mulighed for at tilrettelægge drift og udvikling på en måde som retter sig imod de behov og krav som stilles til os fra borgere og kommuner – således vi som en moderne organisation er omstillingsparate. Vi tilbyder intern uddannelse, supervision herunder også metodesupervision og relevante kurser og efteruddannelse, til alle fastansatte medarbejder.

I din ansøgning bedes du forholde dig til nedenstående:

1. Hvad er det vigtigste for dig i det relations dannende arbejde og hvordan udøver du det i

praksis?

2. hvad betyder en rehabiliterende tankegang for dig og hvordan bruger du den i hverdagen?

3. Hvor ser du dine stærke kompetencer?

Løn efter gældende overenskomst.

Ansøgningsfrist: den 15.7.2019 kl. 08.00 Stillingen søges via linket.

Ansættelsessamtaler: den 29.7.2019 med tiltrædelse snarest derefter.

Yderligere information kan fås på www.parkvaenget.dk eller hos teamleder Girlie Axelsen 21485010


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330049016Phoenix-10da158612019-06-25T00:00:00Ergoterapeut

Til vores team, Vest 1., søges 1 Ergoterapeut der brænder for socialpsykiatri i fast stilling på 37 timer. Der arbejdes i dag og aften tjenester og hver 3. weekend, hvor der arbejdes i 8-12 timers tjeneste.

På vest 1. bor 15 beboere mellem 24 og 70 år, med forskellige udfordringer, bl.a. kognitive forstyrrelser, komplekse psykiske udfordringer samt nogle med nedsat fysisk funktionsevne.

Parkvænget er et socialpsykiatrisk botilbud for mennesker med psykiatriske problemstillinger jvf Service loven §107 & 108. Parkvænget er beliggende i Glostrup, med sine 58 boliger fordelt på 4 enheder. Personalegruppen er sammensat af pædagoger, social og sundhedsassistenter, ergoterapeuter og fysioterapeuter som enhedsmedarbejdere. Derudover er der administrativt, service og pedel personale, såvel som køkken og husassistenter. Ledelsen består af forstander, udviklingsleder og teamledere. Tilsammen udgør det ca 70 medarbejdere.

På Parkvænget arbejder alle medarbejdere ud fra den anerkendende tilgang. Vi arbejder med en recovery orienteret tilgang. Med baggrund i Glostrup Kommunes overordnede målsætning arbejder Parkvænget med pejlemærkerne mestring og udfoldelse. Vores fokus er at tilrettelægge støtte, omsorg og krav tilpas således den enkeltes livskvalitet og selvstændighed øges. Vi har således fokus på beboernes trivsel både den fysiske, mentale og psykiske.

Din profil:

Du er nysgerrig og brænder for relationsarbejde

Du sætter den faglige kvalitet højt, i samarbejdet med beboere og kolleger

Du har fokus på kerneopgaven og indtænker naturligt beboerens behov ind i løsningerne

Du har en anerkendende og støttende tilgang, der tager udgangspunkt i beboernes ressourcer, ønsker og drømme.

Du arbejder struktureret og selvstændigt, men samtidig i et samarbejde med dit team.

Du analyserer og reflekterer over egne og andres handlinger samt agerer ansvarligt herudfra.

Du ser det naturligt at støtte beboerne i forbindelse med lægebesøg, psykiaterbesøg og andet offentlige instanser ved behov

Du ser det naturligt at støtte beboerne i personlig pleje, tøjvask og rengøring i det dagligt arbejde

Du er åben for at se muligheder for at løse opgaverne på den mest hensigtsmæssige måde, og går i dialog med dine kolleger og ledelse på en konstruktiv måde.

Det er en fordel at du har et kørekort og IT- kendskab

Vi tilbyder en arbejdsplads:

En arbejdsplads i socialpsykiatrien hvor der er en høj grad af trivsel, høj anciennitet blandt personalet og et højt kompetenceniveau.

En fast stilling i et team som har mange års erfaring, kender huset og vil lære dig op.

Parkvænget er et botilbud som er takstfinansieret. Det betyder at vi får visiteret borgere fra forskellige kommuner, som betaler for beboernes ophold her. Det gør at vi har mulighed for at tilrettelægge drift og udvikling på en måde som retter sig imod de behov og krav som stilles til os fra borgere og kommuner – således vi som en moderne organisation er omstillingsparate. Vi tilbyder intern uddannelse, supervision herunder også metodesupervision og relevante kurser og efteruddannelse, til alle fastansatte medarbejder.

I din ansøgning bedes du forholde dig til nedenstående:

1. Hvad er det vigtigste for dig i det relations dannende arbejde og hvordan udøver du det i

praksis?

2. hvad betyder en rehabiliterende tankegang for dig og hvordan bruger du den i hverdagen?

3. Hvor ser du dine stærke kompetencer?

Løn efter gældende overenskomst.

Ansøgningsfrist: den 15.7.2019 kl. 08.00 Stillingen søges via linket.

Ansættelsessamtaler: den 29.7.2019 med tiltrædelse snarest derefter.

