Faaborg-Midtfyn Kommune søger 2 jurister - 1 juridisk konsulent og 1 kombineret juridisk konsulent/DPO

Faaborg-Midtfyn Kommune søger 2 jurister – 1 juridisk konsulent og 1 kombineret juridisk konsulent/DPO
 
Vi søger to jurister, der ligesom os brænder for at forene de juridiske kompleksiteter med de mange politiske og administrative tiltag, der sker i kommunen. Begge jurister skal indgå i kommunens centralt placerede juridiske team, men til den ene stilling søger vi en jurist, der har lyst til at kombinere DPO opgaven med en funktion som juridisk konsulent. Teamets centrale placering i organisationen gør, at vi kan tilbyde dig et job, hvor du får mulighed for at prøve kræfter med mange forskellige sider af juraen. Ikke to dage er ens, for vi understøtter alle fagligheder i organisationen. Samtidig tilbyder vi et arbejdsmiljø, hvor der er fokus på work-life balance.
 
I Faaborg-Midtfyn Kommune engagerer vi os – i vores kolleger, i vores opgaver og i borgere og virksomheder i kommunen. Vores ambition er, at det i Faaborg-Midtfyn skal være muligt at leve – og udleve
– sin egen version af det gode liv, og som kommune vil vi gerne spille bedst ind i det liv, borgerne lever.
Vi har fokus på at sikre sammenhæng og helhedsløsninger både i forhold til borgerne og i samarbejdet i organisationen. Som juridisk konsulent hos os har du mulighed for at bidrage med juridiske perspektiver ind i de ambitioner.
 
Vi står samtidig midt i en politisk og juridisk forandring. Fra 1. januar 2021 har Faaborg-Midtfyn Kommune skiftet styreform, og det bliver et spændende juridisk arbejdsrum med implementeringen af det. Vi skal understøtte organisationen i at betjene udvalg og kommunalbestyrelse i deres nye kompetencer.
 
I Faaborg-Midtfyn Kommune tager vi datasikkerhed og borgernes retssikkerhed alvorligt. Vi har naturligvis en forventning om, at Faaborg-Midtfyn Kommune lever op til de gældende regler, og som DPO skal du være med til at skabe opmærksomhed i organisationen omkring kravene i persondataforordningen og de nationale databeskyttelsesregler. Du skal følge med i tendenser og udviklingen på området, og du skal bidrage til, at organisationens fokus er i den rigtige retning. Stillingen er en unik mulighed for at arbejde både som juridisk specialist og generalist i samme stilling, og du vil få et bredt samarbejde med organisationen både via arbejdet med databeskyttelse og via den almene jura.
 
Stillingerne
 
I begge stillinger vil du vil indgå i afdelingen Jura og Administration, som er en del af staben Politik og Strategi. Der er i alt 3 jurister i afdelingen, hvoraf den ene også er DPO.
 
Som juridisk konsulent forholder du dig både til det politiske og det administrative niveau i organisationen. Der er et tæt samarbejde med direktionen samt cheferne for stabe og fagområder, og vi understøtter organisationen på alle ledelses- og medarbejderniveauer.
 
Hver jurist er juridisk partner for ét eller flere fagområder og bistår området med rådgivning, vejledning og sparring indenfor fagområdets faglighed. Den juridiske opgaveportefølje i afdelingen er meget bred, og opgaverne spænder lige fra konkret faglig sparring på alle kommunens områder, generel forvaltningsret, køb og salg af fast ejendom, kvalificering af kontrakter til kvalificering af politiske dagsordner og juridisk behandling af kommunalretlige forhold. Du har derfor rig mulighed for kompetenceudvikling i et stærkt tværfagligt og uhøjtideligt miljø. Du tilrettelægger ofte selv din dag, og du får mulighed for at samarbejde med kolleger med høj faglighed.
 
Som DPO vil du indgå i kommunens tværgående Informationssikkerhedsteam, og du vil få en plads i kommunens Informationssikkerhedsudvalg.
 
Opgaverne
 
 
Som juridisk konsulent arbejder du som generalist, og dine opgaver vil bl.a. være:
 
  • Juridisk rådgivning og sparring om lovgivningen på diverse fagområder.
  • Juridisk rådgivning og sagsbehandling inden for styrelsesloven, kommunalfuldmagten, forvaltningsloven og offentlighedsloven.
  • Servicering af og sparring med kommunalbestyrelse, direktion samt chefer for stabe og fagområder.
  • Udfærdigelse af politiske og administrative dagsordner.
  • Kvalitetssikring af organisationens politiske dagsordner, herunder sparring til administrative formøder forud for politiske udvalgsmøder.
 
I den kombinerede juridisk konsulent/DPO-stilling skal du som udgangspunkt arbejde halvdelen af tiden som juridisk konsulent og den anden halvdel som DPO.

