Faglig konsulent til Udviklingshuset, Jobcenter Randers

Er du vores nye kollega?

Ser du det som en spændende udfordring at arbejde med den faglige udvikling på beskæftigelsesområdet? Og har du indgående kendskab til beskæftigelseslovgivningen samt stor erfaring i at arbejde med udvikling af ressourcer?

Så har vi et spændende job til dig.

Udviklingshuset varetager indsatsen for aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere, borgere i jobafklaringsforløb og ressourceforløb, hvor målet med indsatsen er, at den ledige får mulighed for at blive en del af fællesskabet på arbejdsmarkedet.

Vi er en afdeling med godt 80 dygtige og engagerede kollegaer, der har fokus på at skabe gode, fleksible løsninger, som giver den enkelte borger mulighed for at tage mest muligt ansvar for egen udvikling. Vi mener, at vi skal møde borgeren med tiltro til at de kan nå deres mål, samt tydelige forventninger og krav, da det er at møde borgeren med respekt.

Arbejdsopgaver
Som faglig konsulent, vil du indgå i et tæt samarbejde med afdelingens to andre faglige konsulent, samt med ledelsesteamet.

Vi er organiseret i teams, som har stor kompetence. En af dine opgaver vil være at sikre, at medarbejderne er opdateret på den nyeste faglige udvikling. Derudover vil du løbende skulle give sparring til sagsbehandlere og jobkonsulenter. Du vil også skulle repræsentere beskæftigelsesområdet og være tovholder i kommunens rehabiliteringsteam, og får både i den henseende, men også mere bredt, en væsentlig rolle i afdelingens faglige udvikling.

Vi lægger vægt på, at du

  • har en socialfaglig uddannelsesmæssig baggrund
  • har arbejdet inden for beskæftigelsesområdet i længere tid
  • har specialistviden om myndighedsdelen i sagsbehandlingen
  • har gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner
  • er handlekraftig i en hektisk og travl hverdag.

Det vil desuden blive vægtet, hvis du har erfaring med rollen som faglig konsulent og kan agere i samspillet mellem sagsbehandlere, jobkonsulenter, mentorer og ledelse. Endelig må du gerne have siddet som medlem i rehabiliteringsteamet.

Vi tilbyder
  • et spændende job med mulighed for at være med til at præge en afdeling i udvikling
  • et selvstændigt arbejdsområde med et tæt samarbejde med ledelse og gode kollegaer
  • en arbejdsplads, hvor vi vægter det kollegiale samarbejde højt og har en ligefrem og humoristisk omgangstone.

Løn- og ansættelsesforhold er i henhold til gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger
Ved spørgsmål kan du kontakte afdelingsleder Per Damgaard Petersen på tlf. 30 55 27 82, souschef Nanna Thorn Poulsen på tlf. 61 13 33 97 eller souschef Suvada Kasumovic på tlf. 23 99 22 97.

Stillingen søges elektronisk ved at anvende nedenstående link.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 22. maj 2019.

Ansættelsesforhold
Fuldtid

Tiltrædelse
1. juni 2019 eller hurtigst muligt derefter

Ansøgningsfrist
20-05-2019 23:59

Virksomhedens oplysninger
JCR Udviklingshus

Kontaktperson
Per Damgaard Petersen, tlf. 30 55 27 82

 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330015502Phoenix-bfe3f65a12019-05-02T00:00:00Faglig konsulent til Udviklingshuset, Jobcenter RandersEr du vores nye kollega?

Ser du det som en spændende udfordring at arbejde med den faglige udvikling på beskæftigelsesområdet? Og har du indgående kendskab til beskæftigelseslovgivningen samt stor erfaring i at arbejde med udvikling af ressourcer?

Så har vi et spændende job til dig.

Udviklingshuset varetager indsatsen for aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere, borgere i jobafklaringsforløb og ressourceforløb, hvor målet med indsatsen er, at den ledige får mulighed for at blive en del af fællesskabet på arbejdsmarkedet.

Vi er en afdeling med godt 80 dygtige og engagerede kollegaer, der har fokus på at skabe gode, fleksible løsninger, som giver den enkelte borger mulighed for at tage mest muligt ansvar for egen udvikling. Vi mener, at vi skal møde borgeren med tiltro til at de kan nå deres mål, samt tydelige forventninger og krav, da det er at møde borgeren med respekt.

Arbejdsopgaver
Som faglig konsulent, vil du indgå i et tæt samarbejde med afdelingens to andre faglige konsulent, samt med ledelsesteamet.

Vi er organiseret i teams, som har stor kompetence. En af dine opgaver vil være at sikre, at medarbejderne er opdateret på den nyeste faglige udvikling. Derudover vil du løbende skulle give sparring til sagsbehandlere og jobkonsulenter. Du vil også skulle repræsentere beskæftigelsesområdet og være tovholder i kommunens rehabiliteringsteam, og får både i den henseende, men også mere bredt, en væsentlig rolle i afdelingens faglige udvikling.

Vi lægger vægt på, at du
  • har en socialfaglig uddannelsesmæssig baggrund
  • har arbejdet inden for beskæftigelsesområdet i længere tid
  • har specialistviden om myndighedsdelen i sagsbehandlingen
  • har gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner
  • er handlekraftig i en hektisk og travl hverdag.

Det vil desuden blive vægtet, hvis du har erfaring med rollen som faglig konsulent og kan agere i samspillet mellem sagsbehandlere, jobkonsulenter, mentorer og ledelse. Endelig må du gerne have siddet som medlem i rehabiliteringsteamet.

Vi tilbyder
  • et spændende job med mulighed for at være med til at præge en afdeling i udvikling
  • et selvstændigt arbejdsområde med et tæt samarbejde med ledelse og gode kollegaer
  • en arbejdsplads, hvor vi vægter det kollegiale samarbejde højt og har en ligefrem og humoristisk omgangstone.

Løn- og ansættelsesforhold er i henhold til gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger
Ved spørgsmål kan du kontakte afdelingsleder Per Damgaard Petersen på tlf. 30 55 27 82, souschef Nanna Thorn Poulsen på tlf. 61 13 33 97 eller souschef Suvada Kasumovic på tlf. 23 99 22 97.

Stillingen søges elektronisk ved at anvende nedenstående link.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 22. maj 2019.

