Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Faglig koordinator

Blå Kors Center Sydjylland søger en faglig koordinator, der kan fungere i et tværfagligt miljø bestående af socialrådgivere, socialpædagoger, sygeplejersker, social- og sundhedsassistenter, service- og køkkenmedarbejdere.

Vores målgruppe er borgere, der udover hjemløshed og andre komplekse sociale problemer ofte har haft et misbrug, samt psykiske udfordringer. Første betingelse for at søge stillingen er, at du kan lide at arbejde for og med målgruppen.

Vi leverer ydelser efter mange forskellige paragraffer i Serviceloven, Sundhedsloven* og Straffuldbyrdelsesloven og samarbejder med kommuner over hele landet omkring borgernes ophold. Herudover er vi i berøring med mange andre myndigheder med forskellige krav lige fra det sociale tilsyn over arbejdstilsyn, embedslæge, fødevarestyrelsen til brandtilsyn.

Arbejdsindhold

I samarbejde med ledelsen vil det være din opgave at have det daglige ansvar for, at botilbuddets faglige arbejde lever op til de vedtagne kvalitetskrav, der er opsat af alle vores samarbejdspartnere, lovgivning mv. Arbejdet består bl.a. i:

  • at holde dig opdateret på ny lovgivning
  • at sikre, at der udarbejdes procedurer, sammen med de faglige medarbejdere, når der kommer nye regler eller metoder, så vi sikrer en høj faglighed og en god dokumentation.
  • at implementere og systematisere, og ikke mindst forenkle arbejdsgange, så de bliver simple og overskuelige for alle.
  • at udvikle institutionen, så vi kan blive ved med at tilbyde gode faglige løsninger på fremtidens udfordringer for samfundets udsatte
  • at være sparringspartner i feltet mellem myndigheder og ansatte fx når kommunens ønsker ikke harmonerer med borgerens ønsker
  • at ajourføre tilbudsportalen og være bindeled til socialtilsynet
  • at være sekretær for forstanderen i forhold til bestyrelsen

Stillingen er i udgangspunktet ikke en stilling med medarbejderledelse, da de forskellige teams er selvledende. Dog kræver stillingen, at du kan navigere i feltet ”at lede alle uden formel ledelseskompetence”. Afhængig af faglig profil, kan stillingen indeholde det at være teamleder for socialrådgivere, hvis du kommer med den baggrund.

Faglige krav

Du er nok uddannet socialrådgiver/socialformidler, da du skal have styr på lovgivningen inden for området og interesse for administration. Men har du den erfaring, med en anden faglig baggrund, som fx sygeplejerske eller pædagog evt. med supplerende diplomfag, så hører vi også gerne fra dig.

Du skal have et kendskab til målgruppen, men du behøver ikke kende noget til det direkte pædagogiske eller terapeutisk/behandlende arbejde, da du ikke skal være personlig mentor for borgerne. Du skal kunne trives i en kristen organisation.

 

Personlighed

Du er meget systematisk, vedholdende og har let ved skriftlighed. Du kan producere skriftligt materiale simpelt og let forståeligt så både fagpersoner og borgere kan forstå indholdet. Du behøver ikke være ekstrovert, men du skal kunne give en klar besked til en medarbejder, hvis dokumentationen halter. Det er dig, der får ting til at ske og du arbejder i et tæt samarbejde med forstander og har dit faste kontor i administrationen. 

Vi bruger Microsoft Teams ikke kun til møder men til det meste af vores kommunikation og projektstyring, så du skal virkelig kunne lide at arbejde med elektroniske løsninger og kunne systematisere dine og andres arbejdsgange ind i disse. Du skal kort sagt have lyst til at arbejde med strukturer, systemer, arbejdsgange og formidling heraf.

I forhold til borgerne dokumenterer vi blandt andet i Bosted.

Vi tilbyder:

  • mulighed for sideløbende at tage uddannelser som projektledelse, ledelse, eller andet der kan give dig det bedst mulige faglige ståsted
  • fast gruppesupervision med den socialfaglige gruppe og individuelt, når du har brug for det
  • god sundhedsforsikring, som vi gør flittigt brug af til forebyggelse fx fysioterapi og massage mm.

 

Inden du søger:

Du skal kontakte nuværende faglige koordinator Birgitte Keller på telefon 50 80 58 58 og booke et besøg, så vi er sikre på, du ved, hvad du søger. Hvis besøget ligger efter 1. maj, skal du aftale besøget med Anette Lynge.

Ansøgningsfrist: 7. maj 2022 (Udtalelser medsendes gerne)

Stillingsbetegnelse: Faglig koordinator

Arbejdstid m.m. 37 t. pr. uge, i dagtimer.

Samtaler:  Der gennemføres samtaler i uge 20 og 21. Ansættelse hurtigst muligt herefter.

Løn: Fastsættes efter uddannelse og kvalifikationer ud fra Blå Kors Danmarks fælles ansættelsesgrundlag og vores lokalaftale.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.