Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Fakultetsdirektør til Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, Københavns Universitet

På Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet (SUND) søger vi en ny fakultetsdirektør. SUND er med sine 2.850 medarbejdere (heraf 1.450 forskere), 1.550 ph.d.-studerende samt ca. 7.800 studerende blandt de største fakulteter på Københavns Universitet. Fakultetet er i stadig udvikling og placerer sig helt i top både i Norden, i Europa og på verdensplan – og har en omsætning på mere end 3 mia. kr. årligt.

Du har lyst til at indgå i fakultetets topledelse og stå i spidsen for vores administrative organisation, Fakultetsservice.

I Fakultetsservice bliver du den øverste leder for de i alt ca. 400 medarbejdere og ledere, der hver dag leverer administrativ understøttelse, så vi på SUND kan blive ved med at præstere forskning og uddannelser i verdensklasse. Du kommer til at referere til dekanen for SUND og bliver hendes nærmeste administrative medarbejder og sparringspartner. Samtidig bliver du bindeleddet mellem Fakultetsservice og vores 12 – snart 13 – institutters og 5 centres administrative ledelser.

Det faglige ansvarsområde er bredt: fra bygningsdrift over HR og økonomistyring – og til administrativ understøttelse af vores mange forskellige uddannelser og forskningsområder.

Ledelsesopgaven er stor, bred og kompleks, og forventningerne til vores nye fakultetsdirektør er derfor mange. Ud over tung ledelsesmæssig erfaring, erfaring med økonomistyring på højt niveau, vil vi bl.a. lægge vægt på dine relationelle og organisatoriske evner – og dine evner til at formidle administrative og økonomiske dagsordener på en måde, der giver mening for alle fakultetets ansatte og stude-rende.

Læs det fulde stillingsopslag og jobprofil her: https://sund.ku.dk/res/pdf/fakultetsdirekt_r.pdf/, hvor stillingen og de ønskede kvalifikationer og kompetencer er nærmere beskrevet. Stillingen kan søges på https://jobportal.ku.dk/.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til dekan ved Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, Ulla Wewer, tlf. 3532 7051, eller partner i Genitor Martin Isenbecker, tlf. 2565 9231.

Ansøgningsfristen udløber den 11. august 2019. Forventet tiltrædelse er den 1. oktober 2019.




Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330044283Phoenix-2d9921dd12019-06-19T00:00:00Fakultetsdirektør til Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, Københavns UniversitetPå Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet (SUND) søger vi en ny fakultetsdirektør. SUND er med sine 2.850 medarbejdere (heraf 1.450 forskere), 1.550 ph.d.-studerende samt ca. 7.800 studerende blandt de største fakulteter på Københavns Universitet. Fakultetet er i stadig udvikling og placerer sig helt i top både i Norden, i Europa og på verdensplan – og har en omsætning på mere end 3 mia. kr. årligt.

Du har lyst til at indgå i fakultetets topledelse og stå i spidsen for vores administrative organisation, Fakultetsservice.

I Fakultetsservice bliver du den øverste leder for de i alt ca. 400 medarbejdere og ledere, der hver dag leverer administrativ understøttelse, så vi på SUND kan blive ved med at præstere forskning og uddannelser i verdensklasse. Du kommer til at referere til dekanen for SUND og bliver hendes nærmeste administrative medarbejder og sparringspartner. Samtidig bliver du bindeleddet mellem Fakultetsservice og vores 12 – snart 13 – institutters og 5 centres administrative ledelser.

Det faglige ansvarsområde er bredt: fra bygningsdrift over HR og økonomistyring – og til administrativ understøttelse af vores mange forskellige uddannelser og forskningsområder.

Ledelsesopgaven er stor, bred og kompleks, og forventningerne til vores nye fakultetsdirektør er derfor mange. Ud over tung ledelsesmæssig erfaring, erfaring med økonomistyring på højt niveau, vil vi bl.a. lægge vægt på dine relationelle og organisatoriske evner – og dine evner til at formidle administrative og økonomiske dagsordener på en måde, der giver mening for alle fakultetets ansatte og stude-rende.

Læs det fulde stillingsopslag og jobprofil her: https://sund.ku.dk/res/pdf/fakultetsdirekt_r.pdf/, hvor stillingen og de ønskede kvalifikationer og kompetencer er nærmere beskrevet. Stillingen kan søges på https://jobportal.ku.dk/.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til dekan ved Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, Ulla Wewer, tlf. 3532 7051, eller partner i Genitor Martin Isenbecker, tlf. 2565 9231.

Ansøgningsfristen udløber den 11. august 2019. Forventet tiltrædelse er den 1. oktober 2019.



