Gem job

Familiebehandler søges til barselsvikariat i Social Familieteam

Familiebehandler søges til barselsvikariat i Social Familieteam, Horsens Kommune pr. 3. oktober 2022.

Da en af vores dygtige familiebehandlere skal på barsel søger vi en ny kollega med opstart d. 3. oktober.

Om Familiecentret og Social Familieteam:
Social Familieteam er forankret i Familiecentret, som ligeledes består af Etnisk Familieteam, Special Familieteam, Familieplejen, Familiebehandlingen samt Administrationen.
Social Familieteam er opdelt i flere teams, som løser forskellige opgaver:

  • Frontteam på 4 medarbejdere, som fungerer som modtagelse til hele Familiecentret
  • 5 skolesocialrådgivere, som arbejder forebyggende ved at yde råd og vejledning til forældre, dagtilbud og skole.
  • 25 Familierådgivere med myndighed, som arbejder med råd og vejledning jf. §11, udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser samt sagsbehandler efter §52.
  • 8 familiebehandlere som hovedsagligt løser kortere familiebehandlingsforløb
  • Kontaktpersonsordning som består af 2 medarbejdere.
  • En afdelingsleder samt to faglige koordinatorer.

Arbejdsopgaverne:
Det ledige vikariat er blandt familiebehandlerne i Social Familieteam. Som familiebehandler i Social Familieteam vil man blive en del af et team, som består af i alt 8 familiebehandlere, som hovedsagligt løser opgaver jf. servicelovens § 11.3. Opgaverne er præget af at være afgrænsede og der bevilliges enten samtaleforløb på 5 eller 10 samtaler afhængig af problemstillingen. Det er hovedsagligt råd og vejledning som ydes og ikke terapi eller decideret behandling. Opgaveporteføljen vil variere og kan bl.a. spænde fra opdragelsesproblemstillinger, til børn med voldsom adfærd til børn som udviser selvskadende adfærd blandt meget andet. Som familiebehandler er man ansvarlig for selv at tilrettelægge sine forløb og koordinere sin tid under hensyntagen til opgaven og borgerne.
Der kan forekomme andre opgaver end § 11.3 opgaver f.eks. samværsopgaver eller enkelte forløb jf. servicelovens § 52, dvs. længerevarende indsatser.

Vi afholder ugentlig teammøder, hvor man kan drøfte og sparre med sine kolleger og hvor faglig koordinator ligeledes deltager. Derudover vil man også modtage ekstern supervision flere gange om året.

Vi har et introduktionsprogram, som nye medarbejdere skal følge og som sikrer god oplæring, så man kommer godt i gang med opgaverne.

Som afdeling og arbejdsplads går vi meget op i at opretholde en god kultur og et godt arbejdsmiljø. Det er vigtigt for os at opretholde et højt fagligt niveau samtidig med, at vi har plads til at spørge ind til hinanden, grine sammen og være social med hinanden. Vi har en forventning om at man som ny medarbejder vil bidrage til at opretholde dette.


Vi forventer, at du:
  • Er uddannet pædagog eller socialrådgiver, gerne med relevant efteruddannelse
  • Kan arbejde med børn, unge og forældre som kan have komplekse problemstillinger herunder diagnoser som ADHD eller lignende
  • Har kendskab til og kan omsætte systemisk tænkning og den løsningsfokuserede tilgang
  • Kan overskue og håndtere komplekse problemstillinger
  • Trives med både teamarbejde og selvstændigt arbejde – og kan arbejde struktureret
  • Har kørekort og gerne egen bil og ser en fordel i fleksible arbejdstider.

Øvrige oplysninger:
Stillingen er en deltidsstilling på 32 timer pr. uge, og arbejdstiden er vekslende, afhængigt af den individuelle indsats. Der kan i meget sjældne tilfælde forekomme weekendarbejde.
  • Børne og straffeattest indhentes
  • Tiltrædelse: D. 3. oktober 2022
  • Ansættelsessted: Familiecentret, Robert Holms vej 5, 8700 Horsens (vi flytter dog til nyt rådhus på C.M. Østergaardsvej i begyndelsen af 2023)
  • Løn og ansættelsesforhold: Ifølge gældende overenskomst
  • Ansøgningsfrist: Torsdag d. 11. august og ansøgere udvælges fredag d. 12. august
  • Ansættelsessamtaler: Afholdes torsdag d. 18. august i tidsrummet kl. 12.00-17.00
Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Faglig koordinator Maria Christensen på tlf. nr. 23 60 43 11 eller afdelingsleder Mads Vincenti på tlf. 51 72 26 83, for begges vedkommende dog kun i perioden 8-11. august pga. sommerferie.

 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


ellerGem job

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Horsens Kommune søger en familiebehandler med erfa...

Børn og Forebyggelse

Horsens
Horsens Kommune søger en familiebehandler med erfaring fra børne- og familieområdet Vi har et barselsvikariat 37 timer i 6 måneder i Etnisk Familieteam ledig pr. 1. oktober 2022 og søger derfor en familiebehandler med erfaring inden for børne- og fam...
31. juli 2022

Familiebehandler søges til barselsvikariat i Social Familieteam

Familiebehandler søges til barselsvikariat i Social Familieteam, Horsens Kommune pr. 3. oktober 2022.

