Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Faglig pædagogisk leder/stedfortræder

Brænder du for børns livsglæde, læring og leg? Evner du at skabe grobund for personalets tillid og det fælles faglige afsæt? Ligger bevidst faglig nysgerrighed og pædagogisk udvikling implicit i både tanke og handling hos dig? Så er stillingen som faglig pædagogisk leder/stedfortræder lige noget for dig.

Vi søger i Dagtilbuddene i Vissenbjerg-området en nærværende, relationsstærk, ansvarsfuld og handlekraftig faglig pædagogisk leder/stedfortræder pr. 1. april 2020 eller snarest muligt.

Hvem er vi

Dagtilbuddene i Vissenbjerg-området består af fem enheder under samme ledelse. Enhederne ligger geografisk fordelt i Vissenbjerg og rummer dagpleje, vuggestue og tre børnehaver, som tilsammen huser 275 finurlige børn i alderen 0-6 år.

De tre børnehaver og vuggestuen har været ét område siden 2017. For et år siden kom der ny ledelse, og dagplejen blev også en del af vores område. Vi er derfor på mange måder et område i forandring og forankring, hvilket gør, at du har en unik mulighed for at være medskaber af ét samlet unikt fagligt stærkt område.

Fælles for alle vores enheder er, at vi har en anerkendende tilgang til børnene. Omsorg, nærvær og engagement for og til det enkelte barn og dets familie er essentielt. Vi arbejder med en fuldstændig tæt, åben dialog, som redskab for et reelt og ligeværdigt forældresamarbejde.

Desuden har vi et formaliseret og tæt samarbejde med Vissenbjerg Skole omkring overgangen fra børnehave til skole hele det sidste år inden skolestart. Tilsvarende har vi et struktureret samarbejde fra overgangen fra dagpleje til børnehave. Vi har et målrettet tvær professionelt samarbejde ift. tidlig indsats og Assens Kommunes visioner med sundhedsplejersker, fysioterapeuter, PPR o.l.

Vi er p.t ansat 55 dygtige personaler, som, med hver deres unikke kompetencer, gør vores område fagligt stærkt. For at skabe et dagstilbudsområde af høj kvalitet har flere medarbejdere efteruddannelser i fx sprog, motorik og inklusion. Vi har værdibaseret personaleledelse og fordrer faglighed, fleksibilitet og engagement.

Om jobbet

Du bliver en del af et ledelsesteam, som på sigt skal bestå af en områdeleder, en faglig pædagogisk leder og dig.

Du kommer både til at være på "gulvet" og på kontoret. Det er derfor vigtigt, at du befinder dig godt begge steder og formår at navigere i den vekselvirkning din position som både stedfortræder og faglig pædagogisk leder giver. Hovedvægten af dine opgaver vil være på "gulvet", hvor du skal være rammesættende for det daglige pædagogiske arbejde og den faglige pædagogiske udvikling, bl.a. implementering af den nye dagtilbudslov samt ny styrket læreplan. Derfor skal du både brænde for det pædagogiske arbejde og have et stærkt pædagogisk fundament. Samtidig skal du have interesse for at varetage nogle administrative opgaver, da du skal kunne træde til og stå forrest ved områdelederens fravær.

Dit primære udgangspunkt vil være to af børnehusene, men du skal kunne bevæge dig fleksibelt i mellem alle vores enheder.

I dit arbejde skal du sikre loyalitet i forhold til fælles værdier, mål og indsatser – både fra decentral og centralt hold.

Du vil indgå i et netværk med andre faglige pædagogiske ledere på 0-6 års området i Assens Kommune.

Vi tilbyder

  • Et spændende, dynamisk og ansvarsfuldt job med mange forskellige facetter fordelt på ca. 1/3 ledelse og 2/3 praksis
  • En engageret personalegruppe, som rummer gode kolleger med varme hjerter og godt humør
  • En områdeleder, som ser frem til at byde dig ind i et nyt progressivt ledelsesteam med fokus på kvalitet i kerneopgaven og værdibaseret ledelsesstil
  • Et område i faglig forandring og forankring med fokus på kerneopgaven og pædagogisk kvalitetsudvikling
  • Et spændende udviklingsarbejde med implementeringen af den nye styrkede læreplan, lokal kompetenceudvikling for faglige fyrtårne i dagplejen og børnehusene, samt børns overgang
  • Et tæt samarbejde med forældre og en aktiv forældrebestyrelse
  • Et tæt samarbejde med dagplejepædagogen.

Hvem er du

Vi forventer, at du:

  • er uddannet pædagog og gerne har ledererfaring eller anden erfaring med sparring, feedback og faglig vejledning
  • har mod på at tage en relevant efteruddannelse i ledelse, hvis du ikke allerede har en lederuddannelse
  • har lyst og mod til at stå forrest ved områdeleders fravær
  • formår at skabe sammenhæng i ord og handling og gå forrest i det daglige pædagogiske arbejde
  • en værdibaseret ledelsesstil, der bygger på åbenhed og tillid – og naturligvis Assens Kommunes ledelsesgrundlag
  • er tillidsskabende i samarbejdet med både forældre og pædagogisk personale
  • kan opsøge og omsætte ny faglig viden på 0-6 års området
  • er anerkendende, nærværende og engageret i mødet med børn, forældre og personaler
  • kan arbejde struktureret med handleplaner, læreplaner og digitale medier efter gældende lovgivning
  • er lydhør og bevidst faglig nysgerrig samt udviser tillid og fleksibilitet
  • har gode formidlingsevner og er tydelig i både i skrift og tale.

