Flygtningenævnets sekretariat søger et antal juridiske fuldmægtige

Kunne du tænke dig at arbejde i et stærkt juridisk, fagligt miljø inden for et område, der er genstand for stor politisk interesse og mediebevågenhed? Flygtningenævnets sekretariat søger et antal juridiske fuldmægtige, der ønsker at skabe sig et solidt fundament for en karriere i centraladministrationen.



Om stillingen

Som fuldmægtig i Flygtningenævnets sekretariat bliver du en del af en arbejdsplads, hvor jura, kvalitet og effektivitet er i fokus, og hvor det samtidig skal være sjovt at gå på arbejde. Du får en betydelig indsigt i samspillet mellem politik og jura. Du kommer til at arbejde med juridisk sagsbehandling i både dansk og international kontekst, herunder forberedelse af sager til nævnsbehandling og deltagelse i selve nævnsmøderne og behandling af klager over Udlændingestyrelsens afgørelser – f.eks. efter Dublinforordningen.



Derudover har du efter nogen tid mulighed for at udarbejde bidrag til processkrifter i internationale sager, bidrag til besvarelse af folketingsspørgsmål og henvendelser fra andre myndigheder samt udkast til formandskabets beretninger og generelle juridiske notater i tilknytning til asylområdet.



Endvidere vil du blive ansvarlig for indsamling af oplysninger om nogle af de lande, Danmark modtager asylansøgere fra. Du vil blive inddraget i særlige spørgsmål, der måtte opstå vedrørende dine lande, ligesom du løbende vil skulle sikre, at nævnet i forbindelse med sagsbehandlingen af asylansøgere fra dine lande er i besiddelse af de nyeste relevante oplysninger. Du vil indgå i et tæt samarbejde med kontorets ledelse, andre fuldmægtige samt Flygtningenævnets medlemmer.



Om dig

Du er cand.jur. og gerne nyuddannet, men du er også velkommen til at søge, hvis du kommer med erfaring fra udlændingeområdet eller andre arbejdsområder.



Du bliver en del af et politisk miljø, hvor du udfordres fagligt og personligt, og hvor vi forventer, at du er:

  • fagligt stærk, arbejdsom og fleksibel
  • interesseret i både danske og internationale samfunds- og retsforhold med forståelse for kulturelle forskelle
  • velformuleret skriftligt og mundtligt på både dansk og engelsk - og gerne andre sprog
  • udadvendt, samarbejdende og god til at kommunikere
  • selvstændig og ansvarsfuld
Din nye hverdag

Flygtningenævnet er et uafhængigt domstolslignende organ under Udlændinge- og Integrationsministeriet. Nævnet behandler klager vedrørende asylrelaterede afgørelser truffet af Udlændingestyrelsen i 1. instans. Nævnets afgørelser er endelige og kan ikke indbringes for domstolene. Flygtningenævnets sekretariats hovedopgave er at yde juridisk og praktisk bistand til Flygtningenævnets formandskab, Flygtningenævnets koordinationsudvalg og nævnets øvrige medlemmer.



I Flygtningenævnets sekretariat er vi ca. 55 medarbejdere med forskellig uddannelsesmæssig baggrund, herunder 40 jurister. Som fuldmægtig i Flygtningenævnets sekretariat indgår du i et spændende, ungt og dynamisk team med en alsidig hverdag i et godt socialt miljø, hvor kvaliteten af arbejdet vægtes højt. Tonen er uformel, og dørene står altid åbne. I sekretariatet gør vi meget ud af også at mødes uden for arbejdstiden, f.eks. til fredagsbar, filmaften eller e-sport.



Du ansættes i Udlændinge- og Integrationsministeriets koncern efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.



Vil du vide mere om stillingen, så kontakt sekretariatschef Stig Torp Henriksen på telefonnummer 25 34 20 55 eller på e-mail sth@uim.dk, eller souschef Anne-Lise Ulf Schilling på telefonnummer 61 98 37 16 eller på e-mail auc@uim.dk.



Det bemærkes, at der bliver gennemført en registermæssig undersøgelse af din person, og at det er en forudsætning for stillingen, at du løbende kan bestå en sådan undersøgelse under hele din ansættelse.



Søg stillingen

Klik på knappen i højre side og upload din ansøgning, eksamensbevis mv. senest mandag den 5. august 2019, kl. 10.00.



Vi forventer at holde samtaler i løbet af august. Der vil være en skriftlig test i forbindelse med samtalen, hvor vi tester dine skriftlige danskkundskaber. Testen tager cirka et kvarter og skal løses uden hjælpemidler.



Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Nydansker.



Behandling af persondata

Du kan læse om behandlingen af dine persondata i folderen ”Sådan behandler vi persondata om dig – før, under og efter din ansættelse i Udlændinge- og Integrationsministeriet”. Du finder folderen på vores hjemmeside: http://uim.dk/filer/saadan-behandler-vi-persondata-om-dig.pdf








Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330044767Phoenix-45d8603a12019-06-17T00:00:00Flygtningenævnets sekretariat søger et antal juridiske fuldmægtigeKunne du tænke dig at arbejde i et stærkt juridisk, fagligt miljø inden for et område, der er genstand for stor politisk interesse og mediebevågenhed? Flygtningenævnets sekretariat søger et antal juridiske fuldmægtige, der ønsker at skabe sig et solidt fundament for en karriere i centraladministrationen.



Om stillingen

Som fuldmægtig i Flygtningenævnets sekretariat bliver du en del af en arbejdsplads, hvor jura, kvalitet og effektivitet er i fokus, og hvor det samtidig skal være sjovt at gå på arbejde. Du får en betydelig indsigt i samspillet mellem politik og jura. Du kommer til at arbejde med juridisk sagsbehandling i både dansk og international kontekst, herunder forberedelse af sager til nævnsbehandling og deltagelse i selve nævnsmøderne og behandling af klager over Udlændingestyrelsens afgørelser – f.eks. efter Dublinforordningen.



Derudover har du efter nogen tid mulighed for at udarbejde bidrag til processkrifter i internationale sager, bidrag til besvarelse af folketingsspørgsmål og henvendelser fra andre myndigheder samt udkast til formandskabets beretninger og generelle juridiske notater i tilknytning til asylområdet.



Endvidere vil du blive ansvarlig for indsamling af oplysninger om nogle af de lande, Danmark modtager asylansøgere fra. Du vil blive inddraget i særlige spørgsmål, der måtte opstå vedrørende dine lande, ligesom du løbende vil skulle sikre, at nævnet i forbindelse med sagsbehandlingen af asylansøgere fra dine lande er i besiddelse af de nyeste relevante oplysninger. Du vil indgå i et tæt samarbejde med kontorets ledelse, andre fuldmægtige samt Flygtningenævnets medlemmer.



Om dig

Du er cand.jur. og gerne nyuddannet, men du er også velkommen til at søge, hvis du kommer med erfaring fra udlændingeområdet eller andre arbejdsområder.