2019-08-12T00:53:37.653 På Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet (SUND) søger vi en ny fakultetsdirektør. SUND er med sine 2.850 medarbejdere (heraf 1.450 forskere), 1.550 ph.d.-studerende samt ca. 7.800 studerende blandt de største fakulteter på Københavns Universitet. Fakultetet er i stadig udvikling og placerer sig helt i top både i Norden, i Europa og på verdensplan og har en omsætning på mere end 3 mia. kr. årligt. Du har lyst til at indgå i fakultetets topledelse og stå i spidsen for vores administrative organisation, Fakultetsservice. I Fakultetsservice bliver du den øverste leder for de i alt ca. 400 medarbejdere og ledere, der hver dag leverer administrativ understøttelse, så vi på SUND kan blive ved med at præstere forskning og uddannelser i verdensklasse. Du kommer til at referere til dekanen for SUND og bliver hendes nærmeste administrative medarbejder og sparringspartner. Samtidig bliver du bindeleddet mellem Fakultetsservice og vores 12 snart 13 institutters og 5 centres administrative ledelser. Det faglige ansvarsområde er bredt: fra bygningsdrift over HR og økonomistyring og til administrativ understøttelse af vores mange forskellige uddannelser og forskningsområder. Ledelsesopgaven er stor, bred og kompleks, og forventningerne til vores nye fakultetsdirektør er derfor mange. Ud over tung ledelsesmæssig erfaring, erfaring med økonomistyring på højt niveau, vil vi bl.a. lægge vægt på dine relationelle og organisatoriske evner og dine evner til at formidle administrative og økonomiske dagsordener på en måde, der giver mening for alle fakultetets ansatte og stude-rende. Læs det fulde stillingsopslag og jobprofil her: https: sund.ku.dk res pdf fakultetsdirekt_r.pdf , hvor stillingen og de ønskede kvalifikationer og kompetencer er nærmere beskrevet. Stillingen kan søges på https: jobportal.ku.dk . Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til dekan ved Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, Ulla Wewer, tlf. 3532 7051, eller partner i Genitor Martin Isenbecker, tlf. 2565 9231. Ansøgningsfristen udløber den 11. august 2019. Forventet tiltrædelse er den 1. oktober 2019.11jobnet2d9921dd100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-11T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1307&ProjectId=149733&DepartmentId=18957&MediaId=4632&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavnEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnFrederiksberg3548205KU - SUND - PANUM KBH N11Blegdamsvej 3B2200København NDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid47Tidsbegrænset779154JobNet5005390500539010017-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=2d9921ddhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=2d9921ddhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=2d9921dd&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=2d9921dd&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/1.jpgFakultetsdirektør til Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, Københavns Universitet12008011Dansk3Læse/ tale121003Direktør6Ledelse362103995dmbohn@sund.ku.dkDKDanmarkDKDanmark330117603Director, Medical AffairsRobot About Us At Radiometer, our mission is to help caregivers make diagnostic decisions that save lives. To provide caregivers the insight and confidence that help them arrive at the right diagnostic decisions decisions that in the end help save lives. On a yearly basis millions of lives are touched by the information our solutions provide and that s a fact, we take very seriously the more critical the setting, the greater the requirements are and that s why we ve made it our vision to improve global healthcare with reliable, fast and easy patient diagnoses. Want to know more about our mission and vision? Click on the link: Link of YouTube video Our people At Radiometer, we acknowledge that the information our products provide is often the difference between life and death an acknowledgement that drives and unites us as a company. From biotech and software specialists to financial controllers and engineers, all 3800 colleagues are committed and dedicated to help realize life s potential. If you aspire to be part of a purpose, performance and values driven organization whose mission and vision guide every action, we are eager to hear from you. Description Do you want to utilize your people management and Medical Affairs experience working in the field of Medical Devices and Radiometer s interesting product portfolio of blood gas analyzers among others? Our team of Global Medical Advisors are looking forward to meeting you and collaborate to ensure the following: Medical Affairs provide clinical and scientific knowledge and expertise across all business areas Medical Affairs lead scientific discussions with investigators, key external experts and other relevant external stakeholders Medical Affairs collect critical input for clinical evidence generation to support regulatory submissions, clinical evaluations and overall clinical evidence In the job you will report to the Senior Director of Clinical Medical Affairs, Susanne Nickelsen and you will join the Clinical and Medical Affairs leadership team together with Fredrik Ceder (Director, Clinical Research), Christina Björklund, (Director, Clinical Operations) and Director, Clinical Compliance. People management and strategic influence Personally, you can look forward to be an important part of the Clinical Medical Affairs leadership team. You role model great leadership by building a high performing Medical Affairs team while ensuring that clinical and scientific knowledge is integrated in business critical decisions in other internal departments such as R D, Regulatory Affairs, QA, Operations, Marketing, Sales and Clinical Affairs. Your responsibilities: Lead and execute the Medical Affairs Strategy and operational plan to create value to key customers and the overall business Lead and develop the Medical Affairs team successfully included but not limited to performance management, talent management and training Accountable for understanding the external healthcare agenda Accountable for building up an external network to ensure Radiometer is seen as a trusted partner with high ethical standards and integrity Assure all Medical Affairs deliverables are of correct quality and in accordance with written procedures and policies and current legal requirements and internal standards Budget responsible The international nature of the job takes you travelling up to 20 of your time. Contribute, grow and develop Radiometer is a growing organization always developing through LEAN management tools and values. It makes it fun and meaningful to be part of an organization where your thoughts and ideas are embraced by management and can make a true impact. Developing on a personal and professional level is of a high importance for everyone in Radiometer and that is why we have many employees building and developing their careers for many years in Radiometer and Danaher. Application deadline Application deadline is 25 November 2019. Start the application process by pressing Apply Online and follow the guidelines on our corporate career site. Please attach your CV and other relevant documents. We look forward to receiving your application. If you have any questions feel free to contact Radiometer s Senior Recruiter, Peter Høgh, tel: 45 61 79 55 64. Qualifications We expect that a MD, Master of Science or comparable within a relevant scientific field combined with the following increases your chances of success in the job: 5 years of experience in the scientific clinical field preferably from the Pharmaceutical or Medical Device industry within Medical Clinical Affairs 5 years of leadership experience preferably within Medical Clinical Affairs from Pharma or Medical Device industry Strong motivation for working with Medical Devices and being part of a company with strong engineering traditions Excellent knowledge and understanding of Medical Affairs and good understanding of Clinical Research Strong analytical, strategic and communicative skills Proactive, excellent planning and cooperative skills Danaher Corporation Overview Danaher is a global science technology innovator committed to helping our customers solve complex challenges and improve quality of life worldwide. Our world class brands are leaders in some of the most demanding and attractive industries, including life sciences, medical diagnostics, environmental and applied solutions. Our globally diverse team of 71,000 associates is united by a common culture and operating system, the Danaher Business System, which serves as our competitive advantage. We generated $19.9B in revenue last year. We are ranked 162 on the Fortune 500 and our stock has outperformed the S P 500 by more than 5,200 over 25 years. At Danaher, you can build a career in a way no other company can duplicate. Our brands allow us to offer dynamic careers across multiple industries. We re innovative, fast-paced, results-oriented, and we win. We need talented people to keep winning. Here you ll learn how DBS is used to shape strategy, focus execution, align our people, and create value for customers and shareholders. Come join our winning team. Danaher is committed to competitive compensation that typically has key components including base salary, variable annual incentive compensation based on personal and company performance, and long-term incentive. Organization: Radiometer Job Function: Science Primary Location: EMEA-Western Europe-Denmark-Hovedstaden-Brønshøj Schedule: Full-time

About Us

At Radiometer, our mission is to help caregivers make diagnostic decisions that save lives. To provide caregivers the insight and confidence that help them arrive at the right diagnostic decisions – decisions that in the end help save lives.

On a yearly basis millions of lives are touched by the information our solutions provide and that’s a fact, we take very seriously; the more critical the setting, the greater the requirements are and that’s why we’ve made it our vision to improve global healthcare with reliable, fast and easy patient diagnoses.

Want to know more about our mission and vision? Click on the link: Link of YouTube video 

Our people

At Radiometer, we acknowledge that the information our products provide is often the difference between life and death; an acknowledgement that drives and unites us as a company. From biotech and software specialists to financial controllers and engineers, all 3800 colleagues are committed and dedicated to help realize life’s potential.

If you aspire to be part of a purpose, performance and values driven organization whose mission and vision guide every action, we are eager to hear from you.

Description

Do you want to utilize your people management and Medical Affairs experience working in the field of Medical Devices and Radiometer’s interesting product portfolio of blood gas analyzers among others? Our team of Global Medical Advisors are looking forward to meeting you and collaborate to ensure the following:

  • Medical Affairs provide clinical and scientific knowledge and expertise across all business areas 
  • Medical Affairs lead scientific discussions with investigators, key external experts and other relevant external stakeholders
  • Medical Affairs collect critical input for clinical evidence generation to support regulatory submissions, clinical evaluations and overall clinical evidence 

In the job you will report to the Senior Director of Clinical & Medical Affairs, Susanne Nickelsen and you will join the Clinical and Medical Affairs leadership team together with Fredrik Ceder (Director, Clinical Research), Christina Björklund, (Director, Clinical Operations) and Director, Clinical Compliance. 

People management and strategic influence

Personally, you can look forward to be an important part of the Clinical & Medical Affairs leadership team. You role model great leadership by building a high performing Medical Affairs team while ensuring that clinical and scientific knowledge is integrated in business critical decisions in other internal departments such as R&D, Regulatory Affairs, QA, Operations, Marketing, Sales and Clinical Affairs.

Your responsibilities:

  • Lead and execute the Medical Affairs Strategy and operational plan to create value to key customers and the overall business
  • Lead and develop the Medical Affairs team successfully included but not limited to performance management, talent management and training
  • Accountable for understanding the external healthcare agenda 
  • Accountable for building up an external network to ensure Radiometer is seen as a trusted partner with high ethical standards and integrity 
  • Assure all Medical Affairs deliverables are of correct quality and in accordance with written procedures and policies and current legal requirements and internal standards 
  • Budget responsible

The international nature of the job takes you travelling up to 20 % of your time. 

