Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Financial Manager DK-NO-SE

Part of BMI Group Er du stærk på regnskab, rapportering, driftsøkonomi og ledelse samt har evne og lyst til proaktivt at involvere dig i forretningsudviklingen, i tæt sparring med den øvrige ledergruppe, så har du her muligheden for at få en central position i en brancheførende international virksomhed

Du får det overordnede ansvar for virksomhedens økonomi i selskaberne i DK, NO og SE. Du er ansvarlig for, at der forefindes velfungerende procedurer på økonomiområdet, at der er rettidig fokus på driftsøkonomiske analyser, samt at rapportering udføres som aftalt. Du leder en afdeling på 3 personer med en controller og to bogholdere. Bogholderne er aktuelt placeret i et shared servicecenter, men forventes flyttet til Karup, hvorfor en af dine opgaver bliver at implementere denne flytning. Du får en delt reference til den norske Area CEO og til den danske Country Manager. Der vil endvidere være tæt samarbejde med Financial HQ i München og Wien. Du indgår i ledergruppen og forventes at være en stærk sparringspart i forretningsudviklingen også udenfor økonomiområdet.

Dine opgaver er blandt andet:

  • Månedsrapporter med opfølgning på performance og budget
  • Ledelse og udvikling af afdelingen
  • Gennemførelse af årsregnskabs- og budgetproces
  • Kontaktperson til revisor, bank, forsikring mm
  • Div. analyser og efterkalkulationer med henblik på optimering og udvikling

Du skal forvente at ca. 50 % af din tid er med fokus på det danske selskab og resten med fokus på de to salgsselskaber. Der vil som følge heraf være ca. 30-40 rejsedage årligt.

Du har erfaring fra en lignende stilling, hvor du kan fremvise gode resultater af dit arbejde. Det er en fordel hvis du har erfaring med produktionsvirksomhed. Jobbet kræver naturligvis, at du mestrer regnskabsmæssig forståelse og har flair for tal og sammenhænge. Du er proaktiv og forretningsorienteret med evne til at spotte potentiale og indfri rationale. Du har modet til at bringe dine synspunkter og ideer i spil, og her igennem udfordrer du ledelse og koncernledelse på forbedringsmuligheder.

Din tilgang er praktisk, og du kan begå dig i en mindre organisation, hvor man selv udfører mange af opgaverne. Du formår at være tæt på selskaberne i SE og NO, selvom du arbejder ud fra kontoret i Karup. Du arbejder analytisk, struktureret og kan arbejde med mange opgaver ad gangen såvel i detaljen som i overblikket. Du har formentlig en relevant teoretisk uddannelse som cand.merc.aud. eller HD(R). Du er stærk på IT herunder Microsoft Office, GSuite og gerne SAP. Koncernsproget er engelsk, hvorfor du skal være stærk herpå såvel skriftligt som mundtligt.

Hos Schiedel kan du forvente et internationalt orienteret job i en mindre nordisk enhed, hvor der er store frihedsgrader til at præge eget job, udvikle de finansielle processer og værktøjer samt bidrage i det tværorganisatoriske samarbejde. Du tilbydes pension, sygeforsikring, telefon og computer.

Schiedel ISOKERN er Danmarks førende producent af skorstenssystemer. I produktionen og administrationen, der ligger i Karup, Midtjylland er der ansat 25 medarbejdere. I de svenske og norske salgsselskaber er der ansat 20 medarbejdere. Schiedel i Norge, Sverige og Danmark indgår i Schiedel-gruppen, som har mere end 70 års erfaring på markedet, og er kendt verden over for innovative skorstenssystemer. Der er ca. 1400 ansatte i Schiedel-gruppen fordelt på ca. 25 lande og 21 produktionssteder. Schiedel-gruppen indgår i BMI Group (ca. 16.000 ansatte), som er en af verdens førende producenter af tagsten. Se mere om virksomheden her.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329816921Phoenix-218d47e112018-05-22T00:00:00Financial Manager DK-NO-SEPart of BMI Group Er du stærk på regnskab, rapportering, driftsøkonomi og ledelse samt har evne og lyst til proaktivt at involvere dig i forretningsudviklingen, i tæt sparring med den øvrige ledergruppe, så har du her muligheden for at få en central position i en brancheførende international virksomhed

