Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Fagligt stærk medarbejder til skatte- og momskontrol i Skattestyrelsen, Skive

Vil du bidrage med dine kompetencer inden for regnskab og kontrol, og kan du med stor faglighed, engagement og professionalisme, løse opgaver inden for skatte- og momsområdet? Så er du måske vores nye kollega!

Skatte- og momskontrol af virksomheder
Fagområdet Erhverv er landsdækkende, og vi arbejder bl.a. for at begrænse skatte- og momsgabet på virksomhedsområdet. Arbejdet består af analyser, udvikling af metoder og forskellige former for kontrol. Efterkontrolopgaverne udføres i en projektorganisering.

Du bliver ansat i enheden MEV 8 – Skat og moms, hvor vi i 2020 skal arbejde med forskellige efterkontrolprojekter med forskellige faglige fokusområder:

  • Vi deltager i den landsdækkende opgave med fokus på kontrol af negative momsangivelser inden udbetalingen til virksomhederne.
  • Vi har et igangværende projekt, hvor vi gennemfører en undersøgelse af, om vi gennem målrettet vejledning kan påvirke virksomhedernes evne til at efterleve skatte- og momslovgivningen, og hvor vi har fokus på sondringen mellem virksomhedsudgifter og private udgifter.
  • Vi har nogle igangværende projekter, hvor vi kontrollerer virksomheders skattemæssige og momsmæssige forhold bl.a. med fokus på uberettiget fradrag for underskud af ikke erhvervsmæssig virksomhed.
Sammen med dine kolleger får du ansvaret for at løse opgaverne og således byder arbejdet på en god vekselvirkning mellem stor selvstændighed, faglig sparring og samarbejde med kolleger, både internt i enheden og bredt i organisationen.

Dine primære opgaver vil være:

  • Udvælgelse af virksomheder til kontrol ud fra en vurdering af risiko og væsentlighed.
  • Kontrol af de udvalgte virksomheder ved at rekvirere relevant materiale fra virksomhederne med efterfølgende dialog og eventuelt kontrolbesøg på virksomhedens adresse.
  • Udarbejdelse af forslag og afgørelse om ændring af virksomhedens skatte- eller momsangivelser.

Dine kompetencer
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse som fx HD-R, Diplom i Skat, cand.merc.aud. eller cand.merc.jur. Det er en fordel, hvis du har nogle års relevant erhvervserfaring fx fra Skatteforvaltningen eller revisionsbranchen, men du kan også være nyuddannet. Det vigtigste er din stærke faglighed og høje engagement.

Du skal være i stand til hurtigt at kunne sætte dig ind i relevante regler, så du kan løse kontrolsager på et højt fagligt niveau samt bevare overblikket, selv om informationsmængden er kompleks og omfattende. Det er derfor nødvendigt, at du har en god regnskabsmæssig forståelse gerne kombineret med skatte- eller momsfaglighed.

Du er god til at kommunikere med din målgruppe, både skriftligt og mundtligt, så du får gennemført kontrollerne hurtigt og effektivt og efterlader et professionelt indtryk af Skatteforvaltningen. Det er afgørende, at du har en proaktiv tilgang til opgaveløsningen og har lyst til at tilegne dig ny viden. Samtidigt deler du gerne ud af din viden og erfaring. Du er med til at gøre en forskel med din positive indstilling, så vi kommer i mål med enhedens opgaver.


Hvad kan vi tilbyde dig?
Uanset hvilket af enhedens kontrolprojekter, du kommer til at arbejde med, tilbyder vi:

  • En spændende og afvekslende arbejdsdag med udfordrende arbejdsopgaver.
  • Et godt arbejdsmiljø, hvor tillid og ansvar går hånd i hånd.
  • En fleksibel hverdag, hvor du har stor mulighed for selv at planlægge din arbejdsdag.
  • En kultur, hvor vi prioriterer samarbejde og faglig sparring.
  • Kompetenceudvikling og efteruddannelse i nødvendigt omfang.


Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, CV, eksamensbevis samt yderligere relevant materiale via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 16. februar 2020.

Hvis du ønsker yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Leif Christiansen på tlf. nr. 7238 8655.

Vi forventer at holde samtaler i uge 9 og 10. Der kan indgå en logisk analyse og en personanalyse som en del af rekrutteringsprocessen. Tiltrædelse den 1. maj 2020 eller snarest derefter.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted bliver indtil videre Jægervej 2, 7800 Skive.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.


Om Skattestyrelsen
’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel
og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig
samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle.

Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau
hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den
offentlige sektor.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold
til at søge.



Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.