Contribute, grow and develop 

Radiometer is a growing organization always developing through LEAN management tools and values. It makes it fun and meaningful to be part of an organization where your thoughts and ideas are embraced by management and can make a true impact. Developing on a personal and professional level is of a high importance for everyone in Radiometer and that is why we have many employees building and developing their careers for many years in Radiometer and Danaher.

Application deadline

Application deadline is 25 November 2019. Start the application process by pressing "Apply Online" and follow the guidelines on our corporate career site. Please attach your CV and other relevant documents. We look forward to receiving your application.

If you have any questions feel free to contact Radiometer’s Senior Recruiter, Peter Høgh, tel: +45 61 79 55 64. 

Qualifications

We expect that a MD, Master of Science or comparable within a relevant scientific field combined with the following increases your chances of success in the job: 

  • > 5 years of experience in the scientific/clinical field preferably from the Pharmaceutical or Medical Device industry within Medical/Clinical Affairs
  • > 5 years of leadership experience preferably within Medical/Clinical Affairs from Pharma or Medical Device industry
  • Strong motivation for working with Medical Devices and being part of a company with strong engineering traditions
  • Excellent knowledge and understanding of Medical Affairs and good understanding of Clinical Research
  • Strong analytical, strategic and communicative skills 
  • Proactive, excellent planning and cooperative skills 

Danaher Corporation Overview

Danaher is a global science & technology innovator committed to helping our customers solve complex challenges and improve quality of life worldwide. Our world class brands are leaders in some of the most demanding and attractive industries, including life sciences, medical diagnostics, environmental and applied solutions. Our globally diverse team of 71,000 associates is united by a common culture and operating system, the Danaher Business System, which serves as our competitive advantage. We generated $19.9B in revenue last year. We are ranked #162 on the Fortune 500 and our stock has outperformed the S&P 500 by more than 5,200% over 25 years.

At Danaher, you can build a career in a way no other company can duplicate. Our brands allow us to offer dynamic careers across multiple industries. We're innovative, fast-paced, results-oriented, and we win. We need talented people to keep winning. Here you'll learn how DBS is used to shape strategy, focus execution, align our people, and create value for customers and shareholders. Come join our winning team.

Danaher is committed to competitive compensation that typically has key components including base salary, variable annual incentive compensation based on personal and company performance, and long-term incentive.

Organization:  Radiometer

Job Function:  Science

Primary Location:  EMEA-Western Europe-Denmark-Hovedstaden-Brønshøj

Schedule:  Full-time

RADIOMETER MEDICAL ApSBrønshøj2019-11-04T00:00:002019-11-25T00:00:00
330117592Børne- og Undervisningsministeriet søger departementschefRobot Børne- og Undervisningsministeriet har det overordnede ressortansvar for dagtilbud, folkeskolen, frie grundskoler, den forberedende grunduddannelse, ungdomsuddannelser, voksen- og efteruddannelser, frie fagskoler m.m. I ministeriet arbejder vi sammen om at sikre fagligt stærke uddannelser til alle. Vi samarbejder med en lang række interessenter på dagtilbuds- og undervisningsområdet om at skabe velfungerende dagtilbud, uddannelser og uddannelsesinstitutioner samt de bedst mulige rammer for undervisning af børn, unge og voksne. Departementets hovedopgave er at skabe det optimale faglige grundlag for, at ministeren, regeringen og Folketinget kan træffe beslutninger på dagtilbuds- og undervisningsområdet til gavn for vores omgivende samfund. Ud over departementet består ministeriet af Styrelsen for Undervisning og Kvalitet samt Styrelsen for It og Læring. Derudover er der tilknyttet en række statsinstitutioner, herunder blandt andet Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) og Dansk Center for Undervisningsmiljø (DCUM). Som departementschef forventes det, at du: Har solid erfaring med politiske processer og har samfundsmæssig helhedsforståelse Har erfaring med politisk betjening og rådgivning Kan skabe resultater på tværs af den offentlige sektor Har god relationel forståelse og kan samarbejde med ministeriets centrale interessenter Udviser handlekraft, synligt lederskab og kan udvikle en effektiv, innovativ og driftssikker organisation Har stor personlig og professionel integritet Har stærke kommunikative evner, samarbejdsevner og gennemslagskraft Herudover lægger vi vægt på, at du har: Ledelseserfaring på højt niveau fra centraladministration eller anden politisk ledet organisation Dokumenterede resultater som leder, herunder erfaring med organisationsudvikling Viden om ministeriets faglige områder og centrale interessenter Erfaring med at lede og styre en organisation med fagligt tunge enheder Erfaring fra andre sektorer, f.eks. fra et andet ministerområde, kommune, privat sektor eller international organisation Erfaring fra mere end et niveau i styringskæden f.eks. policy, tilsyn, drift og økonomi Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er klassificeret i lønramme 41, og ansættelsen sker som tjenestemand. Den årlige løn udgør ca. 1,23 mio. kr. (aktuelt niveau) inklusive faste tillæg, eksklusiv pension. Herudover vil der være mulighed for forhandling af personligt tillæg. Ansættelsesområdet er Børne- og Undervisningsministeriet med tilhørende styrelser og institutioner og samtlige andre ministeriers departementer. Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes. Stillingen som departementschef ønskes besat snarest muligt. Yderligere oplysninger Du kan få yderligere oplysninger om stillingen hos afdelingschef Cecilie Brøkner i Børne- og Undervisningsministeriet på telefon 50 77 56 94. Din ansøgning Send din ansøgning med CV og eksamensbevis senest mandag den 18. november 2019. Du søger stillingen via vores hjemmeside uvm.dk job. Ansøgningen skal stiles til Dronningen. Børne- og Undervisningsministeriet opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.Børne- og Undervisningsministeriet har det overordnede ressortansvar for dagtilbud, folkeskolen, frie grundskoler, den forberedende grunduddannelse, ungdomsuddannelser, voksen- og efteruddannelser, frie fagskoler m.m. I ministeriet arbejder vi sammen om at sikre fagligt stærke uddannelser til alle. Vi samarbejder med en lang række interessenter på dagtilbuds- og undervisningsområdet om at skabe velfungerende dagtilbud, uddannelser og uddannelsesinstitutioner samt de bedst mulige rammer for undervisning af børn, unge og voksne.

Departementets hovedopgave er at skabe det optimale faglige grundlag for, at ministeren, regeringen og Folketinget kan træffe beslutninger på dagtilbuds- og undervisningsområdet til gavn for vores omgivende samfund.

Ud over departementet består ministeriet af Styrelsen for Undervisning og Kvalitet samt Styrelsen for It og Læring. Derudover er der tilknyttet en række statsinstitutioner, herunder blandt andet Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) og Dansk Center for Undervisningsmiljø (DCUM).

