Farmaceut til Kapacitetscenter i Forsvaret

Er du interesseret i et spændende job som farmaceut i et dynamisk miljø, hvor udvikling, optimering samt fokus på kunden er en naturlig del af en travl hverdag? Er du innovativ og fleksibel i din opgaveløsning, og vil du være med til at skabe resultater i en fremsynet og anderledes virksomhed? Så er du personen, vi ønsker at ansætte i Forsvarets Forsyning Depot og Distribution (FDD) i Brabrand.

Om os

Kapacitetscentret for Lægemidler består af 3 medarbejdere: dig, en farmaceutkollega og en manager, som du refererer direkte til. Kapacitetscentret er Forsvarets kompetencecenter på lægemidler og er herunder ressortansvarlig for det tilknyttede bestemmelsesgrundlag samt ansvarlig for den overordnede controlling af Forsvarets samlede lægemiddelbeholdninger. Kapacitetscentret repræsenterer ligeledes Forsvaret i en række internationale og nationale fora, hvor lægemidler behandles.

Kapacitetscenter for lægemidler indgår som en del af Forretningsområde Koncernfælles Kapaciteter (FKK). Forretningsområdet har ansvar og opgaver, der spænder vidt, lige fra gennemførelse af EU-udbud på rammeaftaler kombineret med optimale lokalindkøb, over beskrivelse af forvaltningsgrundlag i form af bestemmelser, vejledninger og direktiver, til controlling, udvikling og optimering af FDD depoter, lagre og transport samt Forsvarets forvaltning ved udlejning, ind- og udlån af materiel.

Ud over Kapacitetscenter for Lægemidler så er forretningsområdet organisatorisk opdelt i et Lagerelement (analyse- og controlling kapacitet), et Kapacitetscenter for Kommercielle Transportydelser, et Kapacitetscenter for Lokalkøbsvarer, Emballage og Lagermateriel samt et Kapacitetscenter for Drivmidler.

Kapacitetscentrene har hver især ansvaret for anskaffelse og drift af materiel og serviceydelser inden for deres respektive ansvarsområder.

Forretningsområdet fungerer som en koordinerende og samlende organisation i relation til forsyningstjenesten til hele Forsvaret og indgår organisatorisk i staben for FDD, som er en division under Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse.

I forretningsområdet får du 16 kollegaer, der alle dækker forskellige ansvarsområder og alle med forskellige uddannelsesmæssige og faglige baggrunde. Forretningsområdet består både af militært og civilt ansatte medarbejdere, og vi er fysisk placeret i Brabrand – Aarhus.
Til trods for de meget forskellige opgaver og faglige kompetencer og baggrunde er forretningsområdet karakteriseret ved en fordomsfri og uformel tone, hvor det er de gode argumenter, der sejrer, uanset om det er medarbejder, leder eller chef, der fremsætter dem.

Kulturen i forretningsområdet er serviceorienteret og innovativ, og der er fokus på medarbejderindflydelse. Vi prioriterer at løse vores opgaver på et højt fagligt niveau, hvor alle har gode muligheder for at præge opgavens proces og har frie hænder til at udvikle deres område.


Om stillingen

Som farmaceut skal du sammen med din farmaceutkollega hjælpe de 8 lokalkøbscentre i forbindelse med indkøb af lægemidler og være bindeled til Forsvarets rammeaftale apotek. Du skal yde generel rådgivning om lægemidler til Forsvarets sundheds- og lægefaglige personale. Du skal oprette og vedligeholde stamdata på lægemidler, opdatere rekommandationslister og bidrage til efterfølgende opdateringer af standardsortimenter.

Af øvrige opgaver kan også nævnes:
• Bidrage med rådgivning i forbindelse med udvikling af nye koncepter for håndtering af medicin i Forsvaret.
• Bidrage med input og rådgivning i forbindelse med udvikling af nye anvendelsesmuligheder for medicin i Forsvaret.
• Kvalitetskontrollere og følge op på bestillinger af lægemidler, herunder faglig vurdering af præparatvalg og sikring af, at den tildelte økonomiske ramme overholdes
• Gennemføre dele eller komplette anskaffelser af lægemidler mv. med tilhørende introduktion, herunder at tilvejebringe beslutningsgrundlag for indkøb af lægemidler til Forsvaret.
• Udarbejde faglige og tekniske publikationer samt vejledninger for håndtering af lægemidler.
• Gennemføre tilsyn hos enheder i Forsvaret, der bruger lægemidler.
• Udarbejde nyhedsbreve og vedligeholde kapacitetscentrets hjemmeside.


