Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Finansministeriets departement søger dygtig økonom til Center for Holdbarhed og Strukturpolitik

Har du lyst til at arbejde med at vurdere virkningerne af den økonomiske politik, og har du ambitioner for dig selv og det danske samfund? Så er en stilling i Finansministeriets Center for Holdbarhed og Strukturpolitik (HSP) måske dit næste job.

Om stillingen
HSP søger aktuelt en fagligt stærk økonom til centerets arbejde med konsekvensvurderinger af økonomisk politiske tiltag og økonomiske fremskrivninger.
Der søges en medarbejder, som kan bidrage til udviklingen af en ny makroøkonomisk model, vurdering af fordelingsvirkninger af økonomisk politiske tiltag og/eller fremskrivning af indkomstfordelingen i Danmark.

Det konkrete indhold af stillingen vil under disse overskrifter kunne tilpasses ansøgerens baggrund og kompetencer.

Vi forventer, at du:
• er uddannet økonom (fx cand.polit. eller cand.oecon.) med relevante faglige kompetencer.
• har gode samarbejdsevner, og du motiveres af arbejdsopgaver, hvis resultater har betydning for
samfundet
• kan formidle ofte komplekse beregningsresultater og problemstillinger på en måde, så de er let
tilgængelige for andre
• er interesseret i og velorienteret om samfundsøkonomiske problemstillinger, herunder kort- og
langsigtede udfordringer for dansk økonomi
• har lyst til at arbejde med de nævnte opgaveområder tæt på de politiske processer og trives i et
til tider hektisk miljø med korte deadlines.

Konkret erfaring med makroøkonomiske modeller, makroøkonometriske analyser eller registerbaserede og mikroøkonometriske analyser vil være en fordel.

Om os
Center for Holdbarhed og Strukturpolitik (HSP) har ansvaret for vurderinger af reformeffekter på mange forskellige policy-områder og indgår ofte i det økonomisk-politiske reformarbejde. Det drejer sig fx om områder såsom skatter, afgifter, overførsler, pensioner, tilbagetrækning og uddannelse, hvor der foretages vurderinger af virkninger på navnlig arbejdsudbud, indkomstfordeling og de offentlige finanser, herunder den finanspolitiske holdbarhed.

Centret laver desuden registerbaserede analyser, fx af indvandreres nettobidrag til de offentlige finanser. Endelig har HSP ansvar for løbende at styrke det empiriske og teoretiske grundlag for vurdering af den økonomiske politik på en række centrale områder.

Vi tilbyder et job, hvor du sammen med engagerede og dygtige kolleger vil komme til at levere centralt input til fastlæggelsen af den økonomiske politik helt tæt på den politiske beslutningsproces.

Finansministeriet som arbejdsplads
Finansministeriet indtager en central rolle i det politiske maskinrum på Slotsholmen og spiller en vigtig og koordinerende rolle i udarbejdelsen af regeringens politik.

Det karakteriserer Finansministeriets medarbejdere, at de er ambitiøse på egne og samfundets vegne og motiveres af arbejdsopgaver, der løses i et højt tempo, og hvor resultaterne har betydning for samfundet. Samtidig er holdånd og samarbejde med kollegerne en bærende værdi for medarbejderne i Finansministeriet.

I Finansministeriet er der fra begyndelsen af din ansættelse fokus på din faglige og personlige udvikling gennem tilrettelæggelsen af arbejdsopgaverne og via introduktionsforløbet "FM KarriereStart". Hvert kontor og center er desuden organiseret i relativt små enheder, der giver gode rammer for faglig sparring og rådgivning fra din nærmeste chef.

Se mere om at arbejde i Finansministeriet her.

Ansættelsesvilkår
Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Peter Eibye Bache på tlf. 25 26 27 89 / peaba@fm.dk eller kontorchef Martin Madsen på tlf. 25 26 27 53 / mamad@fm.dk.

Ansøgning
Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer (både for bachelor- og kandidateksamen) og eventuelle bilag sendes senest mandag den 12. august 2019 via Statens e-Rekruttering (tryk på knappen ’Søg stillingen’).

