Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Faglig Koordinator

Faglig koordinator til Sygedagpengeafdelingen i Jobcenter Vesthimmerland

Har du lyst til at være med til at sætte den faglige kurs i en sygedagpengeafdeling, hvor der er fokus på både proces og resultater, og hvor der ikke er langt fra den gode idé til den gode praksis? I så fald kan du være netop den faglige koordinator som vi søger pr. 1.3.18, eller snarest muligt.

Om vores afdeling
Som vores nye faglige koordinator træder du ind i et team bestående af beskæftigelsesmedarbejdere, administrative medarbejdere, ydelsesmedarbejdere, mentorer, virksomhedskonsulenter, en psykolog, en fysioterapeut/sundhedsfaglig koordinator, en faglig koordinator for jobafklaring, en lægekonsulent og en psykiater. Tilsammen varetager vi indsatsen for Sygedagpenge, Jobafklaring og Revalidering, ligesom vi har ét af kommunens Rehabiliteringsteams placeret i afdelingen.

Hos os er tværfaglighed ikke en ambition, men en fast del af vores indsats og procedurer, hvorfor vi har en stærk praksis funderet i en bred viden og en lang række kompetencer.

Vi arbejder løbende på at sikre en reel inddragelse af borgeren i sit eget forløb, samt på at skabe tydelighed omkring, at målsætningen herfor er tilbagevenden til selvforsørgelse.

De seneste år har vi desuden arbejdet hårdt på at blive super skarpe på at arbejdsfastholde såvel sygemeldte borgere, som borgere som er i risiko for en sygemelding (før-tidlig indsats), ligesom at vi har skabt en faglig stærk praksis baseret på bl.a. uarbejdsdygtighedsprincippet og sygedagpengelovens § 7.

Vi holder af en uformel tone og humor, samt er præget af høj faglighed, engagement og fleksibilitet.

Om stillingen
Som faglig koordinator hos os, bliver din primære rolle, at understøtte den faglige udvikling og den resutatskabende praksis på særligt sygedagpenge og revalideringsområdet.

Du bliver en vigtig del af vores fagmøder og vil være et naturligt omdrejningspunkt for den faglige sparring i afdelingen. Ligeledes vil du få en stor del af ansvaret for videreudviklingen af vores lokale arbejdsgange, metoder og redskaber. Alt sammen med henblik på at skabe en fælles faglighed og optimere den daglige praksis i forhold til både effektivitet og resultater.

I samarbejde med vores afdelingsleder vil du være med til at forestå ledelsestilsyn indenfor målgrupperne i afdelingen, hvilket vil danne et naturligt udgangspunkt for intern læring og optimering af sagsbehandling og procedurer.

Du vil skulle medvirke til den administrative og faglige udvikling af vores rehabiliteringsindsats og vores rehabiliteringsmøder, og du kan forvente, at skulle løfte opgaven sammen med koordinator og sædvanlige mødeledere.

For at sikre en stærk sammenhæng mellem viden om lov, teori og metode, samt den praktiske implementering og udførelse heraf, lægges der vægt på at du har din egen sagsstamme med et reduceret antal sager. Dette fastsættes ud fra en betragtning om, hvad der vil være mest hensigtsmæssigt i forhold den samlede opgaveløsning.

Din profil
Du er uddannet socialrådgiver eller har en anden relevant uddannelse indenfor fx jura. Det er en fordel at du har solid praksiserfaring som sagsbehandler og/eller erfaring med koordinering af opgaver, arbejdsgange og indsats indenfor området. Derudover lægger vi vægt på følgende;

Du

  • ser lovningen som en vifte af muligheder og formår at tydeliggøre disse for andre
  • har nemt ved at tilegne dig og formidle ny viden og trives i rammer hvor der er stor fokus på at skabe resultater og indfri opstillede målsætninger
  • formår at afklare en situation ud fra et helhedsorienteret perspektiv, men formår samtidigt at identificere og imødekomme de specifikke årsager som ligger til grund for uarbejdsdygtighed
  • kan trives med at være i krydsfeltet mellem leder og kolleger og formår at træffe ”den svære beslutning”
  • er engageret, loyal og ambitiøs, og formår at skabe tillid til dine beslutninger og den retning som du er med til at fastsætte
  • er systematisk og formår at skabe og fastholde en rød tråd i praksis. Også i pressede situationer
  • kan holde et overblik i forhold til reformer og lovændringer, samt på hvorledes principafgørelser udmøntes i praksis
  • har fokus på samarbejde og har gode kommunikations- og formidlingsevner. Både i tale og på skrift.

Vi tilbyder
  • et selvstændigt og spændende job med fokus på ansvar og indflydelse, samt på at skabe resultater
  • et godt fagligt miljø, der vægter kvalitet, stabil drift, tværfaglighed, progression og resultater højt, men som også samtidigt sætter pris på humor og en uformel omgangstone
  • engagerede kolleger, der er gode til at samarbejde om at løfte opgaverne
  • mulighed for faglig sparring fra afdelingsleder og øvrige koordinatorer
  • indledningsvis mulighed for samarbejde med afdelingens kontraktansatte juridiske konsulent
  • kompetenceudvikling og Supervision
  • udfordrende og varierende arbejdsopgaver indenfor et dynamisk og politisk højt prioriteret arbejdsområde.

Praktiske informationer
Dit arbejdssted bliver i Aars på adressen Vestre Boulevard 7.
Der er tale om en fast stilling på 37 timer.
Ansættelsen sker i henhold gældende overenskomst for socialrådgivere, socialformidlere eller HK. Lønnen fastsættes efter principperne i Ny Løn.

Er du interesseret?
Lyder ovenstående som noget for dig, så hører vi rigtig gerne fra dig! Send din ansøgning, CV og andre relevante bilag til os senest onsdag d. 24.1.18.

Der forventes at blive afholdt samtaler tirsdag d. 30.1.18.

Har du spørgsmål?
Hvis du vil vide mere om jobbet, kan du kontakte afdelingsleder Lejla Pagaard på tlf. 2912 4216, faglig koordinator jobafklaring Paula Bang på tlf. 6116 7699 eller sundhedsfaglig koordinator Morten Alberg på tlf. 2475 8098.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her