Yderligere information kan fås på www.parkvaenget.dk eller hos teamleder Girlie Axelsen 21485010

2019-07-16T00:52:08.260 Til vores team, Vest 1., søges 1 Ergoterapeut der brænder for socialpsykiatri i fast stilling på 37 timer. Der arbejdes i dag og aften tjenester og hver 3. weekend, hvor der arbejdes i 8-12 timers tjeneste. På vest 1. bor 15 beboere mellem 24 og 70 år, med forskellige udfordringer, bl.a. kognitive forstyrrelser, komplekse psykiske udfordringer samt nogle med nedsat fysisk funktionsevne. Parkvænget er et socialpsykiatrisk botilbud for mennesker med psykiatriske problemstillinger jvf Service loven 107 108. Parkvænget er beliggende i Glostrup, med sine 58 boliger fordelt på 4 enheder. Personalegruppen er sammensat af pædagoger, social og sundhedsassistenter, ergoterapeuter og fysioterapeuter som enhedsmedarbejdere. Derudover er der administrativt, service og pedel personale, såvel som køkken og husassistenter. Ledelsen består af forstander, udviklingsleder og teamledere. Tilsammen udgør det ca 70 medarbejdere. På Parkvænget arbejder alle medarbejdere ud fra den anerkendende tilgang. Vi arbejder med en recovery orienteret tilgang. Med baggrund i Glostrup Kommunes overordnede målsætning arbejder Parkvænget med pejlemærkerne mestring og udfoldelse. Vores fokus er at tilrettelægge støtte, omsorg og krav tilpas således den enkeltes livskvalitet og selvstændighed øges. Vi har således fokus på beboernes trivsel både den fysiske, mentale og psykiske. Din profil: Du er nysgerrig og brænder for relationsarbejde Du sætter den faglige kvalitet højt, i samarbejdet med beboere og kolleger Du har fokus på kerneopgaven og indtænker naturligt beboerens behov ind i løsningerne Du har en anerkendende og støttende tilgang, der tager udgangspunkt i beboernes ressourcer, ønsker og drømme. Du arbejder struktureret og selvstændigt, men samtidig i et samarbejde med dit team. Du analyserer og reflekterer over egne og andres handlinger samt agerer ansvarligt herudfra. Du ser det naturligt at støtte beboerne i forbindelse med lægebesøg, psykiaterbesøg og andet offentlige instanser ved behov Du ser det naturligt at støtte beboerne i personlig pleje, tøjvask og rengøring i det dagligt arbejde Du er åben for at se muligheder for at løse opgaverne på den mest hensigtsmæssige måde, og går i dialog med dine kolleger og ledelse på en konstruktiv måde. Det er en fordel at du har et kørekort og IT- kendskab Vi tilbyder en arbejdsplads: En arbejdsplads i socialpsykiatrien hvor der er en høj grad af trivsel, høj anciennitet blandt personalet og et højt kompetenceniveau. En fast stilling i et team som har mange års erfaring, kender huset og vil lære dig op. Parkvænget er et botilbud som er takstfinansieret. Det betyder at vi får visiteret borgere fra forskellige kommuner, som betaler for beboernes ophold her. Det gør at vi har mulighed for at tilrettelægge drift og udvikling på en måde som retter sig imod de behov og krav som stilles til os fra borgere og kommuner således vi som en moderne organisation er omstillingsparate. Vi tilbyder intern uddannelse, supervision herunder også metodesupervision og relevante kurser og efteruddannelse, til alle fastansatte medarbejder. I din ansøgning bedes du forholde dig til nedenstående: 1. Hvad er det vigtigste for dig i det relations dannende arbejde og hvordan udøver du det i praksis? 2. hvad betyder en rehabiliterende tankegang for dig og hvordan bruger du den i hverdagen? 3. Hvor ser du dine stærke kompetencer? Løn efter gældende overenskomst. Ansøgningsfrist: den 15.7.2019 kl. 08.00 Stillingen søges via linket. Ansættelsessamtaler: den 29.7.2019 med tiltrædelse snarest derefter. Yderligere information kan fås på www.parkvaenget.dk eller hos teamleder Girlie Axelsen 2148501011jobnet10da1586100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-07-15T00:00:000000http://www.glostrup.dk/service/job?hr=show-job/455380EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnGlostrupEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnAlbertslundEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnBrøndby3552365Glostrup Kommune11Byparkvej 872600GlostrupDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent783427JobNet5009568500956810025-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=10da1586https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=10da1586https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=10da1586&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=10da1586&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Sundhed/3.jpgSøger du nye udfordringer indenfor Sundhed?12007991Dansk3Læse/ tale322905Ergoterapeut10Sundhed362135378noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330061897Ergoterapeut der brænder for neurologi og geriatriRobot En af vores ergoterapeuter har fået job tættere på sin bopæl. Derfor søger vi en erfaren og kreativ ergoterapeut, der brænder for at arbejde med neurologi og geriatri, og som trives i en foranderlig hverdag med spændende og komplekse opgaver. Opgaverne vil være en kombination af træning af borgere, indlagt på vores midlertidige pladser og borgere der trænes ambulant. På de midlertidige pladser varetager vi rehabilitering og genoptræning af