Gem job

FINANCIAL CONTROLLER – Leasingselskab i vækst

  • med reference til Underdirektøren i Økonomiafdelingen

Leasing Fyn Bank A/S

Bondovej 1 – DK 5250 Odense SV
Tlf.: +45 62 61 20 20

www.leasingfyn.dk

VIRKSOMHEDEN

Leasing Fyn Bank A/S har i snart 40 år gjort det lettere for små og mellemstore virksomheder at investere i nyt udstyr og materiel uden at skulle binde likviditet i maskiner, biler og andet udstyr. Det giver kunderne mulighed for at anvende pengene andre steder i virksomheden, hvor de skaber mere værdi.

Leasing Fyn Bank A/S har været i branchen siden 1983 og har derfor en solid erfaring. Den erfaring kommer kunderne til gode, fordi ekspertise og sund forretningssans er grundlaget for den troværdighed, som forretningen hviler på samt for den tillid, som deres kunder viser dem.

Virksomheden drives efter sunde værdier: Relationsorienterede, tilgængelige, fleksible, troværdige og seriøse.

Forretningen er vokset støt gennem årene, fordi stadig flere kunder vælger Leasing Fyn som deres foretrukne samarbejdspartner. Udviklingen skyldes ikke mindst, at virksomheden gør sig umage med at vejlede og rådgive sine kunder, bruger tid på at skabe gode relationer, og fører en sund og seriøs kreditpolitik.

Der er pt. 56 ansatte og virksomheden er ejet af Sparekassen Sjælland-Fyn A/S, Middelfart Sparekasse og Fynske Bank A/S i fællesskab.

I 2021 indgik Leasing Fyn nye leasingaftaler og lån for ca. DKK 1,1. mia. Virksomheden drives i 4 selskaber, som i 2021 tilsammen skabte et overskud før skat på 29,9 mio. kr.

STILLINGEN

Financial Controller til fagligt krævende rapporteringsopgaver mv.

Stillingen refererer til Underdirektøren i Økonomiafdelingen.

Den nye FC skal sammen med kollegaerne i økonomiafdelingen sikre, at virksomheden er på forkant med alle de klassiske discipliner som regnskabsudarbejdelse, øvrig rapportering samt intern kontrol og analyse, der understøtter forretningen.

Arbejdsområderne vil ligeledes omfatte:

  • Deltagelse i likviditetsstyring, rentefastsættelse og indgåelse af renteswapkontrakter.
  • Understøttelse af forretningen indenfor momsområdet, herunder afstemning og afregning.
  • Controlling af områder indenfor afregning overfor serviceleverandører, garantiprovision og registreringsafgift mv.
  • Deltagelse i rapportering til offentlige myndigheder.
  • Lejlighedsvis hands-on på de daglige økonomiopgaver.

Desuden er virksomheden i gang med at implementere DataWarehouse, som grundlag for den fremtidige rapportering, som man vil blive en naturlig del af.

KANDIDATEN

Du har formentlig en fortid i revisionsbranchen suppleret med nogle år i en virksomhed, hvor du blandt andet har arbejdet med udtræk og analyse af data ved brug af Excel - og måske Power BI som de foretrukne arbejdsredskaber. Eller måske kommer du fra en tilsvarende stilling i den finansielle sektor.

Erfaring med Dynamics NAV / Dynamics 365 Business Central vil være en fordel, idet der forventes en opgradering hertil i 2023.

Hvis du er udadvendt, serviceminded og så engageret, at du ikke blot sikrer at ”det stemmer”, men også interesserer dig for den bagvedliggende forståelse for forretningen og de regler, som virksomheden er underlagt, så er det lige dig der mangler.

Virksomheden tilbyder

  • et spændende og afvekslende job i økonomiafdelingen, hvor det til tider går stærkt, men hvor der også er tid til fordybelse. Vilkårene er på et attraktivt niveau med bl.a. god pensionsordning, sundheds- og tandforsikring samt kantineordning - ligesom virksomheden har til huse i relative nye lokaler med fokus på et godt arbejdsmiljø.

UDDANNELSE

Den ideelle baggrund kunne være HD ® eller cand.merc.aud. gerne kombineret med en Revisor uddannelse

IT

Erfaren bruger af MS-Office pakken – herunder især Excel - og måske Power BI - gerne kendskab til Navision, men ikke et krav.

Kandidaten har generelt gode evner til at sætte sig ind i nye IT-systemer.

SPROG

Dansk skriftligt og mundtligt og engelsk på samtaleniveau.

BOPÆL

Inden for 50 km til kontoret i Odense.