Du bliver en del af et politisk miljø, hvor du udfordres fagligt og personligt, og hvor vi forventer, at du er:

  • fagligt stærk, arbejdsom og fleksibel
  • interesseret i både danske og internationale samfunds- og retsforhold med forståelse for kulturelle forskelle
  • velformuleret skriftligt og mundtligt på både dansk og engelsk - og gerne andre sprog
  • udadvendt, samarbejdende og god til at kommunikere
  • selvstændig og ansvarsfuld
Din nye hverdag

Flygtningenævnet er et uafhængigt domstolslignende organ under Udlændinge- og Integrationsministeriet. Nævnet behandler klager vedrørende asylrelaterede afgørelser truffet af Udlændingestyrelsen i 1. instans. Nævnets afgørelser er endelige og kan ikke indbringes for domstolene. Flygtningenævnets sekretariats hovedopgave er at yde juridisk og praktisk bistand til Flygtningenævnets formandskab, Flygtningenævnets koordinationsudvalg og nævnets øvrige medlemmer.



I Flygtningenævnets sekretariat er vi ca. 55 medarbejdere med forskellig uddannelsesmæssig baggrund, herunder 40 jurister. Som fuldmægtig i Flygtningenævnets sekretariat indgår du i et spændende, ungt og dynamisk team med en alsidig hverdag i et godt socialt miljø, hvor kvaliteten af arbejdet vægtes højt. Tonen er uformel, og dørene står altid åbne. I sekretariatet gør vi meget ud af også at mødes uden for arbejdstiden, f.eks. til fredagsbar, filmaften eller e-sport.



Du ansættes i Udlændinge- og Integrationsministeriets koncern efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.



Vil du vide mere om stillingen, så kontakt sekretariatschef Stig Torp Henriksen på telefonnummer 25 34 20 55 eller på e-mail sth@uim.dk, eller souschef Anne-Lise Ulf Schilling på telefonnummer 61 98 37 16 eller på e-mail auc@uim.dk.



Det bemærkes, at der bliver gennemført en registermæssig undersøgelse af din person, og at det er en forudsætning for stillingen, at du løbende kan bestå en sådan undersøgelse under hele din ansættelse.



Søg stillingen

Klik på knappen i højre side og upload din ansøgning, eksamensbevis mv. senest mandag den 5. august 2019, kl. 10.00.



Vi forventer at holde samtaler i løbet af august. Der vil være en skriftlig test i forbindelse med samtalen, hvor vi tester dine skriftlige danskkundskaber. Testen tager cirka et kvarter og skal løses uden hjælpemidler.



Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Nydansker.



Behandling af persondata

Du kan læse om behandlingen af dine persondata i folderen ”Sådan behandler vi persondata om dig – før, under og efter din ansættelse i Udlændinge- og Integrationsministeriet”. Du finder folderen på vores hjemmeside: http://uim.dk/filer/saadan-behandler-vi-persondata-om-dig.pdf