Ansættelsesforhold
Fuldtid

Tiltrædelse
1. juni 2019 eller hurtigst muligt derefter

Ansøgningsfrist
20-05-2019 23:59

Virksomhedens oplysninger
JCR Udviklingshus

Kontaktperson
Per Damgaard Petersen, tlf. 30 55 27 82

 

Er du vores nye kollega?Ser du det som en spændende udfordring at arbejde med den faglige udvikling på beskæftigelsesområdet? Og har du indgående kendskab til beskæftigelseslovgivningen samt stor erfaring i at arbejde med udvikling af ressourcer?Så har vi et spændende job til dig.Udviklingshuset varetager indsatsen for aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere, borgere i jobafklaringsforløb og ressourceforløb, hvor målet med indsatsen er, at den ledige får mulighed for at blive en del af fællesskabet på arbejdsmarkedet.Vi er en afdeling med godt 80 dygtige og engagerede kollegaer, der har fokus på at skabe gode, fleksible løsninger, som giver den enkelte borger mulighed for at tage mest muligt ansvar for egen udvikling. Vi mener, at vi skal møde borgeren med tiltro til at de kan nå deres mål, samt tydelige forventninger og krav, da det er at møde borgeren med respekt.ArbejdsopgaverSom faglig konsulent, vil du indgå i et tæt samarbejde med afdelingens to andre faglige konsulent, samt med ledelsesteamet.Vi er organiseret i teams, som har stor kompetence. En af dine opgaver vil være at sikre, at medarbejderne er opdateret på den nyeste faglige udvikling. Derudover vil du løbende skulle give sparring til sagsbehandlere og jobkonsulenter. Du vil også skulle repræsentere beskæftigelsesområdet og være tovholder i kommunens rehabiliteringsteam, og får både i den henseende, men også mere bredt, en væsentlig rolle i afdelingens faglige udvikling.Vi lægger vægt på, at duhar en socialfaglig uddannelsesmæssig baggrundhar arbejdet inden for beskæftigelsesområdet i længere tidhar specialistviden om myndighedsdelen i sagsbehandlingenhar gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevnerer handlekraftig i en hektisk og travl hverdag.Det vil desuden blive vægtet, hvis du har erfaring med rollen som faglig konsulent og kan agere i samspillet mellem sagsbehandlere, jobkonsulenter, mentorer og ledelse. Endelig må du gerne have siddet som medlem i rehabiliteringsteamet.Vi tilbyderet spændende job med mulighed for at være med til at præge en afdeling i udviklinget selvstændigt arbejdsområde med et tæt samarbejde med ledelse og gode kollegaeren arbejdsplads, hvor vi vægter det kollegiale samarbejde højt og har en ligefrem og humoristisk omgangstone.Løn- og ansættelsesforhold er i henhold til gældende overenskomst.Yderligere oplysningerVed spørgsmål kan du kontakte afdelingsleder Per Damgaard Petersen på tlf. 30 55 27 82, souschef Nanna Thorn Poulsen på tlf. 61 13 33 97 eller souschef Suvada Kasumovic på tlf. 23 99 22 97.Stillingen søges elektronisk ved at anvende nedenstående link.Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 22. maj 2019.AnsættelsesforholdFuldtidTiltrædelse1. juni 2019 eller hurtigst muligt derefterAnsøgningsfrist20-05-2019 23:59Virksomhedens oplysningerJCR UdviklingshusKontaktpersonPer Damgaard Petersen, tlf. 30 55 27 8211jobnetbfe3f65a100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-20T00:00:000000https://www.randers.dk/job/ledige-job-i-randers-kommune/541580EuropaDanmarkJyllandØstjyllandRanders3518492Randers Kommune11Regimentvej 108930Randers NØ89151515DKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent752849JobNet4981993498199310002-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=bfe3f65ahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=bfe3f65ahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=bfe3f65a&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=bfe3f65a&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Socialvaesen/1.jpgØnsker du et spændende job med varierende arbejdsopgaver? Hos Randers Kommune er dette netop hvad du bliver mødt af.12007991Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed11Socialvæsen361658971Per Damgaardnoreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330019658Koordinator til Den Boligsociale EnhedRobot Har du lyst til at være en del af en dynamisk arbejdsplads med spændende og udfordrende opgaver, så søger Den Boligsociale Enhed i Randers Kommune en ny kollegaDen Boligsociale Enhed søger pr. 1. august 2019 en koordinator til det boligsociale område. Koordinatoren skal understøtte det gode samarbejde mellem Randers kommune og bl.a. ejendomsfunktionærerne på det boligsociale område. Fokus i indsatsen er at mindske antallet af borgere, der bliver sat ud af deres bolig.Ud over koordinatoren består enheden af en boligsocial medarbejder samt en medarbejder, der løser opgaven omkring den sociale boliganvisning.Den boligsociale enheden er ledelsesmæssigt forankret i Ydelseskontoret og fysisk placeret i Borgerservice. Medarbejderne i Den Boligsociale Enhed skal i fællesskab sikre en helhedsorienteret tilgang til udfordringer, der er forbundet med det boligsociale område, herunder særligt fokus på nedbringelse af antallet af udsættelsessager.OpgaverVære udførende og opsøgende ift. borger der er i risiko for at miste sin bolig.Understøtte at der foretages en tidlig og forebyggende indsat overfor de borgere, der har behov for en særlig støtte.Yde råd og vejledning til borgere der er kommet i huslejerestance eller på anden vis er ved at miste sin lejebolig.Yde råd og vejledning til medarbejdere i Randers Kommune.Fungere som bindeled mellem Randers Kommune (eks. Myndighedssagsbehandler, mestringsvejleder, Støtte Kontakt Personer), borgere og boligorganisationerne.Formidle kontakt mellem relevante parter, hvis der opstår problemer med en beboer, hvor det vurderes, at kommune skal inddrages.Koordinere indkommende orienteringer om restance sager, herunder faglig vurdering af sagerne og fordeling til de enkelte afdelinger.Opfølgning på restancesager i anviste boliger (§ 59 almen boligloven).Deltage i udekørende fogedforretningerVi kan tilbydeEt udfordrende job med gode muligheder for at påvirke det boligsociale områdeFaglige udfordringer og udviklingEn ambitiøs og engageret organisationEt arbejdsfelt med bred berøringsfladeEt godt kollegialt miljøVi forventer, at duKan lide at være i dialog med borgerneHar en problemløsende tilgang til et komplekst arbejdsområdeKan skabe gode relationer internt såvel som eksternt.Er uddannet socialrådgiver, socialformidler, socialpædagog eller lignende.Har socialfaglig erfaring og gode administrative egenskaber.Kan arbejde selvstændig og organisere eget arbejde.På baggrund af arbejdets karakter vil det være af betydning, at du er fleksibel i forhold til din arbejdstid.AnsættelsesforholdFuldtidTiltrædelse01-08-2019Ansøgningsfrist02-06-2019 23:59Virksomhedens oplysningerBoligsociale indsatsKontaktpersonSouschef Sasia Rosenkilde Jeppesen, tlf. 8915 1515 mail sasia.rosenkilde.jeppesen@randers.dkHar du lyst til at være en del af en dynamisk arbejdsplads med spændende og udfordrende opgaver, så søger Den Boligsociale Enhed i Randers Kommune en ny kollega

Den Boligsociale Enhed søger pr. 1. august 2019 en koordinator til det boligsociale område. Koordinatoren skal understøtte det gode samarbejde mellem Randers kommune og bl.a. ejendomsfunktionærerne på det boligsociale område. Fokus i indsatsen er at mindske antallet af borgere, der bliver sat ud af deres bolig.