borgere med neurologiske skader, primært i fase II, samt borgere med geriatriske eller ortopædkirurgiske diagnoser. Ambulant behandler vi primært borgere, der er i genoptræningsforløb efter apopleksi eller andre neurologiske skader, herunder borgere med sværere følger efter comotio. Det overordnede mål for borgernes ophold på de midlertidige pladser er, at de hurtigst muligt skal vende tilbage til egen bolig, når pleje og træning kan etableres hensigtsmæssigt herfra. De terapeutfaglige opgaver forbundet med de midlertidige pladser er: Vurdering og beskrivelse af borgernes aktuelle funktionsnedsættelser, behov for kompensation og genoptræningspotentialeGenoptræning til et funktionsniveau hvor borgeren er så selvhjulpen som muligt, ud fra en konkret målsætning afhængig af den enkeltes borgers ressourcerHjemmebesøg og bestilling af hjælpemidlerSamarbejde med borger, pårørende og tværfaglige samarbejdsparter så borgeren kan være i egen bolig. Om dig Du er en ambitiøs ergoterapeut, der har et solidt fagligt fundament. Vi forestiller os, at du har erfaring med genoptræning og rehabilitering af neurologiske diagnoser på avanceret niveau, inkl. dysfagi, samt erfaring med genoptræning af komplekse geriatriske diagnoser. Derudover er du: Kreativ og id rig i opgaveløsningenSelvstændig, struktureret og har overblikÅben overfor nye opgaver og innovativ i udviklingen af egne opgaverI stand til at forene faglig udvikling og implementering af ny viden med empowerment og sundhedsfremme hos borgerneEngageret, positiv og kan se muligheder Din hverdag hos os I teamet lægger vi vægt på at have øje for hinanden, så vi kan tilbyde hjælp og sparring, når det er nødvendigt. Vi forventer, at du indgår aktivt i samarbejdet internt i teamet, og også bidrager konstruktivt til et tværfagligt fællesskab, hvor den monofaglige kerneopgave ikke nødvendigvis er prioriteret højest, men er et afgørende element i det endelige resultat. Sundhedsfremme og genoptræningen står midt i en forandringstid, hvor træningsindsatser omlægges, så borgerne i endnu højere grad bliver aktive medskaber af egen træning, når de har ressourcerne til det. Desuden skal dele af genoptræningen tænkes sammen med meningsfulde fællesskaber omkring træning og aktivitet lokalt i kommunen, så genoptræning bliver porten til langsigtet sundhedsfremme. Det indebærer, at det løbende i genoptræningsforløbet vurderes og drøftes med borgeren, hvilke træningsbehov borgeren har, som kan varetages på anden vis end hidtil. Ligeledes drøftes det undervejs i forløbet, hvilke lokale aktiviteter og fællesskaber borgeren kan se sig selv ind i undervejs og efter træningsforløbet. Det er derfor afgørende, at du personligt og fagligt har lyst til at være first-mover og kan se din faglighed i lyset af langsigtet sundhedsfremme og som brobygger, der forbinder borgerne med meningsgivende aktiviteter og fællesskaber lokalt. Der vil være stor mulighed for at påvirke træningsindhold, -form og fremtidig organisering af arbejdsopgaverne. Vi er meget bevidste om, at forandringerne skal ske i et tempo, hvor opgaveløsning og sind kan følge med og har stort fokus på at bevare et godt psykisk arbejdsmiljø. Vi tilbyder Et dygtigt og engageret team, bestående af 8 ergoterapeuter og 7 fysioterapeuterStor indflydelse på egen hverdag og den organisation du arbejder iEn arbejdsplads, der lægger vægt på, og giver mulighed for, faglig og personlig udvikling, både igennem intern og ekstern undervisning, sparring og faglige diskussionerMulighed for at deltage i videreudvikling af kommunens træningstilbudEn god omgangstone og plads til et godt grin i hverdagen Lidt om afdelingen Sundhedsfremme Genoptræning er en del af Sundhedscenter Herlev og består af 3 tværfaglige teams placeret på 3 forskellige matrikler, med en fælles teamleder. Vi er i alt 11 ergoterapeuter, 15 fysioterapeuter, en klinisk diætist og en motionsvejleder. Vi har en faglig koordinator, en hjerneskadekoordinator og vi er klinisk undervisningssted for fysioterapeutstuderende. Vi varetager sundhedsfremme og genoptræning efter Sundhedslovens 119 og 140 og Servicelovens 86.1. Målgruppen er primært borgere over 18 år med ortopædkirurgiske, neurologiske, reumatologiske, geriatriske og medicinske diagnoser eller livsstilssygdomme. Borgerne trænes i målrettede forløb på hold eller individuelt, enten ambulant på træningscenter, i eget hjem og nærmiljø eller under indlæggelse på midlertidige pladser. Afdelingen er selvvisiterende til vores døgnpladser samt til genoptræning efter servicelovens 86.1. Det praktiske Stillingen er til besættelse 1. september 2019 eller snarest derefter og er på 30 timer om ugen. Løn og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst. Ansøgning og samtaler Ansøgningsfristen er den 18. august 2019. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 23. august 2019. Få mere at vide Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til funktionsleder Marianne Kahla på telefon 4452 6274, fra den 29. juli 2019.En af vores ergoterapeuter har fået job tættere på sin bopæl. Derfor søger vi en erfaren og kreativ ergoterapeut, der brænder for at arbejde med neurologi og geriatri, og som trives i en foranderlig hverdag med spændende og komplekse opgaver. 
 