Kunne du tænke dig at arbejde i et stærkt juridisk, fagligt miljø inden for et område, der er genstand for stor politisk interesse og mediebevågenhed? Flygtningenævnets sekretariat søger et antal juridiske fuldmægtige, der ønsker at skabe sig et solidt fundament for en karriere i centraladministrationen. Om stillingen Som fuldmægtig i Flygtningenævnets sekretariat bliver du en del af en arbejdsplads, hvor jura, kvalitet og effektivitet er i fokus, og hvor det samtidig skal være sjovt at gå på arbejde. Du får en betydelig indsigt i samspillet mellem politik og jura. Du kommer til at arbejde med juridisk sagsbehandling i både dansk og international kontekst, herunder forberedelse af sager til nævnsbehandling og deltagelse i selve nævnsmøderne og behandling af klager over Udlændingestyrelsens afgørelser f.eks. efter Dublinforordningen. Derudover har du efter nogen tid mulighed for at udarbejde bidrag til processkrifter i internationale sager, bidrag til besvarelse af folketingsspørgsmål og henvendelser fra andre myndigheder samt udkast til formandskabets beretninger og generelle juridiske notater i tilknytning til asylområdet. Endvidere vil du blive ansvarlig for indsamling af oplysninger om nogle af de lande, Danmark modtager asylansøgere fra. Du vil blive inddraget i særlige spørgsmål, der måtte opstå vedrørende dine lande, ligesom du løbende vil skulle sikre, at nævnet i forbindelse med sagsbehandlingen af asylansøgere fra dine lande er i besiddelse af de nyeste relevante oplysninger. Du vil indgå i et tæt samarbejde med kontorets ledelse, andre fuldmægtige samt Flygtningenævnets medlemmer. Om dig Du er cand.jur. og gerne nyuddannet, men du er også velkommen til at søge, hvis du kommer med erfaring fra udlændingeområdet eller andre arbejdsområder. Du bliver en del af et politisk miljø, hvor du udfordres fagligt og personligt, og hvor vi forventer, at du er: fagligt stærk, arbejdsom og fleksibel interesseret i både danske og internationale samfunds- og retsforhold med forståelse for kulturelle forskelle velformuleret skriftligt og mundtligt på både dansk og engelsk - og gerne andre sprog udadvendt, samarbejdende og god til at kommunikere selvstændig og ansvarsfuld Din nye hverdag Flygtningenævnet er et uafhængigt domstolslignende organ under Udlændinge- og Integrationsministeriet. Nævnet behandler klager vedrørende asylrelaterede afgørelser truffet af Udlændingestyrelsen i 1. instans. Nævnets afgørelser er endelige og kan ikke indbringes for domstolene. Flygtningenævnets sekretariats hovedopgave er at yde juridisk og praktisk bistand til Flygtningenævnets formandskab, Flygtningenævnets koordinationsudvalg og nævnets øvrige medlemmer. I Flygtningenævnets sekretariat er vi ca. 55 medarbejdere med forskellig uddannelsesmæssig baggrund, herunder 40 jurister. Som fuldmægtig i Flygtningenævnets sekretariat indgår du i et spændende, ungt og dynamisk team med en alsidig hverdag i et godt socialt miljø, hvor kvaliteten af arbejdet vægtes højt. Tonen er uformel, og dørene står altid åbne. I sekretariatet gør vi meget ud af også at mødes uden for arbejdstiden, f.eks. til fredagsbar, filmaften eller e-sport. Du ansættes i Udlændinge- og Integrationsministeriets koncern efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer. Vil du vide mere om stillingen, så kontakt sekretariatschef Stig Torp Henriksen på telefonnummer 25 34 20 55 eller på e-mail sth@uim.dk, eller souschef Anne-Lise Ulf Schilling på telefonnummer 61 98 37 16 eller på e-mail auc@uim.dk. Det bemærkes, at der bliver gennemført en registermæssig undersøgelse af din person, og at det er en forudsætning for stillingen, at du løbende kan bestå en sådan undersøgelse under hele din ansættelse. Søg stillingen Klik på knappen i højre side og upload din ansøgning, eksamensbevis mv. senest mandag den 5. august 2019, kl. 10.00. Vi forventer at holde samtaler i løbet af august. Der vil være en skriftlig test i forbindelse med samtalen, hvor vi tester dine skriftlige danskkundskaber. Testen tager cirka et kvarter og skal løses uden hjælpemidler. Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Nydansker. Behandling af persondata Du kan læse om behandlingen af dine persondata i folderen Sådan behandler vi persondata om dig før, under og efter din ansættelse i Udlændinge- og Integrationsministeriet . Du finder folderen på vores hjemmeside: http: uim.dk filer saadan-behandler-vi-persondata-om-dig.pdf11jobnet45d8603a100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-05T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=123642&DepartmentId=8645&MediaId=2441&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3548556Udlændinge- og Integrationsministeriet, Adelgade11Adelgade 11-131304København KDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent779569JobNet5006173500617310017-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=45d8603ahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=45d8603ahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=45d8603a&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=45d8603a&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale242910Jurist8Jura og retsvæsen362104642sth@uim.dkDKDanmarkDKDanmark330048206Skatteministeriet søger erfaren jurist og skarp forhandler til internationalt kontorRobot Er du en erfaren jurist med solide kompetencer inden for skatteretten, og har du lyst til at være med tæt på de politiske beslutninger, så er dette stillingen for dig. Som jurist i Skatteministeriet er du med fra start til slut, når vi forhandler internationale aftaler, arbejder med lovgivning og betjener ministeren. I Skatteministeriet arbejder vi med store tal, store linjer og store ambitioner. Vi tager hver dag ansvar for den store indflydelse, vores arbejde har på danskernes liv. Som jurist i Skatteministeriet vil du være med til at skabe fundamentet for finansieringen af Danmark. Her får du stort ansvar og faglige udfordringer med format. Om jobbet Du vil som erfaren jurist i Skatteministeriet komme til at arbejde med politikudvikling, forhandling af internationale aftaler, ministerbetjening og forberedelsen af ny lovgivning. Kontor for International Koordinering koordinerer ministeriets internationale arbejde med henblik på at sikre størst mulig gennemslagskraft. Skatteområdet er i stigende grad under international påvirkning. Der er et øget internationalt samarbejde, især om bekæmpelse af skatteunddragelse og -undgåelse, samtidig med at den nationale skattepolitik skal tilrettelægges indenfor en EU-retslig ramme. Desuden skal Skatteministeriet løbende forstå forhandlingen af internationale aftaler, der ofte er komplicerede og af stor betydning, både økonomisk og politisk. Du vil komme til at arbejde med en bred vifte af opgaver relateret til det internationale arbejde, herunder faglig rådgivning om sagernes juridiske og politiske indhold. Du vil herunder skulle bistå Skatteministeriets chefrådgiver og de øvrige kontorer i departementet i forbindelse med forhandlingen af dobbeltbeskatningsoverenskomster og håndtere den lovgivningsproces, der implementerer de indgåede aftaler i dansk ret. Om dig Du er uddannet cand.jur. eller lignende. Du har tilegnet dig solide juridiske og forhandlingsmæssige kompetencer. Du er vant til at håndtere komplekse og udfordrende problemstillinger. Du har en stærk faglighed, og du har forståelse for det politiske miljø. Du kan både se sammenhængen mellem økonomi, jura og politik og den verden, reglerne efterfølgende skal fungere i. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring fra en lignende stilling, herunder også at du har et indgående kendskab til skatteret og eller er en erfaren forhandler. Kontoret har en bred berøringsflade, og der er derfor behov for, at du har gode samarbejdsevner samt mod på at udvikle vores samarbejde og netværk. Endvidere skal du evne at arbejde selvstændigt og trives med selv at kunne præge og udvikle rammerne for dit arbejde. Endelig har du gode formulerings- og kommunikationsevner på dansk og engelsk, både skriftligt og mundtligt. Om at arbejde i Skatteministeriet Skatteministeriets arbejde har indflydelse på alle danskeres liv og på al offentlig finansiering. Og med stor indflydelse følger stort ansvar. Vores arbejde skal leve op til de højeste faglige standarder, og vi skal være både dybt fagligt specialiserede og have blik for hele samfundets behov. I Skatteministeriet hjælper vi hinanden og samarbejder i hele koncernen om at løfte kvaliteten i alt, hvad vi gør. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vores arbejde. Vi har et stort fokus på ledelse og på udvikling af alle ansatte, professionelt såvel som menneskeligt. I ministeriet har vi en uformel og uhøjtidelig omgangstone, og den daglige sparring medarbejderne imellem, er en forudsætning for, at vi kan skabe gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt til i morgen. Ansøgning og ansættelse Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 15. august 2019 kl. 12.00. Der kan indgå test i ansættelsesprocessen. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef i International Koordinering Nina Legaard Kristensen på tlf. 72372626. Hvis der bliver ledige stillinger i andre kontorer i Lovgivning og Økonomi, kan du også komme i betragtning til dem. Stillingen tiltrædes efter aftale, og du vil blive ansat efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K. Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på skm.dk job.Er du en erfaren jurist med solide kompetencer inden for skatteretten, og har du lyst til at være med tæt på de politiske beslutninger, så er dette stillingen for dig. Som jurist i Skatteministeriet er du med fra start til slut, når vi forhandler internationale aftaler, arbejder med lovgivning og betjener ministeren.

I Skatteministeriet arbejder vi med store tal, store linjer og store ambitioner. Vi tager hver dag ansvar for den store indflydelse, vores arbejde har på danskernes liv. Som jurist i Skatteministeriet vil du være med til at skabe fundamentet for finansieringen af Danmark. Her får du stort ansvar og faglige udfordringer med format.

Om jobbet
Du vil som erfaren jurist i Skatteministeriet komme til at arbejde med politikudvikling, forhandling af internationale aftaler, ministerbetjening og forberedelsen af ny lovgivning.

Kontor for International Koordinering koordinerer ministeriets internationale arbejde med henblik på at sikre størst mulig gennemslagskraft. Skatteområdet er i stigende grad under international påvirkning. Der er et øget internationalt samarbejde, især om bekæmpelse af skatteunddragelse og -undgåelse, samtidig med at den nationale skattepolitik skal tilrettelægges indenfor en EU-retslig ramme. Desuden skal Skatteministeriet løbende forstå forhandlingen af internationale aftaler, der ofte er komplicerede og af stor betydning, både økonomisk og politisk.

Du vil komme til at arbejde med en bred vifte af opgaver relateret til det internationale arbejde, herunder faglig rådgivning om sagernes juridiske og politiske indhold. Du vil herunder skulle bistå Skatteministeriets chefrådgiver og de øvrige kontorer i departementet i forbindelse med forhandlingen af dobbeltbeskatningsoverenskomster og håndtere den lovgivningsproces, der implementerer de indgåede aftaler i dansk ret.

Om dig
Du er uddannet cand.jur. eller lignende. Du har tilegnet dig solide juridiske og forhandlingsmæssige kompetencer. Du er vant til at håndtere komplekse og udfordrende problemstillinger. Du har en stærk faglighed, og du har forståelse for det politiske miljø. Du kan både se sammenhængen mellem økonomi, jura og politik og den verden, reglerne efterfølgende skal fungere i. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring fra en lignende stilling, herunder også at du har et indgående kendskab til skatteret og/eller er en erfaren forhandler.

Kontoret har en bred berøringsflade, og der er derfor behov for, at du har gode samarbejdsevner samt mod på at udvikle vores samarbejde og netværk. Endvidere skal du evne at arbejde selvstændigt og trives med selv at kunne præge og udvikle rammerne for dit arbejde. Endelig har du gode formulerings- og kommunikationsevner på dansk og engelsk, både skriftligt og mundtligt.