Ud over koordinatoren består enheden af en boligsocial medarbejder samt en medarbejder, der løser opgaven omkring den sociale boliganvisning.
Den boligsociale enheden er ledelsesmæssigt forankret i Ydelseskontoret og fysisk placeret i Borgerservice. Medarbejderne i Den Boligsociale Enhed skal i fællesskab sikre en helhedsorienteret tilgang til udfordringer, der er forbundet med det boligsociale område, herunder særligt fokus på nedbringelse af antallet af udsættelsessager.

Opgaver
  • Være udførende og opsøgende ift. borger der er i risiko for at miste sin bolig.
  • Understøtte at der foretages en tidlig og forebyggende indsat overfor de borgere, der har behov for en særlig støtte.
  • Yde råd og vejledning til borgere der er kommet i huslejerestance eller på anden vis er ved at miste sin lejebolig.
  • Yde råd og vejledning til medarbejdere i Randers Kommune.
  • Fungere som bindeled mellem Randers Kommune (eks. Myndighedssagsbehandler, mestringsvejleder, Støtte Kontakt Personer), borgere og boligorganisationerne.
  • Formidle kontakt mellem relevante parter, hvis der opstår problemer med en beboer, hvor det vurderes, at kommune skal inddrages.
  • Koordinere indkommende orienteringer om restance sager, herunder faglig vurdering af sagerne og fordeling til de enkelte afdelinger.
  • Opfølgning på restancesager i anviste boliger (§ 59 almen boligloven).
  • Deltage i udekørende fogedforretninger

Vi kan tilbyde
  • Et udfordrende job med gode muligheder for at påvirke det boligsociale område
  • Faglige udfordringer og udvikling
  • En ambitiøs og engageret organisation
  • Et arbejdsfelt med bred berøringsflade
  • Et godt kollegialt miljø

Vi forventer, at du
  • Kan lide at være i dialog med borgerne
  • Har en problemløsende tilgang til et komplekst arbejdsområde
  • Kan skabe gode relationer internt såvel som eksternt.
  • Er uddannet socialrådgiver, socialformidler, socialpædagog eller lignende.
  • Har socialfaglig erfaring og gode administrative egenskaber.
  • Kan arbejde selvstændig og organisere eget arbejde.
  • På baggrund af arbejdets karakter vil det være af betydning, at du er fleksibel i forhold til din arbejdstid.


Ansættelsesforhold
Fuldtid

Tiltrædelse
01-08-2019

Ansøgningsfrist
02-06-2019 23:59

Virksomhedens oplysninger
Boligsociale indsats

Kontaktperson
Souschef Sasia Rosenkilde Jeppesen, tlf. 8915 1515 / mail sasia.rosenkilde.jeppesen@randers.dk

 

Randers KommuneRanders C2019-05-08T00:00:002019-06-02T00:00:00
330018250Socialformidler/-rådgiver til Ungdommens Uddannelseshus Randers, Jobcenter RandersRobot Vil du understøtte arbejdet med at få unge i uddannelse eller beskæftigelse?Ungdommens Uddannelseshus Randers (UUR) er en del af Jobcenter Randers, og fra 1. august 2019 også en del af den kommunale ungeindsats. Desuden er der tæt samarbejde med et antal interne som eksterne samarbejdspartnere. UUR er fysisk beliggende på Tradium, som er en af erhvervsskolerne i Randers.UUR har som primær opgave at varetage den uddannelses- og eller beskæftigelsesrettede indsats for unge under 30 år. Målet er, at den enkelte unge støttes i og kvalificeres til at gå i gang med en ordinær uddannelse eller starte på et ordinært job. Derfor indgår virksomhedssamarbejdet som en væsentlig del af de unges indsatser.Vi søger en sagsbehandler til at løfte myndighedsopgaven i det team, som arbejder med målgruppen af uddannelsesparate unge. Vi søger en robust kollega, der kan og vil arbejde med myndighedsopgaverne efter beskæftigelsesloven.Dine opgaver hos Team Uddannelsesparate vil blandt andet være at udarbejde uddannelsesplaner, og som led heri give den unge et tilbud inden for den til enhver tid gældende tilbudsvifte, og at afholde efterfølgende samtaler i et nødvendigt omfang for at sikre uddannelsesfokus og fremdrift i den unges plan. Denne opgave løser du i tæt og koordineret samarbejde med især UU og Parat Til Uddannelse (PTU), som er vores brobygningstilbud til målgruppen. Dette tilbud er en del af et tæt samarbejde mellem erhvervsuddannelserne i Randers og UUR. En stor del af din opgaveløsning foregår på Tradium, hvor de unge har deres daglige gang som deltagere hos PTU.Hos UUR har vi et spændende, fagligt forum med engagerede kolleger. Der er tilknyttet faglig konsulent, idet vi vægter den faglige sparring højt. Vi er en arbejdsplads, hvor der er et godt samarbejde mellem ledelse og medarbejdere, og hvor arbejdsdagen er præget af humor og god stemning. Selv når der er travlt, tager vi os af hinanden, og vi har plads til forskelligheder. Vi tager hensyn til individuelle behov for at få privatliv og arbejdsliv til at hænge sammen, for eksempel i form af fleksibel arbejdstid.Vi forventer, at duhar erfaring med målgruppen af unge med faglige og sociale udfordringerhar erfaring med at tilrettelægge og afvikle samtaleforløbformår at arbejde systematisk, analytisk og målrettet med myndighedsopgaverkan navigere i en omskiftelig hverdag og til tider i kaos , samt håndtere mange bolde i luften på en professionel mådeer interesseret i at arbejde ud fra de rammer og vilkår, der gør sig gældende i en politisk styret organisationhar en uddannelse som socialformidler, administrationsbachelor med relevant speciale eller socialrådgiverkan bidrage med et positivt sind og en positiv tilgang til kolleger og opgaverDin personlighed og det, at du ønsker at opnå resultater i et fællesskab, samt dine erfaringer som formidler rådgiver spiller en stor rolle, samtidig med, at det er helt afgørende for os, at du kan møde den unge med de forventninger, som den seneste kontanthjælpsreform og den kommende ændring af Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats lægger op til.Løn og ansættelsesvilkårDer er tale om en fast stilling på 37 timer, samt om et barselsvikariat på ligeledes 37 timer pr. uge til besættelse snarest muligt, og gerne 1. juni 2019.Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til relevant overenskomst.Vil du vide mere?Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Pia Bendtzen på telefon 89 15 79 51 eller faglig konsulent Karen Beksgaard på telefon 89 15 77 69.FristAnsøgningsfrist er 20. maj 2019. Stillingen søges elektronisk, ligesom der indbydes til ansættelsessamtaler elektronisk. Du bedes vedlægge CV med oplysning om uddannelse og tidligere beskæftigelse samt kopier af eksamenspapir og eventuelle udtalelser.Ansættelsessamtaler gennemføres 28. maj 2019, og der gives besked om udfaldet af samtalerne senest 31. maj 2019.AnsættelsesforholdFuldtidTiltrædelseSnarest muligt, gerne pr. 1. juni 2019Ansøgningsfrist20-05-2019 23:59Virksomhedens oplysningerJCR UddannelseshusKontaktpersonPia Bendtzen på 89 15 79 51Vil du understøtte arbejdet med at få unge i uddannelse eller beskæftigelse?

