Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Fagligt stærke medarbejdere til sagsbehandling og kontrol i den kommende Skattestyrelse, Skive

Vil du bidrage med dine kompetencer inden for sagsbehandling og kontrol, hvor du med høj faglighed, stort engagement og professionalisme kan løse opgaver inden for skatteområdet og trives du med en spændende og afvekslende hverdag? Så håber vi på at høre fra dig. 
 
Bredt spænd af kontrol- og sagsbehandlingsopgaver
Dine opgaver vil primært komme til at bestå af sagsbehandling af anmodninger om genoptagelse af skatteansættelsen for selvstændigt erhvervsdrivende personer. Der er tale om anmodninger med meget stor spændvidde og forskellighed både fagligt og talmæssigt, så du vil komme til at behandle både enkle og komplicerede sager fra mange områder i skatteretten.
 
Derudover vil der være opgaver med eksempelvis taksationer af erhvervsdrivende personer og besvarelse af forespørgsler. 
 
Du kommer i det daglige til at arbejde selvstændigt med de enkelte sager. De samlede opgaver løses i samarbejde med øvrige kolleger fra enheder eller med andre kolleger i afdelingen. Du får derfor et arbejde, der varierer mellem stor selvstændighed og faglig sparring og samarbejde med kolleger. 
 
Din baggrund 
Vi ser gerne, at du er i gang med eller har afsluttet relevant uddannelse på enten diplom-, bachelor- eller kandidatniveau, som gør dig i stand til at udføre opgaverne med højt kvalitet.
 
Vi forventer at du:
 

  • Har praktisk erfaring på det skatteretlige område 
  • Har god viden om processuelle regler 
  • Hurtigt kan sætte dig ind i relevante regler så du kan løse sager med juridiske problemstiller på et højt fagligt niveau 
  • Kan bevare overblikket selvom informationsmængden er kompleks og omfattende 
  • Har god talforståelse
  • Kan prioritere dine arbejdsopgaver 
  • Har gode samarbejdsevner og deler din viden med andre 
  • Har gode kommunikationsevner og udtrykker dig klart og præcist i både skrift og tale 
 
Du bidrager og trives i et miljø, hvor du selvstændigt træffer afgørelser på et gennemarbejdet grundlag. Med din positive indstilling skal du være med til at gøre en forskel, og sikre, at vi kommer i mål med enhedens opgaver og altid har borgere og virksomheder i fokus. 
 
Du skal have lyst til og interesse for at engagere dig i de mange facetter og udfordringer, som arbejdet giver. 
 
Din nye arbejdsplads 
Enheden Erhvervsdrivende Vest består af 23 medarbejdere og er organisatorisk placeret under Skatteområdet Erhverv i den kommende Skattestyrelse.
 
Du kan se frem til at blive en del af en spændende og travl arbejdsplads. Vi er fagligt stolte – og det med god grund. Vi løser vores opgaver med høj kvalitet, og er dermed en vigtig brik i skatteforvaltningens primære opgave, som er finansieringen af det danske velfærdssamfund. Vi har travlt, men har også tid til faglig fordybelse. Du vil altid være omgivet af gode kolleger, og vi benytter en uhøjtidelig omgangstone. 
 
Ansøgning og kontakt
Send senest den 23. februar 2018 din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale via linket ”søg stillingen”. 
 
Samtaler afholdes umiddelbart efter ansøgningsfristens udløb og tiltrædelse sker løbende efter aftale.
 
Arbejdsstedet er indtil videre: Jægervej 2, 7800 Skive.
 
Såfremt du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Kim Walsted Jessen på tlf. nr. 72 38 95 10.
 
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.  
 
Om Skattestyrelsen    
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser under Skatteministeriet, hvor Skattestyrelsen er den ene. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver. Koncernens vigtigste opgave er at sikre, at borgere og virksomheder nemt og korrekt betaler deres skatter, afgifter og gæld til det offentlige. Du kan læse mere herom på http://www.fra1til7.dk.
 
Skattestyrelsens kerneopgave vil være afregning, vejledning og kontrol af skatter og afgifter i den danske skatteforvaltning. Skatter og afgifter udgør langt størstedelen af indtægterne til det offentlige og er dermed et helt afgørende grundlag for finansieringen af velfærdssamfundet. Styrelsen vil blive ansvarlig for, at der implementeres arbejdsgange, processer og systemer, som giver en mere effektiv og korrekt betaling af skatter og afgifter, samt ansvarlig for at sikre at vejlednings- og kontrolarbejdet bliver tæt integreret.
 
Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.    
 

 
 
 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her