Om at arbejde i Skatteministeriet
Skatteministeriets arbejde har indflydelse på alle danskeres liv og på al offentlig finansiering. Og med stor indflydelse følger stort ansvar. Vores arbejde skal leve op til de højeste faglige standarder, og vi skal være både dybt fagligt specialiserede og have blik for hele samfundets behov.

I Skatteministeriet hjælper vi hinanden og samarbejder i hele koncernen om at løfte kvaliteten i alt, hvad vi gør. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vores arbejde. Vi har et stort fokus på ledelse og på udvikling af alle ansatte, professionelt såvel som menneskeligt. I ministeriet har vi en uformel og uhøjtidelig omgangstone, og den daglige sparring medarbejderne imellem, er en forudsætning for, at vi kan skabe gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt til i morgen.

Ansøgning og ansættelse
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 15. august 2019 kl. 12.00. Der kan indgå test i ansættelsesprocessen.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef i International Koordinering Nina Legaard Kristensen på tlf. 72372626.

Hvis der bliver ledige stillinger i andre kontorer i Lovgivning og Økonomi, kan du også komme i betragtning til dem.

Stillingen tiltrædes efter aftale, og du vil blive ansat efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K.

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på skm.dk/job.

SkatteministerietKøbenhavn K2019-06-24T00:00:002019-08-15T00:00:00
330048163Energisk jurist søges til ACEA LawRobot Energisk jurist søges til ACEA Law Du kan blive vores nye kollega, hvis du har lyst til at løbe hurtigt og yde en stor og engageret indsats, for vi har hele tiden nye opgaver at gå i gang med. Har du det drive, der skal til, så læs videre! Virksomheden: ACEA Law er et nyoprettet advokatselskab, hvor en stor del af vores arbejdsområder primært er sager mod flyselskaber på vegne af passagerer, der har krav på kompensation, men der er også mange andre opgaver. Vi er pt. seks jurister på advokatkontoret (herunder n advokater) samt adskillige studerende, som alle deler samme høje arbejdsmoral i et travlt miljø, der til stadighed forandres. Vi vægter personlighed, energi og drive meget højt! Beskrivelse af arbejdsopgaver: Arbejdsopgaverne vil komme til at bestå i behandling af retssager mod flyselskaber for passagerer, der har ret til kompensation, herunder udarbejdelse af stævninger og andre processkrifter samt give møde og procedere i retten såvel per telefon som fysisk. Vi kæmper altid passagerens kamp med liv og sjæl, og vi søger derfor efter en med det rette vinderinstinkt. Vi har også opgaver som f.eks. inden for GDRP og selskabsret. Personlige kvalifikationer: Det er en fordel, men ikke at krav, at du er en jurist med erfaring, herunder specielt med flykompensation. Vi søger en energisk kollega med drive, der gerne vil VINDE. Vi lægger ligeledes vægt på, at du er frisk og imødekommende, løsningsorienteret og robust Det er et krav, at du skal kunne indgå i et team på forskellige niveauer, men du skal også være i stand til at arbejde selvstændigt. Om arbejdspladsen: Vi kan tilbyde en dynamisk arbejdsplads i hurtig udvikling, hvor der er gode muligheder for personlig og faglig udvikling. Vi har en flad ledelsesstruktur, hvor vi samarbejder om at finde løsninger på de udfordringer, vi møder. Vi vægter samarbejde og socialt sammenhold højt, og vi ser vores kolleger som en del af vores familie. Du vil blandt andet opleve, at vi ofte holder sociale arrangementer, hvor vi mødes efter fyraften. Vi er beliggende på Vestergade 18E, 1456 København K., kun 2 minutters gang fra Rådhuspladsen og byretten, i hjertet af København. Ansøgning med relevante bilag skal sendes senest den 2. august 2019 til advokat Lisbeth Bak, lb@acealaw.dk, og eventuelle spørgsmål kan stilles på 28 87 82 85.

 

Energisk jurist søges til ACEA Law

Du kan blive vores nye kollega, hvis du har lyst til at løbe hurtigt og yde en stor og engageret indsats, for vi har hele tiden nye opgaver at gå i gang med. Har du det drive, der skal til, så læs videre!

Virksomheden:

ACEA Law er et nyoprettet advokatselskab, hvor en stor del af vores arbejdsområder primært er sager mod flyselskaber på vegne af passagerer, der har krav på kompensation, men der er også mange andre opgaver. Vi er pt. seks jurister på advokatkontoret (herunder én advokater) samt adskillige studerende, som alle deler samme høje arbejdsmoral i et travlt miljø, der til stadighed forandres. 

Vi vægter personlighed, energi og drive meget højt!

Beskrivelse af arbejdsopgaver:

Arbejdsopgaverne vil komme til at bestå i behandling af retssager mod flyselskaber for passagerer, der har ret til kompensation, herunder udarbejdelse af stævninger og andre processkrifter samt give møde og procedere i retten såvel per telefon som fysisk. Vi kæmper altid passagerens kamp med liv og sjæl, og vi søger derfor efter en med det rette vinderinstinkt. 

Vi har også opgaver som f.eks. inden for GDRP og selskabsret.

Personlige kvalifikationer:

Det er en fordel, men ikke at krav, at du er en jurist med erfaring, herunder specielt med flykompensation.  

Vi søger en energisk kollega med drive, der gerne vil VINDE. Vi lægger ligeledes vægt på, at du er frisk og imødekommende, løsningsorienteret og robust

Det er et krav, at du skal kunne indgå i et team på forskellige niveauer, men du skal også være i stand til at arbejde selvstændigt.

Om arbejdspladsen:

Vi kan tilbyde en dynamisk arbejdsplads i hurtig udvikling, hvor der er gode muligheder for personlig og faglig udvikling. Vi har en flad ledelsesstruktur, hvor vi samarbejder om at finde løsninger på de udfordringer, vi møder. Vi vægter samarbejde og socialt sammenhold højt, og vi ser vores kolleger som en del af vores familie. Du vil blandt andet opleve, at vi ofte holder sociale arrangementer, hvor vi mødes efter fyraften.

Vi er beliggende på Vestergade 18E, 1456 København K., kun 2 minutters gang fra Rådhuspladsen og byretten, i hjertet af København.

Ansøgning med relevante bilag skal sendes senest den 2. august 2019 til advokat Lisbeth Bak, lb@acealaw.dk, og eventuelle spørgsmål kan stilles på 28 87 82 85.