Ungdommens Uddannelseshus Randers (UUR) er en del af Jobcenter Randers, og fra 1. august 2019 også en del af den kommunale ungeindsats. Desuden er der tæt samarbejde med et antal interne som eksterne samarbejdspartnere. UUR er fysisk beliggende på Tradium, som er en af erhvervsskolerne i Randers.

UUR har som primær opgave at varetage den uddannelses- og/eller beskæftigelsesrettede indsats for unge under 30 år. Målet er, at den enkelte unge støttes i og kvalificeres til at gå i gang med en ordinær uddannelse eller starte på et ordinært job. Derfor indgår virksomhedssamarbejdet som en væsentlig del af de unges indsatser.

Vi søger en sagsbehandler til at løfte myndighedsopgaven i det team, som arbejder med målgruppen af uddannelsesparate unge. Vi søger en robust kollega, der kan og vil arbejde med myndighedsopgaverne efter beskæftigelsesloven.
Dine opgaver hos Team Uddannelsesparate vil blandt andet være at udarbejde uddannelsesplaner, og som led heri give den unge et tilbud inden for den til enhver tid gældende tilbudsvifte, og at afholde efterfølgende samtaler i et nødvendigt omfang for at sikre uddannelsesfokus og fremdrift i den unges plan. Denne opgave løser du i tæt og koordineret samarbejde med især UU og Parat Til Uddannelse (PTU), som er vores brobygningstilbud til målgruppen. Dette tilbud er en del af et tæt samarbejde mellem erhvervsuddannelserne i Randers og UUR. En stor del af din opgaveløsning foregår på Tradium, hvor de unge har deres daglige gang som deltagere hos PTU.

Hos UUR har vi et spændende, fagligt forum med engagerede kolleger. Der er tilknyttet faglig konsulent, idet vi vægter den faglige sparring højt. Vi er en arbejdsplads, hvor der er et godt samarbejde mellem ledelse og medarbejdere, og hvor arbejdsdagen er præget af humor og god stemning. Selv når der er travlt, tager vi os af hinanden, og vi har plads til forskelligheder. Vi tager hensyn til individuelle behov for at få privatliv og arbejdsliv til at hænge sammen, for eksempel i form af fleksibel arbejdstid.

Vi forventer, at du
  • har erfaring med målgruppen af unge med faglige og sociale udfordringer
  • har erfaring med at tilrettelægge og afvikle samtaleforløb
  • formår at arbejde systematisk, analytisk og målrettet med myndighedsopgaver
  • kan navigere i en omskiftelig hverdag og til tider i ”kaos”, samt håndtere mange bolde i luften på en professionel måde
  • er interesseret i at arbejde ud fra de rammer og vilkår, der gør sig gældende i en politisk styret organisation
  • har en uddannelse som socialformidler, administrationsbachelor med relevant speciale eller socialrådgiver
  • kan bidrage med et positivt sind og en positiv tilgang til kolleger og opgaver
Din personlighed og det, at du ønsker at opnå resultater i et fællesskab, samt dine erfaringer som formidler/rådgiver spiller en stor rolle, samtidig med, at det er helt afgørende for os, at du kan møde den unge med de forventninger, som den seneste kontanthjælpsreform og den kommende ændring af Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats lægger op til.

Løn og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fast stilling på 37 timer, samt om et barselsvikariat på ligeledes 37 timer pr. uge til besættelse snarest muligt, og gerne 1. juni 2019.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til relevant overenskomst.

Vil du vide mere?
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Pia Bendtzen på telefon 89 15 79 51 eller faglig konsulent Karen Beksgaard på telefon 89 15 77 69.

Frist

Ansøgningsfrist er 20. maj 2019. Stillingen søges elektronisk, ligesom der indbydes til ansættelsessamtaler elektronisk. Du bedes vedlægge CV med oplysning om uddannelse og tidligere beskæftigelse samt kopier af eksamenspapir og eventuelle udtalelser.
Ansættelsessamtaler gennemføres 28. maj 2019, og der gives besked om udfaldet af samtalerne senest 31. maj 2019.

Ansættelsesforhold
Fuldtid

Tiltrædelse
Snarest muligt, gerne pr. 1. juni 2019

Ansøgningsfrist
20-05-2019 23:59

Virksomhedens oplysninger
JCR Uddannelseshus

Kontaktperson
Pia Bendtzen på 89 15 79 51

 