Finansministeriet opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Vi forventer at holde samtaler i uge 33-35.





Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330049687Phoenix-81e641d312019-06-27T00:00:00Finansministeriets departement søger dygtig økonom til Center for Holdbarhed og StrukturpolitikHar du lyst til at arbejde med at vurdere virkningerne af den økonomiske politik, og har du ambitioner for dig selv og det danske samfund? Så er en stilling i Finansministeriets Center for Holdbarhed og Strukturpolitik (HSP) måske dit næste job.

Om stillingen
HSP søger aktuelt en fagligt stærk økonom til centerets arbejde med konsekvensvurderinger af økonomisk politiske tiltag og økonomiske fremskrivninger.
Der søges en medarbejder, som kan bidrage til udviklingen af en ny makroøkonomisk model, vurdering af fordelingsvirkninger af økonomisk politiske tiltag og/eller fremskrivning af indkomstfordelingen i Danmark.

Det konkrete indhold af stillingen vil under disse overskrifter kunne tilpasses ansøgerens baggrund og kompetencer.

Vi forventer, at du:
• er uddannet økonom (fx cand.polit. eller cand.oecon.) med relevante faglige kompetencer.
• har gode samarbejdsevner, og du motiveres af arbejdsopgaver, hvis resultater har betydning for
samfundet
• kan formidle ofte komplekse beregningsresultater og problemstillinger på en måde, så de er let
tilgængelige for andre
• er interesseret i og velorienteret om samfundsøkonomiske problemstillinger, herunder kort- og
langsigtede udfordringer for dansk økonomi
• har lyst til at arbejde med de nævnte opgaveområder tæt på de politiske processer og trives i et
til tider hektisk miljø med korte deadlines.

Konkret erfaring med makroøkonomiske modeller, makroøkonometriske analyser eller registerbaserede og mikroøkonometriske analyser vil være en fordel.

Om os
Center for Holdbarhed og Strukturpolitik (HSP) har ansvaret for vurderinger af reformeffekter på mange forskellige policy-områder og indgår ofte i det økonomisk-politiske reformarbejde. Det drejer sig fx om områder såsom skatter, afgifter, overførsler, pensioner, tilbagetrækning og uddannelse, hvor der foretages vurderinger af virkninger på navnlig arbejdsudbud, indkomstfordeling og de offentlige finanser, herunder den finanspolitiske holdbarhed.

Centret laver desuden registerbaserede analyser, fx af indvandreres nettobidrag til de offentlige finanser. Endelig har HSP ansvar for løbende at styrke det empiriske og teoretiske grundlag for vurdering af den økonomiske politik på en række centrale områder.

Vi tilbyder et job, hvor du sammen med engagerede og dygtige kolleger vil komme til at levere centralt input til fastlæggelsen af den økonomiske politik helt tæt på den politiske beslutningsproces.

Finansministeriet som arbejdsplads
Finansministeriet indtager en central rolle i det politiske maskinrum på Slotsholmen og spiller en vigtig og koordinerende rolle i udarbejdelsen af regeringens politik.

Det karakteriserer Finansministeriets medarbejdere, at de er ambitiøse på egne og samfundets vegne og motiveres af arbejdsopgaver, der løses i et højt tempo, og hvor resultaterne har betydning for samfundet. Samtidig er holdånd og samarbejde med kollegerne en bærende værdi for medarbejderne i Finansministeriet.

I Finansministeriet er der fra begyndelsen af din ansættelse fokus på din faglige og personlige udvikling gennem tilrettelæggelsen af arbejdsopgaverne og via introduktionsforløbet "FM KarriereStart". Hvert kontor og center er desuden organiseret i relativt små enheder, der giver gode rammer for faglig sparring og rådgivning fra din nærmeste chef.

Se mere om at arbejde i Finansministeriet her.

Ansættelsesvilkår
Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Peter Eibye Bache på tlf. 25 26 27 89 / peaba@fm.dk eller kontorchef Martin Madsen på tlf. 25 26 27 53 / mamad@fm.dk.

