Faglig stærk leder med mod til at gå foran for at styrke Kolding Kommunes arbejde med GDPR og informationssikkerhed

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Arbejdssted: It og Digitalisering. Nytorv 11. 6000 Kolding.

Tiltrædelse: 1. december 2022 eller hurtigst muligt.

Arbejdstid: 37 timer.

Hvis du brænder for informationssikkerhed og sætter en ære i at vi skal passe godt på borgernes data, er du måske den vi leder efter. I Kolding Kommune vil vi styrke vores arbejde med GDPR, og informationssikkerhed og vi søger derfor en faglig stærk leder til Enhed for Informationssikkerhed.

Hvad kan vi tilbyde:

Kolding Kommune er med ca. 8.500 medarbejdere og 5 forvaltninger en kompleks organisation. Der er højt til loftet, frie rammer og en uformel omgangstone, hvor der er gode muligheder for både personlig og faglig udvikling. Du får som leder af Enhed for Informationssikkerhed mulighed for at komme bredt ud i organisationen, og bliver et centralt bindeled mellem vores eksterne DPO, Informationssikkerhedsudvalget og Informationssikkerhedsgruppen. Stillingen som Leder for Enhed for Informationssikkerhed er en nyoprettet stilling.

Hvem er vi:

Du vil referere til It- og Digitaliseringschefen i linjeledelse med It-driftschefen og leder for Digitalisering – og Forretningsudvikling. Enhed for Informationssikkerhed består pt. af to dygtige medarbejdere. Der er i alt 45 medarbejdere i It- og Digitalisering. Vi arbejder løbende med vores trivsel igennem vores lokale trivselsgruppe som du også bliver en del af. Det skal også være sjovt at gå på arbejde og det tror vi på sker i fællesskabet.

Hvordan kan du lykkes i stillingen:

Som leder skal du i tæt samarbejde med vores eksterne DPO og vores sikkerhedsorganisation sikre, at kommunen med din rådgivning og vejledning overholder lovgivningen og kontinuerligt udvikler området. Ligesom du afrapporterer kvartalsvis til informationssikkerhedsudvalget og direktionen om kommunens fremdrift på området.

Du forstår at omsætte den viden du får på statusmøder med kommunens DPO til reelle arbejdsopgaver, så årshjulsaktiviteter og Sikkerhedspolitikken løbende implementeres i takt med at vi opnår større modenhed på området.

Igennem din rådgivning indgår du i tæt samarbejde med andre ledere og medarbejder i organisationen, hvor du giver løsningsorienteret rådgivning f.eks. i forbindelse med risikovurderinger og konsekvensanalyser, brud på persondatasikkerheden og Datatilsynets tilsyn/henvendelser.

Endeligt sætter vi også pris på at få en kollega som har let ved et smil og igennem sin ledelse og person er med til at skabe en god arbejdsplads.

Hvilken profil søger vi:

Vi søger en kollega, som er beslutningsdygtig, nysgerrig og serviceminded. Du kan have mange bolde i luften og holde hovedet koldt i pressede situationer, og du formår samtidig at sætte foden ned og stå på din faglighed, når det påkræves. Dine kollegaer vil kendetegne dig som en person med stærke samarbejdsevner og en god holdspiller.

Vi forestiller os, at du:

  • Er uddannet cand.merc.jur eller cand.jur og har en grundlæggende viden og konkret erfaring i at arbejde med databeskyttelse
  • Har mindst 3 års erfaring med informationssikkerhed og databeskyttelse fra en større politisk ledet organisation
  • Har ledelseserfaring, projektledelseserfaring eller beskæftiget dig med ledelse.
  • Er dygtig til at kommunikere med medarbejdere på alle niveauer.
  • Motiveres af at sætte overordnede rammer for arbejdet med databeskyttelse og informationssikkerhed
  • Har et solidt kendskab til databeskyttelsesforordningen, og det er en fordel hvis du har kendskab til forvaltningsloven og speciallovgivningen i organisationen.
  • Det vil være en fordel om du har en teknisk forståelse og indsigt i it og it arkitektur uden at du skal være eksperten. Men du får også en del kollegaer som vil hjælpe dig på vej her.

Løn og vilkår

Du vil blive ansat som Leder af Enhed for Informationssikkerhed. Arbejdsstedet er Nytorv 11.

Vi tilbyder løn- og ansættelsesvilkår efter kvalifikationer og i henhold til gældende overenskomst..

Vi ønsker stillingen besat hurtigst muligt.

1. og evt. 2. samtale forventes afholdt tirsdag i uge 43 og senere i uge 43.

Du skal være opmærksom på, at der evt. bruges profilanalyser.

Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til:

It- og Digitaliseringschef Chris Nørregaard på tlf. 24497970 og Byrådssekretariatschef Malene Borch på tlf. 20103314.

Ansøgningsfrist: 21. oktober 2022.


Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Faglig stærk leder med mod til at gå foran for at styrke Kolding Kommunes arbejde med GDPR og informationssikkerhed

Arbejdssted: It og Digitalisering. Nytorv 11. 6000 Kolding.

Tiltrædelse: 1. december 2022 eller hurtigst muligt.

Arbejdstid: 37 timer.

Hvis du brænder for informationssikkerhed og sætter en ære i at vi skal passe godt på borgernes data, er du måske den vi leder efter. I Kolding Kommune vil vi styrke vores arbejde med GDPR, og informationssikkerhed og vi søger derfor en faglig stærk leder til Enhed for Informationssikkerhed.

Hvad kan vi tilbyde:

Kolding Kommune er med ca. 8.500 medarbejdere og 5 forvaltninger en kompleks organisation. Der er højt til loftet, frie rammer og en uformel omgangstone, hvor der er gode muligheder for både personlig og faglig udvikling. Du får som leder af Enhed for Informationssikkerhed mulighed for at komme bredt ud i organisationen, og bliver et centralt bindeled mellem vores eksterne DPO, Informationssikkerhedsudvalget og Informationssikkerhedsgruppen. Stillingen som Leder for Enhed for Informationssikkerhed er en nyoprettet stilling.

Hvem er vi:

Du vil referere til It- og Digitaliseringschefen i linjeledelse med It-driftschefen og leder for Digitalisering – og Forretningsudvikling. Enhed for Informationssikkerhed består pt. af to dygtige medarbejdere. Der er i alt 45 medarbejdere i It- og Digitalisering. Vi arbejder løbende med vores trivsel igennem vores lokale trivselsgruppe som du også bliver en del af. Det skal også være sjovt at gå på arbejde og det tror vi på sker i fællesskabet.

Hvordan kan du lykkes i stillingen:

Som leder skal du i tæt samarbejde med vores eksterne DPO og vores sikkerhedsorganisation sikre, at kommunen med din rådgivning og vejledning overholder lovgivningen og kontinuerligt udvikler området. Ligesom du afrapporterer kvartalsvis til informationssikkerhedsudvalget og direktionen om kommunens fremdrift på området.

Du forstår at omsætte den viden du får på statusmøder med kommunens DPO til reelle arbejdsopgaver, så årshjulsaktiviteter og Sikkerhedspolitikken løbende implementeres i takt med at vi opnår større modenhed på området.

Igennem din rådgivning indgår du i tæt samarbejde med andre ledere og medarbejder i organisationen, hvor du giver løsningsorienteret rådgivning f.eks. i forbindelse med risikovurderinger og konsekvensanalyser, brud på persondatasikkerheden og Datatilsynets tilsyn/henvendelser.

Endeligt sætter vi også pris på at få en kollega som har let ved et smil og igennem sin ledelse og person er med til at skabe en god arbejdsplads.

Hvilken profil søger vi:

Vi søger en kollega, som er beslutningsdygtig, nysgerrig og serviceminded. Du kan have mange bolde i luften og holde hovedet koldt i pressede situationer, og du formår samtidig at sætte foden ned og stå på din faglighed, når det påkræves. Dine kollegaer vil kendetegne dig som en person med stærke samarbejdsevner og en god holdspiller.

Vi forestiller os, at du:

  • Er uddannet cand.merc.jur eller cand.jur og har en grundlæggende viden og konkret erfaring i at arbejde med databeskyttelse
  • Har mindst 3 års erfaring med informationssikkerhed og databeskyttelse fra en større politisk ledet organisation
  • Har ledelseserfaring, projektledelseserfaring eller beskæftiget dig med ledelse.
  • Er dygtig til at kommunikere med medarbejdere på alle niveauer.
  • Motiveres af at sætte overordnede rammer for arbejdet med databeskyttelse og informationssikkerhed
  • Har et solidt kendskab til databeskyttelsesforordningen, og det er en fordel hvis du har kendskab til forvaltningsloven og speciallovgivningen i organisationen.
  • Det vil være en fordel om du har en teknisk forståelse og indsigt i it og it arkitektur uden at du skal være eksperten. Men du får også en del kollegaer som vil hjælpe dig på vej her.

Løn og vilkår

Du vil blive ansat som Leder af Enhed for Informationssikkerhed. Arbejdsstedet er Nytorv 11.

Vi tilbyder løn- og ansættelsesvilkår efter kvalifikationer og i henhold til gældende overenskomst..

Vi ønsker stillingen besat hurtigst muligt.

1. og evt. 2. samtale forventes afholdt tirsdag i uge 43 og senere i uge 43.

Du skal være opmærksom på, at der evt. bruges profilanalyser.

Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til:

It- og Digitaliseringschef Chris Nørregaard på tlf. 24497970 og Byrådssekretariatschef Malene Borch på tlf. 20103314.

Ansøgningsfrist: 21. oktober 2022.


Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.