Som DPO vil dine opgaver bl.a. være:
 
  • At underrette og rådgive organisationen og de ansatte om databeskyttelse, herunder at have blik for organisationens behov i den sammenhæng
  • At formidle og undervise om databeskyttelse og organisationens håndtering af reglerne på området
  • At overvåge overholdelsen af databeskyttelsesreglerne i organisationen
  • Rådgivning i forbindelse med udarbejdelse af organisationens konsekvensanalyser
  • Samarbejde med Datatilsynet på vegne af organisationen
  • Vejledning til borgerne
 
Du vil altså skulle arbejde med databeskyttelsesreglerne i et bredt perspektiv, hvor både kommunens og borgernes interesser skal varetages, og du vil have en koordinerende funktion mellem organisationen og Datatilsynet.

 
Vi vil selvfølgelig sammensætte dine opgaver og partnerskabsområder ud fra dine kompetencer og interesser set i forhold til det øvrige team.
 
Vores forventninger til dig
 
Vi forestiller os, at du er forholdsvis nyuddannet. Hvis du har erfaring, er det en fordel, hvis det er erfaring fra en kommune eller en anden type politisk styret organisation.
 
Til DPO-stillingen er det herudover en fordel, hvis du har en DPO-uddannelse, og vi forventer, at du har indgående kendskab til persondataforordningen og øvrig lovgivning om beskyttelse af persondata.
 
I begge stillinger forventer vi, at du
 
  • er cand.jur. og er fagligt velfunderet.
  • er udadvendt og opsøgende – både fagligt og socialt.
  • tager aktivt medansvar for effektiv opgaveløsning.
  • trives i et fagligt fællesskab, hvor sparring og nysgerrighed er i fokus.
  • er god til at formidle din faglighed til kolleger med forskellig baggrund og har fokus på i fællesskab at finde de rigtige løsninger for organisationen.
  • har blik og forståelse for den politiske retning og ambition.
  • trives med at arbejde tæt sammen med ledelsen og i et højt tempo, hvor der kan være kort tid til at løse opgaven.
  • er proaktiv, arbejder selvstændigt og har lyst og evne til at sætte din faglighed og opgaveløsning ind i den strategiske sammenhæng.
 
Ansættelsesvilkår
For begge stillinger gælder, at
  • løn og ansættelse vil ske i henhold til relevant overenskomst
  • stillingen er på 37 timer ugentligt
  • arbejdsstedet er på Rådhuset i Ringe for begge stillinger, men der vil være mødeaktivitet på forskellige lokationer i hele kommunen, og det forventes derfor, at du har kørekort.
  • forventet tiltrædelse er den 1. april 2021
 
Ansættelsesproces.
Hvis du vil vide mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte leder af Jura og Administration Dorthe Schou Johansen på 7253 1073 eller jurist – Tina Bernsdorf Jungfeldt på 7253 1074.
 
Send din motiverede ansøgning til os senest mandag den 1. februar 2021, kl. 8.00. Det skal fremgå af ansøgningen, hvilken af de to stillinger, du søger.
 
Samtaler til stillingen som juridisk konsulent/DPO forventes afholdt fredag den 5. februar 2021, og eventuelle 2. samtaler torsdag den 11. februar 2021. Vi vil muligvis gøre brug af tests.
 
Samtaler til stillingen som juridisk konsulent forventes, afholdt tirsdag den 9. februar 2021, og eventuelle 2. samtaler mandag den 22. februar 2021. Vi vil muligvis gøre brug af tests.
 
 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

AC-fuldmægtig (Jurist)

Direktionssekretariatet

Odense C
Jurist til Direktionssekretariatet på OUH Har du lyst og evne til at rådgive direktører, afdelingsledere og forskere i juridiske spørgsmål på et af de største hospitaler i Danmark? Så glæder vi os til at byde dig velkommen i Direktionssekretariatet ...
Indrykket:22. januar 2021

Er du vores nye, fagligt skarpe jurist?

HR-afdelingen

Odense C
HR-konsulent til HR-funktionen, HR-afdelingen, OUH En god håndtering af personalejuridiske problemstillinger er en hjørnesten i god ledelse. Har du lyst til at understøtte OUHs ledere, så de bliver endnu bedre til at navigere inden for det personale...
Indrykket:14. januar 2021

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

AC-fuldmægtig (Jurist)

Direktionssekretariatet

Odense C
Jurist til Direktionssekretariatet på OUH Har du lyst og evne til at rådgive direktører, afdelingsledere og forskere i juridiske spørgsmål på et af de største hospitaler i Danmark? Så glæder vi os til at byde dig velkommen i Direktionssekretariatet ...
Indrykket:22. januar 2021

Er du vores nye, fagligt skarpe jurist?

HR-afdelingen

Odense C
HR-konsulent til HR-funktionen, HR-afdelingen, OUH En god håndtering af personalejuridiske problemstillinger er en hjørnesten i god ledelse. Har du lyst til at understøtte OUHs ledere, så de bliver endnu bedre til at navigere inden for det personale...
Indrykket:14. januar 2021