Løn og ansættelsesforhold

Stillingen er på fuldtid med ansættelse senest den 1. april 2020. Løn og ansættelsesforhold er i henhold til gældende overenskomst og ud fra reglerne om lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, at børne- og straffeattest indhentes, inden ansættelse kan finde sted.

Vil du vide mere

Du er velkommen til at kontakt områdeleder Birgitte Buur på tlf. 23 28 37 30, hvis du har spørgsmål eller gerne vil aftale et besøg. Vi vil nemlig meget gerne hilse på dig og vise vores enheder frem.

Ansættelsesproces

Der er ansøgningsfrist den 1. februar 2020.

Første samtale afholdes den 5. februar 2020.

Som led i rekrutteringsprocessen foretages der mellem første og anden samtale en personprofilanalyse med efterfølgende tilbagemelding af vores HR-afdeling. Tilbagemeldingen gives personligt på Assens Rådhus i uge 8.

Anden samtale afholdes den 26. februar 2020.

Vi glæder os til at høre fra dig!


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330150109Phoenix-4c44cd7f12020-01-06T13:00:49.750Faglig pædagogisk leder/stedfortræder

Brænder du for børns livsglæde, læring og leg? Evner du at skabe grobund for personalets tillid og det fælles faglige afsæt? Ligger bevidst faglig nysgerrighed og pædagogisk udvikling implicit i både tanke og handling hos dig? Så er stillingen som faglig pædagogisk leder/stedfortræder lige noget for dig.

Vi søger i Dagtilbuddene i Vissenbjerg-området en nærværende, relationsstærk, ansvarsfuld og handlekraftig faglig pædagogisk leder/stedfortræder pr. 1. april 2020 eller snarest muligt.

Hvem er vi

Dagtilbuddene i Vissenbjerg-området består af fem enheder under samme ledelse. Enhederne ligger geografisk fordelt i Vissenbjerg og rummer dagpleje, vuggestue og tre børnehaver, som tilsammen huser 275 finurlige børn i alderen 0-6 år.

De tre børnehaver og vuggestuen har været ét område siden 2017. For et år siden kom der ny ledelse, og dagplejen blev også en del af vores område. Vi er derfor på mange måder et område i forandring og forankring, hvilket gør, at du har en unik mulighed for at være medskaber af ét samlet unikt fagligt stærkt område.

Fælles for alle vores enheder er, at vi har en anerkendende tilgang til børnene. Omsorg, nærvær og engagement for og til det enkelte barn og dets familie er essentielt. Vi arbejder med en fuldstændig tæt, åben dialog, som redskab for et reelt og ligeværdigt forældresamarbejde.

Desuden har vi et formaliseret og tæt samarbejde med Vissenbjerg Skole omkring overgangen fra børnehave til skole hele det sidste år inden skolestart. Tilsvarende har vi et struktureret samarbejde fra overgangen fra dagpleje til børnehave. Vi har et målrettet tvær professionelt samarbejde ift. tidlig indsats og Assens Kommunes visioner med sundhedsplejersker, fysioterapeuter, PPR o.l.

Vi er p.t ansat 55 dygtige personaler, som, med hver deres unikke kompetencer, gør vores område fagligt stærkt. For at skabe et dagstilbudsområde af høj kvalitet har flere medarbejdere efteruddannelser i fx sprog, motorik og inklusion. Vi har værdibaseret personaleledelse og fordrer faglighed, fleksibilitet og engagement.

Om jobbet

Du bliver en del af et ledelsesteam, som på sigt skal bestå af en områdeleder, en faglig pædagogisk leder og dig.

Du kommer både til at være på "gulvet" og på kontoret. Det er derfor vigtigt, at du befinder dig godt begge steder og formår at navigere i den vekselvirkning din position som både stedfortræder og faglig pædagogisk leder giver. Hovedvægten af dine opgaver vil være på "gulvet", hvor du skal være rammesættende for det daglige pædagogiske arbejde og den faglige pædagogiske udvikling, bl.a. implementering af den nye dagtilbudslov samt ny styrket læreplan. Derfor skal du både brænde for det pædagogiske arbejde og have et stærkt pædagogisk fundament. Samtidig skal du have interesse for at varetage nogle administrative opgaver, da du skal kunne træde til og stå forrest ved områdelederens fravær.

Dit primære udgangspunkt vil være to af børnehusene, men du skal kunne bevæge dig fleksibelt i mellem alle vores enheder.

I dit arbejde skal du sikre loyalitet i forhold til fælles værdier, mål og indsatser – både fra decentral og centralt hold.

Du vil indgå i et netværk med andre faglige pædagogiske ledere på 0-6 års området i Assens Kommune.

