Fagligt stærke medarbejdere til skatte- og momskontrol i den kommende Skattestyrelse, Middelfart

Vil du bidrage med dine kompetencer inden for sagsbehandling og kontrol, hvor du med høj faglighed, stort engagement og professionalisme, kan løse opgaver inden for skatte- og momsområdet? Har du en baggrund inden for mindst et af områderne, og trives du med en spændende og afvekslende hverdag, så håber vi at høre fra dig. 
 
Selvstændigt ansvarsområde med fokus på sagsbehandling 
I enheden Virksomheds- og Afgiftskontrol 14 (VAK 14) arbejder vi med kontrol og træffer afgørelser inden for skat og moms. De virksomheder, vi arbejder med, varierer i størrelse og omhandler primært enkeltmandsvirksomheder. Selskaber med tilhørende hovedaktionærer kan også forekomme.  
 
Du kommer i det daglige til at arbejde selvstændigt med de enkelte sager. De samlede opgaver løses i samarbejde med øvrige kollegaer fra enheden eller med andre kollegaer i organisationen. Du får derfor et arbejde, der varierer mellem stor selvstændighed og faglig sparring og samarbejde med kolleger.  
 
Arbejdsformen bliver afvekslende med både kontrol på kontoret og, hvor det er muligt, ude i virksomhederne. Du har derfor stor indflydelse på opgaverne og din egen dagligdag. 
 
Dine primære opgaver vil være: 
 

  • Analyse af sager og områder  
  • Indhentning af data og analyse af heraf 
  • Udvælgelse af kontrolemner efter risikovurdering og væsentlighed  
  • Revision og kontrol af udvalgte virksomheder og personer, enten ved at rekvirere relevant materiale fra virksomheder og personer eller ved besøg og kontroller i virksomhederne.  
 
Praktisk erfaring og lyst til at lære 
Vi forventer, at du er i gang med eller har afsluttet relevant uddannelse på enten diplom-, bachelor- eller kandidatniveau, som gør dig i stand til at udføre opgaverne med høj kvalitet.
 
Det er en fordel, hvis du har praktisk erfaring med kontrol og sagsbehandling inden for skatte- og momsområdet, derudover er du en erfaren bruger af Excel.  
 
Du er god til at kommunikere med din målgruppe både skriftligt og mundtligt, så du effektivt får behandlet sagerne og efterlader et professionelt indtryk af Skatteforvaltningen.  
 
Det er afgørende, at du har interesse for området og har lyst til at tilegne dig ny viden ved sidemandsoplæring og/eller efteruddannelse. Samtidig deler du gerne ud af din viden og erfaring.  
 
Du skal være i stand til hurtigt at kunne sætte dig ind i relevante regler, så du kan løse sager med juridiske problemstillinger på et højt fagligt niveau samt bevare overblikket selvom informationsmængden er kompleks og omfattende. 
 
Du bidrager og trives i et miljø, hvor du selvstændigt træffer beslutninger på et gennemarbejdet grundlag. Med din positive indstilling skal du være med til at gøre en forskel og sikre, at vi kommer i mål med enhedens opgaver og altid har borgere og virksomheder i fokus.  
 
Om din nye enhed - Mindre Erhvervsvirksomheder  
Mindre Erhvervsvirksomheder er organisatorisk placeret under Skatteområdet i SKAT, som er et forretningsområde med ca. 3.500 medarbejdere. Vi arbejder med sagsbehandling og kontrol i en projektorganisering, som dækker hele landet. Arbejdet sker ved hjælp af analyser, udvikling af metoder og forskellige former for kontrol.
 
I VAK 14 vil du indgå i en stærk faglig enhed af gode kollegaer med en humoristisk og uhøjtidelig omgangstone. Dagligdagen er præget af frihed under ansvar, og din hverdag vil være afvekslende og til tider med korte deadlines og med mange berøringsflader i og uden for Skatteforvaltningen.
 
Vi tilbyder dig derudover en fleksibel hverdag, hvor du har stor mulighed for selv at planlægge dine opgaver og din arbejdsdag. 
 
Ansøgning og kontakt 
Send din ansøgning, CV samt dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket 'søg stillingen' senest den 20. februar 2018.  
 
Samtaler forventes afholdt i uge 9 og stillingerne ønskes besat snarest muligt.
 
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Anette F. Knudsen på: 72 38 88 16.
 
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
 
Der vil blive indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelse.
 
Arbejdsstedet er indtil videre Teglgårdsparken 19, 5500 Middelfart. I første kvartal 2019 flytter arbejdsstedet til Horsens.
 
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT blive erstattet af syv nye styrelser under Skatteministeriet, som får ansvar for hver sin kerneopgave. Denne opgave er placeret i Skattestyrelsen, som kommer til at bestå af ca. 3500 medarbejdere og får til huse i 16 byer fordelt over hele landet. Læs mere om skatteforvaltningens organisering på: http://www.fra1til7.dk ;
 
Om Skattestyrelsen  
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.  
 
Skattestyrelsens kerneopgave bliver at sikre nem og korrekt skattebetaling for borgere og virksomheder. Styrelsen forventes bemandet med ca. 3.300-3.500 medarbejdere og får kontorer i hele landet, herunder i København, Ribe, Høje Taastrup og Århus. Læs mere om Skattestyrelsen på http://www.fra1til7.dk
 
Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge. 
 
 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Indrykket:12. februar 2018
Udløbsdato:23. februar 2018

Kontrolmedarbejdere til punktafgifter i den kommende Skattestyrelse, Middelfart

SKAT

Middelfart
Vil du være med til at sikre at virksomhedernes punktafgifter opgøres og afregnes korrekt og har du gode samarbejds- og kommunikationsevner så vi sikrer at virksomhederne får en god oplevelse i deres møde med Skatteforvaltningen? Så er du måske vore...
Indrykket:7. februar 2018
Udløbsdato:1. marts 2018

Kommende specialist til eKapitalområdet

SKAT

Middelfart
Vil du bidrage til kontrol af de indberetningspligtige virksomheder inden for den finansielle sektor? Brænder du for at analysere kompliceret data og afdække risikoområder? Går du engageret ind i opgaven, og motiveres du af at indgå i et af Skattest...