Randers KommuneRanders NØ2019-05-07T00:00:002019-05-20T00:00:00
330014802Nyoprettede projektstillingerRobot Er du dygtig kommunikerende socialrådgiver eller socialformidler med en god portion erfaring indenfor børne- og ungeområdet, så er du måske lige den kollega, vi søger? Viborg kommune sætter fokus på sammenhængende indsatser for vores borgere. Vi arbejder mod, at Viborg kommunes borgere understøttes relevant med det mål for øje, at familierne bliver i stand til at klare sig uden- eller i mindre grad af støtte. På familieområdet fokuserer vi særligt på lokalforankrede løsninger og inddragelse af familien og dennes netværk. Vi tror på, at børn og unge får de bedste muligheder i livet gennem sammenhængende indsatser samt stor grad af involvering af familien og netværk. I familieafdelingen arbejder vi på at blive endnu dygtigere i samarbejdet med vores borgere. Vi har stor opmærksomhed på, at vi som medarbejdere i familieafdelingen er centrale for samarbejdet omkring familien, og at koordinering af indsatser bredt er en nødvendighed for familiens muligheder i at lykkes. Viborg kommune har overordnet en målsætning om, at unge mennesker er i uddannelse eller beskæftigelse. Vi har også en politisk målsætning om, at vi i udgangspunktet ikke anbringer unge mennesker over 13 år, da anbringelserne sjældent har den ønskede effekt. Når unge alligevel anbringes er udgangspunktet, at det sker midlertidigt, og at der arbejdes koncentreret mod en hjemgivelse. Projektstillingerne har bl.a. til formål at indfri disse målsætninger, at barnet den unge får en uddannelse eller beskæftigelse, og at familieorienterede indsatser foregår i familien og lokalmiljøet med relevante støtteforanstaltninger. Projektstillingerne er faste stillinger, som de første 1,5 år har dette overordnede formål. Målgruppen er som udgangspunkt børn unge i alderen 10-17 år. Der vil være tale om anbringelsestruede børn unge, hvorfor der i projektperioden kompenseres i antallet sager mod, at der sker tættere opfølgning på den enkelte sag i relation til at lykkes med den konkrete målsætning. Vi forventer af dig at: - du aktivt bidrager med dit faglige perspektiv og dit positive sind - du er en teamplayer, og at du kan se fordelen i at hjælpe hinanden på tværs af afdelingen - du er modig, ordentlig og dygtig - du evner at samarbejde bredt og har fokus på medinddragelse - du har organisatorisk tæft og forstår præmissen at arbejde i en politisk styret organisation - du har gode kommunikative evner - du vægter inddragelse af borgerens perspektiv - du arbejder koncentreret for at indfri målsætningen Du kan forvente: - Super dygtige og engagerede kollegaer og ledere - En faglig ambitiøs afdeling, hvor vi støtter hinanden - En afdeling, der vægter det gode samarbejde med borgere såvel som samarbejdspartnere - En individuelt tilrettelagt mentorordning - Glade kollegaer og god stemning Om stillingerne: Der er tale om 2 faste fuldtidsstillinger. Stillingerne er til besættelse pr. 1. juni 2019 eller snarest derefter. Stillingerne forankres organisatorisk under teamlederen for Ungeteamet som udgangspunkt. Der vil være fokus på effekten i projektperioden. Efter projektperioden placeres stillingerne efter behov. Om Familieafdelingen Vi er ca. 70 ansatte i Familieafdelingen, og vi har til huse på Viborg Rådhus, der i høj grad understøtter samarbejde på tværs af forvaltninger og kreative løsninger til gavn for vores borgere. Afdelingen består af:Fremskudte socialrådgivere (bygger bro mellem almensystemet og Familieafdelingen)Fronten (modtager og vurderer alle underretninger, afdækker alle nye sager mv)Integrationsteamet (arbejder med flygtningefamilier indenfor integrationsperioden)Handicapteamet (der primært arbejder efter SEL 41 og 42, men også efter SEL 50)Børneteamet (udsatte familier med børn i alderen 0-12 år)Ungeteamet (udsatte familier med børn i alderen 13-18 (23) år)Lederteamet består af 4 teamledere, en socialfaglig koordinater og en kvalitetssikringskoordinator, der arbejder på tværs af afdelingen samt en afdelingsleder. Vil du høre mere om de forskellige stillinger, kan du kontakte: Teamleder, Charlotte Lomholdt på telefon 93 59 80 30 Arbejdsmiljørepræsentant, Julie Kirketerp Galacho på 41 93 34 49 Ansættelsessamtalerne afholdes d. 29. maj 2019Er du dygtig kommunikerende socialrådgiver eller socialformidler med en god portion erfaring indenfor børne- og ungeområdet, så er du måske lige den kollega, vi søger?

Viborg kommune sætter fokus på sammenhængende indsatser for vores borgere. Vi arbejder mod, at Viborg kommunes borgere understøttes relevant med det mål for øje, at familierne bliver i stand til at klare sig uden- eller i mindre grad af støtte.

På familieområdet fokuserer vi særligt på lokalforankrede løsninger og inddragelse af familien og dennes netværk. Vi tror på, at børn og unge får de bedste muligheder i livet gennem sammenhængende indsatser samt stor grad af involvering af familien og netværk.

I familieafdelingen arbejder vi på at blive endnu dygtigere i samarbejdet med vores borgere. Vi har stor opmærksomhed på, at vi som medarbejdere i familieafdelingen er centrale for samarbejdet omkring familien, og at koordinering af indsatser bredt er en nødvendighed for familiens muligheder i at lykkes.

Viborg kommune har overordnet en målsætning om, at unge mennesker er i uddannelse eller beskæftigelse. Vi har også en politisk målsætning om, at vi i udgangspunktet ikke anbringer unge mennesker over 13 år, da anbringelserne sjældent har den ønskede effekt. Når unge alligevel anbringes er udgangspunktet, at det sker midlertidigt, og at der arbejdes koncentreret mod en hjemgivelse.

Projektstillingerne har bl.a. til formål at indfri disse målsætninger, at barnet/den unge får en uddannelse eller beskæftigelse, og at familieorienterede indsatser foregår i familien og lokalmiljøet med relevante støtteforanstaltninger.

Projektstillingerne er faste stillinger, som de første 1,5 år har dette overordnede formål. Målgruppen er som udgangspunkt børn/unge i alderen 10-17 år. Der vil være tale om anbringelsestruede børn/unge, hvorfor der i projektperioden kompenseres i antallet sager mod, at der sker tættere opfølgning på den enkelte sag i relation til at lykkes med den konkrete målsætning.
 
Vi forventer af dig at:
-
du aktivt bidrager med dit faglige perspektiv og dit positive sind
- du er en teamplayer, og at du kan se fordelen i at hjælpe hinanden på tværs af afdelingen
- du er modig, ordentlig og dygtig
- du evner at samarbejde bredt og har fokus på medinddragelse
- du har organisatorisk tæft og forstår præmissen at arbejde i en politisk styret organisation
- du har gode kommunikative evner
- du vægter inddragelse af borgerens perspektiv
- du arbejder koncentreret for at indfri målsætningen
 
Du kan forvente:
- Super dygtige og engagerede kollegaer og ledere
- En faglig ambitiøs afdeling, hvor vi støtter hinanden
- En afdeling, der vægter det gode samarbejde med borgere såvel som samarbejdspartnere
- En individuelt tilrettelagt mentorordning
- Glade kollegaer og god stemning
                        
Om stillingerne:
Der er tale om 2 faste fuldtidsstillinger. Stillingerne er til besættelse pr. 1. juni 2019 eller snarest derefter. Stillingerne forankres organisatorisk under teamlederen for Ungeteamet som udgangspunkt. Der vil være fokus på effekten i projektperioden. Efter projektperioden placeres stillingerne efter behov.
 
Om Familieafdelingen
Vi er ca. 70 ansatte i Familieafdelingen, og vi har til huse på Viborg Rådhus, der i høj grad understøtter samarbejde på tværs af forvaltninger og kreative løsninger til gavn for vores borgere.

Afdelingen består af:
  • Fremskudte socialrådgivere (bygger bro mellem almensystemet og Familieafdelingen)
  • Fronten (modtager og vurderer alle underretninger, afdækker alle nye sager mv)
  • Integrationsteamet (arbejder med flygtningefamilier indenfor integrationsperioden)
  • Handicapteamet (der primært arbejder efter SEL §§ 41 og 42, men også efter SEL § 50)
  • Børneteamet (udsatte familier med børn i alderen 0-12 år)
  • Ungeteamet (udsatte familier med børn i alderen 13-18 (23) år)
  • Lederteamet består af 4 teamledere, en socialfaglig koordinater og en kvalitetssikringskoordinator, der arbejder på tværs af afdelingen samt en afdelingsleder.
 