Om dig

Du er uddannet farmaceut og har minimum 2 års erhvervserfaring, hvor du har erhvervet kendskab til de processer, der normalt forbindes med drift af et apotek. Det er en fordel, hvis du har kørekort til bil.

Vi lægger vægt på, at du er en stærk planlægger, som opnår resultater gennem en stringent analytisk og selvstændig tilgang til opgaver og projekter. Ligeledes efterspørger vi en stærk administrator, der er i stand til at bringe de opgaver, vi løser i kapacitetscentret, i mål på en effektiv og systematiseret måde. Din indstilling til sagsbehandling hviler på helhedssyn, samarbejde og fleksibilitet. Du kan navigere i en stor organisation og trives med at bygge og vedligeholde netværk.

Herudover står du fast i et miljø med mange interessenter og skiftende forretningsvilkår. Du har gode samarbejdsevner. Du evner at kommunikere på et klart og tydeligt sprog mundtligt og skriftligt, ligesom du mestrer engelsk i skrift og tale. Du har stærke it-færdigheder, og det er en fordel, hvis du endvidere har kendskab til ERP-systemet SAP.


Ansættelsesvilkår

Du bliver ansat og aflønnet efter den gældende overenskomst for akademikere i staten. Basislønnen udgør, afhængig af anciennitet, mellem 25.140 kr. – 30.635 kr. pr. måned. Dertil ydes et farmaceuttillæg på 818 kr. pr. måned. Afhængig af kvalifikationer er der mulighed for at forhandle tillæg. Der er til jobbet knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning på 17,1 %.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal blandt andet kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsen.

Kontakt og ansøgning
Hvis du har spørgsmål om stillingen, er du velkommen til at kontakte kaptajn Henrik Kilt-Lindblad på mail fmi-f-fkk11@mil.dk eller på telefon 7281 6090. Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesforhold, kan du kontakte HR-konsulent Charlotte Møller Nielsen på telefon 7281 9182.

Send din ansøgning via linket. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes som pdf-filer. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel jobsamtale. Vær opmærksom på at indkaldelse til samtale sker via mail, som evt. kan ende i dit spamfilter.

Den korrekte ansøgningsfrist er søndag den 4. marts 2018. Vi forventer at gennemføre interviews af udvalgte kandidater mandag den 12. marts 2018 med henblik på ansættelse den 1. maj 2018 eller hurtigst muligt derefter.

Forsvarsministeriets koncern er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen, fordi vi tror på, at forskellighed styrker opgaveløsningen gennem dynamik og nytænkning.

Om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) fungerer som materielfagligt videnscenter og logistisk myndighed. I samarbejde med Værnsfælles Forsvarskommando med underliggende værnsstabe, sikrer FMI rettidig støtte og forsyninger til Forsvarets igangværende operationer i ind- og udland. Det er FMI's opgave at anskaffe, vedligeholde og videreudvikle materielkapaciteter for alle Forsvarets myndigheder lige fra kampvogne, skibe og jagerfly til støvler, feltrationer og lommeknive.
FMI er en styrelse under Forsvarsministeriet og administrerer ca. en tredjedel af det samlede forsvarsbudget. Pengene bliver brugt til at yde den bedst mulige støtte til især de udsendte styrker og operative enheder.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Indrykket:19. januar 2018
Udløbsdato:16. marts 2018

Farmakonom søges.

Dronninglund Apotek

Som farmakonom er du: Kunde og serviceorienteret. Positiv, ansvarsbevidst, fleksibel og mødestabil. Udadvendt og med godt humør. Vi tilbyder: En god arbejdsplads hvor vi vægter faglighed og positiv omgangstone højt. Gode og hjælpsomme kollegaer. Gla...