Vi tilbyder

  • Et spændende, dynamisk og ansvarsfuldt job med mange forskellige facetter fordelt på ca. 1/3 ledelse og 2/3 praksis
  • En engageret personalegruppe, som rummer gode kolleger med varme hjerter og godt humør
  • En områdeleder, som ser frem til at byde dig ind i et nyt progressivt ledelsesteam med fokus på kvalitet i kerneopgaven og værdibaseret ledelsesstil
  • Et område i faglig forandring og forankring med fokus på kerneopgaven og pædagogisk kvalitetsudvikling
  • Et spændende udviklingsarbejde med implementeringen af den nye styrkede læreplan, lokal kompetenceudvikling for faglige fyrtårne i dagplejen og børnehusene, samt børns overgang
  • Et tæt samarbejde med forældre og en aktiv forældrebestyrelse
  • Et tæt samarbejde med dagplejepædagogen.

Hvem er du

Vi forventer, at du:

  • er uddannet pædagog og gerne har ledererfaring eller anden erfaring med sparring, feedback og faglig vejledning
  • har mod på at tage en relevant efteruddannelse i ledelse, hvis du ikke allerede har en lederuddannelse
  • har lyst og mod til at stå forrest ved områdeleders fravær
  • formår at skabe sammenhæng i ord og handling og gå forrest i det daglige pædagogiske arbejde
  • en værdibaseret ledelsesstil, der bygger på åbenhed og tillid – og naturligvis Assens Kommunes ledelsesgrundlag
  • er tillidsskabende i samarbejdet med både forældre og pædagogisk personale
  • kan opsøge og omsætte ny faglig viden på 0-6 års området
  • er anerkendende, nærværende og engageret i mødet med børn, forældre og personaler
  • kan arbejde struktureret med handleplaner, læreplaner og digitale medier efter gældende lovgivning
  • er lydhør og bevidst faglig nysgerrig samt udviser tillid og fleksibilitet
  • har gode formidlingsevner og er tydelig i både i skrift og tale.

Løn og ansættelsesforhold

Stillingen er på fuldtid med ansættelse senest den 1. april 2020. Løn og ansættelsesforhold er i henhold til gældende overenskomst og ud fra reglerne om lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, at børne- og straffeattest indhentes, inden ansættelse kan finde sted.

Vil du vide mere

Du er velkommen til at kontakt områdeleder Birgitte Buur på tlf. 23 28 37 30, hvis du har spørgsmål eller gerne vil aftale et besøg. Vi vil nemlig meget gerne hilse på dig og vise vores enheder frem.

Ansættelsesproces

Der er ansøgningsfrist den 1. februar 2020.

Første samtale afholdes den 5. februar 2020.

Som led i rekrutteringsprocessen foretages der mellem første og anden samtale en personprofilanalyse med efterfølgende tilbagemelding af vores HR-afdeling. Tilbagemeldingen gives personligt på Assens Rådhus i uge 8.

Anden samtale afholdes den 26. februar 2020.

Vi glæder os til at høre fra dig!