Som departementschef forventes det, at du:

  • Har solid erfaring med politiske processer og har samfundsmæssig helhedsforståelse
  • Har erfaring med politisk betjening og rådgivning
  • Kan skabe resultater på tværs af den offentlige sektor
  • Har god relationel forståelse og kan samarbejde med ministeriets centrale interessenter
  • Udviser handlekraft, synligt lederskab og kan udvikle en effektiv, innovativ og driftssikker organisation
  • Har stor personlig og professionel integritet
  • Har stærke kommunikative evner, samarbejdsevner og gennemslagskraft
Herudover lægger vi vægt på, at du har:

  • Ledelseserfaring på højt niveau fra centraladministration eller anden politisk ledet organisation
  • Dokumenterede resultater som leder, herunder erfaring med organisationsudvikling
  • Viden om ministeriets faglige områder og centrale interessenter
  • Erfaring med at lede og styre en organisation med fagligt tunge enheder
  • Erfaring fra andre sektorer, f.eks. fra et andet ministerområde, kommune, privat sektor eller international organisation
  • Erfaring fra mere end et niveau i styringskæden f.eks. policy, tilsyn, drift og økonomi
Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er klassificeret i lønramme 41, og ansættelsen sker som tjenestemand. Den årlige løn udgør ca. 1,23 mio. kr. (aktuelt niveau) inklusive faste tillæg, eksklusiv pension. Herudover vil der være mulighed for forhandling af personligt tillæg. Ansættelsesområdet er Børne- og Undervisningsministeriet med tilhørende styrelser og institutioner og samtlige andre ministeriers departementer. Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes.

Stillingen som departementschef ønskes besat snarest muligt.

Yderligere oplysninger

Du kan få yderligere oplysninger om stillingen hos afdelingschef Cecilie Brøkner i Børne- og Undervisningsministeriet på telefon 50 77 56 94.

Din ansøgning

Send din ansøgning med CV og eksamensbevis senest mandag den 18. november 2019. Du søger stillingen via vores hjemmeside uvm.dk/job. Ansøgningen skal stiles til Dronningen.

Børne- og Undervisningsministeriet opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.



Undervisningsministeriet Fr.Holm 21København K2019-11-04T00:00:002019-11-18T00:00:00
330119417Direktør for Transportdivisionen: Har du ANLÆG for strategisk ledelse?Robot Så er du måske den rettet til at bane vejen som direktør for Tyréns transportdivision og sikre dens fremtidige plads i markedet. Som direktør for transportdivisionen i Tyréns bliver én af dine første opgaver at videreudvikle strategien for divisionen med udgangspunkt i din analyse af den eksisterende forretning og i henhold til den overordnede strategi for Tyréns. Ligeledes opprioriterer du rekrutteringen af de rigtige medarbejdere og opkvalificeringen af projektpipelinen. Du får meget frie tøjler til at få Transportdivisionen pudset af. Det er nemlig en usleben diamant med masser af potentiale - et stort letbaneprojekt som reference og igangværende projekt, nogle virkelig dygtige og engagerede medarbejdere som brænder igennem og et moderselskab og dets udviklingsdedikerede fond i ryggen. Tyréns Transport vandt i 2018 to strækninger af Københavns letbaneprojekt, hvorefter det hurtigt tog fart, hvilket også gjorde at man gik fra at være en afdeling på 3 mand under byggeri til at blive en selvstændig division i 2018. Du vil derfor komme til at stå i spidsen for en ung division, som endnu er meget formbar, og hvor potentialet er enormt. 2020 kommer også til at byde på nye spændende udfordringer for dig i form af konsolidering, øget pipelinefokus og forandringsledelse. Du er en succes i jobbet når du: Fra dag ét bidrager til letbaneprojektet med konfliktløsning, forhandlinger mm. Vurderer, i løbet af de første par uger, den eksisterende pipeline og sætter ressourcer ind på at opkvalificere den, da Letbanen kommer til at fylde mindre som 2020 skrider frem. Efter år et har du skabt ro omkring pipelinen og ressourcerne, så du kan begynde at fokusere på udvikling af nye koncepter og produkter. Danner overblik over teamet og kompetencerne samt vurderer, hvilke ansættelser der skal prioriteres i løbet af det første år for eksempel forestiller vi os, at en markedschef og en afdelingsleder for projektlederne står højt på listen Fører transportdivisionen trygt fra de 30 mand, der er i dag, til op imod 60 medarbejdere på den anden side af de første to år med respekt for den overordnede strategi bedst, ikke størst . Integrer dig selv i transportdivisionens kultur som er præget af performance, etnisk diversitet og et tæt sammenhold, og du bidrager med positive forandringer i forhold til travlheden på kontoret Vi leder efter dig som er… Teknisk og kommercielt uddannet, og har arbejdet på et højere strategisk niveau i nuværende eller tidligere job. Du har et stort netværk, som du slet ikke kan lade være med at bringe i spil. Forhandling på højere plan og kontraktansvar er ikke nyt for dig. Du er klar og tydelig i din kommunikation, beslutningsdygtig og formår at skabe ro og struktur omkring dig. Derudover er det vigtigt, at du forstår at balancere pipelinen på den korte bane op imod visionen og strategien, så koblingen mellem det korte og lange perspektiv lykkes. Vi forventer, at du er god til at balancere egne indsatser i markedet, men også bringer de rette medarbejdere i spil og uddelegerer ansvar (og dertilhørende udviklingsmuligheder) til dem, som har potentialet. Du vil blive en del af: En sammentømret flok med en stærk performance kultur og mange fælles aktiviteter Tyr-fitness, kroket, brætspilsaftner og mange andre medarbejderdrevne initiativer i teamet. I Tyréns tror vi på vores medarbejdere. Vi giver dig chancen for at udvikle dig og teamet i spændende rammer. Vi arbejder efter strategien om, at vi skal være bedst, ikke størst . Derfor har vi et konstant fokus på forskning og udvikling. Tyréns er fondsejet, og størstedelen af vores indtjening geninvesteres i vores medarbejdere via uddannelse og forskningsprojekter. Derfor er Tyréns en kreativ, nytænkende og fagligt kompetent rådgivende ingeniørvirksomhed indenfor bygge- og anlægsbranchen. Vi er omkring 100 ansatte i Danmark. Vi er i vækst og vil vokse ansvarligt i de kommende år. Vi sigter på at blive omkring 200 ansatte. Tyréns A S er et datterselskab til Tyréns AB, som har ca. 3000 ansatte i Sverige, England og Danmark. Interesseret? Har du yderligere spørgsmål så kontakt Anne S. Andersen på 78 79 66 03. Vi har ingen ansøgningsfrist, men vi lukker stillingen, når den rette kandidat er fundet. Derfor opfordrer vi også alle interesserede til at søge stillingen hurtigst muligt for at blive taget i betragtning til rollen

Så er du måske den rettet til at bane vejen som direktør for Tyréns transportdivision og sikre dens fremtidige plads i markedet.

Som direktør for transportdivisionen i Tyréns bliver én af dine første opgaver at videreudvikle strategien for divisionen med udgangspunkt i din analyse af den eksisterende forretning og i henhold til den overordnede strategi for Tyréns. Ligeledes opprioriterer du rekrutteringen af de rigtige medarbejdere og opkvalificeringen af projektpipelinen.

Du får meget frie tøjler til at få Transportdivisionen pudset af. Det er nemlig en usleben diamant med masser af potentiale - et stort letbaneprojekt som reference og igangværende projekt, nogle virkelig dygtige og engagerede medarbejdere som brænder igennem og et moderselskab og dets udviklingsdedikerede fond i ryggen.

