Faglig koordinator med solid værktøjskasse til Facility Management

Banedanmark søger en dygtig faglig koordinator, som kan være med til at koordinere og styre Facility Management (FM) ydelser i en travl og spændende hverdag.

Du bliver en del af Banedanmarks FM-enhed (BDK Service) som på nuværende tidspunkt består af tre medarbejdere. Enheden hører under den nyoprettet sektion BDK Service og Indirekte Indkøb, der har fokus på Facility Management samt alle de indirekte indkøb (f.eks. mobiltelefoner, arbejdstøj, møbler, hotel- og konferencefaciliteter samt konsulentydelser), som skal foretages for at drive en organisation som Banedanmark. Det er en sektion med i alt 10 medarbejder.

BDK Service er ansvarlig for FM på landsplan for hele Banedanmark, hvor håndteringen af FM sker i tæt sammenspil med Bygningsstyrelsen (du kan læse mere om Bygningsstyrelsens rolle vedr. FM i staten her).

Igennem det sidste gode års tid har BDK Service været i gang med at implementere Statens FM-aftale, hvor Banedanmark er en del af bølge 1. Vi er allerede kommet rigtig langt, hvor vi dog har brug for en stærk fagligkoordinator for at komme helt i mål.

Strategisk perspektiv på FM-området

Vores nye fagligkoordinator skal bl.a. have fokus på følgende arbejdsopgaver:

  • Understøtte et større fokus på et strategisk perspektiv på FM-området
  • Struktureret Contract Management på de aftaler vi anvender
  • Korrekt anvendelse af statens forpligtende aftaler
  • Via konkurrenceudsættelse foretage etablering af tværgående Banedanmark aftaler hvor forpligtende aftaler ikke dækker Banedanmarks indkøbsbehov. Dette vil ske i tæt samspil med de indirekte indkøbere
  • Sikre en solid økonomistyring på FM-området
  • Involvering i større projekter f.eks. kommende fraflytning fra større lokalitet.
Sektionen, herunder BDK Service, skal hele tiden være optaget af, hvordan man bedst muligt understøtter en effektiv og ordentlig intern drift af Banedanmark. Sektionen er involveret i mange kritiske opgaver, hvor der skal ske øget koordinering, bl.a. via brug af digitale værktøjer – her får du også en central rolle.

Du får arbejdssted i centrum af København på Carsten Niebuhrs Gade ved offentlig transport (Dybbølsbro station), hvor vi holder til i nye og meget lækre kontorfaciliteter. Vi har bl.a. kantineordning og motionsfaciliteter.

Fokus på koordinering og strukturering

Du har minimum to til fem års relevant erhvervserfaring. Din erfaring er primært opnået indenfor FM-området, men du har også erfaring indenfor indkøbsområdet.

Du har skal en solid faglighed indenfor FM-området, hvor du har erfaring med at koordinere på tværs af en stor organisation med et strategisk perspektiv. Vi er allerede stærke på den operationelle del, men vi skal udvikle vores strategiske perspektiv yderligere – så vi anvender Banedanmarks ressourcer endnu mere effektivt.

Du har erfaring med Contract Management, herunder leverandørstyring på større aftaler. Du er i stand til at forstå en aftale grundigt, f.eks. statens FM-aftale, så der kan ske et solidt og proaktivt ejerskab af aftaler. Du har en grundig økonomiforståelse, og har stærke kompetencer indenfor økonomistyring og fakturahåndtering, da BDK Service f.eks. håndterer et stort antal faktura årligt, og styrer et årligt budget på cirka 45 mio. kr.

Du har arbejdet med indgåelse af aftaler bl.a. via gennemførelse af konkurrenceudsættelser. Det er en fordel, hvis din erfaring er opnået i offentlig organisation, hvor du f.eks. har arbejdet med statslige forpligtende aftaler og har gennemført miniudbud.

Du har kompetencer indenfor projektledelse, og er f.eks. certificeret indenfor Prince2, da sektionen vil være involveret i store tværgående initiativer.

Du har solide kompetencer indenfor it-området, hvor du naturligt integrerer it-værktøjer (som f.eks. Share point, databaser, Excel osv.) i din og sektionens opgaveløsning. Det er en fordel, hvis du også har kompetencer indenfor SAP. Du har stærke kompetencer indenfor det skriftlige, hvor gerne har erfaring med skriftlig sagsfremstilling i en offentlig organisation.

Din uddannelsesmæssig baggrund er ikke afgørende. Du kan have en længerevarende uddannelse som cand. scient. adm. eller tilsvarende. Du kan også have kortere uddannelse, som er suppleret med solid erfaring.

Som person trives du med en stor kontaktflade i Banedanmark og til andre styrelser, og har stærke samarbejdskompetencer. Du har et naturligt fokus på, hvordan vi skaber den bedste interne drift, og du kigger som udgangspunkt efter muligheder frem for begrænsninger. Du nyder at udvikling dine kollegaer, hvor din stærke faglighed bringes i spil.

Løn og ansættelsesforhold

Er du akademiker ansættes du i forhold til AC-overenskomsten, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.