Ansøgning
Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer (både for bachelor- og kandidateksamen) og eventuelle bilag sendes senest mandag den 12. august 2019 via Statens e-Rekruttering (tryk på knappen ’Søg stillingen’).

Finansministeriet opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Vi forventer at holde samtaler i uge 33-35.




2019-08-13T00:52:08.777 Har du lyst til at arbejde med at vurdere virkningerne af den økonomiske politik, og har du ambitioner for dig selv og det danske samfund? Så er en stilling i Finansministeriets Center for Holdbarhed og Strukturpolitik (HSP) måske dit næste job. Om stillingen HSP søger aktuelt en fagligt stærk økonom til centerets arbejde med konsekvensvurderinger af økonomisk politiske tiltag og økonomiske fremskrivninger. Der søges en medarbejder, som kan bidrage til udviklingen af en ny makroøkonomisk model, vurdering af fordelingsvirkninger af økonomisk politiske tiltag og eller fremskrivning af indkomstfordelingen i Danmark. Det konkrete indhold af stillingen vil under disse overskrifter kunne tilpasses ansøgerens baggrund og kompetencer. Vi forventer, at du: • er uddannet økonom (fx cand.polit. eller cand.oecon.) med relevante faglige kompetencer. • har gode samarbejdsevner, og du motiveres af arbejdsopgaver, hvis resultater har betydning for samfundet • kan formidle ofte komplekse beregningsresultater og problemstillinger på en måde, så de er let tilgængelige for andre • er interesseret i og velorienteret om samfundsøkonomiske problemstillinger, herunder kort- og langsigtede udfordringer for dansk økonomi • har lyst til at arbejde med de nævnte opgaveområder tæt på de politiske processer og trives i et til tider hektisk miljø med korte deadlines. Konkret erfaring med makroøkonomiske modeller, makroøkonometriske analyser eller registerbaserede og mikroøkonometriske analyser vil være en fordel. Om os Center for Holdbarhed og Strukturpolitik (HSP) har ansvaret for vurderinger af reformeffekter på mange forskellige policy-områder og indgår ofte i det økonomisk-politiske reformarbejde. Det drejer sig fx om områder såsom skatter, afgifter, overførsler, pensioner, tilbagetrækning og uddannelse, hvor der foretages vurderinger af virkninger på navnlig arbejdsudbud, indkomstfordeling og de offentlige finanser, herunder den finanspolitiske holdbarhed. Centret laver desuden registerbaserede analyser, fx af indvandreres nettobidrag til de offentlige finanser. Endelig har HSP ansvar for løbende at styrke det empiriske og teoretiske grundlag for vurdering af den økonomiske politik på en række centrale områder. Vi tilbyder et job, hvor du sammen med engagerede og dygtige kolleger vil komme til at levere centralt input til fastlæggelsen af den økonomiske politik helt tæt på den politiske beslutningsproces. Finansministeriet som arbejdsplads Finansministeriet indtager en central rolle i det politiske maskinrum på Slotsholmen og spiller en vigtig og koordinerende rolle i udarbejdelsen af regeringens politik. Det karakteriserer Finansministeriets medarbejdere, at de er ambitiøse på egne og samfundets vegne og motiveres af arbejdsopgaver, der løses i et højt tempo, og hvor resultaterne har betydning for samfundet. Samtidig er holdånd og samarbejde med kollegerne en bærende værdi for medarbejderne i Finansministeriet. I Finansministeriet er der fra begyndelsen af din ansættelse fokus på din faglige og personlige udvikling gennem tilrettelæggelsen af arbejdsopgaverne og via introduktionsforløbet FM KarriereStart . Hvert kontor og center er desuden organiseret i relativt små enheder, der giver gode rammer for faglig sparring og rådgivning fra din nærmeste chef. Se mere om at arbejde i Finansministeriet her. Ansættelsesvilkår Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer. Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Peter Eibye Bache på tlf. 25 26 27 89 peaba@fm.dk eller kontorchef Martin Madsen på tlf. 25 26 27 53 mamad@fm.dk. Ansøgning Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer (både for bachelor- og kandidateksamen) og eventuelle bilag sendes senest mandag den 12. august 2019 via Statens e-Rekruttering (tryk på knappen Søg stillingen ). Finansministeriet opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. Vi forventer at holde samtaler i uge 33-35.11jobnet81e641d3100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-12T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=123772&DepartmentId=6045&MediaId=338&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3553191Finansministeriets Departementet11Christiansborg Slotsplads 11218København KDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent783588JobNet5009776500977610025-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=81e641d3https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=81e641d3https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=81e641d3&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=81e641d3&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Finans_og_oekonomi/Oekonomi/4.jpgFinansministeriets departement søger dygtig økonom til Center for Holdbarhed og Strukturpolitik12008001Dansk3Læse/ tale144Civiløkonom3Økonomi362145746mamad@fm.dkDKDanmarkDKDanmark330121387Specialist til økonomistyring og contract management i nyt Programkontor for EjendomsdataRobot Brænder du for at arbejde med kompleks it-økonomi og store it-kontrakter som led i styringen af et