Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Financial Manager DK-NO-SE

Part of BMI Group Er du stærk på regnskab, rapportering, driftsøkonomi og ledelse samt har evne og lyst til proaktivt at involvere dig i forretningsudviklingen, i tæt sparring med den øvrige ledergruppe, så har du her muligheden for at få en central position i en brancheførende international virksomhed

Du får det overordnede ansvar for virksomhedens økonomi i selskaberne i DK, NO og SE. Du er ansvarlig for, at der forefindes velfungerende procedurer på økonomiområdet, at der er rettidig fokus på driftsøkonomiske analyser, samt at rapportering udføres som aftalt. Du leder en afdeling på 3 personer med en controller og to bogholdere. Bogholderne er aktuelt placeret i et shared servicecenter, men forventes flyttet til Karup, hvorfor en af dine opgaver bliver at implementere denne flytning. Du får en delt reference til den norske Area CEO og til den danske Country Manager. Der vil endvidere være tæt samarbejde med Financial HQ i München og Wien. Du indgår i ledergruppen og forventes at være en stærk sparringspart i forretningsudviklingen også udenfor økonomiområdet.

Dine opgaver er blandt andet:

  • Månedsrapporter med opfølgning på performance og budget
  • Ledelse og udvikling af afdelingen
  • Gennemførelse af årsregnskabs- og budgetproces
  • Kontaktperson til revisor, bank, forsikring mm
  • Div. analyser og efterkalkulationer med henblik på optimering og udvikling

Du skal forvente at ca. 50 % af din tid er med fokus på det danske selskab og resten med fokus på de to salgsselskaber. Der vil som følge heraf være ca. 30-40 rejsedage årligt.

Du har erfaring fra en lignende stilling, hvor du kan fremvise gode resultater af dit arbejde. Det er en fordel hvis du har erfaring med produktionsvirksomhed. Jobbet kræver naturligvis, at du mestrer regnskabsmæssig forståelse og har flair for tal og sammenhænge. Du er proaktiv og forretningsorienteret med evne til at spotte potentiale og indfri rationale. Du har modet til at bringe dine synspunkter og ideer i spil, og her igennem udfordrer du ledelse og koncernledelse på forbedringsmuligheder.

Din tilgang er praktisk, og du kan begå dig i en mindre organisation, hvor man selv udfører mange af opgaverne. Du formår at være tæt på selskaberne i SE og NO, selvom du arbejder ud fra kontoret i Karup. Du arbejder analytisk, struktureret og kan arbejde med mange opgaver ad gangen såvel i detaljen som i overblikket. Du har formentlig en relevant teoretisk uddannelse som cand.merc.aud. eller HD(R). Du er stærk på IT herunder Microsoft Office, GSuite og gerne SAP. Koncernsproget er engelsk, hvorfor du skal være stærk herpå såvel skriftligt som mundtligt.

Hos Schiedel kan du forvente et internationalt orienteret job i en mindre nordisk enhed, hvor der er store frihedsgrader til at præge eget job, udvikle de finansielle processer og værktøjer samt bidrage i det tværorganisatoriske samarbejde. Du tilbydes pension, sygeforsikring, telefon og computer.

Schiedel ISOKERN er Danmarks førende producent af skorstenssystemer. I produktionen og administrationen, der ligger i Karup, Midtjylland er der ansat 25 medarbejdere. I de svenske og norske salgsselskaber er der ansat 20 medarbejdere. Schiedel i Norge, Sverige og Danmark indgår i Schiedel-gruppen, som har mere end 70 års erfaring på markedet, og er kendt verden over for innovative skorstenssystemer. Der er ca. 1400 ansatte i Schiedel-gruppen fordelt på ca. 25 lande og 21 produktionssteder. Schiedel-gruppen indgår i BMI Group (ca. 16.000 ansatte), som er en af verdens førende producenter af tagsten. Se mere om virksomheden her.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329816921Phoenix-218d47e112018-05-22T00:00:00Financial Manager DK-NO-SEPart of BMI Group Er du stærk på regnskab, rapportering, driftsøkonomi og ledelse samt har evne og lyst til proaktivt at involvere dig i forretningsudviklingen, i tæt sparring med den øvrige ledergruppe, så har du her muligheden for at få en central position i en brancheførende international virksomhed