2020-02-02T00:50:57.053 Brænder du for børns livsglæde, læring og leg? Evner du at skabe grobund for personalets tillid og det fælles faglige afsæt? Ligger bevidst faglig nysgerrighed og pædagogisk udvikling implicit i både tanke og handling hos dig? Så er stillingen som faglig pædagogisk leder stedfortræder lige noget for dig. Vi søger i Dagtilbuddene i Vissenbjerg-området en nærværende, relationsstærk, ansvarsfuld og handlekraftig faglig pædagogisk leder stedfortræder pr. 1. april 2020 eller snarest muligt. Hvem er vi Dagtilbuddene i Vissenbjerg-området består af fem enheder under samme ledelse. Enhederne ligger geografisk fordelt i Vissenbjerg og rummer dagpleje, vuggestue og tre børnehaver, som tilsammen huser 275 finurlige børn i alderen 0-6 år. De tre børnehaver og vuggestuen har været ét område siden 2017. For et år siden kom der ny ledelse, og dagplejen blev også en del af vores område. Vi er derfor på mange måder et område i forandring og forankring, hvilket gør, at du har en unik mulighed for at være medskaber af ét samlet unikt fagligt stærkt område. Fælles for alle vores enheder er, at vi har en anerkendende tilgang til børnene. Omsorg, nærvær og engagement for og til det enkelte barn og dets familie er essentielt. Vi arbejder med en fuldstændig tæt, åben dialog, som redskab for et reelt og ligeværdigt forældresamarbejde. Desuden har vi et formaliseret og tæt samarbejde med Vissenbjerg Skole omkring overgangen fra børnehave til skole hele det sidste år inden skolestart. Tilsvarende har vi et struktureret samarbejde fra overgangen fra dagpleje til børnehave. Vi har et målrettet tvær professionelt samarbejde ift. tidlig indsats og Assens Kommunes visioner med sundhedsplejersker, fysioterapeuter, PPR o.l. Vi er p.t ansat 55 dygtige personaler, som, med hver deres unikke kompetencer, gør vores område fagligt stærkt. For at skabe et dagstilbudsområde af høj kvalitet har flere medarbejdere efteruddannelser i fx sprog, motorik og inklusion. Vi har værdibaseret personaleledelse og fordrer faglighed, fleksibilitet og engagement. Om jobbet Du bliver en del af et ledelsesteam, som på sigt skal bestå af en områdeleder, en faglig pædagogisk leder og dig. Du kommer både til at være på gulvet og på kontoret. Det er derfor vigtigt, at du befinder dig godt begge steder og formår at navigere i den vekselvirkning din position som både stedfortræder og faglig pædagogisk leder giver. Hovedvægten af dine opgaver vil være på gulvet , hvor du skal være rammesættende for det daglige pædagogiske arbejde og den faglige pædagogiske udvikling, bl.a. implementering af den nye dagtilbudslov samt ny styrket læreplan. Derfor skal du både brænde for det pædagogiske arbejde og have et stærkt pædagogisk fundament. Samtidig skal du have interesse for at varetage nogle administrative opgaver, da du skal kunne træde til og stå forrest ved områdelederens fravær. Dit primære udgangspunkt vil være to af børnehusene, men du skal kunne bevæge dig fleksibelt i mellem alle vores enheder. I dit arbejde skal du sikre loyalitet i forhold til fælles værdier, mål og indsatser både fra decentral og centralt hold. Du vil indgå i et netværk med andre faglige pædagogiske ledere på 0-6 års området i Assens Kommune. Vi tilbyder Et spændende, dynamisk og ansvarsfuldt job med mange forskellige facetter fordelt på ca. 1 3 ledelse og 2 3 praksis En engageret personalegruppe, som rummer gode kolleger med varme hjerter og godt humør En områdeleder, som ser frem til at byde dig ind i et nyt progressivt ledelsesteam med fokus på kvalitet i kerneopgaven og værdibaseret ledelsesstil Et område i faglig forandring og forankring med fokus på kerneopgaven og pædagogisk kvalitetsudvikling Et spændende udviklingsarbejde med implementeringen af den nye styrkede læreplan, lokal kompetenceudvikling for faglige fyrtårne i dagplejen og børnehusene, samt børns overgang Et tæt samarbejde med forældre og en aktiv forældrebestyrelse Et tæt samarbejde med dagplejepædagogen. Hvem er du Vi forventer, at du: er uddannet pædagog og gerne har ledererfaring eller anden erfaring med sparring, feedback og faglig vejledning har mod på at tage en relevant efteruddannelse i ledelse, hvis du ikke allerede har en lederuddannelse har lyst og mod til at stå forrest ved områdeleders fravær formår at skabe sammenhæng i ord og handling og gå forrest i det daglige pædagogiske arbejde en værdibaseret ledelsesstil, der bygger på åbenhed og tillid og naturligvis Assens Kommunes ledelsesgrundlag er tillidsskabende i samarbejdet med både forældre og pædagogisk personale kan opsøge og omsætte ny faglig viden på 0-6 års området er anerkendende, nærværende og engageret i mødet med børn, forældre og personaler kan arbejde struktureret med handleplaner, læreplaner og digitale medier efter gældende lovgivning er lydhør og bevidst faglig nysgerrig samt udviser tillid og fleksibilitet har gode formidlingsevner og er tydelig i både i skrift og tale. Løn og ansættelsesforhold Stillingen er på fuldtid med ansættelse senest den 1. april 2020. Løn og ansættelsesforhold er i henhold til gældende overenskomst og ud fra reglerne om lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, at børne- og straffeattest indhentes, inden ansættelse kan finde sted. Vil du vide mere Du er velkommen til at kontakt områdeleder Birgitte Buur på tlf. 23 28 37 30, hvis du har spørgsmål eller gerne vil aftale et besøg. Vi vil nemlig meget gerne hilse på dig og vise vores enheder frem. Ansættelsesproces Der er ansøgningsfrist den 1. februar 2020. Første samtale afholdes den 5. februar 2020. Som led i rekrutteringsprocessen foretages der mellem første og anden samtale en personprofilanalyse med efterfølgende tilbagemelding af vores HR-afdeling. Tilbagemeldingen gives personligt på Assens Rådhus i uge 8. Anden samtale afholdes den 26. februar 2020. Vi glæder os til at høre fra dig!10Phoenix4c44cd7f101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2020-02-01T00:00:000000http://www.assens.dk/vores-kommune/job-i-assens-kommune/job-hos-os/1898550EuropaDanmarkFyn & Sydfynske øerFynAssens3670032Assens Kommune - Områdeinstitution Vissenbjerg11Rådhus Allé 55610AssensDKDanmarkORS/4c44cd7f_logo.pngORS/Small/4c44cd7f_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent11111866953AssensPremium18985501006-12-20191106-12-201901-02-20201https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=4c44cd7fhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=4c44cd7fhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=4c44cd7f&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=4c44cd7f&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/2.jpgFaglig pædagogisk leder/stedfortræder12008001Dansk3Læse/ tale131918Leder6Ledelse363692407hr-support@assens.dkDanmarkDanmark330178979Stærk leder til Sygeplejen og Akutteamet i Assens KommuneProfile Vil du stå i spidsen for en dedikeret og trofast sygeplejegruppe med 882 års erfaring? Brænder du for at udvikle det nære og sammenhængende sundhedsvæsen, og kan du samtidig sikre en stabil drift? Er du ambitiøs, tydelig og anerkendende, og evner du at inspirere, udfordre og motivere? Og har du lyst til at være del af et stærkt lederfællesskab? Så har vi et spændende og udfordrende job til dig! Assens Kommune er ligesom en række andre kommuner udfordret af en stram økonomi og et øget pres på opgaveløsningen. Vi har nyligt samlet sygeplejegrupperne organisatorisk for at sikre ensartethed og kortere beslutningsprocesser, og vi har nu brug for dig til at lede os sikkert videre og fortsætte udviklingen af den borgernære sygepleje. Hvem er vi I Sygeplejen og Akutteamet er vi omkring 55 sygeplejersker. Vi er organiseret som en enhed, men fordelt på to matrikler i henholdsvis Aarup og Assens. I Sygeplejen og Akutteamet varetager vi meget komplekse opgaver i borgerens eget hjem og på vores 5 sygeplejeklinikker. Vi har et rigtig godt tværprofessionelt samarbejde med kollegaer i hele organisationen. Hvad kendetegner os: Vi er en dedikeret og trofast flok sygeplejersker med en bred viden og stor erfaring. Faktisk har vi samlet set 335 års erfaring i Assens Kommune og 882 års erfaring som sygeplejersker. Vi har et højt fagligt niveau, bl.a. gennemførte alle diplomuddannelsen Svækkede ældre for et par år siden. Vi har de første to sygeplejersker uddannet i Borgernær Sygepleje og flere på vej. Vi får stor anerkendelse som praktiksted for sygeplejestuderende. Vi investerer i det gode arbejdsmiljø og har et godt fællesskab, humor, omsorg og respekt for hinanden. Om jobbet Vi tilbyder dig en lederstilling, hvor du i den grad får lov at sætte dit fingeraftryk på udviklingen af sygeplejen i Assens Kommune. Sygeplejen har en helt central rolle i det nære og sammenhængende sundhedsvæsen, og den skal du, sammen med en tværfaglig gruppe af ledere på ældre- og sundhedsområdet, være med til at forme og lede ud fra de rammer, vi har. Vi anser tværfagligt samarbejde for et bærende element, hvor gode relationer, nytænkning og koordinering er en nødvendighed for at understøtte denne udvikling. Du får en vigtig opgave i at understøtte den nyligt organisatoriske sammenlægning af vores to sygeplejegrupper, således at der skabes et fælles fundament og en fælles kurs for hele sygeplejen. Som leder er du sundhedsfaglig ansvarlig, ligesom du er ansvarlig for drift og økonomi. Kendskab til økonomistyring og IT er nødvendigt. Vi anvender KMD Nexus-omsorgssystem, og vi har implementeret FællesSprog III (FSIII) i 2018 og er nu nået til næste step frem mod en solid fælles forståelse af anvendelsen på tværs af hele området. Ud over en erfaren sygeplejerskegruppe har du god støtte fra vagtplanlægger, daglige planlæggere med godt overblik, en velfungerende MED-organisation og en masse gode nøglepersoner. Vi har et tæt samspil med myndighedsafdelingen, da vi siden 2018 har arbejdet med en koordineret visitation, som skal sikre sammenhængen mellem sundhedslovs- og servicelovsydelser og understøtte arbejdet med at forebygge (gen)indlæggelser. Hvem er du Du er uddannet sygeplejerske og er visionær og engageret i udviklingen af det nære og sammenhængende sundhedsvæsen i kommunerne. Samtidigt har du erfaring fra tidligere lederjob og en lederuddannelse på diplomniveau. Desuden kan du sige ja til: Du kan omsætte visioner til konkrete handlinger. Du har kendskab til at arbejde i en politisk styret organisation og kan oversætte politiske beslutninger til konkrete mål og rammer. Du har en synlig ledelsesstil og kommunikerer troværdigt, anerkendende og med den nødvendige gennemslagskraft. Du forstår at skabe overblik og arbejde systematisk. Du er tillidsskabende, og det falder dig naturligt at samarbejde med mange forskellige samarbejdsparter. Du har indsigt i og erfaring med ressource- og økonomistyring. Du anerkender vigtigheden af at effektivitet og kvalitet i opgaveløsningen er tæt forbundet med trivsel og arbejdsglæde. Du kan læse mere om lederstillingen i Job- og personprofil for leder af Sygeplejen og Akutteamet i Assens Kommune. Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er med tiltrædelse den 1. maj 2020 eller gerne før. Løn og ansættelsesvilkår følger overenskomst for ledere i kommunernes ældre- og handicapområde samt ud fra reglerne om lokal løndannelse. Lønindplaceringen forhandles med Dansk Sygeplejeråd med udgangspunkt dine kompetencer og erfaring. Vil du vide mere Er du inspireret og har lyst til at høre mere om stillingen? Så må du meget gerne kontakte leder af Fagområdet Ældre & Sundhed, Signe Lunn Walls, på tlf. 64 74 67 42, som gerne inviterer til kaffemøde og en helt uforpligtende snak om den her spændende lederstilling. Ansættelsesproces Vi skal have din ansøgning elektronisk senest den 8. marts 2020. Første samtale finder sted den 16. marts 2020. Som led i rekrutteringsprocessen foretages der mellem første og anden samtale en personprofilanalyse med efterfølgende tilbagemelding af vores HR-afdeling. Tilbagemeldingen gives personligt på Assens Rådhus i 24. marts 2020. Anden samtale finder sted den 27. marts 2020. Vi glæder os til at høre fra dig!