Vil du høre mere om de forskellige stillinger, kan du kontakte:
Teamleder, Charlotte Lomholdt på telefon 93 59 80 30
Arbejdsmiljørepræsentant, Julie Kirketerp Galacho på 41 93 34 49
 
Ansættelsessamtalerne afholdes d. 29. maj 2019
 

Børn & UngeViborg2019-05-01T00:00:002019-05-22T00:00:00
330026686SSP konsulentRobot Brænder du for det kriminalitetsforebyggende arbejde og er du god til at se mulighederne i at arbejde på tværs af faggrænser? Så kan vi i Center Børn og Unge tilbyde et spændende job pr. 1 august 2019, hvor du i høj grad kan være med til at præge kommunes SSP-samarbejde, hvor indsats, forebyggelse og implementeringen af ny lovgivning om ungdomskriminalitet er væsentlige arbejdsområder.Center Børn og UngeCenter Børn og Unge beskæftiger sig med kommunens borgere mellem 0 og 18 år. Dette dækker over alt fra dagtilbud, skoler, PPR til SSP. Center Børn og Unges opgave er, sammen med de andre fagområder, at skabe det gode liv for børn og unge - dette sker med udgangspunkt i kommunens Børne- og Ungepolitik.Vi søger en SSP-konsulent, som har lyst til at arbejde med kriminalitetsforebyggelse i bredeste forstand. Du skal værdsætte at være ude i marken blandt de unge, de lokale aktører og en lang række samarbejdspartnere, også på skæve tidspunkter af døgnet.Formålet er, gennem et lokalt tværfagligt samarbejde, at forebygge mistrivsel, kriminalitet og misbrug blandt børn og unge fra 10- 18 år. Målsætningener fortsat at styrke det forebyggende arbejde i Rebild Kommune.Du kommer til atdeltage i og facilitere løsningen af kriminalitetsproblemstillinger på generelt-, specifikt- og individniveauholde dig ajour på det kriminalitetsforebyggende område, herunder områderne vold, misbrug, indbrud, tyveri og hærværk. Derudover at videreformidle dette til de lokale SSP koordinatorertage initiativ til, og planlægge, SSP arrangementer og undervisning i eksempelvis: brug af sociale medier, euforiserende stoffer, alkohol og lignendedeltage i forskellige tværfaglige samarbejdsgrupper, eksempelvis § 115deltage i den lokale opsøgende indsats sammen med de lokale SSP koordinatorerundervise medarbejdere på skolen i metoder og viden om kriminalitetsforebyggelsevære synlig i de unges miljøer, og hvor de unge ersikre lokal vidensopsamling om hvad der rører sig blandt børn og ungevære tovholder på samarbejdet i Det koordinerende Børneteamvære tovholder for Rebild Kommunes fælles elevråddeltage i forældremøder på alle kommunens skoler på udvalgte årgange med et generelt kriminalitetsforebyggende sigtehave faste træffetider til at have dialog med unge, forældre og lærere fra kommunengive vejledning og sparring til de lokale SSP koordinatorerdeltage i fællesarrangementer for skolerne i Rebild (for eksempel Projekt Edison).administrere ordningen Fritid for alle børn og unge i Rebild Kommune fungere som kommunal trafikkonsulent Sikker skolevej udarbejde et katalog med de aktuelle undervisningstilbud til skolerne, som kan afholdes på forskellige klassetrin.Vi ser gerne, at duer fagligt funderet med baggrund som eksempelvis pædagog, socialrådgiver eller lærer, men mange forskellige uddannelser kunne være en vej ind til denne stilling. Det er vigtigt, at du som person både er god relationelt og fagligt stærk, men også samtidig kan begå dig på de administrative opgaver.kan arbejde helhedsorienteret, struktureret og tværfagligter i besiddelse af kørekort og egen biler god til at formulere dig, både skriftligt og mundtligt, samt er en god formidler til både unge, forældre og samarbejdspartnereer indstillet på fleksibel arbejdstider psykisk robust, engageret, fleksibel, rummelig, tålmodig og kreativ, samt har evnen til at skabe en relation til de unge og deres netværkhar kendskab til forebyggelse, og gerne erfaring med målgruppenhar teoretisk indsigt i forandringsprocesser og ungdomskulturer samt evnen til at omsætte denne til praksishar viden om og eller interesse for digital dannelse, digital risikoadfærd og digital kriminaliteter en stærk facilitator, der evner at holde mange bolde i luftenkan arbejde selvstændigtkan agere og fungere i krydsfeltet mellem forskellige dagsordener, faglogikker og interesserer relationelt stærk, empatisk og fleksibelkan samarbejde på tværs af hele kommunen 0-18 års område.Vi tilbyderet selvstændigt job med unge, hvor du i høj grad selv planlægger arbejdsdageneet spændende og alsidigt arbejde med ofte komplekse problemstillingeret travlt og spændende arbejdsmiljø med stor bredde og variation i opgaverneen omskiftelig hverdag, hvor der sjældent er to dage, der er ensmange daglige samarbejdsflader med skole, politi, socialrådgivere og andre lokale aktøreren arbejdsplads, hvor du som ny kollega bliver taget godt imod - du vil blive tilknyttet et tværfagligt konsulentteam med mange forskelligartede opgaver og godt humøren rummelig arbejdsplads præget af humør, samarbejde og positiv indstilling.Løn- og ansættelsesvilkårEfter gældende overenskomst. Der vil blive indhentet børneattest i forbindelse med ansættelse.ArbejdsstedAdministrationsbygningen i Terndrup, Skørpingvej 7, 9575 Terndrup - men mange opgaver vil skulle løses andre stederYderligere oplysningerVil du vide mere, så kontakt Børn- og ungechef Mads Rune Jørgensen på 99 88 77 95 eller Sekretariatsleder Helle Grynderup på 99 88 77 92.AnsøgningsfristAnsøgningen samt relevante bilag sendes via kommunens hjemmeside senest 12. Juni kl. 12.00 Vi Vi forventer at holde samtaler 20. juni fra kl. 12.00Kommunen ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed, og opfordrer derfor alle kvalificerede og interesserede uanset alder, køn, religion, handicap og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Den 1. januar 2019 blev der indført røgfri arbejdstid og matrikler for alle ansatte i Rebild KommuneBrænder du for det kriminalitetsforebyggende arbejde og er du god til at se mulighederne i at arbejde på tværs af faggrænser? Så kan vi i Center Børn og Unge tilbyde et spændende job pr. 1 august 2019, hvor du i høj grad kan være med til at præge kommunes SSP-samarbejde, hvor indsats, forebyggelse og implementeringen af ”ny” lovgivning om ungdomskriminalitet er væsentlige arbejdsområder.