Du får det overordnede ansvar for virksomhedens økonomi i selskaberne i DK, NO og SE. Du er ansvarlig for, at der forefindes velfungerende procedurer på økonomiområdet, at der er rettidig fokus på driftsøkonomiske analyser, samt at rapportering udføres som aftalt. Du leder en afdeling på 3 personer med en controller og to bogholdere. Bogholderne er aktuelt placeret i et shared servicecenter, men forventes flyttet til Karup, hvorfor en af dine opgaver bliver at implementere denne flytning. Du får en delt reference til den norske Area CEO og til den danske Country Manager. Der vil endvidere være tæt samarbejde med Financial HQ i München og Wien. Du indgår i ledergruppen og forventes at være en stærk sparringspart i forretningsudviklingen også udenfor økonomiområdet.

Dine opgaver er blandt andet:

  • Månedsrapporter med opfølgning på performance og budget
  • Ledelse og udvikling af afdelingen
  • Gennemførelse af årsregnskabs- og budgetproces
  • Kontaktperson til revisor, bank, forsikring mm
  • Div. analyser og efterkalkulationer med henblik på optimering og udvikling

Du skal forvente at ca. 50 % af din tid er med fokus på det danske selskab og resten med fokus på de to salgsselskaber. Der vil som følge heraf være ca. 30-40 rejsedage årligt.

Du har erfaring fra en lignende stilling, hvor du kan fremvise gode resultater af dit arbejde. Det er en fordel hvis du har erfaring med produktionsvirksomhed. Jobbet kræver naturligvis, at du mestrer regnskabsmæssig forståelse og har flair for tal og sammenhænge. Du er proaktiv og forretningsorienteret med evne til at spotte potentiale og indfri rationale. Du har modet til at bringe dine synspunkter og ideer i spil, og her igennem udfordrer du ledelse og koncernledelse på forbedringsmuligheder.

Din tilgang er praktisk, og du kan begå dig i en mindre organisation, hvor man selv udfører mange af opgaverne. Du formår at være tæt på selskaberne i SE og NO, selvom du arbejder ud fra kontoret i Karup. Du arbejder analytisk, struktureret og kan arbejde med mange opgaver ad gangen såvel i detaljen som i overblikket. Du har formentlig en relevant teoretisk uddannelse som cand.merc.aud. eller HD(R). Du er stærk på IT herunder Microsoft Office, GSuite og gerne SAP. Koncernsproget er engelsk, hvorfor du skal være stærk herpå såvel skriftligt som mundtligt.

Hos Schiedel kan du forvente et internationalt orienteret job i en mindre nordisk enhed, hvor der er store frihedsgrader til at præge eget job, udvikle de finansielle processer og værktøjer samt bidrage i det tværorganisatoriske samarbejde. Du tilbydes pension, sygeforsikring, telefon og computer.

Schiedel ISOKERN er Danmarks førende producent af skorstenssystemer. I produktionen og administrationen, der ligger i Karup, Midtjylland er der ansat 25 medarbejdere. I de svenske og norske salgsselskaber er der ansat 20 medarbejdere. Schiedel i Norge, Sverige og Danmark indgår i Schiedel-gruppen, som har mere end 70 års erfaring på markedet, og er kendt verden over for innovative skorstenssystemer. Der er ca. 1400 ansatte i Schiedel-gruppen fordelt på ca. 25 lande og 21 produktionssteder. Schiedel-gruppen indgår i BMI Group (ca. 16.000 ansatte), som er en af verdens førende producenter af tagsten. Se mere om virksomheden her.