Tyréns Transport vandt i 2018 to strækninger af Københavns letbaneprojekt, hvorefter det hurtigt tog fart, hvilket også gjorde at man gik fra at være en afdeling på 3 mand under byggeri til at blive en selvstændig division i 2018. Du vil derfor komme til at stå i spidsen for en ung division, som endnu er meget formbar, og hvor potentialet er enormt.

2020 kommer også til at byde på nye spændende udfordringer for dig i form af konsolidering, øget pipelinefokus og forandringsledelse.

Du er en succes i jobbet når du:

  • Fra dag ét bidrager til letbaneprojektet med konfliktløsning, forhandlinger mm.
  • Vurderer, i løbet af de første par uger, den eksisterende pipeline og sætter ressourcer ind på at opkvalificere den, da Letbanen kommer til at fylde mindre som 2020 skrider frem. Efter år et har du skabt ro omkring pipelinen og ressourcerne, så du kan begynde at fokusere på udvikling af nye koncepter og produkter.
  • Danner overblik over teamet og kompetencerne samt vurderer, hvilke ansættelser der skal prioriteres i løbet af det første år – for eksempel forestiller vi os, at en markedschef og en afdelingsleder for projektlederne står højt på listen
  • Fører transportdivisionen trygt fra de 30 mand, der er i dag, til op imod 60 medarbejdere på den anden side af de første to år – med respekt for den overordnede strategi ”bedst, ikke størst”.
  • Integrer dig selv i transportdivisionens kultur som er præget af performance, etnisk diversitet og et tæt sammenhold, og du bidrager med positive forandringer i forhold til travlheden på kontoret

Vi leder efter dig som er…

Teknisk og kommercielt uddannet, og har arbejdet på et højere strategisk niveau i nuværende eller tidligere job. Du har et stort netværk, som du slet ikke kan lade være med at bringe i spil. Forhandling på højere plan og kontraktansvar er ikke nyt for dig. Du er klar og tydelig i din kommunikation, beslutningsdygtig og formår at skabe ro og struktur omkring dig.

Derudover er det vigtigt, at du forstår at balancere pipelinen på den korte bane op imod visionen og strategien, så koblingen mellem det korte og lange perspektiv lykkes. Vi forventer, at du er god til at balancere egne indsatser i markedet, men også bringer de rette medarbejdere i spil og uddelegerer ansvar (og dertilhørende udviklingsmuligheder) til dem, som har potentialet.

Du vil blive en del af:

En sammentømret flok med en stærk performance kultur og mange fælles aktiviteter – Tyr-fitness, kroket, brætspilsaftner og mange andre medarbejderdrevne initiativer i teamet.

I Tyréns tror vi på vores medarbejdere. Vi giver dig chancen for at udvikle dig og teamet i spændende rammer. Vi arbejder efter strategien om, at vi skal være ”bedst, ikke størst”. Derfor har vi et konstant fokus på forskning og udvikling. Tyréns er fondsejet, og størstedelen af vores indtjening geninvesteres i vores medarbejdere via uddannelse og forskningsprojekter.

Derfor er Tyréns en kreativ, nytænkende og fagligt kompetent rådgivende ingeniørvirksomhed indenfor bygge- og anlægsbranchen. Vi er omkring 100 ansatte i Danmark. Vi er i vækst og vil vokse ansvarligt i de kommende år. Vi sigter på at blive omkring 200 ansatte. Tyréns A/S er et datterselskab til Tyréns AB, som har ca. 3000 ansatte i Sverige, England og Danmark.

Interesseret?

Har du yderligere spørgsmål så kontakt Anne S. Andersen på 78 79 66 03. Vi har ingen ansøgningsfrist, men vi lukker stillingen, når den rette kandidat er fundet. Derfor opfordrer vi også alle interesserede til at søge stillingen hurtigst muligt for at blive taget i betragtning til rollen

mindKøbenhavn S2019-11-06T00:00:002020-01-01T00:00:00
330121446Vicedirektør til Styrelsen for Undervisning og KvalitetRobot Vil du være med til at sætte retning for en styrelse med stor samfundsmæssig betydning? Vil du bidrage til at indfri vores ambition om at gøre det lettere for skoler og uddannelsesinstitutioner at give god undervisning? Så er du måske den nye vicedirektør til Styrelsen for Undervisning og Kvalitet. Om jobbet Styrelsen for Undervisning og Kvalitet løser en række vigtige samfundsopgaver, der tiltrækker sig betydelig politisk opmærksomhed og som har stor betydning for undervisningssektoren. Som vicedirektør skal du formå at balancere mange forskellige hensyn, have gode samarbejdsevner og samtidig hele tiden holde et skarpt blik på retningen for styrelsen. Som vicedirektør får du ledelsesansvar for et antal kontorchefer og deres respektive fagområder. Præcist hvilke områder, du får ansvar for, vil blive aftalt i den nye direktion. Men uagtet den konkrete arbejdsdeling skal vi sammen i direktionen sikre, at styrelsen: udbetaler tilskud til uddannelsesinstitutioner ca. 40 mia. kr. årligt udvikler indholdet i fagene i fx folkeskolen, gymnasier, eud og AMU understøtter kvalitetsudvikling i dagtilbud, skoler og uddannelsesinstitutioner fører fagligt og økonomisk tilsyn med undervisning og uddannelsesinstitutioner bevilliger og håndterer specialpædagogisk støtte til elever udvikler og gennemfører prøver, test og eksamener udvikler ny viden som kan styrke undervisningen udsteder bekendtgørelser, vejledninger mv. Vi har en række opgaver knyttet til ministerbetjening og politikudvikling. Som vicedirektør i styrelsen får du derfor både en tæt berøring med undervisningssektoren og til departementet og det politiske niveau. Du bliver en del af direktionen, som består af en direktør og i alt tre vicedirektører. I direktionen lægger vi vægt på både at kende den vigtige detalje og se helheden. Vi stiller krav til hinanden og har derfor også store forventninger til vores kommende kollega. Om dig Vi leder efter en vicedirektør, som: sammen med resten af direktionen kan sætte retning for styrelsens arbejde har ledelsesmæssig tyngde og udstråling og evner at lede og motivere gennem ledere vil være med til at omsætte vores ledelsesgrundlag til god ledelse i det daglige har erfaring med politikudvikling og håndtering af politiske processer har blik for drift og er god til at lede implementering af reformer er pragmatisk og skaber resultater sammen med vores mange interessenter vil være med til at udvikle organisationen og vores opgavevaretagelse Vi forventer, at du har en uddannelsesmæssig baggrund som cand.jur., cand.scient.pol., cand.polit. el.lign. Vores præference går i retning af en jurist, fordi den kompetence pt. ikke er repræsenteret i direktionen, men det er ikke et absolut krav. Om os Styrelsen for Undervisning og Kvalitet er en del af Børne- og Undervisningsministeriet. Styrelsen arbejder for at understøtte ministeriets overordnede mål om at sikre fagligt stærke uddannelser til alle. I styrelsen har vi derfor sat den retning, at vores arbejde skal gøre det lettere at give god undervisning . Styrelsen har ca. 480 medarbejdere. De store medarbejdergrupper er samfundsvidenskabelige kandidater, lærere og hk ere. En del af styrelsen (ca. 95 medarbejdere) skal som led i Bedre Balance II flytte til Holbæk i 2021. Vi har en attraktiv arbejdsplads, hvor høje ambitioner og et godt fællesskab går hånd i hånd. Du kan læse mere om os på www.stukuvm.dk. Styrelsen er en del af Børne- og Undervisningsministeriets koncern, der ud over os består af departementet og Styrelsen for It og Læring samt tre statsinstitutioner og en række råd, nævn og udvalg. Se evt. yderligere på www.uvm.dk. Løn- og ansættelsesvilkår Som vicedirektør refererer du til styrelsesdirektøren. Stillingen er klassificeret i løngruppe 2 (lønramme 38). Løn- og ansættelsesvilkår forhandles efter rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen ønskes besat på et 5-årigt åremål på overenskomstvilkår. Hvis du i forvejen er tjenestemand, vil ansættelse som tjenestemand være en mulighed. Ansættelsesområdet afhænger af ansættelsesformen. Det er en forudsætning for din ansættelse, at du kan opnå en sikkerhedsgodkendelse via PET-graden Hemmeligt . Vil du vide mere? Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte direktør Birgitte Hansen på telefon 2497 8766. Interesserede kandidater kan få tilsendt et notat, der beskriver retningen for styrelsen samt vores ledelsesgrundlag. Ansøgning Send din ansøgning, cv og eksamensbevis elektronisk senest mandag den 2. december 2019. Du søger stillingen via www.uvm.dk job. Hvis du er tjenestemand, skal din ansøgning stiles til Dronningen. Vi forventer at holde samtaler i uge 50 og 51, og vi håber at byde velkommen til den nye vicedirektør den 1. februar 2020. Styrelsen for Undervisning og Kvalitet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap til at søge.Vil du være med til at sætte retning for en styrelse med stor samfundsmæssig betydning? Vil du bidrage til at indfri vores ambition om at gøre det lettere for skoler og uddannelsesinstitutioner at give god undervisning? Så er du måske den nye vicedirektør til Styrelsen for Undervisning og Kvalitet.