Center Børn og Unge
Center Børn og Unge beskæftiger sig med kommunens borgere mellem 0 og 18 år. Dette dækker over alt fra dagtilbud, skoler, PPR til SSP. Center Børn og Unges opgave er, sammen med de andre fagområder, at skabe det gode liv for børn og unge - dette sker med udgangspunkt i kommunens Børne- og Ungepolitik.

Vi søger en SSP-konsulent, som har lyst til at arbejde med kriminalitetsforebyggelse i bredeste forstand. Du skal værdsætte at være ude i marken blandt de unge, de lokale aktører og en lang række samarbejdspartnere, også på skæve tidspunkter af døgnet.
Formålet er, gennem et lokalt tværfagligt samarbejde, at forebygge mistrivsel, kriminalitet og misbrug blandt børn og unge fra 10- 18 år. Målsætningen
er fortsat at styrke det forebyggende arbejde i Rebild Kommune.

Du kommer til at
  • deltage i og facilitere løsningen af kriminalitetsproblemstillinger på generelt-, specifikt- og individniveau
  • holde dig ajour på det kriminalitetsforebyggende område, herunder områderne vold, misbrug, indbrud, tyveri og hærværk. Derudover at videreformidle dette til de lokale SSP koordinatorer
  • tage initiativ til, og planlægge, SSP arrangementer og undervisning i eksempelvis: brug af sociale medier, euforiserende stoffer, alkohol og lignende
  • deltage i forskellige tværfaglige samarbejdsgrupper, eksempelvis § 115
  • deltage i den lokale opsøgende indsats sammen med de lokale SSP koordinatorer
  • undervise medarbejdere på skolen i metoder og viden om kriminalitetsforebyggelse
  • være synlig i de unges miljøer, og hvor de unge er
  • sikre lokal vidensopsamling om hvad der rører sig blandt børn og unge
  • være tovholder på samarbejdet i Det koordinerende Børneteam
  • være tovholder for Rebild Kommunes fælles elevråd
  • deltage i forældremøder på alle kommunens skoler på udvalgte årgange med et generelt kriminalitetsforebyggende sigte
  • have faste træffetider til at have dialog med unge, forældre og lærere fra kommunen
  • give vejledning og sparring til de lokale SSP koordinatorer
  • deltage i fællesarrangementer for skolerne i Rebild (for eksempel Projekt Edison).
  • administrere ordningen ”Fritid for alle børn og unge i Rebild Kommune”
  • fungere som kommunal trafikkonsulent – ”Sikker skolevej”
  • udarbejde et katalog med de aktuelle undervisningstilbud til skolerne, som kan afholdes på forskellige klassetrin.

Vi ser gerne, at du
  • er fagligt funderet med baggrund som eksempelvis pædagog, socialrådgiver eller lærer, men mange forskellige uddannelser kunne være en vej ind til denne stilling. Det er vigtigt, at du som person både er god relationelt og fagligt stærk, men også samtidig kan begå dig på de administrative opgaver.
  • kan arbejde helhedsorienteret, struktureret og tværfagligt
  • er i besiddelse af kørekort og egen bil
  • er god til at formulere dig, både skriftligt og mundtligt, samt er en god formidler til både unge, forældre og samarbejdspartnere
  • er indstillet på fleksibel arbejdstid
  • er psykisk robust, engageret, fleksibel, rummelig, tålmodig og kreativ, samt har evnen til at skabe en relation til de unge og deres netværk
  • har kendskab til forebyggelse, og gerne erfaring med målgruppen
  • har teoretisk indsigt i forandringsprocesser og ungdomskulturer samt evnen til at omsætte denne til praksis
  • har viden om og/eller interesse for digital dannelse, digital risikoadfærd og digital kriminalitet
  • er en stærk facilitator, der evner at holde mange bolde i luften
  • kan arbejde selvstændigt
  • kan agere og fungere i krydsfeltet mellem forskellige dagsordener, faglogikker og interesser
  • er relationelt stærk, empatisk og fleksibel
  • kan samarbejde på tværs af hele kommunen 0-18 års område.

Vi tilbyder
  • et selvstændigt job med unge, hvor du i høj grad selv planlægger arbejdsdagene
  • et spændende og alsidigt arbejde med ofte komplekse problemstillinger
  • et travlt og spændende arbejdsmiljø med stor bredde og variation i opgaverne
  • en omskiftelig hverdag, hvor der sjældent er to dage, der er ens
  • mange daglige samarbejdsflader med skole, politi, socialrådgivere og andre lokale aktører
  • en arbejdsplads, hvor du som ny kollega bliver taget godt imod - du vil blive tilknyttet et tværfagligt konsulentteam med mange forskelligartede opgaver og godt humør
  • en rummelig arbejdsplads præget af humør, samarbejde og positiv indstilling.

Løn- og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst. Der vil blive indhentet børneattest i forbindelse med ansættelse.

Arbejdssted
Administrationsbygningen i Terndrup, Skørpingvej 7, 9575 Terndrup - men mange opgaver vil skulle løses andre steder

Yderligere oplysninger
Vil du vide mere, så kontakt Børn- og ungechef Mads Rune Jørgensen på 99 88 77 95 eller Sekretariatsleder Helle Grynderup på 99 88 77 92.

Ansøgningsfrist
Ansøgningen samt relevante bilag sendes via kommunens hjemmeside senest 12. Juni kl. 12.00 Vi Vi forventer at holde samtaler 20. juni fra kl. 12.00

Kommunen ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed, og opfordrer derfor alle kvalificerede og interesserede uanset alder, køn, religion, handicap og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Den 1. januar 2019 blev der indført røgfri arbejdstid – og matrikler for alle ansatte i Rebild Kommune

 