politisk højfokusområde? Så er du måske vores nye økonomi- og kontraktspecialist i et nyt Programkontor for Ejendomsdata. Et ejendomsdataområde i forandring Der sker store og spændende ændringer i disse år på tværs af det samlede ejendomsdataområde. Grunddataprogrammet er på vej i drift, der udsendes nye ejendomsvurderinger fra 2020, og der implementeres i de kommende år en række ændringer af ejendomsbeskatningen. Du kommer til at indgå i et nyetableret programkontor i afdelingen for Data og Analyse. Programkontoret bygges op til at koordinere og gennemføre en række initiativer, som skal sikre sammenhæng på ejendomsdataområdet. Vi forventer, at kontoret vil bestå af ca. 13 medarbejdere, der har en akademisk og eller en it-teknisk baggrund. Kontoret får ansvaret for at igangsætte foranalyseprojekter med henblik på efterfølgende at igangsætte egentlige udviklingsprojekter på tre områder: implementering af nye datamodeller som følge af grunddataprogrammet, herunder den nødvendige tilpasning og test af en række eksisterende systemer i Skatteforvaltningen. sikring af en hensigtsmæssig integration mellem Skatteforvaltningens systemer og den fælles offentlige datafordeler (DAF) herunder etablering af en samlet dataplatform for ejendomsdata i Skatteforvaltningen sikring af videreførelse af de nuværende ejendomsdata- og vurderingssystemer i forbindelse med den gradvise implementering af nye ejendomsvurderinger og ny boligbeskatning. Udviklingsprojekterne forventes igangsat primo 2020 og gennemført frem mod 2024. Programkontoret yder bistand til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens direktion og koordinerer forhandlinger med eksterne parter (andre styrelser, KL og leverandører) i forhold til de store datamæssige omlægninger og de nødvendige tilpasninger af vurderings- og beskatningssystemerne. Desuden får programkontoret en central, tværgående opgave med at sikre koordinering af øvrige aktiviteter i Skatteforvaltningen, som berøres af ændringerne på ejendomsdataområdet, herunder Grunddataprogrammet. Som ansvarlig for ejendomsdataprogrammets økonomi- og kontraktforhold i det nye programkontor får du ansvaret for følgende opgaver: styring af den samlede programøkonomi på tværs af de igangværende og kommende projekter på ejendomsdataområdet, herunder afklaringer og forhandlinger med interessenter facilitering af tæt samarbejde med de eksterne interessenter, herunder KL udarbejdelse af beslutningsoplæg om økonomiforhold relateret til udvikling af ejendomsdataområdet bistå med udgifts- og omkostningsberegninger og udarbejdelse af business cases bistå med statusrapporteringer til It-rådet og Finansudvalget bistå med ledelsesrapportering til direktionen samt direktions- og ministerbetjening i øvrigt kontraktstyring i forbindelse med videreførelse og efterfølgende nedlukning af de nuværende ejendomsdata- og vurderingssystemer i takt med implementeringen af de nye. Erfaren profil, der kan håndtere både økonomi og kontrakter Du har en samfundsvidenskabelig uddannelse (cand.scient.pol., cand.scient.soc., cand.polit. etc.) eller anden relevant uddannelsesbaggrund. Du har allerede oparbejdet solide kompetencer og erfaringer indenfor statslig økonomistyring og contract management på it-området, som du brænder efter at videreudvikle i en politisk styret organisation. Vi søger efter en profil, der er: stærk i kontraktstyring og har erfaring med leverandørstyring og forhandlinger i den forbindelse erfaren ud i økonomistyring særligt i store it-udviklingsprogrammer og i staten generelt i stand til at formidle et godt samarbejde på tværs af interne og eksterne organisatoriske enheder analytisk stærk og i stand til at strukturere komplekse problemstillinger i besiddelse af en solid forståelse for dataområdet og it- og digitalisering en god formidler skriftligt og mundtligt. I forbindelse med dit arbejde i vil det være en fordel, men ikke en forudsætning, hvis du har kendskab til ejendomsdata- eller grunddataområdet, DUT og erfaring med at arbejde i miljø med politisk fokus. Et job med udviklingsmuligheder og mulighed for at løfte din faglighed til nye højder Du bliver en vigtig del af et kontor på 13 kollegaer, som er under opbygning, hvor du får mulighed for at være med til at præge udviklingen af din stilling. I tillæg får du bred erfaring med det daglige arbejde i en innovativ styrelse. Du tilbydes et fagligt miljø i data og analyse-området, som løbende arbejder på at udvikle de datamæssige muligheder som afsæt for digitalisering og forretningsudvikling. Samarbejde og videndeling er vigtigt for os, så vi udnytter vores kompetencer bedst muligt og hele tiden lærer af hinanden. Derfor indgår du også i et grundigt introduktions- og oplæringsforløb. Ansøgning og kontakt Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket Søg stillingen senest den 22. november 2019. Spørgsmål besvares gerne af programchef Tine Kromann Kapper på telefon 72 37 08 58. Evt. Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Samtaler forventes afholdt i november. Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt samles Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har. Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Brænder du for at arbejde med kompleks it-økonomi og store it-kontrakter som led i styringen af et politisk højfokusområde? Så er du måske vores nye økonomi- og kontraktspecialist i et nyt Programkontor for Ejendomsdata.

