Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Fagligt stærke akademiske sagsbehandlere til enhed for medicinsk udstyr i Lægemiddelstyrelsen, heraf mindst én med erfaring/interesse indenfor IVD

Har du lyst til at arbejde med patientsikkerhed og overvågning af medicinsk udstyr i et stærkt fagligt miljø og et område i vækst? Så tilbyder vi en spændende stilling i sektion for markedsovervågning og brugersikkerhed i Lægemiddelstyrelsen. Vi søger 2-3 kandidater, heraf mindst en som har erfaring med in vitro-diagnostik (IVD), til håndtering af bl.a. markedsovervågning af medicinsk udstyr.

Medicinsk udstyr – et område i vækst
Medicinsk udstyr er et område i hastig vækst, og denne udvikling er til gavn for borgerne. Nye teknologier og materialer introduceres på markedet, og vi møder som styrelse nye kombinationer af medicinsk udstyr og lægemidler. Den teknologiske udvikling samt implementeringen af to nye europæiske forordninger for medicinsk udstyr medfører, at Lægemiddelstyrelsen styrker markedsovervågningen af medicinsk udstyr.

Medicinsk udstyr er et omfattende og komplekst område, og omfatter i alt ca. en halv million forskellige produkter fra plastre og proteser til IVD og pacemakere, samt i stigende grad områder som wearables, artificial intelligence og sundhedsapps.

Om Sektion for Markedsovervågning & Brugersikkerhed
Stillingerne er placeret i Sektion for Markedsovervågning & Brugersikkerhed. Vi er i sektionen aktuelt 13 medarbejdere med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde.

I Enhed for Medicinsk Udstyr administrerer vi lovgivningen inden for medicinsk udstyr i Danmark, og vi har myndighedsansvaret for at overvåge sikkerheden af medicinsk udstyr i hele dets livscyklus – fra det først afprøves i mennesker, og til det tages af markedet. I sektionen håndterer vi blandt andet hændelsesindberetninger, svarer på forespørgsler fra borgere, sundhedspersoner og virksomheder, og vi er ansvarlige for markedsovervågning af medicinsk udstyr der er placeret på det danske marked.

Lægemiddelstyrelsen har en klar ambition om at være en drivende aktør og blandt de førende i Europa. Vi arbejder nationalt, europæisk og internationalt. Vi har et tæt samarbejde med Sundhedsministeriets departement samt med en række andre aktører, herunder øvrige styrelser på sundhedsområdet, branche-og industriorganisationer, faglige selskaber og ikke mindst vore europæiske kolleger.

Vi søger 2-3 kandidater som henholdsvis akademiske sagsbehandlere samt som IVD-specialist.

IVD-specialist

Din hverdag hos os
Dit primære arbejdsområde vil være inden for overvågning af IVD på det danske marked. Du vil dog også indgå i arbejdet med overvågning af andet medicinsk udstyr. Du vil indgå i arbejdet med implementering af de nye forordninger, In Vitro Diagnostic Medical Device Regulation (IVDR), herunder udarbejdelse af vejledninger.

Derudover vil dine arbejdsopgaver være at:

  • undersøge indberetninger af hændelser med IVD fra både sundhedspersonale, fabrikanter og fra andre landes myndigheder
  • undersøge indberetninger af sikkerhedskorrigerende handlinger for IVD
  • besvare forespørgsler om lovgivning for medicinsk udstyr, primært IVD
  • informere sundhedspersonale og fabrikanter om kravene til medicinsk udstyr.
Projektledelse eller deltagelse i større IVD-projekter inden for sektionens opgaveportefølje vil også være en del af stillingen.

Din baggrund, erfaring og personlige kvalifikationer
Du har en relevant akademisk uddannelse fx som ingeniør, biolog, biokemiker, cand.scient.med, bioanalytiker med en kandidatoverbygning eller lign. og formentlig et par års relevant erhvervserfaring inden for sundhedsområdet eller regulatorisk arbejde.

Dertil har du gerne:

  • viden, erfaring og/eller interesse for IVD samt
  • kendskab til IVD og har evt. arbejdet med regulatoriske områder.
Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du har kendskab til sagsbehandling og myndighedsarbejde.

Akademiske sagsbehandlere til at styrke patientsikkerheden

Din hverdag hos os
Din primære arbejdsopgaver vil være at overvåge at medicinsk udstyr overholder lovgivningens krav, samt at undersøge indberetninger af hændelser med medicinsk udstyr fra både sundhedspersonale, fabrikanter og fra andre landes myndigheder.

Derudover vil dine arbejdsopgaver være at:

  • undersøge indberetninger af sikkerhedskorrigerende handlinger for medicinsk udstyr
  • besvare forespørgsler om lovgivning for medicinsk udstyr
  • informere sundhedspersonale og fabrikanter om kravene til medicinsk udstyr
  • deltage i- og lede projekter i sektionen og i huset.
Dertil vil dine arbejdsopgaver også omfatte implementering af MDR (Medical Device Regulation) og repræsentation af sektionen og Lægemiddelstyrelsen internt og eksternt.

Din baggrund, erfaring og personlige kvalifikationer
Du har en relevant uddannelse, fx en akademisk uddannelse som ingeniør, biolog eller tilsvarende.

Dertil ser vi gerne, at du har:

  • arbejdet med regulatoriske områder og meget gerne erfaring med sagsbehandling og myndighedsarbejde
  • kendskab til eller interesse for medicinsk udstyr.
For alle profiler gælder det at, du:

  • har gode samarbejdsrelationer og kan lide at arbejde på tværs af fagligheder og interesser
  • er omgængelig, konstruktiv og god til at se sammenhænge og nye muligheder
  • har øje for at optimere processer og gerne erfaring med LEAN
  • har evnen til simpelt og præcist at formidle komplekse budskaber på dansk og engelsk, både skriftligt og mundtligt.
Vi tilbyder
Et spændende job med afvekslende og udfordrende opgaver, selvstændigt ansvar og gode kolleger.

Vores arbejdsklima er energisk, anerkendende, uformelt og præget af stort fagligt engagement og gensidig respekt.

Du vil skulle bidrage til løsningen af et bredt spektrum af problemstillinger og have kontakt til mange forskellige aktører i sundhedsvæsenet. Du vil få rig mulighed for at udvikle dig og lære nyt.

Vi tilbyder desuden fleksibel arbejdstid og gode muligheder for efter- og videreuddannelse.

Om ansættelsen
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

I Lægemiddelstyrelsen træffer vi afgørelser i myndighedssager, og derfor er det vigtigt for os, at der ikke kan stilles spørgsmålstegn ved vores habilitet. Derfor er det en forudsætning for ansættelse i Lægemiddelstyrelsen, at du ikke ejer aktier, anparter, andele eller lignende i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed. Ejer du i dag såkaldte medarbejderaktier i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed, har du dog en vis periode til at afhænde disse aktier.

Kontakt os gerne
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte teamleder, Laura Frisenfeldt Jakobsen, på tlf. 2526 5266.

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 8.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.