Da en af vores dygtige familiebehandlere skal på barsel søger vi en ny kollega med opstart d. 3. oktober.

Om Familiecentret og Social Familieteam:
Social Familieteam er forankret i Familiecentret, som ligeledes består af Etnisk Familieteam, Special Familieteam, Familieplejen, Familiebehandlingen samt Administrationen.
Social Familieteam er opdelt i flere teams, som løser forskellige opgaver:

  • Frontteam på 4 medarbejdere, som fungerer som modtagelse til hele Familiecentret
  • 5 skolesocialrådgivere, som arbejder forebyggende ved at yde råd og vejledning til forældre, dagtilbud og skole.
  • 25 Familierådgivere med myndighed, som arbejder med råd og vejledning jf. §11, udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser samt sagsbehandler efter §52.
  • 8 familiebehandlere som hovedsagligt løser kortere familiebehandlingsforløb
  • Kontaktpersonsordning som består af 2 medarbejdere.
  • En afdelingsleder samt to faglige koordinatorer.

Arbejdsopgaverne:
Det ledige vikariat er blandt familiebehandlerne i Social Familieteam. Som familiebehandler i Social Familieteam vil man blive en del af et team, som består af i alt 8 familiebehandlere, som hovedsagligt løser opgaver jf. servicelovens § 11.3. Opgaverne er præget af at være afgrænsede og der bevilliges enten samtaleforløb på 5 eller 10 samtaler afhængig af problemstillingen. Det er hovedsagligt råd og vejledning som ydes og ikke terapi eller decideret behandling. Opgaveporteføljen vil variere og kan bl.a. spænde fra opdragelsesproblemstillinger, til børn med voldsom adfærd til børn som udviser selvskadende adfærd blandt meget andet. Som familiebehandler er man ansvarlig for selv at tilrettelægge sine forløb og koordinere sin tid under hensyntagen til opgaven og borgerne.
Der kan forekomme andre opgaver end § 11.3 opgaver f.eks. samværsopgaver eller enkelte forløb jf. servicelovens § 52, dvs. længerevarende indsatser.

Vi afholder ugentlig teammøder, hvor man kan drøfte og sparre med sine kolleger og hvor faglig koordinator ligeledes deltager. Derudover vil man også modtage ekstern supervision flere gange om året.

Vi har et introduktionsprogram, som nye medarbejdere skal følge og som sikrer god oplæring, så man kommer godt i gang med opgaverne.

Som afdeling og arbejdsplads går vi meget op i at opretholde en god kultur og et godt arbejdsmiljø. Det er vigtigt for os at opretholde et højt fagligt niveau samtidig med, at vi har plads til at spørge ind til hinanden, grine sammen og være social med hinanden. Vi har en forventning om at man som ny medarbejder vil bidrage til at opretholde dette.


Vi forventer, at du:
  • Er uddannet pædagog eller socialrådgiver, gerne med relevant efteruddannelse
  • Kan arbejde med børn, unge og forældre som kan have komplekse problemstillinger herunder diagnoser som ADHD eller lignende
  • Har kendskab til og kan omsætte systemisk tænkning og den løsningsfokuserede tilgang
  • Kan overskue og håndtere komplekse problemstillinger
  • Trives med både teamarbejde og selvstændigt arbejde – og kan arbejde struktureret
  • Har kørekort og gerne egen bil og ser en fordel i fleksible arbejdstider.

Øvrige oplysninger:
Stillingen er en deltidsstilling på 32 timer pr. uge, og arbejdstiden er vekslende, afhængigt af den individuelle indsats. Der kan i meget sjældne tilfælde forekomme weekendarbejde.
  • Børne og straffeattest indhentes
  • Tiltrædelse: D. 3. oktober 2022
  • Ansættelsessted: Familiecentret, Robert Holms vej 5, 8700 Horsens (vi flytter dog til nyt rådhus på C.M. Østergaardsvej i begyndelsen af 2023)
  • Løn og ansættelsesforhold: Ifølge gældende overenskomst
  • Ansøgningsfrist: Torsdag d. 11. august og ansøgere udvælges fredag d. 12. august
  • Ansættelsessamtaler: Afholdes torsdag d. 18. august i tidsrummet kl. 12.00-17.00
Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Faglig koordinator Maria Christensen på tlf. nr. 23 60 43 11 eller afdelingsleder Mads Vincenti på tlf. 51 72 26 83, for begges vedkommende dog kun i perioden 8-11. august pga. sommerferie.

 

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+
Gem

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Horsens Kommune søger en familiebehandler med erfa...

Børn og Forebyggelse

Horsens
Horsens Kommune søger en familiebehandler med erfaring fra børne- og familieområdet Vi har et barselsvikariat 37 timer i 6 måneder i Etnisk Familieteam ledig pr. 1. oktober 2022 og søger derfor en familiebehandler med erfaring inden for børne- og fam...
31. juli 2022