Du får det overordnede ansvar for virksomhedens økonomi i selskaberne i DK, NO og SE. Du er ansvarlig for, at der forefindes velfungerende procedurer på økonomiområdet, at der er rettidig fokus på driftsøkonomiske analyser, samt at rapportering udføres som aftalt. Du leder en afdeling på 3 personer med en controller og to bogholdere. Bogholderne er aktuelt placeret i et shared servicecenter, men forventes flyttet til Karup, hvorfor en af dine opgaver bliver at implementere denne flytning. Du får en delt reference til den norske Area CEO og til den danske Country Manager. Der vil endvidere være tæt samarbejde med Financial HQ i München og Wien. Du indgår i ledergruppen og forventes at være en stærk sparringspart i forretningsudviklingen også udenfor økonomiområdet.

Dine opgaver er blandt andet:

  • Månedsrapporter med opfølgning på performance og budget
  • Ledelse og udvikling af afdelingen
  • Gennemførelse af årsregnskabs- og budgetproces
  • Kontaktperson til revisor, bank, forsikring mm
  • Div. analyser og efterkalkulationer med henblik på optimering og udvikling

Du skal forvente at ca. 50 % af din tid er med fokus på det danske selskab og resten med fokus på de to salgsselskaber. Der vil som følge heraf være ca. 30-40 rejsedage årligt.

Du har erfaring fra en lignende stilling, hvor du kan fremvise gode resultater af dit arbejde. Det er en fordel hvis du har erfaring med produktionsvirksomhed. Jobbet kræver naturligvis, at du mestrer regnskabsmæssig forståelse og har flair for tal og sammenhænge. Du er proaktiv og forretningsorienteret med evne til at spotte potentiale og indfri rationale. Du har modet til at bringe dine synspunkter og ideer i spil, og her igennem udfordrer du ledelse og koncernledelse på forbedringsmuligheder.

Din tilgang er praktisk, og du kan begå dig i en mindre organisation, hvor man selv udfører mange af opgaverne. Du formår at være tæt på selskaberne i SE og NO, selvom du arbejder ud fra kontoret i Karup. Du arbejder analytisk, struktureret og kan arbejde med mange opgaver ad gangen såvel i detaljen som i overblikket. Du har formentlig en relevant teoretisk uddannelse som cand.merc.aud. eller HD(R). Du er stærk på IT herunder Microsoft Office, GSuite og gerne SAP. Koncernsproget er engelsk, hvorfor du skal være stærk herpå såvel skriftligt som mundtligt.

Hos Schiedel kan du forvente et internationalt orienteret job i en mindre nordisk enhed, hvor der er store frihedsgrader til at præge eget job, udvikle de finansielle processer og værktøjer samt bidrage i det tværorganisatoriske samarbejde. Du tilbydes pension, sygeforsikring, telefon og computer.

Schiedel ISOKERN er Danmarks førende producent af skorstenssystemer. I produktionen og administrationen, der ligger i Karup, Midtjylland er der ansat 25 medarbejdere. I de svenske og norske salgsselskaber er der ansat 20 medarbejdere. Schiedel i Norge, Sverige og Danmark indgår i Schiedel-gruppen, som har mere end 70 års erfaring på markedet, og er kendt verden over for innovative skorstenssystemer. Der er ca. 1400 ansatte i Schiedel-gruppen fordelt på ca. 25 lande og 21 produktionssteder. Schiedel-gruppen indgår i BMI Group (ca. 16.000 ansatte), som er en af verdens førende producenter af tagsten. Se mere om virksomheden her.

