Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Ergoterapeuter til Demenscentret Pilehuset

Vi søger nye ergoterapeutfaglige kollegaer i Pilehuset.

Om Demenscentret Pilehuset
Demenscentret Pilehuset er et specialiseret tilbud til borgere med demens. Der er 124 borgere og 185 ansatte i vores hus.

I vores hus er vi tværfagligt ansat på vores seks afdelinger. Vores erfaring fortæller os, at tværfaglighed er en vigtig forudsætning for at yde den bedst mulige pleje og omsorg for mennesker, som har fået demens.

Vores afdelinger er fordelt på seks enheder

  • En demensenhed til borgere med Alzheimers og vaskulær demens.
  • En enhed med midlertidige aflastnings- og vurderingspladser.
  • En specialenhed for borgere med Huntingtons sygdom.
  • En specialenhed for borgere med frontotemporal demens.
  • En specialenhed for borgere med hjerneskade.
  • En enhed med somatiske plejeboliger.
  • Et dagtilbud for borgere med demens, som bor i eget hjem.

De mange gode resultater bliver dagligt skabt af et dygtigt og engageret tværfagligt personale, der består af sygeplejersker, pædagoger, pædagogiske assistenter, ergoterapeuter, social- og sundhedsassistenter og -hjælpere og sundheds- og ernæringsassistenter, der i samarbejde med de berørte borgere og de pårørende yder en flot indsats.

Om stillingerne
Vi søger kollegaer, som kan være med til at

  • sikre, at den enkelte borger oplever livskvalitet, bl.a. gennem et sundhedsfagligt fokus på borgerens almene tilstand
  • sikre, at borgerne får opfyldt de grundlæggende psykologiske og fysiske behov (i overensstemmelse med Tom Kitwoods teori om personcentreret omsorg)
  • skabe rammerne og omgivelserne, som støtter op omkring borgerne, så funktioner bevares og måske endda styrkes
  • sætte fokus på sundhedsfremme og forebyggende tiltag med udgangspunkt i Københavns Kommunes ældre- og demenspolitik, kvalitetsstandarder og indsatskatalog for sygepleje

Som en del af et tværfaglige team indgår du i arbejdet omkring borgerne i alt fra aktiviteter og måltider til personlig pleje.

Vi forventer, at du bidrager med dit monofaglige perspektiv på borgerne og stiller skarpt på at fremme borgerens velbefindende.

Til info, vil du blive introduceret og oplært i dine arbejdsopgaver.

Vi forventer, at du

  • er uddannet ergoterapeut
  • har en robust og stabil personlighed
  • er god til at aflæse, leve dig ind i og imødekomme andre menneskers behov og følelser
  • har gode sproglige og kommunikative evner, som kommer til gavn i dokumentationen og i samarbejdet med de øvrige fagligheder
  • kan få det bedste frem i dig selv og andre
  • er fagligt nysgerrig og villig til hele tiden at lære nyt og udvikle dig

Ansættelsesforhold
Du bliver aflønnet i henhold til gældende overenskomst og efter principperne om Ny Løn.
Vi tilbyder vikariater og fastansættelser i disse vagter. Dagvagterne er på 37 timer ugentligt med arbejde hver anden weekend, hvor arbejdstiden ligger mellem kl. 07-16.00.
Tiltrædelse er efter aftale.

Mere information
Har du spørgsmål eller brug for mere information, er du velkommen til at kontakte forstander Charlotte Agger på 2688 2526 eller administrativ leder Adis Crneta på 2144 4305.

Søg via nedenstående link senest søndag den 25. oktober 2020

Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. I Sundheds- og Omsorgsforvaltningen er der fleksibel arbejdstid, som indebærer, at du har medindflydelse på din arbejdstid. Hvis du er sygeplejerske, sosu-assistent eller sosu-hjælper, har du derudover fra 1. september 2020 ret til at få fuld tid, hvis du ønsker det. Se mere om os på vores-hverdag.dk.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.