Rebild KommuneStøvring2019-05-20T00:00:002019-06-12T00:00:00
330009720Diakon/pædagog søges til Børnehuset, Asavænget 30, 8920 Randers NVRobot Børnehuset er en fuldintegreret daginstitution med i alt 26 vuggestue og børnehavebørn. Huset er oprindeligt startet af Pinsekirken i Randers, men drives nu som en privatejet virksomhed. Den kristne grundholdning og et kristent værdigrundlag spiller en væsentlig rolle i huset, hvilket man som ansat forventes at være med til at værne om. Vi søger en uddannet diakon pædagog 30 timer ugentligt. Du skal være indstillet på at arbejde både med vuggestue og børnehavebørn, men som huset pt. er skruet sammen vil du komme til at fungere som primærperson på børnehavebørnene. Det betyder du vil få ansvar for organisering af aktiviteter i den ældste børnegruppe, som pt. er på 14 børn, og for at den nye styrkede læreplan integreres i gruppens hverdag og aktiviteter. Alt sammen i tæt samarbejde med husets øvrige ansatte. Vi kan tilbyde en afvekslende hverdag, med plads til dine initiativer og input. En lille personalegruppe med en fælles grundholdning, hvor vi gør vores bedste for at udfordre og supplere hinanden omkring børnenes udvikling og treivsel. Vi har en skøn børnegruppe med mange forskellige baggrunde og nationaliteter samt en positiv og samarbejdsvillig forældregruppe. Du forventes at være i stand til at sætte dig i barnets sted og kunne se bagom en handling.Du skal kunne sætte grænser uden at skælde ud og besidde en indre og ydre ro. Du skal kunne rumme barnets følelser, være en god rollemodel og kunne se flere løsningsmodeller i en given situation. I forhold til børnegruppen skal du kunne skabe struktur. Du skal kunne fungere i en skema rutinelagt hverdag. Det forventes du har lyst og evne til at putte meningsfyldt indhold ind i børnenes dag. Du skal være god til relationer, have overblik og kunne bidrage til hensigtsmæssige samspilsmekanismer i børnegruppen. I forhold til kolleger forventes du at kunne indgå i et teamwork på tværs af grupperne. Du forventes at indgå i et respektfuldt og anerkendende samarbejde med både pædagoger, pædagogmedhjælpere og ledelse. At være åben, loyal og ærlig, kunne lytte og flytte sig, samt holde fast i hvem man er, er vigtigt for et godt samarbejde i huset. Det forventes at du som person er smilende og imødekommende, har situationsfornemmelse, er samarbejdsvillig og kender dig selv. I forhold til praktiske opgaver forventes du at arbejde hurtigt og effektivt. Du skal kunne se vigtigheden i at også ting som oprydning og rengøring bidrager til en god hverdag, og du skal være indstiillet på at alle i personalegruppen tager del heri. Ansøgningsfrist på e mail inden d. 1 6 2019 Start senest 1 8 2019 Har du intet hørt inden d. 15 6 2019 er du ikke kommet i betragtning.

Børnehuset er en fuldintegreret daginstitution med i alt 26 vuggestue og børnehavebørn. Huset er oprindeligt startet af Pinsekirken i Randers, men drives nu som en privatejet virksomhed. Den kristne grundholdning og et kristent værdigrundlag spiller en væsentlig rolle i huset, hvilket man som ansat forventes at være med til at værne om.

Vi søger en uddannet diakon/pædagog 30 timer ugentligt. Du skal være indstillet på at arbejde både med vuggestue og børnehavebørn, men som huset pt. er skruet sammen vil du komme til at fungere som primærperson på børnehavebørnene. Det betyder du vil få ansvar for organisering af aktiviteter i den ældste børnegruppe, som pt. er på 14 børn, og for at den nye styrkede læreplan integreres i gruppens hverdag og aktiviteter. Alt sammen i tæt samarbejde med husets øvrige ansatte.

Vi kan tilbyde en afvekslende hverdag, med plads til dine initiativer og input. En lille personalegruppe med en fælles grundholdning, hvor vi gør vores bedste for at udfordre og supplere hinanden omkring børnenes udvikling og treivsel. Vi har en skøn børnegruppe med mange forskellige baggrunde og nationaliteter samt en positiv og samarbejdsvillig forældregruppe.

Du forventes at være i stand til at sætte dig i barnets sted og kunne se bagom en handling.Du skal kunne sætte grænser uden at skælde ud og besidde en indre og ydre ro. Du skal kunne rumme barnets følelser, være en god rollemodel og kunne se flere løsningsmodeller i en given situation. I forhold til børnegruppen skal du kunne skabe struktur. Du skal kunne fungere i en skema/rutinelagt hverdag. Det forventes du har lyst og evne til at putte meningsfyldt indhold ind i børnenes dag. Du skal være god til relationer, have overblik og kunne bidrage til hensigtsmæssige samspilsmekanismer i børnegruppen.

I forhold til kolleger forventes du at kunne indgå i et teamwork på tværs af grupperne. Du forventes at indgå i et respektfuldt og anerkendende samarbejde med både pædagoger, pædagogmedhjælpere og ledelse. At være åben, loyal og ærlig, kunne lytte og flytte sig, samt holde fast i hvem man er, er vigtigt for et godt samarbejde i huset.

Det forventes at du som person er smilende og imødekommende, har situationsfornemmelse, er samarbejdsvillig og kender dig selv.

I forhold til praktiske opgaver forventes du at arbejde hurtigt og effektivt. Du skal kunne se vigtigheden i at også ting som oprydning og rengøring bidrager til en god hverdag, og du skal være indstiillet på at alle i personalegruppen tager del heri.

Ansøgningsfrist på e mail inden d. 1/6 2019

Start senest 1/8 2019

Har du intet hørt inden d. 15/6 2019 er du ikke kommet i betragtning.

 

Børnehuset v/Bente SabroeRanders NV2019-05-01T00:00:002019-06-01T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Koordinator til Den Boligsociale Enhed

Randers Kommune

Randers C
Har du lyst til at være en del af en dynamisk arbejdsplads med spændende og udfordrende opgaver, så søger Den Boligsociale Enhed i Randers Kommune en ny kollegaDen Boligsociale Enhed søger pr. 1. august 2019 en koordinator til det boligsociale områd...
Indrykket:8. maj 2019
Udløbsdato:2. juni 2019

Socialformidler/-rådgiver til Ungdommens Uddannelseshus Randers, Jobcenter Randers

Randers Kommune

Randers NØ
Vil du understøtte arbejdet med at få unge i uddannelse eller beskæftigelse?Ungdommens Uddannelseshus Randers (UUR) er en del af Jobcenter Randers, og fra 1. august 2019 også en del af den kommunale ungeindsats. Desuden er der tæt samarbejde med et ...
Indrykket:7. maj 2019
Udløbsdato:20. maj 2019

Nyoprettede projektstillinger

Børn & Unge

Viborg
Er du dygtig kommunikerende socialrådgiver eller socialformidler med en god portion erfaring indenfor børne- og ungeområdet, så er du måske lige den kollega, vi søger? Viborg kommune sætter fokus på sammenhængende indsatser for vores borgere. Vi arb...
Indrykket:1. maj 2019
Udløbsdato:22. maj 2019

SSP konsulent

Rebild Kommune

Støvring
Brænder du for det kriminalitetsforebyggende arbejde og er du god til at se mulighederne i at arbejde på tværs af faggrænser? Så kan vi i Center Børn og Unge tilbyde et spændende job pr. 1 august 2019, hvor du i høj grad kan være med til at præge ko...
Indrykket:20. maj 2019
Udløbsdato:12. juni 2019

Diakon/pædagog søges til Børnehuset, Asavænget 30, 8920 Randers NV

Børnehuset v/Bente Sabroe

Randers NV
Børnehuset er en fuldintegreret daginstitution med i alt 26 vuggestue og børnehavebørn. Huset er oprindeligt startet af Pinsekirken i Randers, men drives nu som en privatejet virksomhed. Den kristne grundholdning og et kristent værdigrundlag spiller...
Indrykket:1. maj 2019
Udløbsdato:1. juni 2019