Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Faglig spydspids på arbejdstidsområdet - er det dig?

Specialkonsulent/chefkonsulent til HR-funktionen, HR-afdelingen, OUH

Ordentlig arbejdstilrettelæggelse er en hjørnesten i god ledelse, og en gennemskuelig vagtplan uden fejl og med sikring af den korrekte løn er med til at skabe trivsel og godt arbejdsmiljø for vores ansatte. Er du klar til at tage det faglige ansvar for arbejdstidsområdet hos os? Og er du parat til at løfte i samarbejde med seks dedikerede kollegaer på tværs af HR-afdelingen? Så glæder vi os til at modtage din ansøgning.

Stillingen

Vi tilbyder en attraktiv stilling som special- eller chefkonsulent i HR-funktionens ekspertteam for arbejdstidsområdet, hvor du vil få mulighed for at arbejde selvstændigt og hvor der er gode faglige udviklingsmuligheder. Dine nærmeste samarbejdspartnere er kollegerne i ekspertteamet og i HR-afdelingens lønfunktion. Herudover vil du få et tæt samarbejde med lederne, Økonomi- og Planlægningsafdelingen, de faglige organisationer og regionens HR.

”Patienten først” er OUHs tilgang og ambition, når vi skal skabe værdi for patienterne. På arbejdstidsområdet bliver det til ”lederen først”. Det skal være nemmere at være leder, og OUH har gennem de senere år opprioriteret rådgivningen til ledelserne inden for blandt andet arbejdstidsområdet. Det er med til at frigive tid til ledelse og dermed til at sætte patienten først.

Opgaverne

Din fornemste opgave bliver at være med til at sikre, at lederne får den fagligt kompetente hjælp og rådgivning, de har behov for, hvad angår tilrettelæggelse af arbejdstid. Det kræver forståelse for den enkelte leders udfordringer og indsigt i helheden.

Du vil mere specifikt komme til at arbejde med at:

  • Analysere vagtplaner - særligt på lægeområdet
  • Vejlede i arbejdstidsreglerne - særligt vedr. Sundhedskartellet, lægeområdet, HK og FOA
  • Fortolke overenskomster - særligt vedr. læger og Sundhedskartellet
  • Forhandle lokalaftaler, forhåndsaftaler og individuelle honoreringsaftaler

Ekspertteamet, som du indgår i, er også en del af HR-funktionens forhandlingsområde, som omfatter otte dygtige kolleger.

Dine kvalifikationer og baggrund

Vi søger en konsulent med flere års erfaring med arbejdsplanlægning, gerne fra sygehussektoren, og særligt med kendskab til arbejdstidsregler, primært på lægeområdet og Sundhedskartellets område. Du skal have erfaring med forhandling, og gerne erfaring som leder eller fra en faglig organisation: Du formår at formidle og kommunikere situationsbestemt og skal kunne se dig selv i OUHs personalepolitiske værdi ”Ordentlighed i det vi gør og siger”.

Det er også vigtigt, at du er en yderst kompetent analytiker, besidder talforståelse og har blik for detaljer samtidig med, at du kan holde overblik og se muligheder og sammenhænge.

Sidst, men bestemt ikke mindst, er du en rigtig god team-player, som evner at samarbejde og forhandle på alle niveauer i en stor organisation.

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende. Det vigtigste er, at du besidder de nævnte kompetencer og egenskaber.

Vision for området

Vores vision på arbejdstidsområdet går ud på, at vi vil sikre høj kvalitet via højeste faglighed. Vi har et stærkt fagligt miljø, og internt i HR-afdelingen giver vi os tid til at nørde med opgaverne. Det skal dog kombineres med omsætning af denne ekspertviden til let forståelig viden for ledere og samarbejdspartnere.

I HR-afdelingen stiller vi store krav til os selv om, at vi på bedst mulig måde anvender de personalemæssige og økonomiske ressourcer, vi og OUH har til rådighed.

Ansøgning, løn- og ansættelsesforhold

Ansøgningsfristen er den 18. oktober 2020, og ansættelsessamtaler finder sted den 23. oktober, kl. 11.30 – 16.00.

Ansættelse og aflønning sker efter overenskomst mellem Danske Regioner og AC eller HK Kontor. Indplacering som enten chef- eller specialkonsulent vil afhænge af, hvilke kompetencer du bringer med ind i jobbet.

Stillingen er på fuld tid med ansættelse snarest muligt.

Hvis du vil vide mere

Du er velkommen til at kontakte souschef Suzette Hindborg på mobil 2056 4672 eller HR-konsulent Mette Vinther-Okholm på mobil 2461 9609.

Mere om HR-afdelingen

Der er ca. 70 ansatte i HR-afdelingen, som består af fire funktionsområder: Arbejdsmiljøfunktionen, Fællesfunktionen, HR-funktionen og Lønfunktionen. Vi løser opgaverne i tæt samarbejde med direktionen, sygehusets ledere, de øvrige stabe, de faglige organisationer med flere. Vores opgave er at hjælpe og understøtte samarbejdspartnere, så det alt i alt skaber mere tid til patienterne.

HR-afdelingen er en af fem stabsafdelinger med direkte reference til direktionen. Vi er fysisk placeret i Odense, men har også opgaver på de øvrige sygehusenheder. Læs mere om HR-afdelingen her.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.