ACEA Law AdvokatanpartsselskabKøbenhavn K2019-06-24T00:00:002019-08-02T00:00:00
330046066Vil du være med til at rådgive staten om udbud og kontrakter?Robot Er du jurist med erfaring i udbudsret? Har du erfaring med forskellige typer af udbud eller er du specialist inden for et konkret fagområde fx IT-kontrakter? Og har du lyst til at være en del af et team, der arbejder for at styrke statens juridiske kompetencer inden for udbud og kontrakter? Så send en ansøgning og bliv en del af det juridiske rådgivningsteam i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, som i tæt samarbejde med Moderniseringsstyrelsen driver Rådgivningsenheden Statens indkøb. Bliv en del af et team med særlig fokus på rådgivning i staten Den nye statslige rådgivningsenhed for udbud og kontrakter gik i luften den 1. april 2019 og skal løbende udvides frem mod 2020. Enheden skal levere ydelser, så staten i højere grad anvender egne kompetencer frem for ekstern rådgivning fra bl.a. Kammeradvokaten. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens opgaver er bl.a. at give sparring og rådgivning i konkrete juridiske spørgsmål, udarbejde generelle og principielle juridiske vurderinger af udbudsretlige spørgsmål, samt bidrage til udarbejdelsen af relevante skabeloner, der sikrer effektive processer og nedbringer transaktionsomkostningerne. Derudover skal Rådgivningsenheden styrke statens juridiske kompetencer inden for udbud og kontrakter ved bl.a. at etablere og facilitere netværk, sikre videndeling på tværs af ministerierne og ikke mindst ved at tilbyde kompetenceudviklingsaktiviteter til de statslige myndigheder. Fra efteråret 2019 skal Rådgivningsenheden levere ydelsesfinansierede opgaver i form af bl.a. rådgivning ved konkrete projekter. Det kan være alt fra varekøb, tjenesteydelser herunder IT-kontrakter eller bygge- og anlægskontrakter. Rådgivningsenheden skal have kompetencer, der dækker de forskellige typer af udbud. Vi søger derfor en kollega, der enten har erfaring med de forskellige typer af udbud eller som er specialist inden for et konkret fagområde fx udbud af IT-kontrakter og eller bygge-anlægsopgaver. Stillingen giver således mulighed for, at du kan fastholde dine specialistkompetencer og samtidig udvikle dig på nye områder inden for udbudsretten. Rådgivningsenheden drives i et tæt samarbejde mellem Moderniseringsstyrelsen og Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, hvilket skal sikre en sammenhængende service med høj faglig juridisk kvalitet og kommerciel og operationel rådgivning. Klik her for at læse mere om Rådgivningsenheden. Dine arbejdsopgaver vil primært bestå i - Udarbejde generelle og principielle juridiske vurderinger af udbudsretlige spørgsmål - Yde rådgivning og faglig sparring om udbudsretlige spørgsmål - Yde rådgivning og faglig sparring ved gennemførelse af konkrete udbud - Deltage i arbejdet med at etablere og facilitere forskellige netværk - Deltage ved kompetenceudviklingsaktiviteter i de statslige institutioner Du vil i høj grad kunne være med til at forme dine arbejdsopgaver, og opgaverne vil også blive tilrettelagt i forhold til dine kompetencer. Hvis det er dit ønske, vil der også være mulighed for at arbejde med styrelsens øvrige opgaver på udbudsområdet. Generelt om dig Vi forventer, at du: - Er uddannet jurist (cand.jur. eller cand.merc.jur.) - Har erfaring med at gennemføre og eller rådgive om udbud i både teori og praksis, og er fx specialiseret inden for et konkret fagområde - Er god til at skabe overblik og finde løsninger på udbudsretlige problemstillinger - Har fokus på at levere i høj kvalitet til rette tid - Har gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner - Er en udpræget holdspiller med lyst og evne til faglig sparring Om os Du vil blive ansat i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, hvor du bliver en del af det rådgivningsteam, der løser opgaver under Rådgivningsenheden. Teamet er en del af styrelsens udbudskontor Center for Offentlig Konkurrence - som i forvejen har ressortansvaret på udbudsområdet og vejleder juridisk om udbudsreglerne. Pt. består teamet af en teamleder og en række medarbejdere, der både varetager opgaver i relation til Rådgivningsenheden samt kontorets øvrige opgaver. Teamet vil i de kommende år udvides i takt med, at Rådgivningsenheden kommer til at levere flere ydelser til de statslige institutioner. Center for Offentlig Konkurrence består af 16 jurister og økonomer og 6 studerende. Centeret arbejder med en bred vifte af udbudsfaglige opgaver, herunder lovforberedende arbejde, vejledning, ministerbetjening, interessentkontakt, EU-forhandlinger samt analyser om offentlig konkurrence. Hverdagen hos os er præget af humor og en positiv tilgang til kolleger og nye udfordringer. Kommunikationen er ligefrem og åben, og vi lægger stor vægt på, at du hele tiden udvikler dig fagligt og personligt. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen tilbyder to karrierespor. Et ledelsesspor og et specialistspor. De medarbejdere, der optages på specialistsporet kan udnævnes til specialist eller ekspert i udbudsret. På ledelsessporet har vi stort fokus på, at alle vores ledere har de rette værktøjer og kompetencer til at løfte den vigtige ledelsesopgave, hvilket bl.a. understøttes gennem erfaringsudveksling på tværs af styrelsen samt gennem konkrete kompetenceudviklingsaktiviteter. Klik her for at læse mere om Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens arbejde for velfungerende markeder. Få flere informationer om stillingerne hos kontorchef Kenneth Skov Jensen på 41 71 51 53 eller teamleder Britt Brock Grønne på 41 71 50 47. Få flere informationer om løn- og ansættelsesvilkår hos HR-rekrutteringspartner Trine Vendelbo Halmind på 91 33 73 29. Din ansættelse vil ske i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Afhængig af dine kvalifikationer og erfaring vil ansættelse ske som fuldmægtig, specialkonsulent eller chefkonsulent. Søg stillingen Send os en ansøgning via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens elektroniske ansøgningsmodul www.kfst.dk service-menu job ledige-stillinger. Din ansøgning med CV, eksamensbevis og karakterudskrifter skal være modtaget senest tirsdag den 6. august 2019. Samtaler forventes afholdt uge 33 og 34. Tiltrædelse den 1. oktober 2019. Da styrelsen ønsker, at medarbejdersammensætningen afspejler sammensætningen i samfundet, opfordres alle uanset etnisk baggrund, alder og køn til at søge.Er du jurist med erfaring i udbudsret? Har du erfaring med forskellige typer af udbud eller er du specialist inden for et konkret fagområde fx IT-kontrakter? Og har du lyst til at være en del af et team, der arbejder for at styrke statens juridiske kompetencer inden for udbud og kontrakter? Så send en ansøgning og bliv en del af det juridiske rådgivningsteam i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, som i tæt samarbejde med Moderniseringsstyrelsen driver Rådgivningsenheden – Statens indkøb.

Bliv en del af et team med særlig fokus på rådgivning i staten

Den nye statslige rådgivningsenhed for udbud og kontrakter gik i luften den 1. april 2019 og skal løbende udvides frem mod 2020. Enheden skal levere ydelser, så staten i højere grad anvender egne kompetencer frem for ekstern rådgivning fra bl.a. Kammeradvokaten.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens opgaver er bl.a. at give sparring og rådgivning i konkrete juridiske spørgsmål, udarbejde generelle og principielle juridiske vurderinger af udbudsretlige spørgsmål, samt bidrage til udarbejdelsen af relevante skabeloner, der sikrer effektive processer og nedbringer transaktionsomkostningerne.