Vil du stå i spidsen for en dedikeret og trofast sygeplejegruppe med 882 års erfaring? Brænder du for at udvikle det nære og sammenhængende sundhedsvæsen, og kan du samtidig sikre en stabil drift? Er du ambitiøs, tydelig og anerkendende, og evner du at inspirere, udfordre og motivere? Og har du lyst til at være del af et stærkt lederfællesskab? Så har vi et spændende og udfordrende job til dig!

Assens Kommune er ligesom en række andre kommuner udfordret af en stram økonomi og et øget pres på opgaveløsningen. Vi har nyligt samlet sygeplejegrupperne organisatorisk for at sikre ensartethed og kortere beslutningsprocesser, og vi har nu brug for dig til at lede os sikkert videre og fortsætte udviklingen af den borgernære sygepleje.

Hvem er vi

I Sygeplejen og Akutteamet er vi omkring 55 sygeplejersker. Vi er organiseret som en enhed, men fordelt på to matrikler i henholdsvis Aarup og Assens. I Sygeplejen og Akutteamet varetager vi meget komplekse opgaver i borgerens eget hjem og på vores 5 sygeplejeklinikker. Vi har et rigtig godt tværprofessionelt samarbejde med kollegaer i hele organisationen.

Hvad kendetegner os:

  • Vi er en dedikeret og trofast flok sygeplejersker med en bred viden og stor erfaring. Faktisk har vi samlet set 335 års erfaring i Assens Kommune og 882 års erfaring som sygeplejersker.
  • Vi har et højt fagligt niveau, bl.a. gennemførte alle diplomuddannelsen ”Svækkede ældre” for et par år siden.
  • Vi har de første to sygeplejersker uddannet i Borgernær Sygepleje og flere på vej.
  • Vi får stor anerkendelse som praktiksted for sygeplejestuderende.
  • Vi investerer i det gode arbejdsmiljø og har et godt fællesskab, humor, omsorg og respekt for hinanden.

Om jobbet

Vi tilbyder dig en lederstilling, hvor du i den grad får lov at sætte dit fingeraftryk på udviklingen af sygeplejen i Assens Kommune. Sygeplejen har en helt central rolle i det nære og sammenhængende sundhedsvæsen, og den skal du, sammen med en tværfaglig gruppe af ledere på ældre- og sundhedsområdet, være med til at forme og lede ud fra de rammer, vi har.

Vi anser tværfagligt samarbejde for et bærende element, hvor gode relationer, nytænkning og koordinering er en nødvendighed for at understøtte denne udvikling.

Du får en vigtig opgave i at understøtte den nyligt organisatoriske sammenlægning af vores to sygeplejegrupper, således at der skabes et fælles fundament og en fælles kurs for hele sygeplejen.

Som leder er du sundhedsfaglig ansvarlig, ligesom du er ansvarlig for drift og økonomi. Kendskab til økonomistyring og IT er nødvendigt. Vi anvender KMD Nexus-omsorgssystem, og vi har implementeret FællesSprog III (FSIII) i 2018 og er nu nået til næste step frem mod en solid fælles forståelse af anvendelsen på tværs af hele området.

Ud over en erfaren sygeplejerskegruppe har du god støtte fra vagtplanlægger, daglige planlæggere med godt overblik, en velfungerende MED-organisation og en masse gode nøglepersoner.

Vi har et tæt samspil med myndighedsafdelingen, da vi siden 2018 har arbejdet med en koordineret visitation, som skal sikre sammenhængen mellem sundhedslovs- og servicelovsydelser og understøtte arbejdet med at forebygge (gen)indlæggelser.

Hvem er du

Du er uddannet sygeplejerske og er visionær og engageret i udviklingen af det nære og sammenhængende sundhedsvæsen i kommunerne. Samtidigt har du erfaring fra tidligere lederjob og en lederuddannelse på diplomniveau.

Desuden kan du sige ja til:

  • Du kan omsætte visioner til konkrete handlinger.
  • Du har kendskab til at arbejde i en politisk styret organisation og kan oversætte politiske beslutninger til konkrete mål og rammer.
  • Du har en synlig ledelsesstil og kommunikerer troværdigt, anerkendende og med den nødvendige gennemslagskraft.
  • Du forstår at skabe overblik og arbejde systematisk.
  • Du er tillidsskabende, og det falder dig naturligt at samarbejde med mange forskellige samarbejdsparter.
  • Du har indsigt i og erfaring med ressource- og økonomistyring.
  • Du anerkender vigtigheden af at effektivitet og kvalitet i opgaveløsningen er tæt forbundet med trivsel og arbejdsglæde.

Du kan læse mere om lederstillingen i Job- og personprofil for leder af Sygeplejen og Akutteamet i Assens Kommune.

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er med tiltrædelse den 1. maj 2020 eller gerne før. Løn og ansættelsesvilkår følger overenskomst for ledere i kommunernes ældre- og handicapområde samt ud fra reglerne om lokal løndannelse. Lønindplaceringen forhandles med Dansk Sygeplejeråd med udgangspunkt dine kompetencer og erfaring.

