Faglig koordinator - socialrådgiver / socialformidler til Myndighed, Team Social

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Brænder du for myndighedsarbejdet, og har du styr på den nyeste lovgivning? Vil du være en del af en ambitiøs afdeling, hvor vi hele tiden arbejder på at udvikle og forberede kvaliteten af vores ydelser? Er du positiv af sind og kreativ i din måde at finde løsninger på? - Så er det måske dig vi søger.

Hvem er vi
Myndigheden i Guldborgsund Kommune er en fælles myndighedsafdeling, som består af 3 sagsbehandlingsteams, med opgavefokus rettet mod Servicelovens tre store hovedområder: ældrevisitationen, hjælpemidler samt voksenhandicap- og socialpsykiatri & misbrug. Hvert team har tilknyttet en faglig koordinator. Ud over de tre teams har vi en stabsfunktion, administrative medarbejdere samt vores hjælpemiddeldepot.

Aktuelt søger vi en faglig koordinator – socialrådgiver/socialformidler til Team Social (voksenhandicap- og socialpsykiatri & misbrug).

I Myndighed – Team Social kommer du sammen med gruppelederen til at have det faglige ledelsesansvar for visitatorernes praksis på nedennævnte områder:

  • § 85: Socialpædagogisk bistand
  • §§ 95-96: Borgerstyret personlig assistance
  • §§ 97-98 Kontaktperson- og ledsageordninger
  • § 100: Merudgifter til voksne
  • § 102: Tilbud af behandlingsmæssig karakter
  • §§ 103 og 104 beskyttet beskæftigelse samt aktivitets- og samværstilbud
  • §§ 107 og 108: Botilbud
  • §§ 109 og 110: Krisecentre og forsorgshjem

Opgaverne vil f.eks. være:
  • Sammen med gruppelederen sikre den daglige faglige koordinering og sparring i funktionsområdet, herunder prioritering og fordeling af opgaver
  • At den daglige drift af området tager afsæt i en optimal udnyttelse af teamets ressourcer
  • At omstillinger og udviklingsstrategier udstukket af ledelsen og/eller det politiske niveau implementeres
  • Udarbejde og ajourføre procedurer og retningslinjer
  • Være opsøgende og ajourført inden for ny information på fagområdet herunder principafgørelser med mere.
  • Videregive nyt lovstof til teamet
  • Sagsbehandle på egen sags-stamme. Det forventes, at en del af stillingen vil være konkret sagsbehandling.
Ud over ovenstående, arbejder vi fortløbende på et optimeret fokus på ensretning af sagsbehandling/bevillingsniveau samt en styrket forhandlingspraksis over for vores leverandører. Her spiller den nye faglig koordinator en afgørende rolle sammen med gruppelederen af Team Social.

Din baggrund og erfaring
Vi forventer at:
  • Du har viden og erfaring med det specialiserede voksen-område, og har erfaring med myndighedsarbejde.
  • Din uddannelsesbaggrund er socialrådgiver/socialformidler.
  • Du har erfaring med faglig ledelse og har kendskab til offentlig administration og den lovgivning, som administreres inden for det voksen-specialiserede område.
  • Du har erfaring eller lyst til kollegial faglig sparring.

Dine personlige kvalifikationer
Vi forventer at du:
  • Som faglig koordinator kan inspirere og engagere medarbejderne - og i fællesskab med dem nå aftalte mål/resultater.
  • Har den rigtige balance mellem gennemslagskraft, anerkendelse og høj faglighed.
  • Har evner og lyst til at samarbejde med såvel medarbejdere/ledere internt, som eksterne private og kommunale/regionale leverandører.
  • Har gode empatiske evner og er god til at give feedback.
  • Har evnen til at skabe tillid og tryghed og bakke op i vanskelige situationer.
  • Kan skabe følgeskab og en smittende positiv indstilling til de udfordringer der opstår.
  • Har kørekort

Vi kan tilbyde dig:
  • En arbejdsplads, hvor du har stor indflydelse.
  • En uhøjtidelig omgangstone.
  • Gode kollegaer - du vil blive en del af et team af to andre faglige koordinatorer.
  • En arbejdsplads hvor faglighed og økonomisk sans kombineres.
  • En arbejdsplads i konstant udvikling med nye faglige og organisatoriske tiltag.
  • Afvekslende arbejdsdage uden mulighed for at kede sig.
  • Stor indflydelse på tilrettelæggelsen af det daglige arbejde.

For yderligere oplysninger: Har du spørgsmål eller ønsker flere oplysninger, er du velkommen til at kontakte leder af Myndigheden Rikke Mørkeberg Rasmussen på tlf.: 25 18 18 53.
Fra den 30. august 2021 er du velkommen til at kontakte gruppeleder Kristine Hansen på tlf. 25 18 24 91.


Ansættelsesvilkår: Efter gældende overenskomst, 37 timer pr. uge.
Stillingen er til besættelse pr. 1. november 2021, eller hurtigst muligt.
 
Ansøgningsfrist: mandag, d. 20. september 2021

Ansættelsessamtaler: Ansættelsessamtalerne forventes afholdt torsdag, d. 23. september 2021.

Ansøgningsprocedure: Send din ansøgning ved at klikke på ”send ansøgning” og vedhæft din ansøgning og dit CV. Vi tager kun i mod elektroniske ansøgninger.
 