Derudover skal Rådgivningsenheden styrke statens juridiske kompetencer inden for udbud og kontrakter ved bl.a. at etablere og facilitere netværk, sikre videndeling på tværs af ministerierne og ikke mindst ved at tilbyde kompetenceudviklingsaktiviteter til de statslige myndigheder.

Fra efteråret 2019 skal Rådgivningsenheden levere ydelsesfinansierede opgaver i form af bl.a. rådgivning ved konkrete projekter. Det kan være alt fra varekøb, tjenesteydelser herunder IT-kontrakter eller bygge- og anlægskontrakter. Rådgivningsenheden skal have kompetencer, der dækker de forskellige typer af udbud.

Vi søger derfor en kollega, der enten har erfaring med de forskellige typer af udbud eller som er specialist inden for et konkret fagområde fx udbud af IT-kontrakter og/eller bygge-anlægsopgaver.

Stillingen giver således mulighed for, at du kan fastholde dine specialistkompetencer og samtidig udvikle dig på nye områder inden for udbudsretten.

Rådgivningsenheden drives i et tæt samarbejde mellem Moderniseringsstyrelsen og Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, hvilket skal sikre en sammenhængende service med høj faglig juridisk kvalitet og kommerciel og operationel rådgivning. Klik her for at læse mere om Rådgivningsenheden.

Dine arbejdsopgaver vil primært bestå i

- Udarbejde generelle og principielle juridiske vurderinger af udbudsretlige spørgsmål

- Yde rådgivning og faglig sparring om udbudsretlige spørgsmål

- Yde rådgivning og faglig sparring ved gennemførelse af konkrete udbud

- Deltage i arbejdet med at etablere og facilitere forskellige netværk

- Deltage ved kompetenceudviklingsaktiviteter i de statslige institutioner

Du vil i høj grad kunne være med til at forme dine arbejdsopgaver, og opgaverne vil også blive tilrettelagt i forhold til dine kompetencer. Hvis det er dit ønske, vil der også være mulighed for at arbejde med styrelsens øvrige opgaver på udbudsområdet.

Generelt om dig

Vi forventer, at du:

- Er uddannet jurist (cand.jur. eller cand.merc.jur.)

- Har erfaring med at gennemføre og/eller rådgive om udbud i både teori og praksis, og er fx specialiseret inden for et konkret fagområde

- Er god til at skabe overblik og finde løsninger på udbudsretlige problemstillinger

- Har fokus på at levere i høj kvalitet til rette tid

- Har gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner

- Er en udpræget holdspiller med lyst og evne til faglig sparring

Om os
Du vil blive ansat i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, hvor du bliver en del af det rådgivningsteam, der løser opgaver under Rådgivningsenheden. Teamet er en del af styrelsens udbudskontor – Center for Offentlig Konkurrence - som i forvejen har ressortansvaret på udbudsområdet og vejleder juridisk om udbudsreglerne.

Pt. består teamet af en teamleder og en række medarbejdere, der både varetager opgaver i relation til Rådgivningsenheden samt kontorets øvrige opgaver. Teamet vil i de kommende år udvides i takt med, at Rådgivningsenheden kommer til at levere flere ydelser til de statslige institutioner.

Center for Offentlig Konkurrence består af 16 jurister og økonomer og 6 studerende. Centeret arbejder med en bred vifte af udbudsfaglige opgaver, herunder lovforberedende arbejde, vejledning, ministerbetjening, interessentkontakt, EU-forhandlinger samt analyser om offentlig konkurrence.

Hverdagen hos os er præget af humor og en positiv tilgang til kolleger og nye udfordringer. Kommunikationen er ligefrem og åben, og vi lægger stor vægt på, at du hele tiden udvikler dig fagligt og personligt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen tilbyder to karrierespor. Et ledelsesspor og et specialistspor. De medarbejdere, der optages på specialistsporet kan udnævnes til specialist eller ekspert i udbudsret. På ledelsessporet har vi stort fokus på, at alle vores ledere har de rette værktøjer og kompetencer til at løfte den vigtige ledelsesopgave, hvilket bl.a. understøttes gennem erfaringsudveksling på tværs af styrelsen samt gennem konkrete kompetenceudviklingsaktiviteter.

Klik her for at læse mere om Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens arbejde for velfungerende markeder.

Få flere informationer om stillingerne hos kontorchef Kenneth Skov Jensen på 41 71 51 53 eller teamleder Britt Brock Grønne på 41 71 50 47. Få flere informationer om løn- og ansættelsesvilkår hos HR-rekrutteringspartner Trine Vendelbo Halmind på 91 33 73 29.

Din ansættelse vil ske i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Afhængig af dine kvalifikationer og erfaring vil ansættelse ske som fuldmægtig, specialkonsulent eller chefkonsulent.

Søg stillingen

Send os en ansøgning via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens elektroniske ansøgningsmodul www.kfst.dk/service-menu/job/ledige-stillinger. Din ansøgning med CV, eksamensbevis og karakterudskrifter skal være modtaget senest tirsdag den 6. august 2019. Samtaler forventes afholdt uge 33 og 34.

Tiltrædelse den 1. oktober 2019.

Da styrelsen ønsker, at medarbejdersammensætningen afspejler sammensætningen i samfundet, opfordres alle uanset etnisk baggrund, alder og køn til at søge.

Konkurrence- og ForbrugerstyrelsenValby2019-06-21T00:00:002019-08-06T00:00:00
330039968Stærk jurist med politisk forståelse søges til Danske MaritimeRobot Danske Maritime søger en stærk jurist, som kan arbejde med både dansk, europæisk og international lovgivning, og som har forståelse for teknisk-juridiske problemstillinger. Danske Maritime er brancheorganisation for den danske maritime industri og har 120 medlemsvirksomheder, som er beliggende i hele landet. Den maritime industri beskæftiger direkte og indirekte ca. 40.000 medarbejdere i Danmark og producerer årligt for ca. 85 mia. kr. De mange maritime industrivirksomheder har et betydeligt fokus på forskning, udvikling og innovation, kompetencer og eksport. Som jurist hos Danske Maritime bliver du en del af et stærkt og engageret team af medarbejdere. Vi forventer, at du har ca. 5-10 års erfaring, gerne fra en politisk organisation eller offentlig myndighed. Det er en fordel, hvis du har interesse i og gerne erfaring med politisk interessevaretagelse. Du vil i samarbejde med dine kolleger skulle medvirke til at sætte fokus på den maritime industri i Danmark, herunder udarbejde lobby- og policy-strategier til gavn for den maritime industri i Danmark. Du vil få ansvaret for at arbejde på sager vedrørende statsstøtte, udbud, høringssvar og virksomheders muligheder og rettigheder i Danmark, EU og globalt. Du vil endvidere, i tæt samarbejde med vores tekniske chef, repræsentere den maritime industri i FN s internationale maritime organisation, IMO. Det er vigtigt, at du kan samarbejde med flere faggrupper, og at du evner at sætte dig ind i komplicerede sager og omsætte dem til klare problemstillinger. Du skal kunne analysere komplekse juridiske problemstillinger og udføre strategiske og taktiske analyser. Du skal have gode samarbejdsevner samt lysten og evnen til at indgå i tværfagligt samarbejde med eksterne og interne parter. Du vil skulle repræsentere Danske Maritime i en række sager, hvor det er vigtigt at danne og fastholde gode relationer til medlemsvirksomheder, andre interesseorganisationer, myndigheder og beslutningstagere. Du skal kunne arbejde ansvarligt og selvstændigt og sikre fremdrift i en bred vifte af opgaver. Det er vigtigt, at du formår at se en problemstilling fra flere sider, og at du altid arbejder løsningsorienteret. Du skal have gode formidlingsevner i både skrift og tale på såvel dansk som engelsk. Løn efter kvalifikationer. Hvis du er interesseret i stillingen, skal du sende os din ansøgning senest den 15. august 2019. Stillingen søges besat den 1. oktober 2019 eller snarest muligt derefter. Ansøgninger og spørgsmål kan sendes til Bente Hansen på beh@danskemaritime.dk

Danske Maritime søger en stærk jurist, som kan arbejde med både dansk, europæisk og international lovgivning, og som har forståelse for teknisk-juridiske problemstillinger.

