Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Faglig leder til eID-teamet i Digitaliseringsstyrelsen

Er du en dygtig sparringspartner, som har forståelse for it-løsninger og teamdynamikker? Vil du arbejde med faglig ledelse i et team med spændende opgaver inden for et internationalt digitalt område? Så er du måske vores nye faglige leder på eID-teamet.

Om stillingen Center for digitale identiteter (CDI) har til opgave dels at sikre stabil og sikker systemforvaltning af NemLog-in, NemID og eID-gateway og dels at sikre udvikling af næste generation af løsningerne. Centeret varetager disse opgaver i samarbejde med vores leverandører samt øvrige eksterne samarbejdsparter, så løsningerne er fremtidssikret og afspejler behovene for øget sikkerhed og fleksibilitet til løbende tilpasninger af brugernes behov.

Vi søger derfor en dygtig faglig leder til vores eID-team.

Teamet består af fem ambitiøse medarbejdere, der har ansvaret for eID-gateway-løsningen. Løsningen muliggør, at EU-borgere kan tilgå selvbetjeningsløsninger med deres nationale elektroniske identifikationsmidler (eID) på tværs af EU's landegrænser. Sideløbende deltager teamet i den danske del af samarbejdet og repræsentationen vedrørende eID’er i EU.

Du vil få ansvaret for den faglige ledelse af teamet og vil indgå i tæt samarbejde med kontorchefen.

Dine primære opgaver vil være:

  • understøtte teamets udvikling med fokus på samarbejde på tværs af opgaver og etablering af mere agile arbejdsmetoder
  • sikre løbende sparring og statussamtaler med team-medlemmerne om den daglige opgaveløsning og prioritering
  • være mødeleder på styregruppemøder samt koordinere og sikre kvaliteten af sager til resten af ledelsen og direktion
  • være ansvarlig for en fælles backlog for teamet og prioritering af denne
  • sætte retning for det internationale spor i samarbejde med teamet og kontorchef for eID-teamet
  • at sikre retning for den videre udvikling af eID-gateway og involvering af de rette interessenter i denne sammenhæng.
Stillingen er faglig ledelse uden personaleansvar, men du vil have den daglige faglige ledelse af teamet.

Om dig Du har en relevant akademisk uddannelse på kandidatniveau. Du har erfaring fra den offentlige sektor i en stilling på konsulentniveau. Du har måske erfaring med faglig ledelse eller er klar til at prøve kræfter med ledelsesopgaven.

Vi er på udkig efter dig, som:

  • er interesseret i arbejdet med faglig ledelse
  • har flair for struktur og har interesse i at arbejde med teamdannelse
  • har politisk forståelse og evner at bygge bro mellem forretning og it
  • er ambitiøs på egne og teamets vegne
  • trives med at samarbejde med folk med forskellige faglige baggrunde.
Om os I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 290 medarbejdere, som hver dag går forrest i arbejdet for et mere digitalt offentligt Danmark med borgere og virksomheders behov i centrum.

Du bliver en del af Center for digitale identiteter, hvor vi er ca. 50 engagerede medarbejdere, der arbejder med at drive og udvikle vores store fællesoffentlige digitale løsninger.

Vi tilbyder dig et job i et center, hvor vi arbejder tæt sammen om at nå fælles mål.
Hos os får du en stejl læringskurve og dygtige kollegaer. Vi har fokus på at udvikle dine kompetencer, og vi lægger vægt på, at trivsel og høj performance går hånd i hånd. I centeret finder du mange forskellige fagligheder, hvilket gør
hverdagen og opgaveløsningen alsidig og spændende.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som konsulent på baggrund af dine kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Økonomistyrelsen, Digitaliseringsstyrelsen, Statens It og Statens Administration.

Flere oplysninger Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte din kommende kontorchef Anna Louise Kropp Kehler på telefon 22 56 69 77.

Ansøgning Hvis stillingen har din interesse, så tryk på ”Søg stillingen” og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi skal modtage din ansøgning senest den 17. januar 2021. Vi forventer at kunne byde vores nye kollega velkommen den 1. marts 2021 eller snarest derefter.

1. og 2. samtaler vil blive afholdt i henholdsvis uge 3 og uge 4. Digitaliseringsstyrelsen overholder de til enhver tid gældende anvisninger fra sundhedsmyndighederne. Samtaler kan derfor, afhængig af smittetryk og udviklingen af COVID-19 i Danmark, blive afholdt via Skype hvis nødvendigt.

I Digitaliseringsstyrelsen opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.