Et ejendomsdataområde i forandring
Der sker store og spændende ændringer i disse år på tværs af det samlede ejendomsdataområde. Grunddataprogrammet er på vej i drift, der udsendes nye ejendomsvurderinger fra 2020, og der implementeres i de kommende år en række ændringer af ejendomsbeskatningen. Du kommer til at indgå i et nyetableret programkontor i afdelingen for Data og Analyse. Programkontoret bygges op til at koordinere og gennemføre en række initiativer, som skal sikre sammenhæng på ejendomsdataområdet. Vi forventer, at kontoret vil bestå af ca. 13 medarbejdere, der har en akademisk og/eller en it-teknisk baggrund.

Kontoret får ansvaret for at igangsætte foranalyseprojekter med henblik på efterfølgende at igangsætte egentlige udviklingsprojekter på tre områder:

  • implementering af nye datamodeller som følge af grunddataprogrammet, herunder den nødvendige tilpasning og test af en række eksisterende systemer i Skatteforvaltningen.
  • sikring af en hensigtsmæssig integration mellem Skatteforvaltningens systemer og den fælles offentlige datafordeler (DAF) herunder etablering af en samlet dataplatform for ejendomsdata i Skatteforvaltningen
  • sikring af videreførelse af de nuværende ejendomsdata- og vurderingssystemer i forbindelse med den gradvise implementering af nye ejendomsvurderinger og ny boligbeskatning.


Udviklingsprojekterne forventes igangsat primo 2020 og gennemført frem mod 2024.



