Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Fagligt stærke medarbejdere til skatte- og momskontrol - Middelfart - til den kommende Skattestyrelse

Vil du bidrage med dine kompetencer inden for sagsbehandling og kontrol, hvor du med høj faglighed, stort engagement og professionalisme, kan løse opgaver inden for skatte- og momsområdet? Har du en baggrund inden for mindst et af områderne, og trives du med en spændende og afvekslende hverdag, så håber vi at høre fra dig.

Selvstændigt ansvarsområde med fokus på sagsbehandling
Vi arbejder med kontrol af virksomhedsregnskaber og træffer afgørelser indenfor skat og moms. Virksomhederne varierer i størrelse og omhandler primært enkeltmandsvirksomheder. Selskaber med tilhørende hovedaktionærer vil også forekomme.

Du kommer i det daglige til at arbejde selvstændigt med de enkelte sager. De samlede opgaver løses i samarbejde med øvrige kollegaer fra enheden eller med andre kollegaer i organisationen. Din arbejdsdag vil derfor variere mellem stor selvstændighed, faglig sparring og samarbejde med kolleger. Arbejdsformen er afvekslende med både kontrol på kontoret og, hvor det er muligt, ude i virksomhederne.

Dine primære opgaver vil være:

  • Analyse af sager og områder
  • Indhentning af data og analyse af disse data
  • Udvælgelse af kontrolemner efter risikovurdering og væsentlighed
  • Revision og kontrol af udvalgte virksomheder og personer primært ved at rekvirere relevant materiale fra virksomheder og personer med efterfølgende dialog

Praktisk erfaring og lyst til at lære
Vi forventer, at du er i gang med eller har afsluttet relevant uddannelse diplom-, bachelor-, kandidatniveau eller lign., som gør dig i stand til at udføre opgaverne med høj kvalitet. Det er en fordel, hvis du har praktisk erfaring med kontrol og sagsbehandling inden for skatte- og momsområdet. Du er god til at kommunikere med din målgruppe både skriftligt og mundtligt, så du effektivt får behandlet sagerne og efterlader et professionelt indtryk af Skatteministeriet. Derudover er du en erfaren bruger af Excel.

Det er afgørende, at du har interesse for området og har lyst til at tilegne dig ny viden ved sidemandsoplæring og/eller via efteruddannelse. Samtidig deler du gerne ud af din viden og erfaring. Du skal være i stand til hurtigt at kunne sætte dig ind i relevante regler, så du kan løse sager med juridiske problemstillinger på et højt fagligt niveau samt bevare overblikket selv om informationsmængden er kompleks og omfattende.

Du bidrager og trives i et miljø, hvor du selvstændigt træffer beslutninger på et gennemarbejdet grundlag. Med din positive indstilling skal du være med til at gøre en forskel og sikre, at vi kommer i mål med enhedens opgaver og altid har borgere og virksomheder i fokus.

Mindre Erhverv i SKAT - Din nye arbejdsplads
Enheden er organisatorisk placeret i den kommende Skattestyrelsen. Alle arbejder målrettet for at mindske skattegabet mest muligt, så borgere og virksomheder betaler den skat de skal – hverken mere eller mindre. Vi arbejder med sagsbehandling i en projektorganisering, som dækker hele landet. Arbejdet sker ved hjælp af analyser, udvikling af metoder og forskellige former for kontrol.

Du vil blive en del af en stærk faglig enhed bestående af gode kollegaer med en humoristisk og uhøjtidelig omgangstone. Dagligdagen er præget af frihed under ansvar, og din hverdag vil være afvekslende og til tider med korte deadlines og med mange berøringsflader i og uden for SKAT.

Vi tilbyder dig derudover en fleksibel hverdag, hvor du har stor mulighed for selv at planlægge dine opgaver og din arbejdsdag.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, CV samt evt. dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket 'søg stillingen' senest den 30. april 2018. Samtaler finder sted umiddelbart efter ansøgningsfristens udløb og stillingerne ønskes besat snarest muligt.

Du er velkommen til at kontakte funktionsleder Anette F. Knudsen på 7238 8816, hvis du har spørgsmål til stillingen. Den 25. og 26. april 2018 er du velkommen til at lægge en besked på telefonsvaren, så vil du blive kontaktet hurtigst muligt.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Der vil blive indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelse.

Arbejdsstedet er indtil videre Teglgårdsparken 19, 5500 Middelfart. I første kvartal 2019 skal vi flytte til Horsens.

Om Skattestyrelsen
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.

Skattestyrelsens kerneopgave bliver at sikre nem og korrekt skattebetaling for borgere og virksomheder. Styrelsen forventes bemandet med ca. 3.300-3.500 medarbejdere og får kontorer i hele landet, herunder i København, Ribe, Høje Taastrup og Århus. Læs mere om Skattestyrelsen på http://www.fra1til7.dk.

Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her