Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Fagligt stærke medarbejdere til skatte- og momskontrol, Herning

Vil du bidrage med dine kompetencer inden for sagsbehandling og kontrol, hvor du med høj faglighed, stort engagement og professionalisme, kan løse opgaver inden for skatte- og momsområdet? Har du en baggrund inden for mindst et af områderne, og trives du med en spændende og afvekslende hverdag, så håber vi at høre fra dig.
 
Selvstændigt ansvarsområde med fokus på sagsbehandling 
I enheden Virksomheds- og Afgiftskontrol 8 (VAK 8) arbejder vi med kontrol og træffer primært afgørelser på skatte- og momsområdet. De virksomheder vi primært arbejder med er små enkeltmandsvirksomheder.
 
Du kommer i det daglige til at arbejde selvstændigt med de enkelte sager. De samlede opgaver løses i samarbejde med øvrige kollegaer fra enheden eller med andre kollegaer i organisationen. Du får derfor et arbejde, der varierer mellem stor selvstændighed og faglig sparring og samarbejde med kolleger.
 
Arbejdsformen bliver afvekslende med kontrolopgaver både på kontoret og dialog med virksomhederne, hvorfor du får stor indflydelse på opgaverne og din egen dagligdag. 
 
Dine primære opgaver vil være:
 

  • Analyse af sager og områder  
  • Indhentning af data og analyse heraf  
  • Udvælgelse af kontrolemner efter risikovurdering og væsentlighed  
  • Revision og kontrol af udvalgte virksomheder og personer ved at rekvirere relevant materiale fra virksomheder og personer med efterfølgende dialog.
 
Praktisk erfaring og lyst til at lære 
Vi forventer, at du er i gang med eller har afsluttet en relevant uddannelse eksempelvis på diplomniveau, eller, at du har relevant erhvervserfaring, som gør dig i stand til at udføre opgaverne med høj kvalitet. 
 
Det er en fordel, hvis du har praktisk erfaring med kontrol og sagsbehandling inden for skatte- og momsområdet. Derudover er du en erfaren bruger af Excel.
 
Du er god til at kommunikere med din målgruppe både skriftligt og mundtligt, så du hurtigt og effektivt får behandlet sagerne og efterlader et professionelt indtryk af Skatteforvaltningen 
 
Det er afgørende, at du har interesse for området og har lyst til at tilegne dig ny viden ved sidemandsoplæring og/eller via efteruddannelse. Samtidig deler du gerne ud af din viden og erfaring.  
 
Du skal være i stand til hurtigt at kunne sætte dig ind i relevante regler, så du kan løse sager med juridiske problemstillinger på et højt fagligt niveau samt bevare overblikket selv om informationsmængden er kompleks og omfattende. 
 
Du bidrager og trives i et miljø, hvor du selvstændigt træffer beslutninger på et gennemarbejdet grundlag. Med din positive indstilling skal du være med til at gøre en forskel og sikre, at vi kommer i mål med enhedens opgaver og altid har borgere og virksomheder i fokus
 
Om din nye enhed Mindre Erhvervsvirksomheder
Mindre Erhvervsvirksomheder er organisatorisk placeret under Skatteområdet i SKAT, som er et forretningsområde med ca. 3.300-3.500 medarbejdere. Vi arbejder med sagsbehandling og kontrol i en projektorganisering, som dækker hele landet. Arbejdet sker ved hjælp af analyser, udvikling af metoder og forskellige former for kontrol. 
 
I VAK 8 vil du indgå i en stærk faglig enhed af gode kollegaer med en humoristisk og uhøjtidelig omgangstone. Dagligdagen er præget af frihed under ansvar, og din hverdag vil være afvekslende og til tider med korte deadlines og med mange berøringsflader i og uden for Skatteforvaltningen.
 
Vi tilbyder dig derudover en fleksibel hverdag, hvor du har stor mulighed for selv at planlægge dine opgaver og din arbejdsdag.
 
Ansøgning og kontakt 
Send din ansøgning, CV samt dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket 'søg stillingen' senest d. 20. februar 2018. Samtaler finder sted den 27. februar 2018, og stillingerne ønskes besat snarest muligt.
 
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Leif Christiansen på: 72 38 86 55. 
 
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.  
 
Der vil blive indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelse.
 
Arbejdsstedet er indtil 1. oktober 2018 Brændgårdvej 10, 7400 Herning, hvorefter arbejdspladsen og enheden flytter til Jægervej 2, 7800 Skive.
 
Om Skattestyrelsen  
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.  
 
Skattestyrelsens kerneopgave bliver at sikre nem og korrekt skattebetaling for borgere og virksomheder. Styrelsen forventes bemandet med ca. 3.300-3.500 medarbejdere og får kontorer i hele landet, herunder i København, Ribe, Høje Taastrup og Århus. Læs mere om Skattestyrelsen på http://www.fra1til7.dk  ;
 
 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her