2018-07-18T00:50:44.297 Part of BMI Group Er du stærk på regnskab, rapportering, driftsøkonomi og ledelse samt har evne og lyst til proaktivt at involvere dig i forretningsudviklingen, i tæt sparring med den øvrige ledergruppe, så har du her muligheden for at få en central position i en brancheførende international virksomhed Du får det overordnede ansvar for virksomhedens økonomi i selskaberne i DK, NO og SE. Du er ansvarlig for, at der forefindes velfungerende procedurer på økonomiområdet, at der er rettidig fokus på driftsøkonomiske analyser, samt at rapportering udføres som aftalt. Du leder en afdeling på 3 personer med en controller og to bogholdere. Bogholderne er aktuelt placeret i et shared servicecenter, men forventes flyttet til Karup, hvorfor en af dine opgaver bliver at implementere denne flytning. Du får en delt reference til den norske Area CEO og til den danske Country Manager. Der vil endvidere være tæt samarbejde med Financial HQ i M nchen og Wien. Du indgår i ledergruppen og forventes at være en stærk sparringspart i forretningsudviklingen også udenfor økonomiområdet. Dine opgaver er blandt andet: Månedsrapporter med opfølgning på performance og budget Ledelse og udvikling af afdelingen Gennemførelse af årsregnskabs- og budgetproces Kontaktperson til revisor, bank, forsikring mm Div. analyser og efterkalkulationer med henblik på optimering og udvikling Du skal forvente at ca. 50 af din tid er med fokus på det danske selskab og resten med fokus på de to salgsselskaber. Der vil som følge heraf være ca. 30-40 rejsedage årligt. Du har erfaring fra en lignende stilling, hvor du kan fremvise gode resultater af dit arbejde. Det er en fordel hvis du har erfaring med produktionsvirksomhed. Jobbet kræver naturligvis, at du mestrer regnskabsmæssig forståelse og har flair for tal og sammenhænge. Du er proaktiv og forretningsorienteret med evne til at spotte potentiale og indfri rationale. Du har modet til at bringe dine synspunkter og ideer i spil, og her igennem udfordrer du ledelse og koncernledelse på forbedringsmuligheder. Din tilgang er praktisk, og du kan begå dig i en mindre organisation, hvor man selv udfører mange af opgaverne. Du formår at være tæt på selskaberne i SE og NO, selvom du arbejder ud fra kontoret i Karup. Du arbejder analytisk, struktureret og kan arbejde med mange opgaver ad gangen såvel i detaljen som i overblikket. Du har formentlig en relevant teoretisk uddannelse som cand.merc.aud. eller HD(R). Du er stærk på IT herunder Microsoft Office, GSuite og gerne SAP. Koncernsproget er engelsk, hvorfor du skal være stærk herpå såvel skriftligt som mundtligt. Hos Schiedel kan du forvente et internationalt orienteret job i en mindre nordisk enhed, hvor der er store frihedsgrader til at præge eget job, udvikle de finansielle processer og værktøjer samt bidrage i det tværorganisatoriske samarbejde. Du tilbydes pension, sygeforsikring, telefon og computer. Schiedel ISOKERN er Danmarks førende producent af skorstenssystemer. I produktionen og administrationen, der ligger i Karup, Midtjylland er der ansat 25 medarbejdere. I de svenske og norske salgsselskaber er der ansat 20 medarbejdere. Schiedel i Norge, Sverige og Danmark indgår i Schiedel-gruppen, som har mere end 70 års erfaring på markedet, og er kendt verden over for innovative skorstenssystemer. Der er ca. 1400 ansatte i Schiedel-gruppen fordelt på ca. 25 lande og 21 produktionssteder. Schiedel-gruppen indgår i BMI Group (ca. 16.000 ansatte), som er en af verdens førende producenter af tagsten. Se mere om virksomheden her.11Jobnet218d47e1100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-07-17T00:00:000000http://www.proogco.dk/til-kandidater/jobs?hr=show-job/294190EuropaDanmarkJyllandMidtjyllandIkast-Brande3265180pro&co as11Lassonsvej 27430IkastDKDanmark0
kr@proogco.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent575917JobNet48279471000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=218d47e1https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=218d47e1https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=218d47e1&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=218d47e1&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Finans_og_oekonomi/Oekonomi/3.jpgØnsker du et spændende job som Økonomichef? Hos pro&co as tilbyder vi arbejdsplads med fokus på den enkelte medarbejder.12008001Dansk3Læse/ tale123117Økonomichef3Økonomi355166039Kristiankr@proogco.dkDKDanmarkDKDanmark329959710Finance ManagerRobot Are you ready to support the Sustainable Materials Program with financial insight in decisions? Leverage your strong financial knowledge and business acumen to become the next finance business partner for our Sustainable Materials agenda. Core Responsibilities • Support driving the financial agenda in relation to our Sustainable Materials agenda • Support the Sustainable Materials Program with financial insight in decisions being made • Drive our financial planning processes in the Sustainable Materials Program • Drive the monthly reporting e.g. towards the Steering Group and Corporate Reporting • Secure approval of investments according to our authorization • Secure an end-to-end perspective and create transparency in key trade-offs Play your part in our team succeeding This role will be part of a Finance team of seven persons that supports our Engineering Quality organization, Innovation in Operations and our Sustainable Materials Program. Together with a Senior Finance Manager this role will act as Finance Business Partner towards the Sustainable Materials Program. Do you have what it takes? • Master s degree in finance relevant topic (e.g. Management accounting) • Minimum 5 years of finance business experience within the finance area of a global company • Limited travels (up to 10 days a year) • Ideally experience with project controlling • Strong collaboration skills in a global context • Courage, curiosity confidence • Self drive • Experience with SAP or similar • Experienced user in Excel • Analytical skills • Thrives and contributes in a team setting • Advanced English skills Join the global LEGO family The LEGO® Group recruits and develops people entirely on merit. If you are confident you have what it takes to succeed in this role and you share our commitment to creativity, collaboration, and quality use the APPLY NOW button above or below. Please remember to attach your application and current CV. BRINGING IT TO LIFE If you want to help drive the financial agenda in our strategically important Sustainable Materials Program then come join this team where we love to have fun! says Gitte Thrane Nygaard