Ellers er ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/STAT, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark.

Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 3, sats 3, Hovedstad, hvor basislønnen pt. udgør 31.570,33 kr. månedligt. Den endelige lønindplacering beror på en vurdering af de individuelle kompetencer og kvalifikationer. Udover basislønnen kommer pension og eventuelle lokale tillæg.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere om stillingen så kontakt områdechef Martin Gardezi Aggergaard. Send og din ansøgning og CV hurtigst muligt, da vi løbende indkalder til samtaler.

For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stilling” og følger instruktionerne.






Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Bliv KOORDINATOR, TUTOR eller HJÆLPETUTOR på EnGeRom

KU - HUM - Fakultetet

København S
Bliv KOORDINATOR, TUTOR eller HJÆLPETUTOR på EnGeRom Vil du være med til give nye EnGeRomstuderende en god og tryg start på studiet? Har du lyst til at prøve kræfter med planlægning, koordinering og tilrettelæggelse af et fagligt og socialt program?...
Indrykket:11. februar 2021

Medarbejdere til Erhvervsstyrelsens arbejde med digital vækst og cybersikkerhed

Erhvervsstyrelsen

København Ø
Vi søger ekstra kræfter til at styrke og videreudvikle Erhvervsstyrelsens indsats for digitalisering i dansk erhvervsliv og cybersikkerhed. Der er i tale om midlertidige stillinger indtil 31. december 2021 med mulighed for forlængelse. I kontoret fo...
Indrykket:8. februar 2021

Bliv HOVEDTUTOR på Institut for Kommunikation; Københavns Universitet

KU - HUM - Fakultetet

København S
Vil du være med til give nye KOMM-studerende en god og tryg start på studiet? Har du lyst til at prøve kræfter med planlægning, koordinering og tilrettelæggelse af et fagligt, socialt og digitalt studiestartsprogram? Så er du en af dem, vi leder eft...
Indrykket:9. februar 2021

Arbejdsmiljørådgiver og -koordinator

MOE A/S

Søborg
Brænder du for at sikre arbejdsmiljøet på landets byggepladser i tæt samspil med branchens mange aktører? Så er stillingen som centralt placeret arbejdsmiljørådgiver hos MOE lige noget for dig. Som arbejdsmiljørådgiver i MOE tager du både del i plan...
Indrykket:23. februar 2021

Socialfaglig forløbskoordinator ved Center for Komplekse Symptomer, Socialmedicinsk Center, Frederiksberg Hospital

Bispebjerg Hospital

København NV
Vil du være med til at udvikle et nyt center? Center for Komplekse Symptomer (CKS) er en selvstændig enhed organiseret under Socialmedicinsk Center på Frederiksberg Hospital. CKS er et nyt men veletableret center, der har været i drift siden 2019 og...
Indrykket:11. februar 2021

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Bliv KOORDINATOR, TUTOR eller HJÆLPETUTOR på EnGeRom

KU - HUM - Fakultetet

København S
Bliv KOORDINATOR, TUTOR eller HJÆLPETUTOR på EnGeRom Vil du være med til give nye EnGeRomstuderende en god og tryg start på studiet? Har du lyst til at prøve kræfter med planlægning, koordinering og tilrettelæggelse af et fagligt og socialt program?...
Indrykket:11. februar 2021

Medarbejdere til Erhvervsstyrelsens arbejde med digital vækst og cybersikkerhed

Erhvervsstyrelsen

København Ø
Vi søger ekstra kræfter til at styrke og videreudvikle Erhvervsstyrelsens indsats for digitalisering i dansk erhvervsliv og cybersikkerhed. Der er i tale om midlertidige stillinger indtil 31. december 2021 med mulighed for forlængelse. I kontoret fo...
Indrykket:8. februar 2021

Bliv HOVEDTUTOR på Institut for Kommunikation; Københavns Universitet

KU - HUM - Fakultetet

København S
Vil du være med til give nye KOMM-studerende en god og tryg start på studiet? Har du lyst til at prøve kræfter med planlægning, koordinering og tilrettelæggelse af et fagligt, socialt og digitalt studiestartsprogram? Så er du en af dem, vi leder eft...
Indrykket:9. februar 2021

Arbejdsmiljørådgiver og -koordinator

MOE A/S

Søborg
Brænder du for at sikre arbejdsmiljøet på landets byggepladser i tæt samspil med branchens mange aktører? Så er stillingen som centralt placeret arbejdsmiljørådgiver hos MOE lige noget for dig. Som arbejdsmiljørådgiver i MOE tager du både del i plan...
Indrykket:23. februar 2021

Socialfaglig forløbskoordinator ved Center for Komplekse Symptomer, Socialmedicinsk Center, Frederiksberg Hospital

Bispebjerg Hospital

København NV
Vil du være med til at udvikle et nyt center? Center for Komplekse Symptomer (CKS) er en selvstændig enhed organiseret under Socialmedicinsk Center på Frederiksberg Hospital. CKS er et nyt men veletableret center, der har været i drift siden 2019 og...
Indrykket:11. februar 2021