Opgaverne vil være en kombination af træning af borgere, indlagt på vores midlertidige pladser og borgere der trænes ambulant.
 
På de midlertidige pladser varetager vi rehabilitering og genoptræning af borgere med neurologiske skader, primært i fase II, samt borgere med geriatriske eller ortopædkirurgiske diagnoser. Ambulant behandler vi primært borgere, der er i genoptræningsforløb efter apopleksi eller andre neurologiske skader, herunder borgere med sværere følger efter comotio.

Det overordnede mål for borgernes ophold på de midlertidige pladser er, at de hurtigst muligt skal vende tilbage til egen bolig, når pleje og træning kan etableres hensigtsmæssigt herfra. De terapeutfaglige opgaver forbundet med de midlertidige pladser er:
 
  • Vurdering og beskrivelse af borgernes aktuelle funktionsnedsættelser, behov for kompensation og genoptræningspotentiale
  • Genoptræning til et funktionsniveau hvor borgeren er så selvhjulpen som muligt, ud fra en konkret målsætning afhængig af den enkeltes borgers ressourcer
  • Hjemmebesøg og bestilling af hjælpemidler
  • Samarbejde med borger, pårørende og tværfaglige samarbejdsparter så borgeren kan være i egen bolig.

Om dig
Du er en ambitiøs ergoterapeut, der har et solidt fagligt fundament. Vi forestiller os, at du har erfaring med genoptræning og rehabilitering af neurologiske diagnoser på avanceret niveau, inkl. dysfagi, samt erfaring med genoptræning af komplekse geriatriske diagnoser.
 
Derudover er du:
 
  • Kreativ og idérig i opgaveløsningen
  • Selvstændig, struktureret og har overblik
  • Åben overfor nye opgaver og innovativ i udviklingen af egne opgaver
  • I stand til at forene faglig udvikling og implementering af ny viden med empowerment og sundhedsfremme hos borgerne
  • Engageret, positiv og kan se muligheder

Din hverdag hos os
I teamet lægger vi vægt på at have øje for hinanden, så vi kan tilbyde hjælp og sparring, når det er nødvendigt. Vi forventer, at du indgår aktivt i samarbejdet internt i teamet, og også bidrager konstruktivt til et tværfagligt fællesskab, hvor den monofaglige kerneopgave ikke nødvendigvis er prioriteret højest, men er et afgørende element i det endelige resultat.

Sundhedsfremme og genoptræningen står midt i en forandringstid, hvor træningsindsatser omlægges, så borgerne i endnu højere grad bliver aktive medskaber af egen træning, når de har ressourcerne til det. Desuden skal dele af genoptræningen tænkes sammen med meningsfulde fællesskaber omkring træning og aktivitet lokalt i kommunen, så genoptræning bliver porten til langsigtet sundhedsfremme.

Det indebærer, at det løbende i genoptræningsforløbet vurderes og drøftes med borgeren, hvilke træningsbehov borgeren har, som kan varetages på anden vis end hidtil. Ligeledes drøftes det undervejs i forløbet, hvilke lokale aktiviteter og fællesskaber borgeren kan se sig selv ind i undervejs og efter træningsforløbet.
 
Det er derfor afgørende, at du personligt og fagligt har lyst til at være first-mover og kan se din faglighed i lyset af langsigtet sundhedsfremme og som brobygger, der forbinder borgerne med meningsgivende aktiviteter og fællesskaber lokalt. Der vil være stor mulighed for at påvirke træningsindhold, -form og fremtidig organisering af arbejdsopgaverne.

Vi er meget bevidste om, at forandringerne skal ske i et tempo, hvor opgaveløsning og sind kan følge med og har stort fokus på at bevare et godt psykisk arbejdsmiljø.

Vi tilbyder
 
  • Et dygtigt og engageret team, bestående af 8 ergoterapeuter og 7 fysioterapeuter
  • Stor indflydelse på egen hverdag og den organisation du arbejder i
  • En arbejdsplads, der lægger vægt på, og giver mulighed for, faglig og personlig udvikling, både igennem intern og ekstern undervisning, sparring og faglige diskussioner
  • Mulighed for at deltage i videreudvikling af kommunens træningstilbud
  • En god omgangstone og plads til et godt grin i hverdagen
 
Lidt om afdelingen
Sundhedsfremme & Genoptræning er en del af Sundhedscenter Herlev
og består af 3 tværfaglige teams placeret på 3 forskellige matrikler, med en fælles teamleder. Vi er i alt 11 ergoterapeuter, 15 fysioterapeuter, en klinisk diætist og en motionsvejleder. Vi har en faglig koordinator, en hjerneskadekoordinator og vi er klinisk undervisningssted for fysioterapeutstuderende.