Are you ready to support the Sustainable Materials Program with financial insight in decisions?

Leverage your strong financial knowledge and business acumen to become the next finance business partner for our Sustainable Materials agenda.

Core Responsibilities

• Support driving the financial agenda in relation to our Sustainable Materials agenda

• Support the Sustainable Materials Program with financial insight in decisions being made

• Drive our financial planning processes in the Sustainable Materials Program

• Drive the monthly reporting e.g. towards the Steering Group and Corporate Reporting

• Secure approval of investments according to our authorization

• Secure an end-to-end perspective and create transparency in key trade-offs

Play your part in our team succeeding

This role will be part of a Finance team of seven persons that supports our Engineering & Quality organization, Innovation in Operations and our Sustainable Materials Program. Together with a Senior Finance Manager this role will act as Finance Business Partner towards the Sustainable Materials Program.

Do you have what it takes?

• Master’s degree in finance relevant topic (e.g. Management accounting)

• Minimum 5+ years of finance business experience within the finance area of a global company

• Limited travels (up to 10 days a year)

• Ideally experience with project controlling

• Strong collaboration skills in a global context

• Courage, curiosity & confidence

• Self drive

• Experience with SAP or similar

• Experienced user in Excel

• Analytical skills

• Thrives and contributes in a team setting

• Advanced English skills

Join the global LEGO family

The LEGO® Group recruits and develops people entirely on merit. If you are confident you have what it takes to succeed in this role – and you share our commitment to creativity, collaboration, and quality – use the APPLY NOW button above or below. Please remember to attach your application and current CV.

BRINGING IT TO LIFE

"If you want to help drive the financial agenda in our strategically important Sustainable Materials Program then come join this team where we love to have fun!" says Gitte Thrane Nygaard

LEGO SYSTEM A/SBillund2019-02-12T00:00:002019-02-26T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Finance Manager

LEGO SYSTEM A/S

Billund
Are you ready to support the Sustainable Materials Program with financial insight in decisions? Leverage your strong financial knowledge and business acumen to become the next finance business partner for our Sustainable Materials agenda. Core Respo...
Indrykket:12. februar 2019
Udløbsdato:26. februar 2019