Danske Maritime er brancheorganisation for den danske maritime industri og har 120 medlemsvirksomheder, som er beliggende i hele landet. Den maritime industri beskæftiger direkte og indirekte ca. 40.000 medarbejdere i Danmark og producerer årligt for ca. 85 mia. kr. De mange maritime industrivirksomheder har et betydeligt fokus på forskning, udvikling og innovation, kompetencer og eksport.

Som jurist hos Danske Maritime bliver du en del af et stærkt og engageret team af medarbejdere. Vi forventer, at du har ca. 5-10 års erfaring, gerne fra en politisk organisation eller offentlig myndighed. Det er en fordel, hvis du har interesse i og gerne erfaring med politisk interessevaretagelse.

Du vil i samarbejde med dine kolleger skulle medvirke til at sætte fokus på den maritime industri i Danmark, herunder udarbejde lobby- og policy-strategier til gavn for den maritime industri i Danmark.

Du vil få ansvaret for at arbejde på sager vedrørende statsstøtte, udbud, høringssvar og virksomheders muligheder og rettigheder i Danmark, EU og globalt. Du vil endvidere, i tæt samarbejde med vores tekniske chef, repræsentere den maritime industri i FN’s internationale maritime organisation, IMO.

Det er vigtigt, at du kan samarbejde med flere faggrupper, og at du evner at sætte dig ind i komplicerede sager og omsætte dem til klare problemstillinger. Du skal kunne analysere komplekse juridiske problemstillinger og udføre strategiske og taktiske analyser.

Du skal have gode samarbejdsevner samt lysten og evnen til at indgå i tværfagligt samarbejde med eksterne og interne parter. Du vil skulle repræsentere Danske Maritime i en række sager, hvor det er vigtigt at danne og fastholde gode relationer til medlemsvirksomheder, andre interesseorganisationer, myndigheder og beslutningstagere.

Du skal kunne arbejde ansvarligt og selvstændigt og sikre fremdrift i en bred vifte af opgaver. Det er vigtigt, at du formår at se en problemstilling fra flere sider, og at du altid arbejder løsningsorienteret.

Du skal have gode formidlingsevner i både skrift og tale på såvel dansk som engelsk.

Løn efter kvalifikationer.

Hvis du er interesseret i stillingen, skal du sende os din ansøgning senest den 15. august 2019. Stillingen søges besat den 1. oktober 2019 eller snarest muligt derefter.

Ansøgninger og spørgsmål kan sendes til Bente Hansen på beh@danskemaritime.dk


 

Danske MaritimeKøbenhavn K2019-06-07T00:00:002019-08-06T00:00:00
330053743Erfaren jurist til helbredsområdet - luftfartRobot Synes du også, at kombinationen mellem et godt helbred og sikkerheden i luften er vigtig? Kan du sige JA til spørgsmålet, om du vil være med til at ændre fundamentet for helbredsvurderinger i luftfartsbranchen? Så er det måske dig, vi skal ansætte som ny jurist i Center for luftfart. Vi er i øjeblikket ved at sanere administrationsgrundlaget på helbredsområdet indenfor luftfart. Derfor søger vi en fagligt stærk juridisk profil, der selvstændigt og struktureret kan understøtte såvel denne forandringsproces som den fremtidige drift af området. Du behøver ikke kende regelgrundlaget på forhånd, men skal have lyst og evne til hurtigt at sætte dig ind i et omfattende og komplekst regelsæt. Du vil skulle arbejde tæt sammen med styrelsens luftfartslæger om såvel den daglige drift af området og om saneringen af administrationsgrundlaget. Det er derfor vigtigt, at du trives i krydsfeltet mellem forskellige fagligheder. Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen arbejder med udviklingen af den danske luftfartsbranche, samt regulerer luftfarten og samspillet mellem lufthavne og flyselskaber. I Center for luftfart er vi ca. 120 engagerede piloter, teknikere, ingeniører, flyveledere og generalister, som sammen udarbejder regler for luftfarten og fører tilsyn med sikkerheden på luftfartsområdet. Vores regulering er forankret i EU-ret og anden international lovgivning, og skal afbalancere en privat virksomheds udviklingsmuligheder i forhold til samfundsmæssige behov. Dine væsentligste arbejdsopgaver: Juridisk bistand til luftfartslægerne i konkrete sager vedrørende såvel helbredsmæssige vurderinger som certificering af flyvelæger og flyvemedicinske centre Udarbejdelse og vedligeholdelse af administrationsgrundlaget, herunder paradigmer, procedurer og lign. Bistand til udvikling af undervisningsmateriale til brug for at vedligeholde flyvelægernes kompetenceniveau Bistand til afholdelse af flyvelægefaglige kurser Håndtering af aktindsigtsanmodninger Deltagelse ved EU s inspektioner af helbredsområdet i dansk luftfart Bidrag til ændring af internationale regler vedrørende helbredsområdet i det omfang, det er relevant Din profil: Vi forventer, at du: Har stærke juridiske forvaltningsretlige kompetencer. Har god juridisk dømmekraft, og hurtigt kan skære en sag til Har erfaring fra arbejde i en statslig styrelse eller lignende Har lyst til at tage ansvar, når der skal udarbejdes et stærkere og saneret administrationsgrundlag Har stærke kommunikative kompetencer og kan formulere dig både skriftligt og mundtligt i et let tilgængeligt sprog både på dansk og engelsk. Kan arbejde selvstændigt og proaktivt Har evnen til hurtigt at sætte dig ind i nye fagområder Er samarbejdsorienteret og har lyst til at bidrage aktivt i teamsamarbejde Løn og ansættelsesforhold Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen. Ansættelsen sker efter gældende overenskomst mellem AC og Finansministeriet. Vi forventer, at stillingen vil blive besat på specialkonsulentniveau. Stillingen er til besættelse snarest muligt. Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen hvem er vi… Vi er en styrelse under Transport-, Bygnings- og Boligministeriet med ansvar og opgaver på tværs af transportformerne jernbane, vej og luftfart, af post og havne samt regulering af bygge- og boligområdet. Vi er mange forskellige faggrupper og udgør derfor en bred vifte af specialister og generalister. Du kan forvente, at vi kan give dig: Et spændende og udfordrende job med mange forskellige juridiske udfordringer Engagerede kolleger En arbejdsdag, der rummer plads til fritid og familieliv Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende danske samfund. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen. Du kan læse mere om Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen på www.tbst.dk. Yderligere information Du kan få mere at vide om stillingen hos chefkonsulent Line Himmelstrup på telefon 4178 0453 og kontorchef Henrik Ellermann på telefon 4178 0328. Ansøgning Send din ansøgning, CV og eksamensbevis via Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsens elektroniske ansøgningsportal på www.tbst.dk senest 9. august 2019. Ansættelsessamtaler forventes gennemført i uge 33 og 34.Synes du også, at kombinationen mellem et godt helbred og sikkerheden i luften er vigtig? Kan du sige JA til spørgsmålet, om du vil være med til at ændre fundamentet for helbredsvurderinger i luftfartsbranchen? Så er det måske dig, vi skal ansætte som ny jurist i Center for luftfart.