Vi varetager sundhedsfremme og genoptræning efter Sundhedslovens §119 og §140 og Servicelovens §86.1. Målgruppen er primært borgere over 18 år med ortopædkirurgiske, neurologiske, reumatologiske, geriatriske og medicinske diagnoser eller livsstilssygdomme.
Borgerne trænes i målrettede forløb på hold eller individuelt, enten ambulant på træningscenter, i eget hjem og nærmiljø eller under indlæggelse på midlertidige pladser.
Afdelingen er selvvisiterende til vores døgnpladser samt til genoptræning efter servicelovens §86.1.
 
Det praktiske
Stillingen er til besættelse 1. september 2019 eller snarest derefter og er på 30 timer om ugen. Løn og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst.

Ansøgning og samtaler
Ansøgningsfristen er den 18. august 2019. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 23. august 2019.

Få mere at vide
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til funktionsleder Marianne Kahla på telefon 4452 6274, fra den 29. juli 2019.

Herlev SundhedscenterHerlev2019-07-19T00:00:002019-08-18T00:00:00
330059660Klinik for Ergo- og Fysioterapi, Blegdamsvej søger Ergoterapeut med interesse for neurologi og dysfagiRobot I Klinik for Ergo- og Fysioterapi Rigshospitalet, Blegdamsvej søger vi en Ergoterapeut til et vikariat på 32 timer i perioden 1.9 31.12 2019, eventuelt med mulighed for forlængelse. Rigshospitalet er et af Danmarks førende hospitaler for patienter med behov for højt specialiseret behandling. Klinik for Ergo- og Fysioterapi er beliggende på to matrikler, Blegdamsvej og Glostrup. Klinikken er organiseret i 6 teams med 3 teams på hver matrikel. På hver matrikel er der cirka 70 Ergo- og Fysioterapeuter, 3 Afdelingsterapeuter, 2 Forskningsterapeuter, 2 Udviklingsterapeuter og 2 Kliniske undervisere i fysioterapi. Vikariatet er i team 4, som består af 15 Fysioterapeuter og 6 Ergoterapeuter. For yderligere information henvises til klinikkens hjemmeside www.rigshospitalet.dk afdelinger-og-klinikker hovedorto klinik-for-ergo-og-fysioterapi Stillingen er i den ergoterapeutiske gruppe der bl.a. varetager neurologiske-, neurokirurgiske og neurointensive patienter samt plastik- og hoved hals cancer patienter. Vikariatet er primært i det neurologiske område. Da afsnittene er akut afsnit har vurdering af aktivitets- og synkeevne høj prioritet. Vi søger en kollega, der med en velfunderet faglig baggrund og engagement kan indgå i vores team og bidrage til et godt kollegaskab. Patienterne er ofte indlagt i kortere forløb til udredning og eller behandling. Ergoterapeuterne har både et tæt mono- og tværfagligt samarbejde. Vi søger en kollega med erfaring og interesse indenfor specialerne, som kan indgå i faglig udvikling indenfor områderne - og har interesse i at medvirke til organiseringen af arbejdet med fokus på optimal ressourceudnyttelse til gavn for patienter, pårørende, samarbejdspartnere og kolleger. Dine primære opgaver vil være: Vurdering og behandling af indlagte patienter i oftest akut og eller kort intensivt forløb, herunder: Vurdering og behandling af dysfagi og eller ADL-vurderinger samt vurdering af behov for hjælpemidler Rådgivning og vejledning af patienter, pårørende og personale Tværfaglig kommunikation i henhold til screening og prioritering af patientbehandlinger og forløb Tværfaglig planlægning af specialiserede og almene genoptræningsforløb på tværs af sektorer. Herunder skriftlig dokumentation udfærdigelse af ergoterapeutisk status samt genoptræningsplaner Vi ønsker kolleger som: Har interesse for neurologi og dysfagi Har et højt fagligt ambitionsniveau Ønsker at bidrage til udvikling af fagligheden Tager ansvar, initiativ og gerne deler ud af viden og erfaring Er god til tværfagligt samarbejde, kommunikation og har interesse i at undervise Er selvstændig, hjælpsom og kan skabe struktur i en omskiftelig hverdag Gerne med kurser indenfor FOTT og eller AMPS Vi kan tilbyde: Introduktionsforløb. Hjælpsomme og fagligt engagerede kolleger samt god mulighed for faglig sparring Spændende arbejdsområder i udvikling, som du får mulighed for at præge En arbejdsplads hvor tværfaglighed og trivsel værdsættes højt En arbejdsplads, hvor der prioriteres tid til faglig udvikling Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til: Ergoterapeut Sofie Martens. Tlf: 3545 8172 Mail: sofie.martens.01@regionh.dk Afdelingsterapeut Charlotte Broberg. Tlf: 3545 1274 Mail: charlotte.broberg@regionh.dk Løn og ansættelsesvilkår I henhold til gældende overenskomst. Ansøgningsfrist: Ansøgning samt eksamensbevis, CV og referencer sendes via link senest torsdag den 15. august 2019 kl. 12. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 35 2019.I Klinik for Ergo- og Fysioterapi Rigshospitalet, Blegdamsvej søger vi en Ergoterapeut til et vikariat på 32 timer i perioden 1.9 – 31.12 2019, eventuelt med mulighed for forlængelse.