STARTTIDSPUNKT

Snarest muligt – dog senest 1. juni 2022

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


ellerGem job

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Group Financial Controller

KOMPAN A/S

Odense SØ
Vi søger en Group Finance Controller til vores Group Finance funktion i KOMPAN’s hovedkontor.  Spændende udfordring i succesfuld koncern med stor vækst Med reference til vores Group Finance Manager kommer du til at spille en væsentlig rolle i vores...
11. maj 2022

FINANCIAL CONTROLLER – Leasingselskab i vækst

  • med reference til Underdirektøren i Økonomiafdelingen

Leasing Fyn Bank A/S

Bondovej 1 – DK 5250 Odense SV
Tlf.: +45 62 61 20 20

www.leasingfyn.dk

VIRKSOMHEDEN

Leasing Fyn Bank A/S har i snart 40 år gjort det lettere for små og mellemstore virksomheder at investere i nyt udstyr og materiel uden at skulle binde likviditet i maskiner, biler og andet udstyr. Det giver kunderne mulighed for at anvende pengene andre steder i virksomheden, hvor de skaber mere værdi.

Leasing Fyn Bank A/S har været i branchen siden 1983 og har derfor en solid erfaring. Den erfaring kommer kunderne til gode, fordi ekspertise og sund forretningssans er grundlaget for den troværdighed, som forretningen hviler på samt for den tillid, som deres kunder viser dem.

Virksomheden drives efter sunde værdier: Relationsorienterede, tilgængelige, fleksible, troværdige og seriøse.

Forretningen er vokset støt gennem årene, fordi stadig flere kunder vælger Leasing Fyn som deres foretrukne samarbejdspartner. Udviklingen skyldes ikke mindst, at virksomheden gør sig umage med at vejlede og rådgive sine kunder, bruger tid på at skabe gode relationer, og fører en sund og seriøs kreditpolitik.

Der er pt. 56 ansatte og virksomheden er ejet af Sparekassen Sjælland-Fyn A/S, Middelfart Sparekasse og Fynske Bank A/S i fællesskab.

I 2021 indgik Leasing Fyn nye leasingaftaler og lån for ca. DKK 1,1. mia. Virksomheden drives i 4 selskaber, som i 2021 tilsammen skabte et overskud før skat på 29,9 mio. kr.

STILLINGEN

Financial Controller til fagligt krævende rapporteringsopgaver mv.

Stillingen refererer til Underdirektøren i Økonomiafdelingen.

Den nye FC skal sammen med kollegaerne i økonomiafdelingen sikre, at virksomheden er på forkant med alle de klassiske discipliner som regnskabsudarbejdelse, øvrig rapportering samt intern kontrol og analyse, der understøtter forretningen.

Arbejdsområderne vil ligeledes omfatte:

  • Deltagelse i likviditetsstyring, rentefastsættelse og indgåelse af renteswapkontrakter.
  • Understøttelse af forretningen indenfor momsområdet, herunder afstemning og afregning.
  • Controlling af områder indenfor afregning overfor serviceleverandører, garantiprovision og registreringsafgift mv.
  • Deltagelse i rapportering til offentlige myndigheder.
  • Lejlighedsvis hands-on på de daglige økonomiopgaver.

Desuden er virksomheden i gang med at implementere DataWarehouse, som grundlag for den fremtidige rapportering, som man vil blive en naturlig del af.

KANDIDATEN

Du har formentlig en fortid i revisionsbranchen suppleret med nogle år i en virksomhed, hvor du blandt andet har arbejdet med udtræk og analyse af data ved brug af Excel - og måske Power BI som de foretrukne arbejdsredskaber. Eller måske kommer du fra en tilsvarende stilling i den finansielle sektor.

Erfaring med Dynamics NAV / Dynamics 365 Business Central vil være en fordel, idet der forventes en opgradering hertil i 2023.

Hvis du er udadvendt, serviceminded og så engageret, at du ikke blot sikrer at ”det stemmer”, men også interesserer dig for den bagvedliggende forståelse for forretningen og de regler, som virksomheden er underlagt, så er det lige dig der mangler.

Virksomheden tilbyder

  • et spændende og afvekslende job i økonomiafdelingen, hvor det til tider går stærkt, men hvor der også er tid til fordybelse. Vilkårene er på et attraktivt niveau med bl.a. god pensionsordning, sundheds- og tandforsikring samt kantineordning - ligesom virksomheden har til huse i relative nye lokaler med fokus på et godt arbejdsmiljø.

UDDANNELSE

Den ideelle baggrund kunne være HD ® eller cand.merc.aud. gerne kombineret med en Revisor uddannelse

IT

Erfaren bruger af MS-Office pakken – herunder især Excel - og måske Power BI - gerne kendskab til Navision, men ikke et krav.

Kandidaten har generelt gode evner til at sætte sig ind i nye IT-systemer.

SPROG

Dansk skriftligt og mundtligt og engelsk på samtaleniveau.

BOPÆL

Inden for 50 km til kontoret i Odense.

STARTTIDSPUNKT

Snarest muligt – dog senest 1. juni 2022

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+
Gem

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

Group Financial Controller

KOMPAN A/S

Odense SØ
Vi søger en Group Finance Controller til vores Group Finance funktion i KOMPAN’s hovedkontor.  Spændende udfordring i succesfuld koncern med stor vækst Med reference til vores Group Finance Manager kommer du til at spille en væsentlig rolle i vores...
11. maj 2022