Om jobbet
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet løser en række vigtige samfundsopgaver, der tiltrækker sig betydelig politisk opmærksomhed og som har stor betydning for undervisningssektoren. Som vicedirektør skal du formå at balancere mange forskellige hensyn, have gode samarbejdsevner og samtidig hele tiden holde et skarpt blik på retningen for styrelsen.

Som vicedirektør får du ledelsesansvar for et antal kontorchefer og deres respektive fagområder. Præcist hvilke områder, du får ansvar for, vil blive aftalt i den nye direktion. Men uagtet den konkrete arbejdsdeling skal vi sammen i direktionen sikre, at styrelsen:

  • udbetaler tilskud til uddannelsesinstitutioner – ca. 40 mia. kr. årligt
  • udvikler indholdet i fagene i fx folkeskolen, gymnasier, eud og AMU
  • understøtter kvalitetsudvikling i dagtilbud, skoler og uddannelsesinstitutioner
  • fører fagligt og økonomisk tilsyn med undervisning og uddannelsesinstitutioner
  • bevilliger og håndterer specialpædagogisk støtte til elever
  • udvikler og gennemfører prøver, test og eksamener
  • udvikler ny viden som kan styrke undervisningen
  • udsteder bekendtgørelser, vejledninger mv.
Vi har en række opgaver knyttet til ministerbetjening og politikudvikling. Som vicedirektør i styrelsen får du derfor både en tæt berøring med undervisningssektoren og til departementet og det politiske niveau.

Du bliver en del af direktionen, som består af en direktør og i alt tre vicedirektører. I direktionen lægger vi vægt på både at kende den vigtige detalje og se helheden. Vi stiller krav til hinanden og har derfor også store forventninger til vores kommende kollega.


Om dig
Vi leder efter en vicedirektør, som:

  • sammen med resten af direktionen kan sætte retning for styrelsens arbejde
  • har ledelsesmæssig tyngde og udstråling og evner at lede og motivere gennem ledere
  • vil være med til at omsætte vores ledelsesgrundlag til god ledelse i det daglige
  • har erfaring med politikudvikling og håndtering af politiske processer
  • har blik for drift og er god til at lede implementering af reformer
  • er pragmatisk og skaber resultater sammen med vores mange interessenter
  • vil være med til at udvikle organisationen og vores opgavevaretagelse
Vi forventer, at du har en uddannelsesmæssig baggrund som cand.jur., cand.scient.pol., cand.polit. el.lign. Vores præference går i retning af en jurist, fordi den kompetence pt. ikke er repræsenteret i direktionen, men det er ikke et absolut krav.


Om os
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet er en del af Børne- og Undervisningsministeriet. Styrelsen arbejder for at understøtte ministeriets overordnede mål om at sikre fagligt stærke uddannelser til alle. I styrelsen har vi derfor sat den retning, at vores arbejde skal ’gøre det lettere at give god undervisning’.

Styrelsen har ca. 480 medarbejdere. De store medarbejdergrupper er samfundsvidenskabelige kandidater, lærere og hk’ere. En del af styrelsen (ca. 95 medarbejdere) skal som led i Bedre Balance II flytte til Holbæk i 2021.

Vi har en attraktiv arbejdsplads, hvor høje ambitioner og et godt fællesskab går hånd i hånd. Du kan læse mere om os på www.stukuvm.dk.

Styrelsen er en del af Børne- og Undervisningsministeriets koncern, der ud over os består af departementet og Styrelsen for It og Læring samt tre statsinstitutioner og en række råd, nævn og udvalg. Se evt. yderligere på www.uvm.dk.


Løn- og ansættelsesvilkår
Som vicedirektør refererer du til styrelsesdirektøren. Stillingen er klassificeret i løngruppe 2 (lønramme 38). Løn- og ansættelsesvilkår forhandles efter rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen ønskes besat på et 5-årigt åremål på overenskomstvilkår. Hvis du i forvejen er tjenestemand, vil ansættelse som tjenestemand være en mulighed.

Ansættelsesområdet afhænger af ansættelsesformen.

Det er en forudsætning for din ansættelse, at du kan opnå en sikkerhedsgodkendelse via PET-graden ”Hemmeligt”.


Vil du vide mere?
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte direktør Birgitte Hansen på telefon 2497 8766. Interesserede kandidater kan få tilsendt et notat, der beskriver retningen for styrelsen samt vores ledelsesgrundlag.


Ansøgning
Send din ansøgning, cv og eksamensbevis elektronisk senest mandag den 2. december 2019. Du søger stillingen via www.uvm.dk/job. Hvis du er tjenestemand, skal din ansøgning stiles til Dronningen.

Vi forventer at holde samtaler i uge 50 og 51, og vi håber at byde velkommen til den nye vicedirektør den 1. februar 2020.

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap til at søge.