Rigshospitalet er et af Danmarks førende hospitaler for patienter med behov for højt specialiseret behandling. Klinik for Ergo- og Fysioterapi er beliggende på to matrikler, Blegdamsvej og Glostrup. Klinikken er organiseret i 6 teams med 3 teams på hver matrikel. På hver matrikel er der cirka 70 Ergo- og Fysioterapeuter, 3 Afdelingsterapeuter, 2 Forskningsterapeuter, 2 Udviklingsterapeuter og 2 Kliniske undervisere i fysioterapi. Vikariatet er i team 4, som består af 15 Fysioterapeuter og 6 Ergoterapeuter.

For yderligere information henvises til klinikkens hjemmeside www.rigshospitalet.dk/afdelinger-og-klinikker/hovedorto/klinik-for-ergo-og-fysioterapi



Stillingen er i den ergoterapeutiske gruppe der bl.a. varetager neurologiske-, neurokirurgiske og neurointensive patienter samt plastik- og hoved/hals cancer patienter. Vikariatet er primært i det neurologiske område. Da afsnittene er akut afsnit har vurdering af aktivitets- og synkeevne høj prioritet. Vi søger en kollega, der med en velfunderet faglig baggrund og engagement kan indgå i vores team og bidrage til et godt kollegaskab.



Patienterne er ofte indlagt i kortere forløb til udredning og/eller behandling. Ergoterapeuterne har både et tæt mono- og tværfagligt samarbejde. Vi søger en kollega med erfaring og interesse indenfor specialerne, som kan indgå i faglig udvikling indenfor områderne - og har interesse i at medvirke til organiseringen af arbejdet med fokus på optimal ressourceudnyttelse til gavn for patienter, pårørende, samarbejdspartnere og kolleger.



Dine primære opgaver vil være:

  • Vurdering og behandling af indlagte patienter i oftest akut og/eller kort intensivt forløb, herunder: Vurdering og behandling af dysfagi og/eller ADL-vurderinger samt vurdering af behov for hjælpemidler

  • Rådgivning og vejledning af patienter, pårørende og personale

  • Tværfaglig kommunikation i henhold til screening og prioritering af patientbehandlinger og forløb

  • Tværfaglig planlægning af specialiserede og almene genoptræningsforløb på tværs af sektorer. Herunder skriftlig dokumentation/ udfærdigelse af ergoterapeutisk status samt genoptræningsplaner



    Vi ønsker kolleger som:

  • Har interesse for neurologi og dysfagi

  • Har et højt fagligt ambitionsniveau

  • Ønsker at bidrage til udvikling af fagligheden

  • Tager ansvar, initiativ og gerne deler ud af viden og erfaring

  • Er god til tværfagligt samarbejde, kommunikation og har interesse i at undervise

  • Er selvstændig, hjælpsom og kan skabe struktur i en omskiftelig hverdag

  • Gerne med kurser indenfor FOTT og/eller AMPS



    Vi kan tilbyde:

  • Introduktionsforløb.

  • Hjælpsomme og fagligt engagerede kolleger samt god mulighed for faglig sparring

  • Spændende arbejdsområder i udvikling, som du får mulighed for at præge

  • En arbejdsplads hvor tværfaglighed og trivsel værdsættes højt

  • En arbejdsplads, hvor der prioriteres tid til faglig udvikling





    Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til:

    Ergoterapeut Sofie Martens. Tlf: 3545 8172
    Mail: sofie.martens.01@regionh.dk
    Afdelingsterapeut Charlotte Broberg. Tlf: 3545 1274
    Mail: charlotte.broberg@regionh.dk


    Løn og ansættelsesvilkår
    I henhold til gældende overenskomst.


    Ansøgningsfrist:
    Ansøgning samt eksamensbevis, CV og referencer sendes via link senest torsdag den 15. august 2019 kl. 12.
    Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 35 2019.