2018-07-18T00:50:44.297 Part of BMI Group Er du stærk på regnskab, rapportering, driftsøkonomi og ledelse samt har evne og lyst til proaktivt at involvere dig i forretningsudviklingen, i tæt sparring med den øvrige ledergruppe, så har du her muligheden for at få en central position i en brancheførende international virksomhed Du får det overordnede ansvar for virksomhedens økonomi i selskaberne i DK, NO og SE. Du er ansvarlig for, at der forefindes velfungerende procedurer på økonomiområdet, at der er rettidig fokus på driftsøkonomiske analyser, samt at rapportering udføres som aftalt. Du leder en afdeling på 3 personer med en controller og to bogholdere. Bogholderne er aktuelt placeret i et shared servicecenter, men forventes flyttet til Karup, hvorfor en af dine opgaver bliver at implementere denne flytning. Du får en delt reference til den norske Area CEO og til den danske Country Manager. Der vil endvidere være tæt samarbejde med Financial HQ i M nchen og Wien. Du indgår i ledergruppen og forventes at være en stærk sparringspart i forretningsudviklingen også udenfor økonomiområdet. Dine opgaver er blandt andet: Månedsrapporter med opfølgning på performance og budget Ledelse og udvikling af afdelingen Gennemførelse af årsregnskabs- og budgetproces Kontaktperson til revisor, bank, forsikring mm Div. analyser og efterkalkulationer med henblik på optimering og udvikling Du skal forvente at ca. 50 af din tid er med fokus på det danske selskab og resten med fokus på de to salgsselskaber. Der vil som følge heraf være ca. 30-40 rejsedage årligt. Du har erfaring fra en lignende stilling, hvor du kan fremvise gode resultater af dit arbejde. Det er en fordel hvis du har erfaring med produktionsvirksomhed. Jobbet kræver naturligvis, at du mestrer regnskabsmæssig forståelse og har flair for tal og sammenhænge. Du er proaktiv og forretningsorienteret med evne til at spotte potentiale og indfri rationale. Du har modet til at bringe dine synspunkter og ideer i spil, og her igennem udfordrer du ledelse og koncernledelse på forbedringsmuligheder. Din tilgang er praktisk, og du kan begå dig i en mindre organisation, hvor man selv udfører mange af opgaverne. Du formår at være tæt på selskaberne i SE og NO, selvom du arbejder ud fra kontoret i Karup. Du arbejder analytisk, struktureret og kan arbejde med mange opgaver ad gangen såvel i detaljen som i overblikket. Du har formentlig en relevant teoretisk uddannelse som cand.merc.aud. eller HD(R). Du er stærk på IT herunder Microsoft Office, GSuite og gerne SAP. Koncernsproget er engelsk, hvorfor du skal være stærk herpå såvel skriftligt som mundtligt. Hos Schiedel kan du forvente et internationalt orienteret job i en mindre nordisk enhed, hvor der er store frihedsgrader til at præge eget job, udvikle de finansielle processer og værktøjer samt bidrage i det tværorganisatoriske samarbejde. Du tilbydes pension, sygeforsikring, telefon og computer. Schiedel ISOKERN er Danmarks førende producent af skorstenssystemer. I produktionen og administrationen, der ligger i Karup, Midtjylland er der ansat 25 medarbejdere. I de svenske og norske salgsselskaber er der ansat 20 medarbejdere. Schiedel i Norge, Sverige og Danmark indgår i Schiedel-gruppen, som har mere end 70 års erfaring på markedet, og er kendt verden over for innovative skorstenssystemer. Der er ca. 1400 ansatte i Schiedel-gruppen fordelt på ca. 25 lande og 21 produktionssteder. Schiedel-gruppen indgår i BMI Group (ca. 16.000 ansatte), som er en af verdens førende producenter af tagsten. Se mere om virksomheden her.11Jobnet218d47e1100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-07-17T00:00:000000http://www.proogco.dk/til-kandidater/jobs?hr=show-job/294190EuropaDanmarkJyllandMidtjyllandIkast-Brande3265180pro&co as11Lassonsvej 27430IkastDKDanmark0
kr@proogco.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent575917JobNet48279471000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=218d47e1https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=218d47e1https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=218d47e1&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=218d47e1&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Finans_og_oekonomi/Oekonomi/3.jpgØnsker du et spændende job som Økonomichef? Hos pro&co as tilbyder vi arbejdsplads med fokus på den enkelte medarbejder.12008001Dansk3Læse/ tale123117Økonomichef3Økonomi355166039Kristiankr@proogco.dkDKDanmarkDKDanmark329924868Finance Manager for PMD FinanceRobot Join us at the very core of the LEGO Group: where we develop our products. This is your chance to help ensure that we launch the best possible products and invest in their development so we can continue to inspire and develop the builders of tomorrow. Your mission: enable sustainable value creation As finance manager, you will join our PMD Finance team and support the Senior Finance Director and the finance business partners in the team in making vital financial decisions, driving reporting, analysis and projects across our global product and marketing development area. Working from our headquarter in Billund you will drive different financial projects using agile work methods. With a continuous focus on Economic Value Added (EVA) and financial transparency, you will also: • Drive financial reporting, planning and analysis across PMD • Establish financial transparency across the marketing and product development cost area and transform insights to clear and transparent decision-making recommendations. • Secure the framework and necessary tools for implementation of the financial planning processes • Lead contract compliance projects • Plan and drive projects aimed at embedding financial stewardship into the organisation A position that can take you anywhere Within this global role you will work both strategically and hands-on as you adapt to new opportunities, shifting priorities and many changes that constantly arise within the marketing and product development area. You get a unique opportunity of driving financial analysis and projects within the core product development area of the LEGO Group. You decide where your career will take you the sky is the limit. Great financial planning and stakeholder management skills With confidence in your skills and knowledge, you dare communicate your ideas and work with colleagues to influence processes, so they may bring most value to the business. You also have the ability to analyse and communicate the financial impact of decision-making and function as an advisor to senior management. You bring: • 4 years business experience working with financial planning and analysis in the commercial and strategic area of a global company. • Preferably, a master s degree in finance or equivalent • Knowledge of tools such as SAP, Business Objects, Business Warehouse, Power BI or similar • Fluency in English and Excel Bringing it to life Do you find energy in shaping the finance agenda within the global product and marketing development and do you have strong finance background, then you are the one for the job, says Trine. Join the global LEGO® family In the LEGO Group, we succeed together, and you will be part of a global family where you can use your creativity and enjoy a fun working environment. We look forward to receiving your application. Please remember to attach your cover letter and a current CV in English. If you would like to know more about the position, please contact Trine Egsgaard Christensen on 45 52 34 25 38 We do not have application deadlines on any of our positions. We take candidates into the recruitment process continuously and fill the position once we have found the right candidate.