Undervisningsministeriet Fr.Holm 21København K2019-11-08T00:00:002019-12-02T00:00:00
330122636VicedirektørRobot VICEDIREKTØR TIL VIVE VIVE Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd søger en ambitiøs og alsidig vicedirektør til at understøtte den strategiske udvikling og drift af en ledende vidensinstitution på velfærdsområdet. Om VIVE VIVE er en uafhængig national forsknings- og analyseinstitution under Social- og Indenrigsministeriet. VIVEs overordnede ledelse varetages af bestyrelsen og den daglige ledelse varetages af direktøren i spidsen for ledelsesgruppen. VIVE bedriver uvildig praksisnær og styringsrelevant forskning og analyse på et internationalt anerkendt videnskabeligt grundlag. VIVE blev til som fusion af KORA og SFI i sommeren 2017. VIVE forener produktion og formidling af viden om velfærdssamfundets udvikling, borgernes levevilkår og indretningen af den offentlige sektor, herunder fremme af kvalitetsudvikling, bedre ressourceanvendelse og styring. VIVE bidrager til at styrke vidensgrundlaget for udvikling af velfærdssamfundet og beslutningsgrundlaget for lovgivning, forvaltning og praksis på nationalt, regionalt og lokalt niveau VIVE er organiseret i seks faglige afdelinger VIVE Social VIVE Arbejde og Ældre VIVE Sundhed VIVE Børn og Uddannelse VIVE Effektmåling og VIVE Styring og Ledelse. Hertil kommer VIVEs understøttende afdelinger. VIVE har kontorer i København og Aarhus. Mange af VIVEs projekter går på tværs af afdelinger og lokationer. Stillingen Vicedirektøren refererer til, og er i relevante sammenhænge stedfortræder for, direktøren og indgår i et tæt dagligt samarbejde med denne samt forskningsdirektør, administrationschef og den øvrige ledelsesgruppe. Vicedirektøren understøtter direktørens ledelsesarbejde, herunder forberedelse af ledermøder og seminarer og understøtter strategiske tværgående indsatser, i ledergruppen samt mellem afdelinger og lokationer med effektiv implementering og koordinering for øje. Vicedirektøren er bindeled mellem direktøren og organisationens konkrete faglige og administrative udvikling og drift. Vicedirektøren har det overordnede ansvar for datasikkerhed i samarbejde med administrationschefen for samspil mellem ansøgninger og tilbud i samarbejde med tilbuds- og projektudviklingschefen og for det overordnede arbejde med faglig kvalitetssikring i samarbejde med forskningsdirektøren. Vicedirektøren gennemfører relevante strategiske udviklingsprojekter i VIVE og repræsenterer VIVE udadtil i relevante netværk mv. Vicedirektøren er desuden personaleleder for underliggende enheder, pt. ledelsessekretariat og tilbuds- og projektudviklingschef samt gruppen af studenter tilknyttet forsknings- og analyseafdelingerne. Kvalifikationer Vi søger en ambitiøs, udadvendt og samarbejdsorienteret vicedirektør, der har et skarpt udviklingsorienteret og strategisk blik samt veludviklet organisationsforståelse. Vicedirektøren kommer i vidt omfang til at agere på de indre linjer på tværs af afdelinger og lokationer og skal mestre et tværgående overblik og oversættelse mellem organisationens forskellige enheder. Vi lægger vægt på, at vores vicedirektør har flere af følgende kompetencer: En relevant videregående uddannelse og en analytisk skarphed på tværs af VIVEs områder. Solid erfaring med forskning, evaluering eller analyser, herunder kendskab til vilkårene for en forretningsorienteret finansiering af disse kerneydelser. En klar sans for organisatorisk understøttelse af faglige og strategiske mål og evne til samspil med administrationen. Solid ledelseserfaring, baseret på en respektfuld og dialogsøgende ledelsesstil og evnen til at bruge og trække på medarbejdernes erfaring og viden. Højt personligt engagement og integritet samt evnen til at motivere og samarbejde med medarbejdere, andre ledere og eksterne samarbejdspartnere Evne til at tænke strategisk samt lede og implementere strategiske forandringer både snævert i forhold til eget ledelsesområde og bredt i forhold til VIVE. Har og evner at udbygge et godt netværk med eksterne samarbejdspartnere Er inddragende, anerkendende og omgængelig med øje for et godt arbejdsmiljø Er en holdspiller, som kan bidrage til arbejdet i en samlet ledelsesgruppe Yderligere oplysninger For yderligere information om VIVE henvises til www.vive.dk. Du er også meget velkommen til at kontakte VIVEs direktør Lotte Jensen (på loje@vive.dk eller tlf. 25 13 38 13). Ansættelsesvilkår Vi håber, at du kan tiltræde senest den 1. februar 2020. Du ansættes på overenskomstmæssige vilkår, og som udgangspunkt i en ansættelse på åremål med en ansættelsesperiode på 5 år med mulighed for forlængelse i op til yderligere 3 år. Du bliver ansat på kontraktvilkår i løngruppe 1 i henhold til Rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Hertil kommer åremålstillæg og kvalifikationstillæg, som aftales konkret ud fra din baggrund, erfaring og dit ansættelsesforhold i VIVE. VIVE har kontor i København og Aarhus. Ansøgere bedes indikere den foretrukne fysiske placering i ansøgningen, herunder overvejelser over ledelse på tværs af flere lokationer. En del rejseaktivitet i Danmark må påregnes som en del af stillingen. Ansættelsesprocedure Vi skal have modtaget din ansøgning senest torsdag den 27. november 2019 kl. 12. Du søger stillingen via vores elektroniske ansøgningssystem, som du finder ved at trykke på linket nedenfor. Vi forventer at din ansøgning indeholder: Motiveret ansøgning CV indeholdende oplysninger om uddannelse, joberfaringer, erfaring med forskning og analyse m.v. Eksamenspapirer En kort beskrivelse af dig som vicedirektør (maks. 4 sider). Beskrivelsen skal indeholde tanker om dine ledelsesmæssige visioner ift. stillingen som vicedirektør i VIVE. Beskrivelsen kan også indeholde beskrivelser af dine ledelseserfaringer af relevans for den beskrevne opgave. Vi forventer at gennemføre 1. samtalerunde den 3. december og 2. samtalerunde den 12. december 2019. De, der går videre til en evt. 2. samtalerunde, kan forvente at skulle gennemgå en test, og ved 2. samtale medvirker en konsulent fra Genitor. VIVE ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle kvalificerede uanset personlig baggrund til at søge.

VICEDIREKTØR TIL VIVE

VIVE – Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd søger en ambitiøs og alsidig vicedirektør til at understøtte den strategiske udvikling og drift af en ledende vidensinstitution på velfærdsområdet.

Om VIVE VIVE er en uafhængig national forsknings- og analyseinstitution under Social- og Indenrigsministeriet. VIVEs overordnede ledelse varetages af bestyrelsen og den daglige ledelse varetages af direktøren i spidsen for ledelsesgruppen.

VIVE bedriver uvildig praksisnær og styringsrelevant forskning og analyse på et internationalt anerkendt videnskabeligt grundlag. VIVE blev til som fusion af KORA og SFI i sommeren 2017. VIVE forener produktion og formidling af viden om velfærdssamfundets udvikling, borgernes levevilkår og indretningen af den offentlige sektor, herunder fremme af kvalitetsudvikling, bedre ressourceanvendelse og styring. VIVE bidrager til at styrke vidensgrundlaget for udvikling af velfærdssamfundet og beslutningsgrundlaget for lovgivning, forvaltning og praksis på nationalt, regionalt og lokalt niveau

VIVE er organiseret i seks faglige afdelinger; VIVE Social; VIVE Arbejde og Ældre; VIVE Sundhed; VIVE Børn og Uddannelse; VIVE Effektmåling og VIVE Styring og Ledelse. Hertil kommer VIVEs understøttende afdelinger. VIVE har kontorer i København og Aarhus. Mange af VIVEs projekter går på tværs af afdelinger og lokationer.