RigshospitaletKøbenhavn Ø2019-07-15T00:00:002019-08-15T00:00:00
330053736Fagkoordinator til VisitationenRobot Som fagkoordinator bliver du en del af en engageret gruppe af visitatorer i Myndighedsteamet Sundhed og Pleje. Her kommer du til at foretage koordinering og sparring til visitationsarbejde primært indenfor ældre- og plejeområde med udgangspunkt i Lov om Social Service. Jobbet Opgaveløsning vil særligt være på følgende områder: Rehabiliteringsforløb Hjemmepleje Træning Plejebolig Pasningsorlov Daghjem Hjælperordninger og specialsager (fx BPA-ordninger, Eget valg af hjælper, Ledsagerordninger) I jobbet vil du eksempelvis indgå i at tilrettelægge, koordinere og udvikle den daglige drift, medarbejdernes kompetencer samt kvalitetsudvikle indenfor de forskellige fagområder. I samarbejde med Leder af myndighed, myndigheds- og sundhedschef og fagkoordinatorkollega fra Hjælpemiddelafsnittet medvirker fagkoordinator til at skabe rammerne for opgavernes løsning. Fagkoordinator er ansvarlig for, at prioritere mellem daglige arbejdsopgaver med blik for tilstedeværende ressourcer og kompetencer. Fagkoordinator giver faglig sparring til medarbejdere i Visitationen, indgår i særlige sagsforløb samt arbejder med optimering, udvikling og ændring af arbejdsgange. Du skal medvirke til at sikre fagligt velbegrundede, dokumenterede og helhedsorienterede indsatser. Dertil medvirker du som fagkoordinatoren til at skabe et godt tværfagligt samarbejde i og udenfor visitationen, samt at bringe faglige specialisters viden i spil, så den enkelte medarbejders kompetencer bruges, der hvor de er bedst. Du kan se en nærmere funktionsbeskrivelse via dette link. Vi er aktuelt i gang med en forandringsproces, hvor vi arbejder med helhedsvisitation på udvalgte områder. Afhængig af behov og ud fra medarbejdernes kompetencer og erfaringsgrundlag tilrettelægger vi sammen og løbende myndighedsopgaverne i teams. Dertil vil dine opgaver i det kommende år i større og mindre omfang også være præget af kommunens aktuelle implementering af Fælles Sprog III og nyt fagsystem. Har du arbejdet med lignende, er det kun en fordel. Rent praktisk kommer du til at dele kontor med din koordinatorkollega fra hjælpemiddelområdet og du vil samarbejde med de kolleger primært sygeplejersker og terapeuter - der som visitatorer til dagligt varetager myndighedsopgaverne. Personlige og faglige kompetencer som vi lægger vægt på: Relevant mellemlang videregående sundhedsuddannelse - sygeplejerske, fysioterapeut eller ergoterapeut - suppleret med visitatoruddannelse. Solid praktisk erfaring som visitator og indenfor social- og eller sundhedsområdet. Gerne kendskab til og eller erfaring med LEAN. Evne til og gerne erfaring med visitation som tager udgangspunkt i borgernes rehabiliteringspotentiale. Erfaring med at sætte mål for tildelte ydelser i samarbejde med borgerne. Erfaring med sagsbehandling herunder klagesagsbehandling samt dokumentation og udviklingsopgaver. Stor selvstændighed i opgaveløsningerne med udgangspunkt i det fastlagte niveau og med fodfæste i kvalitetsstandarder, velbeskrevne arbejdsgangsbeskrivelser, der understøtter vores daglige arbejde og procedurer. Interesseret i stadig at udvikle dig fagligt og stille krav til dig selv, både i forhold til at give og tage imod faglig udvikling. Lyst til at medvirke til en positiv udvikling af teamet. Pragmatisk tilgang til skiftende og mangeartede opgaver. Gode kommunikative evner, både i tale og skrift. Kørekort til bil. Vi tilbyder: 1 stilling på 37 timer pr. uge med arbejdsplads i Greve og med udkørsel fra Greve Rådhus. Dygtige og engagerede kollegaer. Ledelse der vægter dialog, anerkendelse og tillid højt. Faglig sparring og kollegialt sammenhold fx via tæt samarbejde med fagkoordinator for hjælpemiddelafsnittet. En spændende og udfordrende arbejdsplads, hvor godt humør vægtes højt. Selvtilrettelæggende og fleksibel arbejdstid, under hensyntagen til den fælles opgaveløsning. God kantineordning og motionstilbud. Løn og ansættelsesforhold: Løn afklares med forhandlingsberettigede organisation. Det er en del af Greve kommunes personalepolitik, at der indhentes straffeattest og referencer. Stillingen ønskes besat snarest muligt. Ved ønske om yderligere oplysninger skal henvendelse ske til Leder af Myndighed, Lotte Bøglund på mobiltelefon: 21 43 71 79. Samtaler forventes afholdt: Fredag den 16. august 2018.Som fagkoordinator bliver du en del af en engageret gruppe af visitatorer i Myndighedsteamet – Sundhed og Pleje. Her kommer du til at foretage koordinering og sparring til visitationsarbejde primært indenfor ældre- og plejeområde med udgangspunkt i Lov om Social Service.

Jobbet

  • Opgaveløsning vil særligt være på følgende områder:
  • Rehabiliteringsforløb
  • Hjemmepleje
  • Træning
  • Plejebolig
  • Pasningsorlov
  • Daghjem
  • Hjælperordninger og specialsager (fx BPA-ordninger, Eget valg af hjælper, Ledsagerordninger)
I jobbet vil du eksempelvis indgå i at tilrettelægge, koordinere og udvikle den daglige drift, medarbejdernes kompetencer samt kvalitetsudvikle indenfor de forskellige fagområder. I samarbejde med Leder af myndighed, myndigheds- og sundhedschef og fagkoordinatorkollega fra Hjælpemiddelafsnittet medvirker fagkoordinator til at skabe rammerne for opgavernes løsning. Fagkoordinator er ansvarlig for, at prioritere mellem daglige arbejdsopgaver med blik for tilstedeværende ressourcer og kompetencer.

Fagkoordinator giver faglig sparring til medarbejdere i Visitationen, indgår i særlige sagsforløb samt arbejder med optimering, udvikling og ændring af arbejdsgange.