Vil du vide mere

Er du inspireret og har lyst til at høre mere om stillingen? Så må du meget gerne kontakte leder af Fagområdet Ældre & Sundhed, Signe Lunn Walls, på tlf. 64 74 67 42, som gerne inviterer til ”kaffemøde” og en helt uforpligtende snak om den her spændende lederstilling.

Ansættelsesproces

Vi skal have din ansøgning elektronisk senest den 8. marts 2020.

Første samtale finder sted den 16. marts 2020.

Som led i rekrutteringsprocessen foretages der mellem første og anden samtale en personprofilanalyse med efterfølgende tilbagemelding af vores HR-afdeling.

Tilbagemeldingen gives personligt på Assens Rådhus i 24. marts 2020.

Anden samtale finder sted den 27. marts 2020.

Vi glæder os til at høre fra dig!

ORS/Small/5b23e889_logo.pngAssens Kommune - Sygepleje og TræningAssens2020-02-24T00:00:002020-03-08T00:00:00
330188122Middelfart Kommune søger leder af dagtilbuddet Chili pr. 1. maj 2020Basic Har du høje ambitioner for børns trivsel, udvikling, læring og dannelse? Brænder du for at skabe udvikling? Er du i stand til at gå forrest og sætte en retning, som kan motivere det pædagogiske personale?Børnehuset Chili søger en kompetent og faglig stærk leder med ledelseserfaring.Om jobbetVores mangeårige leder har valgt at gå på pension, hvorfor vi søger en ny leder.Chili er en integreret daginstitution beliggende i to separate huse kun adskilt af en vej. Vi har 12 dejlige vuggestuebørn og 100 herlige børnehavebørn samt en specialafdeling med 13 skønne børn i alderen 0-6 år.Middelfart Kommunes vision: Fra Middelfartbarn til verdensborger , danner baggrund for vores arbejde med, hvad vi drømmer om, at ethvert barn og enhver ung, der er opvokset i Middelfart Kommune, skal have med i rygsækken, når han eller hun skal videre i voksenlivet.Faglighed og erfaringVi søger en leder, der:er fagligt velfunderet på 0-6 års-området samt specialområdetgerne har erfaring omkring coaching af medarbejderekan oversætte, omsætte og implementere såvel det lokale arbejdsgrundlag som den nationale styrkede pædagogiske læreplan til praksis og stå i spidsen for denne udviklinghar en stærk faglig interesse for børns udvikling og læringvægter personalets trivsel og faglige niveauer kommunikativ stærkkan mestre et tæt forældresamarbejdehar økonomisk overblikDine personlige kompetencer:Vi lægger vægt på disse personlige kompetencer:Bringer dig selv i spil: Du er åben i din kommunikationsform og tør stå ved dig selvStruktureret: du er struktureret og kan arbejde systematiskAfslutter: Du følger tiltag til dørs, evaluerer og dokumentererUdviklingsorienteret og faciliterende: Du ser helheder og sammenhænge for at understøtte udviklingen, du omsætter strategier til planer og konkrete tiltag, samt medvirker til at få indsatserne sat i spil i hverdagens praksisRobust: Du sætter dagsordenen og har mod og kompetence til at træffe de nødvendige beslutninger rettidigtInkluderende og dialogskabende: Du har en anerkendende tilgang, er lyttende, skaber dialog og viser tillid.Derfor skal du vælge osVi tilbyder dig:en institution, hvor dialog og trivsel er i højsædeten institution, der er i vækst og netop er udvideten institution med en samarbejdsvillig forældregruppeen faglig velfunderet personalegruppe, der i samarbejde med dig, vil være med til at løfte og udvikle institutionen i forhold til såvel kommunale mål som nationale målattraktive rammeret hus med høj trivsel blandt medarbejderneat være en del af et velfungerende ledernetværket tæt samarbejde med forvaltningenOm Middelfart KommuneEn arbejdsplads, hvor vi har fokus på trivsel og sundhed. Middelfart Kommune har en række sundhedsfremmende tilbud til alle medarbejdere.En værdibaseret organisation, hvor de overordnede værdier er Professionalisme og Udvikling , Samarbejde og Tværfaglighed , Arbejdsglæde og Sundhed samt Selvorganisering og Ejerskab .https: www.middelfart.dk ~ media Files Om 20kommunen V C3 A6rdifolder 20at 20l C3 A6re 20og 20lykkes.ashxLøn- og ansættelsesvilkårAnsøgningsfristen er torsdag, d. 12. marts.Vi forventer at afholde 1. samtale onsdag, d. 18. marts og 2. samtale mandag, d. 23. marts. Mellem 1. og 2. samtale udarbejdes en personprofil.Der indhentes børne- og straffeattest, og ansættelsen er betinget heraf.Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og principper om lokal løndannelse.Vi forventer, at du vil besøge os. Du kan kontakte pædagogisk koordinator Louise Hummelgaard Søby på tlf. 88885361 for aftale om besøg og rundvisning.Hvis du vil vide mere, kan du kontakte skole- og dagtilbudschef Grete Berggren på telefon 88885325 eller 50431943 eller teamleder i skole- og dagtilbud Birgit Munk på telefon 23803599.Har du høje ambitioner for børns trivsel, udvikling, læring og dannelse? Brænder du for at skabe udvikling? Er du i stand til at gå forrest og sætte en retning, som kan motivere det pædagogiske personale?