Join us at the very core of the LEGO Group: where we develop our products.

This is your chance to help ensure that we launch the best possible products and invest in their development – so we can continue to inspire and develop the builders of tomorrow.

Your mission: enable sustainable value creation

As finance manager, you will join our PMD Finance team and support the Senior Finance Director and the finance business partners in the team in making vital financial decisions, driving reporting, analysis and projects across our global product and marketing development area.

Working from our headquarter in Billund you will drive different financial projects using agile work methods. With a continuous focus on Economic Value Added (EVA) and financial transparency, you will also:

• Drive financial reporting, planning and analysis across PMD

• Establish financial transparency across the marketing and product development cost area and transform insights to clear and transparent decision-making recommendations.

• Secure the framework and necessary tools for implementation of the financial planning processes

• Lead contract compliance projects

• Plan and drive projects aimed at embedding financial stewardship into the organisation

A position that can take you anywhere

Within this global role you will work both strategically and hands-on as you adapt to new opportunities, shifting priorities and many changes that constantly arise within the marketing and product development area. You get a unique opportunity of driving financial analysis and projects within the core product development area of the LEGO Group. You decide where your career will take you – the sky is the limit.

Great financial planning and stakeholder management skills

With confidence in your skills and knowledge, you dare communicate your ideas and work with colleagues to influence processes, so they may bring most value to the business. You also have the ability to analyse and communicate the financial impact of decision-making and function as an advisor to senior management.

You bring:

• 4 + years’ business experience working with financial planning and analysis in the commercial and strategic area of a global company.

• Preferably, a master’s degree in finance or equivalent

• Knowledge of tools such as SAP, Business Objects, Business Warehouse, Power BI or similar

• Fluency in English and Excel

Bringing it to life

“Do you find energy in shaping the finance agenda within the global product and marketing development and do you have strong finance background, then you are the one for the job,” says Trine.

Join the global LEGO® family

In the LEGO Group, we succeed together, and you will be part of a global family where you can use your creativity and enjoy a fun working environment. We look forward to receiving your application. Please remember to attach your cover letter and a current CV in English.

If you would like to know more about the position, please contact Trine Egsgaard Christensen on +45 52 34 25 38

We do not have application deadlines on any of our positions. We take candidates into the recruitment process continuously and fill the position once we have found the right candidate.

LEGO SYSTEM A/SVejle2018-12-08T00:00:002018-12-21T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Finance Manager for PMD Finance

LEGO SYSTEM A/S

Vejle
Join us at the very core of the LEGO Group: where we develop our products. This is your chance to help ensure that we launch the best possible products and invest in their development so we can continue to inspire and develop the builders of tomorro...
Indrykket:8. december 2018
Udløbsdato:21. december 2018