Mere om Guldborgsund Kommune:
Guldborgsund Kommune har pr. 1. august 2015 indført røgfri arbejdstid. Læs mere om
Guldborgsund Kommune på www.guldborgsund.dk

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Faglig koordinator - socialrådgiver / socialformidler til Myndighed, Team Social

Brænder du for myndighedsarbejdet, og har du styr på den nyeste lovgivning? Vil du være en del af en ambitiøs afdeling, hvor vi hele tiden arbejder på at udvikle og forberede kvaliteten af vores ydelser? Er du positiv af sind og kreativ i din måde at finde løsninger på? - Så er det måske dig vi søger.

Hvem er vi
Myndigheden i Guldborgsund Kommune er en fælles myndighedsafdeling, som består af 3 sagsbehandlingsteams, med opgavefokus rettet mod Servicelovens tre store hovedområder: ældrevisitationen, hjælpemidler samt voksenhandicap- og socialpsykiatri & misbrug. Hvert team har tilknyttet en faglig koordinator. Ud over de tre teams har vi en stabsfunktion, administrative medarbejdere samt vores hjælpemiddeldepot.

Aktuelt søger vi en faglig koordinator – socialrådgiver/socialformidler til Team Social (voksenhandicap- og socialpsykiatri & misbrug).

I Myndighed – Team Social kommer du sammen med gruppelederen til at have det faglige ledelsesansvar for visitatorernes praksis på nedennævnte områder:

  • § 85: Socialpædagogisk bistand
  • §§ 95-96: Borgerstyret personlig assistance
  • §§ 97-98 Kontaktperson- og ledsageordninger
  • § 100: Merudgifter til voksne
  • § 102: Tilbud af behandlingsmæssig karakter
  • §§ 103 og 104 beskyttet beskæftigelse samt aktivitets- og samværstilbud
  • §§ 107 og 108: Botilbud
  • §§ 109 og 110: Krisecentre og forsorgshjem

Opgaverne vil f.eks. være:
  • Sammen med gruppelederen sikre den daglige faglige koordinering og sparring i funktionsområdet, herunder prioritering og fordeling af opgaver
  • At den daglige drift af området tager afsæt i en optimal udnyttelse af teamets ressourcer
  • At omstillinger og udviklingsstrategier udstukket af ledelsen og/eller det politiske niveau implementeres
  • Udarbejde og ajourføre procedurer og retningslinjer
  • Være opsøgende og ajourført inden for ny information på fagområdet herunder principafgørelser med mere.
  • Videregive nyt lovstof til teamet
  • Sagsbehandle på egen sags-stamme. Det forventes, at en del af stillingen vil være konkret sagsbehandling.
Ud over ovenstående, arbejder vi fortløbende på et optimeret fokus på ensretning af sagsbehandling/bevillingsniveau samt en styrket forhandlingspraksis over for vores leverandører. Her spiller den nye faglig koordinator en afgørende rolle sammen med gruppelederen af Team Social.

Din baggrund og erfaring
Vi forventer at:
  • Du har viden og erfaring med det specialiserede voksen-område, og har erfaring med myndighedsarbejde.
  • Din uddannelsesbaggrund er socialrådgiver/socialformidler.
  • Du har erfaring med faglig ledelse og har kendskab til offentlig administration og den lovgivning, som administreres inden for det voksen-specialiserede område.
  • Du har erfaring eller lyst til kollegial faglig sparring.

Dine personlige kvalifikationer
Vi forventer at du:
  • Som faglig koordinator kan inspirere og engagere medarbejderne - og i fællesskab med dem nå aftalte mål/resultater.
  • Har den rigtige balance mellem gennemslagskraft, anerkendelse og høj faglighed.
  • Har evner og lyst til at samarbejde med såvel medarbejdere/ledere internt, som eksterne private og kommunale/regionale leverandører.
  • Har gode empatiske evner og er god til at give feedback.
  • Har evnen til at skabe tillid og tryghed og bakke op i vanskelige situationer.
  • Kan skabe følgeskab og en smittende positiv indstilling til de udfordringer der opstår.
  • Har kørekort

Vi kan tilbyde dig:
  • En arbejdsplads, hvor du har stor indflydelse.
  • En uhøjtidelig omgangstone.
  • Gode kollegaer - du vil blive en del af et team af to andre faglige koordinatorer.
  • En arbejdsplads hvor faglighed og økonomisk sans kombineres.
  • En arbejdsplads i konstant udvikling med nye faglige og organisatoriske tiltag.
  • Afvekslende arbejdsdage uden mulighed for at kede sig.
  • Stor indflydelse på tilrettelæggelsen af det daglige arbejde.

For yderligere oplysninger: Har du spørgsmål eller ønsker flere oplysninger, er du velkommen til at kontakte leder af Myndigheden Rikke Mørkeberg Rasmussen på tlf.: 25 18 18 53.
Fra den 30. august 2021 er du velkommen til at kontakte gruppeleder Kristine Hansen på tlf. 25 18 24 91.


Ansættelsesvilkår: Efter gældende overenskomst, 37 timer pr. uge.
Stillingen er til besættelse pr. 1. november 2021, eller hurtigst muligt.
 
Ansøgningsfrist: mandag, d. 20. september 2021

Ansættelsessamtaler: Ansættelsessamtalerne forventes afholdt torsdag, d. 23. september 2021.

Ansøgningsprocedure: Send din ansøgning ved at klikke på ”send ansøgning” og vedhæft din ansøgning og dit CV. Vi tager kun i mod elektroniske ansøgninger.
 
Mere om Guldborgsund Kommune:
Guldborgsund Kommune har pr. 1. august 2015 indført røgfri arbejdstid. Læs mere om
Guldborgsund Kommune på www.guldborgsund.dk

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.