Stillingen Vicedirektøren refererer til, og er i relevante sammenhænge stedfortræder for, direktøren og indgår i et tæt dagligt samarbejde med denne samt forskningsdirektør, administrationschef og den øvrige ledelsesgruppe.

Vicedirektøren understøtter direktørens ledelsesarbejde, herunder forberedelse af ledermøder og –seminarer og understøtter strategiske tværgående indsatser, i ledergruppen samt mellem afdelinger og lokationer med effektiv implementering og koordinering for øje.

Vicedirektøren er bindeled mellem direktøren og organisationens konkrete faglige og administrative udvikling og drift. Vicedirektøren har det overordnede ansvar for datasikkerhed i samarbejde med administrationschefen; for samspil mellem ansøgninger og tilbud i samarbejde med tilbuds- og projektudviklingschefen og for det overordnede arbejde med faglig kvalitetssikring i samarbejde med forskningsdirektøren.

Vicedirektøren gennemfører relevante strategiske udviklingsprojekter i VIVE og repræsenterer VIVE udadtil i relevante netværk mv.

Vicedirektøren er desuden personaleleder for underliggende enheder, pt. ledelsessekretariat og tilbuds- og projektudviklingschef samt gruppen af studenter tilknyttet forsknings- og analyseafdelingerne.

Kvalifikationer Vi søger en ambitiøs, udadvendt og samarbejdsorienteret vicedirektør, der har et skarpt udviklingsorienteret og strategisk blik samt veludviklet organisationsforståelse. Vicedirektøren kommer i vidt omfang til at agere på de indre linjer på tværs af afdelinger og lokationer og skal mestre et tværgående overblik og oversættelse mellem organisationens forskellige enheder.

Vi lægger vægt på, at vores vicedirektør har flere af følgende kompetencer:

  • En relevant videregående uddannelse og en analytisk skarphed på tværs af VIVEs områder.
  • Solid erfaring med forskning, evaluering eller analyser, herunder kendskab til vilkårene for en forretningsorienteret finansiering af disse kerneydelser.
  • En klar sans for organisatorisk understøttelse af faglige og strategiske mål og evne til samspil med administrationen.
  • Solid ledelseserfaring, baseret på en respektfuld og dialogsøgende ledelsesstil og evnen til at bruge og trække på medarbejdernes erfaring og viden.
  • Højt personligt engagement og integritet samt evnen til at motivere og samarbejde med medarbejdere, andre ledere og eksterne samarbejdspartnere
  • Evne til at tænke strategisk samt lede og implementere strategiske forandringer – både snævert i forhold til eget ledelsesområde og bredt i forhold til VIVE.
  • Har og evner at udbygge et godt netværk med eksterne samarbejdspartnere
  • Er inddragende, anerkendende og omgængelig med øje for et godt arbejdsmiljø
  • Er en holdspiller, som kan bidrage til arbejdet i en samlet ledelsesgruppe



Yderligere oplysninger

For yderligere information om VIVE henvises til www.vive.dk. Du er også meget velkommen til at kontakte VIVEs direktør Lotte Jensen (på loje@vive.dk eller tlf. 25 13 38 13).

Ansættelsesvilkår

Vi håber, at du kan tiltræde senest den 1. februar 2020. Du ansættes på overenskomstmæssige vilkår, og som udgangspunkt i en ansættelse på åremål med en ansættelsesperiode på 5 år med mulighed for forlængelse i op til yderligere 3 år. Du bliver ansat på kontraktvilkår i løngruppe 1 i henhold til Rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Hertil kommer åremålstillæg og kvalifikationstillæg, som aftales konkret ud fra din baggrund, erfaring og dit ansættelsesforhold i VIVE. VIVE har kontor i København og Aarhus. Ansøgere bedes indikere den foretrukne fysiske placering i ansøgningen, herunder overvejelser over ledelse på tværs af flere lokationer. En del rejseaktivitet i Danmark må påregnes som en del af stillingen.

Ansættelsesprocedure

Vi skal have modtaget din ansøgning senest torsdag den 27. november 2019 kl. 12. Du søger stillingen via vores elektroniske ansøgningssystem, som du finder ved at trykke på linket nedenfor.

Vi forventer at din ansøgning indeholder:

  • Motiveret ansøgning
  • CV indeholdende oplysninger om uddannelse, joberfaringer, erfaring med forskning og analyse m.v.
  • Eksamenspapirer
  • En kort beskrivelse af dig som vicedirektør (maks. 4 sider). Beskrivelsen skal indeholde tanker om dine ledelsesmæssige visioner ift. stillingen som vicedirektør i VIVE. Beskrivelsen kan også indeholde beskrivelser af dine ledelseserfaringer af relevans for den beskrevne opgave.

Vi forventer at gennemføre 1. samtalerunde den 3. december og 2. samtalerunde den 12. december 2019. De, der går videre til en evt. 2. samtalerunde, kan forvente at skulle gennemgå en test, og ved 2. samtale medvirker en konsulent fra Genitor.


VIVE ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle kvalificerede uanset personlig baggrund til at søge.



VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for VelfærdKøbenhavn K2019-11-12T00:00:002019-11-27T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Director, Medical Affairs

RADIOMETER MEDICAL ApS

Brønshøj
About Us At Radiometer, our mission is to help caregivers make diagnostic decisions that save lives. To provide caregivers the insight and confidence that help them arrive at the right diagnostic decisions decisions that in the end help save lives. ...
Indrykket:4. november 2019
Udløbsdato:25. november 2019

Børne- og Undervisningsministeriet søger departementschef

Undervisningsministeriet Fr.Holm 21

København K
Børne- og Undervisningsministeriet har det overordnede ressortansvar for dagtilbud, folkeskolen, frie grundskoler, den forberedende grunduddannelse, ungdomsuddannelser, voksen- og efteruddannelser, frie fagskoler m.m. I ministeriet arbejder vi samme...
Indrykket:4. november 2019
Udløbsdato:18. november 2019

Direktør for Transportdivisionen: Har du ANLÆG for strategisk ledelse?

mind

København S
Så er du måske den rettet til at bane vejen som direktør for Tyréns transportdivision og sikre dens fremtidige plads i markedet. Som direktør for transportdivisionen i Tyréns bliver én af dine første opgaver at videreudvikle strategien for divisione...
Indrykket:6. november 2019
Udløbsdato:1. januar 2020

Vicedirektør til Styrelsen for Undervisning og Kvalitet

Undervisningsministeriet Fr.Holm 21

København K
Vil du være med til at sætte retning for en styrelse med stor samfundsmæssig betydning? Vil du bidrage til at indfri vores ambition om at gøre det lettere for skoler og uddannelsesinstitutioner at give god undervisning? Så er du måske den nye vicedi...
Indrykket:8. november 2019
Udløbsdato:2. december 2019

Vicedirektør

VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd

København K
VICEDIREKTØR TIL VIVE VIVE Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd søger en ambitiøs og alsidig vicedirektør til at understøtte den strategiske udvikling og drift af en ledende vidensinstitution på velfærdsområdet. Om VIVE VIVE er en ...
Indrykket:12. november 2019
Udløbsdato:27. november 2019