Børnehuset Chili søger en kompetent og faglig stærk leder med ledelseserfaring.

Om jobbet
Vores mangeårige leder har valgt at gå på pension, hvorfor vi søger en ny leder.

Chili er en integreret daginstitution beliggende i to separate huse kun adskilt af en vej. Vi har 12 dejlige vuggestuebørn og 100 herlige børnehavebørn samt en specialafdeling med 13 skønne børn i alderen 0-6 år.

Middelfart Kommunes vision: ”Fra Middelfartbarn til verdensborger”, danner baggrund for vores arbejde med, hvad vi drømmer om, at ethvert barn og enhver ung, der er opvokset i Middelfart Kommune, skal have med i rygsækken, når han eller hun skal videre i voksenlivet.

Faglighed og erfaring
Vi søger en leder, der:
  • er fagligt velfunderet på 0-6 års-området samt specialområdet
  • gerne har erfaring omkring coaching af medarbejdere
  • kan oversætte, omsætte og implementere såvel det lokale arbejdsgrundlag som den nationale styrkede pædagogiske læreplan til praksis og stå i spidsen for denne udvikling
  • har en stærk faglig interesse for børns udvikling og læring
  • vægter personalets trivsel og faglige niveau
  • er kommunikativ stærk
  • kan mestre et tæt forældresamarbejde
  • har økonomisk overblik

Dine personlige kompetencer:
Vi lægger vægt på disse personlige kompetencer:
  • Bringer dig selv i spil: Du er åben i din kommunikationsform og tør stå ved dig selv
  • Struktureret: du er struktureret og kan arbejde systematisk
  • Afslutter: Du følger tiltag til dørs, evaluerer og dokumenterer
  • Udviklingsorienteret og faciliterende: Du ser helheder og sammenhænge for at understøtte udviklingen, du omsætter strategier til planer og konkrete tiltag, samt medvirker til at få indsatserne sat i spil i hverdagens praksis
  • Robust: Du sætter dagsordenen og har mod og kompetence til at træffe de nødvendige beslutninger rettidigt
  • Inkluderende og dialogskabende: Du har en anerkendende tilgang, er lyttende, skaber dialog og viser tillid.

Derfor skal du vælge os
Vi tilbyder dig:
  • en institution, hvor dialog og trivsel er i højsædet
  • en institution, der er i vækst og netop er udvidet
  • en institution med en samarbejdsvillig forældregruppe
  • en faglig velfunderet personalegruppe, der i samarbejde med dig, vil være med til at løfte og udvikle institutionen i forhold til såvel kommunale mål som nationale mål
  • attraktive rammer
  • et hus med høj trivsel blandt medarbejderne
  • at være en del af et velfungerende ledernetværk
  • et tæt samarbejde med forvaltningen

Om Middelfart Kommune
En arbejdsplads, hvor vi har fokus på trivsel og sundhed. Middelfart Kommune har en række sundhedsfremmende tilbud til alle medarbejdere.
En værdibaseret organisation, hvor de overordnede værdier er ’Professionalisme og Udvikling’, Samarbejde og Tværfaglighed’, Arbejdsglæde og Sundhed’ samt ’Selvorganisering og Ejerskab’.
https://www.middelfart.dk/~/media/Files/Om%20kommunen/V%C3%A6rdifolder%20at%20l%C3%A6re%20og%20lykkes.ashx

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansøgningsfristen er torsdag, d. 12. marts.
Vi forventer at afholde 1. samtale onsdag, d. 18. marts og 2. samtale mandag, d. 23. marts. Mellem 1. og 2. samtale udarbejdes en personprofil.

Der indhentes børne- og straffeattest, og ansættelsen er betinget heraf.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og principper om lokal løndannelse.
Vi forventer, at du vil besøge os. Du kan kontakte pædagogisk koordinator Louise Hummelgaard Søby på tlf. 88885361 for aftale om besøg og rundvisning.
Hvis du vil vide mere, kan du kontakte skole- og dagtilbudschef Grete Berggren på telefon 88885325 eller 50431943 eller teamleder i skole- og dagtilbud Birgit Munk på telefon 23803599.
ORS/Small/6bb2f825_logo.gifMiddelfart KommuneMiddelfart2020-02-19T14:05:20.1532020-03-12T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Stærk leder til Sygeplejen og Akutteamet i Assens Kommune

Assens Kommune - Sygepleje og Træning

Assens
Vil du stå i spidsen for en dedikeret og trofast sygeplejegruppe med 882 års erfaring? Brænder du for at udvikle det nære og sammenhængende sundhedsvæsen, og kan du samtidig sikre en stabil drift? Er du ambitiøs, tydelig og anerkendende, og evner du...
Indrykket:24. februar 2020

Middelfart Kommune søger leder af dagtilbuddet Chili pr. 1. maj 2020

Middelfart Kommune

Middelfart
Har du høje ambitioner for børns trivsel, udvikling, læring og dannelse? Brænder du for at skabe udvikling? Er du i stand til at gå forrest og sætte en retning, som kan motivere det pædagogiske personale?Børnehuset Chili søger en kompetent og faglig...
Indrykket:19. februar 2020