Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Fagligt stærk medarbejder til skatte- og momskontrol

Har du kompetencer inden for skat, moms, regnskab, revision? Skal de bringes i spil i en kombination af kontrolopgaver og vejledning af virksomheder? Så er det måske dig, vi skal se i denne udviklende stilling.

Et job der giver mening
Din indsats vil kunne mærkes, da du er med til at gøre en samfundsnyttig indsats ved at begrænse skatte- og momsgabet i personligt ejede virksomheder, samt understøtte vejlednings initiativer så virksomhederne angiver og afregner korrekte. Vores arbejde består i analyser, udvikling af metoder og forskellige former for kontrol, samt dialog med virksomhederne.

Du kan se frem til en spændende og afvekslende hverdag, som du planlægger selvstændigt og spiller en helt afgørende rolle i forhold til de mange udfordrende problemstillinger, vi præsenteres for inden for skatte- og moms-området.

En typisk arbejdsdag kan bestå af:

  • udvælgelse af virksomheder til kontrol efter en vurdering af risiko og væsentlighed
  • undersøgelse af virksomheder, herunder analyse af skatte- og momsmæssige problemstillinger
  • revision af regnskaber, kontoudtog og bilag i udvalgte virksomheder
  • vejledning og dialog med virksomhederne omkring moms- og skattemæssige emner

Du får fornøjelsen af et team, hvor høj faglighed og et stærkt samarbejde går hånd i hånd. Arbejdet byder på en god vekselvirkning mellem stor selvstændighed, faglig sparring og videndeling, både internt i enheden og bredt i organisationen.

Dine kompetencer
Du skal være i stand til hurtigt at kunne sætte dig ind i relevante regler, så du arbejder med sagerne på et højt fagligt niveau. Du bevarer overblikket, selv om informationsmængden er kompleks og omfattende. Det kræver en god regnskabsmæssig forståelse gerne kombineret med skatte- eller momsfaglighed.

Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse indenfor og gerne erfaring med regnskab, skat, moms, revision. Din uddannelsesmæssige baggrund kan være som fx HD-R, Diplom i Skat, cand.merc.aud. eller cand.merc.jur. eller skatterevisor. Det er en fordel, hvis du har nogle års relevant erhvervserfaring fx fra Skatteforvaltningen, revisionsbranchen eller en regnskabsfunktion. Men du kan også være nyuddannet indenfor de nævnte områder. Det vigtigste er din stærke faglighed, høje engagement og motivation for at lære mere.

Som sagsbehandler er det vigtigt, at du kan skære sagerne til og god til at kommunikere, både skriftligt og mundtligt, så du efterlader et professionelt indtryk af Skattestyrelsen og dermed får gennemført kontrollerne hurtigt og effektivt.

Derudover forventer vi, at du har:

  • en sund dømmekraft
  • evnen til at prioritere og planlægge
  • en analytisk, systematisk tilgang til opgaverne
  • lyst til at tilegne dig ny viden
  • deler ny viden og erfaringer

Din nye arbejdsplads
Enheden er organisatorisk placeret i Skattestyrelsen under fagområdet Erhverv. Alle arbejder målrettet, så borgere og virksomheder betaler skat og moms korrekt og til tiden. Vi arbejder i en projektorganisering, som dækker hele landet. Enheden har pt. 21 medarbejdere, og beskæftiger sig med mange forskellige kontrol og revisionsopgaver.

Vi tilbyder:

  • løbende sparring, kompetenceudvikling og efteruddannelse
  • stor mulighed for selv at planlægge din arbejdsdag
  • en kultur, hvor vi prioriterer samarbejde og faglig sparring
  • variation og udfordrende arbejdsopgaver
  • et godt arbejdsmiljø, hvor tillid og ansvar går hånd i hånd

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, CV, eksamensbevis samt yderligere relevant materiale via linket ”Søg stillingen” senest 28. februar 2021.

Samtaler finder sted umiddelbart efter ansøgningsfristens udløb. Der kan indgå en logisk analyse og en personanalyse som en del af rekrutteringsprocessen. Tiltrædelse den 1. maj 2021 eller efter aftale.

Hvis du ønsker yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Leif Christiansen på tlf. nr. 7238 8655 eller via mail Leif.Christiansen@sktst.dk.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Forud for ansættelsen indhenter vi referencer og straffeattest.

Dit arbejdssted bliver indtil videre Jægervej 2, 7800 Skive.

Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’


Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre finansieringen af det, vi er fælles om.

Uanset, hvilken jobfunktion du skal varetage i Skattestyrelsen, kommer du til at arbejde med at sikre finansieringen af velfærdssamfundet og meget af det, der skaber sammenhængskraft i Danmark; skoler, hospitaler, veje og meget mere. Vores organisation er fyldt med specialister, der arbejder sammen på tværs af mange forskellige fagligheder og geografisk placering, så du bliver en del af et mangfoldigt fællesskab, hvor vi løser komplekse og krævende opgaver. Som ny vil du opleve, at læringskurven er stejl, og at du bygger kompetencer, der vil følge dig i din videre karriere.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.