Programkontoret yder bistand til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens direktion og koordinerer forhandlinger med eksterne parter (andre styrelser, KL og leverandører) i forhold til de store datamæssige omlægninger og de nødvendige tilpasninger af vurderings- og beskatningssystemerne. Desuden får programkontoret en central, tværgående opgave med at sikre koordinering af øvrige aktiviteter i Skatteforvaltningen, som berøres af ændringerne på ejendomsdataområdet, herunder Grunddataprogrammet.

Som ansvarlig for ejendomsdataprogrammets økonomi- og kontraktforhold i det nye programkontor får du ansvaret for følgende opgaver:

  • styring af den samlede programøkonomi på tværs af de igangværende og kommende projekter på ejendomsdataområdet, herunder afklaringer og forhandlinger med interessenter
  • facilitering af tæt samarbejde med de eksterne interessenter, herunder KL
  • udarbejdelse af beslutningsoplæg om økonomiforhold relateret til udvikling af ejendomsdataområdet
  • bistå med udgifts- og omkostningsberegninger og udarbejdelse af business cases
  • bistå med statusrapporteringer til It-rådet og Finansudvalget
  • bistå med ledelsesrapportering til direktionen samt direktions- og ministerbetjening i øvrigt
  • kontraktstyring i forbindelse med videreførelse og efterfølgende nedlukning af de nuværende ejendomsdata- og vurderingssystemer i takt med implementeringen af de nye.


Erfaren profil, der kan håndtere både økonomi og kontrakter
Du har en samfundsvidenskabelig uddannelse (cand.scient.pol., cand.scient.soc., cand.polit. etc.) eller anden relevant uddannelsesbaggrund. Du har allerede oparbejdet solide kompetencer og erfaringer indenfor statslig økonomistyring og contract management på it-området, som du brænder efter at videreudvikle i en politisk styret organisation.

Vi søger efter en profil, der er:

  • stærk i kontraktstyring og har erfaring med leverandørstyring og forhandlinger i den forbindelse
  • erfaren ud i økonomistyring særligt i store it-udviklingsprogrammer og i staten generelt
  • i stand til at formidle et godt samarbejde på tværs af interne og eksterne organisatoriske enheder
  • analytisk stærk og i stand til at strukturere komplekse problemstillinger
  • i besiddelse af en solid forståelse for dataområdet og it- og digitalisering
  • en god formidler – skriftligt og mundtligt.


I forbindelse med dit arbejde i vil det være en fordel, men ikke en forudsætning, hvis du har kendskab til ejendomsdata- eller grunddataområdet, DUT og erfaring med at arbejde i miljø med politisk fokus.



Et job med udviklingsmuligheder og mulighed for at løfte din faglighed til nye højder
Du bliver en vigtig del af et kontor på 13 kollegaer, som er under opbygning, hvor du får mulighed for at være med til at præge udviklingen af din stilling. I tillæg får du bred erfaring med det daglige arbejde i en innovativ styrelse. Du tilbydes et fagligt miljø i data og analyse-området, som løbende arbejder på at udvikle de datamæssige muligheder som afsæt for digitalisering og forretningsudvikling.

Samarbejde og videndeling er vigtigt for os, så vi udnytter vores kompetencer bedst muligt og hele tiden lærer af hinanden. Derfor indgår du også i et grundigt introduktions- og oplæringsforløb.



Ansøgning og kontakt
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 22. november 2019. Spørgsmål besvares gerne af programchef Tine Kromann Kapper på telefon 72 37 08 58. Evt. Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Samtaler forventes afholdt i november.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt samles Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.



Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.




Skatteforvaltningen, KBH, ØstbanegadeKøbenhavn Ø2019-11-08T00:00:002019-11-22T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Specialist til økonomistyring og contract management i nyt Programkontor for Ejendomsdata

Skatteforvaltningen, KBH, Østbanegade

København Ø
Brænder du for at arbejde med kompleks it-økonomi og store it-kontrakter som led i styringen af et politisk højfokusområde? Så er du måske vores nye økonomi- og kontraktspecialist i et nyt Programkontor for Ejendomsdata. Et ejendomsdataområde i fora...
Indrykket:8. november 2019
Udløbsdato:22. november 2019