Du skal medvirke til at sikre fagligt velbegrundede, dokumenterede og helhedsorienterede indsatser.

Dertil medvirker du som fagkoordinatoren til at skabe et godt tværfagligt samarbejde i og udenfor visitationen, samt at bringe faglige specialisters viden i spil, så den enkelte medarbejders kompetencer bruges, der hvor de er bedst.

Du kan se en nærmere funktionsbeskrivelse via dette link.

Vi er aktuelt i gang med en forandringsproces, hvor vi arbejder med helhedsvisitation på udvalgte områder. Afhængig af behov og ud fra medarbejdernes kompetencer og erfaringsgrundlag tilrettelægger vi sammen og løbende myndighedsopgaverne i teams. Dertil vil dine opgaver i det kommende år i større og mindre omfang også være præget af kommunens aktuelle implementering af Fælles Sprog III og nyt fagsystem. Har du arbejdet med lignende, er det kun en fordel.

Rent praktisk kommer du til at dele kontor med din koordinatorkollega fra hjælpemiddelområdet og du vil samarbejde med de kolleger – primært sygeplejersker og terapeuter - der som visitatorer til dagligt varetager myndighedsopgaverne.

Personlige og faglige kompetencer som vi lægger vægt på:

  • Relevant mellemlang videregående sundhedsuddannelse - sygeplejerske, fysioterapeut eller ergoterapeut - suppleret med visitatoruddannelse.
  • Solid praktisk erfaring som visitator og indenfor social- og / eller sundhedsområdet.
  • Gerne kendskab til og / eller erfaring med LEAN.
  • Evne til og gerne erfaring med visitation som tager udgangspunkt i borgernes rehabiliteringspotentiale.
  • Erfaring med at sætte mål for tildelte ydelser i samarbejde med borgerne.
  • Erfaring med sagsbehandling herunder klagesagsbehandling samt dokumentation og udviklingsopgaver.
  • Stor selvstændighed i opgaveløsningerne med udgangspunkt i det fastlagte niveau og med fodfæste i kvalitetsstandarder, velbeskrevne arbejdsgangsbeskrivelser, der understøtter vores daglige arbejde og procedurer.
  • Interesseret i stadig at udvikle dig fagligt og stille krav til dig selv, både i forhold til at give og tage imod faglig udvikling.
  • Lyst til at medvirke til en positiv udvikling af teamet.
  • Pragmatisk tilgang til skiftende og mangeartede opgaver.
  • Gode kommunikative evner, både i tale og skrift.
  • Kørekort til bil.
Vi tilbyder:

  • 1 stilling på 37 timer pr. uge med arbejdsplads i Greve og med udkørsel fra Greve Rådhus.
  • Dygtige og engagerede kollegaer.
  • Ledelse der vægter dialog, anerkendelse og tillid højt.
  • Faglig sparring og kollegialt sammenhold – fx via tæt samarbejde med fagkoordinator for hjælpemiddelafsnittet.
  • En spændende og udfordrende arbejdsplads, hvor godt humør vægtes højt.
  • Selvtilrettelæggende og fleksibel arbejdstid, under hensyntagen til den fælles opgaveløsning.
  • God kantineordning og motionstilbud.
Løn og ansættelsesforhold:

Løn afklares med forhandlingsberettigede organisation. Det er en del af Greve kommunes personalepolitik, at der indhentes straffeattest og referencer.

Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Ved ønske om yderligere oplysninger skal henvendelse ske til Leder af Myndighed, Lotte Bøglund på mobiltelefon: 21 43 71 79.

Samtaler forventes afholdt: Fredag den 16. august 2018.



Center for Sundhed og PlejeGreve2019-07-03T00:00:002019-08-10T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Ergoterapeut der brænder for neurologi og geriatri

Herlev Sundhedscenter

Herlev
En af vores ergoterapeuter har fået job tættere på sin bopæl. Derfor søger vi en erfaren og kreativ ergoterapeut, der brænder for at arbejde med neurologi og geriatri, og som trives i en foranderlig hverdag med spændende og komplekse opgaver. Opgave...
Indrykket:19. juli 2019
Udløbsdato:18. august 2019

Klinik for Ergo- og Fysioterapi, Blegdamsvej søger Ergoterapeut med interesse for neurologi og dysfagi

Rigshospitalet

København Ø
I Klinik for Ergo- og Fysioterapi Rigshospitalet, Blegdamsvej søger vi en Ergoterapeut til et vikariat på 32 timer i perioden 1.9 31.12 2019, eventuelt med mulighed for forlængelse. Rigshospitalet er et af Danmarks førende hospitaler for patienter m...
Indrykket:15. juli 2019
Udløbsdato:15. august 2019

Fagkoordinator til Visitationen

Center for Sundhed og Pleje

Greve
Som fagkoordinator bliver du en del af en engageret gruppe af visitatorer i Myndighedsteamet Sundhed og Pleje. Her kommer du til at foretage koordinering og sparring til visitationsarbejde primært indenfor ældre- og plejeområde med udgangspunkt i Lo...
Indrykket:3. juli 2019
Udløbsdato:10. august 2019