Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Finance Controller til Hjallerup Maskinforretning A/S

Jobprofil:
Der er tale om et udfordrende og selvstændigt job i en virksomhed med et højt aktivitetsniveau, dog præget af en sæson, der løber fra marts til oktober.
Med reference til økonomichefen, vil du som controller få væsentlig indflydelse i virksomhedens økonomirapportering. Den overordnede opgave består – i samarbejde med økonomichefen - i at sikre alle funktioner i økonomiafdelingen samt relevant rapportering.

Det er vigtigt, at du kan deltage i de daglige opgaver i økonomifunktionen samt også være en aktiv deltager i den proces, der er i gang med optimeringer og omlægninger af processer for at gøre virksomheden rentabel.

Selve økonomifunktionen består udover økonomichefen af yderligere 3-4 medarbejdere.
Det kræves, at du er proaktiv og har øje for optimering af arbejdsprocesserne, samt at du sikrer et tæt samarbejde med de øvrige funktioner i virksomheden.
Virksomheden er inde i en turn-around-proces, og der er derfor stadig udfordringer indenfor tilrettelæggelse og effektivisering af de interne rutiner og kontrolfunktioner.

I jobbet er dine centrale ansvarsområder bl.a.:
• Væsentlig bidragyder i udarbejdelse af års-/månedsregnskaber og budgetter (herunder ansvarlig for de månedsvise periodiseringer og hensættelser)
• Budgetopfølgning for udvalgte områder
• Div. ”hardcore” regnskabsmæssige controlling-opgaver, fx. opfølgning på korrekt afløftet/indberettet moms
• Daglig og ugentlig rapportering (udarbejdelse af div. statistikmateriale) – herunder opflg. på salgskalkulationer samt gennemførte handler
• Udarbejdelse af driftsanalyser samt ad-hoc analyser
• Anlægskartotek og afskrivninger
• Administration af leasingkontrakter
• Administration af forsikringer
• Opfølgning/afstemning varelagre – udvalgte områder
• Vedligeholdelse af og opfølgning på stamdata – herunder fx. brugerrettigheder
• Aktiv bidragyder i div. procesoptimering – fx. processen omkring månedsafslutning
• Aktiv bidragyder i projektgruppen for udskiftning af ERP-system
• Deltage i videreudviklingen af den samlede økonomifunktion

Vi tilbyder:
Der er tale om en spændende stilling med en central placering i organisationen.

For den rette medarbejder vil der være gode udviklingsmuligheder, ligesom du kan se frem til følgende:
• Ansættelse i en dynamisk og vækstorienteret virksomhed
• En flad organisation med store muligheder for indflydelse
• Store frihedsgrader med mulighed for at sætte præg på funktionens udvikling
• Deltagelse i en spændende forandringsproces som en del af ”turn-around-processen”
• Ansættelse på attraktive vilkår

Personprofil:
Vi forventer, at du har en bred erfaring indenfor regnskabs- og økonomiområdet - eksempelvis erhvervet indenfor revisions-, produktions- eller servicebranchen.

Af faglige kompetencer forestiller vi os følgende:
• Uddannelse på min. bachelorniveau
• Erfaring med profitcenter-økonomistyring (matrix)
• Erfaring med eksekvering af Month-End og Year-End-Close processerne
• Erfaring med procesoptimering – herunder opbygning af interne kontroller mv.
• Stor erfaring med rapporteringer – herunder, at du stiller krav om kvalitet
• Superbruger i Excel er et krav
• Erfaring med Navision (og gerne XAL) er en fordel

Som person forventer vi, at du:
• arbejder analytisk, systematisk og struktureret med en praktisk tilgang til regnskabsaflæggelse og evner at skabe overblik og indblik
• evner at kommunikere på alle niveauer
• har et stort drive og commitment og i øvrigt er selvkørende og tager ansvar for egne opgaver og følger op
• er resultatorienteret med fokus på mål og vedholdenhed
• ser muligheder fremfor begrænsninger
• kan håndtere varierende arbejdsbyrde
• trives med forandringer og har lyst til at arbejde med kontinuerlige forbedringer
• har et godt humør og gode samarbejdsevner på tværs af organisationen

For yderligere information kontakt:
Økonomichef Kirsten Berthelsen på tlf.: +45 2893 3137 eller e-mail: kib@hjmf.dk

Ansøgningsfrist:
Vi afholder løbende samtaler og forventer, at stillingen besættes hurtigst muligt.

Send din ansøgning til:
HR-chef Alice Bøcker – amb@hjmf.dk

Om virksomheden:
Hjallerup Maskinforretning A/S servicerer og forhandler landbrugsmaskiner, med hovedvægt på AGCO produkter, Fendt, Valtra og Massey Ferguson.
Vi har et bredt produktsortiment på vores reservedelslagre og i vores butikker, som henvender sig til landmænd, entreprenører, industri og det private marked.
Hjallerup Maskinforretning har eksisteret i 90 år og har 110 ansatte med afdelinger i Hjallerup, Hjørring, Støvring, Aars og Randers. Læs mere på: www.hjmf.dk


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her