Vi er i øjeblikket ved at sanere administrationsgrundlaget på helbredsområdet indenfor luftfart. Derfor søger vi en fagligt stærk juridisk profil, der selvstændigt og struktureret kan understøtte såvel denne forandringsproces som den fremtidige drift af området. Du behøver ikke kende regelgrundlaget på forhånd, men skal have lyst og evne til hurtigt at sætte dig ind i et omfattende og komplekst regelsæt.

Du vil skulle arbejde tæt sammen med styrelsens luftfartslæger om såvel den daglige drift af området og om saneringen af administrationsgrundlaget. Det er derfor vigtigt, at du trives i krydsfeltet mellem forskellige fagligheder.

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen arbejder med udviklingen af den danske luftfartsbranche, samt regulerer luftfarten og samspillet mellem lufthavne og flyselskaber.

I Center for luftfart er vi ca. 120 engagerede piloter, teknikere, ingeniører, flyveledere og generalister, som sammen udarbejder regler for luftfarten og fører tilsyn med sikkerheden på luftfartsområdet. Vores regulering er forankret i EU-ret og anden international lovgivning, og skal afbalancere en privat virksomheds udviklingsmuligheder i forhold til samfundsmæssige behov.

Dine væsentligste arbejdsopgaver:

  • Juridisk bistand til luftfartslægerne i konkrete sager vedrørende såvel helbredsmæssige vurderinger som certificering af flyvelæger og flyvemedicinske centre
  • Udarbejdelse og vedligeholdelse af administrationsgrundlaget, herunder paradigmer, procedurer og lign.
  • Bistand til udvikling af undervisningsmateriale til brug for at vedligeholde flyvelægernes kompetenceniveau
  • Bistand til afholdelse af flyvelægefaglige kurser
  • Håndtering af aktindsigtsanmodninger
  • Deltagelse ved EU’s inspektioner af helbredsområdet i dansk luftfart
  • Bidrag til ændring af internationale regler vedrørende helbredsområdet i det omfang, det er relevant
Din profil:

Vi forventer, at du:

  • Har stærke juridiske forvaltningsretlige kompetencer.
  • Har god juridisk dømmekraft, og hurtigt kan skære en sag til
  • Har erfaring fra arbejde i en statslig styrelse eller lignende
  • Har lyst til at tage ansvar, når der skal udarbejdes et stærkere og saneret administrationsgrundlag
  • Har stærke kommunikative kompetencer og kan formulere dig både skriftligt og mundtligt i et let tilgængeligt sprog – både på dansk og engelsk.
  • Kan arbejde selvstændigt og proaktivt
  • Har evnen til hurtigt at sætte dig ind i nye fagområder
  • Er samarbejdsorienteret og har lyst til at bidrage aktivt i teamsamarbejde
Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen. Ansættelsen sker efter gældende overenskomst mellem AC og Finansministeriet. Vi forventer, at stillingen vil blive besat på specialkonsulentniveau. Stillingen er til besættelse snarest muligt.

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen – hvem er vi…
Vi er en styrelse under Transport-, Bygnings- og Boligministeriet med ansvar og opgaver på tværs af transportformerne jernbane, vej og luftfart, af post og havne samt regulering af bygge- og boligområdet. Vi er mange forskellige faggrupper og udgør derfor en bred vifte af specialister og generalister.

Du kan forvente, at vi kan give dig:

  • Et spændende og udfordrende job med mange forskellige juridiske udfordringer
  • Engagerede kolleger
  • En arbejdsdag, der rummer plads til fritid og familieliv
Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende danske samfund. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Du kan læse mere om Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen på www.tbst.dk.

Yderligere information
Du kan få mere at vide om stillingen hos chefkonsulent Line Himmelstrup på telefon 4178 0453 og kontorchef Henrik Ellermann på telefon 4178 0328.

Ansøgning
Send din ansøgning, CV og eksamensbevis via Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsens elektroniske ansøgningsportal på www.tbst.dk senest 9. august 2019.

Ansættelsessamtaler forventes gennemført i uge 33 og 34.



TrafikstyrelsenKøbenhavn V2019-07-03T00:00:002019-08-09T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Skatteministeriet søger erfaren jurist og skarp forhandler til internationalt kontor

Skatteministeriet

København K
Er du en erfaren jurist med solide kompetencer inden for skatteretten, og har du lyst til at være med tæt på de politiske beslutninger, så er dette stillingen for dig. Som jurist i Skatteministeriet er du med fra start til slut, når vi forhandler in...
Indrykket:24. juni 2019
Udløbsdato:15. august 2019

Energisk jurist søges til ACEA Law

ACEA Law Advokatanpartsselskab

København K
Energisk jurist søges til ACEA Law Du kan blive vores nye kollega, hvis du har lyst til at løbe hurtigt og yde en stor og engageret indsats, for vi har hele tiden nye opgaver at gå i gang med. Har du det drive, der skal til, så læs videre! Virksomhe...
Indrykket:24. juni 2019
Udløbsdato:2. august 2019

Vil du være med til at rådgive staten om udbud og kontrakter?

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Valby
Er du jurist med erfaring i udbudsret? Har du erfaring med forskellige typer af udbud eller er du specialist inden for et konkret fagområde fx IT-kontrakter? Og har du lyst til at være en del af et team, der arbejder for at styrke statens juridiske ...
Indrykket:21. juni 2019
Udløbsdato:6. august 2019

Stærk jurist med politisk forståelse søges til Danske Maritime

Danske Maritime

København K
Danske Maritime søger en stærk jurist, som kan arbejde med både dansk, europæisk og international lovgivning, og som har forståelse for teknisk-juridiske problemstillinger. Danske Maritime er brancheorganisation for den danske maritime industri og h...
Indrykket:7. juni 2019
Udløbsdato:6. august 2019

Erfaren jurist til helbredsområdet - luftfart

Trafikstyrelsen

København V
Synes du også, at kombinationen mellem et godt helbred og sikkerheden i luften er vigtig? Kan du sige JA til spørgsmålet, om du vil være med til at ændre fundamentet for helbredsvurderinger i luftfartsbranchen? Så er det måske dig, vi skal ansætte s...
Indrykket:3. juli 2019
Udløbsdato:9. august 2019